Syyskuun Söpöliinit 2012 *Helmikuussa*

Mä kävin kans tänään siellä ultrassa ja sieltä se vahva syke löytyi sekä ihmetystä herättänyt napanuora :D Sellasta kun ei vielä pitäis näillä viikoilla todellakaan näkyä. Nyt sitte vihdoin voi olla rauhassa raskaana :heart: jonkun verilammikon se kierukka on varmaan keränny sinne kohtuun ja se saattaa vuotaa pois mutta se oli jo kuulema pienentynyt viime kerrasta. Hassun näköinen kuva saatiin,joku epämääräinen möykky siinä näkyy :D


NeliApina ja 7+4
 
Pipsapippuri, en tikutellut. Eli todennäköisestihän tää nyt johtuu vaan pitkästä kierrosta, mulla ne on tykännyt mennä aina vähän miten sattuu. Ja kiitos, tässä "kehittelee" turhastakin itselleen ongelmia. Just puhuin kaverille, että olispa kiva olla vieläkin ensisynnyttäjä, niin ei suotta stressailis kaikennäkösillä ajatuksilla :)

Ihanaa päivänjatkoa kaikille masuasukkeineen! :)

Sophie
 
Hellurei!!! Tänään vihdoin soitettu neuvolaan ja pe olis aika. Ihanaa :) neuvolatätin mukaan olisin jo menossa tänään 8+0 eli päivän pidemmällä kun omat laskut mut en tiiä. Nyt uskallan jo nauttia ja pahoinvointiakaan on enää harvoin. Varhaisultrista meille ei sanottu että sitä ei välttämättä kela korvais vaan annettiin kelan kuori ja laput mukaan niin että ainoastaan tilinumero täytyi täyttää ja viedä postiin. Ja ultraava lääkäri vielä sano että älä säikähdä jos sieltä tulee vielä jokin lisäselvitys pyyntö. Eivät kai oo kuitenkaan kovin yleisiä.

Hyvää ystävänpäivää kaikille maha-asukkeineen!

Minä alan kokkaamaan tortilloja vieraille :)

Kusma ja hattivatti 8+0 ?
 
Noista seuloista on hei tosi eriävää tietoa - esim. Väestöliiton sivuilla kerrotaan, että yhdistelmäseulan verikoe tulee ottaa viikoilla 9-11 ja nt-ultra viikoilla 11-13. Toisessa lähteessä taas oli sellainen tieto, että verikoetta ei tarvita jos nt-ultrassa ei löydetä turvotusta? Mutta nuo tiedothan ovat aivan ristiriidassa keskenään?

Hypin täällä seinille, kun mietin noita :( Ihan älytöntä stressata tämmöisiä nyt kun eka neuvolakin on vasta torstaina ja nt-ultraan nelisen viikkoa (?) mutta jotenkin tuo informaation ristiriitaisuus ja epätietoisuus kyllä mietityttää... :(
 
Onnittelut hyvistä utlra näkymistä äippä ja neliapina!:flower:Mahtava homma!
Krumeluu: hih, joo sitä on liikkeellä!;) Tuntuu vaa jotenki niin koomiselta ku munki piti joka runon kohdalla aina uus itku tirauttaa.Normaalisti itken tyylii 2 kertaa vuodessa!:D
 
Viimeksi muokattu:
Vanilla Whip, mulla oli eilen neuvola ja täällä ainakin sellaset ohjeet tosta seulasta, että verikoe tosiaan sillon viikoilla 9-11 ja se ultra n.viikolla 12. Siitä verikokeen ja niskaturvotuksen yhdistelmästä se riskiluku sitten lasketaan. Näin mä olen käsittänyt, kertokaa joku jos on parempaa tietoa?

