Syyskuun Söpöliinit 2012 *Helmikuussa*

Apua! Mulla on tänään hammaslääkäri, varasin sen joku 3kk sitten. Nyt jännittää, että miten se menee, kun on niin huono olo ja sitten joku vielä ronkkii suuta molemmat nyrkit kurkussa -tyyliin :O Mä varmaan oksennan :ashamed: Ja pitääkö niille sanoa, että on raskaana? Sanon kyllä varmaan, siis siitä syystä, että on niin huono olo. Etteivät sit ihmettele. Ja toivon oikeesti, ettei mitään oksennusrefleksejä tule : / Niitä kun tulee tosiaan ihan hampaiden pesunkin aikaan muutamat. Kiva.

Mä oon kyllä ihmeen rauhallinen ollut. Siis kun normaalistikin olen aika temperamenttinen :whistle: Vielä en ole raivoillut! Enkä edes hermostunut. Ihmeen tasaista, vähän pelottavaakin jopa ;) Joistain asioista kyllä ärsyynnyn, jos joku on puhunut/puuttunut mun syömisiin tai lepäämiseen, tyyliin, että pitäisi syödä terveellisemmin ja liikkua, ettei kunto mene :kieh: Se on jotenkin tosi raivostuttavaa. Kun tää olo on OIKEESTI tosi huono. Pakko syödä sitä, mitä nyt EHKÄ sattuu tekemään mieli, enkä ainakaan niillä jättipakkasilla edes halunnut ulkoilla. Minkä sille voin, jos väsyttää niin hirveesti. Ihan ku se olis pelkästä asenteesta kiinni! Argh.

Nyt tuli pelkkää omaa napaa. Pitää alkaa valmistautua tohon hammaslääkäriin... Jännittää.
 
Onnea ultrakuulumisista kaikille, oliko Vanilla Whip jolla doppleri löytänyt äänet jo rv6+jotain? Mietin kun nyt pe lääkäri, jos ei tee ultraa niin pyydän kuunneltasko dopplerilla...

Voiko olla mahdollista: Nyt rv 8+1, ja mun alavatsa on alkanut kasvaa.. selvästi huomaan että pullottaa ja on "kovempi". En puhu nyt tästä pötsiturvotuksesta jota ollut alusta asti. Vatsakaan ei ole löysä vaan turvonnut jotenkin sisältä päin. Voiko masu alkaa kasvamaan jo nyt? 1. tulossa...

Olen hyvävatsaisena miettinyt mikä ummetus missä.. kunnes huomaan että no tämä ummetus tässä :x

Pipsapippuri rv 8+1
 
Hei! Olin juuri ultrassa!!Siellä pikkuinen pötkötteli ja kovasti pumputti sydän:heart: .Mies oli mukana pitämässä kädestä kiinni ja kyllä mulle tuli onnen kyyneleet.Niin ihmeelliseltä tämä tuntuu:)
Vastasi vk. 7+2 eli pari päivä heittoa mutta luulenpa et oviskin oli vähän myöhäisempänä ajankohtana joten todenäköisesti vastasi täysin viikkojakin.Lääkäri oli mukava vanhempi nainen, onnitteli kovasti täysin NORMAALISTA raskaudesta eikä hematoomista näkynyt jälkeäkään!
Tulin äsken kotiin ja postista oli tullut masu tuubit.Tilasin mustan/jalankuvat ja valkoisen/kädenkuvat ja ainakin minä pidän näistä kovasti ja varmasti ehkä kannattavimpia vaateostoksia koko raskaudessa.Tuubi lähtee heti käyttöön:)

Myssypingviini ja muut raivottaret: Ihana kuulla et en ole ainoa:LOL: Onneksi mulla ei ole korttia!:whistle: Kävellenki ku oon liikenteesä ni jos auto ei pysähdy tarpeeksi ajoissa suojatien eteen MINUN ja MASUVAUVAN ylittäessä tietä niin johan oon lennättämässä ostoksia autoilijan päälle:LOL: Olen kyllä normaalisti rauhallinen, joskin tempperamenttinen.Eli siis minkäänlaisia suodattimia ei siis ole ja kirosanat lentää!:O Lastani kohtaan pystyn MELKEIN kaiken suodattamaan ku tiedän että hän on myös herkässä tilassa mutta ihan kaikkeen en minäkään pysty.Ihmisiä tässä vain ollaan ja ei niille hormoneille hirveästi mitään voi kun oikein kovasti jylläävät.Hormoneiden vuoksi petetään jne. et ei niitä ja niiden voimaa mun mielestä pidä aliarvioida.Voi ja pitää yrittää jarrutella niitä mutta loppupeleissä aika turhaa- Ainakin minun kohdallani.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kakaa ja Chizu
Heippa!!

