Syyskuun Söpöliinit 2012 *Toukokuussa*

luvlucy sf-mitta on kohdunpohjan korkeus mitta,se mitataan ihan mittanauhalla sun häpyluusta siihen kohti missä kohdunpohja nyt sattuu olemaan.

Piti tosta rautalisästä vielä kysyä,te jotka syötte,minkä merkkistä otatte? tänään pitäs apteekista lähtee ostamaan ja alottaa 2x100g ja toivoo että maha kestää!

Hyvää tiistaita! Minä valmistaudun töihin pitkästä aikaa! eihän tässä oiskaan kun2 viikkoa enää,sit lomat pois alta ja työttömäksi :|
 
Hienoa kuulla, että mintturan vauvalla kaikki hyvin!! :) Järkyttävää miten voidaan tollasia epäilyksiä heitellä ja sitten kaikki onkin ok! Ihan kiinnostaisi tietää, että missähän sairaalassa tällasta tapahtuu...vaikka voihan sitä toki erehtyä missä tahansa, mut silti. Meillä ainakin KYSissä oli tosi osaavan oloinen kätilö ultraamassa.

Mitenhä tillulla menee...

Mun sf taisi olla 18 viikolla 18...muistaakseni. Musta se kyllä mittas sen ihan sika-alhaalta, että en tiedä. No pitkäjalkanen poika, joten voihan se olla :D

Kiva kuulla että ultrat on menneet hyvin! :) Ja poikia vaan ropisee:heart:

Syrän ja poju 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: Minttura
Huomenta mammat,

Ihana kuulla, että Mintturan ultrasta tuli hyviä uutisia! Onnea muillekin ultrassa käyneille hyvistä uutisista. Ja Tillu79:lle jaksamista sairaalaan! Miten siellä nyt voidaan?

En nyt enää muista kuka ja millä sivulla kirjoitteli mulle vielä kyssäriä siitä P&T kantokopasta… tuli tässä yksi päivä mieleen että unohtui vastata silloin heti :( Laitatko kysymyksen uusiksi, jos en nyt osaa vastata siihen ulkomuististani! Mulla ei siis vielä ole kantokoppaa, joten en osaa sanoa sen kummemmin sen ominaisuuksista. Toivon, että kantokopasta saa myös lämpöpussin, mutta en ole 100-varma.

Sf-mittaa eivät minulta vielä neuvolassa ottaneet. Viime kerralla tosin mentiin aika alakäyrillä/keskikäyrillä, joten ei pitäisi olla huolta vauvan suuresta koosta. Meidän esikoinen painoi 3390g, vaikka mentiin 2 viikkoa yli lasketun ajan.

(.) Ihania muljahduksia tuntuu alavatsalla tässä koneen ääressä istuessa. Pikkuinen vetelee selvästi aamuvoltteja kohdussa. Liikkeitä on muutenkin alkanut tuntumaan nyt useammin, joka on kyllä ihanaa ja saa uskomaan raskauden jatkumiseen. Rautalisäkuuri aloitettu nyt viikonloppuna, vielä en tunne vaikutuksia, heh, mutta se on ihan oman myöhäisen valvomisen syytä. Ostin obsidan-fe:n sijasta olisko ollut retaferia?? Olin sitä saanut joskus verenluovutusten yhteydessä mukaan, ja tiesin sen sopivan kropalleni jo valmiiksi, ja taisi olla hitusen halvempikin, en nyt muista.

Äh, taas pää ihan tyhjä siitä mitä piti kommentoida. Näin siinä käy kun ei kirjoittele useammin :) Mutta palaillaan kun muistuu mieleen!

