Syyskuun Söpöliinit 2012 *Toukokuussa*

Synnytysvideoista täytyy kommentoida pienisieni ja muut ainakin Avalta tulee hyvä sarja pieniä ihmeitä. Jaksot näkee myös jälkikäteen Katsomosta. Minusta ainakaan synnytys ei tunnu enää niin pelottavalta, kun sitä on katsonut.

Hyvää viikonloppua!

murmeli ja poitsu 24+1
 
Hello,
mä oon nyt sitten weekendin saikulla ja maanantaina neuvolan gynelle. Soitin tänään neuvolan tädille siitä paineen tunteesta ja supistuksista (?). Kipuja ei siis nyt ole (ainakaan niin paljoo ollu), mutta paineen tunne jatkuvasti. Se täti oli sitte sitä mieltä, että pitäs nyt levätä ja maanantaina tosiaan gyne paikalla niin kattoo paikat. Inhottavaa, kun ei nyt oikein tiedä, että onko kaikki hyvin vaiko ei. Huoh. Toivon mukaan paikat napakasti kiinni ja nou hätä. Parempi kai se varman päälle ottaa nää asiat.
Tiiättekö muuten, kun mulla oli keskiviikkona se rakenneultra, että tsekkaako ne siinä samalla kohdunsuun (tms..) tilannetta sisäpuolelta? Kun en siinä hötäkässä älynnyt näistä tuntemuksista sanoa.. Ja ei semmosista asioista sitten ollut puhetta.

hawwe & minipapu 20+6
 
hawwe Mulla on kans tuota paineentunnetta, ollut jo rv 16 saakkaa joka helpottui välillä mutta nyt taas alkanut tuntumaan :( Myös alaselkää jomottaa.. Huomaan, että rasitus lisää sitä..Tarttiskohan tuosta soitella sit neuvolaan..? paikkoja ei ole tutkittu kun alkuraskaudessa..
Niin ja ei ne taida rakenneultrassa tutkia sisäkautta, ainakaan minulla kummassakaan ei ole. Mutta en tiiä tsekkaisivatko jos pyytää?
 
hawwe Mulla on kans tuota paineentunnetta, ollut jo rv 16 saakkaa joka helpottui välillä mutta nyt taas alkanut tuntumaan :( Myös alaselkää jomottaa.. Huomaan, että rasitus lisää sitä..Tarttiskohan tuosta soitella sit neuvolaan..? paikkoja ei ole tutkittu kun alkuraskaudessa..
Niin ja ei ne taida rakenneultrassa tutkia sisäkautta, ainakaan minulla kummassakaan ei ole. Mutta en tiiä tsekkaisivatko jos pyytää?
Niin, en tiedä kattosivatko pyydettäessä. Ärsyttää kun itse jotenkin unohdin koko jutun sillä hetkellä, ois voinnu kysästä. Niin tohkeissaan vaan oli kaikesta.. :headwall:

Ja en tosiaan tiedä onko/voiko tää olla vakava juttu tää paineen tunne, itse vaan tosiaan ajattelin neuvolasta kysästä kun alkaa jo vaivata aika paljon normaali olemista. Ja maanantaina sitten tosiaan kattovat paikat, mullakin katsottu kerran sillon joskus rv 12 tietämissä ja sillon kaikki ok. En valitettavasti siis osaa sen kummemmin neuvoa, maanantaina sitten olen toivon mukaan viisaampi!
 
Hawwe Piti käydä ihan kattomassa mikä sairaala sulla on :) Kysissä ainakin mulla rakenneultrassa katto kohdunsuun tilanteen ultralla kun sanoin, että mulla on ollu vuotoja ja samalla tota paineentunnetta. Mulla kyllä oli lääkäri tekemässä tutkimuksen, kun mulla kaikki kys-käynnit on lääkärikäyntejä. Mut sano ihmeessä toi sun tilanne siellä niin eiköhän ne sillon tarkista tilanteen.

