Syyskuun Söpöliinit 2012 *Huhtikuussa*

... olen kuullut nänniharjoituksista, ilmeisesti kovasti nimenomaan kehoitetaan pieni nännisille. Ymmärtäny myöskin, että hyvä alkaa harjoitteleen puolessa välissä raskautta viimeistään. Varmasti avittaa tulevaan imetykseen :)

Nyt en muista onko ollu jo aiemmin puhetta, mutta onko muita joilla alkanut jo tulemaan esimaitoa?

BuBu ja Nyty 18+3
 
Juiliminen poissa!

Kyllä minuakin alkoi naurattaa, kun gyne noista nänniharjoituksista alkoi puhua. Mutta jos nyt kuitenkin vaikka illalla jaksaisi tuon harjoituksen tehdä. Minä en kyllä ole pieninänninen...

Sattuuko imetys kaikilla vai vain joillakin? Minulla ei ole alkanut tulla esimaitoa, enkä tunne vauvan liikkeitä. Jos ei olisi tällainen pallomaha ja megatisut, niin tuskin uskoisin olevani raskaana...

Onneksi täällä ei ole paljon mitään vaunu/ratasvalikoimaa, niin ei tarvitse panikoida sellaisten asioiden kanssa.

ei vielä 18+0 ja poika
 
Tuosta nänniharjoittelusta, kun odotin esikoista äitini kysyi olenko saanut ohjeistusta nännien hinkkaukseen, oli kuulema ihan suositukset silloin kun minua odotti. Pyyhe kuulema ois ollu hyvä tähän tarkotukseen :D
Jokatapauksessa miulla on ilmeisesti nännit kovaa tekoa, kun ei ongelmia ole sen suhteen ollut ainakaan kahtena edellisenä kertana. Jännä sinänsä, koska omaan kyllä herkät nännit joihin ei saa kukaan koskea vauvojen lisäksi :LOL:

BuBu Täällä tuli ekat tipat jo ennen np-ultraa :whistle: Esikoisesta tuli vasta loppupuolella raskautta ja kuopuksesta vähän ennen puolta väliä.

Menhit ja Touho 17+4
 
Kakaa Ihanan pyöreä masu! :heart:
Mulla ylipainoa viel 7,5kg ni saa nähä milloin se pyöreys tulee sit näkyviin. 11kg oon nyt saanu tiputettua vuoden aikana, et ei paha ei. :)

BiBa Joo liitä tänne, ku pystyt. Sähän voit tosiaan suoraan pistää sen osoitteen tohon ku klikkaat tota "image" kohtaa ja siihen ctrl + v (eka ctrl + c ku otat sen linkin talteen) ni tulee suoraan tänne näkyviin. ;)

kaktuspiikki Kiitos kiitos! :heart: Näköjää Tillu on tääl myös. :D

Mitäs täällä höpötetään siitä, että tulee ähkyolo siis tulee syötyä liikaa vai? Mäkin söin ennen ja paino nousi sellaset 3-5kg joka vuos... Sit sain ihan itestää vatsalaukkua 50% pienemmäks ni ny ei voi enää syörä nii paljoo eikä sen takii pääse painokaan onneks nousemaan. Ja en tiie oonko ainut, mut mulla ei oo myöskään vielkää tullu mtn makean tai suolasen himoa. Ainut makee mikä uppoo silloin tällöin on jäätelö ja niistäki vaa jotkut.. Niinjoo pannarit myös uppoo. Just tuli eilen tehtyä marjapannukakkua. :heart:

 
BuBU: Mulla on tullut tuota esimaitoa jo muutaman viikon, varsinkin saunomisen jälkeen, kuten juuri nyt.

Minä oon kanssa kuullut joskus tuosta nännien harjoittamisesta, mutta en kyllä hammasharjalla harjaamisesta vaan hieromisesta ja venyttelystä. Minulla imetys sattui alussa, että pitäsköhän rueta harjailemaan ;)

Teeu 18+5
 
Huomenta!

Arpien ehkäisyyn on tosi hyvä ihan 100 % kaakaovoi - tulee myös ehkä miljoona kertaa halvemmaksi kuin kaakaovoita osittain sisältävät rasvat, kuten Body Shopin. Kaakaovoita myydään esim. Lifessä ja muissa luontaistuotekaupoissa. Kaakaovoi on kiinteätä ja alkaa sulaa vasta 35 asteessa. Siksi mulla on sitä kylpyhuoneessa lasipurkissa ja laitan sitä aina suihkun jälkeen lämpimälle iholle niin levittäminen on helppoa. Kaakaovoi myös vaalentaa jo syntyneitä arpia.

