***Syyskuun Sydäntenmurskaajat- ONNITTELUT KAIKILLE! ***

Tsemppiä Naksokselle!

Mä täällä pähkäilen, että mitä tekisin omenoista, kun hain niitä korillisen porukoilta. Ei viitsisi taas tehdä piirakkaa, tai omenakaurapaistosta, koska ei pitäisi pelkkää hyvää syödä. Tuoreena niitä on kyllä kiva syödä, mutta mä saan nyt niistä ihan kauhean närästyksen ja vauvakin on jo laskeutunut. Joten kummallista. Pitäsi varmaan jotain keitettyä sosetta tehdä niistä, jos se ei vaikka närästäisi niin kauheasti. Mä syön meinaan ihan hulluna suomalaisia omppoja, kun ne on niin hyviä.
 
rimpulakissa eikös se mama ole myöskin jo ylittänyt lasketunajan.... tosin ei ole kuulunut hänestä nyt mitään että liekö sitten jo synnyttänyt =) , mutta ihana tietää että vihdoin alkaa tapahtua ja onhan se itsellekin helpotus kun ei ole koko ajan sellainen sumuinen olo. Jännittää!!!!
 
Täällä kiusattu tulevaa äitiä koko päivän työntämällä takapuolta kylkiluihin ja potkimalla polvilla. Kuunnellut vatsan läpi selkeästi isäänsä. Isä vihjaillut, että vie sen vapaapainiin ja perustaa baby-vapaapainin :D (Älkää ottako sitten näitä liian tosissanne) Ollut koko päivän liikenteessä stadissa ja tuntuu hyvältä tuppukylän jälkeen!

Kysymys:

Onko kaikilla hirveästi ystäviä/kavereita, joilla muksuja tai pienen pieniä vauvoja ja mistä niitä löytää? Kaikki kaverini ovat melkeen lapsettomia tai sitten lapset ovat jo 6-v.-->
 
Mä tulin just raskaushieronnasta, kyllä teki sit niin ihanaa ! Nukahin tietty lopussa ja aloin kuorsaamaan :LOL:
Mitähän ruokaa sitä tänäin keksis. Justiisa vetäsin omenapiirakkaa jota eilen tein.
2 viikkoa olis vielä laskettuun päivään.
 
Täällä siivouspäivä (vihdoin) menossa. Eilinen päivystys käynti sai tajuamaan, että vauva tosiaan voi tulla milloin vain ja mulla on vielä paljon tekemättä :) Hitaasti tämä etenee, mutta minnepä tässä ois kiire :p
 
Nyt vituttaa niin että naama irtoo |O |O :kieh: :kieh:
Kohdun suulla ei ollut sitten tapahtunut muuta,kuin pehmennyt :headwall: viikkoja tänään 37+0 että ei taida tämä aivan heti tulla.
Sitten toinen asia mikä oikeasti alkaa nyppimään niin on se,että nuo puolitutut muorit kaakattaa kaupassa,eikö se vielä oo tehny,no vittu en ku ei oo laskettu aikakaa lähellä :kieh: ja tätä on jo 30 viikolta asti tapahtunut.
Kolmas asia mikä aiheuttaa kierroksia on se,että tältä kylältä et steriilisaatioon pääse,kun en ole vielä kolmeakymmentä.Vuosi näköjään pitää jähiä että saa ehkäisyn kuntoon.Kuulemma tyhjää laittaa edes yliopistolliseen,kun eivät tee ennen kuin ikä on täynnä.Ja ihana äitini sitten ei ymmärrä ja tyrkyttää kaikki ehkäisyt mulle,ettei vaan tuu paksuksi.Ei ymmärrä että vaikka sen lapsi oon niin esim.kierukka ei sovi mulle,niinkuin sille on sopinut (heh minua alkoi kierukalla odottaan)

Anteeksi tunteen purkaus,tänään on tällainen päivä :LOL:
Niin ja onnea jotka vauvan on saanut :flower:
 
J84
Merkkailen...kivuttomia suppareita satelee kiitettävästi, tosin saisivat mun puolesta muuttua kivuliaiksi, jotta pääsee hommiin :D

Onnea tasapuolisesta kaikille vauvan saaneille :heart:

J84 37+3
 
Roona82 : Wau, sun mies pesee siis ikkunoita. Mitenkähän mä saisin mun ukon siihen hommaan huijattua =) Jotakin hyötyä tästä isosta mahasta ja selkäkivuista, kun mies taas eilen imuroi, ihanaa kun ite ei tartte, mä kun inhoon imuroimista :p
 
Ihanaa kun niinkin moni on jo saanut vauvan, onnea viellä kovasti kaikille jo vauvautuneille :flower:

