**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

Oikein suuret onnittelut Anrikalle ja koko perheelle pienestä prinssistä :heart: :heart:

Unohdin kaiken muun kommentoitavan, kun niin innostuin tästä vauvauutisesta :D Tuli jotenkin sellainen olo, että nyt kyllä pitää pikkuhiljaa alkaa itekin valmistautumaan pikkuisen tuloon, vaikka epäilen tämän menevän yliaikaiseksi, kun olen voinut kuitenkin niin hyvin (valituksista huolimatta :ashamed: ).

Ihanaa, että on viikonloppu B) :D Pari viikkoa vielä pitäs töissä jaksaa :/ Jalat on taas kuumuudestakin johtuen turvonneet, mutta ei nämä koivet nyt lähellekään niin pahat ole kuin Roonan :eek: Välillä mun vasen vammajalkani on kyllä aika lähellä tuota ja se tuntuu erittäin ikävältä :( Muun kropan pahemmasta turvotuksesta en onneksi kärsi.

Uimassa
en enää rohjennut käydä tänään, kun aloin miettimään, että jos nuo kivuttomat supparit (joita tulee kymmeniä päivän aikana) ovatkin saaneet jotain aikaiseksi kohdunsuulla, sitä kun ei ole tarkastettu rv 10 jälkeen :/ Nämä kuumat ilmatkin kun suosivat pöpöjen pesiytymistä :whistle:

Kristelle 32+4
 
Usvatähti: Missä neuvolassa sie käyt? Minulle oli noita lääkärineuvoloita muutama varattu, mutta ne peruttiin kaikki ku kävin kahdesti äitiyspolilla. Nyt en tosiaan vieläkään käy kerran viikossa, vaan taas kahden viikon päähän tuli aika. Ei haluttu missään vaiheessa tutkia leukkareita pissassa, luvattiin painoarvio, en saakaan. Pitäs käydä vielä kerran lääkärillä, mutta saas nähdä laittavatko kuitenkaan jne.. Itse käyn tuossa Rajakylässä ja on kyllä niin surkeaa että. :kieh:

Oli vielä jotain, mutta en kyllä muista enää. :D Tämä pää toimii melkein.
 
Paljon onnea Anrikalle!

Juhlittiin tänään vähän ennakkoon meidän 1-v hääpäivää. Käytiin syömässä 5 ruokalajin illallinen, ai että oli hyvää. Kokille kyllä täysi kymppi ja papukaijamerkkikin =)
Kohta mennään vielä saunaan, kunhan se vaan nyt lämpiäis, siksi siis koneelle ehdin.

Helinä
 
Hiljaisuus sai yksärillä tarkempia koordinaatteja.. Vaunut tilasin Saksasta Ping Pongista.

Olokin on alkanut parantua iltaa kohden. Käytiin tuossa kävelemässä pieni metsälenkki koiran kanssa. Kohta suihkuun koko sakki kun koira kävi rypemässä jossain ojassa ja haisee aikas pahalla.. :/
 
Oi ihanaa, onnea Anrika !

Tänään neuvollassa kaikki ok. Vauva edelleen perätilassa.. Kahden viikon päästä sitten neuvolalääkäri ja ultra ! Saa nähdä sitten tuleeko lähete kääntöön.. Ja siitä uimisesta unohdin kysyä..

Paino heittelee päivässä neljän kilon molemmin puolin, on tuo turvotus kyllä aikamoista..

Miimu ja Masu 33+6
 
Täältä kun on pari päivää pois, niin heti tapahtuu! :D

Onnea Anrika pienestä ihmeestä ja hyviä vointeja koko perheelle! :heart: :heart:

Vividille onnea täysiaikaisuudesta! Ihan sairasta tämä ajanjuoksu.. Joko susta tuntuu, että pikkunen alkais pikkuhiljaa olla kiinnostunu näkemään maailman?