Koski ja Jäppinen 21+5

Muoks. huonosti luin ton sun viestin... sähän olit jo käyny siellä ultrassa... Josko se gyne sit tarkistaa sen tilanteen. Ei ne siellä ultrassa automaattisesti sitä tarkista kun mullakin se tilanne tarkistettiin ultralla sit alakautta, eli oisit kyl huomannu jos ne ois sen tehny :D
 
Viimeksi muokattu:
Mä rakenneultrassa kysyin kohdunsuun tilanteesta ja ne sano, et sisäsuunnasta kaikki kiinni, mutta eivät lähteneet sisäkautta ultraamaan tai tekemään sisätutkimusta. Varasin sit nyt alkuviikosta huolissani ajan tk:n lääkärille, joka tarkisti asian vielä sisätutkimuksella ja ultraamalla sisäkautta. Se paineentunne ilmeisesi oli sitä vauvan puskemista. Mulla on kohdunsuun melko ylhäällä ja vauva ihan sitä kohdunsuuta vasten... Onko muilla ollut mahan toiminnan kanssa ongelmia? Mulla on sen kans ollu paljon ongelmia, vaikka levolacia oon syöny muutaman päivän. On melko tukala olo....:(
 
Haluaisin myös liittyä tähän porukkaan :)
LA on tämän neuvolan laskukaavan mukaan 8.9, ultrassa aiemmin, mutta tuo on varmaan se virallinen, minkä mukaan elellään. Ikä 31v, kolmas lapsi tuloillaan ja synnytyssairaala TYKS :)
 
äitiysrahasta kelan oppaassa lukee että aina 4 viikon välein jälkikäteen. eli varmaan sit elokuussa maksaavat jos jäät heinäkuussa äippälomalle.

kannattaa hawwe mainita seuraavan kerran kun ultraan meet,mulla kattovat mahan päältä kohdunsuun tilanteen,kun mainihin suppareista ja paineen tunteesta.
joka kerta eivät nimittäin tarkistele,jos ei mainihe ite.

Täälä on närästys alkanu taas vaivaamaan kun selälleen rupee : /
Tänään alko myös kantapohjaa kuumottamaan ja ei kärsi kunnolla astua,mikähän lie? Pitää nostaa jalat ylös vähäks aikaa jos helpottas.

Jestas miten paljo kello jo on!! tämä valosuus saa ihan sekasi! :O Ihmettelonkin että kuin alko väsyttämään näin paljo!
Nyt äkkiä nukkumaan! :)

Tervetuloa alakelmi! meillä on sama LA. :)

kaktuspiikki 22+6
 
iltoja

Josko ensin omaa napaa..
Eilisen ja tämän päivän kirrannut aaltomaisesti mahaa.. Pidin ensin ihan vaan kasvukipuiluna, mutta tänään äityi sitten sen verran pahaksi, että menin päivystykseen polille. Soittivatkin onneksi suoraan gynen, eikä tarttenut päivystävien lääkärien arvailujen kohteena olla.
Gyne oli aivan ihana ja ymmärtäväinen. sanoi että selvästi supistusarka kohtu on ja siksi myös koko mahan seutu kipeänä mulla. Kohdun kaulaa kuitenkin hyvin jäljellä, ei ollut siihen onneksi vaikuttanut. Keto-arvot (?) kuulemma epänormaalit, mutta voi jotua siitä kuulemma kun en ole oikein pystynyt syömään. Lisäksi bakteeri ja hiiva mihin lääkekuuri :headwall:
Viikko sairaslomaa, pitää ottaa iisisti ja sitten miettiä miten töissä vähän helpommalla pääsis. Lisäksi ei olis pahitteeksi käydä neuvolassa kontrolloimassa tilannetta ensiviikolla, mutta tiedän että se ei onnistu kun ei ole yksinkertaisesti aikoja.
Päivystyksen kautta jos pahenee.
Vauvalla kuitenkin kaikki hyvin ja siellä kaveri istuskeli =) Antoi vielä kuvankin päänprofiilista mukaan :heart:

Tuosta paineentunteesta; Itselle ainakin suht normaalia, eikä ole tiennyt ennenaikaista synnytystä, mutta varmaan tapauskohtaista tuokin.
Tulee kovemmassa rasituksessa (viime raskaudessa pelkästä pidempään jalkojen päällä olosta), mutta mulla osittain johtunee myös siitä, että yrittää suonikohjuja tehdä nivusiin :| Siitä johtuu myös kamala nivuskipu.
Neuvolasta sain jo viimeraskaudessa ohjeeksi käyttää tukisukkahousuja ja niitä kun vaan viitsii pitää kok päivän niin vähän auttaa.

Anopeista olitte puhuneet.. Appivanhemmat asuvat 130km:n päässä. Ovat erittäin auttavaisia ja sanoneetkin että kun siltä tuntuu niin pitää soittaa, apua on saatavilla. Ovat siis eläkkeellä ja niin ollen joskus lapset olleet siellä viikollakin.. Nykyään vähän harvemmin kun esikoisellakin eskari menossa.
Ihana ja auttavainen ihminen anoppini ja varmasti muitten parasta aina ajattelee. Erittäin lapsirakas ja kiintynty lapsenlapsiinsa, mutta ainakin osittain ymmärtää olla liikaa puuttumatta. Jotkin asiat ei aina kohtaa, mutta ikään mitään suurempaa ei ole ollut. Mutta esim. jaksaa taivastella kun yläkerta jäi lasten "valtakunnaksi" ja molemmilla siellä omat huoneet jossa nukkuvat, että kuinka ne siellä pärjää ja ja ja.. Hyvin näkyy pärjäävän kun tyttökin on ruennut ennätyksellisiä unia nukkumaan kun oman rauhan sai ;) Ja ei me nyt sentään väkisin lapsia sinne työnnetä ;) Poikain hyvin mielissään kun oman huoneen sai. Ja kovin paljon sääntöjä/kieltoja ei mummolassa ole, vaan tenavat saavat hyvin usein tahtonsa läpi.. vaikka sitten vinkumalla ja itkemällä jos ei muuten, joka itseä nyppii :whistle:
Omat vanhemmat vielä vahvasti työelämässä ja asuvat 200km:n päässä. Näkeminen jäänyt vähemälle kun itsekkin töissä ja ei jaksa viikonloppuisin aina lähteä.
Äitin kanssa kohtaa enemmän jotkut kasvatus asiat, mutta tämä varmaan johtuneekin siitä, että hän on minut kasvattanut ja ne kasvatustavat uponneet osittain minuunkin.

Alakelmille tervetuloa mukaan kirjoittelemaan =)

Nyt unille. Olkoot huominen pv helpompi kuin tämä.
 
kakaa laitoin sulle taas yv:tä!

Ihan kamala yö takana! Nukuin tosi huonosti ja näin kamalaa unta. En ihan selvästi muista mitä siinä unessa tapahtu mut taisin saada keskenmenon tai en ollukaan raskaana vaikka niin olin luullu. Siitä unesta ku sit havahduin hereille ni oli ihan paniikki päällä et onks se totta. Kauhee olo ollu siitä asti ja vauvaki ollu jotenki rauhallinen vaikka on nyt monena yönä jumppaillu mahassa. On se onneks pieniä muljahduksia tehny nit tietää et elossa se on mut silti ei meinaa mieli rauhottua. Hirveetä ku jää tollai painamaan mieltä.

Kärsittekö muut kuumuudesta? Ihan kamalaa ku juo aamulla kuumaa ni sen jälkeen hiki lentää. Yölläki oli taas vaihteeks ihan kamalan kuuma. Mulla tää ainaki on joka raskauden aikanen vaiva ja inhottava sellanen. Kesällä varmaan saa olla kotona ilman vaatteita...

