SYYSKUUN SYKKIVÄT SYDÄMET *Helmikuussa*

Mädchen Kiva jos jaksat ruveta päivittämään =) Ihanaa, että ollaan jo maaliskuussa, mä olen aina tykännyt tästä kuukaudesta, tää on jo niin lähellä kevättä!!

Tolkutonta väsymystä on täälläkin ja töissä oleminen ei voisi vähempää kiinnostaa :headwall: Mulla on koko työmotivaatio ihan nollissa tällä hetkellä enkä jaksa kiinnostua mistään työhön liittyvästä, tekis vaan mieli lorvailla päivät pitkät töissä |O

Meillä on autona Volvo V50 farmari, saa nähdä miten käy kun vauva tulee, meillä on meinaa iso koira joka vie melkein koko tavaratilan :rolleyes:

Meille ei missään nimessä tule kestovaippoja, en jaksa olla koko ajan pyykkäämässä vaippoja, lisäksi ne on kalliita ja niitä pitäisi olla paljon että olisi aina tilalle puhdas ja itse en jaksa semmoisia väsätä :whistle:

Masu alkaa mullakin näkymään, on muuttanut nyt muotoaan jo ja olisi kyllä vaikea piilottaa jos olisi kesä! :)

Meillä mies nauraa, että lapsi saa varmaan jo pienenä jonkun muumi-myrkytyksen, kun mä olen ihan muumi-hullu ja olen nyt ostanut pikkuiselle läjän vanhoja ja alkuperäisiä muumi dvd:itä ja muumikirjoja, joita voi lukea iltasaduksi :) Ja haluan vaikka mitä muumijuttuja lisää!!
Onko teillä joku tietty ns. teema mistä tykkäätte lasten/vauvanhuoneessa?

Mä en ole päässyt pahasta olosta vieläkään, vaan se on muuttanut muotoaan, kun ennen mulla oli koko päivän tasainen huono olo, mutta ei tullut juurikaan oksenneltua (muutamaa kertaa lukuun ottamatta), niin nyt mulla on pääasiassa ihan hyvä olo, mutta sitten ihan varoittamatta tulee järkyttävä olo ja oksennus!
Edellisiltana olin jo nukkumassa kun heräsin ihan umpiunesta siihen, että oli tosi, tosi paha olo ja sainkin juosta ihan tokkurassa vessaan oksetamaan. Ei kamalan kivaa..
Päänsärky vaivaa myös täällä! :(

Mulla on torstaina neuvolalääkäri, jossa toivon mukaan kuunnella myös sydänäänet!
Ja ainiin, liikkeistä oli puhetta! Voih, viime yönä hereillä ollessani tunsin ihan selvän töytäisyn alavatsassa kohdun kohdalla!! :heart: Ihan kuin iso ilmakupla olisi ollut. En todellakaan tiedä oliko vauvan liikkeitä vai mitä, mutta ihanalta ainakin tuntui! :D :D

Vaniljainen ja Kultakimpale 10+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ultrassa käyty! Ne oikein säikytti meidät siellä naikkarilla! Kätilö pyysi kesken ultraamisen toisen kätilön ultraamaan, joka sitten tokaisikin -Me ei nyt nähdä sitä mitä haluttaisiin!! Eli katsoivat et vauvan napanuora oli lähtökohdastaan liian paksu tms. ja konsultoivat lääkäriä siitä. No me mentiin sillä välin verikokeisiin, niihin rutiini ja tultiin takaisin. Lääkäri oli sit konsultoinut toista lääkäriä ja he yhteistuumin lähettivät meidät sikiötutkimus-yksikköön. Eli uudestaan labraan ottamaan verinäytteet pikana, jotta sikiötutk.yksikössä voidaan tarvittaessa ottaa istukkaverinäyte!!

No eilen illalla sit googlasin ja itkin ja tutkin kaikkea netin ihmeellisestä maailmasta :( Ja tänään uudestaan aamulla sinne naikkarille. Siellä oli sit joku erikois-super-hyper-erikoistunut lääkäri ja perinnöllisyystutkija ja ultrattiin TUNTI, niin mahan päältä kuin alakauttakin, zuumailtiin ja otettiin kuvia ja lääkäri sitten sai tosi hyviä kuvia ja totesi että teidät on nyt säikytetty, hän ei näe sikiössä mitään poikkeavaa ja napavarsi näyttää oikein terävältä ja hyvältä! Eli ei tarvittu mitään istukkanäytteitä eikä jatkotutkimuksia. Kaikki on ihanan hyvin ja kovasti sai vauva kehuja että liikkuu upeasti ja pää on kaunis ym. <3

Eli kaikki hyvin, viikkoja kasassa huomenna täydet 12 ja huomenna siis siirrytään neljännelle kuulle =) Vauva vastasi kooltaan viikkoja, jopa yhtä päivää isompi. Niin ja niskaturvotusta oli 0,7 (saman verran kuin tyttärellä aikanaan).