Onnea hyvistä ultrakuulumisista äippä ja neliApina :flower:

).( Mulla ei oikein ole ollut pahoinvointia tänään, ainakaan siinä mittakaavassa mitä on nyt sen pari viikkoa ollut.. Outoa ja huolestuttavaa! Muistelisin, että joillain muillakin oli jo tässä vaiheessa olo helpottanut, ainakin hetkeksi? Heti pelko hiipii mieleen.. :|
Muuten on jotenkin ärsyttävä olo ja v*tuttaa, enkä tiedä miksi. Hormoonit? :xmas: Jotenkin melkein kihisen kiukusta, vaikka oon ihan rauhassa yksin kotona (vapaapäivä) ja mikään ei huvita. Huoh.

Mutta hyvää Ystävänpäivää Syyskuun Sydänkäpyset!

hawwe & minipapu 8+3
 
Mulla ei oikein ole ollut pahoinvointia tänään, ainakaan siinä mittakaavassa mitä on nyt sen pari viikkoa ollut.. Outoa ja huolestuttavaa! Muistelisin, että joillain muillakin oli jo tässä vaiheessa olo helpottanut, ainakin hetkeksi? Heti pelko hiipii mieleen.. :|
Muuten on jotenkin ärsyttävä olo ja v*tuttaa, enkä tiedä miksi. Hormoonit? :xmas: Jotenkin melkein kihisen kiukusta, vaikka oon ihan rauhassa yksin kotona (vapaapäivä) ja mikään ei huvita. Huoh.

Mutta hyvää Ystävänpäivää Syyskuun Sydänkäpyset!

hawwe & minipapu 8+3
Älä pelkää, kaikki on varmasti hyvin. Kaikki raskaudet voi olla ihan erilaisia. Tai sitten on helpommat päivät vaan, mutta nauti niistä! Hyvää Ystävänpäivää!
 
vanilla whip meillä ainakin silleen että vko 9-11 verikoe (just tänään kävin) ja sitten vko12 ultra ja niistä sit se riski lasketaan. siis ihan niinkuin hawwe tuolla jo mainitsi!
hawwe en ois kovin huolissaan vaikka olotila helpottanu,mulla hävis kans 8+ viikoilla ällötys,eilen ja tänään on sit taas ällöttäny ja yökkyyttäny.
äippä ja neliapila Onnittelut hyvistä ultra kuulumisista!

sain just siskonpojalta ihanan itsetehdyn sydänkortin ja helmistä tehdyn käsikorun! sniif! :heart: pikkusen miestä hymyilytti minun vursuaminen!

kaktuspiikki ja tyyppi 9+2
 
hawwe ittellä ei kestäny tuo kuvotus ku viikon tuli heti ku olin plussa testin tehny ja loppui viikonpäästä seinään (7+1-8+1), yhren ainoan kerran tuli oksennettua limaa ku koiran ruoka haisi niin pahalta. säikähdin itsekkin yli paljon että onko nyt kaikki hyvin sitten neuvolassa siitä asiasta sanoin niin neuvola täti sanoi että sulla tuli jo se hormooni iikki siinä heti alus että se ei kestänyt kauaa sulla, ja että ei siitä tarvi murehtia:) helpotti oloa tosi paljon!! Jotta ei syytä huoleen!! Nauti siitä että olo on hyvä:flower:

Sain tänään postissa kutsun vairhaisultraan ja se on vasta 5.3 :O äääh millä jaksan odottaa sinne saakka!!

Tilasin itselleni jo tuon bola-korun ja sitten tuola raskauskeju.fi:ssä oli tarjouksessa
Angelsounds doppler niin tuli sitten sekin tilattua, saa nährä toimiikohan =)

Nyt koirien ulkoiluttamista, ja sitten voisikin mennä nukkumaan, ollut kipiä olo koko päivän, kurkku inhottavan tuntuinen ja yskiessä irtoaa ällöttävää limaa:snotty: Yhyyyyy en taho tulla kipiäksi!!!

Niin ja hain tänään hoitopöyrän hihi, saa mies sitten itselleen tekemistä kun tulee se aika että saa sen koota :ashamed: Ja huomenna töiden jälkeen hakeen vaunuja :)

Älkää pitäkö mua ihan hömppönä kun olen jo tavaroita hankkinut mutta kun edullisesti saa ja löytää just sellaisen sopivan niin pakko se on muuten harmittaa!