Myös Weledan raskausajan hoitoöljy on ihan huipputuote, mutta vähän hintava. Käytin viime raskaudessa ja yhtään arpea ei tullut!

ei vielän nännitreenit kuulostaa mielenkiintoisilta, en ollut koskaan kuullutkaan moisesta :) Varmasti voi olla apua monelle kyseisestä treenistä, ehkä Etelä-Amerikassa imetykset sitten onnistuu useammin kuin täällä, tiedä häntä.

Kaikilla imetys ei onneksi satu, joku taisi kysellä asiasta. Riippuu varmasti paljon siitä, saako vauva hyvä imuotteen rinnasta. Siksi kannattaa jo ennen synnytystä perehtyä imetysasoihin, ettei ole asian kanssa ihan pihalla vauvan synnyttyä. Osastolla KYSissä en viimeksi ruuhkan takia saanut lainkaan imetysohjausta (enkä kyllä muutakaan apua), sen sijaan pulloa vaan tyrkytettiin joka suunnasta. Onneksi olin lukenut imetysoppaan ja osasin homman omin päin eikä lisämaitoja tarvittu.

Ihanaa sunnuntaipäivää kaikille!

pienisieni 17+1
 
Siis apuva,onkohan meitä elo/syyskuussa synnyttyviä KYSsiläisiä sitten tänä vuonna kuin paljo?! Minä en ainakaan kiireen vuoksi haluis jäädä mistään ohjeista tai muustakaan paitsi! Ärsyttävää jos jää hoitajien kiireen takia jostakin paitsi ja jää sellanen fiilis että kukaan ei ehdi kunnolla hoitaa tai opastaa!

Meijän lähellä ei tuota body shoppia olekkaan eikä niillä ole nettikauppaa,pitäs tilata eka se postimyyntitilaus kuponki niiltä. aika kallis kyllä oli se kaakaovoi ihovoi,200ml makso melkein 19e!
Pelkkä oliiviöljykin kuulema auttaa hyvin,tosin sen kans saattaa olla melko sotkusta.

esimaitoa ei ole vielä tullu.

luvlucyn marjapannari näyttää herkulliselta!! :p

Kohta mökille,äiti on tehny salaattia ja paistanu pihvejä! NAAAAMMMMM!! :D

kaktuspiikki 18+1 huh mitkä viikot jo!
 
Kaktuspiikki: ARGH! Pitikö mennä ja puhua pihvistä...?? Meillä ei ole pihviä :D :) Mäkin haluan....

Ja sit esimaitoa ei ole tullut. Ei tullut kahdessa aikaisemmassakaan raskaudessa tippakaan mutta sitten osastolla kun päästiin tosi toimiin niin sitä rupesi tulemaan.

Mansikka 19+1 :heart:
 
kaktuspiikki: Elä huoli, kyllä sinä apua ja ohjeita saat, mutta valitettavasti täytyy osata myös itse pyytää!

Ite en älynnyt esikoisen aikaan synnyttäneiden osastolla pyydellä apuja tai ohjausta mihinkään. Jotkut hoitajat neuvoi ilman kysymistäkin mutta yksikin hoitaja tokas mulle, että sähän olet lähihoitaja tää on varmaan sulle tuttua! Joo..en ollu koskaan hoitanu vastasyntynyttä ja työskentelen vanhusten parissa.. ja muutenkaan ei pitäis pitää asiaa itsestäänselvyytenä. Se vähän harmitti..
 
Pikakommentti, Kaktuspiikki, mua on alkanu viime aikoina kauheesti pelottamaan synnytys juurikin siitä syystä, että esim. meillä tuolla KYSillä on kuitenkin hirveä ruuhka ja sitten joutuu synnyttämään yksin jossain siivouskomerossa eikä saa kipulääkitystä eikä muutakaan apua jajajajaja *maalailee kauhukuvia*.. APUA.. :( :ashamed:

panikoiva hawwe & minipapu 16+1
 
Okei kiitos vastauksistanne, mullakin esimaitoa tullut jo useamman viikon.