Valitusta nyt vaan aamutuimaan... jospa tää päivä tästä paranis!

Muille rentouttavaa lauantaita!

Aksuliina 22+3
 
hawwe: Ainakaan täällä ei rakenneultran yhteydessä katsota kohdunsuun tilannetta. Minulla kun oli niitä supistuksia, niin neuvolan th soitti äitipolille erikseen ja järjestivät tuon tutkimuksen rakenneultran yhteyteen. Tutkivatkin sitten viimeisen päälle sillä käynnillä...:) Neuvolalääkärillä on niin surkea ultra, ettei saa noin luotettavaa arviota, vaikka siellähän ne yleensä sitä tarvittaessa seuraa.

Alakelmi: Tervetuloa! :)

Kaktuspiikki: Täällä myös närästystä! :x Lisäksi ihania suonenvetoja pohkeessa öisin....: / Päivisin on pohje sitten ihan kosketusarka. En oo vielä magnesiumia kokeillu.

Vauvan asento: Tää vauva taitaa olla kuin esikoinen, joka oli rakenneultrasta saakka pää alaspäin. Potkii aina tuohon ylös ja hieman pystyy jo tunnustelemaan asentoa. Kun ei vaan viimeisillä viikoilla sitten kääntyisi perätilaan, kun näin iloitsen.

LS ja pikkuinen 23+5
 
Kiitos kun ootte paineentunteesta ja ultraamisesta vastailleet :)
Juu, alakautta se mitä ilmeisemmin ultrataan se kk:n tilanne. Varmaan jotakin osaavat vatsan päältäkin sanoa, mutta en siis tosiaan älynnyt kysyä.. Ja vielä siis suunnittelin kysyväni! Ihana raskausdementia... :headwall:
Vatsa on toiminut raudan syönnistä huolimatta hyvin, eli sen puolesta ei pitäs olla ongelmia.

Otan nyt tän viikonlopun rauhallisesti ja maanantaina sitten sinne neuvolan gynelle, sitten olen viisaampi.
Eiköhän kaikki oo ok! (toivottavasti..)

Niin ja 21+0 poks!!

hawwe & minipapu
 


POKS!!!

Kyllpä taas tuntu ettei yöstä tule mitään! ensin ei meinannu saaha unta kun jalkoihin koski,sitten alko vessassa ravaus ja sitten heräsin jo seiskalta...
ja kaiken lisäksi vettä sataa kaatamalla,ei pääse pihalle puuhailemaan. :mad:

mutta muute,oikein hyvää lauantai päivää kaikille!!

kaktuspiikki 23+0
 
hawwe oletko muuten kuopiolaisia vai jostain muualta, mutta kuulut KYSin piiriin? Ihan siis vaan mielenkiinnosta kyselen, täällä kun ei ihan hirveesti kuopion mammoja ole :)

Olen tässä vaan miettiny, että MILLON se ihana odotusaika oikein alkaa, että tästä uskaltais nauttia!?? Mulla on ainakin koko raskausajan ollu mielessä mitä erilaisempia pelkoja eikä ne vaan tunnu loppuvan. Ja vaikkei siis ole syytä ollu epäillä mitään, mutta silti. Alussa pelkäsi keskenmenoa, sitten niskaultraa, sitten rakenneultraa ja nyt sen jälkeen vaan sitä että alkaakin supistella ja se syntyy jo tyyliin kohta...seuraavaks alan varmaan sitten pelkäämään sitä itse synnytystä, kun ei enää muuta pelättävää keksi, ja sen jälkeen varmaan sitä, että onkohan vauva varmasti terve. Oikeesti joskus kyllä päätä kiristää nää typerät ajatukset!!!:mad:

Täällä taas veti niin iloisesti suonta aamulla toisesta pohkeesta että jee...pistää tosiaan miettimään niitä avautumisvaiheen kipuja, kun toikin on jo yhtä helvettiä...:S

