Syyskuun Söpöliinit 2012 *Helmikuussa*

Hihiiii pakko heti tulla hehkuttaan!! Eileen hain postista tuon angelSouds dopplerin ja tänään sitä sitten päätin testata, aamulla kävin siinä sitten pissalla ja vasta sen jälkeen muistin sen vinkin että voisi kuulua paremmin täydellä rakolla, no ei siinä mittään rupesin sängyllä kuuntelemaan ja en löytänyt muuta kuin oman sykkeeni, sitten rupesin miettimään tuota kuinka saisin äänet tietokoneelle, kysyin raskauskeijultakin ohjeita ja tein sen mukaan mutta en siltikään saanut ääniä koneelle.. Onko kukaan kokeillut??

Mutta sitten yhtäkkiä rupes kuulumaan hevosen laukkaamiselta ja voi luoja ku meinasi tietokone lentää sylistä ja kauhee yskän kohtaus tuli ja äänet katos, aikani niitä etsiin ja löysin uudestaan aaawww :heart:

Hohhoh mikä olo, nokka vuotaa ja yskittää ja kurkku kipiä ja päätäkin vähän jomottaa:snotty: :'(

misStar tervetuloa!!!!

Lilyannalle mukavia odotus hetkiä!!!


Nyt jäätelöä, se on ainut mitä voi syörä! ja vois kattoa sinkkuelämää leffaa:popcorn:

Kakaa ja Toukka 11+1
 
Täällä ei tänään mennyt farkut kiinni :O Tai menivät kyllä, mutta puristivat niin paljon että jätin napin suosiolla auki. Ei se maha minusta kyllä niin turvonnut vielä ole! Ajattelin ostaa sellaisia jatkopaloja tuohon housujen sepalus kohtaan. Katselin niitä jo viime raskaudessa mutta enpä tullut ostaneeksi.

Olen unohtanut vastata tuohon kysymykseen tukiverkosta. Ihanaa kun monilla näyttää sen suhteen olevan asiat todella hyvin :) Täällä onkin sitten päinvastoin.. Eli me joudumme turvautumaan ulkopuoliseen lastenhoitajaan jos kaipaamme hoitoapua, vaikka perheestäni joka ikinen asuu alle tunnin ajomatkan päässä. Yksi jopa kävelymatkan päässä.. Mutta tilanne on vaan tällainen kun sisaruksillani ei ole vielä lapsia eikä kiinostusta lastenhoitoon, ja vanhempanikin ovat työssäkäyviä eikä heiltä muutenkaan hirveästi ole herunut kiinostusta lapsiini. Valitettavasti :(Isompi lapseni on ehkä muutaman kerran vuodessa äitini luona yksin kyläilemässä. Pienemmän syntymän jälkeen olemme olleet yhden kerran mieheni kanssa kahdestaan, siten että vahtijana oli ystäväni. Muulloin aina lastenhoitaja, ja häntä emme käytä kuin pakollisiin menoihin mihin ei voi ottaa lapsia mukaan. Miehen sukulaiset asuvat toisella puolella suomea. Joskus olen vähän masentunut tilanteestamme, olisihan se joskus ihana viettää "laatuaikaa" kahdestaan miehen kanssa, mutta onneksi kaikkeen tottuu.

Unista sen verran että viime yönä Harry Potter ilmestyi kotiini nukkumaan. Eli täällä myös todella kahjot unet :LOL: Näen kyllä aina muutenkin vähintäänkin omituisia unia.

Olipa taas monta ultrassa käynyttä :) Onnittelut kaikille :heart:

Tervetuloa MisStar :wave:

Juli05: Minulla ei varsinaisesti kipuile nivusista vaan häpyluun kohdalta. Viimeksi olin viikon sänkypotilaana joskus rv35 sen takia. Saa nähdä miten nyt käy.. : /


Moonchaser 11+1
 
pöh...minäkin haluan kuulla hevosenlaukkaa mahasta!!
pitänee koittaa sitten aamulla uudemman kerran.
onnes ollaan kuiteskin nähty että siellä se sydän jumpsaa ja tyyppi jammailee,niin ei huoleta vaikkei vielä kuulukkaan mitään! =)

taitaa olla vähä jokaisella tuota flunssan poikasta,toivotaan ettei mitään influenssa aaltoa ole kuiteskaan! Onnes tuli syksyllä otettua se rokote.
 
