***Syyskuun Sydäntenmurskaajat- ONNITTELUT KAIKILLE! ***

Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu09:
Neukkulaan lähtö käsillä..kuulumisista sitten ip:llä =)

Vauveli muuttunut jotensakin hiljaisemmaksi ja välillä saa oikein odotella liikkeitä..vaistoaako se tulevan käynnistyksen vai mistä moinen voi johtua.. :whistle:
Välillä pelottaa jotta jtn vialla..ja sit eilen ihan outoja tuntemuksia massussa..sellasta tunnetta kun joku ois puhaltanut pillillä veteen..outoa?? :|

Elämänilo3 kannattaa olla mahdollisimman vaativa tuon asian kanssa ja vaik vähän liiotella olotiloja jotta ottavat tosissaan..onhan se nyt prkl ettei rupea jtn tapahtumaan..
Mä kaksi viikkoa sitten kävin äitiyspolin päivystyksessä itkemässä ihan urakalla sitä mahd. käynnistystä ja ottivat niin tosissaa et siksi osittain saan se nyt tulevana maanantaina 38+0..onhan siinä toki muitakin syitä..vauvan isokokoisuus, synnytyspelko, raskausdiabetes.. :ashamed:

Voimia meille kaikille :hug:

Äippä35v ja Nuppu37+4 :flower:

Nuppu ois tosiaan täytyny liioitella, nyt sitten ei tietoa miten etenee homma. Ei ainakaa viel vkl mitään ja sanoivat et kahtotaan nyt. Eli...en tieä mitä ajatella sitten. Täytyy vain odotella. Mies tosin sanoi että jos ei ala tapahtua nii hää tulee mukaan sit ja sanoo että on jotai tapahduttava, ettei ennen pois lähtä!!

Onneks sulla on otettu tosissaan. :hug: Jaksele viel siihen asti! =)
 
Elämänilo3 joka on muuten ihana nimimerkki..niin olen huomanut että kätilöt esim. saattaa puhua et ne kyl käynnistäis jo silloin ja silloin viikoilla ja sit totuus kuiteski paljastuu kun tapaa lääkärin joka oikeesti tekee sit sen päätöksen käynnistyksestä..eli siin joutuu odottava äiti aikamoisien "lupauksien" vyyhtiin..ainut ketä todella kannattaa uskoa ja kuunnella on se leguri..muil ei oikeastaa ole päätösvaltaa..tähän lopputulokseen olen päätynyt.. :x

Äippä35v ja Nuppu38+4 :flower:
 
Näin mä aattelin kanssa ku tänää juttelin äippäpolin niie immeisten kanssa. Jotenkin raivostuttavaa et nostetaan toiveita ja sit latistetaan, mut mä koitan toivoa ny positiivisesti et käynnistys vaikka vkl ettei tarvis enää mitää soutamista, musta tuntuu et sellasta en ainakaa jaksa ollenkaan.
Toi nimimerkki.... =) tuli siit ku nii toivottiin jo pari vuotta kolmatta elämäniloa elämään. =) Voi ku tulis vain se pieni jo.

Nyt lapsia saunottamaan ja koittaa tsempata ihtee et kyl tämä tästä. =)

 
Roona82:lle
Ja muille. Itse imetystukilistalta apua saaneena laitan listan muutamaan kirjoitukseen linkin. Jospa Roona saisit vinkkiä vasemmanpuoleisen rinnan kelpaamattomuuteen - joku muukin innostuisi lukemaan tekstejä :)

Vinkkejä: Imetysasento:
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=131&Itemid=158

Imemisasento ja -ote:
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=105&Itemid=101

Imuoteongelmat:
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=23&Itemid=165

Ja taas loppuun:
Suuret ja lämpimät onnittelut kaikille vauvansa saaneille! Perässä tullaan... :wave:

hanjuu :heart: vauva 38+1
 
Onnea kaikille vauvan saaneille...

Nopee merkkaus ja uutisten kertominen.
Tänne syntyi pieni prinsessa 8.9 klo 22:21. Pituutta neidillä oli 50cm ja painoa 3,054kg. Tossa hetki sit kotiuduttiin. Palaan kertoo tarkemmin synnytyksestä kynhan jaksan...