Asennosta täällä kans vauva majaillu kai koko ajan pää alaspäin, kun potkut tuntuu aina navan molemmin puolin, tai siis ei tietty samaan aikaan ;) (eikun joo, potkii sellasessa X-asennossa...!)
Joskus se on kyllä myös enempi poikittain. On kyllä mukavaa, että liikkeet näkyy pitkällään ollessa jo mahan päälle ja tosiaan pienet jalat tuntuu välillä tosi selvästi, kun jotenki ojensi ittensä suoraks tai jotain :)

Jostain kuulin, että sikiö nukkuis aina jotain 40 minsan pätkiä kerrallaan, että siihen perustuis se tunnin liikelaskentajuttu, että 19 liikettä tunnissa pitäis tuntea (siis kai myöhemmillä viikoilla), että sit kun se aina herää sillä on se about parikyt minsaa sellasta aktiivista aikaa ja sit se taas nukkuu...meillä oli kyllä eilenkin joku ihme remuamispäivä, hirveetä mellakkaa piti koko päivän ja nyt on sama meno :D

Ainiin, lisätääs vielä pelkolistaan se, että pelkään myös sitä, että vauvasta tulee kauheen iso. Miehen kans molemmat on oltu himpun päälle kolme kiloa, eli pieniä, mutta jotenkin jäin miettimään sitä oliko se 380g painoarviota rakenneultrassa, että tuleeko siitä jättiläinen! Se tosin siis koko ajan vastannu kolme päivää isompaa kuin pitäis olla, eli sillon se oli 20+5, mut jäi vaan kummittelee toi paino, et minkähän verran siitä voi syntymäpainoa ennustaa....En kyl tiedä kehen siitä iso tulis, mut who knows!

Syrän ja poju 21+3

muoks siis 10 liikettä tunnissa, ei 19 :D
 
Viimeksi muokattu:
Murmeli ja Aksuliina kiitos ohjelmavinkeistä. Ei taida niitä ruotsalaisia, norjalaisia ja suomalaisia sarjoja enää pyöriä, niihin kun on jotenkin helpompi samaistua. Jenkkilässä synnytykset on jotenkin ihan erilaisia kun täällä, lääkäri hoitaa ja tehdään paljon sektioita. Tuo toinen vinkki taisi olla kylläkin brittiläinen, täytyy katsoa se joskus!

Rustasin juuri työhakemuksen unelmieni työpaikkaan! Ajattelin hakea vaikka vauva on tulossa. Viime raskauden aikana en hakenut haluamiini paikkoihin ja sekös nyt harmittaa... Eihän sitä koskaan tiedä. Työ alkais vasta myöhään syksyllä, ei siis ennen laskettua aikaa. Aloittaisin kuitenkin vasta keväällä.

Tylsää kun sataa, kökitään vaan sisällä koko päivä varmaan. Lähdempä pastan keittoon...

Mukavaa lauantaipäivää mammat!

pienisieni 22+0
 
Täällä neuvolareissu takana.

hb 130 (144)
verenpaine 110/76 (114/76)
pissa - (-)
sf-mitta 17cm. Alakäyrän ja keskikäyrän välissä mennään.
paino n. +500/vko

Sokerirasitus odottaa parin viikon päästä.


Elämäntilanteesta Yhdessä ollaan oltu iät ja ajat. Vakkarityö molemmilla ja talousasiat näin ollen kunnossa =) Molempien vanhemmat asuvat kaukana, joten heistä ei apua ole. Onneksi tukiverkostoa löytyy muuten läheltä.

Kävelystä Alavatsaan alkaa sattua aika usein kävellessä. En tiedä ovatko supistuksia vai mitä, mutta levossa niitä ei tule. Neuvolassa tästä puhuin, mutta terkan mukaan kuuluvat asiaan tässä vaiheessa.

Hankinnoista Vaatteita löytyy jo kivasti. Suuremmat ostokset odottavat kuitenkin vielä, vaikka sinänsä meillä on selvät sävelet, mitä halutaan. Ehtiihän tässä vielä, vaikken viime tippaan meinaa jättääkään.