Kääk, meinaako mulle tulla pahoinvointi takaisin kun yrjö käynyt jo kaksi kertaa tänään morjestamassa :(

Toivotaan, että KYSiin ei ihan mahdoton ryysis iskisi tai ainakin että jokaiselle riittäisi riittävästi ohjausta ja tukea hoitohenkilökunnalta. Joskus kuullut myös "kauhutarinoita" kuinka käytäväpaikatkin on ollu täynnä synnyttäjiä.:whistle:

Kaktuspiikki meitä elo/syyskuulaisia on yllättävän paljon, mitä muiltakin foorumeilta katsonut + jo pelkästään kaveripiirissä on 4 KYSsiin tulijaa elo/syyskuussa.

BiBa no onpas hoitaja tokaissut. itsekin lh ammatiltani ja yllättävän usein kuulee lääkärin/sh:n suusta että "kyllähän sinä tiedät". joskus kiva kuitenkin kuulla kertauksen vuoksikin :) ...mutta tosiaan vanhuspuolella työskennellessä ei nuo vastasyntyneen asiat ole tiedossa/hallussa. Nykyään osattava paljon itse vaatia ja hakea tietoa itselleen.

1,5h sitten minusta tuli täti <3 ..ei malttas millään odottaa, että pääsee pikkuista katsomaan ensimmäistä kertaa.

BuBu ja Nyty 18+4
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
voi hawwe :LOL: jospa ne ei meitä siivouskomeroon työnnä! eikä käytäville jätä tilanpuutteen vuoksi! Tästähän nyt vielä paniikit pukkaa että mihin me mahutaan! Koitetaan ilmottaa aina kun tulee synnärille lähtö niin toiset voi sit koittaa pidätellä sen aikaa että huone vapautuu! :LOL:

voi mammat! :D :heart:
 
KYSissä oli tosiaan syyskuussa 2009 ihan hirvee ruuhka, mutta se ei näkynyt niinkään synnytysosastolla, vaan vasta synnyttäneiden osastolla. Apua/neuvoja vauvanhoitoon en saanut vaikka pyysin ja kipeän sektiohaavan takia hoitaminen (sängystä nousemisesta puhumattakaan) oli tosi tuskallista välillä. Sen sijaan mulle huudettiin, että meillä ei ole aikaa auttaa...

En halua pelotella tällä KYSiin menijöitä, ovat varmasti ottaneet opiksi tuosta ruuhka-ajasta ja varautuvat nyt paremmin. Itse en nyt tule ruuhkauttamaan KYSiä lisää tänä vuonna, vaan synnytän KAKSissa.

pienisieni 17+1
 
Just tuon vuoksi en halua synnyttää Suomessa! Olen kuullut noista ruuhkista ja siitä, että jää ilman epiduraalia tms. jos lääkäri on silloin muualla :( Täällä julkisissa sairaaloissa ei yleensä saa myöskään puudutteita, naiset vaan pyörtyilevät kipuihin. Mutta onneksi täällä on yksityiset klinikat, joissa saa kaiken huomion! Käyn raskauden alusta saakka samalla gynellä ja hän myös hoitaa synnytyksen. Tietty kaikki maksaa, mutta tämä jos mikä on asia, josta olen valmis maksamaan! Jotain hyvää sentään tälläkin puolella maapalloa nänniharjausten lisäksi ...:LOL:

ei vielä ja poika
 
Nyt tapahtui outo juttu! Katsoin telkkaria ja rintaani vihlaisi muutaman kerran. Raotin sitten rintaliiviä ja sieltä tuli outo, melkein paha haju! Aloin haistella sitten toistakin rintaa ja sielläkin oli hajua. Sormiinkin jäi nänneistä outo "hapan" haju. Aloin epäillä kuitenkin kuvittelevani jutun ja pyysin miestäkin haistamaan. Hän sanoi, että haisee maito! Nännit eivät kuitenkaan olleet lainkaan märät, eikä rutistamallakaan sieltä mitään tullut, mutta sormiin jäi miehellekin haju. Mitä tämä nyt sitten on?:O Onko kenellekään muulle käynyt näin?

Mahani on aivan täynnä ja turvonnut, silti tekee koko ajan mieli syödä jotain. Ärsyttävä olo. Olisi edes rehellisesti nälkä!

Ei vielä 18+ ja poika
 
Tervehdys pitkästä aikaa.. Pari viikkoa sitten kotiuduttiin Thaimaasta ja päästiin näkemään pikkuinen ultrassa. Laskettuaika aikaistu takaisin syyskuulle joten onneksi pysyin tässä ryhmässä. Kaikki oli hyvin, eikä niskaturvotusta ollut juuri nimeksikään.