Milla, olen ymmärtänyt, että riski sille, että sikiö vaurioituu, on tosi pieni. Mun kollega ei ollut varma, oliko sairastanut ja heillä oli sama tilanne. Häneltä otettiin se vesirokkovasta-aine, jolla selvitetään onko sairastanut. Sitten heidän lapsensa rokotettiin, kun päiväkodista oli mahdollisuus se rokko saada. Selvisi, että tämä rouva oli sairastanut sen. Kurkkaa Duodecim.fi

Misupai
 
En sitten jaksanutkaan ruveta kattomaan mitään leffaa, söin jäätelöä kera sulatetun suklaan ja menin nukkumaan. Tuos joskus 12:00 mais kun heräsin keksin että kokeilen toimiiko tuo dopperi pringles kaijuttimella :p (kaijuttimia sai kaupoista kun osti kolme pringless pönttöä) Ja toimihan se, elukat tuli sängylle ihmetteleen mitä ääniä sieltä kuuluu ja sitten kun rupes Toukan syke jyskyttään molemmilla koirilla ja kissalla pää kenahti pölhönä kuunteleen jyskytystä:LOL:

Hohhoh oli kyllä hetki sitte maailman ahristavin ja tukalin suihkussa käynti, meillä on suihkukaappi ja tykkään käyrä kuumassa suihkussa niin voi LUOJA kun ei meinannut saara henkeä nenä tukossa ja raikasta ilmaa ei missään, jouruun sitten välistä pomppimaan ottamassa happea eteisestä:O

En muista onko tästä jo sinänsä puhuttukkin mutta kun olette kertonut vauva uutisesta sukulaisille,ystäville ja työtovereille, niin onko tullut positiivinen onnen osoitus, vai onko mennyt ihan plörinäksi?
Itse huomasin tuossa maanantaina kun menin töihin että yksi työntekijä oli outo minua kohtaan ei tervehtinyt eikä jutellut oikein mitään, sitten olikohan se nyt tiistaina niin kyseinen työkaveri sanoi että -mitä sä ny tuollaasta menit tekemään, ja kyseli koska laskettu aika on... Olen työelämänvalmennuksessa eli saan ainoastaan liitolta rahaa tällähetkellä ja kyseisellä työkaverillani olisi minulle kuulemma ollut jotain töitä tarjolla mutta se ei nyt sitten onnistunutkaan kun olen raskaana!! Itse olin aivan :eek: että WTF ja että kuinka se eres kehtas noin sanoa!! vähän sitten ollut sen jälkeen aivan erilainen olo hänen seurassa...

Kakaa ja Toukka 11+1
 
Ensimmäinen neuvolakäynti meni eilen mukavasti. Terveydenhoitaja oli asiallinen ja keskustelu sujui hyvin, oikeastaan juuri kuten olin toivonutkin. Nyt tosiaan selvisi yhdistelmäseulakäytäntökin, eli se on kaikkialla tuo rv9+ veriseula ja rv12+ nt-ultra. Sain ajat näihin ja seuraava nla-käynnille. Mutta mikä odotus tuohon ultraan!! Se on vasta 15.3... miten sinne saakka (kuukauden päähän!!) jaksaa oikein odottaa...?! Periaatteessa ei voi ennen sitä kertoa kenellekään :(

Tuleeko tuo veriseulan tulos kuitenkin aiemmin ja saako sen tuloksen kuulla jos haluaa ennen nt-ultraa? Tuota en huomannut kysyä neuvolasta.. Sillä jos veriseula on ok niin ehkä sitä voisi jo vaikkapa vanhemmille kertoa uutisen...

