Syyskuun Sydänkäpyset *heinäkuu*

Onnea Jeenille pojasta!!! :heart:

Äitipolilla kävin tänään noiden nousseiden maksa-arvojen vuoksi ja raskaushepatoosi diagnoosi sieltä pamahti ja lääkitys. Vauva on viikkoihin nähden iso (rv 35+6 3,5kg) ja paino kontrolli tuli heti viikonpäähän. Lääkäri käski henkisesti varautua käynnistykseen jossain vaiheessa. Esikoinen oli iso viikkoihin nähden, syntyi rv37+5 ja ei meinannut millään tulla. Jäi vielä hartioistaan kiinni. Kanavat oli kaikki jäljellä, mutta kohdunsuu sisä ja ulkosuulta sormelle auki. Eli jotain tuo paineen tunne ja supistelut on sentään tehneet. nyt pitäisi saada kohdunsuuta avautumaan lisää, jotta mahdollinen käynnistys saataisiin käyntiin katetrilla. Mahanympärys, vastasi viikkoja 39+5, reisi muistaakseni rv 38+3 ja pään mittaa en ehtinyt näkemään. Noiden kolmen mitan mukaan tuo painoarvio siis tehtiin. Jotta simmoista. Loppuun asti tuskin mennään.

Leo rv 35+6
 
Täällähän tapahtuu! Onnea Huldikselle ja Jeenille vauvoista!

Ja oliko Zophie saanut töistä vakkaripaikan? Onnea siitäkin!

Imetysliiveistä Vielä en ole ostanut ja en tiedä mistä löytäisin sopivat. H&m:ltä tai Lindexiltä ei löydy kokoja, Sokoksella ei myöskään taida tarpeeksi isoja olla.. Täytyy liiviliikkiestä käydä katsomassa, niitä ei vaan kovin montaa ole täällä. Mutta sen verran piti kommentoida asiaakin, että mä tykkäsin esikoisen aikaan kaarituellisista päivällä, yöllä oli kaarituettomat tai imetystoppi, ettei painanut ikävästi nukkuessa. Imetystoppi oli muuten ihan kiva yöllä, mutta ne liivinsuojat ei todellakaan pysyneet siellä paikallaan :D Imetystoppi oli mulla H&M:stä ja se ajoi minun käytöllä asiansa. Jotkut imetysliivit on esikoisen ajalta tallessa, mutta ei varmaan sovi enää :ashamed:

Käytiin eilen Muumimaailmassa päivän reissu täältä Keski-Suomesta. Ihmeen hyvin jaksoin istua autossa, yksi pysähdys tehtiin molempiin suuntiin mennessä. Esikoinenkin jaksoi hienosti koko päivän, ei otettu rattaita mukaan ja se oli hyvä päätös, kun siellä oli ehkä yksi ja toinen rattaiden kanssa. Hienosti jaksoi likka kävellä ja istua tosiaan automatkat, reilu 300km suuntaansa. Voi että kun toinen oli niin reimuissaan, kun pääsi Muumeja halaamaan ja syliinkin :D Tänään on sitten väsymystään kiukutellut kotona. Kierrettiin tänään tapettikauppoja läpi, mielläkin tapetointi suunnitelmissa ja ei olla ennen tehty, saa nähdä mitä tulee! Aika kalliita ovat vaan tapetit, tulee maksamaan ihan kivasti, mutta jospa lopputulos olisi kiva! Vielä ei siis päästy miehen kanssa yhteisymmärrykseen millainen tapetti tulee, täytyy huomenna käydä vielä yhdessä kaupassa.
Täällä loppui eilen työsopimus ja sairasloma siinä samalla. 15.8 aloitan äitiysloman (9 päivää varhennettuna). Mutta eipähän tämä elo muutu, kun esikoisen kanssa nyt olen kotona jo ollut sen pari viikkoa, mies vielä tämän viikon lomalla. Ensio viikosta lähtien arki tulee siis meidänkin perheeseen. Esikoisen kerho alkaa joskus loppukuusta.

Täälläkin muuten vauva keksinyt pyöritellä päätään tuonne alapäähän päin, tuntuu melko kivalle! En muistanutkaan miten se voi vihloa! Tekee tuota varsinkin iltaisin kun käyn pitkälleen sänkyyn.

Nessu ja pieni 31+4
 
Jeenille tuhannesti onnea pojasta!

Mä tilasin imetysliivit H&M ja sovitin niitä vasta tänään..olleet kuukauden tuola vartoomassa ja pah...eihän ne mahtuneet kupeiltaan, vaikka ison koon muka otin ja palauttaa ei enään voi...Oli vielä 2 paketissa:( En ole päässyt päivittelemään ollenkaan eilisillan jälkeen, kun kokoajan huutaa error 500:((
 

Yhteistyössä