Tsemppiä niille jotka viel odottaa nyyttiä syntyväks.
 
neukkulassa käyty tänään......... :headwall: :headwall: :headwall:
paikoissa ei suurempaa muutosta kuin vajaa kuukausi sitten.oisko paikat auki hentin enemmän, 2-3sormelle sanoi olevan sisäsuun auki. kanavaa jäljellä vieläkin.

mutta tää painoarvio nyt sit hirvitti......... sanoi että käsikopelolla tuntuu yli 4kiloselta jo :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: |O |O ja pitkältä!!!!! sf-mitta oli noussu 2cm ja oli nyt 34cm....joka ei ole nyt mahottomasti mut eipä ole muistakaan ollu sen kummempi. kiloja tullu nyt 17kiloa lähtöpainoon!!!!

lähete äippäpolille,kiireellisyysluokka 1-7päivää. lekuri pyysi neukkatätii soittaa sinne suoraan aikaa jos sattuis saamaan tälle päivälle jo mut ei ainakaan toistaiseksi saanu. ja sanoivat siel langan päässä että viikonlopulle eivät anna aikoja. aikoivat soittaa sieltä päin sit tänään tai maanantaina sit. SOITTIVATKIN TÄNÄÄN ILTAPÄIVÄLLÄ JA ANTOIVAT IHMEEKSENI AJAN HUOMISELLE PÄIVÄLLE!!!! siellä arvioidaan koko tarkemmin... :headwall:
mä tiijän ett siellä ei ruveta yhtään millekkään asian suhteen. tää meijän iso neiti 4640g arvioitiin neuvolassa lähimmäksi käsikopelolla neuvolassa ja sanottiin ett 4kiloo, ultra valehteli melkein kilolla!
ja jos nyt tästä sanotaan käsikopelolla ett yli 4kiloo niin huh huh!!!!

mä tahon nyt heti sen käynnistyksen tai sitte leikauksen!!!!! |O |O |O |O |O |O |O
mä en ala jos sieltä tulee taas sellanen 5kilonen pökäle!!!!!

--Millukka ja pötkäle 40+2--
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu09:
Elämänilo3 joka on muuten ihana nimimerkki..niin olen huomanut että kätilöt esim. saattaa puhua et ne kyl käynnistäis jo silloin ja silloin viikoilla ja sit totuus kuiteski paljastuu kun tapaa lääkärin joka oikeesti tekee sit sen päätöksen käynnistyksestä..eli siin joutuu odottava äiti aikamoisien "lupauksien" vyyhtiin..ainut ketä todella kannattaa uskoa ja kuunnella on se leguri..muil ei oikeastaa ole päätösvaltaa..tähän lopputulokseen olen päätynyt.. :x

Äippä35v ja Nuppu38+4 :flower:

ihan samaa mieltä minäkin olen, ainakin näin hyvinkäällä!!!
 
merkkaan vaan :D

Poika syntyi 9.9 klo 17.32 mitoin 3465g 47cm :heart:
Sairaalassa tayssissa ollaan yhä mutta huomenna pitäisi päästä kotiin, pojan sokerit heitteli mutta nyt on alkanu pysymään hyvinä :) parin tunnin päästä vielä mitataan kerran että ovat pysyneet hyvinä :)

Viivi ja poitsu =)
 
Onnea kaikille, jotka ovat taas saaneet vauvan! :heart:

Onko kenelläkään muulla semmoista ongelmaa, että seisaalleen tulee semmoisia pieniä supistuksia ja silloin on sitten kauhea pissahätä? Mä en uskalla oikein lähteä täältä kotoa vessan vierestä mihinkään missä ei ole vessaa, kun koko ajan tuntuu että on kusihätä, vaikkei olekaan. Tämä on aika raivostuttavaa! Istualteen tai makuulteen ei tätä ongelmaa ole. Tavallaan tämä on hyvä asia, eli vauva on alhaalla, ja jotain toivottavasti tapahtuu kohdunsuulle, mutta silti. Ei ole kiva istua pöntöllä koko ajan tihrustamassa paria tippaa.

Helinä rv 40+0
 
Onnea vauvautuneille!!

Helinä: Mulla on sama juttu. Ainoa vaan, että kun oon pienen 1-vuotiaan äiti, niin joudun kärvistelemään tuon muka-pissahädän kanssa puistossa, leikkikentällä, vaunukävelyillä... :headwall: Tuntuu välillä ihan kamalalta olla kärryttelemässä, kun tuntuu et pitäs justhetinyt päästä pissalla ja sit jos pääseekin, niin tulee neljä tippaa. Huaah. Ja yleensä en edes pääse, mut sit koitan vaan istuskella mahdollisuuksien mukaan penkillä tai keinussa. Onneks auttaa.