Olen käynyt ahkerasti lukemassa kirjoituksianne mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa kun on ollut veto ihan pois. Olen lopetellut kuopuksen imetystä ja kotiuttanut uutta koiranpentua joten puuhaa on riittänyt. Lisäksi neljävuotiaalla tuntuu olevan eroahdistuskausi aluillaan.

Huomasin tiedoistani puuttuvan muutaman asian eli 28.9. Sanmoc, 35 vuotta, kolmas, NKL.

Esimaidoista oli puhetta. Täällä ei luonnollisestikaan ole sellaista näkynyt kun imetys on ollut käynnissä. :) Tosin maidontulo tuntuu olevan vaikea saada loppumaan vaikka tyttö ei ole ollut tissill enää kahteen vuorokauteen ja sitä ennenkin usean päivän vain kerran päivässä. Tänä aamuna oli pakko pumpata vähän kun rinnat olivat todella kipeät. Toivottavasti ei tule rintatulehdusta. Onneksi huomenna on aika neuvolalääkärille niin voin kysäistä hänen mielipidettään jos ovat vielä todella kipiät.

Vaunuista täytyy kommentoida sen verran, että meillä on kahdella edellisellä ollut käytössä Dorjanin yhdistelmävaunut ja ei voi kuin kehua. Ilmakumirenkaat ovat kevyet työntää sorateilläkin ja kova kantokoppa toimi hienosti vauvan matkasänkynäkin tarvittaessa. Ovat lisäksi todella tilavat, joten vaunuissa mahtui hyvin nukkumaan ja rattaina toimivat hyvin vielä lähes neljävuotiaallakin. Nyt täytyy vaan jättää ne nukkumisvaunuiksi ja hommata ulkoiluun tuplarattaat. Olen yrittänyt löytää peräkkäin istuttavia ilmakumirenkaisia käytettyinä mutta vielä ei ole tärpännyt. Onko jollain kokemusta sellaisista?

Nänniharjausta ei ole suositeltu mutta muistan kyllä esikoisen odotusaikana terkan sanoneen neuvolassa miehelleni että tulevan isän tehtävä on valmistaa nännit vauvan imemiseen. :) Itselläni on kyllä kummankin lapsen imetyksen alussa menneet nänninpäät rikki ja olen joutunut käyttämään vähän aikaa rintakumia mutta kyllä ne sitten turtuvat.

Oikein ihanaa pääsiäsen loppua kaikille!

Sanmoc & Heebo
 
pienisieni: Minäkin olen synnyttänyt 2009 kysissä..tosin lokakuun alussa ja kyllähän siellä kiire oli! Kukaan ei kerinnyt tulla katsomaan missä vaiheessa synnytys oli ja sitten olikin liian myöhäistä saada mitään ponnistuskipuun..vähän harmitti kyllä, mutta synnytys meni silti hyvin ja hyvä mieli jäi..ja on mulla aika korkee kipunkynnys ;) onneksi! :D

No toivotaan, että jokainen mahtuu edes huoneeseen synnyttämään ja eihän ne nyt ihan oman onnensa nojaa siellä jätä. Täytyy vaan muistaa pyytää apua :)
 
Kiireestä joskus sentään toisenlaisia kokemuksia: esikon synnytyksessä olin ainoa synnyttäjä sinä yönä haikaranpesässä, ja edellisenäkään yönä ei ollut ketään. Pari yötä taas tuon jälkeen oli hirmuinen kiire, sulku päällä koko Kättärillä ja Naistenklinikallakin olivat kaverille sanoneet, että jos pystyisit olemaan vielä hetken kotona, kun kaikki paikat on täynnä... Mutta siinä mielessä oikeaan aikaan päätti pikku neiti tulla maailmaan :)

Täällä kiukkupääsiäinen alkaa olla lopuillaan. Jospa huomenna päivä parempi. Masuasukki on ollut tosi villinä.

Krumeluu rv 18+6
 
  • Tykkää
Reactions: BiBa ja Yeppee
Olipas paljon tullut tekstiä. Tervetuloa uusille! =)

Täällä oli jotain juttua isistä neuvolassa. Meillä mies on ollut mukana esikoisen neuvolakäynneillä loppupuolella. Neuvola toteutti näin puuttuvan "perhevalmennuksen". Sitten oli tietenkin aina keskusäitiysneuvolan ultrakäynneillä mukana, kun seurattiin toisen lapsen kasvua. Kerran kävi esikoisen kanssa yksin neuvolassakin, kun en päässyt. Nyt mies on ollut äitipolilla jo pari kertaa mukana sekä tietty np-ultrassa ja tulee keskiviikkonakin äitipolille, kun on ACM-mittaus (vauvan aivoverenkierron mittaus) ja neljäs ultra, joka onkin jo rakenneultra.