Liikkeistä ja perään tuhat x :heart: Liikkeet alkoivat tuntua neljä viikkoa sitten. Ne olivat kuitenkin kovin hentoisia aina tämän viikon alkuun asti. Nyt ei monotuksesta voi enää erehtyä. Masussa tosiaan touhutaan paljon ja pitkin päivää. Mies laittoi eilen pään vatsani päälle "kuunnellakseen" ja sai neidiltä napakan potkun pääähänsä =) Nuo liikkeiden selkiytymiset ovat vieneet tätä odotuksta onnellisempaan suuntaan. Olen luonteeltani stressaaja, mutta nyt tuntuu liikkeitä niin tiheään, että suhtaudun luottavaisin mielin tulevaan.

celinee 22+4
 
Moikka moi!

Tänään poksuu, 20+0. Vihdoin saavutettu puoliväli :)

syrän mä olen miettinyt ihan samaa tuon stressaamisen kanssa. Mä olen hurja stressierkki ja tuntuu, että koko ajan tulee vain uutta mietittävää. Mä olen jo monta viikkoa miettinyt ensi viikon rakenneultraa vaikka tiedän,etten voi vaikuttaa siihen millään lailla.
Yritän ajatella asioista aina positiivisella tavalla, mutta kai mä olen sitten niin perusnegatiivinen ihminen,että mieleen tulee aina kaikki kamalimmat asiat.

Hauskaa lauantain jatkoa toivottaa jumppapallo ja tuplat 20+0 :)
 
Mahtuisko vielä mukaan ? :whistle:


Olen alusta asti seuraillut teidän juttujanne, mutten ole itse uskaltautunut mukaan kirjoittelemaan... Eli kolmas lapsi tulossa , poika la 22.9 synnärinä TYKS

fb ryhmään jo liityinkin :)

Eli alussa pelkäsin hirveästi keskenmenoa koska eskoisen ja kuopuksen välissä niitä oli kuusi. No sitten kun päästiin vkolle 13 rupesin jo hiukan huokailemaan helpotuksesta, kunnes vuosin ykskaks niin paljon verta että äkkiä tyksiin, löydettiin hematooma ja ei annettu paljoa toivoa sikiölle koska verenvuoto oli niin suuri,
No siitä selvittiin kuukauden verenvuodolla ja kun se loppui alkoi nämä ennakoivat supistukset joiden takia nyt olen s-lomalla.. Vieläkään siis en oikein uskalla luottaa siihen että syksyllä ois nyytti sylissä....

Nemu ja poika 21+0
 
Tervetuloa uusille! :wave: Oonkin ihmetelly et onko meitä Tyksiläisiä näin vähän syyskuisissa, mut alkaahan niitä ilmaantuun =) Nemulle tsempitykset, melko rankka alku teillä ollu.. Toivotaan et kääntyis parempaan!

Ei kai sit tähän hätään muuta, kun: Ihanaa äitienpäivää kaikille tuleville ja oleville äideille! :flower:

kaarja 24+0
 
Syrän, juu Kuopiota edustan :) Vissiin sinäkin?

Nemulle tervetuloa ja tsemppiä paljon, varmasti pelottaa tuolla historialla!!

Kaikille sitten oikein ihanaa äitienpäivää :heart:

Mäkin sain pienen kakun mieheltä :heart: Voin jo vähän totutella äitienpäivien juhlintaa :)

hawwe & minipapu 21+1
 
Uusi ilmoittautuisi tai ainakin yrittää. Yrittää painaa mieleen viiden vuoden takaa ko. keskustelujen taidon.

Elikäs ikää 29v. kolmas lapsi tulossa. LA 14.9. Asustelen Päijät-Hämeessä, joten synnytyssairaalana PHKS. Aikaisemmat lapset poika 11/2004 ja tyttö 9/2004. Meillä lapset sijoittuvat syksyyn ja nyt jännätään ettei vain tule nuorimmaisille samaa syntymäpäivää.