Oi voi kun jännittääää!!!! reilut pari viikko sitten raskaustesti näytti positiivisen tuloksen ja nyt 10 pvä olisikin ensimmäinen äitiys neuvola :)
kun kävin neuvolassa varaamassa aikaa niin silloin veikattiin että olen viikolla 7 (Eli nyt olisin viikolla 9) mutta nyt sitten kun löysin viime menkkojeni tarkan ajan ja laskimme sen uudestaan kaverini kanssa niin olen nyt sen laskun mukaan viikolla 10ja sen mukaan laskettu aikakin olisi syyskuun alussa , En malttaisi odottaa ollenkaan että pääsisin jo neuvolaan, kaikki on niin uutta ja jännää ja olisi ihana saada kunnolla selkoa kaikkiin asioihin.Olisi kiva tietää tarkalleen millä viikolla nyt olen.
Mielialat vaihtelee niin laidasta laitaan, välillä iskee pieni paniikki ja negatiiviset asiat mylläävät pää kompassa. Mutta sitten taas tulee hetkiä etten millään jaksaisi odottaa!!
Pahoinvointia ei ole ollut nyt kahteen viikkon ollenkaan, selkäkivut ovat sitäkin pahemmat huhhuh kuinkahan selkä sitten on kipiänä kun maha rupiaa kunnolla kasvamaan?! Ja rinnat ovat erittäin arat!
Vanhemmille ei olla uutista vielä kerrottu ensin ajateltiin että äitienpäivä olisi mahtava päivä kertoa ja tehdä kortti ultra kuvasta mutta en taida maltaa odottaa sinne saakka ja raskauskin olisi jo siinä vaiheessa niin pitkällä ettei sitä voisi enää salatakkaan, olen aika pieni kokoinen 160cm pipo päässä ja maha pömpöttää jo tässä vaiheessa :) välillä kun on syönyt runsaasti maha on valtavan kokoinen josta mies sitten aina huomauttelee :) Millä raskaus viikolla teillä maha on ruvennut näkymään?
 
Pipsapippuri On se hyvinkin mahdollista että vatsa alkaa jo kasvaa vähän omaan silmään.Täällä kans!Ja aamusuihkuun knun olin menossa ni oli silmät tippuu päästä ku näin kuinka paljon rinnat on kasvanu!Ei ihme että ovat olleet vähän kipeinä:LOL:
 
Kiva että muillakin tullut hyviä ultra kuulumisia :) :flower:

Pikainen sepustus.. Pikku Myy ja muut raivottaret, mä tunnustaudun samaan kastiin.. Miehelle tullu oltua "hieman" äkäinen asiasta kun asiasta ja, tää on noloa, mulla on töissä meinannut pinna palaa todella herkästi.. Ei onneks asiakkaisiin, mutta työkavereihin :ashamed: Tuntuu, että kiihtyy sekunnissa nollasta sataan ja sitten se on menoa.. Onneks en (vielä) mitään ihan kamaluuksia oon kenellekään sanonut tms, mutta oon varmaan tosi "ihana" työkaveri :ashamed: Pyydän kyllä anteeksi niin mieheltä kuin kaikilta muiltakin kelle kilahtelen. Ja tää on jotenkin vähän koomista, koska mä olen aina ollut "rauhaa rakastava", kartellut konfilkteja ja muutenkin rauhallinen... No, not anymore :xmas: :D Jospa sitä sais pidettyä hieman kurissa kun asian on alkanut kunnolla tiedostaa.. Hope so! :saint:

Niin ja pikku kysymys vatsakivuista, onko teillä ollut? Jos on niin milloin ja millaisia? Mulla oli ihan alussa menkkamaista jomotusta jne, ja sit ei oo ollu mitään. Kunnes eilen sitten alkoi välillä satunnaisesti vihlasemaan jonnekin tuonne (kohtuun?) ja vähän myös tavallaan pakottaa/jomottaa. Jatkunut siis tänäänkin ja heti huolestuttaa..... Voisko esim. kohdun kasvukivut alkaa jo nyt?

hawwe + minipapu 7+3
 
Vaikka olen pieni kokoinen niin tuo rintavarustus on siinä suhteessa iso :) ja varsinkin nyt!! ne jo tässä vaiheessa pursuavat liiveistä pihalle :) Ehkäpä pitääs mennä alusvaate kaupoolle, tässä vaiheessa saa jo valita ja pyöritellä sopivia alushousuja kun tuntuu että ne ahristaa jos vähäkin kinnaa jostaki.
Oottako te kertonut jo ilouutisen kaikille, ystäville, sukulaisille työpaikalla?
 
hawwe: mua kans on 3-4 vk pistänyt, nippaillut, jomotellut, viillelly ,nykinyt, nipistellyt, vihlonut, menkkamaisesti jomotellut ja välillä kun nousee niin raapaisee ikävästi kohdun suunnassa eli voisin kuvitella että ihan normaalia.Kyllä se on iso muutos naisen elimistössä kun kohtu raivaa tilaa itselleen.Ja lopuksi se kohtu painaa keuhkoja et mulla oli ainakin vaikeuksia esikoisen aikaan jopa puhua hengästymättä.Mulle lääkäri sanonut että kaikki tuntemukset mahassa ovat normaaleja kunhan eivät ole pitkäkestoisia.:) Niin ja kahdesti oon saanu jopa supistuksia/kohdun kivistystä aikaan, kun on mennyt hermot ja esim. oon huutanut!:O Eli pitää yrittää ottaa rauhallisesti ja olla suuttumatta ja tyyliin olla näkemättä kavereitakaan ku mulla on ehtinyt mennä niihinkin hermot...:confused:oon niin herkkänä...ja oon myös kova itkemään, sellasia mymmelimäisiä itkunpuuskia.Yhyhyhyhyyy:LOL:


Eilen mua alkoi oikein kauhistuttamaan ajatus että mun kohtu eli siis LIHAS alkaa paisuu tosi isoksi mun kropassa, huh:O Mutta pitää vain luottaa vartaloonsa että se kyllä varmasti hoitaa hommans koska on luotu siihen.
 
Viimeksi muokattu:
Kakaa: Täällä on kerrottu vasta lähimmälle ystävälle :) Muille kerromme vasta nt-ultran jälkeen (vanhemmat, sisarukset, sukulaiset, ystävät, jne.)

Joku kyselikin tämän hetken tilanteesta töissä - lähes yhtä ahdistavana se jatkuu, yksi tiimistäni lähti lähes kolmen viikon lomalle kertomatta siitä mitään minulle. Mutta päätin suunnata katseeni nyt tulevaan ja yrittää parhaani mukaan unohtaa nuo moukkamaiset tyypit. On varmasti raskasta heille itselleenkin elää noin katkerassa maailmassa. Päätin, etten anna sen vaikuttaa omaan hyvään mieleen ja iloon, tämä on elämäni paras hetki - minusta on tulossa äiti :)
 
Heissan kaikille pitkästä aikaa! Lukenut kyllä olen jutut päivittäin, mutta kirjotuspuoli on jäänyt vähemmälle kun ei tunnut jaksavan/aikaa riittävän.

