Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

Santtu, mulla oli sellanen vaaleahko, +40, puolipitkähiuksinen naislääkäri. Jemmiksi&Omppu
Juu sama lääkäri kyseessä... Meillekin töksäytteli kyllä :( Esim, olisi piänyt sokerirasitustehdä koska rd on kohtukuolemariski hoitamattomana... No eipä ollut vielä heinäkuun lopussa kättärin äippäpolin lääkäri sitä mietlä että pitäisi käydä kun mitään viitteitä sellaisesta ei ollut. Vauvakaan ei ollut sillä tavalla iso, vain kasvua kuten sisaruksillaan.

Muutakin laukoi, meni onneksi ohi..

No mutta se on varma että ensi kerralla teen kaikin toisin kuin tässä raskaudessa!! Per...le
 
Inhottava lääkäri kyllä Jemmiksillä ja Santulla, ei mitään tilannetajua!!!!

Neuvolassa käyty. Mä olen niiiiin turvonnut, ja terkka totesi saman. Oli eri kuin oma(joka sairaana) ja sanoikin että on varmasti tukala olo. Kättä kauhisteli myös kun on niin turvonnut, ja alatihan tämä on turvoksissa ja puutunut, tavarat tippuu kädestä ja öisin särkee...
Tosiaan painoa kahdessa viikossa 3kg(yhteensä ihan sikana, mutta hyvä tietää että aika paljon siitä on turvotustakin). Nilkoissa syvät jäljet löysistäkin sukista :(

RR ja pissa ok, sydänäänet 135-155, liikkeet ++ ja tämän hoitajan mielestä vauva tuntui kyllä isommalta kuin viime viikkoinen 2,5kg. Ensi viikolla se ä-polin ultra ja oli sitä mieltä, että siellä voisi olla tiukkana että alkaisivat käynnistelemään kun turvotus kasvaa vaan ja olo on jo melkoisen hankala...Tiedä sitten, alkaisivatko.
Ai niin, kiitos mahakommenteista :)
 
Ihana kuulla Santtu81 että pystyt ajattelemaan jo tulevaisuutta ja mahdollisesti uutta raskautta :heart: Olet tosi paljon ajatuksissani, monta kertaa päivässä :hug:


Täällä kans turvotusta ihan reippaasti... Laitoin aamulla rannekorun, joka on ollut ihan löysä aiemmin, niin sekin piti ottaa pois kun teki ihan puristusjäljet! Siis RANNE! Tosi kiva. Mitähän tapahtuisi jos en söisi ananasta joka päivä???? Aukeiskohan edes silmät aamulla turvotuksesta? Ja kaikesta huolimatta mun tekis mieli juustonaksuja :headwall: Eli mulla ei ainakaan ole ruokahaluttomuutta eikä pahoinvointia, päinvastoin, kaikki maistuu ja hyvin. Ja jos ei ole hetkeen syönyt ja vatsalaukku on tyhjä niin alkaa ihan kauhea närästys ja polte --->jääkaapin saranat on koetuksella :LOL:
 
Ihan ekana Santulle syvimmät osanottoni ja paljon jaksamista! En voi edes kuvitella kuinka kauhea tuo tilanne on.

Onnea kaikille nyytin jo syliin saaneille!

Täällä eilen yöllä alkoi tulla limatulppaa, vessassa kun kävi niin verensekaisia limakökkäreitä oli pöntön pohjalla. Supisteli myös muutaman tunnin. Juuri tulin lääkärineuvolasta, ja oli ne supistukset jotain aiheuttanu, kohdunsuu oli sentin auki. Painoa lähtöpainosta on kaikkinensa tullu 9,5 kg. Verenpaineet ok, pissassa veri kolmella plussalla ( kiitos tuon limatulpan ). Iivarin sykkeet pyöri siinä 130 hujakoilla.

Nyt on neuvola seuraavan kerran jo perjantaina, jos ei sitä ennen mitään tapahdu. Kovasti tuo viime öinen pisti toivoa ylle, että josko tästä kohta!

Laura ja iivar 39+6
 
Voi herranjumala mikä lääkäri Jemmiksillä!!

Onneksi teit valituksen, eihän tuo ole todellakaan normaalia käytöstä lääkäriltä!!