Vyöhyketerapia
käyty ja ihanalta tuntui. Tapahtuis nyt jottain, ettei tarttis siivota koko viikonloppua ;) No, en kyllä aio siivota. Lepäilen vaan.
 
onnea tikrutar ja viivi09 :flower:

Helinä
mullakin on ja tuntuu et elän vessan sijainnin ehdoilla. tosin hulluks tulisin jos kotona vaan oisin eli on hyvinkin tullut tutuks keskustan parhaat vessat :D

tänään on taas käveltykäveltykävelty ja vedinpä sit noi pyynikin portaatkin ylös, tosin aika rauhalliseen tahtiin mutta kuitenkin! luulen tosin et mitään ei auta mut ehkä saan ainakin unta tänä yönä hyvin. nyt on ainakin niin normi olo ettei kyl huomais olevansa raskaana ellei pieni punkis välillä peppua kylkiluihin.. :heart:
 
Paljon Onnea Taas Kaikille Vauvan Saaneille :flower: :heart:
Roonalla todella suloinen poika :heart: :D

Mulle on taas tulossa flunssa :kieh:
Nenä tukossa, pää kipeä, yskittää jne. :'( Mä en ala mitään.
Nyt kun vielä alkaisi synnytys :headwall:

Täytyy kyllä myöntää että mä olen hakemalla hakenut supistuksia koko tän viikon :ashamed:
Mutta ei mitään kummempaa... kerran sain kunnon supistukset aikaan ja sitten ne tyssäsi taas siihen |O Tänään illalla ollut jotenkin erillainen olotila. Mutta kyllä tän taas tietää :snotty:
Eilen tuli sellaista paksua limaista vuotoa. Toivon mukaan nyt muutaman päivän sisällä tapahtuisi jotain :whistle:

Neuvolasta sen verran että kävin keskiviikkona.
Painoa oli tullut viikossa 2kg :eek: Mikä järkytys. Mutta uskon että on nestettä suurin osa. Muuten kaikki oli kunnossa ja ei mitään erikoista ollut.
Enää ei neuvolaa ole. Vaan sovittiin soitto aika ja sillä sitten varataan mulle yliaikais kontrolliin aika jos mitään ei ole tapahtunut. Keskiviikkona kun on 41+3 olisi sitten ilmeisti tuo kontrolli. Mä en ole kyllä koskaan niihin kerennyt vaikka yli olisi mennytkin.
Mutta kerta se on ensimmäinenkin :D :whistle:

Koti meillä on remontin alla tällä hetkellä ja kunhan vauva vaan syntyy niin päästään muuttamaan. Ihanaa. Mä en mitään muuta tällä hetkellä odotakkaan kuin sitä ja vauvan syntymää :D On ihanaa päästä taas omaan kotiin :saint:

Nyt mentävä nukkumaan. Viime aikoina olen ollut super väsynyt ja saanut jopa nukutuksi. :whistle: :p Viime yönä ennätys 10 tunnin yö unet. :D
Ja sitä ennen päivällä tunnin päikkärit. Näinköhän kroppa kerää voimia? :whistle:

Bebes & Salamatkustaja 40+6<--- jo :kieh: :heart::heart:
 
Onneaonnea kaikille vauvansaaneille! :heart:

Bebes, eiköhän tuo painonnousu ihan nestettä ole. Mahdotonta sitä rasvaa on itseensä kerätä viikossa 2kg. Näin mä oon lohduttautunut, kun tässä loppuvaiheessa on paino noussut välillä ihan kamalalta tuntuvia määriä viikossa. :)

Otettiin eilen illalla muutama videoklippi masuasukin touhuiluista, kun se on niin alien-touhua välillä. Tuli aika metkoja pätkiä siitä, kun mun maha menee ihan vinksin vonksin. :D

Täällä limatulpan irtoaminen jatkuu. Se on muuttanut keskiviikon ekasta bongauksesta koostumusta, että väriä; nyt se on jo ihan rusehtavaa. :x Muistelen myös heränneeni yöllä johonkin menkkamaisiin jomotteluihin. Muuten hyvä olo jatkuu. Tänään vois jatkaa imurointia, pitää kokeilla noita uusia suulakkeita kaikkiin eri materiaaleihin. (Mitä mulle on tapahtumassa!?!? :LOL: )
 
Niin ne mammat vaan poksahtelee..Onnea taas kaikille :heart:

Mulla rupiaa pelottamaan ja jänskättämään ja välil oikein sellainen pakokauhun hiki nousee pintaa..ei pitäs ajatella koko asiaa mut ei pysty olla ajattelemattakaan.. :$ :ashamed:
Viel huominen kokonainen päivä ja sit se on menoa..apuvaaaaaa :/ :'(

Neuvolassa ei mtn ihmeellistä eilen. Todettiin vaan tädin kans et tosi vähän tullut painoa (6 kg) ja se on hyvä se..

Äippä35v ja Nuppu37+5 :flower: :wave:
 
Nuppu hyvin kaikki menee! :) Koita keksiä jotain muuta mietittävää, niin ei ajatukset ala pyöriä noidankehää. Varmasti tosin helpommin sanottu kuin tehty... Tuli mieleen, kun tuossa joku viesti taaksepäin mainitsit ne mahatuntemukset, kuin joku puhaltelisi pillillä veteen ja mun piti kommentoida sitä. Mulla on kans ollut sellasia jo pitkään tuolla vasemmalla alamahassa, jossa ilmeisesti on vaavin kädet ja oon miettinyt, että voikohan se tunne tulla siitä, että vauva räpeltäisi sormillaan esim. kohdun seinämää? Se on ihan hassu tunne, just sellaista että joku puhaltaisi pillillä ilmakuplia..
 
Rosehip kiitoksia myötätunnosta =)
Ja hyvä kun jollain muullakin samoja tuntemuksia massussa..hetken jo kelasin että kuvittelenko vain..
Joo jtn muuta mietittävää..kuudesta saakka kelaillu itse synnytystä niin ettei sitten tullut enään uni silmään..vaikeaa se on kun se nyt kuitenkin väistämättä on ma edessä..eniten pelkään sitä kipua kun omaan erittäin alhaisen kipukynnyksen :ashamed: :x

Peruuttaakaan ei tilausta enään voi :LOL: :LOL:

Äippä35v ja Nuppu37+5 :flower:
 
Bebes mä oon kans nukkunut ihan ylihyvin. en tajuu, ihan yhtäkkiä, kaikkien niiden v-mäisten öiden jälkeen! :eek:

zeny kovasti onnea =) :flower: olipa tarkka poika kun ihan LA päivänä halusi syntyä =)

..kysyn vaan että mitkä limat..täällä ainakaan oo näkyny liman limaa mut oon ymmärtänyt et ihan kaikki niitä ei ees bongaa? tuntuu vaan et kaikki puhuu täällä limoista..joista mulla ei oo käsitystä :ashamed: tässäkin masussa on ollut melkosen hiljasta viimeajat, mut eilen illalla pieni laittoi sit kunnon matsin kans pystyyn. kyllä käänteli ja väänteli itteensä joka suuntaan vaikka tila onkin nyt tosi rajallinen tässä meidän yksiössä :D

kerttuneiti ja puru 39+4
 
Kerttuneiti, ei niitä limoja tosiaan kaikki edes bongaa, toiset bongaa jonkun yhden limaklöntin ja toisilla näemmä sitä tulee sitten taas päivätolkulla, kuten täällä. Niin ja toiset huomaa ne viikkokausia ennen synnytystä ja toiset muutamaa tuntia. Tää menee ilmeisesti päiväkausia-kategoriaan, kun ei tässä nyt pisimmilläänkään enää oo kuin pari viikkoo jäljellä. Eli ei noista limoista voi mitään päätellä, ei niiden perään tarvii haikailla. :D
 
ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE! :hug: :flower:

Täällä ei oo pahemmin koneel oltu ku kotia pojan kaa keskiviikkona päästiin..
Tulee sikana tänne kyllä tekstiä!
Jännät paikat alkaa olemaan todella monille jo!

SEKTIOHAAVASTA:
eli mulle tehtiin hätäsektio, n.5 min ja poika oli ulkona, ja villto on alhaalla karvotuksen päällä vaakaan.. Tiedä sitten mistä johtuu... mut kivempi näin ;)

On saanut öitä valvoa pojun kanssa...mut nyt se nukahti joten taidan itekkin lähteä levolle!

ROONA82:
ootko tehnyt jo pinoa synnyttäneille..vai oliko se niin, että sitten ku kaikki poksahtaa tulee se uus pino?? =)

esmeralda- ja poju 7vrk
 

Yhteistyössä