***Syyskuun Sydäntenmurskaajat- ONNITTELUT KAIKILLE! ***

Vauvaonnittelut Millukalle, Idellalle, Aamutaivaanrannalle ja Jellonalle!! :flower: :heart:

Ja Dadalle tsempit sektioreissulle! :hug:

Tämä lähtee nyt äitipolille ja jännittää ihan hirmuisesti, että mikä on lopputulos.. :D Viime yönä ei juuri uni tullut silmään :)

Jaksakaa vielä hetki kanssasisaret!! Tulee se teidänkin vuoronne! Ja voihan olla, että minä palaan kuulumisten kera iltapäivällä, jos ne päättääkin laittaa mut vielä kotiin odottelemaan.. :D

Micade
 
ensinnä onnea kovasti vauvautuneille :flower:

Täällä ei sitten mitään merkkiä että pien meinaisi ominpäin syntyä. Ei siis supista eikä pientäkään jomotusta tai mitään päin vastoin olo parantuu päivä päivältä.. :headwall:
Taitaakin siis olla niin että ensviikolla mennään yliaikaskontrollii ja siitä sitten käynnistelyyn.. :kieh: :kieh:
Nyt voin rehellisesti sanoa että oon niin kateudesta vihreenä kaikille jotka ovat jo vauvautuneet ja varsinkin kun ystävälläni oli laskettu vasta lokakuun puolella ja sai jo oman nyyttinsä kainaloon. Onko meitä häntäpään pitäjiä täällä vielä monta?

Jaksamisia kaikille vaikka oma mielenkiinto tästä odotus hommasta alkaakin olla jo loppu!

Dinzu 40+5
 
paljon onnea kaikille vauvan kainaloon saaneille! :flower: :flower: :heart: :heart:

olen niiiiiiiiinn kades, ja potuttaa kun ite vieläkin yhdessä kasassa! :headwall:

oon ollu koko tän viikon kipeä, mutta en tarpeeks, et supistukset voimistus, ja välit tihenis! :headwall:

nää perkeleen yö kukkumiset alkaa rasittaa, ja en kohta jaksa synnyttää, mikäli tää kidutus ei lopu! :'(

en pääse enää edes häävin kävelee....! painaa nivusiin, jomottaa alamahaa, ja selkää.....
mut ne vitun supistukset ei vaan suostu tarpeeks voimistumaa! :'(

oon niin jo loppu et itkettää vaan! :'(

fiksu ja brutus 40+1
 
Täällä ainakin vielä yksi häntäpään pitäjä :wave:
Joka alkaa muöskin olemaan tuskastunut omaan olotilaansa...
Tänään oli viimeinen neuvola,kaikki ok,vaivat kuuluu asiaan... Just,lohduttavaa!
Jos ei ens perjantaihin mennessä synnytys ala,niin sitten päksiin yliaikaskontrolliin,joka ei kyllä takaa,että mitään tehtäis tai mitään alkais tapahtumaan.Eihän niitä viikkoja siinä vaiheessa olekkaan kun 41+5!Mitä sitä suotta hoppuilemaan!ARGH!
Tää vauva varmaa kasvaa joksku viis kiloseks ja sit ei mahdukkaan tulemaan ja se onki hätäsektio ja ääh!! No jos nyt ei kuitenkaan,toivottavasti ainakaan... Tänään on vaan selkeesti huono päivä,kaikki ajatukset on vaileimman ja hankalimman kannalla jne jne...
Vauvalla,pitäis ainakin, olla kaikki hyvin ja siitä olen erittäin onnellinen!

Mua ärsyttää kyllä siinä mun neukkutätissä,kun se mittaa kohdunpohjan korkeuden,ni ei sano sitä ääneen ja sit kirjottaa sen sinne vihkoon niin epäselvästi etten todellakaan tajua mitä lukemaa se näyttää!!Ja nyt tänäänki mittas,mutta eisanonut,ei kirjottanut... Olis pitäny muistaa kysyä,mutta kun ei sitä muista ku kuvitelee voivansa katsoa sen sieltä vihkosta...

