Syyskuun suloisuudet 2013 *Heinäkuussa*

Jaksamista Mirka!

Kävin eilen lääkärineuvolassa. Painoa oli tullut viikkoa kohden noin 900g, ihan kauhistuin noustessani puntariin. Lähtöpainosta noussut nyt noin 9,5kg. Hoikka olen vartaloltani, aina ollut, eikä kummastakaan edellisestäkään lapsesta mitään jäänyt. On vain tuo ruoka maistunut :D Turvotuksia ei ole. Hb nousi muutaman pykälän, nyt 115, ja raudalla jatketaan loppuun saakka. Lääkäri teki tutkimuksen ja ultras samalla. Viime viikolla kun työputkesta lomalle pääsin, niin joka päivä on kipeitä supistuksia tullut. Eivät onneksi kohdunsuulle mitään olleet tehneet, uä:llä katottuna kanavaa jäljellä 5cm. Että ihan rauhassa saa supistella.. Koosta ei puhunut mitään, eikä sf-mittaa ottanut, mutta sanoi kaiken oleva hyvin.

Rakenneultrassahan saimme tyttölupauksen ja nyt neuvolalääkäri totesi, että kyllä siellä masussa tyttö on. Häpyhuulet näkyi selvästi. Toivottu toinen pikku prinsessa :heart:

Ja niin, perätilassa oli tyttö. Tilaa onneksi vielä pyöriä ja sitähän pikkuinen tekee. Mahdotonta vilskettä ajoittain :) Esikon odotusaikana käytiin lääkärillä rv35, jolloin todettiin perätila. 38+ kävin äpolilla kontrollissa ja mahdollisessa kääntämisessä, mutta niin vain oli esikko kääntynyt itse lähtöasemiin ja pääedellä syntyi. Eipä tämä tilanne siis huoleta..

Ihana Heinäkuu jo, pian vauvat meillä sylissä :heart:

Tytymamma & murunen 27+1
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Kiitokset uudesta ketjusta! Pianhan tässä jo ollaan tilanteessa, että pienet alkavat putkahdella maailmaan tässäkin ryhmässä. MirkaJ jaksamista, ja kovasti tsemppiä! Kaikki sujuu varmastikin lopulta hyvin, vaikka varmasti aika siellä käy pitkäksi.

Me kävimme eilen äitiyspolilla sekä perinnöllisyysklinikalla, ja taas tutkittiin; kohdunsuu tiukasti vielä kiinni, ja kohdunkaulaa pitkälti, vauvan painoarvio nyt 1260g ja aikalailla mennään viikkojen mukaisesti (28+6) käyrillä. Ja nyt ollaan heitetty myös kuperkeikkaa, ja ylösalaisin asennossa pötköttelee kaveri siellä :heart: Oikeanpuoleinen huuli-ien-suulakihalkio siellä nyt on, eikä siitä mihinkään päästä, mutta muutoin sitten poika näyttäisi olevan kunnossa, eli mitään muita ongelmia ei tutkimusten mukaan pitäisi olla odotettavissa, ainakaan näin etukäteen.

Nyt yritän itse orientoitua ajatukseen, että lapseni tuskin tulee imemään rintaa ollenkaan, ja lypsäminen/korvikkeet ja pulloruokinta poppaskonstein tulee olemaan meidän arkea. Jotenkin tuntuu pahalta, mutta yritän olla ajattelematta, että tuo tekee minusta jotenkin huonon äidin. Tärkeintähän kuitenkin on, että pieni saa ravintoa, ja kasvu saadaan käyntiin, vaikka aivan varmasti haasteita kaikkinensa riittää.

Aurinkoista keskiviikkoa!

Plamsu75 ja Avoimesti hymyilevä Pikkumies 28+6
 
  • Tykkää
Reactions: Oubou
Huimaa että jotkut joutuvat jo nyt orientoitumaan siihen että kohta on pikkuinen sylissä...itselle ku ei ole mitenkään iskostunut tuo ajatus että parin kuukauden päästä meitä onkin kolme :D

Neuvolassa taas käyty ja painoa tullut 1,4kg/4vkossa. Paino on noussut kaiken kaikkiaan 6kg. Sf mitta oli 33 ja se huitelee siellä omalla käyrällä kaikkien käyrin yläpuolella. Kyselin asiaa terkkarilta ja sain lähetteen äippäpolille ni tsekataan vauvan koko ym. Terkkari sekä itse olen sitä mieltä ettei vauva ole mitenkään normaalia isompi mutta pääsenpähän kattelemaan minkä näköinen pienokainen siellä on;)

Raskausdiabetes diagnoosista on myös se hyöty että pääsee vielä yhden ekstra kerran ultraan..meillä kun ei neuvoissa sellaista ylellisyyttä ole. Vauva edelleen aktiivinen liikkuja ja sydän löi tiuhemmin ku hieman heitti kuperkeikkaa. Hb oli taas tippunut 115:ta.

