Syyskuun tulokkaat 2010 **** Elokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!) 1 vauva syntynyt!

PONIII,ONNEA ONNEA:heart:

Joo mäkään EN TYKKÄÄ tästä uuesta ulkomuodosta!! :headwall:
Kestää varmaan tosiaan hetken enne ku tottuu...

Mä kävin neuvolassa, ja kaikki oli just niin kuin eilen sanoin: kohdunkaula on pitkä ja kiinni! : / BOORING!! Ois ollu niin mukava kuulla, että joo vauva kiinnittynyt ja syntyy kohta :) Mietin , että mulla menee varmaan yliajalle ja käynnistetään.. Noh jääpi nähtäväksi :) Kaikki muutkin asiat oli kunnossa, hg:kin vihdoin normaali. Painoa 9kg tähän mennessä kertynyt.. Mulla on lähes kaikki tossa mahassa; ihan ku oisin potkupallon laittanu paidan alle, heh..

KIIRA toivottavasti sulla ei ole myrkytystä :/ Mun lääkäri sanoi, että jos päänsärky on tossa otsalla ja on semosta mitä et ole koskaan ennen tuntenut niin sitten äkkiä lääkäriin.. Mielummin kandee kuitenkin liian helposti mennä lääkäriä moikkaa.. Ainakin mun mielestä.

Käytiin äitin kaa shoppailee ja aamulla olin salilla kuntopyöräilemässä, niin kyllä alapäähän ja vatsaan jomottaa!! :( Kävely tuntuu inhalta. No mut ainaki TIEDÄN, että kaikki on kunnossa tuolla.. vaikka sattuukin :p Kai se vaan on jotain liitoskipua.. tms.

Mulla oli viime viikko HERKKUVIIKKO, tällä viikolla kärsin jatkuvasta nälästä! :) oon 3 lämmintä ateriaa syöny jo tänään :D Jaksan ehkä 2h sit taas vatsa huutaa tyhjyyttään.

Tämmöstä tänään..
Koitetaan taas jaksaa kärsivällisesti huomiseen nii ollaan taas kaikki yksi päivä lähempänä synnytystä :) Mistä tietää, vaikka jollain tulis lähtö TÄNÄ YÖNÄ ;)

Öitä!

Lätäkkö + vatsassa viihtyvä asukki 36+3, jonka vuokrasopimus PÄÄTTYY 18.9 mennessä! Mä oon päättänyt niin! :)
 
Mä en kyllä tästä uudesta perusta... Toivottavasti lähtee toimimaan paremmin!

Onnea Ponille valtavasti ja koko perheelle!!!
:flower:

Olin tänään kaupoilla ja nyt on selkä kipeä... Tukivyö autto kyllä liikkumista, jesh! :)

Onkos kellään muulla ongelmaa ruokahalun kanssa? Täällä ei maistuis oikeen mikään.. Paitsi kivennäisvesi... :ashamed:

Lara- ja Väkkärä 35+5 (LA 23.09.)
 
Suurensuuret onnittelut Ponille ja perheelle pikkuprinssistä! :flower:

Täällä ollu kohtuullisen paska päivä tänään, ottaa vaan kaikki jutut päähän. Johan mä ihmettelinkin et miten oon viime päivät ollu niin hyväntuulinen ja positiivinen... : / Koira ei tottele mitään, mies ei älyä mitään ja ja ja... Oon siivonnu joka päivä ja leiponu ja tehny ruokaa pakastimeen ja ollu muutenkin tosi reipas ja ahkera, ehkä tää kiukku sit vaan johtuu väsymyksestä. |O Voi kun sais nukuttua edes 6 tuntia putkeen...

Joo, ja tää foorumin uusi ulkoasu on sanonko mistä. En tykkää.

Toivottavasti huomenna olis vähän parempi päivä.

Endotar & poitsu 37+1 (LA 13.9)
 
Koitan rustata synnytyskertomista tässä samalla, kun imetän poikaa..