Mäkään en oo tuntenut vielä yhtään ainoaa supistusta, mutta välillä oon sattunut kokeilemaan masua silloin kun se on ollut ihan sellanen kivikova pallo ja oon miettinyt, että onkohan silloin menossa joku suppari. Miltään se ei kyllä tunnu. Toivottavasti mä tunnen edes synnytyssupistukset... :p

Rosehip ja pampula 35+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja rosehip:
Mäkään en oo tuntenut vielä yhtään ainoaa supistusta, mutta välillä oon sattunut kokeilemaan masua silloin kun se on ollut ihan sellanen kivikova pallo ja oon miettinyt, että onkohan silloin menossa joku suppari. Miltään se ei kyllä tunnu. Toivottavasti mä tunnen edes synnytyssupistukset... :p

Rosehip ja pampula 35+2
Noi kivuttomat ovat just niitä harkkasuppareita. Niitä tulee itselläkin ihan jatkuvalla syötöllä. Niiden ei kuulukaan tuntua kipeiltä.

O&Ö

 
Paljon paljon Onnea Anrikalle pienestä prinssistä :flower: :hug: :heart: :heart:
Toivottavasti saat toisen jo pian kotiin :hug:

Me ei sitten otettu sitä autoa :headwall:
Myyjä vähän jätti vikoja kertomatta :whistle: Isäni joka yleensä ajaa autoa kuin autoa niin ei uskaltanut ajaa tätä. Vikana oli etu renkaan laakerit jotka piti hurjaa meteliä. Kun sanottiin että ei sitä voi ajaa yli 300km päähän. Niin myyjä vaan hymyilee ja sanoo että kyllä voi ei siinä ole mitään ongelmaa :eek:
Lisäksi etupenkin turvavyöt oli teipattu ilmastointiteipillä!!!! :attn:
Paksi ja konepelti ei lähtenyt kumpikaan auki :kieh:
Osta siitä sitten kunnon auto.... :headwall: :headwall:

Roona Kiitos :D Mutta meillä on pakko jo olla 7 hengen tila-auto että mahdutaan kaikki kyytiin. :)

Nyt painun nukkumaan oli nimittäin sen verran raskas päivä.

Bebes & Salamatkustaja 35+6 (kohta) :heart::heart:
 
onnea anrika pikku prinssin johdosta, toivotaan että vauva pääse pian kotiin!

roona meillä myös tila-auto kun meitä pian 7 henkeä! hih! =)

mutta tulkaapa ajelee tänne seinäjoen kaupungille, täältä vasta löytyykin suamen röyhkeimmät kuskit! :kieh:
......
niin, tosin mua ei lasketa siihen joukkoon! :LOL:

niin, ostettiin kans tänään uus auto toyota corolla verso vm.2007 penkit 7:lle! hyvältä tuntuu! =)
mutta myös köyhältä!

olo on tukala, ja tuntuu, että olen niin täynnä "brutusta" että mahassa ei tyhjää kohtaa olekkaan!
todella tukala olo.

onko muilla yö hikoilua? mä meinaan hikoilen kun pieni sika joka yö. aamulla saa ensimmäisenä suihkuun juasta!
petivaatteet sais vaihtaa joka päivä, mut turhaa hommaa, kun seuraavana yönä ne kumminkin on taas hikiset!

ne on ne raskaushormonit! :(

vitsit kun täällä on kaikilla muilla supistuksia, ym oireita tulevasta synnytyksestä, mut mulla todella vähän ollu viime aikoina yhtään mitään! :(

sais ny jotain oireilla, mut ei.
tuntuu siltä et yli mennään ja reippaasti :(

apua, mä en kestä! :headwall:

mut nyt nukkumaan! öitä!

fiksu ja brutus 33+1
 
Huomenta :flower:

Täällä ollaa taas jo viideltä herätty.. Vauva taas yritti tulla mahan läpi ulos ku työns jalkaa josta ois melkee voinu varpaat laskea ku nous n. 5cm kumpu tuohon mahaan :p Tosin tuntu siltä kun ois maha revenny sisältäpäin.

