Syyskuun Söpöliinit 2012 *Toukokuussa*

Mulla kohtu eteenpäin kallistunut ja sanottiin, että sillon just maha voi näkyä nopeammin, mikä munkin mielestä loogista. Ehkä LuvLucyn lääkäri vähän sekoili sanoissaan :) Mutta juu, kyllä se jossain vaiheessa esiin tulee varmasti! Mulla kesti ainakin suhteellisen pitkään ennenku kunnolla erottuu, nyt sanotaan puolentoistaviikon aikana on selkeesti pyöristyny ja näyttää vauvamasulta :)

Toivottavasti minttura saa hyviä uutisia!!

Supistuksista, en oo edelleenkään tunnistanu yhtäkään, eli ehkei niitä ole sitten ollu, eikä kyllä haittaa. Iltaisin vaan siis painaa tonne ihan alavatsaan/alanivusiin, jos on istunut pitkään tai sitten ollu paljon liikkeellä, mutta supistuksia en oo huomannu.
Jos on sitten vaan jääny huomaamatta...

Mä ostin pinon name it:istä ja lindexiltä pienen pojan vaatteita :):heart: Jotenkin alkaa nyt tuntua jo konkreettisemmalta koko vauvajuttu, kun tietää, et pieni poika siellä on. Itelleni ostin henkkamaukalta äitiysshortsit. Nyt mulla on siis parit pitkät äippähousut, leggarit, noi shortsit ja sit sellanen haalari, joten yritän pärjäillä niillä. Yläosan vaatteita voi käyttää ei-äitiysvaatteitakin, kun on tollasia löysiä paitoja jne. etenkin kesällä :)

liikkeistä nyt on alkanut jo päivälläkin tuntua, vaikkei edes keskittyis kuuntelemaan, mut iltaisin aina kädet mahan päällä kuuntelen potkuja :)

Nyt lähen tästä lenkille vesisateeseen...pakko yrittää vaan liikkua, vaikka iskias vaivaa joka hemmetin päivä...

Syrän ja poju 20+5
 
Toivottavasti mintturalle tulee tänään vain hyviä uutisia! Peukkuja pidellen!

Minullakin taaksepäin kallistunut kohtu ja kyllä kovin myöhään tuli varsinainen vauvamaha esille ekassa raskaudessa. Silloin töissäkin kerroin vasta rv 25 + ja vatsa ei ollut kovin kummoinen silloinkaan! No edelleen taaksepäin kallellaan kohtu on, mutta tässä toisessa raskaudessa kyllä aiemmin vatsa tullut esiin. Tosin oli nyt enemmän tuota läskiäkin tuossa vatsamakkaralla kuin aiemmin : /

Täällä liikkeet ovat tuntuneet jo rv 13 alkaen, alkuun vain silloin tällöin päivien välein ja aivan hentoina, mutta n. rv 17 alkaen jo päivittäin. Liikkeet tuntuu pääsääntöisesti jossain todellla todella alhaalla, muutama yksittäinen töytäisy tuntuu vähän navan yläpuolella, mutta ne potkut tuntuu tuolla häpyluun tietämillä! Ekassa raskaudessa aivan toistepäin, eli potkut tuntui alusta alkaen ylhäällä. Taitaa tämä vaavi viihtyä perätilassa jatkuvasti!

Bolakorun tilasin kanssa ensimmäistä odottaessa, mutta jäi sen käyttö silloin melko vähälle! Ehkä olisi pitänyt tilata sellainen hienompi, kun oma oli kovin yksinkertaista mallia, eikä oikein tuntunut sopivan milloinkaan vaattteiden kanssa yhteen! Heh. Taidan tehdä tänään vähän nettiostoksia äitiysvaatteiden suhteen, koska tällä hetkellä vaatevalikoima on kovin suppea. Toisaalta ei noita äitiysvaatteita pitkään ehdi käyttämään, mutta tuskaa on, kun tuntuu ettei ole mitään "fiksua" päälle pantavaa. Kaikki normaalit vaatteet töröttää oudosti päällä ja kiristää, puristaa, ahdistaa :kieh:

Tämä minun flunssakin jatkuu jo neljättä viikkoa aina vain pahempana. Tänään lääkärille ja vähän huilia. Viikonloppuna olisi sitten kiireitä, kun on tuo äitienpäiväkin! Omalla kohdalla vietän toista äitienpäivää :heart: Mummoille ja mammoille pitäisi jotain askarrella. Taidetaan tuon esikon kanssa tehdä sellaiset kankaiset ostoskassit ja leikkiä vähän kangasväreillä!