Enää reilu 10 viikkoa töitä kesäloma poislukien!

syksyn taimi ja tyttö 22+3
 
  • Tykkää
Reactions: Minttura ja Yeppee
Huomenta mammuskat :)

Onko teille muille kommentoitu paljon teidän mahojen koosta? Mua on jotenkin alkanu häiritsemään se, että jatkuvasti saan kuulla miten iso maha mulla on, vaikka viikkoja on vasta näin vähän! Mä oon katellu noita muiden masukuvia ja mun mielestä siellä on isompia masuja pienemmillä viikoilla kun mulla... Mä saan jatkuvasti kuunnella kommentteja "ootko varma ettei oo kahta?" tai "miten sulla voi olla noin ISO maha?" Joo mä ymmärrän, että kaikki ajattelee, että raskausmaha on kaikkien arvosteltavissa ja huomauteltavissa, mut jotenkin mua on vaan alkanu ärsyttää! :mad: Onhan tää kuitenkin jo neljäs mukula minkä mä tässä vappupallossa kasvatan niin kasvaahan se maha erilailla kun ekasta! Sf-mitta oli mulla viikolla 19+4 17,5cm. Onhan se melkein yläkäyrällä, mut silti...

Sori kaikille tää ärripurriaamuviesti mut helpotti kummasti kun avautu :D

Koski ja Jäppinen 21+2
 
PUOLIVÄLI saavutettu! :)

LuvLucy: Niinpä, itse makasin vielä viime viikolla hierojalla vatsallani :) Ei kuulemma monelta onnistu enää tässä vaiheessa..

Sf-mitasta piti oikein katsoa googlesta että mikä se on.. Mulla ei semmoista ole mitattu ollenkaan..? Koskakohan se ylipäätään pitäisi mitata?

Peloista: Joku tuolla mainitsi listeriapelon ja se on itselläkin välillä nostanut päätään.. Salaatin syömistä en pelkää, mutta aina jos salaatissa on esim. majoneesipohjaista kastiketta / jotain juustoa tms. niin jälkeenpäin mietityttää.. Kyllähän nuo on realistisiakin pelkoja, mutta kaipa se listeria äärimmäisen harvoin sitten tulee.. Mun mies on oikea poliisi mitä mun syömisiin tulee :D vahtii kuin haukka etten syö mitään "kiellettyä" :)

Mullekin tuli mieleen, että mitäköhän Tillu79:lle kuuluu..? Onko hän laittanut fb:n puolelle kuulumisiaan? Itse en siellä ole, mutta olis kiva tietää miten hänellä menee. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Onnellista odotusta, voikaa hyvin <3

Vanilla Whip (20+0)
 
  • Tykkää
Reactions: LuvLucy ja Yeppee
Huomenta kaikille :)

kaktuspiikki kun kyselit noista rautalisistä niin ite syön obsidania.Pitäis olla mukamas hellempi vatsalle mutta tiijä tuota sitten.Myös retafer on kokeiltu eikä sekään kyllä minkäänlaisia mahavaivoja aiheuttanut ainakaan mulle.Riippuu varmasti ihmisestä.Mäkin muistelisin että retafer olis ollu hivenen verran halvempi(?).Mulla hemppa viimeks kun otettiin huimat 93 ja rautalisää syöty jo useampi kuukaus mutta eipä tuo vaan mihinkään tunnu nousevan,välillä saattaa yhen kaks pykälää nousta ja sit taas vastaavasti laskea useamman.
Koski Tiedän tuon tunteen ja ymmärrän ärsytyksen.Harmi vaan että asialle ei mitään voi tehdä.Nyt vaan ylpeenä kannat masuasi ja jos joku kommentoi sen kokoa tms niin annat mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.Jokaisen masu on erilainen ja silti kaikki on yhtä ihania :) Miks niiden pitäiskään olla kaikkien samankokosia ja mallisia?