Meillä on täällä tänään sairastupa kun esikoinen on kuumeessa. En kyllä pistä pahakseni, sainpahan vapaapäivän koulusta :LOL:

Ikäero tulee olemaan n. 2v 2kk pienillä mussukoilla

sukupuoli selvitetään jos mahdollista. Esikoisen aikaan selvitettiin, mutta vain harvoille se sitten kerrottiin

raskausarvet ja rasvailu en kyllä esikoisen aikaan rasvaillut olleskaan, enkä tee nyttenkään sillä peli on jo menetetty. tuli ihan sikana arpia. Tosin miun ihotyyppi jo on sellanen,että tulee arpia tosi helposti. Noh, mutta ne kertoo vain elämästä:heart:

Tuplarattaat Meillä ikäeroksi tulee tosiaan tuo riski 2v ja olen miettinyt tuplarattaiden tarpeellisuutta. Tämä asia nyt vähän riippuu siitä missä tullaan vauvan synnyttyä asumaan. Jos asutaan jossain korvessa ni sillon tuskin hankin, mutta jos on mahdollisuutta liikuskella kävellen esim. kauppaan ni voisin jotkut halvat vaikka hankkiakkin.

rokote influessa siis, en meinaa ottaa

hawwe Miula on ollut koko tämän alkuraskauden ajan jos jonkinlaista mahakipua, on jomottanut, pistänyt,jäytänyt,tykyttänyt jne.. Kait se sitten on normaalia vaikka kyllähän se huolettaa

Oireet Miula on viikkoja 9 ja oireet on ottaneet ja kadonneet!! Onko miulla näillä viikoilla jo ruenneet oireet lievittämään? Hieman kyllä ihmetyttää kun niin yks kaks häippäsivät

doppler Joku kyseli siitä halvemmasta kotidopplerista (siitä sydämen muotoisesta) ja miula on sellanen. Ihan toimiva peli ja ite sain sillä äänet kuuluviin 8+ viikolla. Ja tuossa äsken kuuntelin ääniä niin hyvin siellä pieni jumpsutti:heart:

ON Tosiaan oireet hävinneet mutta dopplerilla äänet saatu kuuluviin joten kyllä siellä jotain asustelee:heart: Muuten on olllut sellainen öhmöh-olo, mikään ei oikein kiinnosta ja tekis mieli vaan olla. Näitten erilaisten kipujen ja olojen takia en oo ees kahteen viikkoon treenannut ollenkaan:O ja ruokaa ja herkkuja mätän kaksin käsin kärsääni. Nyt pitää kyllä saada otettua itteensä niskasta kiinni, ei tästä muuten tule mitään!

Rae 9+1
 
Täällä on vietetty hiljaiseloa.. taustalla oon kyllä käyny juttuja lukemassa mutta nyt ehkä uskaltaa kirjotella vähän useimmin. Kävin nimittäin yksityisellä ultrassa ku tota tuhruttelua on tullu ja kohdussa oli kaikki hyvin! Sikiö oli kasvanuki hyvin ja vastas nyt viikkoja 8+3. Toi tuhruttelu on harmitonta ainakin tällä hetkellä. Istukka näyttäis olevan aika alhaalla, mahdollinen endometrioosi (sitä tosin ei osannu yhtään varmaks sanoo) tai sitte hematooma kanavassa. Mutta tärkeintä se että ainakaan kohdusta ei vuoda ja kohdunsuu kiinni ja kun oli kasvanuki hyvin ni ei tarvii olla huolissaan. Oli kyllä ihana lääkäri. Pyysi soittamaan jos alkaa vuotelemaan enemmän ni laittaa sitte lähetteen sairaalaan. Helpotti kyllä omaa mieltä tosi paljon. Olin ihan varma että taas on kesken menny. Tunnin päästä sitte ekaan neuvolaan. :)

En nyt muista mitä kaikkea ootte puhunu mutta ainaki ikäerosta. Meillä on isommat lapset syntyny loppuvuodesta joten niille tulee melkein 13- ja 10-vuotta ikäeroa ja sitte tää meiän pikkunen on syksyllä 2,5-vuotias. Noitten isompien piti olla meiän ainoot lapset mutta kummasti alko mieli muuttua tossa muutama vuosi sitte ja päätettiin vielä yks tehdä. Vannoin ja vakuutin että tää on viiminen ja näinhän tässä sit kävi että vielä se yks sitten kuitenkin piti tehdä. Mutta tää on nyt oikeesti meiän viiminen, ihan jo iänki takia! Kiva saada tälle pienelleki kaveri.