Kova polte olisi mennä ostamaan jotain pientä kivaa vaatetta vauvalle, mutta kun hain eilen 3 laatikollista esikoisen vanhoja vaatteita esille, tuli ahdistus, että niitä on niinkin paljon! En kuitenkaan haluaisi ihan täsmälleen samoissa vaatteissa seuraavaa pitää, joten jotain pientä uutta "täytyy" hankkia! Ekaa kertaa täälläkin kävi ajatus "IIK" päässä, kun tajusin, että syksyllä meitä on yksi pieni ihmisenalku enemmän!

Se on vissiin niin, etten osaa raskauden suhteen rentoutua. Kun rakenneultrassa kaikki ok, kehitin sen jälkeen vaikka mitä teorioita toksoplasma- listeria- parvorokko -sytomegalovirustartunnoista! Nyt olen ihan varma, että jonkun noista olen saanut ja vauvalle tästä ongelmia! Olen yrittänyt järkeillä, että riski on pieni, mutta kun se riski on olemassa ja siksi on vaikea olla täysin huoletta! Kyllä tässä raskaudessa sitä jotenkin huolehtii nyt enemmän kuin ensimmäisessä! Ajatus "kerran kaikki mennyt hyvin, voiko nyt kuitenkaan käydä yhtä hyvin" -pyörii päässä jatkuvasti. Toivottavasti vauvalla kuitenkin kaikki hyvin ja terveenä syntyy ja pysyy!

Taitaa toistaiseksi olla aika poikavoittoista tämän pinon vauvalupaukset! No ehtii tilanne vielä tasoittua! Onnea rakenneultriin!

Jaksamisia!

Bastet ja tyyppi rv 23+
 
Rakenneultrasta selvitty :) ja hyvältä kaikki näytti ei mitään poikkeavaa löytyny, vähän Toukka viuhtoi menemään aivan yli lujaa ja ajattelinki jotta olikohan mun sokeripitoinen aamupala vähän liikaa ja että tuleekohan tästä nyt mitään mutta tosi hyvin kätilö hoiti hommansa ja sai kaikki tarvittavat jutut kattottua :heart: aaah ku helpotti :) ja kätilö vilautteli vähän 4D:tä ja voi ietuna ku näytti söpöltä pieneltä vauvalta en eres ajatellukkaan jotta näyttää jo niin vauvalta saatiin muutama tosi ihana kuvakin mukaan.

*¤*¤*¤*¤*¤*¤*Kulkuset kulkuset kilvan leijailee titidiiiii eli TOSI VARMA POIKALUPAUS SAATIIN hihihihihihiihiii mun olot on siis menny nappiin :heart: kätilö moneen otteeseen toitotti jotta pippeli sielä näkyy ja tokaasi myös jotta tosi miehekkäästi niitä esittelee ja että tämän perusteella voi vaikka tapiseerata kämpänki poikamaisesti jotta tästä ei kyllä tyttöä saa :D
Vielä ei ihan täysin osaa ajatella jotta POIKA on tulossa ja välillä taas hymyilyttää niin lujaa jotta apua meille tulee poika, mun puolella suku on tosi tyttövoittoinen niin tuntuu niin hurjalta ajatella jotta me saadaan poika.

Niin ja näin aivan yli oudon ja hieman pelottavanki unen: synnytin siinä KISSAN:confused: ja synnytin sen siis ihan ite omin avuin yksin ja kotona, ja se mikä siitä teki pelottavaa oli se jotta se kissa rupes kasvmaan lilujaa ja sillä oli vauvan kasvot ja rupes kasvamaan hiukset mutta silti sillä oli kissan korvat ja kissan ruumis ja näin siinä unessaki pienen vauvan pippelin :D ja sitten kun yritin soittaa sairaalaan ja selitin tilanteen niin se käski soittaa äitiyspolille ja ne ei suosutunu antamaan mulle sitä numeroa sinne ja ne ei meinannu uskoa tuota tarinaa ku selitin, heräsin yöllä siihen uneen ja heti kokeilin mahaa. HYI SE joskus unet on niin toden tuntuisia jotta se niissä pelottaa eniten! aamulla sitten ajattelinkin että ehkäpä tuo on enne uni siitä että pian toi meidän toinen kissa saa pennut :)