Hieman olen huvittunut tuosta RD diagnoosista ku sokeriarvot ovat ihan normaaleissa lukemissa vaikken ole millään tavalla muuttanut ruokatottumuksia...eli en joudu pistämään insuliinia, onneksi.

Tässä lomaa odotellaan (enää 3 työpäivää) ja sitten täytyy alkaa jotenkin orientoitumaan siihen että synnytys lähestyy ja sen myötä se pikkuinen :)

hanja 30+2
 
Pitää hyvissä ajoin korkata tää ketju ku edellinen jäi vähälle.

Maanantaina oli nla. Luojan kiitos oma täti oli lomalla niin en joutunut sitä näkemään. Poitsun syke liikku siinä 150 paikkeilla. Sf mitta 25 se oli käyrällä vähä alempana ku edellinen mitta. Hb laskee vaan. Nyt syön sitten kahteen kertaan päivässä rautaa. Vetää mahan kyllä niin hirveeks. Onjo kokemusta että se nestemäinen ois mukavempi vatsalle? Painoo tullu alusta 6 kg. Omasta mielestä oli hirveesti mutta neuvolatäti sano että ihan normaalisti tulee ku oon niin pitkä. (Yli 170)

Sain mummulta piristävän puhelun maanantaina. Tarjoutu maksaan vaunuja. Pääsin sit katteleen vähän laadukkaampia. Käytiin tänää kattoo emmaljungan edge duoja scandinavian kuosilla ja rakastuin totaalisesti ? kyllä kelpaa meidän poitsun sitten. Huomenna käydää vielä kysyy tarjoukset parista paikkaa ja katotaa sit missä on kaikist edullisin. En malta oottaa että saan ne :))

Rosalienism ja Poitsu 27+5
 
Rosalienism, ihan mielenkiinnosta kysyn, että paljon sulla on tuo hemppa nyt? Mulla oli ma 106, ja pitäisi rautaa syödä, mutta kun ei yhtään nappaa mahaongelmien vuoksi. Vauvallehan tuo mun arvoni ei ole mitenkään vaarallinen, mutta kun kuulemma suhdanne on laskusuuntainen, niin rautaa pitäisi syödä.
 
Taisi olla nyt 113. Mulla kans vaan laskenut jatkuvasti. Alussa taisi olla 140 paikkeilla, joka kerta se vaan on pienempi. Mut tää mun sijaisneuvolatäti sano että ne nestemäiset rautavalmisteet ei pistäis mahaa niin sekasin. En oo kyl ite viel kokeillu ja haluisinki kokemuksia täatä kuulla etten turhaan osta. Tabletteja sain nlasta ilmaseks 100kpl :)
 
Rosalienism, ei meiltä vain saa ilmaiseksi :(. Mulla myös vain laskee ja laskee - lähtötilanteessa myös noin 140 ja epäillään, että lasku vain jatkuu. Synnytyksessä sitten olisi tärkeää, jos rautavarastot olisivat edes jollain mallilla. Oireeleeko sulla tuo hb jollain tavalla? Mulla ei, mutta mulla tämä ei oikeastaan kerro mitään, kun mulla sellainen ongelma, etten oikein tunne kipua tai mitään muutakaan kremppaa kehossani. Insestitaustan vuoksi olen joutunut dissaamaan kaiken kivun kehostani enkä vielä aikuisenakaan ole toipunut tästä. Ihmeellinen on ihminen.