Mukavaa päivää kaikille tasapuolisesti :)
 
LuvLucy: Niinpä, itse makasin vielä viime viikolla hierojalla vatsallani :) Ei kuulemma monelta onnistu enää tässä vaiheessa..
Just tätä mietinki, et milloinkohan ei voi enää vatsallaan olla. :D Viimeksi eilen nukuin vatsallani - tai siis jonkin aikaa, en siis ikinä nukahda vatsallani, mut olen siinä asennossa jonkin aikaa - eikä ollu siis mitään ongelmaa. :)

Onnekkaat me. :D
 
Heippa ihanat syyskuulaiset. Silloin tällöin käyn kurkkimassa teidän vointeja,pitkällä jo menette, ihanaa. Itsellänikin on ihania uutisia kerrottavana,täällä jännätään taas uuden plussan kanssa :) Ilmoittauduin Tammikuu 2013 odottajiin,voi kun kaikki nyt menisi hyvin.

Krumeluu ihana kun tulit onnittelemaan minua kuumeilijoiden puolelle! :heart:

Terveisin Ranskis
 
Kun täällä on nyt ollut puhetta näistä vatsan koon kommentoijista niin kerronpa oman kokemukseni tältä aamulta. Tulipa nimittäin töissä yksi tuntematon täti kysymään multa, että: joko se vauva pian syntyy? Olin vähän häkeltynyt ja mietin, että mitä tohon nyt vastais, kun ei ole laskettuaika vielä lähelläkään ja vastasin sitten että: ei ihan vielä, syyskuussa vasta. Tää täti sitten katsoi vuoronperään mua ja mun mahaa ihan järkyttyneenä ja sai sitten lopulta kakistettua suustaan: no se varmaan on nyt sitten muuten jotenkin siinä vaiheessa, että näkyy niin selvästi... :D Mua vaan naurattaa koko juttu ja tiedän että näitä kyselijöitä tulee varmaan vielä paljonkin, kun maha on niin iso, mutta ei se haittaa. Naurattaa vaan! :D

Billabee (ja edelleen 19+6)
 
pikaseen..

Ranskikselle
oiken paljon onnea :heart: =) Toivotaan, että tällä kertaa kaikki menee hyvin ja saatte alkuvuodesta nyytin syliin!!

Rautalisästä
.. Täällä kans käytetty tuota retaferiä. Itse olen kans kuullut, että tuon obsidan ois mahalle ystävällisempi, mutta ikään ei oo retafer meikäläisen mahaan vaikuttanut.

Eilen tuli taas töissä nosteltua enemmän ja illasta särki nivusia niin, että ei tehnyt mieli pystyssä olla, saati kävellä ja alaselkä oli ihan tuhannen kipeä. Mitä tästä opinne.. ei tartte pää kainalossa olla, ennen kun voi vasta myöntää, että jos vähän helpommalla vois tehä ;)

nyt ei muuta tällä erää.. Kohta esikoista eskarista hakemaan.. Joka muuten on alkanut sanoja tapailemaan lukea :D

danjuska ja manna 22+6
 
Millasia elämäntilanteita on muissa perheissä vauvan tullessa? Meillä on kiireinen kevät kun täytyis vihillä käydä ja mulla oli 30v juhlien järkkäys, tosin kutsuin vain sukua paikalle ja hyvin meni enkä kerenny saamaan ees pahaa ikäkriisiä. Kesällä pitäis rempata vauvalaa kuntoon, tosin mies on uudessa firmassa ilman kesälomaa töissä, joten mun täytyy löytää edullisia apulaisia.. oon AMK-opiskelija ja mammaraha jää pieneksi : (
 
Hei pikaseen vielä kyssäri teille... ärsyttääkö muita mammahousuissa se mahan päälle tuleva osa vai onko mun mahani vain väärän kokoinen lantion mukaan otettavaan kokoon verrattuna??? Mulla jää se mahaosa noin puoliväliin vatsan päälle, eli sitä saa olla koko aika nostelemassa ylös kun valahtaisi aina täysin mahan alle. Mistä sellaisia housuja saisi että pysyisivät ylhäällä ja olisi mahalle tilaa kasvaa? Höh, ei ainakaan H&M:ltä :mad:
 
Eilen oli pakko vielä nukkuun mennessä käydä puhelimella katsomassa onko Minttura laittanu ultra-kuulumisia. Ihanaa, että kaikki oli hyvin :) Sitä niin samaistuu muidenkin tilanteisiin, kun niin samassa vaiheessa mennään.