Kolmas raskaus on ollut huomattavasti haasteellisempi kuin kaksi ensimmäistä, tosin onhan tässä itse 5 vuotta vanhempi kuin edellisellä kerralla ja 8 vuotta vanhempi kuin ensimmäisellä kerralla (miten aika voi mennä näin nopeasti???). Pahoinvointia oli alussa enemmän ja oksentamassa sain käydä myös öisin. Saikulle ei onneksi tarvinnut jäädä, päivisin ruoka onneksi pysyi sisällä. Aikaisemmissa raskauksissa alussa on lähtenyt painoa -4kg, nyt heti alkuun tuli +4kg. Lisäksi närästys oli kamalaa alussa, nyt refluksilääkkeet pitää oireet suht poissa, kun ei ole enää pahoinvointia. Istumatyötä en voi tehdä täyspäiväisesti. Kuukausi sitten työnanataja järjesti mulle muita töitä, joten töissä olo jatkuu ja nyt vointi ihan ok. Mulla istuminen alkaa pakottamaan alavatsaan. Ja lisäksi mun vatsalihakset muljahtelevat/kramppaavat kohdun yläpuolelta, ei kiva!

Erona myös edellisiin, niin liikkeet tunnen nyt hyvin ja "varhain". Aikaisemmin aloin tuntea joskus 21-23+ viikoilla, nyt jo siinä 18+ paikkeilla. Aikaisemmat lapset ovat olleet venyttelijöitä mahassa, kunnon potkuja ei ole tullut juurikaan. Nyt melskaus on päällä koko ajan, mikä myös estää istumisen. Pikkuinen potkii alaspäin ja väliin aina heittää pari kuperkeikkaa.

Maha on nyt jo aika massiivinen, ainakin jos muihin ympärillä odottaviin vertaa. Töissä 2 muuta raskaana (la 7/2012 ja 8/2012) ja minä olen suurin. Yksi vain on asukkina neljän ultran perusteella ;).

70-80% todennäköisyydellä meille olisi tyttö tulossa. Kuva ei ollut pari viikkoa sitten kovin selkeä, mutta tilanne tarkistetaan keskiviikkona uudelleen. Mulle tuli toinen rakenneultra, kun ekassa ei vatsalaukkua oikein näkynyt. Pieni oli juuri pissanut, eikä ollut vielä nieleskellyt vettä. Nauratti hiukan miten tarkkaa nykyään kaikki tutkitaan (tietenkin hyvä kun tutkitaan), sillä 5 vuotta sitten tällä alueella ei tarjottu rakenneultraa laisinkaan.

Oman kuntani lääkärit skippaan suosiolla. Tätä ratkaisua mietin jo viisi vuotta sitten. Lääkärintarkastukset käyn yksityisellä. Lääkereiden boikotointi omalla alueella juontavat jo ensimmäisen lapsen jälkitarkastuksesta, jossa jouduin vaatimalla vaatia ehkäisyä. En kuulemma olisi tarvinnut, kun imetin. 2-3 viikkoa jälkitarkastuskesta menkat alkoivat. Eli luotto ei ole kovin vahva kunnalliseen.

Tässä taisi tulla tärkeimmät. Nyt äitienpäivän viettoon ja opettelemaan fb-ryhmään liittymistä. Raskausviikkoja en voi laitta, kun en muista kai jotain rv22+
 
hawwe joo Kuopiossa itekin asustelen, tosin vähän kaupungin ulkopuolella, mutta työt on kaupungissa ja ajattelin kyllä vauvankin kanssa sitten yrittää raahautua aina ihmisten ilmoille :D

Meillä mies ei kyllä mitään kakkuja vielä keksi :D Mut ehkäpä ens vuonna sitten juu....:)

Syrän 21+4
 

Yhteistyössä