Helmitoivo, 28+6
 
Viimeksi muokattu:
Huomenna neuvolaan aamusta. Olot ovat olleet edelleen hyvät, joten töissä on pärjännyt hyvin. Työpäiviä on jäljellä 20 kappaletta. Sitten loma. :)
Muita uutisia: Mies kosi juhannusaattona. Vastasin kyllä. Häitä pääsee suunnittelee. :) tosin ei nyt täksi vuodeksi enää. :) Varsinkin kun tahdotaan syyshäät.
Qevnie 27+6. Huomenna taas yksi raskausviikko takana. <3
 
Mirkalle tsemppejä, jospa se pieni vielä hetken aikaa malttaisi mahassa pysyä!:)

Mulla on tänään supistellut KOKO päivän, levossakin jatkuvasti maha kovettuu..:/ Ei onneksi ole kivuliaita, mutta tuntuvat kuitenkin. Onneksi on suht hyvät viikot jo ettei kuitenkaan huolestuta kamalasti. Mutta mitenkähän sitä uskaltaa taas ensi viikolla uida mökillä, aina pelkään paikkojen aukeamista. Vaikka tuskin ne mihinkään vielä ovat auenneet nytkään, viimeksikin ultrassa oli kaikki ok alhaalla..Vauva möyrii myös huomattavasti enemmän kuin ennen ja se tosiaan tuntuu:) Työntää peppuaan ja potkii jaloillaan tosi kovaa. Onhan se jo aika iso möllykkä, melkein kaksi kiloa tulee kohta mittariin,huh!!

Nivuset on alkaneet myös kipeytyä ja valkkari on ihan oksettavan vetistä:x Välillä säikähän,et onko se lapsivettä, mutta ei kai?? Onhan mulla ennenkin tosi vetistä ollut, hitto kun tietäis aina varmuudella kaikki jutut, ei tartteis pähkäillä!:D

-Moonan&Napura 30+5-
 
Mä kyllä menisin heti MOONAN näytille jos vaan epäilet sen lapsivettä olevan, ettei vaan tuu tulehdusta... Sen tästä reissusta opin että TOSI matalalla kynnyksellä kannattaa ottaa yhteys synnärille :D
Mäkin ajattelin oman vuotoni olevan ihan vaan runsaampaa valkovuotoa, mut toisin sit kuitenkin oli... Ja täällä kuulee joka suusta sanontaa: "Mieluummin aikainen vauva ilman tulehdusta kuin täysiaikainen tulehduksen kanssa."

Huomenna menee viimeset antibiootit ja ehkä lääkäri mittailee lapsiveden määrää?? Tulehdusta ei oo kehittyny, joten voi olla että pääsen vielä kotilomalle ennen käynnistystä (rv34).

Mies kävi tänään :') Oli tunteet aika pinnassa kun en oo sitä nähny 4 päivään. On se vaan niiiin ihana !

Mirka J. 30+6
 
Ihanaa alkanutta päivää kaikille! Näyttääpäs ulkona taas aurinkoiselta :D
Vuoto taas yltyi tänä aamuna, se elää kyllä ihan omaa elämäänsä. Ei yhtään voi ennustaa millanen tulee seuraava päivä olemaan... Kotilomasta taitaa olla turha haaveilla kun tuli vatsakipu eilen kylään, se kyllä onneksi helpotti levolla.

Kätilö lupasi meille keskosmateriaalia johon tutustua ja saadaan myös joku hoitaja lastenosastolta käymään ja kertomaan käytännön asioista. Ihan kiva, koska on varmasti paljon asioita joita ei pysty ihan hahmottamaan vielä.

Kunto rapistuu ja yleinen vireystila laskee kyllä uskomattoman nopeasti. Mutta aikansa kutakin ja syksyllä on aikaa ulkoilla ;)

Mirka J. 31 (WUHUU!!!)
 
Paino noussu lähtöpainosta 4 kiloa, viimeneuvolassa ei ollu noussu grammaakaan kolmessa viikossa. Paljon tuo painokin heittelee ilman turvotustaki kun juhannuksen jälkeen tuo huiteli jo 78+ kilossa mut on taas tippunu tuonne 75+ kiloon viikossa.

Rautaa oon popsinu jo useamman viikon, hb alussa 147 josta laski 116 parissa kuukaudessa. Nyt noussu 125 1tbl:lla vuorokaudessa mut loppuun asti syön tuota vaikka aikaisemmissa synnytyksissä oon vuotanu vaan 100-200ml joka on todella vähän. Meillä saa neuvolasta ilmaseks Obsidania mut itse en pysty sitä syömään ku maha menee jumiin ja oksettaa 24/7. Oonkin ostanu apteekista Retaferia jota vatsa sietää ihan ok.