Vanilla Whip (8+3) - meinaa aina unohtua merkitä loppuun nuo viikot... :)
 
Viimeksi muokattu:
Tultiin keskiviikkona kotiin, viikko etelän lämmössä takana ja johan täällä on tekstiä, ei pystyny nyt lukee kaikkea. Eilen oli nt-ultra, kaikki vallan hienosti! Oli se vaan jännää katsoa pikkuisen liikehdintää :heart: Laskettu aika on nyt sitten 4.9, päivällä siis aikaistui. Täällä on kyllä tyttöolo, jonkun unen olen nähnyt ja tuntuu vaan siltä.. Ens viikolla on sitten sokerirasitus.. Ei varsinainen nautinto, mutta hyvään se on tietää missä mennään. Onnea kaikille muille hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Kilimanjaro 11+3
 
Onnitteluja taas ultrassa kävijöille! Itsellä tuohon on vielä piitkin pitkä aika, näin loppukuisena :)

Täällä on ihan ihmeellisen hyvä olo vallannut mielen :D Ihan pikkuisen meinaa kuvottaa silloin tällöin, mutta ei enää mitään sellaista minkä kanssa ei tulisi toimeen. Energiaa on myös enemmän, jaksana jopa ruokaa laittaa ja touhuilla jotain ylimääräistä. Niin ja seksihalut meinaa vähän liiakseenkin nostella päätään taas :p

Mahassa on nyt ihan selvä pieni kumpu. Ihan alamahalla, ihan selvä pyöreä, kovahko kumpu. Oon tosi hoikka niin näkyy aika aikaisin. Tasan yhdet farkut menee enää jalkaan joten kohta olis pakko siirtyä kattelemaan mammavaate -valikoimia. Onko joku jo ostellut/katsellut? Onko vinkata esim. hyviä nettiliikkeitä. Täällä Jyväskylässä on tosi huonot äitiysvaatevalikoimat mun mielestä..

Kiitos muuten siitä onnittelu viestit -sivustosta, nappasin talteen muutaman :)

Adora ja Ruu 8+3
 
Moikka!
Lääkäristä kotiuduttu. Kontrolliultrassa selvis,et hematooma on kadonnu kokonaan ja et istukka on kohdun etuseinämässä- siitä ilmeisesti noi vuodot johtuu. Edelleen saikku jatkuu,eikä mitään raskasta saa nostella, eikä itseä muutenkaan rasittaa. HIPPU pötkötteli kyljellään ja oli ilmeisesti untenmailla, kun ei hirveesti liikuskellu. Ei kyl tosin kauaa katottukaan. Sydän jumputteli kuitenkin normaalisti ja pituuttakin oli huimat 3,7cm. Lääkäri sano tosin,et varmaa vähän heittää, kun oli niin kippurassa toinen. Seuraava ultra onki sitte 27 päivä oleva nt ultra.
Toistaiseksi siis taas kaikki hyvin ja ODOTUS jatkuu.. Käytiin sen kunniaksi miehen kanssa pizzalla ja juuri ja juuri sain nieltyä. Nyt on tosin hyvä olo,kun sai vähän suolaa elimistöön. Ei oo noi lämpimät ruoat uponnu muutamaan viikkoon.
Muutenki mies on ihana, kun toinen on niin innostunu nyt kun kaikki näyttää kohtalaisen hyvälle. Kaikille kavereillesa puhelimessa sanoo,et justiin tultiin ultrasta ja siellä se pikkuinen käsiään heilutteli.

Tillu&Hippu 10+6 (huomenna poksuu... )
 
  • Tykkää
Reactions: hawwe
Kylmä maito ja karjalanpiirakka on erittäin hyvää!! Mutta sitten kun se tulee ylös niin hyi yäk!! Oli tosi lähellä etten tukehtunu, veet silmis sai yökkiä! onneksi olin justiin vessassa muuten olis saanu siivota.

Nyt kävin hakees panadolia apteekista ja sitte teki niin mieli glögiä niin oli pakko lähtiä ettiin kaupasta ja onneksi löyty vielä :)

Kakaa ja Toukka 11+1
 
NP-Ultrakuulumisia: Kaikki oli hyvin. Vauva oli virkeällä tuulella ja liikkui kovasti. Raskaus olikin yli viikon pidemmällä kuin alkuraskauden ultrassa katsottiin :-o. Nyt onkin menossa raskausviikko 13+1 <3. Mukavampi näin päin.