Tänään ois tarkotus pistää paikat kuntoo ennen vieraiden tuloa.. Nyt vaa odottelen että kello menis eteenpäin.

Ai niin ja kävin kattomassa eilen yhtä asuntoa joka oli aivan hirveessä kunnossa.. seinissä reikiä ja vessassa kosteusvaurio ja mitä muuta kaikkea.. miten ihmeessä kukaan edes yrittää vuokrata siinä kunnossa olevaa asuntoa?!! Remontin siinä olis saanu tehä.. mutta millä himputin ajalla ja vauvaa ku ei voi remontin keskelle viedä kun kemikaaleja ois ollu niin paljon ilmassa.. ainoa positiivinen asia asunnossa oli: pohjaratkaisu. Seuraavaa tarjousta odotellessa.

O&O 35+5 :heart: :heart:
 
Mahtuuko teillä Toyota corolla versoon vaunut ja tavaratkin? Meistä se on näyttänyt suht pieneltä, et pitäs olla boksi varmaan. Ja pitäs testata mahtuisko siihen yhden takapenkin kohdille ne vaunut.

Me etsitään kans just tila-autoa, mutta ei olla vielä omaa löydetty. Tai no kyllä, mutta sen verran hintava oli tämä ihanin vaihtoehto, että jäi ostamatta. Nykyiseen -07 mondeoon mahtuu niin nippanappa tukalasti vauvan istuin ja kaksi muuta istuinta, ettei sillä oikein voi ajella. Ja mitäs sitten kun on osa-aikalapsi käymässä? Mihin me se laitetaan? Eli pakko olla isompi auto.

Mutta nyt vähän evästä ja lapsille tukeva aamiainen ja aurinkoon vähän kauemmas. :) Päivän retki.
 
Ai miten ihanaa.. :hug: Pienenpieni syyskuun prinssikin jo syntynyt.. :wave:
Onnea tuhannesti koko perheelle Anrika!!

Niin se aika vaan kuluu..ja kohta ykssuntoinen on punnertamassa.. :p

Joo niitä vauvan syntymäpainoarvioita olis kiva kuulla..meillä tosiaan arvioitu et yli 4.2 kg olis sit kun päivänvalon näkee.. :whistle:

Äippä35v ja Nuppu32+5 :flower:
 
Oi kun ihanaa, paljon paljon onnea anrika ja toivottavasti saatte pikkusen nopeasti kotio.

Kukas teille noita syntymäpainoarvioita kertoo? Kun ei täällä mitään tommosia oo edes puhuttu...

Täällä selvitty 6 päivän ripulista hengissä ja elämä voittaa taas.

Eipä kummempia, maanantaina olis taas neuvola.

VK + rinsessa 33+1
 
paljon onnea Anrika!
Minä täällä jännään tiistaita kun on aika sinne äitiyspolille kääntöön,en kyllä tiedä onko vauva enää perätilassa kun tuntuu liikkeet koko ajan eri puolilla mahaa,välillä tuntuu olevan poikittain.pidetään peukkuja ettei tarvitsisi kääntää.
Kävin eilen ostamassa sairaalasta kotiutumisvaatteet,ostin sitten tytölle ja pojalle kummalekin omansa vaatteet kun en tiedä kumpi on tulossa,enkä mistään löytänyt sen värisiä vaatteita mitkä kävisi kummallekin.annanpahan sitten toiset vaikka lahjaksi jollekin.
kaarituellisia imetysliivejä metsästin,yhdet löysin onneksi h&m:ltä.minulla on niin raskaat ja isot rinnat että minun on turha pitää tuettomia,ne ei auta yhtään.sairaalakassiin kyllä pakkasin yhdet,pidän niitä aluksi sairaalassa,kun ovat kuitenkin mukavammat yöllä päällä.
 
Moikka,

Heräilin tossa kahdeksalta, joka on kyl mun kohdalla tosi harvinaista.