Supistuksista mulla on ny varmaan 4 supistusta ollu sellaista että on tullut kipeää sanoin niistä tuola ultrassa mutta ei se niihin noteeranut mitään sanoi vaan että pitää muistaa levätä aina välillä, mutta kyllä mulla on noita supistuksia tullut ihan silloinkin kun olen ollut nukkumassa monesti herännyt kusihätään ja oon huomannu siinä jotta maha on kova ku kivi. 14 pvä on neuvola jotta pitää sielä kyllä vielä noista mainita ja tänään on 18:00 perhevalmennus jotta jos neuvolatäti jotaki kysyy niin voisin sieläkin jo siitä mainita :)

Minttura täälä oot ollu ajatuksis koko viikonlopun, toivottavasti kaikki on sielä hyvin <3

Kakaa ja Toukka 21+5
 
Kaktuspiikki: Luin tekstiäsi ja mulle tuli semmoinen tunne, että olet tehnyt surutyösi hyvin. En tiedä miksi, mutta tuli vain sellainen ajatus <3 Tietysti aikakin tekee tehtävänsä, voin vain kuvitella miten surullista kokemanne oli. Toivottavasti tästä raskaudesta ja vauvasta tulee mahdollisimman eheyttävä ja korjaava kokemus teille.

LuvLucy: Et ole ainoa, ei mullakaan ole vielä paljoa pyöreyttä vatsassa. Ei läheskään kaikki arvaa mun olevan raskaana.. Painoakin on tullut vasta noin kilon, puolitoista. Varmaan juuri sen mitä lapsi, istukka ja lapsivesi painavat.. Tai sitten olen laihtunut.. no, oli miten oli - varmasti se pallovatsa meillekin vielä pullahtaa ;)

Mulla on BOLA-koru, mutten ole vielä ottanut sitä käyttöön. Ensinnäkin vauva ei vielä kai kuule tai alkaa vasta näillä hetkillä kuulla ja siksi toiseksi kun en ole töissäkään kertonut niin en ole viitsinyt semmoista "merkkiä" antaa kenellekään :) Kauniita ne mielestäni on ja otan sen kyllä käyttöön jahka asian "julkistan" töissä..

Meillä on rakenneultra tällä viikolla. Johan sitä on odotettu..

Vanilla Whip (19+6) - huomenna puolivälissä!! :)
 
Huomenta!
Ihania ultrakuulumisia taas!

Neuvolaan lähtöö tässä ootellaan. Kohta alakaa jo olla kiire kun puolen tunnin päästä on aika! pitäs vielä pika suihkussa käydä! onnes matkaa ei ole kun 500m!

Tsemppiä vielä mintturalle!

kaktuspiikki ja tyyppi 22+2
 
Neuvolasta kotiuduttu,kaikki ihan ok. Omaa jaksamista ja niitä supistuksia pitää nyt tarkkailla töissä pari päivää,torstaina sitten äippäpolilla ottaa puheeksi jos ei jaksa.
Hemppa oli 113,pitää alottaa se rautalisä. Kelan laput saatiin ja se voimavara kysely.
sf-mitta oli 22,syke 140 ja liikkeet ++,sai taas se kuunteluvekotin kyytiä kun tyyppi potki ja yritti karkuun,meinas olla hankala jo sykkeet saaha! =)
valkkarit pissass ++,tosin se oli kyllä sellanen tiristely että hyvä kun purkin pohja kastu. verenpaineet oli kuiteskin ihan ok,onnes. Mulla oli paino pysyny samana :saint: vaikka syön ihan kauheesti omasta mielestäni!