Saanko olla täällä ketjussa, vaikka uusi LA onkin 21.8.? :)

Vatsallani on ollut monta viikkoa voimakas turvotus. Työpaikalla kollegat ja oppilaat ovat kyselleet ja supiseet vatsastani. Kysyjille oon kertonut totuuden, mutta en ole kuuluttanut asiaa julkisesti.

Nyttynenä ja Katkis (13+1)
 
  • Tykkää
Reactions: hawwe ja Kakaa
Onnea kaikille mukavista ultakuulumisista! Tosi moni on käynyt tai lähiaikoina menossa jo nt-ultraan :) Itsekkin osallistun noihin seuloihin ja kutsua ultraan odottelen postissa saapuvaksi :)

Mites muut, treenaatteko vatsalihaksia? Mihin asti niitä saa tehdä? Neuvolantäti sanoi, että viikolle 16 saisi harrastaa ihan normaalia liikuntaa, ei rajoituksia..eli kai niitä vatsalihaksia sit sinne asti saa tehdä jos pystyy.. Tänään salilla treenailin kyllä vatsat normaalisti, tosin painoa laitoin hiukan pienemmäksi.

Hyi, mies teki jauhelihakeittoo ja mua oksettaa se :$ Aamupäivällä ruokahalu on suuri, mutta iltapäivästä alkaa etomaan kaikki ja syön vaan kaikkee raikasta..mehujäitäkin ostin pakkaseen hätävaraksi :) mut olo on kyllä ollu ihan hyvä nyt ja siellä salillakin jaksanu käydä :)

Mut nyt on mentävä!
Biba & pikkunen 9+1
 
iltoja! täälä otettiin kevyet 5 tunnin päikkärit...pääkipu oli niin kauhee ja jomottaa kyllä vieläkin! nyt sitte oon kun persiile ammuttu karhu,kaikki v*tuttaa,koira,kissa ja mies! oon varmaan tosi ihanaa seuraa just nyt! :ashamed:
jos kävis saunassa ja rupeis nukkumaan.
nyttynenä saa ainakin minun puolesta jäädä tänne! :)
kiva kun tillu79 on saanu hyviä uutisia! samoilla viikoilla mennään!

meillä ainakin saa ne seulan tulokset kysyä ennakkoon,tänään just soitin neuvolaan että oliko ne jo ottanu niitä seuloja (käyny niin monesti labrassa etten tiijä joko ne otettu) niin oli kuulema tiistaina otettu,mutta tulokset ei ollu vielä tullu. sain semmosen käsityksen että olis sanonu ne jos ois tienny. eli nyt sitten 1.3 se nt-ultra eessä.

meillä on kyllä molempien perheet ottanu vauva uutisen hyvin vastaan! tietäävät että monta vuotta on yritetty ja vastoinkäymisiä on ollu matkassa. Nyt varsinkin tulevat mummot kyselevät tinkaan vointia ja ultra kuulumisia. :)
pomokin onnitteli ja toivoo että kaikki menee hyvin,varovasti jo kyseli millon mahollinen äippäloma alkaa. eli ei mistään suunnalta mitään negatiivista!

täytynee päästää tuo rakas mies koneelle... :kieh:

hyvää viikonloppua kaikille ja ihanaa että hyvät uutiset on jatkuneet!:heart:

kaktuspiikki ja tyyppi 10+6
 
moikat

Juli: Eiköhän tuommoinen kipuilu ole ihan normaalia.. Itsellä kipuilua nyt tuossa luitten ympärillä, mutta siirtynee myöhemmässä vaiheessa myös nivusiin. Ainakin kun neitokaista odotin niin mulla oli aivan järkyttävät nivuskivut : / Mut mulla varmaan aiheutti osiltaan kipuja se, kun meinasi suonikohjuja nivusiin tehdä. Tukisukkahousut helpottivat vähän.

Moonchaser
:D Onneks mulla on kohtalotovereita! Itellä ei menny enää housut kiinni, mitä vielä 3vk sitten pidin :whistle: ok, ne oli muutenkin aika timmit, mutta farkkuihin onneksi vielä mahdun.
Että kai siellä joku kasvaa... tai sitten lihon muuten vaan kun on jatkuva nälkä, mikä nyt ei olis se toivottavin vaihtoehto :O

Tillu:
Ihanaa että siellä kaikki hyvin =) Otahhan rauhallisesti!