Ihana oli nähdä pikkunen sätkyli, ne vauvan jalat on niin makoisan mainiot kun ne potkii :D

Ruuista Meillä tehdään myös paljon ruokaa, ei eineksiä! Oikeastaan tomaattimurska ostetaan valmiina purkista, eikä oikein muuta, nii paitsi silloin tällöin Snellmannin kunnon nakkimakkaraa. Meillä mies on liharuokien laittaja ja pullan leipoja ja minä taas teen kasvispöperöä ja leivon leipää, lettuja, piirakoita yms. (olin kasvissyöjä 10 vuoden ajan...enkä siis osaa kauheesti kokolihasta tehdä mitään). Meillä on vakkarina listalla: kaalilaatikko, makaronilaatikko, jauhelihakastike+ perunamuusi, broilerilasagne (on muuten hyvää pestolla höystettynä!), lihapata, peruna-porkkana-sosekeitto+ raejuusto, pizza... Ja bravuurini on kaura-porkkanasämpylät, niitä menee pellillinen yleensä heti, joten niitä saa aina tehdä tupla-annoksen :D

Nyt anoppilaan suunnittelemaan Turkin matkaa ja kertomaan vauva-uutisia!

miirikki ja pötsi 11+6
 
Täällä olis poks 11+0 ja se 12. viikko alkanut. Onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille :flower:, me jännitämme torstaita :)

Päänsärky kiusaa, hiukan etova olo palasi tauolta takaisin ja maha pompahti esiin. Joten jos torstaina kyydissä ei olekaan ketään, olen todella vakavasti luulosairas tai valeraskaana...

Liikkeistä, eipä tunnu, vaan enpä jaksa uskoa ensimmäistä odottavan tällaisilla viikoilla mitään tuntevankaan. Eikös se liene aika mahdotontakin...?
 
Heippa kaikille!

Onpas paljon ultra uutisia! Onnittelut :) Olen huono ollut kirjoittelemaan, kiirettä töissä yms. (nyt onneksi loma :)) Lukemassa käyn ja seurailen tilannetta :D

Itsekin kävin ultrassa maanantaina kurkkimassa pikkuista :) Päivityksenä voinkin laittaa, että LA 7.9, ja ikä näyttää olevan tuolla listalla väärin, eli olen 27 sitten kun vaavi saapuu maailmaan. Ja mulla ei tosiaan ole tyttö- tai poikaoloa... Jonkun toisen tiedot ovat ilmeisesti menneet vahingossa minun kohdalleni.

Ultrassa niskaturvotus oli tosiaan 1,2 ja pituutta sankarilla oli jo 65mm ja tämän vuoksi la siirtyi viikolla! Nyt siis jo 12+6! Veriseula otettiin vaikka viikot olikin yli, sanoi täti, että ei kovin luotettavaa tulosta saa, mutta tuumi, että voidaan se ottaa, jos tahdotaan.

Kerrottiin miehen vanhemmillekin eilen ja tänään molempien veljille, iloisilta vaikuttivat :) Nyt vaan vähän jännittää, että miten käy... Paremmalla puolellahan tässä jo ollaan, että nyt vaan vielä sormet ja varpaat ristiin :)

Liikkeistä, eipä mulla ainakaan tunnu muutakuin ilmaa ja miten ihmeessä se niin alhaalta voisi edes vielä mihinkään tuntua? Eihän tuota toisaalta tiedä :)

Pahoinvointi vaikuttaa jo helpottaneen, kahtena iltana ollut jo ihan hyvä olo... Nyt tietysti saattaa tulla takapakkia, kun asiasta mainitsee...

Huomenna ois lääkärineuvolan vuoro, pitäisi muistaa kysyä kaikki mahdolliset mieltä painavat asiat! Pitäisi varmaan tehdä lappu...

Piipura 12+6 :)
 
iltaa...

Kylläpäs on taas väsyttänyt niiiiin paljon. eilen olin töistä kotona klo 17 ja ruuan jälkeen otin tunnin tirsat. Yöunet sitten iltapaln perään ;) Ja aamullakin väsytti... Maha on ihan tajuttoman turvoksissa, toivottavasti kukaan ei älyä kysyä raskaudesta, en halua valehdella. Kaksi viikkoa ultraan ja sen jälkeen olis tarkoitus töissä kertoa.

Uudeksi päivittäjäksi Mädchen sopii mainiosti!

Ultrassa oli taas moni käynyt! Monenlaisia oli uutisia.

Autoista ollut puhetta. Meillä on yksi auto ja sillä pärjätään. Ford C-max löytyy siis ja hyvin siihen mahdutaan. Kolme istuinta menee takapenkille ja vaunut tarvittaessa takaluukkuun. Boksikin katolle saadaan niin loputkin mahtuu mukaan jos tavaratilasta loppuu tila. Verkko on tavaratilan ja matkustamon välissä niin helpottaa pakkaamisessa kun voi huoletta täyttää kattoon asti. Toistaiseksi on tavarat mahtuneet "hattuhyllyn" alle niin luulisi yhden naperon tavarat mahtuvan siihen yläpuoliseen osaan kun rattaat heittää katolle.

Mitähän muuta...? Ei voi muistaa tällä väsymyksellä.. :( Lisäksi oon yksin tän illan kun mies lähti matsiin. Lapset sain just sänkyyn, josko sitä vaikka pian itsekin.

-Santtu ja Pikkunen 9+4
 
Pitkästä aikaa. :wave:

Työrintamalla on ollu vilkasta niin ettei oo jaksanu iltasin kirjotella mut oon kyllä lueskellu ahkeraan. :) Ihania ultrakuulumisia täällä :heart:

Kestovaipoista on ollu juttua, ja mä ajattelin että ainakin aijon kokeilla niitä. Niin monella tutulla kun on iskemättömät kestovaipat kaapissa vailla lahjotusta. Jos miellän hyviksi, ostan itse lisää.

Masu mulla ilmaantui viikonlopun aikana yhtäkkiä. Kölliäinenkin löyty dopplerilla paljon korkeampaa kuin viikko sitten. Pari tuttuakin sanoi jo että kylläpäs maha on kasvanu. :p

Liikeistä Oon nyt kolmen päivän ajan tuntenut poreilua ja kutittelua mahassa tietokoneella istuessa, äskettäin tuntui "muljaisu", jota ei sen koommin ehtinyt tunnustella
kun on niin nopeita ja tulee silloin kun vähiten odottaa. Vaikea uskoa että nyt jo tuntis, mutta sisimmissään sitä vähän jo toivooki :whistle: Dopplerilla kuunnellessa taustalta kuuluu aina tosi kovia muljahduksia ja samaan aikaan syke häviää toiseen paikkaan. Liikkuvainen kaveri. :D

Ostin ensimmäiset vauvanvaatteet; 2 puoli potkarit ja bodyn ja niitä ollaan nyt hypistelty kovin. :)


Räpä ja Kölliäinen 14+2
 
Olipas täällä taas hyviä uutisia! :heart:

Miirikki: Onneksi kaikki hyvin! :heart:

Tänään jo tuli kotidoppler kun sunnuntaina tilasin ja siellä se pieni sydän laukkasi. :heart: Ensin kuului ilmeisesti vain se istukka (viuh, viuh) ja oma syke (jonka kyllä htei tunnisti omaksi), mutta kun malttoi aikansa etsiä, niin kovasti pamppaili. Kaupanpäällisiksi monotti tai meuhkas siellä niin, että sai kunnon paukauhdusääniä kuuluville. :D Illalla otetaan vielä uusi kuuntelu kerta niin pääsee isäntäkin kuuntelemaan. Nyt pidän kyllä ainakin hyvänä hankintana. =)

Tänään varmistui veljen perheenkin uusi odotus ja meillä 2 viikkoa lasketuissa ajoissa eroa :heart:. Nt ultrassa oli tänään ollut kaikki hyvin. Harmi vain kun asuvat tuolla eteläsuomessa. :wave:

No joo, nyt suihkuun ja sitten kuuntelemaan vielä pikkuista.

Leo rv14+0:heart: POKS
 
Dodih, reissun päältä kotiuduttu ja uusi pinonraakile korkattu, joten voidaan varmaan jatkaa siellä :) Jatkan huomenna sen päivitystä ja ehostusta, mukavia kuvaehdotuksia otetaan vastaan :)

Memelisa & Masuasukki Tiitinen 12+3
 
Pakko oli mulla tulla vielä kommentoimaan ku nyt vasta vilkasin keskusteluja taaksepäin. Joo voin siis jatkaa päivitystä, ei tässä mitää hätää oo :) Oon vaan ollu reissussa ja viime viikon alkupuoli oli melkosta haipakkaa. En oo vaan siis kerinny käymään. Mut jos joku haluaa välillä päivitellä ni toki saapi, mut ei mulla päivittämistä vastaan tosiaan mitään ole :)

Memelisa
 
Pakko oli mulla tulla vielä kommentoimaan ku nyt vasta vilkasin keskusteluja taaksepäin. Joo voin siis jatkaa päivitystä, ei tässä mitää hätää oo :) Oon vaan ollu reissussa ja viime viikon alkupuoli oli melkosta haipakkaa. En oo vaan siis kerinny käymään. Mut jos joku haluaa välillä päivitellä ni toki saapi, mut ei mulla päivittämistä vastaan tosiaan mitään ole :)


Memelisa

tuolla on muuten nyt kaksi uutta aloitusta. Nyt vasta huomasin kun katsoin, että aloittaja on eri. Siitä varmaan oli tosiaan jotain puhetta, että joku oli valmis vetovuoroon.
 

Yhteistyössä