Öitä kaikille:wave:

Kakaa ja Toukka 10+5
 
pipsapippuri mulla meni hermo oman dopplerin kans kun en saa kuulumaan kun oman sykkeen ja kohinaa! tiijän ettei ne tyypin sydänäänet vielä edes välttämättä kuulu kun on tuota estettä edessä jonkin verran! Nyt päätin luovuttaa ja kokeilla vasta parin viikon päästä seuraavan kerran! Mulla on just se angel sounds,ei mitään näyttöä,ihan perus vekotin.

kaktuspiikki ja tyyppi 9+2
 
Hej på Dej!
Hyvää yhtävänpäivää ihanaiset!!! :flower:

Joku kyseli vielä siitä masutuubista. se on yksinkertaista kangasta ja pituutta n. 40cm. Se onkin ollut jo käytössä kun tuntuu että ihan muutamassa päivässä on massu pompsahtanut.

Omaa napaa, (anteeksi) v*ttu!! :mad: viikonlopun olin töissä ja pahoinvointi + väsymys ei ole paras yhdistelmä. Asiakaspalvelu hommia ja voitte vaan kuvitella etten ollut parhaimmillani. Pari paitaa siinä meni vaihtoon sekä yhdet housut kun heitti vatsansisusta ylös useampaan otteeseen. Tässä onkin nyt oksennettu taas oikeen urakalla. Vielä muutama viikko sitten himoitsemani hedelmät ei mene alas yhtään, saati se pakaste valmis ateria mitä vielä viimeviikola himoitsin. !!!KAIKKI!! tulee ylös, pelkkä ajatuskin jostain ruuasta saa jo ryntäämään vessaan. Telkka mainokset on ihan kauheita, hyi hitto miltä ne sapuskat näyttää!! :$ normisti juon tosipaljon ja nyt hyvä jos saa paridesiä per pvä pysymään sisällä. Ja olo on sen mukainen, tää on vähän kun kännin ja kauhean krapulan sekoitus, päässä heittää ja oksettaa! Kunnon kulauksen kun ottaa jotain juomaa se tulee niin vauhdilla ulos että saa olla ihan tarkkana ettei rykäse seinälle.
Kaupssa käynnit ihan yhtä tuskaa ja varmaan huomenna siirränkin lapset pizza kuurille,:ashamed: mä en jaksa tehdä mitään enkä lähteä mihkään. Terveisiä vaan sinne prisman parkkipaikalle. En mä ole rattijuoppo tms, mä olen vaan raskaana sen takia naama punottaa, silmät vetistää ja tuli vähän heitettyä pitkää sylkeä pihamaalla. KAI TÄMÄ MENEE OHI?!?! :|

Kouluun ilmoitin etten nyt enää tule, kattotaan myöhemmin. Mä en nyt jaksa! lapset kun saan kouluun, silmiin oikeen kirveltää ja eikun takas nukkumaan. ja yö unet kuitenniin sen 10 tuntia, Tänään oli herätys laitettava klo 12sta kun ekat palaa koulusta ja siirryin torkkumaan kolmeksi tunniksi sohvalle. Tätä voi jo kohta kutsua vanhempien lasten heitteillejätöksi. Ja mikä pahinta, mies lähti 3-4 vkoksi ulkomaille töihin :'(

Mä olen niin väsynyt just nyt tähän oloon.. Anteeksi omanapaisuus.
Mielenkiinnosta kävin vaa'alla, paino on tipunut -5kg kuukaudessa. Ensviikon maanataina on neuvola onneksi.

Nyt en jaksa kommentoida kenellekään mitään, ihanaa päivää ihanaa viikkoa kaikkea ihanaa teille kaikille :heart: me lähdetään nukkumaan.