Mut joo,nyt antaa poitsulle ruokaa ennen ku tarvii lähtee esikoinen hakee koulusta.Ja sitten kirjastoon.Likka on niin "mehuissaan" kun sai oma kirjastokortin maanantaina,että ihan oikein kattoa kuinka toinen on tomosesta NIIN onnellinen.

Meillä ei muuten lapsetkaan jaksaisi odottaa koska vauva syntyy =)

Mutta jaksamisia teille kaikille loppuodottajille!Päivät on pitkiä,mutta onneksi nekin kuluu... (ku jaksis itekki ton aina muistaa)

40+5

Ja niin hei viel yks tärkee juttu!!!

PALJON ONNEA TAAS TEILLE KAIKILLE JOIDEN ODOTUS ON PÄÄTTYNYT JA TUHISEVA PIKKU NYTTI ON PÄIVÄN VALON NÄHNYT!! :flower:
 
Virtahepo tuntuu kun joku kirjottaisi omia fiiliksiä. Ei tää ole enään mitään ihmisen hommaa.. :kieh: ja tosta vauvan painosta.. Mulle neuvolassa veikkailivat että lapsi olisi nyt 4kg ja siis odotan ensimmäistä joten vähän kauhistuttaa että paljonko hän meinaa painaa kun pääsen synnyttämään. Neuvolalääkärikään ei koskaan maininnut mitään että pystynkö synnyttämään alateitse vaan hänkin vaan totesi että onpa iso vauva mahassa :|
asiaahan lohduttaa kauheesti se ettei täällä ole mitään merkkiäkään siitä että toi meinais nyt edes lähipäivinä syntyä.. :( Voimia ja jaksamisia kovasti myös sinne eiköhän mekin päästä kohta synnyttämään fiksu lle myös :hug:

Dindei ja "pieni" 40+5
 
Täällä myös yksi häntäpään odottaja |O
40+1 menossa, eikä edellisiin viesteihin ole mitään lisättävää :kieh: :headwall:

Onnea minunkin puolestani kaikille synnyttäneille! Jellona84:n synnytys vaikuttaa täydelliseltä... Olisipa tämän kärvistelyn päätteeksi samanlainen synnytys, niin olisin onnellinen :p

hanjuu :heart: vauva 40+1
 
Noniin, miehen lapset meillä. Oltu tänään puistossa ja kävelty, nosteltu pienempää Siivottu, tehty ruokaa jne.. jne.. EI SUPISTUKSEN SUPISTUSTA. Tää ei todellakaan aio tulla IKINÄ ULOS.

Oon kateudesta vihreä niille, jotka saaneet jo vauvansa (Onnea myös hirmuisesti toki!!!!). Tuntuu, että tää vauva on helkutin iso ja vatsakin on VALTAVA! Ei ole mitään koko arviota annettu, antaakohan ne joskus??? Mulla on kaiken lisäksi selkä leikattu 2 kertaan pari vuotta sitten, joten en haluaisi välilevytyriä uudestaan, kun muuten kaikki on mennyt hyvin.

Toivottavasti Inka85 ja muidenkin kanssa päästäisiin kohta tuonne toiseen ketjuun!

39+2
 
Juu ensiksi onnea vaavin saaneille :heart: :heart:

yonnazzz juu mää tosiaankin toivon että päästään, ja pian!
Mulla on vähän samanlaiset fiilikset, ei supistuksia ei mitään...

dindei: Kuinkakohan kauan ne meinaa vielä odottaa jos vauva nyt jo 4kg?
Mulla meinaan esikoinen oli 4.5kg, syntyi 42+0 ja kiireellisellä sektiolla kun synnytys ei edettyn tarpeeksi hyvin ja vauvalta laski sydänäänet ja happiarvot.
Tarkoitus ei toki ole pelotella, luulisi vaan että olisivat sinulta katsoneet lantion yms.
Mutta useinhan isotkin vauvat mahtuvat toki ihan hyvin syntymään, kunhan vain itse synnytys etenee hyvin :heart:

Ei muuta, vois vaikka vähän :headwall: ja odottaa että esikoinen herää ja lähteä vaikka taas vaihteeks vähän "kävelemään"..

Inka ja Maisa 39+4 :heart:
 
Inka85 me joudutaan kohta lokakuisten puolelle tai melkeen MARRASKUUHUN :LOL:

Tänään kyllä outo olo vatsassa ollut. Jospa alkais syntymään! Nythän se tietenkin alkaa syntyä kun miehen lapset ovat meillä, että pitää soittaa keskellä yötä joku tänne nukkumaan niiden kanssa :D
 
inka85 joo itsekkin olen vähän ihmetellyt kun vaan odotellaan ja se tässä jännittääkin ettei synnytyksessä kävisi mitään äkillistä jos toinen on niin suuri. Ens viikolla pääsen vasta varaamaan aikaa synnärin kontrollikäyntiin että saapa sitten nähdä että tuleeko sektio "tuomio". Tyhmää etteivät aiemmin puutu vaikka olen kysellyt niin tuntuu että pidetään vaan hysteerisenä ensisynnyttäjänä vaikkakin synnytys ei ole sinäänsä muuten erityisemmin pelottanut. Toivotaan että hyvin menisi.. :whistle:

yonnazzz tosta kokoarviosta niin mulle ei viimeisellä lääkärikäynnillä todettu muuta kuin että onpas iso vauva ja naureskelua ?! SF mitan perusteella neukkulantäti arvioi tämänhetkiseksi painoksi 4kg. Miksiköhän joillain lääkäri antaa suhteellisen "tarkan" kokoarvion siis käsituntumalla ja arvioi mahtuuko synnyttämään normaalisti. Toivotaan ettei sielläkin ole jättimäispientä ja toivotaan että tänne olis annettu "väärä" painoarvio :|

josko ensviikolla tästäkin tulis lapsellinen ihminen.. :LOL: toivottavasti :)

dindei 40+5
 
Täälä taas :headwall:
Äippäpolilla käyty ja kotona ollaan.. Ultrankin mukaan vauva painaa tällä hetkellä n. 4kg.. Edellinen 3,7kg että en mä nyt ihan kauhusta kankea ole, mutta.. :kieh: Lääkäri oli kyllä tosi mukava ja "ronklas" paikkoja melko kovakouraisesti, että vois jotakin alkaa tapahtumaan.. Niin tehtiin kakkosenkin aikana eikä MITÄÄN TAPAHTUNUT, että kovin suuret odotukset ei nyt oo.. Verenpaineet oli huimat 143/93, mutta kuinka ollakkaan valkuaista ei pissassa yhtään.. :kieh: Ja siksi siis passitettiin kotiin.. Noh, tuli sieltä sen verran matkaan, että 5.10. saan mennä aamulla suoraan synnytyssaliin käynnistykseen klo 7.30 ellei mitään tapahdu ennen sitä..

Onnittelut Arialle ja Hikkapossulle vauvoista!! :flower: :hug:
Micade
 
dindei, juttelin tossa meijän äitin kanssa ja se sanoi, että sille oli koko odotusajan sanottu, että ompas pieni lapsi tulossa. Sitten vikalla lääkärikäynnillä lääkäri oli vähän tunnustellut vatsaa ja sanonut, että 3,5 kg tulee ulos. Ja niinhän olinkin minä sitten sen kokoinen :)

Taas saunottu, mutta ei supistuksen supistusta! Vähän potkii vaan!
Alkaa tää kärsivällisyys olla koetuksella!
 
Yonnazzz: Joo lokakuulle mennään varmasti mut toivottavasti ei marraskuuhun :LOL:

Jellona84: Voi ei miten suloinen poika :heart: Määkin tahton jo vaavin..

Tää kans vaan riehuu tääl masussa, painetta tuntuu alhaalla ja kävelylenkki sai aikaan jomottelua..

 
Paljon Onnea Millukalle, Idellalle, Aamutaivaanrannalle ja Jellonalle :flower: :heart:

Palailen joku päivä kun tästä aikaa alkaa saamaan itselleen :ashamed: :whistle:
Tuntuu että päivät menee hujauksessa ja neljän lapsen kanssa nämä hommat ei lopu
vaikka niitä tekee koko päivän :D

Bebes & Poitsu 12pv :heart: :heart:
 
Jellona84 ihana pieni ja onnea kovasti :flower:

Taas aamu kohta ilta sitten taas aamu, eikä mitään tapahdu!!
Maanantaina olis vimppa neuvola ja sitten synnärin hoiviin josko ne rupeis tätä käynnistelemään.. Jos se on yli 4kg niin kyllä lyön nyrkkiä pöytään etten minnekkään enään lähde ilman vauvaa.. :LOL:
Mä oon kyllä menny niin vanhanaikaseen kun luulin että oon tässä vaiheessa jo pieni kainalossa mutta luulotasolle jäi sekin.. höh!

Onneksi eilen illalla keksin muuta ajateltavaa kun vähän paperille hahmottelin tatuointia jonka ajattelin laittaa (paikkaa en vielä tiedä) jonnekkin pienen synnyttyä. Siis simmosen "vauva tatuoinnin" nimi, synt. aika ja jotain.. :) Onko muilla suunnitteilla ikuistaa pieniensä nimiä? Mulla on jo ennestään sen verran mustetta ihossa ettei kovasti tarvitse miettiä jääkö harmittamaan mutta luulen että toi lapsen nimen tatuoiminen on melko yleistä :) Oli kummiskin ihana saada muuta ajateltavaa kun että "milläs ton nyt sais tuolta alkaa syntymään.." :LOL:

Iloista viikonloppua kaikille täällä vielä roikkuville ja toivotaan että tää olis vika vloppu ilman vauvaa meilläkin :flower:

Dindei 40+6
 
Ei täälläkään tapahdu mitään ! Mä kun luulin että vauva olis syntyny samana päivänä kuin isänsä, niin eipä sit taida vielä halutakkaan ulos..
Koko yön pyöriskelin ja kuudelta laitoin nukkumaan..

Aurinko73 40+4
 
dindei Mä en oo lasten nimiä tatuoinut,mutta symbolisesti lapset matkustaa nilkassa.Eli tällä hetkellä on kaksi pientä neli apilaa nilkassa ja toki sinne se kolmas hankitaan,kun tämä täältä syntyy.Muita tatuointeja mulla ei sitten olekkaan...
 

42. raskausviikko
Tämän viikon alussa sikiö on 39 viikkoa vanha. Sikiö, joka viihtyy kohdussa pitempään kuin laskettuun syntymäaikaan, ei yleensä kärsi siitä millään tavoin. Myöhemmin syntyneet painavat usein hieman enemmän ja ovat enemmän hereillä ja tarkkaavaisempia.

Mitä tässä vielä odotellaan?! Laskettu aika, maaginen termi, menettää hetkessä merkityksensä. Nyt on laskettu aika jo ohitettu. Käyt nukkumaan suurin odotuksin. Tapahtuuko se tänä yönä? Yö vaihtuu päiväksi ja sinä heräät. Mitä vielä, kaikki on kuin eilenkin. Onko ihme, jos tunnet hivenen pettymystä? Päivästä tulee taasen aivan tavallinen päivä. Ja kaikki haluavat tietää, joko on aika ja mitä on tapahtumassa ja miltäs nyt tuntuu...

Tietenkin odottavalle äidille tapahtuu vaikka mitä ja koko ajan. Mutta lapsi voi antaa odottaa itseään. Äiti ei kykene saamaan synnytystä käyntiin yksin. Supistukset voidaan saada aikaan keinotekoisesti, mutta normaali prosessi on toisenlainen ja niin monimutkainen, että emme edes ymmärrä sitä täysin. Kun lapsi saavuttaa tietyn kypsyysasteen se näyttää lähettävän biokemiallisia ja hormonaalisia signaaleja. Nämä saavat aikaan istukan toiminnan vähenemisen. Tuloksena on joukko hormonaalisia tapahtumia, jotka käynnistävät synnytyksen.

Jotkut uskovat, että voimme hivenen auttaa luontoa ja pistää vauhtia asioihin. Miehen spermassa on nimittäin prostaglandiineja, jotka auttavat kohdunkaulaa kypsymään nopeammin. Saattaakin olla, että yhdyntä auttaa - ainakin kannattaa kokeilla, eikö totta?

Voimakkaat supistukset tulevat ja kertovat sinulle, että nyt lapsi on valmis. Iloitse lähtölaukauksesta! Se voi tulla koska hyvänsä!


 

Yhteistyössä