**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

Tuhat kiloa onnea pienestä nyytistä Vivid. Ihanaa, että kaikki meni hyvin ja käärö on nyt maailmassa :flower: :hug: .

Ja Roona, kiva kun tekin pääsitte vihdoinkin kotiin ja pääsette arkeen käsiksi. Ja tuo maidon tulo kuulostaa kyllä hyvälle =) .

Voi kuinka kiva, että monta hyvää uutista heti näin "aamusta". Itselläni ei ole edelleenkään mitään suppareita ja vähän rupeaa masentamaan kun luen teidän muiden etenemistä. Veikkaan, että olen ihan viimesten joukossa - kunhan nyt tämän vuoden puolella onnistuisi jakautumaan :LOL: :LOL: . Turvotus käsissä pahenee mutta edelleen siedettävää kun vertaa esim. Roonan kuviin. Siinä ne minun oireet sitten ovatkin, muuten ihan "normaaliolo".

Lastenhuone alkaa olemaan pikkuhiljaa valmiina, enää ei puutu mitään isoa & tuiki tarpeellista. Sain jopa sängyn pedattua. Tai itse asiassa kaksi sänkyä koska meillä on sellainen vastasyntyneen sänky makkarissa sängyn vieressä ja sitten pinnis lastenhuoneessa. Ettei vaan lopu nukkumapaikat kesken :kieh: .

Tänään tiedossa vähän siivoilua ja jos vaikka illalla saunaan. Se kolmas S ei vaan nyt nappaa, ei ole napannut koko raskauden aikana. Noh, eiköhän ne halut sieltä joskus vielä palaa, uskon ja toivon niin :whistle: .
 
Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
Micade se on sun nyt järjestettävä menot niin että ehdit palstailla välissä ;)
Heh, pitää laittaa vissiin kello herättämään aikasemmin aamulla, että ehtii palstalle ;)

Roonalle onnittelut kotiutumisesta!! :flower: :flower:

Täälä aika monella havainnot limatulpan irtoamisesta.. Peukut pystyssä täällä tsempitän loppurutistukseen!! Vaikka jokuhan kirjoitti, että siitä voi mennä kaksi-kolmekin viikkoa ennenkuin mitää tapahtuu.. Mä en oo kummassakaan aikasemmassa raskaudessa/synnytyksessä havainnut koko limatulpan irtoamista.. Noh, jos kolmas kerta toden sanoo :D

Mulla vähän kivuliaat supparit rauhoittuneet.. Ehkä viime viikolla vain rehkin liikaa, kun siivosin koko talon katosta lattiaan. :ashamed: Nytkin pitäis kyllä imuria täälä talutella.. Plääh. Toisaalta ihan hyvä ettei vielä oikein kipeästi supistelekaan, mutta toisaalta haluais, että tuola alakerras edes JOTAIN tapahtuisi. :headwall: Mä jo päätin, että jos tämä menee yli 38 viikolle, niin teen vaikka "tikusta" asiaa ja meen käymässä näytillä svo:lla, jos sielä sisätutkimuskopelointi pistäisi sitten vauhtia matkaan.. :D Noh, katotaan nyt. Ehkä maltan mieleni. Täällä muuten sairaalan Tervetuloa synnyttämään oppaassa lukee, että ennenaikaisesti syntyneet lapset = alle 38 rv:lla syntyneet... Muistan, että joskus kirjoiteltiin täysiaikaisuudeksi rv 37. Ilmeisesti vähän sairaalakohtaistakin, millä viikoilla katsotaan täysiaikaiseksi..

Jospas kuitenki vetäis sen imurin esiin ja pistäis vähän pyykkiä koneeseen.. Ja muuta tavallista.. Huomenna poksuu viikot 35 tasan!! Eka "merkkipaalu" ens tiistaina, esikko syntynyt viikoilla 35+3, jännää nähdä pääseekö sen yli :) Miehelle jo sanoin, että pitää ottaa masukuvat niinä päivinä kun on ne rv:t joilla pojat syntyneet.. Ku tuo kuvaaminen on vaan jäänyt :ashamed:

Micade + Tahmatassu 34+6 (Tahmatassu on herra 6v:n näkemys pikkuvauvoista =) )
 
heippa!

Onnea Roonalle! Ihanaa että maitoa tulee noin hyvin ja pystyt sekä imettämään, että
pullosta suostuu ottamaan isukilta maidon! Toivon itse niin samaa, että voi välillä sitten vaikka levätäkkin! :flower:

Nukkumisesta:
Täällä kanssa nyt muutama yö mennyt niiiiiiiin huonosti! vein aamulla tytön eskariin ja tulin
ite takasin nukkumaan...heräsin juuri...en tiedä mikä siinä yössä on..vissiin olen alkanut
nyt alitajunnassa jännittämään synnärille lähtöä, jos lähtö siis tulisi yöllä....