Turvotusta on täälläkin, jos olen nukkunut käsi nyrkissä niin en meinaa oikeasti saada sitä aamulla auki! :D Mulla kyllä auttaa tosi hyvin kun syön illalla purkin ananasta ja juon ananasmehua päälle, mutta kyllä siltikin on turvotusta havaittavissa.

Myös pahoinvointia ja ruokahaluttomuutta on mullakin. Tai tuo ruokahaluttomuus on tullut vasta ihan eilen ja tänään, mutta huonoa oloa on ollut aamuisin jo pidempään. Neuvolassa meinasivat, että johtuisi ihan siitä, että vauva painaa sisäelimiä nukkuessa. Aika ällö ajatus muuten


Lauralla kuulostaa oikein hyvältä, taidat päästä kohta tositoimiin!!


Mä heräsin aamulla menkkajomotuksiin alavatsalla ja alaselässä. Semmoista kuumottavaa ja jomottavaa kipua, mutta nopeasti se sitten hävisikin...
Kohdunsuuta on myös vihlonut. Mutta hyvin voidaan siis täällä, eikä tietoakaan mistään oikeista supistuksista, harjoitussuppareita kyllä tulee, mutta eipä niistä ole paljoakaan iloa..


Vaniljainen ja "Peppi" 37+2 :heart:
 
Onnea R-M!!! mietinki eilen et mitenköhän siellä menee =)

Niin siis tuo keskustelu on tuol ryhmässä..kö..mie en ole ees ehtiny siel käydä viel mut pitääpäs sielläki käydä,pyynnön olen pääsystä kyl laittanu sillo heti.

Käytiin ukon kanssa pururadalla kävelyllä,tunnin reipas lenkki,välillä kivikkoista ylämäkee,hitto et on rapakunto,ehittiin tästä lähtee ja vähän mennä eteenpäin niin tää mamma puuskutti xD tulee rankka talvi et saa kuntoo kohoon,onneks mies tykkää ulkoilla niin on seuraa. *ällövaroitus*JA ennen tuota lähtöö irtos limatulppa!!mun mielestä sitä irtoili jo eilen ja toissailtana mut nyt tuli sellanen et ei voinu erehtyy ku koko paperi täynnä keltasta mönjää.tänään ei ole taas supistellu sit juuri ollenkaan,ku eilen oli lähtö niin lähellä..mut nyt mie en jaksa enää ressata sitä,lähetään sit ku lähetään ja seuraavasta lähetään kans!
 
R-M paljon onnea Eemelistä! =)

Jemmiksi: Teit kyllä aivan oikein tuon valituksen kanssa! Hyvä juttu.

Zophie kyseli pahoinvoinnista.. Täällä aamuisin kyllä jonkin asteista pahoinvointia, mutta ei ruokahaluttomuutta. Päinvastoin koko ajan pakko tunkee jotain suuhun, et pahaolo pysyy kurissa... :D

Viime yönä sai taas nukkua aika hyvin. Tuntuu kyllä, että joka toinen yö mene hyvin ja joka toinen huonommin. Niin taitaa olla monella muullakin... Eilen ja tänää pieni ollut aika hiljainen, ehti jo hieman huolestua. Äsken sitten tökin masua, että sai toisen edes vähän liikahtamaan... Joo, liikahtihan se. Ylämaha meni littanaksi ja ulkoapäin näytti aivan siltä kuin olisi suoraan ollut poikittain toinen. Voi jestas, kunhan ei vaan kääntyisi enää väärinpäin! :O Todella pitkään ressasin tuota perätilaa ja nyt viikon ollut onnellinen, kun toinen kääntyi, mutta nyt taas... Huoh... Potkutkin tuntuu taas todella alhaalla, että saapas nähdä mentiinkö tuolla kuperkeikkaa... Torstaina olis neuvola, että jos siellä osattais sanoa mitenpäin tuolla ollaan.. On vaan lapsivettä sen verran runsaasti, ettei neuvolassa varmasti ole osattu kertoa tarjontaa..