Yleensä käyn yksin neuvolassa tai siis nuoremman kanssa. Lääkärineuvolan ajaksi pyrin saamaan aina hoitajan. Neuvolassa käydään yleensä aika harvoin, jos ei ole mitään erityistä. Oon käynyt vasta pari kertaa ja toinen niistä oli lääkärineuvola. Nyt olis ollut neuvola keskiviikkona, mutta sattui päällekäin tuon äitipolin käynnin kanssa, joten peruin sen. Varaan seuraavan ajan sitten toukokuun alkuun, että saa täyttää ne KELAn laput samalla. Haluan myös, että silloin mitataan hemoglobiini. Oli alussa vain 123 ja se on mulle alhainen, kun on ollut yleensä 130-150. Lopussa siellä neuvolassa saakin sitten käydä tiheämmin, 2 viikon ja viikon välein. Sen näkee sitten kuinka menee noiden äitipolin kontrollien kanssa.

Joku kysyi ketkä on facebook-ryhmässä. Oon siellä myös, kun on suljettu ryhmä. Siellä on masukuvakin näkyvillä. =)

Sukupuolesta
. Halusimme tietää sukupuolen, kun meillä on paljon tyttöjen vaatteita tarpeettomana, aina kokoon 80cm asti. Nyt tiesimme laittaa ne kirppikselle ja saa sitten hankkia tilalle pojalle vaatetta. Muuten ei olis ollut muuta kuin muutamat neutraalit vaatteet ja mahdollisesti äitiyspakkauksen vaatteet. Nähtiin siis miehen kanssa viime kerralla ultrassa killuttimet, joten ei ollut asiasta epäilystä. :D Olis jäänyt kyllä vaivaamaan, jos ei olis asiaa kysynyt ja kun lääkäri otti sen puheeksi, että haluammeko tietää. Mies osti sitten yhden vihreän tiikeribodyn valmiiksi ja itse ostin kaverilta pienimpiä kestovaippoja kuorineen sekä sain samalla 3 muovipussillista pojalle sopivaa vaatetta. =) Poika on kyllä tervetullut, kun meillä on jo 2 tyttöä ja tämä jää viimeiseksi vauvaksi. Olisitte nähneet miehen naaman. Oi kuin Naantalin aurinko kun sukupuoli selvisi. Olin sanonut miehelle, että kolmas tyttö tulee kumminkin ja olimme asennoituneet niin. Kyllä se yllätti minutkin, mutta vain positiivisesti. Nyt saa aikaa asennoitua asiaan. =)

Päivähoidosta
. Vanhempi lapsi täyttää marraskuun lopulla 5 vuotta ja saa jatkaa myös syksyllä 15pv/kk päiväkodissa. On 12 lapsen erityisryhmässä, jossa on 3 hoitajaa. Meidän tytöllä on todettu siis viivästynyt puheenkehitys. Tekee hänelle vain hyvää olla päiväkodissa. Nuorempi on syksyllä 2,5-vuotias ja saa aloittaa elokuussa päivähoidon 15pv/kk. Mullahan on edessä tällä kertaa suunniteltu sektio enkä saa sen jälkeen nostella pitkään aikaan vauvaa painavampaa. Joten ihan hyvä, että nuorempikin on silloin hoidossa ja anoppi jää myös eläkkeelle. =)

Onko kukaan ottanut vielä vakuutusta vauvalle? Me ollaan haettu Pohjolasta heti hyvissä ajoin aiemmille lapsille hoitokuluvakuutus joka on ollut sitten voimassa heti syntymän jälkeen. Koitetaan nytkin vaikka epäilenpä etteivät riskiraskauden takia myönnäkään sitä tällä kertaa. : /

Jumppapallo
taisi kysellä alaselkäkivuista. Iltasella on, varsinkin jos on joutunut seisomaan paljon. Myös iskias vaivaa ja levottomat jalat. Tukivyön vois ottaa käyttöön pian ja tukisukat. Myös liikunta ja venyttely auttaa.

Kaktuspiikki
kyseli supisteluista. Itse jäin esikoisen odotusaikana kuukautta ennen äitiysloman alkua sairaslomalle. Mulla supisteli (kivuttomasti) niin paljon työpäivän aikana ja sen jälkeen. Lisäksi oli paineet vähän koholla enkä voinut enää tehdä raskasta lähihoitajan työtäni (mm. saunotus, nostot) vanhusten parissa. Tyttö syntyi kuitenkin vasta 40+5.

