***Syyskuun Sydäntenmurskaajat- ONNITTELUT KAIKILLE! ***

Rimpulakissalle ja Inka85:lle suurkiitokset kommenteista, ne tulivat tosiaan tarpeeseen ja vähän auttoivat tekemään päätöksen vaatteiden suhteen. Miimumaija kirjoitti mammalegginsseistä ja taidan päätyä niihin samoihin, ovatkin ainoat mammahousut jotka omistan. Tosin ne tökkivät jo aika pahasti kun koko kesän mennyt niillä samoilla paitsi helteillä jolloin hameet riittivät. Noh, ehkä kotiin voi niissä tulla tuon 10 km :kieh: .

Joosepille tuhat kiloa onnea nyytin johdosta :flower:

Mulla on taas masuasukki puskenut päätään tuonne kylkikaareen niin, että luulin äsken pyörtyväni kivusta. Sama kohta joka päivä ja tuntuu, että se on jo valmiiksi ihan pehmeä ja arka koko kylki eikä kestä pientäkään hipaisua. Enpä olisi ensimmäinen odottaja jolal kylkiluu murtuu kun pieni kaikilla voimilla tunkee luu luuta vasten . Noh, toivottavasti ei sentään.

Taas on yksi päivä takana ja ollaan lähempänä h-hetkeä. Jännää! Huomenna on hierontaa ja treffaan duunikaverini. Keskiviikkona on sitten kauan kaivattu kasvohoito sekä pedikyyri + viimeinen neuvola masun kanssa. Torstain pyhitän siivoukselle ja jos vaikka kävisi miehen kanssa "viimeisellä aterialla" ihan noin niinkuin kaksistaan ja perjantaina sitten... olen äiti (jos kaikki menee hyvin). Hui kauheeta |O :heart: :heart: :heart:
 
inka85: No mulle sanottiin näin, kun asiasta kyselin neuvolasta. Mutta tuo nyt varmaan koskee siis sellaista tilannetta, et kaikki on ok eikä vauva ns. liian iso. Varmasti käynnistelevät aiemmin, jos on aihetta. Mua jännittää se käynnistys tuon aiemman sektion vuoksi ja siks mietiskelen sitä. Toivotaan nyt kuitenkin et tulis omineen jo aiemmin ulos :)

Cummastelija: Mammalegginssit on varmaan just passelit :) Kyllä ne sen reissun vielä pelittää ;)

Mammakavereista: Mulla oli esikon vauva-aikana pari hyvää kaveria kans kotona vauvan kanssa ja nähtiin tosi usein ja vaihdettiin kuulumisia. Nyt on kans yks saanut just vauvan, mutta katsotaan nyt miten tulee nähtyä, kun en ehkä kahden pienen kanssa jaksa niin reissata. Muuten mun kavereilla ei juurikaan lapsia ole (moni vielä sinkkujakin! ) vaikka 30v ollaankin jo... Puistossa ja perhekahviloissa oon kyllä nyt kevään ja kesän aikana saanut paljon uusia tuttuja tästä meidän nurkilta, joten ainakin niissä käydessä riittää juttuseuraa.
 
Jooseppi onnea :flower: :flower:

mäkin olin tänään koko päivän kaupungilla, on kans ihmeellinen käsitys jossain aivojen perukoilla että kaiken pitää olla valmista ja täydellistä vauvaa varten. selkä oli yhdessä vaiheessa tosi kovilla mutta pieni teehetki auttoi poistaan sen vaivan =)

mulla on pari äitikaveria joilla vauva max 5kk ikänen. on vähän erilaista puhua ei-äitikavereiden kanssa raskaudesta ym. kuin niiden kans jotka sen on kokeneet..oon tyytyväinen että voi jakaa kokemuksia, onhan tää niin iso asia.

huomenna taas neuvolaan, tuntuu että tää nää viimeset viikot on yhtä tiistaita =) nyt teetä ja luumuja ja tv:n ääreen :wave:

kerttuneiti ja puru 38+6 :heart:
 
Rimpulakissa: Mulla varmaan käynnistettiinkin sen takia kun painoarvio oli jo noinkin paljon. Ja heitti kyllä pahasti..
Mä niin toivoisin että tää synnytys käynnistyi itsestään, mutta toki toivon käynnistystä jos vauva meinaa kasvaa taas isoksi.