Pahoinvointia ei mulla oo juurikaan ollu eikä oikein mitään muutakaan raskausoiretta. Ihan satunnaisesti on ollu huono olo mikä on menny ohi syömällä jotain. Spagettia ja jauhelihakastiketta tein yks päivä mutta syömättä jäi. Ei pystyny. Mutta pääosin on ruoka maistunu oikeinki hyvin.. On vaan niin tottunu siihen että kun on raskaana ni on kaikki maailman oireet ja nyt ku ei mitään oikeen ookaan ni tuntuu olo tosi epätodelliselta. Ihanaahan se olis kokea raskaus missä vois hyvin koko raskaudenajan.

Mahaa ei kyllä näy vielä yhtään. On sen verran tota omaa mahaa ettei raskausmaha varmaan ihan heti ala näkymäänkään. Varsinkin nyt ku on muutamia kiloja enemmän ku aikasemmissa raskauksissa ja mulla kun ne kaikki kertyy juuri mahaan. Missään muualla ei mitään ylimäärästä sit ookaan. :(

Hmm... nyt lyö pää tyhjää... jospa tästä nyt vähän useammin kirjottelis ni pysyis perässä.. ehkä tästä raskaudesta voi alkaa pikku hiljaa nauttimaankin!

Kaikille hyviä vointeja!

Aksuliina ja pikku papu 8+3
 
rokotteesta mä otin influenssarokotuksen jo syksyllä. Mulla kun on astma ni saan sen ilmaseks ja oonki ottanu joka vuosi.

sukupuoli tästä meiän pikkaraisesta kysyttiin ja kyllä mä haluun sen nytteki kysyä. Toivottavasti vaan näkyis sukupuoli. Tietää vähän sitte varautua. Kysyttiin kyllä aikoinaan kakkosestaki mutta ei suvainnu näyttää.

raskausarvet mulla on tosi kuiva iho joten rasvailen sen takia joka ilta suihkun jälkeen. Mitään se ei kyllä oo auttanu. Esikoisesta tuli arpia tosi vähän reisiin mutta kakkonen venytti mahan niin isoks että sillon tuli mahaan arpia. Ne on kyllä jo vaalentunu. Kai mun iho on sitte jo niin venyny noista isommista ku kolmannesta ei sitte tullu mitään vaikka oli tosiaan melkein sen 4,7kg.

Mut nyt neuvolaan ku tuli esikoinen koulusta vahtimaan pikkusen unia. On noista isommista kyllä jo paljon apua :heart:
 
Kivuista sun muista: Mulla välillä tuntuu vatsassa vihlaisuja tai juilimista, välillä koko alavatsan "menkkamaista" jomotusta. Tissit on myös niin kipeät jotenkin ettei vatsallaan ole mukava nukkua; myös alavatsassa tuntuu "inhottava" paine kun vatsallaan.
 
Kivuista: Itsellä ei varsinaisia kipuja ole, mutta tooooodella ikävästi kiskaisee / vihlaisee jos sattuu liian nopeasti kääntymään esim. sängyssä tai nousemaan ylös.. Kyllä tietää tehneensä liian nopean liikkeen. Lisäksi mulla on nivusissa (itse paikallistaisin sen lonkankoukistajaksi) viiltävää kipua välillä jos liikerata on pitkä ja "väärässä kulmassa". Auuuuuu, se sattuu. Muuten kai aika ok kipujen osalta :)

ps. Kivuista tuli mieleen, katsoin mielenkiinnosta Youtubesta synnytysvideon (luomusynnytys) ja enpä muuten katsonutkaan sitten muuta... ONKO SE TUOLLAISTA?? Sanokaa ettei ole... Ei ilmeisesti kannata katsoa mitään, koska en pystynyt ajattelemaan koko asiaa pariin päivään... Sanokaa suoraan, onko se yhtä teurastusta / kipuhelvettiä?? Ja onko se yleistä että joudutaan leikkaamaan väliliha...?
 