Miranna- ja Möykky 38+2
 
Mädchenjuu niin näytti olevan "kulkulupa" ja kivalta vaikutti ku saa aina aiheenki erikseen laitettua jos haluu mielipiteitä tms johonki tiettyyn juttuun =)

Ja ukkoki soitti taas töistä et mites täällä voidaan?hitto se lähti töihin 2tuntia sitte,mie jo ärähin et oliko sulla muuta asiaa.ihan niinku mie en sille ilmoittas jos tuntuu et pitää lähtee..mulla alkaa jo kiehuu noi ihmisten kyselyt ja haluaisin niin sulkee puhelimen,mutta jos on ihan asiaaki..mutta nyt ajatukset pois kaikesta ja True bloodin pariin,seuraako kukaan muu "reaaliaikaisesti"?välillä nuo jaksot niin ampuu yli,mut sit yleensä seuraava jakso on taas nii hyvä..ja tuntuu et noi kauden aloitukset on aina niitä huonoja,en meinannu eka alkaa ees seuraamaan tuota sarjaa ku ekan jakson katoin mut sinnillä katoin sit toisen ja sit kolmannen....ja sit olenki jo koukussa :D
 
tääl ei seurata reaaliajas ku BB:tä :popcorn: mie oon jääny ihan koukkuun tohon 24/7:aan, ei vissii tuu muuta enää katottua :D (ai mitenniin säälittävää?!)

tääl kiristelee mahaa aika kivasti ja tuntuu et mahaki lähtis tyhjentyy... :confused: kävin kattomassa kaverin 9 päivän ikästä vauvaa, jospa se ois saanu "JD:n" tajuamaan et sekii vois pikkuhiljaa jo tulla pois tuolta.... ;)

tiikkonen ja "JD" 37+4
 
Mädchenjuu niin näytti olevan "kulkulupa" ja kivalta vaikutti ku saa aina aiheenki erikseen laitettua jos haluu mielipiteitä tms johonki tiettyyn juttuun =)

Ja ukkoki soitti taas töistä et mites täällä voidaan?hitto se lähti töihin 2tuntia sitte,mie jo ärähin et oliko sulla muuta asiaa.ihan niinku mie en sille ilmoittas jos tuntuu et pitää lähtee..mulla alkaa jo kiehuu noi ihmisten kyselyt ja haluaisin niin sulkee puhelimen,mutta jos on ihan asiaaki..mutta nyt ajatukset pois kaikesta ja True bloodin pariin,seuraako kukaan muu "reaaliaikaisesti"?välillä nuo jaksot niin ampuu yli,mut sit yleensä seuraava jakso on taas nii hyvä..ja tuntuu et noi kauden aloitukset on aina niitä huonoja,en meinannu eka alkaa ees seuraamaan tuota sarjaa ku ekan jakson katoin mut sinnillä katoin sit toisen ja sit kolmannen....ja sit olenki jo koukussa :D
Meillä kävi aamulla sama homma, kun ravasin yön vessassa ja lähdin kuuden aikaan likkaa hakemaan, niin isännältä tuli viesti perään, että mihis oikein lähdit...ajatteli varmaan, että painuin synnärille ilman sitä, kun on tässä ollu kädenvääntöö vähän...no pidetään jännityksessä sitä hiukan, kun painosti, että sairaalan tarttis laittaa vipinää mun synnytyksen kans, et pääsis johonkin kisoihin viikonloppuna kavereiden kans...
 
Äpylille paljon onnea :)

Tartteekin taas hakea ananasmehua kaupasta. Oikea käsi on kohta toimintakyvytön turvotukseltaan. Nilkkoja ei ole, eikä kehräsluita.... Jos viikon päästä kun ä-poli aika on, ei mitään ole tapahtunut, nostan siellä kyllä metelin enkä lähden ennen kuin alkavat tehdä JOTAIN tämän vauhdittamiseksi. Ihminen on niin täynnä nestettä että hukkuu pian muuten :/
 
Tömpsis, Toi olis aivan mainio ajatus! Vikoilla viikoilla olevien synnytyksenkäynnistys marssi :D. Puhisevien akkojen kulkue :LOL: . Vaappuva ankkalauma...hihihiii. Saatais varmasti kuvamme lehteen. Meilläki isäntä joka päivä kyselee, että mitä sä taas teet kun kuuluu kauheeta ähinää ja puhinaa koko ajan. No, siihen riittää jo pelkkä sängyssä kyljen kääntäminen, joten puhinaa riittää kyllä. Kumartuminen tai lattialta jonkun nostaminen on pahinta! Ei vaan pysty! On niin joka puolelta täys vauvaa tuo liikkuva osa kroppaa, että ei taivu. Välillä melko tuskastuttavaa kyllä...
HEi, mekin ollaan oltu ahkeria! Ostettiin tänään jopa kaks harsoliinaa :LOL:. Meiltä puuttuu vielä amme enkä oo pessy vauvan vaatteita ku 56cm asti...JOs tää on luvattu jätti niin neki on viikossa pieniä :O.

