Syyskuun tulokkaat 2010 **** Joulukuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!)




Yhteensä 70

Tyttöjä 32
Poikia 38

30.7.
Yainaba -- kymmenes 34+1 poika



2.8.
emulia -- ensimmäinen/toinen - 19v. - NKL 34+3 2360g ja 45cm
20.8.
Kazzie -- esikoinen - 29v. - JORVI 36+5 3095g ja 49cm
Anskuli -- toinen - 28v. - KYS 35+6 2720g ja 47cm
24.8.
poni06 -- kolmas - 35v. - K-PKS 37+0 3030g ja 46cm
27.8.
seawind -- viides - 30v. 38+1 3210g ja 48cm
28.8.
cinnamo -- neljäs 40+0 3060g ja 49cm
29.8.
miiak75 -- seitsemäs - 34v. 38+3 3610g ja 51cm
Nasunaskali - esikoinen - 37+0 3750g ja 48cm
MaybeSomeday -- esikoinen - 23v. - OYS 39+3 4110g ja 53cm
30.8.
meripihka -- toinen - 32v - JS 38+4 3530g ja 50cm
31.8.
Lauren-78 -- toinen 40+0 4150g ja 53cm
Shuri -- esikoinen - 24v. - OYS 39+2 2980g ja 46cm
Cattitude -- toinen - 31v. - OYS 37+6 3010g ja 48cm



1.9.
riemu -- viides - 32v. 38+3 3750g ja 52cm
4.9.
äitiH -- 3780g ja 49cm
5.9.
Endotar -- esikoinen - 28v. - K-HKS 38+6 3470g ja 50cm



6.9.
Tähtirata -- esikoinen - 23v. - TAYS 39+0 2975g ja 49cm
visitor nro 39 -- viides - 39v. 3890g ja 51,5cm
7.9.
mirkkuli -- neljäs - 31v. - KYKS 3575g ja 50cm
Lenaki77 -- esikoinen - 33v. - TAYS 2900g ja 49cm
8.9.
nipistys -- kolmas - 26v. KYS 40+2 4350g ja 52cm
Mousse - toinen - 33v. - JS 40+0 3795g ja 49cm
Kiira- -- esikoinen - 24v - LKS 3660g ja 51cm
10.9.
pikkuvintiön äippä -- toinen - 32v. - SeKS 41+0 4080g ja 53cm
LauraAnnika -- 41+4 3389g ja 48cm
primrose -- toinen - 27v. - KOKS 41+2 4160g 53cm
Gwenhwyfar -- toinen - 31v. 39+0 2910g ja 48cm



11.9.
Hassuli08 -- neljäs - KOKS 38+5 Poika
roosamaria 69 -- kolmas - 40v - NKL 39+2 3400g
Annmari-76 -- 40+3 4375g ja 55cm
12.9.
Angel Eyes -- viides - 30v. - EKKS 3496g ja 50cm
Moonchaser -- toinen - 23v. - KOS 39+3 3690g ja 50cm
Tyyty85 -- toinen - 24v. - TAYS 40+5 3360g ja 48cm
13.9.
Pärämätsi -- 41+0 3950g ja 51cm
14.9.
Aplo -- toinen - 21v. - KOKS 3135g ja 51cm
15.9.
smur-ffi -- kolmas - 25v. - Kät/H 3570g ja 51cm
Katrin83 -- esikoinen - 26v. - PHKS 3665g ja 51cm



16.9.
Lara- -- esikoinen - 22v. - K-HKS 39+0 3385g ja 49cm
woodoo child -- esikoinen - 33v. - KSKS 40+2 3950g ja 50cm
Mirot - ensimmäinen - 34v. - NKL 3480g ja 51cm
Hupu07 -- esikoinen - TYKS 39+4 3300g ja 51cm
17.9.
vetku -- toinen - 30v. - PS 3600g ja 51cm
möhömahis -- toinen - 28v. K-HKS 3635g ja 51cm
19.9.
Sadie -- esikoinen - 20v. - LKS 41+0 3395g 51,5cm
20.9.
ennie -- esikoinen - 33v. 3825g ja 51,5cm
pur -- 42+1 Tyttö
Raitahippo -- esikoinen - 32v. 39+4 Tyttö
miita1969 -- kolmas - 40v. - TYKS 39+4 3330g ja 48cm



21.9.
avee -- toinen - 30v. - SAS 40+2 3690g ja 51cm
felessa -- esikoinen - 24v. - KYS 41+5 4170g ja 52cm
Heppuli3 -- kolmas - 33v - TAYS 4380g ja 55cm
menninkäistyttö -- esikoinen - 22v. - TAYS 40+1 4020g ja 52cm
22.9.
ninnananna -- toinen - 31v. - SatKS 39+6 4050g ja 52cm
idamaria123 -- ensimmäinen - 19v. - K-SKS 38+5 3630g ja 52,5cm
23.9.
Tiinuliini -- toinen - 31v. - Kät/H 3260g ja 50cm
24.9.
VicHo -- kolmas - 30v. - TYKS 41+3 3780g ja 52cm
25.9.
mispec -- kolmas - VKS 4435g ja 53cm



26.9.
lätäkkö -- esikoinen - JS 3795g ja 53cm
28.9.
solete -- esikoinen - 26v. - KSKS 40+3 2800g ja 46cm
Liisa71 -- kolmas - 39v. - NKL 41+2 3555g ja 52cm
29.9.
Epeti -- kolmas - 28v. - HYS 41+2 3860g ja 53cm
m a r z a -- kolmas - 30v. - TAYS 39+5 3480g ja 48cm
rosinarusina -- toinen - 27v. - KSKS 40+4 3480g ja 52cm
Jonspe -- toinen - EKKS 42+1 3550g ja 51cm
30.9.
Sannimarja -- esikoinen - 25v. - KSKS 3280g ja 50cm



1.10.
Lahopää-Liisa -- toinen - 23v. - OYS 41+5 3950g ja 52cm
unikeiju -- kolmas - 28v. - TAYS 4380g ja 52cm
2.10.
Hyväsetti -- kolmas - 31v. - LKS 41+3 4095g ja 52cm
3.10.
dask -- toinen - 24v. - PHKS 3800g ja 50cm


Aiemmat ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/vauvat-0-12kk/1836080-syyskuun-tulokkaat-2010-syyskuussa-paivityspyynnot-yv-lla-kiitos/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/vauvat-0-12kk/1852539-syyskuun-tulokkaat-2010-lokakuussa-paivityspyynnot-yv-lla-kiitos/#post22170903
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/vauvat-0-12kk/1866913-syyskuun-tulokkaat-2010-marraskuussa-paivityspyynnot-yv-lla-kiitos/#post22352815
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos uudesta pinosta Lahopää-Liisalle :)

Kyllähän tuonne fb:n puolelle tulee kirjoiteltua paljon useammin kuin tänne, harmi vain että siinä on nyt jotain häikkää eikä kaikkia halukkaita ole saatu sinne lisättyä, tai sit siinä lisäämisessä saattaa mennä aikaa :(

Gaizulilta piti kysyä, että onko teillä muitakin lapsia tämän syyskuisen lisäksi? Kun joulukalentereista lapsille puhuit, siitä arvelin. Ja tästä tulikin mieleen, että pitää muistaa laittaa ennen nukkumaan menoa lasten sukkiin yllärit aamua varten :) Ihanaa, kun ihan kohta on jo joulukuu! Me ollaan vietetty joulua jo usean vuoden ajan kotona lasten kanssa, mutta tänä jouluna mies onkin iltavuorossa, joten mennään tähän samalle kylälle äidin luo. Siellä on sitten myös mun kaikki siskot, joten varmasti tulee mukava joulu! Ja mies tulee sinne, kunhan töistä pääsee :)

Meillä opeteltiin viime yönä taas tuttia.. Pitkään aikaan ei ole tutti kelvannut tytölle, viime yönä sitten Isla kiukkusi ja karjui nukkumaan mennessä, olisi halunnut olla rinnalla mutta oli jo ähkytäynnä. Joten sit suuttui aina kun sitä maitoa sieltä kumminkin tuli. Eikä oikein osaa ilman rintaa nukahtaa yöunille. Siinä sitten hoksasin tutin käydä hakemassa, ja se kelpasikin ja sen avulla Isla sitten rauhoittui unille :) Nyt on aika hurja imemisen tarve tytöllä ja nyrkkiä imee paljon, jospa tuon tutin sais nyt opetettua kunnolla niin helpottaisi noita rauhoittumistilanteita.

Mites teillä, osaako vauvat syödä tuttia ja kuinka paljon sitä syödään?

Nipistys ja Isla 2kk3vko
 
Hei kaikille ja MUKAVAA ALKANUTTA JOULUKUUTA!:xmas:

Kiitos Liisalle taas uudesta pinosta! Mä en tuolla fb ole kun en ole edes rekistöröitynyt sinne (olen varmaan harvinaisuus). Täällä tulee päivittäin käytyä lukemassa. Hiljaista on jokseenkin ollut. Liekö kaikki siellä fb tai sitten kiirusta muuten vaan.

Täällä Sintillä ollut räkäisyyttä jo viikon verran ja tänä aamuna oli herätessä tosi tukossa. Apteekin "limaimurilla" ollaan koitettu helpottaa hänen oloaan. Vinkkejä? Höyryhengiteltykin ollaan ja jokunen suolatippakin on ollut apuna.

Täällä tonttu toi eilen illalla joulukalenterin ja esikoinen oli enempi kuin innoissaan:)

Täällä tuttion ollu heti sairaalasta kotiuduttua ihan pop! Laitoksella hoitajat sanoi että on ihna ok antaa vauvalle tutti koska imuhalut on ihan valtavat. Parempi kuulemma tutti, kuin se että lykkää aina tissin suuhun. Silloin kuitenkin tulee maitoakin vaikka ei olisi tarve sille. Näin kertoivat hoitajat. Meillä tutti on poitsun suussa varmaan 1/3 päivää. Yö unille mennessä alkuun sitä syö mutta sitten pudottaa ja jatkaa unia ilman.

Pakkanenkin on nyt helpottanut. Onneksi. Päästään tänään ulos.

Ninnananna ja Sintti 10vko tasan!
 
Tosi kurjaa, että kaikkia halukkaita ei nyt onnistu lisätä tuonne Facebookin ryhmään! Ainakin neljä henkilöä nyt joutuu viel odotella!:( Toivotaan, että vika korjaantuis.... lupaan tässä koitella aina sillon tällön, että josko onnistuis!!!

Itse en oo enää täällä ehtinyt oikeestaan käydä ollenkaan vaan ainoastaan tulee pyörittyä siellä facessa....

Nasunaskali ja Olivia 3kk
 
Kiitos uudesta pinosta taasen:flower:

Käytiin alkuviikosta lastenlääkärillä ja poju sai refluksiin nyt lääkkeet. Tuntuu, että ne ovat jo vähän helpottaneet oloa. Oksentelut ovat vähentyneet ja sen johdosta ei minun tarvitse imettää enää ihan koko ajan. Itse olen myös maidottomalla dietillä. Korvälääkärillä käytiin samalla reissulla ja korvat oli terveet. Nyt joskin alkoi taas uusi flunssa. Toivottavasti ei menisi korviin tällä kertaa. Tuo refluksi ja korvatulehdukset vaan kulkee käsikädessä. Huomenna taas vyöhyketerapiaan. Monen moista edelleen, mutta siitä huolimatta poju jaksaa olla iloinen pikku vesseli:heart:
-Poni ja poju 3kk
 
Meillä tutti on suussa aina kun mennään nukkumaan. Käytän edelleen tosi paljon kantoliinaa. Liisa nukkuu neljään viiteen vaunuissa ja on vain hetken hereillä päivän aikana, musta nukkuu edelleen tosi paljon. Iltaisin ottaa ehkä kolmet vajaan tunnin unet kantoliinassa ja nukahtaa liinaan heti kun laitan tutin suuhun. Myös päivällä vaunuissa on tutti suussa ainakin aluksi. Hereillä ei tuttia vielä pidä...

Liisalla on nyt komas flunssassansa, nyt myös rohiseva yskä, mut hyväkuntoinen ja imee. Mä oon laittanut reilusti keittosuolaa ja imenyt sitten nenäfriidulla, ja oikein nuhaisena nukuttanut sitteriin. taas heräs, jatkan myöhemmin....

Liisa
 
Meillä ei tutti kelpaa ollenkaan, mutta imemisen tarvetta olisi valtavasti. Äidin rinta toimii sitten huvituttina :whistle: Olemme välillä yrittäneet antaa tutta, mutta Okko sylkee sen pois ja oikein kiljuu raivosta. Häntä ei hevillä huijata ;)

Meillä Okolle on tullut hiukan rytmiä ja valveajat ovat pidentyneet. Nyt illalla valvoi päiväunien jälkeen yli neljä tuntia putkeen. Uusi ennätys. Mahakipuja meillä on vielä hiukan, mutta paljon vähemmän kuin aikaisemmin. Lopetin Disflatylin antamisen yli viikko sitten kun alkoi tuntua siltä, että siitä ei meillä ole ollut apua. Eipä tilanne ole ainakaan huonontunut, vaikka lääkettä ei enää tule annettua.

Kuinka paljon seurustelette vauvan kanssa päivässä? Siis juttelette, lepertelette, laulatte, hierotte, sylittelette ym. Minun pitäisi seurustella Okon kanssa enemmän, mutta aina päivän lopuksi huomaa, että esikoisen kanssa touhuilu on vienyt lähes kaiken ajan :ashamed: Okko on paljon lattialla tai sitterissä seurailemassa meidän muiden touhuja, mutta saa kyllä itse aika vähän huomiota. Toki aina esim. vaipan vaihdon yhteydessä lepertelen, juttelen, silittelen ja paijailen, mutta enemmän hänen kanssaan pitäisi varmaan olla.

Tiinuliini ja Okko 10vko
 
Kiitos uudesta pinosta :)

En oo hirveesti jaksanu yrittää kirjotella mitään, kun muutaman kerran kirjotin pitkät pätkät ja sit en yhtäkkiä ollukaan muka kirjautunu ja kaikki hävis.. :headwall:

Me käytiin 2 kk neuvolassa, ja ihan hyvin poika oli kasvanu..
5925 g (4095)
59,8 cm (52)
Muutenkin menee pojan kanssa hyvin. Vielä valvotaan 12-3 ennen ku päästään yöllä nukkumaan , mutta sitten aamulla nukutaan 10-11.30... Hymyillään ja jutellaan kovasti ja kerran on poika melkein hihittäny kun laitoin poskiin rasvaa :heart:
Mahavaivoja ei kovin paljon ole, mutta kokista en pysty juomaan ..
Täysimetyksellä mennään, mutta yks ilta kun poika valvoi, ajattelin et oisko sillä nälkä ja lämmitin 100 ml nan:ia, ja poika joi 90 ml :O en oo sen jälkeen lämmittäny maitoa, kun ei mielestäni oo tarvinu. Mutta toi oli aika jännä juttu..
Tutti meillä on käytössä.. Ensin näytti siltä, että poika ei huoli tuttia, mutta oppi siihen kuitenki, ja kyllähän se aika paljon helpottaa pahaa mieltä.

Poni hyvä, että saitte lääkkeet refluksiin. Miten päädyit maidottomaan ruokavalioon? Mitä oireita pojalla tuli?

Vauvan kanssa meillä ollaan melkein koko ajan . Isommat on jo sen verran isoja, että touhuilee omiaan aika paljon, ja poika ei viihy hirveesti lattialla tai sitterissä niin sit tulee juteltua melkein koko ajan.. Hoitopöydällä meillä on melkein parhaat juttelut.. se on jostain syystä kiva paikka.

Hyväsetti ja poika 2 kk
 
hyväseti Se lääkäri määräsi tuon maidottoman. Se jotenkin liittyy refluksiin tai auttaa sen hoidossa. Näin ymmärsin.

Tänään käytyyn toinen kerta vyöhyketerapiassa. Oli paljon parempi kuin viimeksi. Ei edes uutta aikaa varattu vaan katsellaan näin. Illat on edelleen hankalia, mutta oksut vähentyneet paljon ja syöttövälit pidentyneet.

Ihanaa joulunalusaikaa kaikille!!!
-Poni ja poju reilu 3kk
 
Joo, meillä menee ihan putkeen! Nyt meillä on sitten Lotta sairaalassa ja pojan ihonsiirtoleikkaus ens viikolla! Lotalla nousi korkea kuume ja tyttö oli ihan käsittelyarka. Ripuli alkoi sitten sairaalassa, kun ne otti meijät päivystyksestä sisään. Siellä ollaan oltu kohta 2vrk. Syytä ei vielä tiedetä, kokeita on otettu paljon, mutta tuloksissa kestää... Kuume on jo laskenu, mutta maha on pinkeä pallo ja ripulilla. Äsken tuli myös vähän keltasta pulautusta. Lotta on tipassa, eli pakko ei ole syödä, jos ei jaksa/maistu.

Parempaa joulun odotusta teille muille!
 
DASK Voi hyvänen aika! Kyllä teitä nyt koetellaan kaikin keinoin. En voi kuin toivottaa hirmuisesti PIKAISTA paranemista molemmille lapsille ja etenkin nyt tällä hetkellä pikku-Lotalle. En osaa muuta sanoa......teillä on nyt rankkaa mutta koittakaa jaksaa.....

Ninnananna ja Sintti 10vko
 
Voi dask, piti ihan itkeä teidän puolesta :( On kyllä äidille ja isälle painajaista tuommoinen :( Kovasti tsemppiä arkeen, Pikku-Lotale pikaista paranemista ja pojulle onnea leikkaukseen! Ja tsiljoona voimahalia! :hug:

Meille kuuluu ihan hyvää... Tutti lopetti kelpaamasta viikkoa vaille 3kk iässä, ja se on vähän vaikeuttanut elämää, mut ei tässä kummoisempia katastrofeja ole ollut. 3kk rokotuksistakaan ei tullut suurempia vaivoja, mitä nyt 6h itkuputki, mut kunnon yöunien jälkeen tyttö oli takas oma itsensä. Kiinteät pitää alottaa jo ihan pikapuoliin, mikä mua kyllä harmittaa, mutta tyttö ei taho pysyä kylläisenä pelkällä maidolla. Piti itseasiassa aloittaa jo tänään, mutta en minä vielä raaskinut... :ashamed: Imetellään sit vaan enempi.

Tytsyn mitat 3kk iässä (2kk/synt. mitat):
Paino 6260g (5230g/2980g)
Pituus 59,5 (58,9cm/46cm)
Tonttulakki 37,3 (36,2cm/30,8cm)

Ninnananna, meillä auttaa nenän tukkoisuuteen kosteampi sisäilma, eli käytössä on ihan ilmankostutin tai sit pyykit kuivamassa pinniksen vieressä.

Tiinuliini, mulla myös iltaisin joskus sellainen olo, että enempi olisi pitänyt seurustella vauvan kanssa! Meillä ei ole vanhempaa lasta viemässä äidin huomiota, mutta muuttourakka on kesken. Marraskuun ajan siis muutettiin uuten asuntoon, lopullisesti pari viikkoa sitten. Edelleen pyörii tavaraa jaloissa... Ja kun mies on joka toisen viikon pois kotoa töiden takia, ja kun on kotona, niin tekee lopputyötään yliopistolla. Minun sit pitää pakata ja purkaa tavaraa ja laittaa ruokaa ja joskus kerittävä syödäkin yms... Päivänsäde pieni kyllä viihtyy enimmäkseen tosi hyvin lattialla/sitterissä, eikä turhia itkeskele, mistä olen kiitollinen. Tulee vain sit sellainen olo tosiaan, että vois sen lapsen kanssa enempiki jutella ja lorutella. Tyttö kun ei nuku päikkäreitäkään kuin 3x20-40min, niin päivällä sitä valveaikaa riittää. Mää kyllä sentään laulan aina kotitöitä tehdessä ja käyn välillä kutittelemassa ym. Joka päivä pyrin pitämään yhden imetysvälin sellaisena, että olen vain vauvan kanssa, mut eihän se tietysti aina onnistu.
 
Jaksamisia pikku-Lotalle ja koko perheelle!

Meillä tutti otetaan suuhun, mutta sitä syljetään todella usein pois myös. Olkapäällä kun vauvaa kantelee niin kuuluu vaan kops kun tutti tippuu lattialle.

Ja meidän pieni on niin sylivauva, että sen kanssa kyllä ollaan ja paljon. Nyt varsinkin, kun allergiaa epäillään, on vauva niin itkuinen, että sitä saa olla kanniskelemassa/sylittelemässä/pusuttelemassa koko ajan. Tekee pahaa kun toinen itkee, eikä voi auttaa. Olen itse nyt kaksi viikkoa melkein kaiken kieltävällä dieetillä, tän hetken ruokavaliooni kuuluu lähinnä neljän viljan puuro mustikalla ja vadelmalla, leipä maidottomalla levitteellä kera kurkun, salaatin ja kinkun, banaani ja... no ruokana peruna/pasta/riisi, kukkakaali ja parsakaali sekä liha/kana. No, toivottavasti lähtee muutama raskauskilo samalla, mulla kun niitä tuli 21 ja jäljellä vielä 7. Muilla allergiaa/epäilyjä?

Ja vielä sadannen kerran, miten pääsen mukaan facebook-ryhmään? En oo näitä sivuja edes käyttänyt, joten en tiedä yksityisviesteistä tai muista mitään :D

Persimon ja vauva viikon päästä 3kk
 
Voimia Daskin perheelle! Mahtaa olla todella rankkaa! Koittakaa jaksaa! Toivottavasti Lotta paranee pian!

Liisalla on kova syskä ja nuha, rasittaa jo valmiiksi tuleva yö, kun en tiedä, tuleeko nukkumisesta mitään (mun nukkumisesta)

Liisa on tosi vähän vielä hereillä, jaksaa valvoa vain tunnin ja nukkuu tosiaan koko aamu- ja iltapäivän. Yritän niinä lyhyinä hetkinä hänen kanssaan seurustella, mut jos on tyytyväinen sitterissä, niin saa siinä seurailla isosiskojen touhuja itsekseen. Kai ne vauvat sitten alkaa ilmoitella, jos ovat tyytymättömiä:)

Mä käyn täällä usein lukemassa, mutta kirjoittelu on usein tosi hankalaa, ja tuntuu, ettei aikaa löydy. Olisin itsekin ehkä tuosta Facebook-palstasta kiinnostunut, mutta oliko niin, ettei sinne tällä hetkellä pääse mukaan?

Mukavaa joulunodotusta kaikille!

Liisa ja pikku-Liisa kohta 10vkoa
 
Daskin perheelle paljon voimia, pienille oikein pikaista tervehtymistä!! Tuntuu niin epäreilulta tuo teidän tilanne. :hug:

Fb:n ryhmässä on tosiaan jotain häikkää, mutta laittakaa s.postia Nasunaskalille ezzie0110@hotmail.com niin hän yrittää lisätä teidät ryhmään, toivottavasti onnistuu!

Isla on nykyään todella kova seurustelemaan, suu käy koko ajan ja hymyjä jakelee todella herkästi :D Itse myös tunnen pientä syyllisyyttä siitä, etten ehdi juttelemaan aina kun Isla tahtoo. Onneksi 5-vuotias isosisko pitää mielellään seuraa, ja nyt olen yrittänyt tehdä kotityöt päikkyjen aikaan, mutta niitä kyllä on välillä niin paljon, ettei millään ehdi. Ja sitten kumminkin on huomioitava myös noita kahta isompaa mussukkaa. Usein kyllä ihan porukalla makoillaan olkkarin lattialla, katsellaan kirjoja, lauletaan, jutellaan ja kiehnätään :heart:

Nyt takaisin neuleen pariin :) Mukavaa Itsenäisyyspäivää mammoille!!

Nipistys ja Isla 12vko
 
Dask, ei voi olla totta! Kylläpä tietä nyt koetellaan. :( Plajon jaksamista koko perheelle! :hug:

Mä olen nyt ollut tosi vähän ylipäätään koneella, kun kaikki aika menee nyt tuon talon valmiiksi saamiseen. Viikon päästä olis muutto, ja vielä aika paljon hommia ennen sitä. Oikein säälittää kun lapset on nyt niin paljon olleet mummulassa kun me ollaan miehen kanssa painettu hommia. Vauvalle olen usein pumpannut maitoa mukaan mummulaan, mutta usein olen työn teon välissä käyn poikaa imettämässä. Meidän raksalta kun ei ole kun vajaa pari kilometriä anoppilaan.

Tuttia poika oppi imemään Lapin reissulla, jossa oltiin viime viikolla. Oltiin lasten kanssa mun mummin hautajaisissa ja bussilla mentiin n. 1000 km. Hineosti meni matkat molempiin suuntiin, ja tutti kelpas lohdukkeeksi kun ei bussissa päässyt äitin syliin. :( Mutta rankka reissu oli niin henkisesti kun fyyisestikin. Univelkaa jäi aika paljon, kun lapset nukkuivat aika huonosti vieraassa paikassa.

Neuvolamittojakaan ei vissiin ole tänne ehtinyt päivitellä. 2 kk:n mitat oli 5055g ja 57 cm. Maitoa tulee edelleen hyvin ja taitaa olla aika tuhtia tavaraa, kun poitsun syömisvälit on entisestään pidentyneet. Välillä saattaa mennä kuusikin tuntia syöttöjen välillä. Siis ihan päivisinkin. Öisin meillä syödään edelleen kerran yössä.

Mutta nyt taidan mennä unille.
Iloista itsenäisyyspäivää!

marza ja onni 9 vkoa
 
Dask Teidän perhettä nyt koetellaan oikein kunnolla. Paljon voimia ja halauksia koko teidän perheelle ja tietenkin paranemisterveiset pienille potilaille! :hug:

Ristiäiset vihdoinkin vietetty ja nimeksi tyttö sai Aino Hilla Anniina :heart:

Tuttia mussutetaan päivisin kun imemisen tarve on niin kova. Illalla nykyään nukahtaa myös tutti suussa, mutta otan sen pois heti kun ote siitä irtoaa. Tuo tutin syöminen on kyllä toisaalta hyvä juttu, että saa sillä sitten toisen tarvittaessa hiljennettyä kun on tuo esikoinenkin hoidettavana. Tutilla pystyy pelata yllättävän pitkäänkin lisäaikaa omiin ja esikoisen juttuihin :)

2kk neuvola kuulumiset ja suluissa syntymämitat, paino 5125g (3690g), pituus 58cm (51cm) ja pipo 38,3cm (34cm). Hyvin kasvaa rintamaidolla, vaikka ite oon vähän huolissani ollut kun Aino syö mielestäni aika vähän. Esikoinen oli aikamoinen tissitakiainen, joten siihen tietenkin vertaan ja sen takia tuntuu vähältä tuo Ainon rinnalla oleminen.

Yöt meillä mennään yhdellä syömisellä, Aino nukahtaa illalla 21-22, syö 4-5 aikaan ja aamulla herää 9-10 aikoihin. 6 viikon iässä alkoi nukkumaan noita pitkiä pätkiä ja jäi toinen syöttö pois.

Toivottavasti facebookin ongelmat ratkeaa ja kaikki uudet tulokkaat pääsevät pian mukaan.

-eeva- ja Aino huomenna 11 viikkoa
 
Tuosta fb:n ryhmästä, eli sinne voidaan lisätä vain, jos tulokas on jonkun ryhmässä olevan kaveri. Eli kokeillaan nyt toistakin kautta, kun Nasunaskali ei jostain syystä pysty lisäämään (tyhmä fb!). Laittakaa halukkaat mulle yksärillä s.postiosoite, niin lisään tulokkaan kaveriksi ja sitä kautta ryhmään, jospa tämä toimisi.. :D

Nipistys
 
Toivottavasti onnistuis nyt niin, että Nipistys sais lisättyä teidät halukkaat ryhmään mukaan!!! Kaikenkaikkiaan kuusi henkilöä odottaa ryhmään pääsyä! Ja laitoin nyt teidän nimet ja sähköpostiosoitteet Nipistykselle, joten hän varmasti ottaa teihin yhteyttä!!!
Nasunaskali
 
Kiitokset Lahopää-Liisalle uudesta pinosta!

Daskille ja perheelle iso rutistus!! Ja paljon voimia lähetellään, on aikamoista koetusta nyt teille langennut :(

Meillä oli tänään 3kk-neuvola ja tässä mitat:

6270g (3530g)
64,6cm (50cm)
py 41,5cm (35cm)

Ritamaidolla mennään ja kiinteiden alotusta katsotaan kuukauden päästä. Hyvin kasvaa, ja nyt ollaan painon suhteen -10 käyrällä. Pitkä ja hoikka poika meillä.
Kovasti juttelee ja hymyilee, nauraa ääneen kun kutittelee ja saattaa ihan itekseenkin hihkua sitterissä. Toisinaan tuntuu, ettei ehdi vauvalle höpöttelemään niin paljon kun haluaisi, esikoinen vie aika ison osan ajasta. Nyt mies on kuitenkin saikulla vuoden loppuun saakka ainakin, niin huomion jakaminen lasten kesken on helpompaa.

Ja sitten meillä herättiin päikkäreiltä! :wave:
 
Piti käydä kurkkimassa teidän kuulumisia taas pitkästä aikaa, en ole paljoa jaksanut viime aikoina kommentoida vaikka useasti käyn lukemassa. Toivottavasti ette nyt ihan kaikki katoa sinne Fb:n puolelle, kuulun niihin harvoihin jotka ei sinne ole rekisteröitynyt eikä ole aikomustakaan. =)

Dask kylläpä teitä koetellaan, toivottavasti pääsisitte pikkuhiljaa kaikista murheista, ei voi kuin tsempata :hug:

Tutti
on meillä ollut pop aika alusta, olisko ollut parin viikon ikäinen kun otettiin käyttöön ja kyllä se huomattavasti helpottaa rauhoittumaan. Tyttö kyllä sylkäisee sen helposti pois kun ei sitä halua, eikä se olekaan käytössä jatkuvasti.
Ristiäiset oli meillä viikko sitten ja täytyy sanoa että ihanaa että se on ohi, hyvin meni mutta se stressi sitä ennen oli mulla kamala kun en tykkää järjestellä juhlia. Nyt mulla ollut kova flunssa kohta viikon päivät eikä tunnu hellittävän millään :snotty: Tyttö on kanssa ollut nuhainen, mutta ei ole onneksi kuumeillut tai muuta vaivaa. Iloinen hän on kyllä aina ja hymyilee paljon :heart: Meillä on 3kk neuvola ens viikolla (apua jo 3 kk!):eek: odotan sitä kun tuntuu että edellisestä kerrasta on jo niin kauan. Aika kuluu kyllä nopsaan, nyt sen alkaa huomata.
Täytyy sitten taas mennä, mukavaa joulun odotusta kaikille :xmas:

Mirot ja tytsy 11 vk +
 
Heippa Nipistys ja muut!!

Meillä siis neljä lasta- 3/2002, 9/2003 ja 5/2006 . Poika, tyttö, poika ja nyt taas sitten tyttö :) ja aivan ihana typy onkin... Nukkuu yöt yleensä hyvin, n 8-10 tuntia. Ei syö tuttia eikä pulloa, rinnassa roikkuu kiinni etenkin iltaisin. Maitoallergiaa epäillään tälläkin :( Maidoton ruokavalio mulla ollut käytössä, ei enää turhia heräilyjä <3 ja pulauttelu vähentynyt hurjasti elikäs paino saatu taas kunnolla nousuun :) Tänään painokontrollissa, 6kg mennyt rikki. ikää siis vähän vaille 3kk..

Joulutouhut edenneet, nyt on tontut taas tehtynä ja odottelee pääsyä seinälle. Valot on laitettu ja jo ties kuinka monet tortut ja piparit ahmittu, kuten glögsytkin. Tonttukin toi jo ensimmäiset paketit lapsille ja pukkia odotellaan toki kovasti. Kun nyt vaan se punainen hiippalakki heilahtaisi lapsillekin ;)
Täällä Helsingissä paljon tänäänkin tullut lunta- ihanaa jos tulossa kunnon "vanha" talvi!!!

-gaizuli ja Mirka < 3kk-
 
Päivittäin pyörin FB:ssä jutskailemassa, mutta pitkästä aikaa voisi kirjoitella vähän kuulumisia tännekin.

Ihan ensiksi daskille ja teidän koko perheelle ihan hurjasti voimia ja halauksia!! Kyllä teitä nyt koetellaan. :(

Meillä on kaikki hyvin, jonkinmoinen levoton kausi tosin menossa. Öisin poika alkanut taas heräillä enemmän ja päivätkin on tosi levottomia. Eilen illalla aloitin sitten vellin antamisen ja tää mennyt yö mentiin vaan kahdella heräämisellä. Oliko sitten sattumaa vai vellin ansiota, en tiedä, mutta hieno juttu silti. Kiinteiden maistelua aiotaan aloitella myös nyt pikkuhiljaa.

Neuvolassa käytiin viime viikolla ja mun "pikkuiseni" oli jo 61,4 senttiä pitkä ja painoi huimat 7215 grammaa eli ei täällä ihan pikku vauvoja enää olla. :D Selällään ollessa Aaron yrittää jo kovasti kääntyä kyljelleen muttei ihan vielä onnistu, samoiten lattialla tai hoitotasolla ollessaan ponnii itseään joka suuntaan. Masullaan ollessa useimmiten kierähtää selälleen, mutta ne taitaa ainakin vielä toistaiseksi olla ihan vahinkoja. Meillä on nyt myös alettu viedä esineitä suuhun, itseasiassa eilen huomasin ekaa kertaa kun poika vei puuhamaton lelun suuhun ja sitten myöhemmin jo roikkui mun paidan naruissa ja mussutti niitä innoissaan. :D

Meillä tutti on kyllä ihan pop! Sitä syödään mielellään, varsinkin väsyneenä. Nyrkit oli hetken aikaa enemmän suussa, mutta nyt tutista on tullut taas ykkösjuttu. :D Esimerkiksi nukahtamaan poikaa ei ilman tuttia saa.

Vauvan kanssa seurustelusta, Aaron on sen verran seurankipeä poika että aina ku on valveilla niin mä höpötän ja laulan oikeestaan koko ajan. Esimerkiks kotitöitä tehdessä (pyykkäys, tiskaus, ruoanlaitto jne.) poika istuu sitterissä ja minä samalla sitten hölötän ja hoilaan. Onneksi Aaron on nyt alkanut joitakin aikoja viihtyä itsekseen puuhamatolla, varsinkin aamuisin ku on virkeimmillään yöunien jälkeen, niin mä saan touhuilla siinä sitten iteksenikin jotain. :)

mt & Aaron 11 viikkoa
 
Pitääpä pitkästä aikaa tännekin kirjoittaa, facebookissa tulee kyllä käytyä päivittäin.. Täälläkin käyn, mutta en vain ole saanut aikaiseksi kirjoittaa!

Voimia koko Daskin perheelle, teillä on kyllä ollut äärettömän raskas syksy!! :hug:

Meillä tuttia syödään silloin kun kovasti kiukututtaa, eli aika harvoin :) Muuten ei olla tuttia edes tarjottu, mutta silloin tällöin kun känkkäränkkä iskee, niin silloin tutti on pelastus ja siihen rauhoittuu aika pian.

Meillä oli 3kk neuvola tiistaina, ja vihdoin meni 5kg rajapyykki yli :) Neidillä oli pituutta 61,2cm ja painoa 5270g. Neuvolantäti arveli, että ei ole mitään kiirusta alkaa kiinteille, mutta itse ajattelin että ensiviikolla olisi jo ensimmäiset potun maistelut edessä. Miksi teidän Gaizuli on pitänyt käydä painokontrollissa?? Meillä oli 2kk neuvolassa tullut vasta tasan kilo syntymäpainoon lisää, mutta ei siltikään mitään painokontrollia tms. edes ehdotettu?!

Rokotuksista selvittiin sen illan kiukkuisuudella. Rokotusta annettaessa alkoi kyllä huutamaan, mutta rauhoittui äkkiä kun alettiin tutkimaan leppäkertun kuvaa seinällä niin huuto unohtui siihen :) Illalla oli kovia vatsanväänteitä, mutta ne rauhoittuivat yhdellä supolla ja se oli oikeastaan siinä. Onneksi ei mitään sen kummempia vaivoja tullut!

Minä seurustelen vauvan kanssa oikeastaan aina kun hän on hereillä. Tietysti vähän eriasia, kun on vain yksi lapsi niin sitä aikaa riittää ihan erillälailla kuin jos on useampi lapsi perheessä! Vielä kun neiti nukkuu sekä päivällä että yöllä tosi hyvin (yöllä 8-12h ja päivällä 2-4h päikkäreitä) niin siinä unien aikana ehtii tehdä kaikki kotihommat yleensä hyvin ja riittää vielä aikaa naamakirjailuun ja muihin turhuuksiin :) Silloin kun neiti on hereillä niin voi sitten hyvillä mielin pötkötellä lattialla kaverina ja seurustella.

Kiira & Ronsku 3kk 1pvä
 
Tervehdys mammat :wave:

Täällä rohistaan ja köhitään kovasti Islan toimesta : / Viime viikko menikin vähän öiden puolesta hulinoiden, tiheän imun kausi kesti 3 yötä, sitten yksi yö oli vielä rikkonaisempi kuivan yskän ja nuhanenän takia. Isla ei oikein saanut unta ja muutenkin oli varmaan kurja olo, söi tissiä lohtuun ja masu olikin sitten niin ähkytäynnä, että oksukin tuli. Aamuyöstä saatiin vasta kunnolla nukuttua, mutta onneksi sen jälkeen onkin yöt palautuneet normaaliksi, eli kerran tai kaksi syödään ja muuten nukutaan makeasti :D

Joululahjatkin on nyt kaikki ostettu, joulukortit pitäisi vain viedä postiin, talo on koristeltu tontuilla ja muutenkin joulua on valmisteltu oikein urakalla :) Aamulla lapset löysivät joulusukistaan tontun tuomat piparimuotit, joten tänään leivottiin iso pino pipareita :p

Fb:n ryhmään lisäys onnistuu ainakin mun kauttani, mutta jostain syystä en pysty hakemaan henkilöitä s.postiosoitteen avulla, joten jos tahdot ryhmään mukaan, laita mulle yksityisviestiä jossa kerrot nimesi ja vähän tuntomerkkejä, jotta osaan fb:stä etsiä. Ja persimon, laitoin sulle justiinsa yksäriä, se näkyy tuossa sivun yläreunassa :)

Nipistys ja Isla 3kk :heart:
 

Yhteistyössä