Tuli vielä mieleen noista kavereista, että olisiko kiinnostusta järjestää jossain vaiheessa tapaaminen Pk-seudulla?
Kuitenkin varmaan sitten kun kaikkien vaavit syntyneet ja arki pyörii, mutta mieltä olisitte?

 
Alkuperäinen kirjoittaja rimpulakissa:
Ai niin, olkkis ja mama-84:hän pitää täällä mulle vielä näitä LA:n ohittaneiden seuraa ;) Mama-84, meillä (pk-seutu ) tuo yliaikaiskontrolli on vasta 41+5 ja silloin ei siis todellakaan mitään käynnistellä vaan ihmetellään vaan vauvan tilannetta. Käynnistys on tarvittaessa vasta 42+2 tai 3. Kuulemma niin moni vauva syntyykin itsestään juuri tuossa välillä joten ovat siirtäneet käynnistystä siks noin pitkälle. Notta saatan pahimmillaan joutua vielä pari viikkoa odottelemaan |O Ei mulla kyllä sinällään oo mikään hätäkään, kun vointi on mitä mainioin, mutta mulla keittää nyt jo noi kyselyt, et "eikö vieläkään..." :whistle:
Mulla on jo sovittu käynnistyspäivä joten en mä täällä enää sun seurana, valitettavasti, kovin kauaa ole... ;) Tosin sitä en kerro että koska se on, kun muuten rupee itseä stressaamaan liikaa jos ei osastolla silloin olekaan tilaa tms.

O&Ö

 
Onnea Jooseppi :flower: :heart:

Kävin itse nyt sitten siellä äitipolilla. Ei oli r.myrkytys. Onneksi. :)
Diagnoosiksi sain stressin. Kun aloin puhumaan tosta mun unettomuudesta niin lääkäri
sanoi että sulla on varmaankin stressiä kun kaikki muut arvot on ihan kohdillaan ja missään ei mitään häikkää ole.
Sain kumminkin vahvat lääkkeet panacoddia tohon särkyyn ja täytyy sanoa
että olen nyt seittemännessä taivaassa. :saint:
Ei nimittäin särje päätä enään yhtään :D
Vauvasta sain kanssa paino arvion. Tällä hetkellä 3400g suunnilleen.
Joten ei mikään iso poika ole tulossa. :D :heart:
Supistuksiakin piirtyi käyrälle ja sain kyllä sellaisen ala-pää tutkimuksen että oksat pois |O
Sattui ihan älyttömästi :'(
Mutta kait sillä lääkärillä oli tarkoituskin? Että on näillä viikoilla vähän kova kouraisempi :kieh:
Mutta pää asia kumminkin että ei ole sen vakavempaa kuin stressi.

Nyt vaan odotellaan malttamattomina että koska ja milloin alkaa nyt sitten tapahtumaan jotain.

O&O on varmaan jo laitoksella. Ei ainakaan minun silmään ole pistänyt mikään viesti.
Onnea sinne. :hug:

Nyt menen kanssa nukkumaan. Keskiviikkona viiminen neuvola mahan kanssa.
Ja seuraava onkin yliaikais kontrolli. Huoh....niitä odotellessa. :D

Bebes & Salamatkustaja 40+2 :heart::heart:
 
Miks vauvat saa päättää koska nukutaan ja koska ei??? |O |O |O
:headwall:
Tuossa tuo sylissä köllii, fleece-hupaan kapaloituna, tyytyväisenä, hiljaa... mutta hereillä. Tuijottaa mua tummilla nappisilmillä ja tuhisee. Heti vaan alkaa armoton rutina kun laittaa sänkyyn ja valot pois. Ei se muuta vissiin kaipaa kun syliä ja seuraa. Mutta näinhän mä luin jostain, että aika yleistä pikkuvauvoilla tuo päinvastainen unirytmi...

Onnea kaikille vauvautuneille! Jooseppi, laita yksärii sit kun kerkiit, niin saadaan teidänkin tiedot etusivulle. Hemppu81: Kiitos yksäristä, päivitetään!

Mä just mietiskelin tota raskausajan unettomuutta... Voiskohan se olla, että kroppa ns. "valmentaa" tulevaan? Mulla se unettomuus ei auttanut kyllä yhtään. Nyt oon niin väsynyt joka yö, että kyllä v*tuttaa niin älyttömästi tää valvominen! Mietin just, että mä oon niiiiiin pulassa sit ku miehellä alkaa taas työt, eikä se voi enää tehä "yövuoroo" ton lapsen kans. Nyt sentäs iteki pääsee välillä nukkuun kun vuorotellaan aina alkuyö-aamuyö,,, *huokaus*

Tsemppiä ja kärsivällisyyttä kaikille jotka menee käynnistykseen! Siinä saattaa mennä jopa 3 päivää ennenkö h--hetki koittaa...! Mulla olis varmaan menny siihen kolmanteen päivään, ellei olis lääkärit "pakottanu" synnytystä alkamaan ja puhkassu kalvot... :kieh:

Jahhas, jospa nyt menis päivittään tota etusivuu, ja liimaileen vauvakirjaan valokuvia jotka tuli tänään postissa :D

Roona & yökukkuja
 
Täällä kanssa valvotaan. Olen jo pidemmän aikaa lueskellut juttujanne. Itselläni on laskettu aika 19.9 eli nyt 38+3 menossa. Neljättä odottelen syntyväksi. Ollut jo reilun viikon satunnaisia supistuksia, siis niin että tuntuu alavatsassa ja selässä. Nyt olen merkkaillut ylös jopa niiden tiheyttä, mutta tuskinpa tästä mihinkään vielä pääsee lähtemään. Aiemmissa raskauksissa sama juttu loppuraskaudesta, siis että ei saa öisin nukuttua.

 
Joosepille onnittelut!!
:flower:

Sit omaa napaa ja valitteluita. Huoh, taas nii huonosti nukuttu yö takana ettäh. Lisäks olo alkaa olla kärsimätön. Tuntuu ettei jaksa enää yhtään ja pelko nostanu persiinsä ja tyrkyttää ihteensä. Hirvittää et jos menee yli aikaseks, et kui paljon? Kui isoks? 3,5 kg on mul alakautta synnytykses rajana...kui nopeeta hurahtaa kui isoks ku arvioitu et la aikaan olisi tuon.....ja neuvolas vain sanoivat et kyl se sit revitään vaikka väkisellä sieltä ulos ja ellei sit mahdukaan nii sit ei ketää sinne ole jätetty, mut ihan ku tahtoisin sen kokea!!! Kyl kuulostaa lohdulliselta. :headwall:

Eilen kävin kunnon kävelyllä nii sai aikaan upeita suppareita jotka kylläkin sit taas laantui ku panin nukkumaan, mä jo ehdin aatella ja toivoa parasta mutta ei.....mielialat vaihtelee toivosta masentuneisuuteen ja sit taas toiveisiin ja tuntuu että jaksaahan tässä ja luottaa et kyl se pieni sieltä tulee ennen kui on liian iso tullakseen alakautta.

ja vali vali vali vali =) Ehkä huomenna sit taas pirteempi tai jo hetken kuluttua mieliala nousseena. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja inka85:
Rimpulakissa: Mulla varmaan käynnistettiinkin sen takia kun painoarvio oli jo noinkin paljon. Ja heitti kyllä pahasti..
Mä niin toivoisin että tää synnytys käynnistyi itsestään, mutta toki toivon käynnistystä jos vauva meinaa kasvaa taas isoksi.

Tuli vielä mieleen noista kavereista, että olisiko kiinnostusta järjestää jossain vaiheessa tapaaminen Pk-seudulla?
Kuitenkin varmaan sitten kun kaikkien vaavit syntyneet ja arki pyörii, mutta mieltä olisitte?
Mä olen ainakin innostunut johonkin miittiin, kun tosiaan valittelin tuossa aikaisemmin, että mulla ei ole YHTÄÄN lapsituttua! Tuntuu jotenkin pelottavalta, että olen ENSIMMÄINEN ja ainut kaveripiiristä! Nyt ne on kyllä innostuneita jättämään pillereita pois ja harkitsemaan raskautta :D '
Huomenna neuvolalääkäri, katsotaan onko meidän löylykauha kiinnittynyt!

 
Huomenta!

Paljon onnea Joosepille !! :flower:

Täällä huomenna LA käsillä, jee. :) Ja taas kerran neuvola. Jokohan tuo olis viimenen neuvola. Täällä yliaikakontrolli tehdään viikoilla 41+5 ja siinä sitten päätetään, missä vaiheessa käynnistellään. Eli enää pari viikkoa ja pitäis jotain alkaa jo tapahtua! Yritän kyllä kovasti tänään maanitella vauvaa syntymään laskettuna päivänään, mutta ei tuo kyllä kovin innokkaalta vaikuta. Kerroin jo eilen, että vuokrasopimus on päättymässä ja häntä uhkaa häätö. :D Mut taitaa olla kyllä rontti sitkasta sorttia. Olo mulla on edelleen tosi hyvä, mutta kieltämättä tuttujen kyselyt alkaa ihan kohta kiristämään hermoja..

Tää mamma menee nyt leipomaan. Koittakaahan jaksella, kyllä kaikkien vauvat ennen pitkää syntyvät!

Rosehip ja pampula 39+6
 
ONNEA Joosepille :flower: :flower:

Tänään taas neuvola mut vast kahdelta, yleensä ainut meno mitä viikolla on :D Taidan viettää aika tylsää elämää..heh.. No mut kyl nää päivät täs kuluu koiraa ulkoiluttaessa ja kissoja rapsutellessa..Tosiaan omilla kavereilla ei viel tietoakaan lapsista ku ei ole niil viel vakimiehiäkään =) =) Mut onneks mun miehen siskol on sama laskettupäivä ku mulla, saa sitten vaihdella ainakin kuulumisia jonkun kanssa =) =)

Heissu 38+6
 
Hellurei, täälläkin vituttaa nyt nii et naama IRTOO!!

Kävin siis eilen synnärillä kun oli koko päivän supistellu säännöllisesti ja epäsäännöllisesti, mutta silleen et koski. Olin 2 cm auki ja kanavaa oli 1cm, hengailtiin miehen kanssa salissa turhautuneina suppareihin 4½ tuntia tuloksetta, paikat samassa tilanteessa ku mentäessäkii vaikka sen koko ajan supisteli säännöllisesti, halusin kotiin ja täällähän minä. Että sellasta, 2 kertaa ne ronklas värkin et toivotaan et jonniimoista ärsykettä ois saanu aikaan eikä tarviis enää kärvistellä kauaa... vauvan paino arvio oli 3500g, pelottaa et kui isoks kerkiikään kasvaa jos menee paljonkii yli lasketun ajan... mut toivottavsti ei mee...

zeny 39+4
 
Tää ei oo taas kerennyt/jaksanut tulla täälläkään pistäytymään. Päivät ovat menneet nopeesti tyttöjen kanssa touhuillessa ja kun ukko on kotiutunut ja ollaan syöty olenkin kömpinyt sänkyyn lepäilemään ja katselemaan telkkua, kun on ollut niin väsy olo.

Ihanasti on jo vauvoja syntynyt, joten onnittelut kaikille jo masuistaan eroon päässeille. :D :flower:

Täällä olis tänään taas neuvola. Saas nähdä paljon on painoa tullut, kun tuli viikonloppuna (ja kyllä hieman muinakin iltoina) herkuteltua vähän turhan paljon. :ashamed:
Vähän pelottaa tuo tuleva synnytys, kun pääsin oman mielenrauhani takia äippäpolille tarkistamaan vauvan painoa, ja arvio oli viikolla 38+2 3100-3400g. Että jos tääkin menee sen 2 viikkoa yli LA:n että miten iso tuo tirppa sitten syntyessään on. Ja tulihan se sitten kysyttyä se sukupuolikin kun katselin kun lääkäri aika vauhdilla siirtyi ultratessaan paljastavan alueen ohi. :D Mutta sen pidänkin salaisuutena, kun ei tuo ukkokaan sitä vielä tiedä :D

Mutta nyt pitäis valmistautua sinne neuvolaan pikkuhiljaa. :)

Hikkis&Tirppa tasan 39 (viikko enää LA:n ja toivon mukaan korkeintaan enää 3 viikkoa tirpan syntymään) :D
 
Onnea niille, jotka ovat saaneet jo vauvan ja tsemppiä niille, jotka haluaisivat jo saada vauvan pihalle mahastaan :)

Sattuko joku muuten katsomaan eilen LIV-kanavalta illalla sitä dokumenttia hieman isoista vauvoista? Mä ihan järkytyin kuinka suuria ne oli. Nehän painoi syntyessään melkein 6 kiloa vai ylikin. Ja yksvuotiaalle syötettiin ranskalaisia, kamalaa :(

Helinä
 
Äitiysneuvolakäynnit ohi ja kaikki kohtuullisessa kunnossa paitsi hemoglobiini vaikka sekin oli 125. Seuraava tapaaminen neuvolan terveydenhoitajan kanssa ensi viikolla kun vauva on jo kotona. Ei jaksaisi odottaa enää yhtään... :D

Olkkis ja Ötzki 40+2
 
bebes Hyvä, että sait helpotusta vaivaan!

Helinä83 Äsken tuli ilmeisesti uusinta tuosta dokumentista ja katsoin sen. Oli kyllä suuria vauvoja. Mua jännittää ihan kauheasti kuinka suuri mun vauvasta tulee - etenkin, jos menee yli lasketunajan :|

Sormia kolottaa kauheasti. Vaikea laittaa käsiä nyrkkiin, kun tuntuu nivelissä pahalta. Jotenkin alkaa stressaamaan kaikki asiat (vauvan paino, verenpaine...). Tähän asti kuitenkin pysynyt melko rauhallisena kaiken suhteen. Pitää varmaan perjantaina neuvolassa kertoa asioista mitkä vaivaa, jos vaikka sais vähän rauhoteltua mieltä :ashamed:

uneksija85 ja papu 38+1
 
olkkis: Senkin ketale ;) Olin jo unohtanut tuon sun käynnistys-jutun...

Vauvan painon noususta LA jälkeen:
Mulle sanoi terkkari, ettei vauvan paino juurikaan nouse lasketun ajan jälkeen. Vähän voi tulla, mutta ei mitään isoja lukuja. Et jos vauvasta on esim. sanottu et olis laskettuna aikana noin 3500g, niin ei tulis kuin ehkä 100g extraa vaikka menis parikin viikkoa ohi. Tiedä sitten. Tuostakin sanoo mun mielestä yks yhtä ja toinen toista.

Meillä esikoinen painoi syntyessään 3190g, joten mun mielessä tuo 3500g:kin on ihan valtava vauva :ashamed: Siis synnytettäväksi. Vaikka suurin osahan nykyään on jo lähempänä neljää kuin kolmea kiloa. Samoissa grammaluvuissa oli tämäkin veljensä kanssa silloin painoarviota tehdessä, mutta ku esikko syntyi viikon etuajassa ja tämä taas LA:n jälkeen, niin isompihan se varmasti on. Ahistaa.

Ahdistaa muutenkin tuo synnytys ihan hulluna. Tuntuu, et se masentaa niin paljon, et ei ole voimia olla tuon esikoisenkaan kanssa täysillä. Jos poika käy kiukuttelemaan, niin muakin käy heti itkettään. Ei kiva.

Niinhän ne tosiaan väittää, että äidin valvomiset loppuraskaudessa valmistais elimistöä tulevaan. Mulla kyllä esikon kanssa ekat 3kk meni ihan pirteästi ja mietinkin jo et miten joku VOI valittaa väsymystä. Nyt oon jo etukäteen niin väsynyt, et mietin, miten joku pienen lapsi vanhempi VOI olla pirteä... :)

Tekis mieli ottaa torkut, mutta odottelen vaavi-sänkyä saapuvaksi klo 13-15 välillä, joten turha toivo.

rimpulakissa rv 40+4
 
hmm.. mulla ilmeisesti tihkuttaa lapsivettä tai jotai.. äippäpolilla käskivät tarkkailla tilannetta ja jos on ihan varmaksi vettä nii sitte lähtee tulee, epäilivät että joko vettä tai normaalia tihkutusta ku paikat alkaa aukee ja synnytys lähenee.. supistuksia on tullu mut ei vie säännöllisesti ja masu meni sekasi.. ja ruokahalu meni mutta kai se on yritettävä syödä ku mutsi toi lautasen etee :)
 
Rimpulakissa, eikös se pää ole kuitenkin se vaikein osa synnyttää ja sen ympärykseen tuskin vaikuttaa se, onko vaavi 3100g vai 3500g? Ja tuskin se pään ympärysmittakaan tässä vaiheessa kasvaa senttejä parissa viikossa..? Siis näin päättelisin maalaisjärjellä, kokemusta saati faktatietoa ei ole. :)

Mun leivänleipomiset jäi väliin, ku päätinkin mennä aamusaunaan. :D Mä yritän vielä nautiskella tästä elosta, kun voi tehdä mitä vaan milloin vaan. Tosin pienin rajoituksin, esim. poistumatta kovin kauas kotoa. ;) Mä haaveilen täällä nyt kerroskiisselistä ja ajattelin käydä köpöttelemässä torille marjoja hakemaan.

Rosehip

 

Yhteistyössä