Hipsunen, tjaa-a, ehkä ne sentään ruoan tarjois ;) . Mietin tänään ihan samaa, kaveri meinaa tosissaan oikasta kyljen kautta ulos. Menee varmaan kylkiä parannellessa muutama vielä vielä synnärinkin jälkeen!

O&O
, hih joo...tääl on laulettukki useesti "mul on pomppu fiilis"...Vähän kenguruloillaa niin saisko nää muksut sillä pihalle? Vai millä tälläset kotiloituneet tapaukset tuolta häädetään, kun ei mikään auta?!?!

Jemmiksi, hienoa, että toimit noi reippaasti ja nopeasti. Hatun nosto suorituksesta! Joo, meillä tehtiin talokaupat tänään niin olis ollu vähän hankalaa jos olis synnärille pitäny lähtee. Nyt on talo, kuhan pääsis jossain vaiheessa remppaa ja muuttaa...sitä ootellessa!

Miirikki, ens kesänä pidetäänki sitten kenguruiden kesäbileet :D jollain yleisellä rannalla, jatkoa puhisevien ja vaappuvien ankkojen synnytyksenkäynnistys marssille :LOL: . Kai se on jotain liikuntaa harrastettava tossa talvella, ettei ihan lähe homma lapasesta. Nyt liikunnan harrastamisen ajatteluki uuvuttaa...

Marja, yrität vaan muistaa että nää vikat viikot kiristää hermoja. Myös miehellä. Meillä ollu samaa ilmassa...Hurjat verenpaineet sulla! Yritähän levätä ja painut kyllä polille heti jos siltä tuntuu, ettei paukahda myrkytykset päälle!

R-M, onnittelut pikku prinssistä!!!! :heart:

Äpyli, vauva onnittelut!!!!

Täällä kans mies soittaa muutaman kerran päivässä että JOKO. Ja yöllä on kyllä herttanen, kun nousen vessaan ja joskus siihen havahtuu niin kysyy aina, että onko kaikki kunnossa ja miten jakselet :heart: . Sitä on osaa ottaa pahalla mitenkään.
Mutta täällä kans joka päivä VAIKKA MÄ ITE soittasin jollekki niin ensimmäinen kysymys on, että "joko oot menossa". Jooooo eeeeen! Että tekis kans mieli sulkee koko puhelin!

( . ): Nyt on talokaupat tehty. Nyt vaan odotellaan että vauva syntyy ja kämppä vapautuu niin siinähän sitä hommat alkaa olla paketissa.
Tänään ollu tosi huono-olo, vetämätön ja menkkakipuja, sukkapuikkoa ties mitä. NYt sais jo tulla! Millä tosiaan nää kotiloituneet kakarat saadaan ulos?!?!? Meneekö meillä kaikillä yli?! Kun nyt on niin moni jo la:n tietämillä tai yli menny eikä mitään tapahdu! Ehkä ne tulee sitte kerta rysäyksellä ja sit ollaan helisemässä kun kaikki sairaalat on täynnä meikäläisiä ja tönitään toisiamme käytävillä, että kuka pääsee ekana ponnistamaan :D ! "Ota vuoronumero, mä olin täällä ensin" haahaa...Alkaa selkeesti jo aivotoimintakin lakkaamaan, kun päähajoo näiden päivien kanssa! SYNNY JO!

Hassel ja kotiloitunut Tepsukka 39+4
 
katso kenguru loikkaa

Jooo o alkaa vissiin ruuvit tippumaan jo päästä... Ei ainakaan järki enään laukkaa niinku kenguru loikkaa! Tänään voisin olla sitä mieltä et, jos vasta huomenna... eilisen aamu kuuden jälkeen nukkunu 4 tuntia ja senki pätkissä...MURRRR!

Onnea R-M ja Äpyli pienistä paketeista :heart:

On siinä jotain hyvää ettei oo ukkoa... ei ainakaan se soittele ja kysele joko mennään :LOL: Ne kaikki muut sit senki edestä!! Naapuritki kyselee jo et vieläkö sä täällä lyllerrät!! Nooooh, ainakin kaikki on sanonu ettei se sinne jää et kaipa tää kengurun poikanen loikkaa viimeistään kolmen viikon kuluttua ulkoilemaan :p
 

Yhteistyössä