Bubu kyseli maidontulosta. Aiemmissa raskauksissa en huomanut, mutta tämän raskauden aikana rinnat oli etenkin alkupuolella tosi arat ja tuli jonkin verran maitotippoja. Ei siis enää ole tullut ja rintojen aristuskin on helpottanut. =)
Nännihrjoituksia en ole tehnyt, enkä tee. :D Rinnat on imetyksen alussa, maidon noustessa tosi pinkeät ja kipeät sekä rinnanpäät arat. Olen lypsänyt jo sairaalassa ylimääräistä maitoa pois oloa helpottaakseni ja käyttänyt alussa tarvittaessa rintakumia ja Lansinohia rinnanpäihin.

Raskausarpivoiteista
. Esikoisen odotusaikana käytin Body Shopin kaakaovoita, mutta ei se mulla arpia estänyt. Käytin sitten rakauden jälkeen Biothermin raskausarpivoidetta. Se oli kyllä tosi kallista, mutta vaalensi arpia. Toisen lapsen odotksen aikana käytin Ceridal-öljyä. Nyt käytän Bio Oilia ja öljyjä aion suosia jatkossakin. Silti joillekin tulee arpia helpommin kuin toisille. Mulla on sellainen kudostyyppi ettei se oikein jousta ja sitten tulee repeämiä. Fysioterapeutti joskus lohdutteli, että hyvänä puolena siinä on se, ettei tarvitse sitten vanhempana kärsiä virtsarakon tai kohdun laskeumasta eikä siten virtsankarkailusta. =)

Ruuhkasta
oli sitten vielä juttua. Esikoisen syntymän aikaa sairaalassa sattui oleman ruuhkaa (mm. sektio ja yllätysperätila). Oli tosi hyvä, että kätilöopiskelija oli sitten meidän tukena. Ensin olin päättänyt, etten synnytykseeni ainakaan mitään opiskelijaa halua, mutta kummasti mieli muuttui h-hetkellä. :D Siinä kiiressäkin mulle ehdittiin silti kohdunkaulanpuudute antaa aluksi ja se auttoi aikansa. =) Toisen lapsen syntymä taas ajoittui niin hyvin, ettei ollut kiirettä ja sain valita salin, jossa oli amme ja ruuhka oli vasta osastolla. Joku oli käytävälläkin. Ammeeseen en olis ekalla kerralla päässytkään, kun vedet meni jo synnytysvastaanotossa. Että avoimin mielin vaan, kun aika koittaa. =) Itse jännitän enemmän sektiota kuin synnytystä ja lähinnä siinä sitä sektion jälkeistä pahoinvointia sekä kipua. Olen erittäin herkästi pahoivoiva eikä mulle sovi kovat kipulääkkeet. :( Mutta turha sitä on etukäteen murehtia. Eiköhän se hyvin mene.

Meillä on nuoremman lapsen nukahtaminen nyt iltaisin ollut vaikeampaa mitä yleensä, kun on vieroitettu tutista. Nyt neljäs ilta kun nukahti ilman tuttia. Tuuletuksen paikka! =)

Yeppee ja Pikkuinen 19+1
 
Esikkoa tekemään mennessä olin mein sairaalassa ainoa synnyttäjä. Sain itelle kokonaan kolmeksi päiväksi koko huoneen synnytyksen jälkeen, oli ihan mukavaa. Kun kotiolähtö koitti alkoi osasto ruuhkautua. Kaveri joka synnytti neljä päivää myöhemmin kertoi että oli ollut porukkaa pitkin käytäviä. Saapi nähdä, mikä on nyt tilanne syksystä. Mukavaa sinänsä, että synnytysosasto on saanut täysin uudet tilat tällävälin.

On tää aika menny hirveetä vauhtia, esikkoa odottaessa jouduin erityisäitiysvapaalle heti alusta. Töissä jouduin bentseeni altistustesteihin ja raja-arvot paukkuivat -> samantien pois. Oli piiiiiitkätalvi ja kevät. Tosin ikinä ei meillä niin siistiä ole ollut... tuli katotkin imuroitua muutamaan otteeseen :whistle: Nyt on tilanne aavistuksen lipsahtanut siitä.

FB ryhmään pääsee lähettämällä YV:llä nimensä ja kuvauksen FB kuvasta, niin voi lisätä ensin kaveriksi ja sitten ryhmään.

Cira 17+1
 

Yhteistyössä