Onnea hyvistä ultra kuulumisista muillekkin!

Biba: Itse en treenaa vatsalihaksia.. lantionpohja lihaksia koitan kyllä jumpata ( no jos nyt vähän jäänyt :ashamed: ) Mutta mulle sanottiin jo kuopuksen syntymän jälkeen, että kohtu on tosi alhaalla, ahkeraa jumppaa! Vähän mietityttänyt hankaloittaako se jotenkin tätä raskautta kun vauva kasvaa.. pitänee ottaa asia puheeksi neuvolassa.

Mies sanoo, että alamahalla on pömppö :whistle: Tänään taas alkanut kipuili, jota luulen kasvukivuiksi.. Pitkään aikaan ei olekkaan ollut kuin satunnaisia nippailuja. Joten vahvasti haluan uskoa että siellä joku kasvaa.. siis muukin kuin maha liiasta syömisestä ;)

Ollaan kerrottu minun perheelle ja muutamalle ystävälle. Hyvin ja iloisina ovat asian vastaan ottaneet ja pitäneet peukkuja, että kaikki menee hyvin =) On minun vanhemmilleni 4. lastenlapsi ja mieheni vanhemmille 3.
Tänään soitin mummolle ja kerroin asiasta hänellekkin.. sanoi, että toivottavasti kaikki menee hyvin, hän muistaa teitä iltaisin kun kätensä ristii :heart:
Mummolle tämä kaveri olisi sitten 9. lastenlastenlapsi

Tukiverkosta.. Omat vanhempani asuvat n. 250km:n päässä ja ovat vielä vahvasti työelämässä. Toki kovasti kuulumisia soitellaan pitkin viikkoa ja mielellään hoitavat lapsia jos on käyty miehen kanssa jossakin, mutta rajoittaa jonkun verran tuo välimatka ja työt. Mutta vahvasti ovat mukana elämässämme.
Miehen vanhemmat asuvat 130km päässä. He ovat eläkkeellä ja heiltä saa apua milloin vaan sitä sattuu tarvitsemaan.
Lisäksi paikkakunnalla millä asutaan, on pari ystävä, joilta voi tarpeen tullen apua pyytää ja toimii myös toisinpäinkin =)

Täällä voidaan hyvin :) Jopa pelottavan hyvin! Suussa maistuu koko ajan raudan/veren maku :x ja joinakin päivänä nälkä on jotain ihan hirveetä! Mutta muuten koen että tämä on tuplasti helpompaa aikaa mitä aikaisemmissa raskauksissa. Tai sitten olin ekat viikot niin väsynyt ja huolissani, etten huomannut mitään muuta ;)

Hetkeksi telkkarin ääreen ja sitten nukkumaan että jaksaa töihin huomenna kömpiä.

Danjuska ja manna 11+2
 
Adora: Nelly.comissa on ainakin musta kivoja housuja ja juhlamekkoja. Ja H&M:n myymälässä on kanssa jotain ihan kivoja kolttuja, ainakin aina silloin kun ei ole raskaana:D
Mutta siis noista Nellyn äitiyshousuista tykkään kovasti.
Paitojen kanssa tein edellisessä raskaudessa niin että ostin erivärisiä äitiystoppeja (pitkiä) niin pysty aika pitkälle pitämään omia paitoja niin ettei maha vilkkunut.Muutenkin nykyään muoti on sellasta että normikaupoista saa kivoja pitkiä ja leveitä paitoja.
 