Vanilla Whip, voi sinua ja järkytystä :hug: Kyllähän se vissiin aika brutaalia touhua valitettavasti on.. En ole siis itse synnyttänyt, mutta paljon aiheesta kuullut/lukenut ja aikalailla kauhulla sitä myöskin ajattelen.. Ja melko usein siinä käsittääkseni repeää ja/tai eppari leikataan. Eipä sitä voi etukäteen tietää millanen synnytys omalle kohdalle sattuu (jos sinne asti pääsee), mutta worst case scenariot tietysti mielessä.........
 
vanilla whip jokaisen synnytys on erilainen.Ei sitä kannata jännittää.Valmistautua kannattaa kyllä.Niin hassulta kun se kuulostaakin ni mä ainakin lähdin synnyttämään ilolla!:)Olin siihen henkisesti hyvin valmistautunut ja se kesti 24h ja voin sanoa että voisin ihan milloin vain mennä uudestaan!Jäi erittäin positiivinen muisto joka kantaa minua vieläkin:heart:
En voi sanoa etteikö sattunut koska lopussa itkin kivusta mutta se että pyrin kokoajan vain siihen että olin mahdollisimman rento, niin se auttoi.
 
Ultrakuulumisia täältäkin :) Tänään käytiin yksityisellä ja siellä näytti pienellä kaikki olevan hyvin :) Koko oli tällä kertaa sitten 6 päivää liian iso. Eli mitat vastasivat 10+4 vaikka viikkoja 9+5. Noh katsotaan mitä np-ultra sanoo :D Oli kyllä taas aivan ihana kokemus, siellä näkyi jo selvästi kädet ja jalat jotka viuhtoivat hurjasti hänen herättyään :heart:

Suuret onnittelut kaikille muillekin ultrassa käyneille :heart: Meitä olikin nyt parin päivän sisään monta!

Influenssa rokotetta en ota. En ota mitään ylimääräisiä rokotteita, enkä varsinkaan sikainfluenssa rokote flopin jälkeen.

Vatsakipuja on ollut menkkajomotuksesta pistelyyn ja viiltelyyn ja supisteluun. Muistelisin että kivut olisivat olleet edellisessä raskaudessa vielä kovemmatkin.

Maha ei näy vielä ollenkaan. Olisin kuvitellut että tässä kolmannessa raskaudessa maha olisi pullahtanut aikaisemmin esiin, mutta kävikin päinvastoin ja painoakin tullut vähemmän mitä edellisissä :)

Rae: Minullahan lähti pahoinvointi jo joskus 7+ viikoilla eikä ole sen kommin tullut takaisin. Välillä lievää kuvotusta. Väsymyksestä huomaan olevani raskaana, muuten olo aika normaali.

Ilmottaudun myös raivottareksi :vampire: Olen muutenkin aika lyhyt pinnainen ja raskaana erittäin lyhyt pinnainen. Mies on jo saanut kattilan kannesta (onneksi kerkesi väistää :ashamed: ) ja muutenkin olen ollut todella huonolla tuulella. Väsymys kiristää pinnaa normaali olosuhteissakin ja nyt kun iltaisin varsinkin väsymys on megalomaanista niin ei ihme että räjähtelen enemmän.

Kakaa: Edellisessä raskaudessa masu rupesi näkymään rv12->. Olen sen verran hoikka, että se pistää aika äkkiä silmään sellaisille jotka tietävät millainen olen normaalisti. Oudot eivät vielä tyyliin rv25 huomannut että olen raskaana :D En ole vielä kertonut kun yhdelle kaverille, sama miehellä. Kerron sitten np-ultran jälkeen taas :)

Pipsanpippuri: Otitko sinä facebook ilmottautumisia, vai muistanko ihan väärin? Voisin haluta sinne vaikken ole kovin ahkera fb:n käyttäjä :)

Krumeluu: Minulla ei vielä ole synnytysasiat pyörineet mielessä :) Viimeksi taisi siinä rv30-> mietityttämään enemmän.

mimianna: Olen todella pahoillani :( Paljon jaksamisia sinulle :hug:

IncubationStation: Rooibos juoma on tosiaan kiellettyjen listalla, syystä että se on yrttijuoma, ei tee : / Eli saamani lappusen mukaan teen lehdistä (musta, vihreä, valkoinen, keltainen) sekä marjoista ja hedelmistä tehtyä teetä voi juoda, mutta ei yrttijuomia kuten rooibos. Ne voivat sisältää luontaisia haitta-aineita mitä ei ole tutkittu tarpeeksi. Sehän ei oikeastaan ole teetä. Se oli tosiaan erikseen mainittu ruokia koskevassa suositus lappusessa, minkä sain juuri neuvolasta. Minulla se vaihtuu sitten vihreään teehen :)