Täällä ei ole yhtään minkäänlaisia tuntemuksia että vauva aikois tänvuoden puolella saapua maailmaan. Jotenkin kun kaikilla tutuilla jotka viimeaikoina on saanut vauvoja on mennyt yli lasketun niin ei enään edes pysty kuvittelemaan että lähtö tulisi sitä ennen. Myös kaikki muistuttaa siitä kokoajan että.. "ei se nyt ennen laskettua tule varsinkaan kun on ensimmäinen tulossa" :headwall:
Ainut tuntemus mitä on ollut on kun pikkunen liikkuu tuolla mahoissa niin välillä liikkeet tuntuu ikäviltä reisissä ja tulee simmosia tosi inhottavia vihlovia suonenvetoja. Tosiaan kun neuvislääkärikin kertoi ettei kohdunsuulla mitään ollut tapahtunut niin ei ole liput korkeella. Kokoajan on mielessä että enään 4vk vaikka laskettuun onkin vaan se 2vk.. puuh ja valivali.. On tää mukavaa että on paikka missä voi käydä purkamassa kurjuus tuntemuksia niin että kaikki viellä ymmärtää :LOL: :LOL:
Mies olis jo vaihtanu maisemia jos sille joutusin kaiken sysäämään :D

Dindei + mini 38+1
 
Rimpulakissa, nyt mä olen käynyt vuoden verran tossa Manskulla Fresh Up:issa, brassi sokerointi maksaa siellä 80-100e. Se on aika perushinta/parikymppiä enemmän kun joissain muissa keskustan liikkeissä. Kävin aikaisemmin vanhan asuntomme naapurissa Sörnäisissä, sellaisessa pienessä kynsistudiossa jota piti kaksi vietnamilaista tyttöä. Siellä ihan paras lopputulos ja se kävi tosi nopesti ja kivuttomasti aina, vaikkakin paikkana se oli vähän "kämänen". Brassi, sääret ja reidet makso yhteensä 50e. En ole käynyt siellä, sillä tää joka mulle sen aina teki muutti ulkomaille:( Kokeilin sitten muutamaa paikkaa, ja tää Fresh up on musta hyvä. Suosittelen! Mä en todellakaan pysty itseäni vahata tai epiloida, olen niin kipuherkkä. Ja toi sokerointi sopii herkälle iholle vielä paremmin kuin vaha.

yonnazzz ei, yhdelläkään mun kaverilla tai yhtään peremmallakaan tutulla ei ole lapsia. Jollain vanhoilla koulukavereilla on, mutta heitä en näe ikinä. Onneks mun kaikki kaverit on hirveen innoissaan vauvasta, vaikka aluksi tuntuikin että ne kaikkosivat kun kuulivat vauva-uutisen. Toivottavasti pystytään hengailemaan edes vähän samalla tavalla kuin ennenkin (eli syömässä, kahvilla,ostoksilla). Eiköhän niitä vauva-kavereita ala sitten löytymään viimeistään leikkipuistoista yms vauva-harrastuksista. Mä näin neuvolassa kans ilmoituksen, että ainakin Brahen asukaspuistossa järjestetään tapaamisia lasketun-ajan mukaan.

Mun on vähän vaikea tutustua uusiin ihmisiin, olen aika hitaasti lämpenevä.. :) Eikä mua niin haittaa jos en saa kauhesti mamma-kavereita (ainakaan vielä..), en muutenkaan ole oikein sen tyylinen.Mutta, saa nähä, näiden puheiden jälkeen olen varmasti pian hiekkalaatikon reunalla puhumassa kakkavaipoista :D
 
hei vaan!

neukku kuulumisia!

sf-mitta 35cm (35cm), eli samas pysyny!
syke 130-140
liikkeet ++
rt (edelleen, onneksi pysynyt)
verenpaineet 98/48 (80/49)
hb 110 (113)
turvotus + (-)
pissakin oli edelleen puhdasta!

mitäs viälä.....? ei mitään uutta, supistukset vähenee mitä lähemmäs laskettua aikaa mennään, ihme! :headwall: :'(

olisin niin valmis jo synnyttämään! :whistle:

mutta odotellaan seuraavaa neukku kertaa, joka ens ma!

fiksu ja brutus 37+4
 
Tänään neuvolas taas käyty... viimeisen kerran!!!! Perjantaina matkaan äippäpolille yliaikaiskontrolliin, jos hyvin käy ni käynnistettäs sillon... mut luultavasti viel lähettävät sillonki kotiin muutamaks päiväks kärvistelemään!!!!

Edelleen ketutus suurenmoinen... oon koko ajan ihan raivon partaalla!!!! :headwall:

mama ja kääpiäinen 40+6
 
Tsempit Naksokselle!!

Pikainen luku taas sen vähän mitä takamus kestää istua.. :whistle: Tää on kamalampaa kuin synnytyksen jälkeen.. :ashamed:

Supistelee ja menkkajomotus on koko ajan päällä. En tiedä uskaltaako edes ääneen sanoa, mutta pari yötä sentään nukkunut vähän paremmin.. Ensi yönä sitten varmaan valvotaan :D

Roona, kiva että muillakin on noin kuuliaita miehiä ;) Mun mies pesi jo keväällä ikkunat vaikka olisin kyllä loistavasti saanut ne itekkin pestyä, mutta äitinsä (eli mun anoppi) pelotteli sen niin ettei antanut mun pestä niitä.. :D Kiva anoppi mulla! Tiedän, että se tulee siivoamaan koko talon mulle "lahjana" ennen ristiäisiä, niin on tehnyt molempien vanhempienkin lasten kohdalla. Nyt mä kyllä varasin ikkunoiden syyspesun itselleni ainakin sisäpuolelta.. Että jos ei synnytys muuten lähde käyntiin, niin pesen ikkunatkin osana perusteellista siivousta ja sitte kokeilen ne loputki ÄSSÄT siihen päälle.. :LOL:

Nonni, ny pitää lähteä hakemaan herra 6v. kaverilta kotiin. Mamalle vielä tsempit sinne ketutuksen kouriin.. =) Ei sulla ny enää millää muotoa kauaa mene!!

Micade 36+2
 
Terve kaikille,

siitä naistenklinikka reissusta tulikin yllättäen pidempi reissu. Jäin raskausmyrkytyksen vuoksi sisään ja torstaina synnytys käynnistettiin ja kaunis pullukkaposkinen tyttövauva oli maailmassa 4.45 perjantai aamuna. kerron synnytyksestä ja sairaala-ajasta lisää myöhemmin.

Jooseppi ja Möykky neljä päivää
 
Täällä siivouspäivä kostautui kamalalla selkäkivulla :kieh: Istuminen väärässä asennossa ja kumartaminen tekee kipeetä! Sohvalta on myös hankala päästä ylös.. No onpahan ainakin puhdasta. Täytyy nyt vaan levätä ja nauttia siististä kodista!
 
Onnea paljon joosepille ja perheelle!! :heart: Mä arvasin heti, kun susta ei kuulunu mitään. Ihanaa, että saitte vauvan kainaloon!

Ai niin, olkkis ja mama-84:hän pitää täällä mulle vielä näitä LA:n ohittaneiden seuraa ;) Mama-84, meillä (pk-seutu ) tuo yliaikaiskontrolli on vasta 41+5 ja silloin ei siis todellakaan mitään käynnistellä vaan ihmetellään vaan vauvan tilannetta. Käynnistys on tarvittaessa vasta 42+2 tai 3. Kuulemma niin moni vauva syntyykin itsestään juuri tuossa välillä joten ovat siirtäneet käynnistystä siks noin pitkälle. Notta saatan pahimmillaan joutua vielä pari viikkoa odottelemaan |O Ei mulla kyllä sinällään oo mikään hätäkään, kun vointi on mitä mainioin, mutta mulla keittää nyt jo noi kyselyt, et "eikö vieläkään..." :whistle:

Mua pelottaa se synnytys niin paljon, et toisaalta ei ole mikään kiirus ees synnyttelemään, mutta toisaalta haluisin eroon tästä jännityksestä, et mitä sieltä oikein on tulossa... :ashamed:

miimu: Kiitos vinkistä! Pitää kyllä ehdottomasti käydä testaamassa joku kerta. Mietinkin jo, et olis ihana mennä ennen synnytystä, kun sen jälkeen en varmaan kehtaa mennä aikoihin, jos on paikat ihan viturallaan... Sori tuo ilmaisu :)

Meen soffalle miettimään syntyjä syviä ja vähän neulomaan. Mulla ei ole mitään hillitöntä siivousvimmaa, mutta tekis mieli ommella ja neuloa vaikka mitä. En kuitenkaan viitsi mitään isompaa aloittaa, kun ärsyttää jos jää pahasti kesken.
 
Joosepille onnea :heart: :heart:

Mulla oli esikoisen yliaikakontrolli 2v sitten 41+5. Koko arvio oli vauvasta silloin 3700g+4200g. Mä pääsin käynnistykseen heti seuraavana päivänä,ja poika syntyi sit sitä seuraavana. Joten onko se muuttunut sen jälkeen että käynnistävät vielä myöhemmin?

Mulle onneksi luvattiin että käynnistetään nyt vielä aikasemmin, jos vauva uhkaa kasvaa liian isoksi. Esikoinen oli meinaan 4548g ja 54cm.

Täällä ollut vointi tänään ihan ok, menkkajomotusta ei muuta. Kaupoilla tuli taas kierreltyä, en jotenkin osaa vaan olla kotona ja paikoillaan. Noh eikai sitä tarviikaan.

Mammakavereista: Mulla on muutamia kavereita joilla on lapsia, tuli viime äitiyslomalla ainakin nähtyä aika tiiviisti. Ei jaksa olla päivisin yksin, vaan mä taas tykkään olla koko ajan menossa.

Laskettuunaikaankin vielä 3vko, tylsää odottaa..

Inka Ja Maisa 37+0 :heart: :heart:
 

Yhteistyössä