Siinäpä se taas oli yks etappi saavutettuna,viimeksi en kerenny saaha kelan lappuja ollenkaan.
Nyt vaan ootellaan torstain ultraa,että nähtäs se sydän ja ehkäpä sukupuolikin selviää!

muoks.
Kiitos vanillawhip. aika on tosiaan tehny tehtävänsä,vaikka ikävä ja itku välillä tuleekin,varsinkin nyt,niin eteenpäin on menty. En ois uskonu sillon,kun kaikki hoki,että kyllä se siitä,ajan kanssa.Mutta niinpä vaan kävi,vaikka ikinä ei tyttöä unoheta ja joka päivä melkein on mielessä,varsinkin tässä raskausaikana,ei se ikävä ja tuska ole enää niin pysäyttävää.
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin oli tänään aamusta rakennultra ja vauvalla kaikki oikein hyvin :) Vastasi päivälleen viikkoja ja hirmu hienosti saatiin kaikki rakenteet katsottua. Niin ja sinne haarojen väliinkin :D No mun poikaolo meni ihan mettään kun TYTTÖ siellä masussa kasvaa! :heart: Aivan ihanaa kun esikoinenkin on tyttö niin saa siskon :) Itse kun olen kasvanut 3 veljen kanssa niin siskoa kyllä välillä kaipasin.
Mieshän oli jo ihan varma että se on tyttö, taitaa noilla miehillä olla parempi intuitio noiden asioiden kanssa :D

Ultran jälkeen kävin vähän shoppailee..itselle kylläkin :D No okei, ostin pienet potkarit vauvalle :heart: Mutta varastossa on iso pino esikoisen vaatteita, täytyy kattoo mitä niistä säästetään ja mitkä joutaa jo pois.

Onnea kakaallekin hyvistä ultrakuulumisista!!

Onnesta soikeena BIba ja pikkunen 20+4
 
Jo pisemmän aikaa on tullu luettua näitä viestejä ja nyt aattelin sit vihdoin ja viimein uskaltautua itekin jotain pientä naputtelemaan.Tänään siis viikot 22+0,aika mennyt tähän asti kyllä hurjan nopeesti.Tuntuu että vastahan pieni ilmotti tulostaan ja nyt ollaan jo yli puolenvälin :) Rakenneultrassakin on jo käyty toissa viikolla,kovasti odottelin että pääsis näkemään että kumpiko sieltä mahdollisesti olis tulossa vaan eipä tuosta uskaltaneet mitään sanoa.Tirriäinen piti asian hyvin visusti salaisuutena ja äitin jännätys sen kun jatkuu :) Ainut juttu mikä vähän mielen matalaks vetää on hemoglobiinin surkeus joka ei tunnu millään ilveellä korjaantuvan.Väsymys on järkyttävä ja paleleminen välillä sitä luokkaa että tärinästä vois luulla mulla olevan joku pahempikin hätä kun vaan vilu.
Mintturalle hirmusesti tsemppiä,täällä pidetään peukkuja:hug:
kaktuspiikille myös isot voima halit.Mulla vähän samanlainen kokemus takana reilu vuos takaperin,meillä viikot tosin silloin 17+5.Pitkän aikaa tuntu ettei mistään tule mitään ja elämän ilo oli hukassa mutta niin siitä vaan noustiin.Usein asia mielessä mutta ei enään niin kovin kipeänä,koskaan ei kuitenkaan pikkuista unohdeta,niin kuin ei tietysti pidäkään.
Mutta nyt ulos ihanaan auringon paisteeseen ja vähän positiivisempi vaihde silmään.Mukavaa päivää kaikille :) :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: kaktuspiikki
Jännitys on nyt loppu! Vauvalla kaikki oikein hyvin ja lapsivettä normaali määrä :heart:

Lääkäri ihmetteli, että miksi kätilö on minut niin pelotellut ja miten hänellä on jäänyt näkemättä kaikki rakenteet :( Ensin kyllä hoitaja äitipolilla kyseli kaikki, että mitä jos on näin ja mitä jos on näin ja jos tarvii tehdä isoja päätöksiä... oli ihan kamalaa, mutta heti kun anturi vatsalle laitettiin ja näin että lapsivettä on... tuli kyllä syvä helpotus. Nyt on ihana ja ihmeellinen olo, osaa arvostaa taas pieniäkin asioita tässä ihmeellisessä maailmassa :)

KIITOS TEILLE KAIKILLE IHANISTA SANOISTA JA PEUKKUJEN PITÄMISESTÄ, siitä oli suuri apu :heart:

Onnellisena Minttura 22+4

ps. vauva piti visusti sukupuolensa salassa :)
 
Ihania uutisia Mintturalla :heart:
Kyllä niitä täällä jo hermona odoteltiinkin..

