Syyskuun tulokkaat 2010 **** Lokakuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!)

Heti alkuun Daskille paljon jaksuja ja :hug:!

Sannimarja mä oon kans miettinyt sitä, että olisko Olivialla niitä masuvaivoja, jotka jotenkin sitten pakkaantuu iltaan/siihen iltasyöttöön... Nyt on taas mennyt muutama päivä ihan hyvin niiden iltasyöttöjen suhteen vaikka toissapäivänä olikin vähän iltahuutoa..mutta tällä kertaa se oli ihan selvää väsykitinää ja ihan helposti taltutettavissa ilman autoajelua!;) Oon nyt antanut niitä Disflatyl-tippoja..vaikee viel sanoo oisko ne auttanut vai onko vain sattumaa, että nyt on mennyt paremmin. Meillä siis Olivia syö n.3-4 tunnin välein... mutta oon kyllä joskus illalla ollut tuputtamassa aikaisemminkin, kun se on vähän kitissyt ja oon ajatellut, että tietty sillä on nälkä..:ashamed: Eli voi hyvin olla, että se ei oikeesti ookkaan ollut nälkäinen ja sitten on hermostunut, kun oon tuputtanut. Mutta tosiaan nyt on mennyt taas paremmin ja toivotaan, että jatkuukin. Ja toisaalta nyt yritän muutenkin olla stressaamatta siitä rintaraivoomisesta/iltahuudosta. Oon jotenkin vaan päättänyt, että nyt on sitten meillä tälläinen vaihe ja piste. Joka tapauksessa ohihan nää joskus menee! Ja 95% ajastahan meidän Olivia on kuitenkin hyväntuulinen ja tyytyväinen hymysuu!:)

Kateellisena luen teidän rytmeistä... meillä ei tosiaan viel oikeestaan oo mitään kunnon rytmiä ja kuten Shuri sanoikin, niin ei vielä voi aloittaa unikouluakaan... oon kyl yrittänyt vaivihkaa pidentää neidin valveillaoloaikaa antamalla enemmän virikkeitä. Mutta en nyt vielä oo huomannut sen vaikuttavan... ja vaikka välil tuntuu et muutama päivä menis tietyllä rytmillä niin sitten meidän neiti päättääkin muuttaa sitä!:D

Erossa oon vauvasta ollut enimmillään 2h, kun olen ollut salilla jumpissa. Ekan kerran pumppasin maitoakin valmiiksi, mutta eihän sitä tossa ajassa tarvittu!:D Ja on sitä pakkasessa, jos miehelle oikein hätä iskee. Kyllä sitten parin tunnin jälkeen on jo kova ikävä Oliviaa!:) Viihteelle huvittais kyllä periaatteessa lähteä...olis kiva laittautua ja lähtee tyttöjen kanssa hummaamaan, mutta ei tulis kuuloonkaan kuitenkaan omalta kohdaltani, että viel lähtisin! (en silti tuomitse muita, jotka haluaa mennä!)

Ootteko te muuten Facebookissa? Niin kiinnostaisko teitä siellä ryhmittyä suljettuun ryhmään?
Mun mielestä olis kiva! :)

Nasunaskali ja Olivia pian 9 vko
 
Paranemisia Daskin esikoiselle!

Rytmeistä on tosiaan ollut juttua täällä. Niin meillä mennään aika saman kaavan mukaan päivittäin. Viimeinen iltasyöttä on noin 22-23 välillä, yöllä herätään viimeistään kolmelta syömään seuraavaksi joskus 5-6 aikoihin. Aamupäivällä seurustellaan ja nukutaan yhdet pienet päikkärit ja syödään ehkä kaksi kertaa. Sitten pidemmät 4-5 tunnin päikkärit alkaa joskus puolen päivän maissa. Illalla taas yhdet tai kahdet lyhyemmät unet. Iltaisin on monesti sitten nälkä paljon tiuhempaan. Mutta taitaa meillä aika selkeä rytmi olla kun noin mennään.:)

Kaiken kaikkiaan neiti on todella tyytyväinen oloonsa koko ajan. Moni onkin jo kysynyt että onko hän aina noin rauhallinen. Äitikin saa iltapäivisin aina omaa aikaa kun neiti nukkuu niin pitkät unet. Maanantaina pääsin jo ratsastamaankin sillä aikaa ja olipa todella ihanaa.:)

Joku kyseli jossain vaiheessa lonkka/lantio kivuista. Kävin viime viikolla ekaa kertaa moneen kuukauteen hierojalla ja oli sitten alaselkä ihan jumissa sekä oikealla puolen oli jotain issias tyyppistä kipuakin. Hieroja myös sanoi että taitaa mulla olla joku nikamalukkokin alaselässä.:( Hierojalla käynti auttoi hieman, mutta parhaiten selkä aukesi kun pääsin ratsastamaan. Nyt tuntuu, että selkä on aivan loistokunnossa taas.:)

Mutta nyt neiti heräilee ja toivoo ruokaa....

ennie ja tyttö 6 vko
 
Voi kuinka kamalan ikävää, dask! Paljon voimia pikku potilaalle ja koko perheelle! :hug:

Mää en sit tuu siihen fb-ryhmään, mieluummin täällä anonyymisti kirjoittelen.

Ristiäiset oli ihan onnistuneet :)

Shuri ja Päivänsäde huomenna 2kk
 
Daskille ja muulle perheelle voimia ! Kurjaa, että teille sattu nyt tommonenki.. Mutta onneksi lapset toipuu palovammoistakin suht nopeaa... :hug:

Mulla ollu taas mahakipupäivä.. en tiiä reagoiko haava ilmanvaihteluihin.. näin oon ainaki kuullu... ja vissiin pitäis jotain kuituja enemmän syödä.. jos ei maha toimi niin silloinki tulee kipeeks : /

Rytmiä meillä ei oo vielä minkäänlaista.. Päivällä se ei niin haittaa, mutta yöllä tosiaan ois kiva jos sais nukkua vähän pitempiä pätkiä.. Mutt ehkä se helpottaa sit kun toisen nenä ei mene tukkoon enää.. Missä vaiheessa vauvat oppii hengittään myös suun kautta????

Hyväsetti ja poika 4 viikkoa
 
Iltaa!
Nopsaa vaan tuun kommentoimaan, että mä voin kyllä koittaa sinne Facebookkiin sen ryhmän perustaa! En oo tutustunut vielä miten se toiminto toimii, mutta enköhän mä onnistu!
Eli jos vaan sopii niin mä voin kyllä sen perustaa!:)

Nasunaskali
 
Nasunaskali, kokeile vain sitä perustamista. Mun käsittääkseni ryhmät ovat nykyään jotenkin uudistuneet, joten en tiedä ihan tarkkaan miten ne toimii.. Siis vanhat ryhmät toimivat kuten ennenkin, mutta nyt perustettujen ryhmien ulkoasu on erilainen ja esim. keskustelualue on poistettu, enää voi kirjoittaa sellaiselle seinäntapaiselle. Tai siis näin ainakin yhden juuri perustetun ryhmän kohdalla. Kummallista. :rolleyes:

Hyväsetti, en oikeastaan ole ikinä ajatellut, että vauvat eivät suun kautta hengittäisi? Onko asia tosiaan näin? Mun mielestä Isla hengittää myös suun kautta, mutta just nyt en sitä voi tarkastaa, kun tyttö on tississä kiinni :D Meillä oli unijaksot öisin paljon lyhyempiä tuossa muutama viikko sitten, kun tyttö oli kovin nuhainen.

Kiva kuulla Shuri, että ristiäiset sujuivat hyvin! Meillä on ne viikon päästä, saadaan vihdoin tyttö kastettua ja paljastettua myös ne toiset nimet :heart:

Kohta vois nuo kellot jo siirtää, muuten multa unohtuu taas ja oon huomenna ihan pihalla ajasta.. Tai nykyään taidan olla ihan pihalla ilman noita siirtojakin :D

Nipistys ja Isla 7vko 3pv
 
Huomenta!

Oon tehnyt meille nyt ryhmän Facebookkiin: "Syyskuun pienet ihmeet".
Ryhmä on salainen, eli jäsenet/sisältö ei näy muille.
(Testasin sitä vielä miehen facebookin kautta eikä siellä näy mitään koko ryhmästä!.)
Kuten nipistys jo kirjoittikin, niin tuo ryhmätoiminto on jotenkin muuttunut, eikä esim. voi lähettää kutsuja tms!
Jotta voisin lisätä teidät ryhmään pitäis meidän olla kavereita! En haluis tänne keskustelupalstalle laittaa omaa etu- ja sukunimeä...:(
Mutta voisitte laittaa mulle sähköpostilla oman nimenne osoitteeseen: ezzie0110@hotmail.com, niin voin sitten lisätä teidät kaveriksi ja sen jälkeen ryhmään!
Tuo ryhmä olis kyllä kiva saada käyntiin, kun siellä voi sitten laittaa valokuvia yms. ja vaikka chattailla porukalla ja tietenkin yksityisesti, eli muille ei näy!:D
Toivottavasti mahdollisimman moni innostuis!:D

Nasunaskali
 
Viimeksi muokattu:
dask :':)hug: Voimia!

Minäkin tulen tuonne fb:n puolelle. Pitääpä laittaa mailia...

Juuri laskin kalenterista, että poju flunssa on kestänyt yli 6 viikkoa. Kolme kertaa olen häntä tk:ssa käyttänyt ja yhden "turhan" ab-kuurin syöttänyt. Parempi jo toki on, mutta viime yönä yksi ja rohisi taas ihan kunnolla. Lima on jossain syvemmällä, joten friidallakaan sitä ei pois saa. Huomenna varaan yksityiselle lastenlääköärille ajan jo ihan oman mielenrauhan takia.

Mies lähti lasten kanssa mummolaan ja minä painun töihin..
-Poni ja poju reilu 2kk
 

Yhteistyössä