Vanilla Whip: Ei synnytys todellakaan mitään herkkua ole, kyllä huuto ja kipu kuuluu synnytykseen, valitettavasti. Ensimmäinen synnytys itsellä sattuia aika paljon ja tuli karjuttua (vaikken ikinä olisi voinut kuvitella että "kehtaisin" tehdä niin), mutta toisessa spinaali vei kaikki kivut ja kätilö hämmästelikin ettei kovin usein näe hymyilevää ja hiljaista synnyttäjää. Jälkimmäinen synnytys oli ihana, mutta ensimmäinen ei vaikka nopea olikin. Välilihaa ei käsittääkseni enää leikata jos ei ole pakko.

Unohtui melkein, äippä88 minäkin voisin nyt vihdoin ja viimein uskaltautua listalle eli moonchaser la 6.9 / 25v / kolmas / Kät :) Miljoona muokkausta, jokohan muistin kaikki :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Mut voi poistaa listalta... :(

Käytiin ultrassa ja kohdusta löytyi 6 viiikkonen alkio ilman sydämmen sykkeitä. Laskeskeltiin, ettei voi olla ees myöhemmin hedelmöittynyt kun laskettiin vahvasta plussatestistä...

Nyt pitäs sitten lääkkeillä tyhjentää kohtu... Viikkoja olisi pitänyt olla tänään tuo 11+0 eikä mitään vuotoa ole ollut. Ainoastaan helvetillisiä lyhyitä kipuja alaselässä.
 
Ellamae, mun tarkoitus ainakaan ei ollut säikäytellä tms ketään, vaan totesin vain oman mielipiteeni/luuloni millaista se saattaisi olla. Ja sana brutaali lähinnä kuvaamaan siksi, että harvemmin se kai kivutonta & veretöntä hommaa on. (on ne synnytysvideotkin on kyllä aika pelottavan näkösiä :D)
Ja onhan se "alkukantaista" touhua; keho tekee sitä mihin se on suunniteltu, ja yleensähän se hyvin meneekin. Mutta ei sitä oikein itse välttämättä voi hallita, eikä tietää etukäteen mitä tuleman pitää, avoimin mielin vaan mentävä, ja se on pelottavaa..Tuntematon pelottaa.

Anyway, toivon mukaan hyviä kokemuksia ihmisillä synnytyksistä on/tulee olemaan! :)

Siidulainen, osanottoni :( :hug:
 
Viimeksi muokattu:
siidulaiselle :hug: paljon voimia!

Tuntuupa tyhmälle nyt sitten ite hehkuttaa ekaa neuvolakäyntiä.. nyt kun sen neuvolakortin sai ni vähän jo alkaa tuntua siltä et josko meille se vauva kuitenki tulis.

Oli pakko vähän herkutella pannarilla ja jäätelöllä ku on nyt itellä niin helpottunu fiilis. Aina on joku hyvä syy syödä jotain hyvää... ;)

Huomenna täytyy varata nt-ultra aikaa. Taitaa mennä samalle viikolle neuvolalääkäri aikaki. No pääseepähän kurkkimaan masuasukkia.

Esikon synnytys oli kyllä ihan nopea mutta repesin kyllä niin totaalisesti ettei tosikaan. Olin pitkään tosi kipee. Onneks esikoinen oli helppo vauva, nukku ja söi ni sai iteki lepäillä. Keskimmäinen synty 40 minuutissa ja olin elämäni kunnossa sen jälkeen, kuopus synty puolessa tunnissa eikä siitäkään mitään repeämiä. Nyt sit pelottaaki et jos tää nyt syntyy ni missä ajassa. Onneks sairaalaan on lyhyt matka et sinne nyt luulis ehtivän.. Noo, mut eipä sitä vielä viitti ajatella.
 