Mä nyt varasin tänään sen 3D-ultran, aika olis kesäkuun alussa ja silloin kasassa viikkoja 26. Hintaa tulee noin pari sataa...mutta haluan sen kokemuksen kokea ja nähdä isännän ilmeet kun dvd:tä kotisohvalla katsoo..
Taas on välietappi mitä odottaa :D

Mulla tää räkätauti tuntuu pahenevan, taitaa olla aamulla syytä soitella lekuriin jos ens yö menee yhtä kehnosti ku edellinen... :(
Tulis jo kesä ja loppuis tää kierre!

Jotain piti jollekulle kommentoida muttei tää rääntäyteinen pää toimi niin jospa ens kerralla sitte..
 
  • Tykkää
Reactions: Minttura
No niin nyt olis rakenneultrassa käyty ja kaikki hyvin!!! Kaverista tulee pitkä (oli jo noin 24 cm pitkä)ja hoikka sano neuvolantäti :heart: Ja tietenkin poikaoloni muuttui poikalupaukseksi :heart: Saatiin oikeen hieno peppu/pippeli kuva =) Kaikki vastas viikkoja ja muuten oli kaikki hyvin...Lapsivettäkin on kuulemma tarpeeksi ja istukka on etuseinämässä joka on hyvä :) Kyllä on niin helpottunu olo et kaikki on taas hyvin ja sain tietää et se on poika ja nyt voin ostaa rauhas poikien juttuja :heart:

Norppali ja pikkukaveri 20+0
 
Viimeksi muokattu:
Piti ihan vaan tulla sanomaan, jotta onpas taas tullu ihania ultrakuulumisia <3

Mintturalle etenkin onnea hyvistä kuulumisista :) nyt voit sinäkin iloita kunnolla raskaudesta. Pikkunen sulla vaan ajatteli vielä pitää sua jännityksessä kun ei paljastanu sukupuoltaan :)

Koski ja Jäppinen 21+1
 
  • Tykkää
Reactions: Minttura
Jee, Minttura, olen taustalla jännäillyt kuulumisiasi. Onnea ja ihana kuulla, että kaikki on hyvin! :heart: Nyt vielä jännäilette sukupuolta, mutta ainakin itse koin esikoisen suhteen sen aika kivana juttuna, että sukupuoli selvisi vasta vauvan synnyttyä.

Muillekin onnea ihanista ultrakuulumisista! Niitä nyt tuleekin oikein urakalla. =)

Uudet tervetulloo!

Täällä hoidellaan pikkuista kuumepotilasta. Kotiäiti on myös päässyt pitkästä aikaa kunnon työputkeen kiinni, ja voi vitsit että onkin väsyttänyt, olen ollut aivan rikkipoikkipuhki viikonloppuna töiden vuoksi. Kyseessä vielä itselle uusi ja haastava asiakasryhmä, joten pohdittavaa ja psyykattavaa riittää. Mutta hyvin täällä muuten jaksellaan! Harjoitussupistuksia tulee ja paikat kipeytyvät paljon jaloilla oltua, mutta en valita.

Krumeluu rv 22+6
 
  • Tykkää
Reactions: Minttura
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista mutta ihan erityis onnittelut Mintturalla! Oot kyllä niin ollu ajatuksissa ja kävin jo aikasemminki koneella kattomassa josko olisit laittanu kuulumisia... Ihanaa että kaikki oli hyvin!

Ei tällä kertaa muuta, se on lähettävä iltapuuron keittoon!

Aksuliina 21+5
 
  • Tykkää
Reactions: Minttura
Ihania uutisia Minttura ja kaikki muutkin ultrissa käyneet! :) Paljon poikia tulossa! Onneksi niin monella meistä kaikki on ollut hyvin, toivotaan samaa onnea jatkossakin.

BOLA-korun ajattelin ostavani, mutta nyt sen ostaminen on kuitenkin jäänyt, ja ei ole enää montaa viikkoa töitä jäljellä, joten en ehkä osta sitä kuitenkaan...