Mun äiti on kanssa täällä "hälytystilassa" asunut jo viime su asti..mut nyt viimeyön hän oli itse yövuorossa ja hänelllä on vielä 2 yövuoroa jälellä...HUOH....ois niin helppo yöllä lähteä synnyttämään kun ei tarttis tyttöä alkaa repimään sängystä johkin hoitoon....

esmeralda- ja pikku mies 39+4
 
esmeralda-: Mä oon toivonut taas itselleni lähtöä päivällä... Oma rakas tyttäreni on niin yöuninen ettei varmaan heräis vaikka pommi jysäytettäis korvan juuressa kun pitää keskellä yötä herätä. Onneksi mummi asuu tuossa tien toisella puolella niin likka voi vaikka mennä itse sinne jos koulupäivän aikana lähtö tulee. Esikoisen synnytykseen lähdin 45min unien jälkeen (vedet meni enkä saanut enää sen jälkeen nukuttua vaikka kotona oltiinkin) joten senkin takia toivon nyt päivälähtöö. Vois edes hieman paremmin olla levänneenä...

Olkkis ja Ötzki 38+5
 
Eilen kävin sitten siellä äitiyspolilla,vauva oli oikein päin,joten ei tehty mitään.sisätutkimuksessa paikat sormelle auki edelleen.Koska edellisen lapsen synnytys kesti vaan 2h,lääkäri olisi suostunut ensi viikolla käynnistykseen,sain itse päättää ja päätin odottaa luonnollista käynnistymistä,koska minulla on ikävät muistot esikoisen oksitosiini käynnistyksestä,oli tosi kivulias synnytys.eli täällä sitä vaan odotellaan ja odotellaan... :/
Heisku ja maha-asukki 38+2
 
POKS 39+0!!

Eikä mitään tuntoja mihinkään suuntaan. Limatulppaa ei ole näkynyt, ei myöskään kipeitä supistuksia. Oon kyllä iloinen, ettei vielä tarvi kärvistellä, kun ehtii varmaan ihan tarpeeksi myöhemminkin. 1v esikoisen kanssa puuhataan päivät kovalla vimmalla, joten en mä ehtiskään paljon tuskailemaan...

Saadaan nyt viikonloppuna poika toisen kerran varsinaisesti yökylään, joten ihan kiva viettää kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa. Viedään poika jo huomen aamupäivällä ja haetaan sitten sunnuntaina pois. Edellinen kerta on ollut helmikuussa... Odotan niin kovasti et saadaan olla kotona ihan rauhassa ja saan pitkästä aikaa NUKKUA hyvin! Menee hermot, jos vauva meinaa syntyä tänä viikonloppuna, kun sais pitkästä aikaa levätä :D

Nyt päikkäreille. Pojalla ollut hirveä kiukkupäivä tänään :/
 
Kävin polilla. Vauva voi hyvin. Tiistaina kohdun suu oli auki 2cm, nyt sanoi että auki on sisäsuuta myöten 3cm. Puhuttiin ja se soitti saliin, mutta siellä oli täyttä. Soitan uudelleen vielä tänään ja jos mahtuu niin kalvot puhkaistaan. Sit odotellaan tunti omia suppareita, jos ei tule niin tippa. Se tippa pelottaa kyllä kovasti, mut silti minusta tuntuu et minun vuoksi on parempi, että lähdetään jos päästään eikä odotella.
Koitin käydä kovasti käveleen äsken, jos se vähän lisäis omia suppareita tässä, kun tuo oli kuitenkin taas sentin auennut tiistaista.

Pelottaa. Jännittää. Ruoka ei ole maistunut kahteen päivään. Oksettaa.
Onko parempi olla menemättä vai mennä, kun sitä ei kuitenkaan voi estää enää etteikö jossain vaiheessa olisi mentävä. *tärintärin*

Kun vain jossain vaiheessa sinne saliin mahtuisi.
 
Hiljaisuus ai että alkoi jännittään sun puolesta. Sullahan on sitten (toivon mukaan) pian nyytti sylissä. Toivottavasti sinne saliin mahtuisi nii pääsisit kivuistas ja ahdistuksesta.
Ja jos tipallakin käynnistävät nii toivottavasti menee hyvin.

Hitsi, millähän keinoilla ihte saisi tän tuleen?!?! :kieh: Heh, jos hyppisi tasajalkaa nii tipahtaiskohan alemmas. :LOL: Ei vaan ehkä enemminkin, millä saisi ton selän jaksamaan nämä viimeiset viikot (2-4 vk) ?? Voihan se nimittäin olla että tuskailee ton selkäsäryn kanssa viellä kk ajan jos parisen vk menee yli.
 
Mie en nyt käsitä tätä. Salista aiottiin soittaa takaisinpäin ja kyselivät että miksi käynnistettäisiin. Eli eikö ne sitten aio ottaa vaikka olisi tilaa? Vai mitä.. Huoh. Että katsotaanpa nyt mitä tästä tulee.

Kiitoksia teille taas. :)
 
No nyt sieltä soitti mukava kätilö. Valitettavasti ei ole tilaa nyt, mutta huomisaamuna pitää soittaa heti aamulla uudestaan. Toivovat et mahdun viikonloppuna sinne, jos ei niin viimeistään maanantaina kuulemma.

Lapset lähti juuri isänsä luokse, eli jos koittas suunnata vaikka elokuviin illalla. Harmi kun ei yhtään tee mieli ruokaa, et ois voinut käydä vaik syömässäkin.
 
Hiljaisuus, tsemppiä ja :hug: täältäkin. Ilman muuta soitat itse sinne, jos ei mitään ala kuulua. Tiistaista on kuitenkin edistystä tapahtunut!! Ja voihan olla ettei sitä tippaa edes tarvita, jos kalvot puhkaistaan kuitenkin ensin! Esikon synnytyksessä mulla voimistettiin epiduraalin jälkeen omia suppareita tipalla, kun puudutus oli ilmeisesti vähän liiankin tehokas enkä tuntenut ponnistuksen tarvetta ollenkaan vaikka olin melkein täysin auki.. :/ Mutta en muista, että olisin sen tipan vuoksi ollut kovinkaan kipeä. Voi tietysti olla, että se vähän eri asia kun olin jo auki ja sitten se puudutus vielä vaikuttamassa.

Mulla on päivisin ihan hyvä olo, ei juurikaan mitään vaivoja. Mutta yöt on ärsyttävän rikkonaisia!! Ja sitten kun sais nukuttua, niin mies menee kuudeksi töihin ja piru vieköön torkuttaa herätyskellonsa niin, että sain tänäkin aamuna kääntyä sitä sammuttamaan klo 5.20 kun hän oli jo kahvin keittopuuhissa keittiössä.. :kieh: :kieh: Jostaki näköjään munki pitää saada tänään valittaa.. :ashamed: Sori, toisillaon isommat murheet ihan oikeesti.. :ashamed:
 
Mä menin maate ku supisteli taas ja nukahdin sitte vissii 2-3tunniks =) ja yhä haukottelen.. |O Ja yhä supistelee.. Ainii niitä tiistain äippäpoli kuulumisia voisin hieman kertoo :) En ainakaa muistaakseni oo sanonu vie.. Kohdunsuu oli sormelle auki ja lääkäri tunsi vauvanpään sormella, paino oli 2810 ja syntymäpainoks arvioi 3400, eli siis pikkunenhan sieltä on tulossa ja mä en usko edelleenkää että menis laskettuu ja nyt viimepäivie perusteella en usko että menee kovinkaa kauaa.. Pieni vauva olis joka tapaukses tulos :) Mä olin varautunu jo 4kilosee :D Olin käyrilläki taas ja sinne piirtyki supistuksia jonkiverran.. Nii ja ku lekuri ultras nii se yritti tsekata vielä sitä sukupuolta ku halusin varmistaa mutta tyyppi piti visusti jalat yhessä :D lekuri yritti kauan että se näyttäs mitä siellä on mutta ei nii ei :D eiköhän se se poika oo niinku rakenneultras sanottii :D
Keskiviikkona oli neuvola ja sf oli 34 niinku viimeksiki, paineet oli ok.. hemoo eikä painoo ei katottu ollenkaa ku hemo oli viimeks nii hyvä ja nyt oltii jostai syystä eri huonees ku se puntari.. Ens viikon tiistaina taas neuvola jos ollaan kasassa silloi =)

Viivi ja 36+6
 
Hiljaisuus kuulostaapas kivalta kuitenkin että ottavat sinut sitten heti ku tilaa. =) HIenoa!!! Ja kivalta kuulostaa sun iltas, että otat rennosti. Mä vain koko ajan ootan ukkoa kotio, vaiks tiän ett tulee ehkä iltasella, mut ku en taas saa mitää tehtyy. Kävelen ympäriinsä ja syön. Syön kai ku nii ahistaa olla kotona mutta ku ei jaksa lähtäkään minnekään. Nukahdin sohvalle istuulteen tos hetki sitten ku lapset leikki vieressä, yhtäkkiä vain kuului vierestä että "äiti herää jo".

Aattlin että jos saisin (enkä varmasti saa) aikaseks, lähtis vaiks kiertää pari kirpparia, mut saas nähä ku väsyttää jo pelkkä ajatus. :headwall:
 
Nii muute ja mun sormet on ihan törkeen turvoksissa.. Mä pistin pari viikkoo si pari sormusta sormee ja sellasii sormii mistä ne olis tippunu samantie pois ennen raskautta ja nyt neki on jämähtäny nii ettei saa pois :headwall: inhottavan tönköt sormet :headwall:
 
Hiljaisuus, ehdit näköjään laittaa lisää kuulumisia, kun mulla tää palsta jotenki tökkii.. Toivotaan, että pääset jo huomenna tositoimiin!! Meidän sairaalassa olis vaan sanottu, että nyt kun on viikonloppu tulossa ei tehdä mitään, katsotaan maanantaina uudestaan, kiitos, näkemiin.. :kieh:
 
Moikka,

Jopas on taas tullut tekstiä. Roona ihanaa ku olette kotona!

Eilen ku olin sitten kaupungilla käymässä niin meno kaupunkiin oli ihan jees olo, mutta ku tulin takas ni herranjestas en jaksanut kävellä asemalta takaisin kotiin jalat oli ihan sika kipeät ja henkeenkin tais hiukan ottaa. Mies joutu tulee sit hakemaan mut autolla ku jalat ei vaan liikkunu :LOL:

voi anrika voin vaan kuvitella kuinka ihanalta tuntui olla pojan kanssa niin kauan.

Hiljaisuus toivotaan et pääsisit jo tänään synnyttää.

Vitsit mullakaan ei taida juuri olla noita supistuksia muuta ku harkkari sellasia ja limatulpasta ei ole tietoakaan. Vessassa saan vaan ravata koko ajan ja kaiken yötä. voi vitsit ku vois jo nukkuu muulla tavalla ku vasemmalla kyljellä ja miehen kainalossa :heart:

Nyt tuli kauhea ikävä tuota miestä kotiin onneks tuleekin jo ihan kohta. tarttis varmaan jotian ruokaakin ruveta laittaa, olis vähän nälkä. Vitsit ku väsyttää |O

Tamperelaisilta pakko kysyä onko noita sairaala-ohjelmasta tuttuja kasvoja pyöriny teitä hoitamassa?

Jooseppi & Möykky 38+2
 
Viivi09, kokeile saippuan ja viileän/kylmän veden kera niitä sormuksia pois.. Tai joku sano, että tiskiaine ois hyvää siihen konstiin.. Ja joku vinkkas joskus ruokaöljyn, mutta en tiedä onko sitä kovin kiva lutrata käsiinsä :D
 
JEP!
eilen piti olla ylimääräinen lääkäri nla, kun se sijainen sen mulle laittoi, vaikkakin ma on sit se kunnon äitiyspoliklinikka käynti!

no menin neuvolaan, ja mun vakkari neukkutäti vaan sano, et ei mun sinne lääkärille tarvi, kun maanantaina se polikäynti tulos! (olis kyl ollu kiva kuulla tuan alakerran tilanne, mut ei)

no otettiin sit ne normi jutut vaan siinä neukun puolella!
sykkeet 140-150
liikkeet ++
sf-mitta 35 cm
verenpaineet 90/46
pissa puhdasta!
paino oli taas tippunu 200g viikossa, ja tuli kyselyä, et syönkö mä? ....joo en syö!
vauva rt, mut hieman kyljellään, ei kiinnittyny!
eli ei tietoa varmaan, et just syntys! :(
sais kyl vaikka viikon päästä jo tulla!
on niin tukala ja ahdas olo, ja kävely mahdotonta! :/

siinäpä se, maanantaita odotellessa!

fiksu ja brutus 36+1

niin, ...... ja onnea vivid vauvan johdosta! :flower: :heart:
roonalle kotiin pääsystä :flower: :heart:

ja teille joilla jo "uhkaavia" synnytyksen merkkejä! =) =) =) tsemppiä, ja onnea!

ja mulle..... :headwall: , ei kestä odottaa!
 
En oo tamperelainen :) mutta siinä Sairaala ohjelmassa se neurologi juuri hoiti veljeä ku se oli toukokuus onnettomuudessa ja sisko sano että ne jotkut hoitjat ja lekurit on ollu tuttuja siltä ajalta ku niitten nuorimmainen oli keskolassa..
Joo jotain mun tarttee vissii yrittää että sais noi sormukset pois, olis vähä mukavempi olla :)
 
Oi voi.... nyt alko ns. oma laatuaika!!! Mies siis töissä ja poika läks viikonlopun viettoon mun isälle!!! =) Taidanpa nukkua viikonlopun yli!!!!

Tänään taas supistellu melkosen mojovasti... nyt ei kyl sais, en haluu yksin synnytteleen. Vasta sitten keskiviikkona saa tapahtuu jotain, ku mieski taas illalla kotiutuu!!!

Täällä tosiaan melkosen monella jo jännät paikat edessä.. hui, mihin se aika katos!!!

mama ja kääpiäinen 39+3
 

Yhteistyössä