Myssypingviini ja Ycä 8+0
 
Huomenta.
9 tunnin unet takana ja ei meinaa silti käynnistyä millään. Pääkipu onnes eilisestä helpottanu,ei ole enää niin lamaannuttavaa!
alavatsalla taas sitä menkkamaista kipua,ei onnes pahana. Taitaa kohtu kasvaa vauhilla! =)
Huomenna onnes ultra,pääsee näkemään onko kaikki ok ja onko sinne tullu toista asukkia!
myssypingviini ootko kokeillu sitä ranneketta?! jotkut kehuu täälläkin että se pahoinvointiranneke (vaimikäseoli) toimis ihan hyvin. Toisilla tauttaa salmiakki ja toisilla suolanen,itellä autto salmiakki sillon kun oli vielä pahaolo. Nykyään tosi harvoin ja illasta yleensä.
Jaksamista! :hug:

lunta on taas pihamaa täynnä,mutta jätän tällä kertaa miehelle lumityöt. Eilen olin ihan poikki kun rupesin lumia siirtelemään ja jomotti joka paikkaan!

Nyt puurolle!
Kaktuspiikki ja tyyppi 9+3
 
myssypingviini Voimia nyt, siinä pahan olon syövereissä tuntuu ihan kauhealta mutta aika kultaa kyllä muistot :)

).(Olen menny niin zombiena kaks päivää töissä, mutta nyt kun oli sellainen päivä että poissaolo on edes jotenkin järjestettävissä niin jäin kotiin. Huono omatunto mutta mieskin saarnasi mulle eilen että en mä voi tässä kunnossa vaan painaa töitä. :ashamed: Sanokaa mulle että poissaolo on hyvällä syyllä ihan ok!!! Terv. työnarkomaani...

Pipsis rv 9+2
 
Jaksuja myssypingviini :hug: Täällä eka ultra ens ti.Sitä oottelen jo malttamattomana.Mulla helpottu pahoinvointi viime viikolla (rv9).Mieskin viime viikonloppuna totes et huomaatko ettei sulla oo enää pahoinvointia.Väsymys sen sijaan vaivaa ja nyt kun on tätä flunssaa niin oon ihan tukossa.

Juli 10+4
 
Oliko se hawwe kuka ihmetteli sitä painetta tuolla alhaalla..Täälläkin oli eilen jos minkälaista painetta ja jomotusta tuolla alhaalla ja masussa.Lasta hakiessa piti hidastaa kävelyä ku jomotti oikealle puoleen kohtua...Ja sit illan aikana jomotteli ja nipisteli pari kertaa TOSI KOVAA et ihan säikähdin..
On tämä kyllä epävarmaa aikaa ku pitää kokoajan miettiä et onko tämäm nyt normaalia vai hyvin epänormaalia ja vaarallista!:|
Voi kamala mikä vauva kuume...Ajattelen kokoajan jotain vauvajuttuja vaan, suunnittelen ja jne.:heart:
Myssypingviini: Yritä jaksaa siellä, kyllä se pian jo helpottaa!Oletko kertonut jo lapsillesi miksi voit niin huonost?Jos olet niin hyvä puoli tuossa on se että lapsesi ovat jo riittävän kypsiä ymmärtämään miksi voit niin huonosti...kyllä lapset pärjäävät välillä hieman vähemmälläkin hyysäämisellä.
Uuden lapsenvuoksi voit nyt huonosti eikä sille ololle voi nyt yhtikäs mitään.:hug:
Korkeintaan voit pyytää ulkopuolista apua jos siltä tuntuu, esim. naapureilta.Mun tyttö täyttää vasta 3 ja hän ei ymmärrä jos voin melkein kokoajan huonosti, makaan ja kiukuttelen.Hän luulee automaattisesti että vika on hänessä :'(...tyttö on ollut itsekkin tosi kärttyinen ja alakuloinen nyt pari päivää mikä on tosi epänormaalia käytöstä lapsltani!:'(