Jenni 28+5
 
Mirka J: keskosilla on oma yhdistys Kevyt ry. Heillä on myös nettisivut. Kiva et saatte tietoa keskosuudesta. Mun piti kun tyttöä odotin mennä keskolaan tutustumaan mutta en ehtinyt. Mut sit kun olimme tytön kanssa siellä kävi meidän luona äitejä ja isiä joiden lapsen ennakoitiin syntyvän ennenaikaisesti. Kysyivät meiltä kaikkea mikä mietitytti. Tytön koko oli aina se joka hämmästytti. Vaikka osaa kuvitella et kilonen on pieni niin kun sen näkee vierestä niin se on ihan eri asia. Meiltä kysyttiin aina lupa ennen kun odottavia päästettiin meidän luo. Musta oli kiva olla avuksi :)
Tsemppiä makoiluun. Toivotaan ettei tulehdusta tule ollenkaan.

Mammuska 83 ja masukki 27+6
 
Kiitti vinkistä Mammuska :) En jotenkin niinku ole vielä ihan sisäistänyt että lapsi syntyy siis keskosena,ehkä se konkretisoituu vasta kun saa pienen nyytin syliin ja jos päästään 34 viikolle niin onhan se jo pari kiloinen sitten.
 
Niin nuo käytännöt vaihtelevat. Meillä täällä OYSin alueella nimittäin rautaa suositellaan syötäväksi vasta sitten, kun hb on 110 tai sen alle. Ja siis mullakin lähtötilanteessa päälle 140, ja nyt sen 106.

Kohta lähden fysioterapeutille hakemaan jumppaohjeita selälle. Lihastreeniä teen kyllä säännöllisesti kolme kertaa viikossa, mutta tarvitsen jotain ihans spesifiä ohjetta tuohon yhteen kohtaan. Sen kivun siis tunnen, vaikka muuten onkin aika onneton kivuntuntemus.

Milloin muuten aiotte pakkailla sairaalakassin? Minä ehkä sitten, kun 34 viikkoa tulee täyteen. Kiva ois pakata jo vaikka nyt, kun silloin synnytys tuntuisi konkreettisemmalta, mutta edellisten raskauksien perusteella ei mulla kiirettä ole...

Nyt yksi viikko enemmän raskautta takana ja yksi puolestaan vähemmän jäljellä =).

Helmitoivo, 29+0
 
Viimeksi muokattu:
Mirka: 34vk kokoa on jo hyvin. Tyttö kotiutui 2kg ja kyllä sekin tuntui pieneltä. Jos kaikki hyvin menee ei osastolla tarvitse montaa viikkoa olla. Kolme viikkoa on maatessa pitkä aika mutta onneksi se tehdään hyvän asian puolesta
:)
 
Piti tulla heinäkuun pino katsastamaan :) Hirmun vähän oon kesän aikan koneel viihtyn ja puhelimel tää kaksplussan puoli on kovin työläs lukea tai kirjoittaa pitkästi. Pitää kuitenkin vähän kartalla pysyä kun ensimmäisten syyskuisten kanssa täällä oltiin pinoa laittamas pystyyn :)

Tsemppiä Mirka J lepäilyyn ja toivottavasti pieni hetken kasvaisi niin lähtökohdat koko ajan paremmat, se 34vk on jo tosiaan aika hyvä :)

Omaan odotukseen ei edelleenkään mitään ihmeitä, 26 viikolla jouduin käydä äippäpolilla kun oli hassua tunnetta ja menkkasärkyä, silloin olikin kohdunkaula lyhentynyt, pehmennyt ja vähän auki ja sain supistuksia estävää. Sit kontrolloitiin jonku aikaa mut nyt pitäis olla tilanne ennallaan ja vast rv36 olis seuraavaks :) Painoa se +10kg tullut :D

ihania kesäisiä päiviä ja kohta pääsee jännäämään ekoja vauvoja :heart:


Astre ja pikkuinen neiti (eli Tyttölupaus 31+2
 
Helmitoivo: eipä oikeastaan oon muutenki niin väsynyt suurimman osan ajasta. Mulle tyrkytettiin tabletit mukaan kun arvot oli vielä yli 120 :eek: retaferia mulla on. Olikohan se ironia joka on nestemäistä. Aattelin nyt vielä muutaman päivän mennä näillä jos vatsa tottuis.

IHANAA! Nyt on vaunut päätettynä ja varausmaksu maksettuna. Kotiin ihanuudet haen vasta elokuussa. Kyseessä siis Emmaljungan edge duot, sport ratasosalla ja scandinavian kuosilla. ?
Syksyllä mut näkee sitten ylpeänä kärryttelemässä pitkin Tamperetta ;)

Rosalienism ja Poitsu 27+6 (pianhan vaihdetaan jo kolmosella alkaviin viikkoihin)
 
Kiitokset Sunshinelle heinäkuun ketjusta =) ja tsemppiä sinne sairaalaan!