Kohta Ikeaan ostamaan laatikoita ja sitten silitän ja pesen loput Möykyn vaatteet. Mieskin oli tossa pari päivää sitten kipeänä. En tiedä mikä mahto olla? varmaan rassaa aika paljon myös tuo työmatka Otaniemeen päivittäin junalla. Työmatkoihin nimittäin menee päivän aikana 5h. no onneks on enää ens viikko. sitten uusi koti ja uudet kujeet.

Mä en ole viel uskaltautunut ostamaan imetysliivejä ku liivikaupassa sanoivat et ainakin yhdne kuppikoon suuremmat pitäis olla. Mut musta tuntuu et mun rinnat ei juurikaan ole kasvaneet. Jos ne kasvaa sitte vasta ku maito nousee rintoihin.no jos ostais H&M sellaiset topit ku mun rinnat ei nyt niin järin suuret ole :LOL:

sairaalakassin pakkaan kuntoon ensi viikolla. Vaatteiden päättäminen sinne on jotenkin ylivoimaista. millaisia vaatteita te laitatte sinne? ja kuinka lämpimiä ne pitäis olla?
vitsit tuntuu ettei tiedä mistään mitään. onko jollain sama olo?

Mulle painoarvion antoi kätilö Tyksissä ja sitä ennen sain sen 4d ultrassa.

Olen nukkunut parina yönä todella hyvin ja vaan pari kertaa herännyt pissalle. Ihan helmee!!!

Nyt pesulle ja sitten baanalle

Jooseppi & Möykky 35+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja heisku:
Minä täällä jännään tiistaita kun on aika sinne äitiyspolille kääntöön,en kyllä tiedä onko vauva enää perätilassa kun tuntuu liikkeet koko ajan eri puolilla mahaa,välillä tuntuu olevan poikittain.pidetään peukkuja ettei tarvitsisi kääntää.
Mulla on sama juttu noiden liikkeiden kanssa. Tuntuvat ympäri mahaa. Viimeksi neuvolassa (29.7) Ötzki oli poikittain mutta sitten maanantaina (3.8) oli kääntynyt pää alaspäin (ultrassa katottu joten varma juttu). Nyt taas hikka tuntuu vasemmassa kyljessä ja potkut/jalkojen oikomiset oikeassa kyljessä. No maanantaina taas Kättärille niin asiat selviää taas ja ehkä jotain muutakin. ;)

Mulle on nyt muuten ruvennut tulemaan sitä menkkamaista jomotusta mutta mikä hassuinta, se tuntuu vain oikealla puolella. Vasen puoli on ihan ok eikä kipuile mitenkään. Mitähän se mahtaa olla. Samoin vatsa on ruvennut toimimaan tosi hyvin, mikä ei mua kyllä yhtään haittaa kun tässä näiden helteiden aikana on ollut tosi kovalla kun ei mm ole muistanut juoda tarpeeksi. Jokohan se meidän pieni tulis sitten pian meidän elämää sulostuttamaan? :D

Olkkis ja Ötzki 35+6

 
Lämpimät onnittelut Anrikalle ja perheelle pienestä pojasta! Voimia pienen odottamiseen kotiin sairaalasta. :flower:

hiljaisuus, myös minä asun Oulun alueella, eteläpuolella. Mie oon käyny tuon RaDin takia äpolilla ja ko ekan synnytys oli mitä oli niin synnytystapa-arvion saan kans sinne. Mulla tuo viimenen neuvolalääkäri oli kans tuolla äpolilla eikä neuvolassa. Noita aikoja ollu aikahyvin korkeintaan 2 viikon välein. Nyt oli viimesin 35+6(äpkl), seuraavat 36+3 (nla) ja 37+3 (äpkl),noita ennen tais olla 34+3(nla) ja 32+5 (äpkl) .

Mie kans hikoilen ko pieni sika öisin. Monesti ihmetelly ko mies tullee nukkuun ja vettää peiton korviin, että miten hän oikein pystyy nukkumaan noin.. :D

Vaan jos sitä hiljalleen lähtis vaikka rannalle uittamaan esikoista. :)

Hemppu 36+1
 

Yhteistyössä