Plääh...tylsää, eli voisin vielä hetken höpistä tässä yksinäni :D

Tukiverkoista Meillä on on kummankin vanhemmat työelämässä mutta aina saadaan lapsi hoitoon viikolla kello neljän jälkeen ja viikonloppuisin :) Mistä olen kyllä tosi kiitollinen, kun esim. jollain kavereilla tuntuu ettei meinaa päästä edes kerran viikossa harrastamaan kun ei kukaan voi sen aikaa lasta katsoa :(

Tulikin mieleen että voiko neuvolalääkäriin ottaa lasta mukaan ? kun en tiedä mihin ton lapsen oikeen pystyisin päivällä törkkäämään...Se niistä tukiverkoista :D
 
Jeeeeeee! Katkis on hengissä! Kuulemma kaikki on loistavasti. Sydän sykki hienosti ja tyyppi heilui mahassa. Se liikkui aivan koko ajan! Näimme jalat ja kädet viuhtomassa. Ne jalat näyttivät ihan oikeilta vauvan jaloilta Tyyppi oli kai jotain kuuden sentin paikkeilla ja ikää tuli viikko enemmän kuin mitä se oikeasti on. MITEN ihmeessä sitä ikää voi noin vain koon perusteella lisätä? En tajua! Olen aivan varma, että tänään olisi ollut 10 viikkoa ja yksi päivä ja näin sen pitäisi ollakin ekan ultran perusteella. Nyt kuitenkin tokan ultran perusteella viikkoja on jo 11+2. Hedelmöittyminen ei ole millään oikeasti voinut tapahtua viikkoa ennen, sillä emme harrastaneet petipuuhia kuin vain yhden kerran :ashamed:, joten tiedän tarkalleen oikean hedelmöittymispäivän.

Tämä ultra otettiin siis "sisäkautta" ja gyne näytti tarkasti kaikki kehonosat ja sitten hän läpsäisi yhtäkkiä 3D:n ruudulle ja näimme vauvan jo nyt kolmiuloitteisena! Kyllä oli hienoa, eikä tuo käynti maksanut kuin noin 15 euroa. Joskus sentään on hyötyä asua tässäkin maassa, jota niin usein parjaan...

Maaliskuun ekalle päivälle sain sen nt-ultran ja samalla lääkärikäynnin, jossa otetaan paino yms. Sinne pitää myös viedä verikoetulokset. Sinne asti ajattelin yrittää pitää tämän jutun vielä salaisuutena omalta ja mieheni perheeltä. Jos siinä ultrassa kaikki näyttää olevan hyvin, niin sitten paljastetaan perheille suuri salaisuus, jota ei kyllä luullakseni kukaan osaa odottaa :cool:

ei vielä ja katkis 11+2 (!!!)
 
  • Tykkää
Reactions: hawwe ja Kakaa
Moi! Mulla jäi mietityttään eilisen neuvolakäynnin jälkeen tällanen. Kun on se nt-ultraja tasan kaks viikkoa siitä taaksepäin pitää käydä antaa verta ja käydä kusemassa purkkiin niin en tajunnu kysyä että se terkkari varmaan laitto mulle ne lähetteet sinne etukäteen, että meenkö mä vaan sinne tiskille ja sanon että lähetteet pitäs olla koneella? Viimeks kun oon käyny tuolla niin mulle annettiin lähetteet paperisena versiona ja marssin niitten kanssa tiskille.

Ja kysyn nyt teidänkin mielipidettä. Sain saikkua eilen ja tietenkin siinä lapussa on neuvolan leima. ARGH.... Niin teen varmaan oikein jos käyn huomenna esimiehen juttusilla ja kerron asian itse kun että se näkee sen tosta lapusta :( toisaalta ei halusi vielä kertoa mut näköjään pakko :( apua pakko juosta vessaan.....
 
Meillä oli eilen ultra, siinä kaikki oli hyvin ja pikkuinen heilutteli käsiään mahdottomasti. :)
Pieni sydän lyödä jumpsutti. :) Neuvolan mukaan viikot nyt 9+6 ja LA 16.9, sen voi muuttaa listaan. Hyvin vastasi pikkuinen viikkoja. :) Varattiin samalla nt-ultra ja se on 7.3. :)
Ensi viikolla pitäisi käydä labrassa, en tykkää kyllä yhtään siitä veren ottamisesta.. :/

Olen monesti yrittänyt kuunnella sydänääniä mutta ei ole vielä kuulunut.. Pitää kokeilla kuunnella niin että rakko on täynnä, josko ne sitten kuuluis.. On tosin tuota eristettä tuossa välissä sen verran että voi siitäkin johtua ettei vielä kuulu.. :D