Samaten MirkaJ kovasti voimia sairaalassa oloon ja valmistautumiseen pienen vauvan tuloon :heart: kylläpäs sielä nyt on jännät paikat menossa. Onneksi ei tulehdusta kuitenkaan. Toivottavasti pääset sinne 34 viikolle ja vauva saa kasvaa vielä masussa turvallisesti ;) huh miten rankalta kuulosti myös se kaksosten odottaja huonekaveri :'( oi luoja sentään miten surullista.

Täälä lomaillaan....kesäloma alkoi ja töihin ei enään tarvi mennä ennen mammalomaa. Nyt sitten oon totutellut tässä taas pitkästä aikaa tätä kotiarkea. Ihanaa, kun saa suunnitella päivänsä miten haluaa ja ihme kyllä nautin, että saan siivota ja kaikkia juttuja tehdä täälä kotona :D on niin jäänyt kaikki ylimääräiset hommat ja siivouksetkin minimille töiden ohella, että hommaa riittää. Ja vauvan (plus mun) tulevaa huonetta pitäis sisustaa ja kaikenlaista tekemistä oon itselleni kehitellyt. Ihanaa, kun saa rauhassa tehdä eikä tarvi töihin rientää =)

Painoa on tänne tullut ihan reippaasti...olisko 6kg tähän mennes. Huomenna kuulen uuden lukeman....en omista vaakaa kotona :whistle: uskon, että on taas reippaasti kertynyt kiloja. Ruoka/herkut maistuu ja liikunta on vähemmällä. Oon kyllä yrittänyt pientä lenkkiä tehdä poikien kans, kun pojat pyöräilee ja minä lyllerrän perässä ;)

Mansikoita on tullut haalittua tällä viikolla pellolta ja sen kyllä huomaa sitten selässä/joka paikassa. Lihakset on kipeytynyt ja alkaa mullakin olo tuntua ettei ihan normaalisti pääse/jaksa touhuta, mutta pikkuhiljaa keräilin ja herkuteltu mansikoilla on :p

mahan kipeistä kohdista myös puhetta ollut ja mullakin on ollu tietty kohta mahas joka kipuilee. Oon laittanut sen raskausarven/nahan venymisen piikkiin....jotenkin vatsanahka kinnaa ja aristaa millon mistäkin. Sitten viel on ollu kesäflunssaa ja yskiä joutunut niin maha ihan kipeänä lihaksia myöten ja kaikki ihanat vaivat kuten virtsankarkailua, jos yhtään rakossa nestettä :( ei niin mukavia vaivoja, mutta onneksi ohimeneviä. Ja nytkun kotona on niin voi rauhassa juosta rampata vessassa :LOL:

Jee 30 viikolle kun mentiin, niin alkoihan näitä raskausvaivoja ilmaantua jos jonkinlaisia....vaikka onneksi kuitenkin lieviä ja ohimeneviä ;)

Kaikille hyviä oloja ihanien pallomahojen kanssa :hug: :wave:

Delila 29+3
 
Rosalienism, oho, kylläpä aikaisin antoivat rautakuurin. Ei-raskaana olevillekin mietitään kuuria vasta sitten, kun hb on alle 117. Kun mulla oli vielä 120, niin ä.polin lääkäri sanoi arvon olevan tosi hyvä ja että pitääkin laskea, jotta veri läpäisee paremmin istukan. Siis siksi veren oheneminen onkin tarkoituksenmukaista.

Painonnoususta. Siis eihän kuusi kiloa 30 viikon paikkeilla ole mitenkään paljon! Suurin osa painostahan tulee noin raskausviikkoon 25 mennessä. Riippuu tietenkin lähtöpainosta, mutta ei se ei silti ole iso määrä, joten älä murehdi, Delila.