Mä kuulun kans niihin joilla masu on ollu jo jonkun aikaa ihan pallo, reilu kuukausi sitten jo oli pakko olla hierojalla kyljellään/istuen :O Mahallaan nukkumisesta ei tuu mitään ja siskolta saadut äitiysvaatteet on kans ollu jo kauan käytössä. Onhan se tietty hianoo, että saa nauttia vauvamasusta pitkään, kun varmaan ainoaksi raskaudeksi jää.

Onnea kovasti kaikille ihania ultrakokemuksia kartuttaneille, meidän pitää vielä pari viikkoa jännityksellä odottaa. Onneksi vaavi liikkuu jo sen verran, ettei ihan hirveesti tarvi huolehtia <3 Oli ne ensimmäiset potkut ihmeellisiä ja edelleenkin välillä pirpanan innostuttua tulee vuoron perään liikutuksen kyyneleet ja välillä räjähdän nauramaan :D

Mä oon syönyt nyt kokeena (neuvolatätin kehotuksesta) ihan multivita-raskaus monivitamiineja, siinä on siis rautaa jonkun verran. Jos ei se nosta hb:tä tarpeeksi niin sitten ostan varmaan tuota Floradix Kräuterblut-Saft-juomaa. Vatta kestää sen paremmin kuin rautatabletit.

Täällä välillä puhutaan jostain facebook-ryhmästä, mitenköhän sinne pääsisi/löytäisi?