Mahan kasvu on täällä huikeaa. Teen eräänlaisia "keikkatöitä" ja todella monet uudet työkaverit ovat heti tavattaessa kysyneet milloin on vauva tulossa. Eli tätä ei voi enää peittää. <3 Vähän huoliakin tää iso masu aiheuttaa, koska sf-mitta huitelee yläkäyrien yläpuolella (oli rv 22+1 23,5 cm), jouduin ihan kontrolliinkin tän kanssa. Tänään piti olla neuvolassa kontrollimittaus, mutta täti oli kipeä, joten menen huomenna kontrolliin toisen neuvolantätin luokse. No, toivotaan ettei vauvalla ole hätää ja että miulla on vain omat käyrät. :) Millaisia sf-mittoja teillä muilla on ollut ja millä viikoilla?

Pelkoja on täälläkin listerian/tokson ym suhteen, mutta oon yrittänyt ajatella, että listeriaa on kuitenkin tosi harvalla raskausaikana ja jos varoo kunnolla, niin riskit on pienet. Mutta kyllä silti pelottaa syödä salaattia, jota ei oo itse pessyt.... Pelottaako muitakin?

Vauvelilla on välillä hiljaisempi päivä ja sitten taas monta päivää putkeen on kova vilske ja vipinä päällä. <3 Ootan kovin torstaita, jolloin poksahtaa 24. viikon raja rikki, siitä eteenpäin pieni voi selvitä jos sattuisi syntymään.

Oliviaa 23+4
 
Ihanaa, että Minttura sai hyviä uutisia. =)

Kontrolliultrassa tänään käyty. Pojun painoarvio oli 560g. Oli kuulemma keskikokoinen, jopa isompi. Kaikki kunnossa. Virtaukset keskiarvoa. Potkaisi niin voimakkaasti anturia, että lääkärin käsi heilahti. :D Lääkäri totesi siihen, ettei tämä kaveri voi kyllä kovin anemisoitunut olla, kun näin voimakkaasti potkii. :D Ens viikolla verikoe ja kahden viikon päästä uus kontrolliultra. Vauva näytti ihanasti peukkuakin, että kaikki hyvin täällä. =)

Fb:n puolelta löytyy eilen otettu masukuva. Nyt väsyttää kovasti. Alhaisen hempan lisäksi syynä tää flunssa ja oon unohtanut tänään rautalisän ottaa. Pitääkin korjata tilanne ja levätä hetki.

Yeppee ja Pikkuinen 23+1
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Ihanaa minttura!!! :heart: oli jo kiire päästä kattomaan ootko laittanu uutisia!!

Ihania myös muiden ultrakuuluiset! taitaa rueta pojat jyräämään! ;)

peloista minua pelottaa että jos kaikki ei menekkään jostain syystä hyvin ja jo niin moni tietää,niin taas surua ja murhetta heille aiheutetaan,varsinkin pelkään minun pikkuveljen puolesta,jota kummiksi pyydettiin.Tänäänkin kysyi onko kaikki menny nyt hyvin.Aikuinen ukkohan sekin jo on,mutta pikkuveli silti! :heart:
Salaatit ym vihannekset pesen kans todella hyvin ja tuorejuustot katon että pastöroitu,vakuumipakattua kalaa/lihaa en syö,pelottaa just listeriat ja muut pöpöt.

en oo vieläkään osannu asennoitua siihen että vauva on tulossa. edelleen pelkään että jotakin menee pieleen. Kait se pitäs jo uskaltaa nauttia ja päästää irti tyhmistä mietteistä,mutta ei vaan uskalla. Harmittaa kun vuosia meni että tähän päästiin,niin nyt tämä raskausaika menee murehtiessa.

sf-mitta oli tänään rv 22+2 neuvolassa mitattuna 22cm,en tiijä onko käyrillä vai missä,ei sanonu mitään.

huomenna se sitten ois taas yks rajapyykki ylitetty,viimeksi se keskeytys oli 22+3..