Helmitoivo, 29 tasan
 
:D Painosta pari riviä... Ihan vaan lohduttaakseni niitä, jotka tuntee saaneensa hillittömästi kiloja... Mulla tullut nyt 23kg ja viel' ois jokunen viikko matkaa edessä. Mutta näillä samoilla kiloilla 25-30 menty jokainen raskaus. Lääkäri ja neuvolatäti ( ja itekkin) todeenneet, et kroppa vaan kerää vararavintoa. Normaalisti painan alle 55 pituutta 170. Vuodessa kyllä sitten aina lähteny pois, toivottavasti myös tällä neljännellä kerralla ;)

Muutoin helpottanut, kun loma alkoi! Satulatuolilla 8 h istuminen kasas hyvän turvotuksen nilkkoihin, nyt ei mitään. Närästys ja jatkuva pissattaminen --- niitä en tule kaipaamaan. Onneksi nekin ovat vain raskausajan murheita.

Leppoisia kesäpäiviä kaikille!

Passepartout 31+1
 
Heippa kaikille! Täälläkin on unohtunut kirjoittelu ja seurailu täysin, olo on niin vetämätön koko ajan että mitään ei saa aikaseksi. Mulla on joku b-vitamiinin imeytymishäiriö nyt ja sen takia rautakaan ei imeydy ja olen koko ajan ihan poikki.

MirkaJ paljon tsemppiä lepäilyyn ja odotteluun, hurjaa että ensimmäinen syyskuinen tekee jo tuloaan!

Paino on noussut täällä nyt yhteensä 6 kiloa aloituspainosta. Jonkun verran tulee varmasti tästä järkystä turvotuksesta, mutta kyllä sitä läskiä on siunaantunut :D

Eilen mulla oli neuvola+lääkäri. Vauvalla oli kaikki hienosti, painoarvio ultrassa 1500g, vähän yli viikkojen mennään sf-mitassa ja painoarvioissa. Mulla on supistellut ihan kamalasti, joka päivä supistelee jonkun verran ja jos rasitun niin supistelee kunnolla. Nyt sitten oli kohdunsuukin alkanut avautua niin lepomääräys tuli päälle... :/ Taitaa siis jäädän Ruisrock väliin tänä vuonna, höh. Vähän hassu fiilis kun oletin että nä supistukset on vaan kipeitä muttei tee mitään, mutta olipa ne sitten tehnytkin tuhojaan.

Meillä alkaa kaikki hankinnat olla, tänään koottiin pinnasänky ja hoitopöytä, kaukalo vielä puuttuu. Vaatetta löytyy, vaippoja ja bepanthenia on ostoslistalla vaan eli aikalailla ollaan valmiita vauvan saapumiseen :)

Supermassive 29+1
 
Viimeksi muokattu:
Mirka, soittelin synnärille ja käskivät seurata tuota lorisemista, joten seuraillaan sitten..Kuulemma lapsiveden pitäisi olla runsaampaa kuin kuvailemani vuoto,mutta toisaalta kätilö vähän mietiskeli josko tulisin kuitenkin näytille ja tekisivät testin..Noh, tänään ei ole niin paljoa hulahdellut ja olin bongaavani hieman valkoistakin joukossa, joten oisko vaan valkkaria sitten!? Toivottavasti:) Meen kyllä näytille, jos lorahtelee vielä suurempia määriä.

Tänään oon vaan lötkötellyt ja suppareita ei oo tullut niin paljoa kuin eilen, mutta tulee kuiteskin aika lailla (tunnin aikana saattaa tulla neljäkin). Mikä lie sitten nuissakin normaali määrä, oisimpa lukenut itteni kätilöksi;) Voi kun osaisi vaan höllöttää ja olla murehtimatta liikoja!!

Mukavaa tulevaa viikonloppua!

-Moonan&Napura 30+6-
 
Eipä se kyllä oo määrästä kiinni, toi lapsiveden tulo... Mulla tulee pääsääntösesti noi 1tl ja silti en pääse kotiin koska tulehdusarvoja on seurattava. Mutta tässäkin käytännössä on poikkeuksia, pääsinhän mäkin kotiin Hyvinkäältä vaikka vuotoa vielä oli ja kontrollin sain vasta 2 viikon päähän. Täältä naistenklinikalta pääsee pois vasta jos vuoto kokonaan loppuu ja kontrollit on aina 2 päivän välein.

Harmittaahan se etten pois pääse, mutta niin ammattitaitoinen henkilökunta täällä on että he ymmärtävät mitkä riskit siinä on jos lähden kotiin. Minä taas en pysty sitä sisäistämään ;)

Tänään mieltä vähän ahdistaa... Johtuisko siitä että täällä sataa, toisaalta ilma on ihanan viileä :)

Mirka J. 31+1 taas päivän pidemmällä :D
 

Yhteistyössä