Rafaelin enkeli & Pirpana 20+3
 
Aurinkoista tiistaita mammat ja masukit!
Jääny tämä kirjoittelu kun töissä niin kiire ettei ehdi kun lukea pikaseen juttuja täällä ja kotona netti rikki nii ei pääse datailee kun olis aikaa. Meilläkin rakennultra takanapäin (oli siis jo 3vkoa sitten) ja kaikki oli pienellä ja masussa hyvin vaikka niin paljon jännitettiin ja pelättiin ja kun kaikennäköstä kipua ja vaivaa tässä kärsitty. Kätilö oli vaan aika "kiireinen" ei paljon ylimääräisiä kertonut ja selittänyt ja kun tylleröinen oli masussa kyttyrässä mahallaan kädet rinnan päällä niin ei saanut millään sydäntä kunnolla näkyviin, kesken ultrauksen kätilö vaan lähti huoneesta sanomatta sanaakaan ja tuli toisen kätilön kanssa takasin. Siinä vaiheessa oli mulla ja miehellä naamat vakavana molemmilla että "noni sillä on häikkää jossakin." Se toinen kätilö onneks sitten selitti vähän tarkemmin missä on mitäkin ja sai sen pikkuruisen syrämenkin sitten katottua. Muuten oli kiva käynti mutta jotenkin jäi niin epävarma olo kun se toinen kätilö oli niin vähäsanainen. Mutta pääasia että pienellä ón kaikki hyvin!
Täällä oli puhetta mahan koosta, mulla taas päinvastoin tuntuu että masu ei kasva millään ja siitäkin jo kehitelly omassa päässä taas vaikka mitä kauhuskenaariota että kaikki ei mee niinkun pitää. Kysyin siitä jopa neuvolassakin ja neuvolan terkkari vaan sano että se on jokaisella niin yksilöllistä se masun kasvu. Siihen vaikuttaa lähtöpaino, geenit, kohdun asento, onko aikasempia raskauksia jne. Eli yritetään nauttia jokainen omista isoista ja pienistä masuistamme, eiköhän meille jokaiselle kuitenkin nouse jonkinmoinen rantapallo viimestään kesänlopulla :) Mulla SF-mitta oli viimeks neuvolassa mitattuna 19cm ja rv 22+2 sillon että ei mitenkään kauhean kovaa kyytiä oo ainakaa miun vatta kasvanu. Välillä huolestuttaa kun masukki on suhteellisen rauhallinen kaveri, muljahduksia ja töytäisyjä tuntuu mutta ei mitenkään kauheen ahkerasti, mutta voipi olla että hukkuu vielä tonne masun syövereihin ne liikkeet ja kun mulla istukka edessä niin sekin vaimentaa. Kun vaan osais ottaa rennosti eikä koko ajan stressais, mutta sellanen ei mun luonteella ainakaan kovin helposti onnistu. Millonkaa ei oo hyvin. :) Jos ei kaveri ei liiku masussa, tai ei oo mitään raskausoireta/vaivoja" huolestuttaa että onko kaikki hyvin, sitten kun liikkuu tai tulee oireita/vaivoja, sitten miettii että onko joku pielessä tai valittaa että kun sitä ja tätä..Mutta raskausaika kai kuuluukin olla tätä vuoristorataa, hormoonit varmaan vaikuttaa osaltaan myös. Ja toisaalta, täähän on just sitä valmistautumista äitiyteen, sen iloihin ja suruihin :) Mua hävettää kertoo teille kanssasiskot että mulla on ollut vauvan tarvikkeita jo aika alusta lähtien hankittuna, sattu vaan netistä löytymään "aarteita" ni en malttanut odottaa vaikka nyt muuten oonkin koko raskausajan stressanu että mitäs jos kaikki ei menekkään hyvin..kaapissa odottaa pinnasänky, makkarissa yhdistelmävaunut, hoitopöytä/lipasto, jonka syövereissä ihan vaan pari pienen pientä vaatetta( loput vaatteet saan kesän lopulla kun siskon kaksoset kasvaa niistä hiljalleen ohi) ja eteisessä matkarattaat, turvakaukalo ja telakka. Enää puuttuu se pienen pieni matkalainen<3 Kun vaan matkalainen pysyisi masussa mahdollisimman pitkään ja kunnossa. Nyt tuli tällänen romaani ja lähinnä omaa napaa, sorry! ( pomo varmaan iloinen kun tehny taas kaikkea muuta tässä kun töitä..:)) Oikein lämmintä ja aurinkoista päivää kaikille!
Turcanen ja toukkistyllerö 23+1
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee
Piitkästä aikaa tänne kommentoimaan, jotenkin en vaan oo jaksanut olla koneella juuri ollenkaan, lueskellut kyllä :)

Sf-mitta katottiin viime neuvolassa, oliko viikolla 22, en mittaa muista, mutta siihen äitiyskorttiin merkitsi sen, niin ihan pikkasen keskikäyrän alapuolella mentiin.

Raudasta. Meillä neuvolassa tuputtavat Obsidania, mutta ei imeytynyt lainkaan, hb lähti vaan laskuun, siirryin Retaferiin ja lähti nousemaan, eipä vieläkään ole kuin 115, mutta noussut sentään sieltä sadasta, oli kyllä heikko olo. Retafer ainakin mulla sopii myös mahalle paljon paremmin, ei mene sekaisin. 100 mg menee nyt. Yritin 200 mg, mutta siitä tuli mahan kouristuksia, joten yhdellä tabletilla mennään.

Guitar 24+0
 
Ranskiksellepaljon tarrasukkia matkaan!! Toivotaan, että kaikki menee tällä kertaa hyvin :) Ihanaa kun näin pian tärppäsi uudelleen!

iinastiina Kyseli elämäntilanteista?
Meillä molemmat ollaan töissä käyviä ja esikoinen on 2,5vuotias. Vuosi sitten muutettiin rakentamaamme taloon ja nyt ois kyllä koko kevääksi ja kesäksi hommaa kun pihatyöt on tekemättä! Kesäkuun eka päivä mennään miehen kanssa maistraatissa naimisiin ja kotona sitten pidetään pienimuotoiset kahvittelut. Siinäkin järjestelyä..