Hui miten paljon tekstiä on tullut! :)

Siidulainen Pahoitteluni! :hug:

Raivoaminen Mä olen aina ollut vähän herkkä itkupotkuraivareihin mutta nyt semmosta ei oo ollu, lähinnä oon vaan ärtynyt ja ärähtelen helposti.. :D

Kipuilut Mulla on ollu kans kipuja alavatsassa, välillä vihloo ja repii ja menkkamaisia kipuja on ollut myös.. Johtuu varmasti kohdun kasvamisesta. :)

Tuplat Ei varmaankaan osteta kun ikäeroa tulee kuitenkin yli 3 vuotta. Eiköhän tuo esikoinen osaa silloin jo kävellä kiltisti vaunujen vierellä.. :)

Ummetus Vähän on ollut ongelmia vatsan kanssa. :/ Ei toimi niin usein kuin ennen ja siitä varmaan johtuu että alkaa vääntämään kamalasti. :/ Pitäiskin luumusosetta kokeilla..

Vatsan näkymisestä Ei varmaan näy ihan heti kun on tuota entistä sen verran, muotoaan varmaan vaan muuttaa kun kohtu alkaa kasvamaan. :) Tunnen tosin alavatsalla painoa ja kun kokeilee niin selvästi tuntuu kohtu.

Meillä oli tänään ensimmäinen neuvola. :) Paljon lappusia ja tietoa, ei hirveesti mitään uutta.. Ultra on sitten 17. päivä, sitä odotellessa. :)
Pahaolo on vähän hiipumaan päin, ei enää ole koko päivää vaan aika satunnaisesti. :) Vielä kun tämä väsymy ja vetelyys häviäs niin ois aika bueno. :)

Inskun 8+3 (muistaakseni)
 
influenssarokotteesta kysyin neuvolasta ja sanoivat, että ensimmäisen kolmanneksen aikana ei suositella ottamaan ja sanoi, että kun se mennyt niin turha enää ottaa, koska influenssa-aika ehtii mennä ennen kuin rokotteen teho alkaa.

Hammaslääkärillä kävin tänään ja kerroin raskaudesta. Sanoi, että se huomioidaan puudutusaineen valinnassa ja siinä, että raskaana olevalle ei tehdä hammasröntgeniä.

Mahakivuista minulla alkoi vähän ennen plussa testiä tuntua molemmilla sivuilla alavatsaa vihlaisuja, kun käänsin kylkeä sängyssä, aivastaessa tai yskiessä ja nopeissa liikkeissä. Nyt nuo tuntemukset ovat hieman vähentyneet, mutta tulee vielä ajoittain. Mutta onhan siellä niin iso mullistus menossa, että hassua jos ei yhtään tuntuisi.

Posti toi tänään ajan nt ultraan ja se olisi 20.2, eli kaksi viikkoa pitäisi malttaa odottaa vielä. Tuolloin olisi viikkoja kasassa 12+4.

murmeli 10+5
 
Vanilla Whip Kaikkien synnytykset tosiaan on erilaisia ja jokaisen lapsen kohdalla erilainen. Itse olin ollut synnytyskammoinen ihan niin pienestä kun vaan muistan, Pienestä asti äitille puhuin kuinka en koskaan halua lapsia ja esikoista odottaessa pelko meni alussa todella pahaksi, kun taas loppua kohden ajattelin että turha sitä enää on märehtiä kun pakko se vauva on ulos pykästä. No itse synnytyshän oli mielestäni nopea 8.5h ja sitten kun lähti etenemään niin etenikin vauhdilla, en ehtinyt saamaan kivunlievityksiä ja silti voin sanoa että synnytys oli todella hyvä kokemus. Huusin myös synnytyksessä, mutta en niinkään kivusta vaan sain siitä voimaa jokaiseen ponnistukseen. Ja kauhee mietin heti kun lapsen olin saanut ulos että koska sais ruokaa :D :D Oli ihan älytön nälkä, yritin ennen sairaalaan lähtöä syödä mutta oksensin kaiken kun supistukset oli niin kovia. Innolla odotan uutta synnytystä jos sinne asti päästään :)

Tein tänään jauhelihapihvejä, mutta kun paistoin ne haju oli niin kuvottava että söin itse sitten mannapuuroa mustikkakiisselillä ja oli kuulkaa herkkua :) Tämä äiti taitaa elellä sillä seuraavat kuukaudet :D
 

Yhteistyössä