**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

jooseppi: Me käytiin Haikaranpesässä tekemässä kätilön kanssa synnytyssuunnitelma. Kesti tunnin verran, kun juteltiin ja mietittiin, että mitä kivunlievitystä haluaisi ja missä asennossa synnyttää. Mulla ei ole mitään erityistoiveita, mutta mennään sit fiiliksen mukaan ja toivottavasti kätilöt ymmärtää antaa tarpeeksi kivunlievitystä, kun sitä pyydän. Ammetta tosin haluisin koittaa, mutta katsotaan onko sit mahdollista. Mullahan on suunniteltu sektio takana, joten sektiota en sinällään pelkää. Otetaan vastaan mitä tulee.
 
O&O: Siis etkö oikeasti saa lähteä minnekään yksin?? Meinasko lääkäri, että se saattaa syntyä niin nopsaan, ettet ehdi sit kotiin tms.? Hui. Mä juoksentelen joka päivä esikon kanssa milloin missäkin, mutta oon ajatellut, et ei se vauva sieltä niin nopsaan tule, etteikö ehdittäis kotiin, soittaan miehelle ja hoitaja, ottaa kamat ja sit sairaalaan. Koita jaksaa, jos nyt ihan kotosalla joudut vaan olemaan :hug:
 
Roona :hug:
VividTsemppiä toivottelen mäkin!
O&OJaksamisia sinne!
Mullakin on nyt enemmän tullut kipeitä suppareita, muttei vieläkään mitään säännöllistä. No, huomenna aamulla on se neuvolalääkäri ja sitten tiedän taas enemmän.

Muffa 38+0 =)
 
rimpulakissa Lääkäri sanoi että mielummin ei enään mitään yksinään kävelyitä että mielummin aina joku mukana jos sattuu käynnistymään synnytys, kun tosiaan kohdunkaula oli sen verran lyhyt ja kohdun suu auki sen 2 sormen verran..

Yritän jaksaa... toivotaan vaan että pääsis pian tositoimiin..
 
Vivid: Jee kuullostaa lupaavalta... kohta sulla varmaa nyytti kainalossa!! Tsemppiä!

Täällä taas ollu aivan paska päivä. Vetämätön, paha olo ja supistelee!! Mieski lähtee tänään taas viikoks töihin... täytyy vaan toivoo ettei viikon aikana sit tapahdu mitään!
Huomenna ois taas neuvolakin!

mama ja kääpiäinen 39+1
 
Vivid
Vielä ollaan kotona, mutta supistukset jatkuu! Osa alkaa olla jo tosi kipeitä ja viime supparikin kesti jo melki 3 minuuttia.

Oon aatellut, että jos tää jatkuu tälläsenä 10 tuntiin asti, niin sit kyllä mennään. Sillon on kärvistelty jo tarpeeksi kauan!
 
Täällä tänään täynnä 38 vk!
Kyllä alkaisi tämä raskaus jo riittää.välillä supistelee tosi kovaa ja paljon,etenkin öisin saa välillä valvoa monta tuntia,supistukset ei ole kuitenkaan olleet sellaisia että kehtaisi synnärille lähteä,ärsyttävää.viime yönäkin olin varma että nyt lähdetään mutta kyllähän ne sitten loppui.
Kävin maanantaina neuvolalääkärillä tarkistuttamassa tilannetta,paikat olivat ihan pehmeät,jotain jäljellä 1cm,ja puolelle toista sormelle auki eli ei välttämättä menisi enää kauan.
huomenna olisi aika äippäpolille kun vauva oli silloin kaksi viikkoa sitten poikittain niin tarkistaavat tilanteen,vauva on kyllä nyt kääntynyt rt.eihän sitä tiedä jos vaikka ehdottaisivat jonkinlaista käynnistystä/nopeutusta...
Heisku ja maha-asukki 38+0
 
Moi!

Ihan ekaks, Roonalle voimia sinne sairaalaan ja sitten Vividvoi hitsi kun osaakin jännittää jonkun puolesta....toivon mukaan pääset tänään näkemään pikkuisesi!!!!
Nuppu ja muut kypsähtäneetoikein muhkea ja lämpöinen halaus teille!!! YRITETÄÄN JAKSAA!!!! :heart:

Just tulin neuvolasta. Oli taas yksi tylsä reissu...ei katsottu kohdunsuuta joten en tiedä yhtikäs mittää mikä on tilanne ja mitä nuo mun kipeät supistuksen on tehneet. No tässä näitä lukemia

rv 38+6
paino +1200g(-700g) yht.11.8kg
rr 145/92 ja 136/90 (138/84)
pissa puhdas
turvotus - (-)
sf-mitta 34.5 (33.5)
Rt (rt) tosin eilen vauva kävi jopa poikkitilassa.....
syke 125-135 (130-150)
liikkeet ++(++)

Että tämmöstä. Seuraava neuvola onkin sitten lasketunajan aattona eli ens keskiviikkona. Sanoinkin terkalle että toivottavasti emme näe ensiviikolla :D ...ymmärsi kyllä yskän onneksi!

Oon yrittänyt olla kauheesti ajattelematta että alkais jotain synnytyksen käynnistyskonsteja tekee...aiemminolen yrittänyt suurinpiirtein väsymykseen saakka, mutta nyt yritän vaan ottaa rennosti että olis sitten tosipaikan tullen voimia...saa nähdä miten onnistuu tää homma.
Jep jep, mutta kuulostellaan!!!

Naksos 38+6
 
Vivid, ihania uutisia!! Voi vitsi mä toivon että pääset lähteen ja ne ei passita sua takasin! (ellet oo jo mennyt.. ;) )

tänään sit kaupungilla alkoi supistamaan ja tuntui sekä selässä että mahassa. vauva tosin sais odottaa sen 14vrk vielä.. :whistle: unohdan vaan välillä että saattaa olla liian rankka tahti kävellä :ashamed:

rimpulakissa eikös ookin hassua et tietää että siellä on kaveri mut maha ei paina! onko sun maha laskeutunut jo paljon..?

bebes mulla tuntui sellasta jännää painetta tms tossa vasemmassa rinnassa joskus viime viikolla. ja sit huomasin et siitä oli rintsikoihin tullutkin jotain, mut tosi vähän. ja tosiaan vaan toisesta..se oli kai sit jotain harjottelua tai esimakua siihen maidonnousuun :D

voi vitsi hiljaisuus, kyl harmittaa sun puolesta :ashamed: koita jaksaa ja ihan reilusti vaan soitat äippäpolille tai sille lääkärille jos siltä tuntuu. koita jaksaa :heart: :hug:
 
Huh, täälähän on jännät paikat! Aamulla vaikutti vielä niin hiljaiselta koko pino :D Vividille puhaltelen täältä lisää suppareita :) Toivottavasti jo pääset tositoimiin!

Hiljaisuus ja Nuppu09 voima :hug: teille! Koittakaa jaksaa. Enää ei ole pitkä matka kuitenkaan!

Heisku voihan se käynnistyä siitä pian itsekseenkin. Ja sen verran tsemppaan, että loppuvaiheessa voi joskus sisätutkimuskin edistää käynnistymistä!! Kuvittelisin, että äippäpolilla sulle huomenna ilman muuta tehdään sisätutkimus. Ja sen päälle sitte kotona kolmet ässät + muut konstit käyttöön ;)

(.) Itellä nyt semmonen fiilis, että pysyis nyt edes kolme viikkoa vielä tuola yksiössään tämä tulokas.. Mulla viikot niin vähän vasta enkä toivo "keskolakeikkaa" niinkuin esikon aikana.. Anrikalle jaksamista, kun vauva vielä on sairaalassa!! Vaikka voihan olla, että kaikesta ennakoinnista huolimatta tämä menee yliaikaiseksi ja syntyy lokakuun puolivälissä.. :kieh: Huoh, en tosin toivo sitäkään!! Tänään ollut helpompi päivä supistusten suhteen, mutta öisin niitä muutenkin ollut enemmän kuin päivisin.. Ja sit mä "tilaisin" käynnistymisen illalla/yöllä tai viikonloppuna.. Miehellä työmatkaa tällä hetkellä n. 60km ja meiltä sairaalaan vajaat 30km. Edellinen synnytys kesti kaikkineen 1,5h ja haluaisin todella ehtiä sairaalaan ja saada miehenkin mukaani!!

AARGH, lasagne kärvähtää.. Palailemisiin! Micade 34+4
 
Poju köllii tossa vierellä verhoillussa solarium-kaukalossaan... Näyttää itseasiassa nauttivan tosta lämmöstä! Miehelle tää päivä on ollu raskasta. Ei suostu lähtee mihinkään pojun viereltä, ja 3h välein pika-imetykset pullosta ja vaipanvaihdot olen kokonaan jättänyt hänelle. Saapahan edes pienet hetket aina pitää poikaa lähellä. Maidot nous eilen kunnolla, lypsämäänkin oon päässy viel imetyksen lisäks, eli ei tarvii korviketta ainakaan vielä! Ihanaa! :) Mä odottelen jospa ehtis huomenna näkeen Vividin ja vauvan jos jaksavat ja voivat hyvin! Tääl on 2 eri lapsivuodeosastoa, joten ei tiedä kummalle päätyvät sitten jos... Mut sama kerros, että eipä tästä oo pitkä matka toisellekaan :-D Ens yön jos kestäis, ja aamun verikokeet olis ok... Niin ehkä huomenna. EHKÄ!
 
Alkuperäinen kirjoittaja odottava ja onnellinen:
Ajattelin tässä pientä kyselyä tehdä..
Kauanko olet ajatellut olla kotona vauvan kanssa syntymän jälkeen?
jaa,a.. se riippuu mulla ainaki ihan siitä että jos löytäis kivan paikan mihin olis kiva mennä duunii :D Ei oo yhtää kivaa ku ei olla enää siskon kaa samas paikas.. pöh.. oltii eka yhes paikkaa pari vuotta ja sit toises paikkaa kolmisen vuotta, tosin sisko jäi äippälomalle melkee heti :D Mitää työpaikkaa ku ei oo odottamas että pitäs äippälomalta johonki palata.. Ihan niinkää en haluis jumittautua että olisin himassa muksujen kaa niinku sisko, about 4vuotta ollu kotona ja nyt sen piti päättää jatkaako vie lomaa vuodella vai meneekö takas.. Lähetti lomahakemuksen pomolle nii nauro että joni ei oo ikinä saanu sellast postii, nallepuh kirjekuori ja dinosaurustarroilla kii :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja odottava ja onnellinen:
Ajattelin tässä pientä kyselyä tehdä..
Kauanko olet ajatellut olla kotona vauvan kanssa syntymän jälkeen?
Oon ollu jo nyt vajaa 3 vuotta esikoisen kanssa kotona, luulen et oon sit tulokkaan ja esikon kanssa viel seuraavat 3 vuotta kotona, mutta koskaanhan ei tiiä mitä elämä tuo tullessaan :) Musta vaan on niin ihanaa olla kotona lapsen/lasten (kohta) kanssa ja kahtoo kui kasvaa ja kehittyy :heart:

zeny
 
bebes maidon noususta rintoihin. sitä mulla on ollut jo kesän alusta asti. Sit koko kesän on tihuuttanu maitoa. Saunas ja seksin jälkeen valuu norona maito rinnoista, samoin toisinaan ku oikein paljon supistelee nii tulee se "paineen" tunne rintoihin kunnes vapauttavasti alkaa "tursuta" :LOL:

Hiljaisuus kits =) meni tämä päivä hyvin nyt sitten. Koitahan jaksella ja tuu taas käymää tai keksitään jotain.

[/b]Vivid toivottavasti sul olisi sit menoa. =)
 

Yhteistyössä