Teinkin eilen useemman tunnin pihahommia ja selkähän siinä kipeytyi :( Issias vaivasi esikoisenkin odotuksessa ja ny talkanut olemaan taas merkkejä siitä. Vasen jalka puutuu ja menee ihan "pökkelöksi" ja kävely vaikeutuu. Kipu tulee tonne alaselkään..Jospa tämä vaiva ei tästä pahenis..EI muuten tule työn teosta mitään!
 
Hei pikaseen vielä kyssäri teille... ärsyttääkö muita mammahousuissa se mahan päälle tuleva osa vai onko mun mahani vain väärän kokoinen lantion mukaan otettavaan kokoon verrattuna??? Mulla jää se mahaosa noin puoliväliin vatsan päälle, eli sitä saa olla koko aika nostelemassa ylös kun valahtaisi aina täysin mahan alle. Mistä sellaisia housuja saisi että pysyisivät ylhäällä ja olisi mahalle tilaa kasvaa? Höh, ei ainakaan H&M:ltä :mad:
Kyllä mullakin se menee alas, ku kävelee ja istuu jne ni eihän se mitenkään ylhäällä pysy. En tosin itse edes huomaa silloin, kun menee alas, joten minua ei se häiritse. :)
 
Ihania uutisia Ranskis Ja tosi ihanaa ku tulit meillekki jakamaan tuon uutisen!! mä kuule eilen illalla sua mietinki jotta mitähän sulle kuuluu ja jotta oottako yrittäneet uudestaan ja vastaus tuli kuin tilauksesta :heart: Oikeen mukavaa kuulla ja pikkuinen saakin tosi hyvän syntymäajankohdan heti vuoden alusta =) Kaikkea hyvää odotusajalle <3

iinastiina kyseli elämäntilanteesta: no elämäntilanne on aika kehno tällähetkellä taloudellisesti, itte jäin työttömäksi tuossa viime lokakuussa ja työtilanne oli aika kehno loppuvuodesta niin ei töitä ilmaantunut sitten pääsin tammikuusta alkaen työelämänvalmennukseen toimisto hommiin eli sain sitten korotettua liiton päivärahaa (mikä nyt ei niin häävi ole) se homma nyt sitten loppui huhtikuun lopussa ja nyt sitten oon taas työttömänä. Töitä oon hakenu siis joka päivä ja silmiä jo kirvelee kun on tietokoneella hakemuksia kirjoitellut aluksi pääsin aika moneen työhaastatteluun mutta sitten kun haastattelussa kerroin raskaudesta niin tyrmättiin heti, niin sitten rupesin laittamaan jo hakemukseen sen tiedon että olen raskaana niin eivät sitten soittele haastatteluun jos tuo on heille este. Innostun niin helpolla jo pelkästä haastatteluun menemisestä. Mutta siis nyt oon sitten ihan kotona ja välillä se tuntuu ihan mukavaltakin kun saa olla kesän kotona mutta tänään aamullakin hyvä etten ruvennut itkemään kun ajattelin että mä vaan jään kotia ja mies menee töihin:/ Mutta eiköhän tämä tästä pitää vaan joustaa jostain suunnasta että pärjätään rahallisesti.

(.) Eilen oltiin sitten illalla toisessa perhevalmennuksessa ja mieskin tuli sinne mukaan, aluksi oli vähän kärttyinen sinne lähtemään ja sanoinkin että ei sun oo sinne pakko tulla, mutta tuli kummiskin ja onneksi tulikin kun kaikilla muilla mammoilla oli miehet mukana ja sielä käytiin parisuhde asiaa läpi niin olis ollu aika tympiää yksin sielä istuskella :) Selkä vaan alkoi sielä istuessa oireilemaan mutta ei onneksi nyt kestänyt tuo valmennus kuin tunnin eka valmennus kesti 2 tuntia... ens viikolla olisikin luvassa 3 perhevalmennus tunti ja silloin käyräänkin synnytys asiaa läpi =)