Meillä tuli muutes miehen kans just samat vastaukset niihin voimavarakyselyihin vaikka eri aikaa tehtiin! :p Olikos teillä tai tuleeko olemaan iskät mukana neuvolassa kun palautatte ne kyselyt? sithän ne vissiin puretaan sen neuvolatätin kans. aattelin vaan että kait se pitää mukaan ottaa selittelemään omia vastauksiaan! :D

kaktuspiikki
 
Oliviaa mulla oli sf-mitta rv 22+2 huimat 24 cm, josta tosin terkkari ei mitään erityistä sanonut, itse vaan ihmettelin ääneen suurta lukemaa. Siinä neuvolakortin takana on viittellinen taulukko, josta voi vähän katsella, että meneekö mitta käyrillä vai missä. Ja tuo 24 cm on käyrien yläpuolella viikolle 22. Piti tarkistaa esikoisen odotusajalta myös vastaava lukema, silloin kun maha ei todellakaan ollut mikään iso. Ja siinäkin mitta oli viikolla 22 jo 22 cm, mutta oli "normalisoitunut" jo heti seuraavalla mittauksella, ja jatkoi siitä kasvua nätisti keskikäyrällä. Kasvuspurtti näin alussa? En tiedä, mutta kontrolliin minua ei olla selvästikään laittamassa tuon yhden lukeman vuoksi :)
 
Hienoa minttura että masussa sittenkin kaikki hyvin!!! Nyt voit huokaista helpotuksesta :)

oliviaa mulla ei ole nyt tässä raskaudessa vielä otettu sf-mittaa, mutta kun kurkin esikoisen aikaisia mittoja niin rv 22+0 Sf mitta oli 22cm. Rv 27+ sf 23cm ja parhaimmillaan se oli 36cm :) Mutta se voi heittää tosi paljon jos mittaaja on aina eri...Ei kannata huolestua :)
 
Vanilla Whip No onha täs hyvätki puolensa, ku ei oo pyöreätä masua. :) Kyllä mie tästä nautin niin kauan, ku vaa on mahdollista. ^^

Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista! :)

Tyhmä kysymys: Mikä on sf-mitta?

Me ei olla mtn kela lappuja vielä saatu, kai ne saadaan seuraavalla neuvis kerralla. Mutta tosta voimavarakyselystä niin meidän seuraava neuvis on se joku "laaja tutkimus" tms kerta, johon isän on ns. pakko osallistua ja sinne mennään 23pv ni samal sit keskustellaan sit tosta kyselystä sekä tehrään se mikälie tutkimus. Sinne on tosiaan tulossa mukaan. :) Torstaina on myös ensimmäinen perhevalmennus, saas nähä miten se 2h siellä sitten menee. ^^
 
Enpä oo pitkään aikaa kirjotellut kun en ole ehtinyt kunnolla istahtaa alas :) Mun LA on 27.9 ekan ultran mukaan joten sen voi vaihtaa. Ja rakenneultra 14.5 kun niitäkin oli näköjään kerätty.

Aika on mennyt tosi nopeesti...Alku oli odottelua että mitä tapahtuu kierukan poiston jälkeen ja muuta ja nyt onkin viikot jo 19+4 :O On se hurjaa!!

Bola-korua oon miettiny mut en sitte tiedä haluanko totuttaa vauvaa mihkään tiettyyn ääneen. Eipä oo koskaan sellasta ollut niin voishan sitä toisaalta kokeilla.Niitä on niin kivan näköisiäkin.

Mulla oli viime nlassa 18+5 sf-mitta 16 muistaakseni.En voinu verrata edellisiin kun ei oo niin aikaisin otettu koskaan.Nyt sitä vaan seurataan tarkemmin kun nelonen oli syntyessään niin iso ettei tuu yllätyksiä sitte synnytyksessä...taas :D

Meidän vappu meni 1v synttäreitä juhliessa eikä vastakaan tartte miettiä mitä vappuna tekis kun poika on syntyny 1.5 :LOL: nyt mulla oli vappupallo,viime vuonna se poksahti just parahiksi :heart:

12.6 pitää mennä sokerirasitukseen.En ole koskaan ollut joten ihan kiva toisaalta tietää onko jossain arvoissa häikkää vai kasvaako mun vauvat vaan kerta kerralta suuremmaks muuten vaan. Nla lääkärin arvioon en enää halua luottaa ja toivon että pääsen ä-polille tarkistaan koon sitte lopussa. Viimekski se meni ihan päin persettä ja nyt se sanoi mulle et istukka on takaseinässä vaikka ultra lapussa lukee että alhaalla etuseinässä... :headwall: Kohtahan se selviää missä se on.


NeliApina ja 19+4
 

Yhteistyössä