Maanantaina ihan tavalliseen tapaan lähdin ennen puolta yötä sänkyyn lukemaan kirjaa. Vauva oli möyrityt hyvin masussa niin liikkeitämään ei tarvinnut miettiä. Klo 00.10 kävin vessassa vielä, jossa oikein säpsähdin äkisti kuuluvaa kalvojen napsahdusta selän puolelta. Ihan sama tunne kuin kakkosen synnytyksen käynnityessä vesin menolla, mutta vaimeampi. Pienesti vettä tihkui pönttöön. Kerroin miehellekin äänestä, mutta sanoin ettei oikein mitään tule. Menin takaisin petiin. Levoton olo karisti unet silmistä ja pikku lorahteluja tuli. Soitin varuiksi synnärille ja sanoivat, että hyvä olisi tulla näytille. Mummo ja pappa häytetiin sitten paikalle tytöjen kanssa. Vähän ennen yhtä olimme matkalla sairaalaan, jonne n. 50km. Matkalla mietein , että onkohan tämä turha reissu. Muutama pieni suppari tuli matkalla. Kun autosta nousin niin sitten vedet loiskahti niin, että kaikki housut kastui kunnolla. Osastolla menin heti pesulle, kun vedet loiskui jo lattialle asti.

Olin ainoa synnyttäjä koko yönä. Valmisteluhuoneessa ajetiin käyrää, johon minisuppareita piirtyi n. 5 min välein. Kätilö oli ihana ja rauhallinen. Juteltiin toivesta synnytyksen suhteen. Isoin toive oli minulla se, että mahdollisesti voitasiin vaikuttaa siihen, että supparit saataisiin jatkumaan ponnistusvaiheesessa. Edellisen olen puskenut pihalle ilman supparien apua. Kohdunsuu katotiin ja oli reilu 2cm auki ( aamulla 2cm ) ja kanavaa tiukka reuna.

Saliin kuitenkin siirryttiin, koska kaikki vapaana. Klo oli noin kaksi. Supparit tiheni ja vähän voimistuivat. Mies hieroi selkääni supparin aikana ja näin pärjättiin. Puol kolme soitettiin kätilö paikalle, kun supparit jo tosi kipeitä. Ajettiin viitisen minuuttia käyrää ja vauvan vointi oikein hyvä. Suppareissa oli jo tosissaan kestämistä. Katilö ehdotti kuumaa suihkua, jonne yritin menne. Seuraavalla supparilla alkoikin jo ponnistuttaa ja palattiin pien sänkyyn. Nopea kokeilu mikä tilalle..7 cm auki. Sitten alkoi kestosupistus, jossa oli pakko vain ponnistaa, vaikka kätilö yritti toppuuttaa. Niin vauva vaan syntyi muutamalla ponnistuksella. Kätilö ehti juuri saada hanskan toiseen käteen ja hälyyttää muut kätilöt paikalle niin vauva oli jo kovan huudon kera syntynyt. En oikein itsekkään pysynyt kärryillä tapahtumista. Kätilön tulosta saliin meni vain 28 min siihen, kun vauva syntyi. Mitään kivunlievitystä en saannut ja kivut oli kyllä melkoiset.

Vauvan sain heti paidan alla ja näin sain sen palkinnon, joka sai minut jaksamaan vaikean raskauden pakkolevot. Vauva imi hyvin. Pääsi sitten pesulle ja puntariin. Paino oli siis 3030g. Salista osastolle siirrytiin puol kuuden aikaan. Oma voiti oli uskomattoman hyvä. Rajusta synnytyksestä huolimatta repeämiltä vältyi kokonaan. Vauva on rauhallinen ja hyvin on imetys lähtenyt käyntiin jo.
-ikionnellinin Poni ja täydellinen pikkumies 1pv
 
Huomenia! Ihan ekaks onnea paljon ponille ja koko perheelle! Kiva kun tulit kirjoittelemaan synnytyskertomusta.:)

Täällä poksuu 39 viikkoo täyteen ja edelleen yhdessä koossa! Ei tässä taida lähtöö ihan äkkii tullakaan. Supistelee silloin tällöin, muttei kivuliaita. Kävin eilen neuvolassa ja vauva ei oo ainakaa laskeutunut yhtään! Kysyi jopa, että oonko tuntenut itse et ois noussu? Sf-mitta huiteli 37:ssa (oli kyl eri mittaajakin) ja tän terkan mukaan vauvamaha on todella korkeella ja sanoikin , ettei yhtään ihmettele et oksennuttaa melkee joka päivä. En tiedä kuin sit toi vaikuttaa toi ettei oo laskeutunut vielä. Kuulemma uudelleensynnyttäjäl voi laskeutua hyvinkin vasta synnytyksessä. No, joka tapauksessa olen valmistautunut, että menee tovi :D...

Joo, mäkään en yhtää tykkää uudistuneesta palstasta:(..menee kyllä aikaa ennenku tottuu...

primrose 39+0
 
ONNEA PONI:flower:

täällä kärvistellään päivittäisten supparien kanssa..pikkasen,sillon tällöin tulee limatulppaa vessassa käynnin yhteydessä.ei siis mitään hälyyttävää.
huomasin myös laittaneeni viikot väärin tuolla aikaisemmassa kirjoituksessani..jos laskin oikein,nyt on siis 39+2

uudet sivut,en tykkää..kaipa näihinkin tottuu ajallaan.

typy ja mie 39+2:flower::heart:
 
Poni: Kiitos synnytyskertomuksesta. Mukavaa että teillä lähtenyt kaikki sujumaan. Pikkukaverilla oli kiirus maailmaan:D

Ninnananna ja Sintti 35+6 (la 23.9)
 
Voi, multa pääsi itku, kun luin Ponin synnytyskertomuksen. Niin upeaa, että sait pitkän makuuttelun jälkeen sen parhaimman palkinnon ja pojan suoraan syliin! :heart:

Lara--, vähän samaa vikaa ruokahalun kanssa, tai lähinnä vatsalaukku ei selkeesti vedä entiseen malliin eikä oikein mikään maistuisi. Mut mä kyllä syön silti, ihan vaan vanhasta tottumuksesta. :LOL:

Olikohan se tuo neuvolasta saatu vau-kirja, josta luin, että endorfiini aiheuttaisi tässä vaiheessa raskautta (ja myös synnytyksen jälkeen) kiukkuisuutta. Mä olen todellakin huomannut sen. Ärsyttää itsekin, kun saatan skitsahtaa ihan yhtäkkiä, vaikka olisin juuri ollut ihan hyvällä päällä. Ihan normaalia kaiketi siis, Endotar.

Eilen aamuinen lenkki ja illalla kunnon sauna päälle ja johan saatiin taas suppareita aikaan. Eli mä taidan jatkossakin luottaa noihin ässä-poppaskonsteihin sekä liikunnan iloon (iloa siitä lienee ainakin naapureille, kun allekirjoittanut tuolla tallustaa pinqviinien lailla...). Jokailtaisen panadolin jouduin taas ottamaan, mutta sen avulla nukunkin kyllä todella hyvin. Viime yön saldo yhdellä välipissalla taas likemmäs kymmenen tuntia unta. :whistle:

Nyt ajattelin lähteä lasten kanssa kaupungille pyörimään. Jos vaikka tänään soittelisivat aikaa sinne synnytystapa-arvioon...


Epeti 36+2
 
Poni, kiitos synnytyskertomuksesta! Nopeasti on poika putkahtanut maailmaan, ihana kuulla että teillä on kaikki hyvin :heart:

Epeti, joo minäkin lueskelin sit illalla tuota Vau-kirjaa, ja taitaa tosiaan olla ihan normaaleja tässä vaiheessa nää kiukkupuuskat. Viime yö oli kyllä jo paljon parempi, tai no, ainakin nyt aamulla on parempi fiilis :) En käyny pissalla ku vaan kolmesti (!!) ja lähes koko yön supisteli kipeesti. Välejä en kattonu, mut oisko ollu 15-20 min välein. Ei siis oo ihan kauheen levänny olo kun uni oli niin pinnallista, mut silti niiiiin hyvä fiilis kun alkaa öisinkin olla noita kipeitä supistuksia, ja alapäähän vihloo ihan kunnolla. Ehkä nuo supistukset alkaa jo vihdoinkin kypsytellä paikkoja, toivottavasti! Mies sanoo ettei oo kiva kattoo kun kärsin, sanoin sit et kuule ei tää oo kärsimistä tässä vaiheessa, vaan todella toivottavaa jo että alkaa niitä ennakoivia supistuksia olla, vaikka eihän ne kauheen herkulta normaalisti tuntuis.

Lara kyseli ruokahalusta - mulla on kyllä ihan ennallaan :popcorn: Eli vähän liiankin hyvä :D Pitää vaan yrittää nyt liikkua paljon niin ei pääse enää paino hirveesti nousemaan. Kyllä tuo 15kg riittäis jo. Närästystä ei onneks enää oo ollu, kun on tuo massu jo sen verran laskeutunut (rv 34 oli 33cm, eikä oo siitä enää noussu).

Nyt koiran kans aamulenkille, aurinkokin paistaa :) Ja sit taas puuhastelemaan!

Endotar & poitsu 37+2
 
Olipas mukavaa lukea Ponin synnytyskertomus!

Mä olen kateellinen teille suppareista (ainakin Endotar, Epeti, Visitor...)! Mulla ei nimittäin ole muutamaan päivään näkynyt yhtään supistuksen tapaistakaan:kieh:. Kävin jo aamulla neuvolassa (kiva aika mennä puoli kahdeksaan) ja kohdunpohjam korkeus oli noussut, vaikka se viime käynnillä oli jo laskenut ja vauva kuulemma kiinnittynyt. Nyt th oli sitä mieltä, että pää vielä heiluu. Siis onko tämä kaveri punkenut itseään takaisin ylös ja alkanut perumaan tuloaan :confused:?

Flunssakin hyökkäsi päälle eilen :snotty:....

Näin pirteissä aamutunnelmissa täällä :)

-Seawind rv 37+5
 
Onnea Poni ja koko perhe poikavauvasta!!! ja kiitos synnytyskokemuksen jakamisesta!:heart:

mulla oli eilen viimeinen neuvolalääkäri ja kovin oli nopea ja mitäänsanomaton käynti: sen verran sain selville että kohdunsuu on 2 cm auki, mutta kaulaa ilmeisesti vielä jäljellä. sf-mitta huitelee yläkäyrällä edelleen eli on 34cm.ennemmin olisin tuonkin ajan höpötellyt mukavan terkkarin kanssa...:rolleyes: ens viikolla neuvolaan kun verenpaine on aika hurjissa lukemissa 142/92, mutta muuta oiretta ei onneksi ole myrkytyksestä.

hauskaksi sattumaksi kun eilen aamulla lääkäri sanoi että et ole kauaa enää koossa niin mulle tuli postissa vammalasta aika yliaikaiskontrolliin:LOL: piti oikein monta kertaa kattoa päivämäärää 4.10ja totesin kyllä että missään nimessä en aijo pitää vuokralaista enää tuolloin mukana!mulle piti siis tulla aika kokoarvioon ENNEN laskettua aikaa...:p onhan se toki hyvä että on tuokin aika sitten jo valmiina...............

eilen kokeiltiin pitkästä aikaa tuota kaksin harrastettavaa S:ää ja kyllä muutaman tunnin kovat supistukset saatiinkin aikaan:rolleyes:muutenkin supistaa paljon enemmän kuin on supistamatta ja onneksi kuitenkin olivat saaneet jotain aikaan tuolla alakerrassakin..

mukavaa keskiviikko päivää kaikille!:flower:

äitiH ja vallaton kylkiluiden murskaaja 36+3 (19.9)
 
Poni, kiitos synnytyskertomuksesta! Ihanaa, että kaikkien vaikeuksien jälkeen sait pojan heti rinnalle. :heart:

Lara, täällä sama ongelma ruokahalun kanssa. Mikään ei maittais, mitään ei tee mieli ja tuntuu ettei maha vedä entiseen malliin vaikka vauvakin on jo laskeutunut, mutta pakkohan se on silti syödä.

Mielialoista, mulla olo on selkeesti tasottunut nyt viikon-parin sisään. Toki on semmoisia vitutuskohtauksia ja mä en jaksa enää -hetkiä, mutta ne menee nopeasti ohi ja varmaan ekaa kertaa raskauden aikana tullu semmoista seesteistäkin oloa jonain päivinä. Ehkä se tieto siitä, että tätä raskaana oloa ei kestä enää kauaa ja että pian saa pojan syliin, saa fiilikset paremmiksi. Enää en saa semmosia kamalia raivo- ja itkukohtauksia niin, ku aiemmin.

Täällä iski sitten flunssa päälle. :kieh: Illalla ja aamulla herätessä oli aivan kamala olo, veikkaisin että oli vähän kuumetta, mutta nyt jaksaa jo olla ylhäällä. Aamulla oli niin huono olo, että oksensinkin, mutta sekin piti jättää kesken ku alkoi supistaa niin kipeästi että hyvä ku pääsin vessan lattialta ylös. Kyllä noita suppareita nyt alkaa olla ihan joka tilanteessa, saattavat alkaa liikkuessa tai sitten päinvastasesti saatan vaan herätä niihin yöllä. Vauva on tositosi alhaalla, välillä ku se tuolla myllertää niin tuntuu oikeasti että se pää lumpsahtaa sieltä pihalle. Istuessakin tuntuu, että vauvan pää osuu penkkiin. :D

mt & poitsu 36+2
 
Onnitteltu täältäkin ponille pikkuisesta pojasta. :flower: Ja ihana synnytys kertomus.

Täällä on käyty aamutuimaan neuvolassa ja eipä tuolla mitään ihmeitä ollut. Vauva oli jo tuolla tosi alhaalla, kaikki arvot ok ja sykkeet oli hyvät ja vahvat. Ensi viikolla sit taasen uudestaan.
Jotenkin turhauttaa ravata tuolla viikon välein, että jos vaikka olisi ennen seuraavaaa käyntiä jo syntynyt. :whistle:

Pari päivää enää ja sitten olisi Säihkis täysiaikainen, voi vaikka lähteä ihan lenkkeilemäänkin että jos vaikka saisi jotain aikaseksi tuonne alapäähän. Nyt olisi lapsien hoidon kannalta otollinen tilanne synnyttää, kun anoppi ja sisko on vielä kesälomilla. Pääsisivät sitten tulemaan nopeastikin tänne.

Nyt pitäisi lähteä siivoilemaan ja neitien kanssa vähän tuonne pihalle ennen kun taas sataa. :)

AngelEyes ja Säihkis 36+5
 
Poni Tosi mukava oli lukea sun synnytyskertomus, kiitos siitä! Mulla meni viimeksi 72h vesien menosta siihen, että poika oli maailmassa :whistle: Jospa tällä kertaa nopeammin?

Lara Mulla ei ikävä kyllä ole ruokahalussa mitään vikaa :kieh: Toivottavasti paino nyt ei enää kuitenkaan hirveästi tästä +13kg:sta nouse, vaikka liikkua en ole oikein pystynyt supparien takia muutamaan viikkoon. Viikonlopun jälkeen annan kyllä taas mennä ja oikein metsästän suppareita :)

äitiH Ne on selkeästi päättänyt sun puolesta, että sulla menee yli :D

Täällä ei mitään uutta tai ihmeellistä. Jos lähtis testailemaan poitsun uudet syyskengät tohon pihalle :) Jännä, että pari viikkoa sitten lapsi oli pelkässä vaipassa ja eilen päällä oli jo vk-haalari ja ohut pipo ja sormikkaat! Näin ne Suomen vuodenajat vaan vaihtuu lennossa. Kun vaan pysyis ite perässä, että muistaa pukea tarpeeksi vaatetta!

Jaksamista kaikille! :)

-dask ja typy 35+6, huomenna poksutaan!
 
ONNEA PONI!

Muakin ärsyttää nämä uudet sivut. Ainakin kovasti jumittavat...

ÄitiH, onkohan ne siellä Vammalassa katsoneet sun la:n ihan oikein kun nyt jo tulee yliaikaiskontrolliin aikaa... :D

avee ja mirot, mä liityn teidän kans ei kuulu mitään uutta -kerhoon. :LOL: Musta kans tuntuu ettei mulla ole koskaan mitään kerrottavaa, koska mitään ei tapahdu supistelu tms rintamalla.

marza ja onnianni rv 34+5
 
Täällä hyvien unien jälkeen hieman parempi mieli :wave:

Kävin eilen siis verikokeissa, mutta kun asutaan täällä periferiassa, niin tulokset saa vasta huomenna. Ja verenpaine ei ollut mitenkään älyttömän korkea, mutta missään vaiheessa raskautta (edes alussa) ei ole ollut näin korkea. Th huolestui lähinnä tuon turvotuksen takia; mulla oli kaulakin (+sormet, kasvot + jalat) ihan järkyt!! Jalkapöydät oli kuin pallot, varpaita ei meinannut nähdä ollenkaan turvotuksen takia.. Ja jalkapohjat oli sellaset puolipallot :O Toisaalta ihan jees, että laittoi sen lähetteen niin saa sitten kunnon kokoarvionkin, kun täällä on niin surkeat laitteet, että niillä on kuulemma huono mittailla mitään tarkempaa.

Jollain muullakin oli ilmeisesti kiinnityksestä ottanut takapakkia? Viime vkolla sanottiin, että olisi kiinnittynyt, mutta eilen th arveli, että kyllä se pää siellä vielä liikkuu.. En tiennyt, että on edes mahdollista! Eikä tuntenut kalloa vaikka kuinka yritti. Kuvittelenko mie siis tämän jatkuvan paineen tunteen vai häh :confused:

Kiitos muuten Poni kertomuksesta, mullakin tuli tippa linssiin :D

Tänään aattelin keittää pullot + tutit valmiiksi ja kylpyamme pitäisi käydä ostamassa. Pitää vielä katsoa, että kehtaanko lähteä ihmisten ilmoille ollenkaan, riippuu siitä mahtuuko crocsit jalkaan ja kuinka on naama vielä päivällä turvonnut.. :kieh: Laitoin eilen muuten tilaukseen Manducan, kivakiva :p

Saatiin vihdoin ja viimein ostettua vaunut, Emmaljungan yhdistelmät (älkää kysykö tarkemmin, en muista) tuli meille. Olin alunperin Emmaljungia vastaan, mutta liikkeeseen kun mentiin niin olivat oikeasti ainoat, jota voitiin ees harkita. Näistä löytyi kaikki ne ominaisuudet, jotka haluttiin. Kokeiltiin toki muitakin, mutta meillä mies on niin saakelin pitkä, että monet vaunut näytti ihan lastenrattailta kun mies niitä pukkeli kun olivat jotenkin niin.. hempuleita :LOL: Toivottavasti ovat nyt sitten hyvät.

Mukavaa päivää kaikille, ja hyviä vointeja :flower:

Ei enää niin pahantuulinen Kiira + asukki 38+3 (la 5.9)
 
:headwall: varmaan käytetyin hymiö tämän palstan uudistuksesta... :kieh:

Ponille ja koko perheelle suuret onnittelut ihanasta prinssistä :flower:

Toivotaan ettei Kiiralla ole raskausmyrkytystä! :hug:

Täällä ei mitään uutta myöskään. Viime yö meni valvoessa ja mietiskellessä synnytystä. Pikkaisen oli pientä menkkajomotusta mutta ei muuta. Eilen kävinkin Ikeassa, se on kuulemma myös sellainen paikka missä synnytykset usein käynnistyy :D
Ei ainakaan minulla auttanut asiaa. Huomenna neuvolaan taas. Turvotukset oli eilen täälläkin tosi kipeät.

mp ja kirppunen 37+5 (la9.9.)
 
Jaahas, muistankohan kaiken, mitä piti vastata...palstaan menee ainakin hetki totuttautua.

Onnea Ponille ja perheelle!

Kiira mulle neuvolassa sanoi, että jos päänsärky on sellaista, ettei siihen auta särkylääkkeet ollenkaan tai auttaa vain hetkellisesti, siis että särky palaa heti takaisin ni silloin pitäis ottaa yhteyttä. Kun kyselit, että millaista sen päänsäryn pitää olla. Kuulosti musta aika selkeältä mutta en tiedä sitten, kun ei ole ollut mitään päänsärkyjä ym.

avee, mirot ja marza :wave: täällä kans yks tylsäporukkalainen, ei mitään :D Kiva tietää, että on muitakin ni pyöritään täällä sit yhdessä, kun muut hoitelee vauvojaan :)

Ruokahalu
on liiankin hyvä, mulle maistuis ruoka vaikka koko ajan :D ja mitä epäterveellisempää, ah, sen parempaa. Eilen taistelin itseni kanssa kaupan karkkihyllyllä, halusin suklaata niiiiin paljon mutta viiletin sit äkkiä kassalle ja ulos.

Lätäkkö kiitos, piristi mieltä, etenkin nyt, kun oon vähän alamaissa. Tosin en raskauden tähden vaan siksi, että flunssa iski meikäläiseenkin, kuten moneen muuhunkin täällä ja äidin kanssa sovittu yövierailu ei nyt onnistukaan, kun pikkusiskot oli tulleet kipeiksi. Äidin piti siis tulla meille. Alkoi harmittaa niin paljon, että piti tirauttaa pieni itkukin, kun oisin ollut äidin tarpeessa :( Odotin sitä niin kovasti.

Toivottavasti muilla on paremmat fiilikset! Jännätään nyt ainakin, kuka seuraavaks lähtee :)

Sannimarja 36+3 (la 19.9)
 
Onnea Ponille ja poitsulle[! Täälläkin tuli tippa linssiin kun luin kertomuksen.

Taitaa olla pientä masennusta ja kyllästymistä yleisesti ilmassa. Päivät vielä jotenkuten menee mutta illalla iskee totaalinen tyhjyys kun missään asennossa ei ole hyvä olla eikä oikein mitään jaksa tehdä / jutella miehen kanssa. Tsemppiä siis meille kaikille ja jaksamista.

Kävin aamulla verikokeessa kun mulla on jatkuva anemia. Huomenna olisi vika neuvolalääkäri. Molemmat edelliset on ollu eri lääkäreitä ja aika tylsiä. Toivottavasti huomenna olis sitten kunnon lääkäri, jolla olis aikaa hetken jutella.

Palstan uusi ulkonäkö on kyllä tosi laimea ja tylsä. Kaipa tähän tottuu.

Voimia Kiiralle toivottavasti kaikki kunnossa.

Martta ja masuvauva 36+2
 
Pakko oli vaan tulla vielä hehkuttamaan, että vihdoin löysin sen, miten sain tän ketjun mun profiiliin, ettei tarvii joka kerta tulla tuolta "odotusaika" kautta ja ettiä sieltä! Ei tosin ole todellakaan niin yksinkertainen systeemi kuin vanhalla palstalla. Toivottavasti tähän tulee muutos!!
 
Onnea Ponille ja kiitos synnytyskertomuksesta, oli mukava lukea! :flower:

Sitten kuulumisia omasta navasta:

Soitin maanantaina neuvolaan kun vihloi alapäätä niin paljon, ettei kävellä pystynyt kunnolla. Katsoi kohdunsuun tilanteen ja oli 3cm auki ja kanavaa ei tosiaan jäljellä niin kuin ei ollut enää neljä päivää aikaisemminkaan. Terkkari käski meidän lähteä lähemmäs sairaalaa (jonne siis matkaa 250km) koska synnyttäisin kuulemma ihan koska vaan :O No mehän lähdettiin 200 km lähemmäs sairaalaa ja siinä matkalla muutaman kerran supisti mutta johtui sitten varmaan siitä sisätutkimuksesta.

Eilen kävin sitten synnärillä näytillä kun vihlonta vaan jatkui, että onko auennut lisää mutta ei ollut, sama 3cm auki, ei kanavaa jäljellä ja vauva kiinnittynyt = voi tulla milloin vaan, tosin voi mennä ylikin. Otti käyrää ja siihen saatiin aikaan muutama suppari mutta edelleen johtuu varmaan sisätutkimuksesta. Voi perkele että mulla alkoi ärsyttämään kun lähdettiin periaatteessa turhaan jo kotoa tänne toisten nurkkiin, kun se terkkari sai aikaan sellaisen hysterian...Ja nyt en tiedä uskaltaisko lähteä takas kotiin vai mitä tässä tekis.

Viime yönä tuli muutama yksittäinen ihan oikea supistus ja limakökkäreitä tipahdellut. Seksuaalista kanssakäymistä harjoitettiin aamulla ja se aikaansai muutaman supparin ja menkkajomotusta. Mutta ei tää varmana synny vielä kolmeen viikkoon. :headwall:

Argh, kyllä odottavan aika on sitten pitkä. Lisäksi täällä synnärillä sanottiin, että ei käynnistetä ennen kuin 42+0 jos ei mitään akuuttia tule mutta vauvan koko ei ole ainakaan syy siihen. Oma neuvolalääkäri sanoi, että ei anneta mennä yli koska niin iso vauva. Eilinen painoarvio 3800g. Ketä tässä nyt sitten taas uskoo. Lisäksi molemmissa sanotaan eri lailla vesien menosta. Toiset käskee mennä ambulanssilla jos vedet menee ja toiset, että voi lähteä omalla autolla. Mitä sitä nyt sitten uskoo tässäkään asiassa? En synnytä ollenkaan kun on kaikki niin hankalaa.:mad:

MaybeSomeday ja Onni 38+5 (LA 3.9)
 

Yhteistyössä