Oon nyt ollu melkein koko päivän pihalla haravoimassa pihaa, nyt piti tulla hetkeksi sisälle lepuuttelemaan jalkoja ja samalla söin aimo annoksen jäätelöä ja siihen päälle sulatettua maitosuklaata NAM NAM:p Nyt voiskin mennä jatkamaan haravoomista Morjens:wave:

Niin joo ja sen verran vielä jotta välillä pysähdyn aivan niinkuin joku painaisi pause nappia ja sitten hoksaan jotta meille tulee poika siiis oikeasti meille tulee poika =)

Kakaa ja Toukka 21+6
 
Hei pikaseen vielä kyssäri teille... ärsyttääkö muita mammahousuissa se mahan päälle tuleva osa vai onko mun mahani vain väärän kokoinen lantion mukaan otettavaan kokoon verrattuna??? Mulla jää se mahaosa noin puoliväliin vatsan päälle, eli sitä saa olla koko aika nostelemassa ylös kun valahtaisi aina täysin mahan alle. Mistä sellaisia housuja saisi että pysyisivät ylhäällä ja olisi mahalle tilaa kasvaa? Höh, ei ainakaan H&M:ltä :mad:
Mulla ei ole käytössä vielä mammahousuja sain niitä toki tuossa siskolta joitaki mutta en oo niitä vielä kokeillut mutta ostin tuos jo varmaan parikin vuotta sitten tokmannilta sellaisent janina frostelin merkkiset olhousut missä on tuo vyötärössä korkea resoori minkä saa sitten hienosti käännettyä lantion päälle siis ihan kun niitä käyttää normisti ja nyt raskausaikana oon näitä housuja käyttänyt kokoajan ja nyt olen kääntänyt tuon vyötärö osan mahan päälle ja ei laske eikä tartte pahemmin nostella H&M:ltä löytyy samanlaisia sport vaatteiden puolelta joten suosittelen kyllä totisesti menemään Tokmannille tai H&M:n sport puolelle ja ostamaan tälläiset housut =) en tierä saiko tuosta mun selostuksesta käsitystä yhtään tässä on ainakin vähän osviittaa ja kuvaa mitä tarkoitan tuolla vyötärö jutulla Product Detail | H&M FI
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee
Rautalisästä. Mulla on käytössä Iron Vital F. Hyvin maha kestää ja Hb sillä ennenkin noussut, joten en herkkävatsaisena aio muuta kokeillakaan. Voin suositella lämpimästi. =)

Sf-mitta
oli 22+3 20cm ja keskikäyrän yläpuolella näytti olevan. Lapsikin on tällä hetkellä keskikokoa, jopa hiukan isompi. Tulis varmaan isompi kuin tytöistä (3270g ja 3070g), jos sais täysille viikoille kasvaa. Meillähän on todennäköisesti sektio elokuussa.

Syksyn taimi
: Minä kyselin sen P&T kopan ominaisuuksista. Sovimme naapureiden kanssa, että ostamme ko. vaunut heiltä ens kuun loppuun mennessä. Mietimme vaan vielä, että hankitaanko tuo P&T:n oma 70cm pitkä kantokoppa vai Brion koppa (ovh 119e). Brion koppaa voi käyttää matkasänkynä, mutta mites tuo P&T? Tietääkö joku? Kerro tänne kun saat kantokopan ja tiedät sen ominaisuuksista. Jos siitä saa lämpöpussin, niin se on vaan plussaa. :)

Mammavaatteista
vielä lopuksi. Itse tykkään enemmän sellaisista missä ei ole mahapussia, vaan esim. housut jäävät mahan alle ja leveä kuminauha tukee mahaa. Ainakin Lindexillä oli joskus mm. sellaiset ihanan vilpoiset valkoiset pellavahousut mitkä haluaisin hankkia kesäksi. Mulla oli aiemmin sellaiset, mutta ne kesti vain kaksi raskautta, kun oli niin kovalla käytöllä. :ashamed:

Yeppee ja Pikkuinen 23+2
 
elämäntilanteesta meillä tulee vauva tosi hyvän tilanteeseen, vaikka moni tuntuu ajattelevan toisin :D Kummatkin opiskellaan ja mies valmistuu sitten ens keväänä. Tuntuu että äitiyslomalla rahaa tulee ovista ja ikkunoista, kun opiskelen siinä vielä samalla. Tämmösen kamalan kituvuoden jälkeen onki ihana hengähtää. Eihän noi tulevat tulot mitään isoja todellakaan ole, minimi äippäraha ja lapsilisää about 140e enemmän kuin ennen. Ja kun mies opiskelee, hän pystyy aika vapaasti olemaan välillä myös kotona ja aikasia aamuja on vähän, eikä päivät oo pitkiä :) Asuntoki, vaikka ei oma olekkaan, on loistopaikalla joka helpottaa tän ajokortittoman rouvan liikkumista hurjasti. Saa ottaa siis aika rennosti mikäli raskaus vain menee hyvin :)

Minä kanssa huhuilen Tillua, mitä sinne suuntaan kuuluu?

Menhit ja Touho 22+0 *poks* :heart:
 
Kuka sen mittaa? Neuvolatäti? Ja miks se mitataan? Ei multa oo ainakaan viel mitään mitattu tai ees puhuttu, että mittais ja kaks neuvolakäyntiä takana.
Neuvolassa mulla mitattiin,eka kerran nyt 22+2. sillä seurataan vauvan kasvua.

Elämäntilanteesta me ollaan molemmat töissä,mulla loppuu just sopimus heinäkuun loppuun,joten kerkiän melkein jäähä äippälomalle töistä. Mies on vakihommissa,mutta YT-neuvottelut siellä kummittelee...
en ole hirveen huolissani miten pärjätää,tosin kyllä miehen tilanne hieman mietittyttää,varsinkin kun talolaina alla. Mutta eiköhän sitä aina jotenkin!
Naimisissa ollaan oltu kesällä 6 vuotta (kauhee,niin paljo jo!)

Nyt on kiirus kauppaan!

kaktuspiikki 22+3 (tulihan se tämäkin päivä...)
 
Viimeksi muokattu:
Elämäntilanteesta oli ollut puhetta :) Minä olen AMK-opiskelija, joten äippäraha jää pieneksi, mutta olen onneksi luonteeltani penninvenyttäjä. Lisäksi onneksi mies on hyvässä varmassa työsuhteessa niin en usko meidän talouden tästä mihinkään muuttuvan, kuitenkin olen opiskelujen yhteydessäkin muutenkin niin vähän rahaa tuonut meille, että pääosin muutenkin miehen palkalla elellään. Meillä on omistusasunto ja aika pienet muuten elinkulut mielestäni (kumpikaan ei miehen kanssa olla mitään suuria matkustelijoita, merkkitavaroiden, kauneudenhoitopalveluiden tai muun kohtuullisen kalliin perään, eikä muutenkaan kuluteta rahaa mielettömiä määriä, mitä nyt joskus hemmotellaan itseämme vähän...)

Ranskis onnea kovasti uudesta plussauksesta!!

Sf-mittaa ei ole minulta vielä otettu, mutta neuvolatäti sanoi, että ottaa ensi kerralla eli silloin mulla olisikin jo viikkoja kasassa 26.

On tää niin kivaa kun masuotus myllää nykyisin päivittäin monta kertaa masussa. Ei tarvitse kokoaika jännäillä, että ollaanko siellä, kun hänen läsnäolonsa tuntee :D välillä ollut jo melko koviakin potkuja..

Wasabi 23+5
 

Yhteistyössä