Mutta nyt ruuanlaittoon. Minä jo luulin että tämä pahaolo helpotti vaan ei. :/

Inskun 9+6
 
Sen verran vielä tuosta kertomisesta, mun vanhemmat ja sisarukset tietää sekä muutama kaveri. Meidän äidille tämä on kymmenes lastenlapsi joten melko rutiinilla meni ja se arvas mun raskauden heti kun menin kotikotona käymään, viikkoja mulla oli silloin ehkä nippanappa 5. :D Mun mummolle tämä taitaa olla 16:sta lastenlastenlapsi. :D
 
Sain eilen dopplerini lainasta ja olihan se pakko testata heti illalla. Sain sykkeen suht nopeasti kuulumaan ja laskujeni mukaan se oli n. 170. Täytyy sanoa että minulla taas kuului paremmin sitten kun rakko oli tyhjä, kun täynnä :)

Vanilla Whip: Ei täällä ainakaan ole tuota käytäntöä, vaan niinkun aiemmin kerroin, niin menen seuloihin vasta ultran jälkeen :) Näin myös edellisessä raskaudessa. Olikohan niin, että seulojen tuloksissa menee parisen viikkoa ja tulokset ilmoitetaan kirjeitse tai puhelimitse. En nyt ole varma että meinasiko neuvolatäti että nyt ilmoitetaan vain jos on huonoja uutisia, viimeksi ainakin sain kirjeen jossa riskiluku kerrottiin vaikka tulos oli hyvä.

adora: Asoksen ja H&M:n nettimyymälöistä ja huutonetistä olen ostellut äitiysvaatteita.

kusma: Veriseuloista on minulla ainakin laitettu sähköinen lähete, mutta pissanäytteestä sain paperiversion. Harmillista että neuvolan leima tuli siihen saikkutodistukseen : / Toisaaltahan se on sama kertoakin sitten, vaikka kyllä kai se on kertomattakin selvä :)

BiBa: Minä treenailen vatsalihaksia ihan normaalisti vielä :) Varmaan jatkan siihen saakka kun alkaa tuntumaan huonolta.

misStar: Riippuu vähän ultrataanko neuvolalääkärin käynnillä. Jos, niin en kyllä ottaisi jos ei ihan pakko olisi :)

Onnittelut jälleen kaikille ultrassa käyneille :heart: Hauska kun nyt joka päivä on useampia ultrauutisia :) Mites muuten syssy, saitko ultrasta selvyyden tilanteeseesi?

Moonchaser 11+2
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista monelle! :heart:

Mä hain tänään dopplerin työkaverilta (kiitos vaan :flower:), jee! Piti jo äsken pikasesti testata, ei kyllä hevosenlaukkaa kuulunu.. No, tästä se sykkeiden metsästys alkaa! Ja koitan ottaa ihan rennosti vaikka meniski aikaa ennekun saan kuulumaan, sehän vaihtelee vissiin aikalailla, että millon ne kuuluu?!

hawwe & minipapu 9+0 ( poks! :heart: )
 
  • Tykkää
Reactions: jaana25
Läheisten/tuttujen reaktioista: Musta on hiukan hämmentävää, että pari tuttua on melkein ensi kommenttina kysyneet, että oliko suuniteltua? :-o. Lisäksi toinen näistä kysyjistä vaikutti olevan ihmeissään, kun sanoin, että oli suunniteltua. Onnitteli kyllä. Okei, mulla ei oo vakituista työpaikkaa ja mies opiskelee vielä tän vuoden jouluun, mutta so what?! Me ollaan kuitenkin yli 31-vuotiaita eikä hedelmällisiä vuosia jatku loputtomiin. Esikoisen syntymän aikoihin meillä oli taloudellisesti vielä huonompi tilanne, kun sain minimiäitiysrahaa. Silti selvittiin ja onnellisia ollaan oltu lapsestamme <3. Kakaa oli kyllä myös saanut oudon reaktion :-o. Tuommoiset pitää jättää omaan arvoonsa.

Biba: Itse en oo kuullu, että vatsalihasten treenaamista ois kokonaan kielletty. Oon kyllä kuullut, ettei sais liikaa niitä treenata. Luulisi, että syviä vatsalihaksia ainakin vois tehä... Tää on ihan mutua.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä