***Syyskuun Sydäntenmurskaajat- ONNITTELUT KAIKILLE! ***

Voi helvetin helvetti. Pakko tulla tänne heti valittamaan. Aamulla vaaka näytti kamalat 94,8. Äsken 100,3 !!!! Voi helvetti helvetti helvetti. Siis satakiloa!! HUH! JÄRKYTTÄVÄÄ! Mulla on molemmissa nikoissa kaksi makkaraa !!! On varmaan niin hoikka olo kun saa vihdoin noi turvotukset pois. Paljonkohan mä "oikeesti" painan, kun koko raskauden ajan ollut tota oksentelua sun muuta.. Kuinkahan pian synnytyksen jälkeen ne turvotukset lähtee? Oon kuullut että sektion vuoksi turvotusta saattaa tulla vielä lisää ??

Tyttöselle hirmuiseti onnea <3 !

 
Tyttönen onnea :hug: :flower:

Anrikalle kanssa :hug: vauvan saamisesta kotiin.

Mulla oli kanssa tänään neuvola. Kaikki samalla mallilla kuin ennenkin mutta sf-mitta laskenut nyt viikossa 2cm alespäin. Ja vauvan päätä ei enään hoitaja "löytänyt".
Joten ihan lähtökuopissa ollaan ja valmiina tuloon. :D
Mulla alkanut olemaan viime päivinä hurja paineen tunne mahassa.
Ja pelkään koko ajan että vedet holahtaa jossain kaupassa vaikka pihalle :LOL: :whistle:

Onko muilla mitään että on pakko tehdä?
Mulle on taas nyt lopussa tullut että on pakko päästä lenkille ja kävelemään.
Jos en pääse niin ärsyttää :kieh:
Tuntuu ihanalta päästä kunnon lenkille ja pään tuuletukselle samalla. :)
Tänään tunnin lenkin vedin koiran ja rattaiden kanssa ja teki hyvää.

Nyt vaan väsyttää niin paljon että on pakko lähteä nukkumaan. :wave:

Mullakaan ei ole enään kuin vuorokausi suunnilleen laskettuun päivään :eek:
Apua, apua :LOL: :D
Kohta se pikkuinen ihanuus tuhisee meilläkin :)

Bebes & Salamatkustaja 39+6 (kohta) :heart::heart:
 
Taas aikaisin hereillä.
Torillakin käyty jo. :p

Tänään sitten heräsin siihen että näin taas kamalaa painajaista :'(
Mikä taas yllättäen koski miestä :'(
Mistä toi alitajunta oikein kehittää noita unia?
Ja miksi mä näen niitä aina miehestä?
Inhottavaa! :kieh:

Mutta hei, mulla on huomenna laskettu päivä :D
Ja laskeskelin että jos ja kun menee yli niin olisi viimeistään 9.päivän
sisällä mullakin vauva ulkomaailmassa. :D
Saa nähdä kyllä mä jo niin lasken päiviä ja suunnilleen tunteja että koska joko nyt :LOL:

Nyt aamukahvin keittoon kun kaikki vielä nukkuu :D
Saa rauhassa nauttia posson kera :p

Bebes & Salamatkustaja 39+6 :heart::heart:
 
Huomenta:)

Hyvin nukuttu yö takana! Aamulla sain aamiaisen sänkyyn, tänään tuli taas vuosi lisää eli mulle voi lisätä 24vee:)
Poika oli maalannut isin kanssa kortinkin ja sain lahjaksi uuden laukun :heart:

Tänään vietetään myös pojan 2vee synttäreitä joten pitää alkaa reippaana siivoomaan ja leipomaan.

Mukavaa v.loppua kaikille! :wave:

Inka & Maisa 36+5 :heart: :heart:
 
Huomenta täältäkin :wave:

mua ärsyttää niin paljon olla hereillä joka ainainen aamu "turhaan" klo 05-07 välillä ja vaan pyöriä sängyssä. aloin sit pelaan sudokua kun meni hermot. sit kuitenkin pitää viel nukkuu pari tuntia tai en muuten jaksa mitään |O aamupalapöydässä alkoi välittömästi supisteleen. oho! nyt niitä sit näköjään tulee hetkestä riippumatta, vaikka yleensä enemmän levossa tähän mennessä..

miimumaija saat kyl kaikki mun sympatiat!! :hug:

kerttuneiti ja puru 38+4
 
Huomenta

Täällä on supistellu aamu 8 asti n.7 min välein.. eilen oli oranssia vuotoa joka oli aamulla verisemmän väristä ja soitin sitten synnärille josta sanoivat että side seurantaa ja jos muuttuu vetisemmäksi ja runsaammaksi on otettava uudemman kerran yhteyttä ja supistuksista sanoivat että saa tulla useita tunteja ensisynnyttäjällä.. Pyysivät käymään lämpimässä suihkussa kokeilemassa katoaako supistukset vai jatkuvatko... ja täällä ne vaan jatkuu.. toivotaan myös ettei loppuisi niin pääsis sitte vihdoin tositoimiin..

Tyttönen Kovasti onnea!!! :heart: :flower:


O&O 39+4 :heart: :heart:
 
J84
Huomenta!

Tyttönen, paljon onnea vauvasta :)

O&O, toivottavasti nyt pääset saliin hakemaan vauvaa maailmaan, tsemppiä :hug:

Täällä on mojovia harkkasuppareita tullu tosi usein niin levossa kuin liikenteessäkin ja kestoltaan ne on enemmän kuin 20s. Maha on todella kova ja lanteissa on paineen tunne niin kauan kunnes tilanne laukeaa. Tänään aamulla tuli taas hitusen limaa :x

J84 37+1
 
Tyttöselle paljon onnea uudesta tulokkaasta :flower:

Anrika, ihanaa että saitte nyytin vihdoinkin kotiin :hug: . Voin vaan kuvitella kuinka teillä on siellä helpottunut olo pitkän odotuksen jälkeen ja rakkautta ilmassa vaikka muille jakaa :heart: .

Ja vielä yksi onnittelu eli Inka85 onnea synttäreiden johdosta :flower: . Älä nyt liikaa rehki, eikös se mene niin että sankari saa levätä ja muut passaavat? :LOL:

Ja sitten eilisiin äippäpoliterkkuihin:
Eli mentiin äippäpolille heti aamusta katsastamaan missä asennossa tyyppi oikeasti on. Tähän astihan se on ollut koko 37 viikkoa raivotarjonnassa mutta keskiviikkona neuvolantäti rupesi epäilemään perätilaa. Tosi mukava kätilö otti meidät vastaan ja ultrasi. Hahaa, lopputulos oli tosiaan perätila. Siitä sitten toisen kätilön luokse sydänkäyrään. Siinä samalla haastattelin kätilöä ja kyselin hänen mielipidettään mahdolliseen käännökseen. Käyrä saatiin tosi nopsaa kun vauva liikkui vilkkaasti ja pääsin takaisin ekan kätilön luokse ja paikalle oli saapunut myös lääkäri. Hän ultrasi vielä uudelleen ja kyseli ja jutteli meidän kanssa todella aktiivisesti. Päätin antaa kääntöyritykselle mahdollisuuden ja täytyy sanoa, että se ei sattunut ollenkaan! Eihän se toki mukavalle tunnu kun varmasti puolituntia joku makaa mahan päällä ja vaivaa kun pullataikinaa :kieh: mutta ei sitä kyllä kivuksi voi kutsua. Hetken päästä paikalle tuli toinen lääkäri joka myös yritti käännöstä mutta päättäväinen masuasukki pysyi paikallaan. Ilmeisesti yhtä itsepäinen kuin äitinsä :whistle: . Ei siinä mitään, sitten takaisin käyrälle ja sektiota suunnittelemaan. Kaiken kaikkiaan voin sanoa, että mulle jäi tästä todella hyvä ja positiivinen kuva. Lääkärit ja kätilöt kuuntelivat mua, eivät tuputtaneet mitään ja pitivät ehdottoman tärkeänä sitä ettei äitiin saa sattua yhtään käännösyritystä tehtäessa. Suorastaan loistavaa palvelua!!!

Tuli mulle ihan puun takaa tämä sektio koska olen koko raskauden ajan valmistautunut henkisesti alatiesynnytykseen. Mutta sillä mennään mitä annetaan ja muuta ei voida eli nyt sitten sektioon ja lapsi sillä tavalla maailmaan. Ajan sain jo ensi perjantaille eli 11.9. tulee meidän pikkuinen näkemään maailmaa (jos ei nyt sitten päätä itsekseen kääntyä takaisin RT) :heart: :heart: :heart: . Jänskättää ihan hirmuisesti jo ihan senkin takia etten ole ollut sairaalassa sitten oman syntymäni. Sen lisäksi pelkään ja kammoksun ihan hirveästi kaikkia haavoja ja neuloja. Itse toimenpide ei minua varsinaisesti jännitän, luotan kyllä lekureihin mutta sitten se paraneminen ja kotona pärjääminen... mulla kun ei ole kipukynnystä vissiin ollenkaan :kieh: .

Saatiin muuten painoarviokin joka oli nyt 3.015g. Ei siis mikään vonkale vaan ihan normikokoinen heebo tulossa maailmaan. Apua, musta tulee kohta ihan oikesti äiti. Osaankohan mä, pärjäänköhän mä, selviänköhän mä...??? Onko muiden pää yhtä sekaisin kuin allekirjoittaneen? Nyt on havaittavissa sellaista "pientä" loppuhetken panikointia kun mietin ja listaan asioita mitä pitää vielä ennen ensi perjantaita tehdä. Ihan kun elämä ei jatkuisi sen jälkeen ollenkaan :LOL: :LOL: .

Tulipas sepustus. Muksaa lauantaita kaikille. Itse painelen takaisin vällyjen alle josko vaikka tästä räkätaudista selviäisi ennen sektiota.

Cummastelija 37+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
Apua, musta tulee kohta ihan oikesti äiti. Osaankohan mä, pärjäänköhän mä, selviänköhän mä...??? Onko muiden pää yhtä sekaisin kuin allekirjoittaneen? Nyt on havaittavissa sellaista "pientä" loppuhetken panikointia kun mietin ja listaan asioita mitä pitää vielä ennen ensi perjantaita tehdä. Ihan kun elämä ei jatkuisi sen jälkeen ollenkaan :LOL: :LOL: .
Voi joo aika samat tunnelmat täällä. Kun on se päivämäärä tiedossa niin tutuu niin oudolta. Ja mä kun olen niin järjestelmällinen niin pitkät listat on kaikkea mitä pitää tehdä ja missä käydä ennen sitä 15.pvä. Pukkaa pientä paniikkia. Ja koti pitäis saada sisustettua täysin kuntoon, ihan kun sitä vauvaa kamalasti kiinnostaa eteisen seinän väri... :ashamed:
Mulla on muuten sama synttäripäivä sitten kun teidän pikkuisella :)
Mihin sairaalaan sä muuten menet synnyttämään?

Onnea synntärisankarille Inka85 ja hurjasti tsemppiä O&O (toivottavasti) tulevaan koitokseen :flower: :hug:

Me lähdetään teatteriin päivänäytökseen katsomaan Maija Poppasta <3 Ihanaa, saa vaan nähdä kuinka sitä jaksaa istua ja minkä näköiset jalat on taas sen istumisen jälkeen..

Miimu ja Masu tänään tasan 38 ! Enään 10 päivää !!! :D :D
 
anteeksi kun änkeen tein ketjuun mut pakko oli tulla kurkkaamaan ja fiilistelemään kun 4 vuotta sitten ite ootin esikoista tänä päivänä vkolla 39+0 ja poika syntyi 9.9. :heart: nyt mä aion kurkkia et kuinka moni saa tän saman hienon synttäripäivän ja nyt kun vuosikin sama niin komealta kalskahtaa yhdistelmä 090909 :D tsemppiä kaikille synnytyksiin ja nauttikaa raskauden viime hetkistä, oikeesti sitä mahaa tulee vielä ikävä :p
 
inka85 Paljon onnea! :flower:

odottava ja onnellinen
Kuulostaa aika lupaavalta :)

Cummastelija Kiva kun on suunnitelmat selkeinä! Meillä on samana päivänä laskettuaika ja oon monesti miettinyt, että kumpihan saa ensin vauvan ( ihan kun toi la mitään merkkais, mut kuitenkin ) :) Sinä taidat saada, kun olen varma, että minulla menee yli la:n :)

Minulla on kauhea siivoamisen ja järjestelyn tarve. Kaiken pitäisi olla täydellistä ja "valmista" kun vauva tulee. Vauva varmasti tajuaa miltä täällä näyttää, kun tulee kotiin :whistle: :) Sitten ällöjuttuja.. Mulla oli tossa sängyssä noustessa tullut jotain pikkareihin. ( En tiedä missä välissä, kun en tuntenut mitään. ) Tämä "jotain" oli kastellut pikkarit ja sitten sitä valu vähän mun reidellekin. Ei sitä kauheasti ollut tullut, mutta vähän kuitenkin eikä se ollut varmaan minkään väristä, kun mustat pikkarit oli edelleen mustat. Epäilen, että kyseessä oli valkovuoto - täällä kun puhuttiin että se voi näin lopussa olla tosi vetistäkin. Mutta tulevaisuuden ja mielenrauhan takia kysyn kuitenkin, että voiko lapsivettä tulla vain vähän ja onko siitä jotain haittaa? Nolo kysymys :ashamed: mutta tämä on ainut paikka mistä kehtaan kysyä..

uneksija85 ja papu 37+5
 
O&O:lle onnea ja tsemppiä!! Jospa se nyt olis menoa sitte =)

Uneksija, lapsivettä voi tulla vaan vähän kerrallaan. Ei välttämättä tule heti "lammikkoa lattialle". Yhdelle kaverilla tihkunut lapsivesi hiljalleen monena päivänä ennenkuin hoksasi sen olevan lapsivettä.. Lähestyvää synnytystähän se enteilee ja suosittelen kyllä, että jos sitä tulee lisää tai tunnet supistuksia, niin lähdet ehdottomasti käymään edes näytillä synnärillä..

(.) Täällä väsy-väsy-väsy.. Edellisen yön nukuin tosi hyvn, mutta viime yö meni taas ihan harakoille.. Kahden jälkeen sain vasta unen päästä kiinni ja heräsin kerran vessaan kuudelta ja sitten aamulla kahdeksalta oli pakko nousta ylös lonkkakivun vuoksi.. Mä yritän kauheesti psyykata itteeni että jaksaisin vielä edes pari viikkoa, jotta vauva olisi täysiaikainen ja hänen olisi turvallista tulla tähän maailmaan.. Kaveri on mun synnytyssairaalaan vastasyntyneiden teholla töissä ja sanoi eilen, että siellä on ihan täyttä, et yritä ny hetken pitää se masuasukki masussa. =) Eilen kyllä pesin viimeset vauvan vaatteet ja pakkailin jo vähän kassia itselleni..

Ääh, nyt on pakko lähteä hakemaan pakettia matkahuollosta.. Jee, uudet makkarin verhot odottaa siellä.. Täälä oli muutkin kirjoitelleet, että on hassua kun pitäis saada koti sisustettua valmiiksi ym. ennen vauvan tuloa niinku se verhojen värist kauheesti piittais :D Se on sitä pesänrakennusviettiä, siskot!! :D

Micade, poks poks 36!!
 
tyttönen :flower: =) Onnea!
O&OTsemppiä! :hug: =)

Toivottavasti mäkin pääsen pian vauvaa hakemaan. =) Luulenpa vaan, että poika pitää kynsin ja hampain kiinni eikä suostu tulemaan ennen laskettua aikaa. Veikkailen täällä itsekseni, että yliaikaiseksi menee, mutta kuinka paljon.. Huvittavaa, ekaks ollaan saikulla lepäilemässä eikä saa tehdä mitään, jottei toinen tule liian aikaisin. Sitten tehdään kaikki temput, jotta kaveri suostuisi tulemaan edes laskettuna aikana. :)

Muffa 39+3, la 9.9 lähestyy uhkaavasti. =)
 
Onnea tyttönen nyytistä! :flower: :flower: Ja ihanaa, että Anrika sai pikkuisen kotiin. :heart:

Täällä edelleen hyvä ja ihan ns. normaali olo, ei merkkejä supistuksista, lapsivesistä, kolotuksista tai muista mahdollisista synnytysoireista. Eiköhän tää lasketun ajan ohita, kun siihen on enää 4 päivää. Yliaikainenhan raskaus on vasta 42+ viikoilla, eli vielä on hyvin vauvalla aikaa tulla normitäysiaikaisena. Toivottavasti se nyt kuitenkin älyää ennen tuota viikon 42 täyttymistä olevansa valmis syntymään ja että masun ulkopuolella on tosi paljon jännempää kuin masussa, ettei tarttis käynnistellä. :) Täällä vielä yliaikaisuudesta, jos jotakuta kiinnostaa lueskella: http://www.helistin.fi/?page=2803020&id=6463658

Hauskaa lauantaita kaikille!

Rosehip ja pampula 39+3
 
39+3 :wave:
mä kyllä ootan et pääsen tästä mahasta eroon.. täytyy sanoo, et ei varmasti tuu ikävä! mä haluun oman kropan takas, joka toimii niinkuin MÄ haluan... ja haluan sen oman vauvan jo kotiin :heart:
tänään kerätty omenoita reiku 60kg, ihana syksyinen päivä! :)
 
VAUVAUUTISIA!


Meille syntyi 1.9 pieni tummatukkainen poika,rv 38+6,painoa 3140g ja pituutta 47cm.synnytys meni hyvin,avautumisvaihe kesti 5,5h ja ponnistusvaihe 1min.Mentiin jo yöllä sairaalaan kun oli pitkän ollut kipeitä supistuksia,mutta eihän paikat ollut kuin yhdelle sormelle auki.Jäätiin seurantaan ja supistuksia välillä oli ja välillä loppuivat kokonaan.Mutta sitten pikku hiljaa ne tulivat kipeämpinä ja paikat alkoivat nopeasti aueta.en hölmö ottanut mitään puudutusta kun edellinen synnytys oli niin helppo ja nopea niin ajattelin että onhan se varmaan sitten tämäkin kun on jo neljäs synnytys.7 cm:ssä pyysin puhkasemaan kalvot että homma nopeutuisi j asen jälkeen olikin aika tuskien taivalta.ponnistusvaihe oli tosi raju,yhdellä työnnöllä lapsi tuli ulos,mies kertoi että se suorastaan tuli lentämällä ulos.onneksi en kuitenkaan revennyt pahemmin.Lapsi voi onneksi rajusta ulostulosta huolimatta hyvin,ressukalla oli vielä napanuora kaulan ympärillä ja se oli sotkenut itsensä siihen pääpiuhaan.Päästiin kahden vuorokauden päästä kotiin j kotona on mennyt kaikki hyvin,syödään,nukutaan ja kakataan.ainoa miinuspuoli on maidon nousu,tissit on siis niin kipeät!
onnea ja tsemppiä kaikille vielä synnytystä odottaville ja ihanaa kotielämää jo vauvan saaneille!T. heisku ja pieni mies
 
Onnea tyttöselle!

Cummastelija: No sulla jäi sitten samanmoiset kokemukset kuin mullekin siitä käännöksestä :) Hyvä, että meni hyvin, vaikkei pieni kääntynytkään. Kättärillä ei silloin suostuttu leikkaamaan ennen kuin oli 39+0 täynnä. Meidän poika leikattiin sitten 39+1. Oliks sä menossa Jorviin vai Naikkarille?

inka85: Onnea onnea! Mä kävin sellaisella kuin Vigor's. Niillä oli tilat Kumpulassa. Oli tosi hyvä "käsittely" ja mukava terapeutti/hieroja. Voin suositella! Tosin maksoi aika paljon eli sen 60e/1h. Mutta oli musta kiva käynti. Googlaa ja käy vaikka katsomas niiden nettisivut. Tänään on tuntunut TOSI tiukkoja vihlaisuja tuonne alapäähän, toivottavasti edistävät jotain :)

miimumaija: Mulla ei tullu sektiosta mitään turvotuksia vaan parissa päivässä hävis kaikki raskauden aikana tullut turvotus! Muistat vaan huolehtia vatsan toiminnasta; sektiohan saattaa hetkeks lamata suoliston toimintaa, kun on niitä puudutuksia laitettu. En kyl muista itselleni käyneen oikeastaan sitäkään, mut kuivattuja luumuja vetelin varmuuden vuoks kuitenkin :)

Ihanaa, pääsin käymään ystävän kanssa Käsityömessuilla. Olipa mukavaa :) Mitään ei kyllä itselle tarttunut mukaan, mut esikolle hattu ja muutamat pehmoeläinten kaavat.

Nyt hetkeks lepäämään :wave:
 
Nyt muuten kun katselee noita laskettuja aikoja, niin hurjan moni on saanut vauvan syystä tai toisesta jo paljon ennen laskettua aikaa. Jotenkin aina kuulee niitä, et menee yli vaik kuinka ja paljon tms. Mä oon ollu jo kauan ihan varma siitä, ettei vauva ainakaan etukäteen lähde syntymään, tiedä mistä moinen olo on ollut. Eikä kyl lähtenytkään :) Eikä musta vieläkään tunnu, et syntyis aikoihin :D
 

Yhteistyössä