Aletaas taas leipomaan-vaihteen vuoksi!...
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli sitä paineen tuntua. tuntu ihan kun ois ollu keilapallo jalkojen välissä! mulla se alko siitä kun tein lumityöt pihamaalla,loppu illan saikin sitten pötkötellä sohvalla. Oli todella karsee tunne ja pelotti kyllä että mitähän tämäkin meinaa! Mutta onnes ilmeisesti se(kin) kuuluu asiaan kun kohtu kasvaa. yön aikana se sitten helpotti.
Nyt on olo muuten ok,mutta tämä kauhee väsymys piinaa koko ajan!
Mulla ei ole vielä tullut mitään ostovimmaa vauvan tarvikkeisiin,sen verran huolta on että miten menee..kaikki ei edes tiedä vielä raskaudesta,joten kovin hissukseen otetaan. Kaipa tätä huolta riittää sinne rakenneultraan asti... pitkiä viikkoja tiedossa!!
 
Pitäisi totisesti päivittäin lukea kaikki viestit, muuten menee kaikki ihan ohi kun tekstiä tulee niin julmetusti! Vastailen nyt niihin mihin muistan :)

äippä88: Minusta tuo tyttö/poika olon lisääminen etusivulle on hyvä idea :) Minun piti itsekin ehdottaa sitä jo tuossa joku aika sitten ,mutta enpä muistanut. Hauska sitten katsella miten aavistukset toteutuu/menee pieleen :D

hawwe: Minullahan pahoinvointi kesti vain kaksi viikkoa rv5-7, ja se loppui kun seinään.

Myssypingviini: Voimia sinne pahoinvoinnin kanssa! Kannattaisi ihmeessä jäädä saikulle, niin ei tarvitsisi töissä ainakaan niin kamalassa olossa kärvistellä.

Onnittelut ultrassa käyneille:heart:

Dopplereista: Minä sain sillä angel sounds dopplerilla edellisessä raskaudesta kuulumaan vasta 11+1.

Vanilla Whip: Seuloista olit kysynyt, niin minä käyn nt-ultran jälkeen antamassa verikokeet ja viikkoja on sillon 11+6. Näköjään käytäntö vaihtelee eri paikoissa hyvin paljon.

Täällä on nyt tällä viikolla ummetus mennyt niin pahaksi että piti turvautua lääkkeeseen :( Eikä siitäkään ole kolmen päivän käytön jälkeen ollut mitään hyötyä. Vatsa on niin kipeä ja olo niin hirveä että tekisi mieli oksentaa että saisi kaikki ruoat pois edes vatsalaukusta :'(

Sitten pakko kysyä että Tuleeko jollain teistä nyt jo limatulppaa/todella paksua ja venyvää limaa? Muistan kyllä edellisestä ainakin että sitä tuli jostain rv20->, mutta että näin aikaisin :O Ja sitä on tosiaan tullut nyt koko raskausajan aina välillä..


Moonchaser 10+6
 
Ultrakuulumisia: Eli ultrassa ja neuvolassa käyty tänään ja kyllähän siellä masussa pikkuinen oli :heart: Viikkoja ois nyt 8+6 eli muutaman päivän enempi ku luulin...LA 20.9 Vois muuttaa sinne listaan :)

Kohtu on taaksepäin kallellaan ja kaikki näytti olevan hyvin. AInut et kohdunsuulla tai jossain siellä lähistöllä oli alue jossa on joko vanhaa verta/limaa tms nestettä. Lääkäri sanoi, että veri todennököisesti vuotelee aikanaan pois, ettei pidä säikähtää, mutta hyvä olis sitten käydä päivystyksessä kun vuoto alkaa...Vasemmalla munasarjoissa oli myös nestekysta, mikä mulla oli kyllä esikoisen aikaankin..

Mutta pääasi että pikkuisella kaikki hyvin, syke + ja liikettäkin näkyi :heart:

myssypingviinin pahoinvointi kuulostaa todella kurjalta :( Voimia siihen ja pikaista helpotusta..Tuota rannekettahan kannattaisi kokeilla?
 
  • Tykkää
Reactions: kaktuspiikki

Yhteistyössä