Syyskuun tulokkaat 2010 **** Maaliskuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä,kiitos!)



28.8.
cinnamo -- neljäs
29.8.
moona81 -- kolmas - 29v. - KYS
30.8.
visitor nro 39 -- viides - 39v.
31.8.
Tähdenlento1 -- toinen - 28v.
pikku3nen -- kolmas - 32v. - SKS
rakkaudesta äiti -- neljäs - 29v. - OYS
k-ati -- esikoinen - OYS
1.9.
Rimpsu
Lauren-78 -- toinen
nirtzu -- kahdeksas
2.9.
primrose -- toinen - 27v. - KOKS Tyttöolo
Pipopi
LauraAnnika
ElbA -- esikoinen
3.9.
pikkuvintiön äippä -- toinen - 32v. - SeKS
emulia -- ensimmäinen/toinen - 19v. - NKL
MaybeSomeday -- esikoinen - 23v. - OYS Poikaolo
4.9.
Burde -- kolmas - 28v. - VALS/ koti
tinde-85 -- esikoinen



5.9.
mirkkuli -- neljäs - 30v. - KYLAKS
Kiira- -- esikoinen - 24v - LKS
Shuri -- esikoinen - 24v. - OYS
Valkoinenhetero -- esikoinen - 20v - TAYS
6.9.
Unikeiju-79 -- neljäs - 31v. - PS
Mamma1976 -- kolmas - 34v. - K-PKS
7.9.
Angelico -- esikoinen - 22v.
Tyyty85 -- toinen - 24v. - TAYS Tyttöolo
8.9.
Eini -- 24v. - TAYS/VAS
uusioäippä -- neljäs
Mousse - toinen - 33v - JS
9.9.
Lotskuliini -- kolmas - 27v. - TAYS
Annmari-76
meripihka -- toinen - 32v - JS Tyttöolo
10.9.
miia -- seitsemäs - 34v. - VAS Tyttöolo
mustikka-78 -- toinen - 31v. - NKL
pilpa -- esikoinen - 25v.- Kät/H
felessa -- esikoinen - 23v. - KYS Poikaolo
Katrin83 -- esikoinen - 26v. - PHKS



11.9.
Kiskii -- toinen - 31v. - TYKS Tyttöolo
perhonen3 -- toinen - KOKS
12.9.
viirupylly -- Kolmas - 29v. - Kät/H
Kazzie -- esikoinen - 29v. - JORVI Tyttöolo
Sadie -- esikoinen - 19v.
13.9.
seawind -- viides - 30v.
Endotar -- esikoinen - 28v. - K-HKS
14.9.
poni06 -- kolmas - 35v. - K-PKS
sanzibar -- toinen - 30v. - KYS
Jonspe -- toinen - 26v. - EKKS
woodoo child -- esikoinen - 32v. - KSKS
15.9.
A-nu -- toinen - 38v. - Kät/H
ennie -- esikoinen - 33v.



17.9.
roosamaria 69 -- kolmas - 40v - NKL
Angel Eyes -- viides - 30v. - EKKS
Nonna79 -- esikoinen - 30v. - TAYS
18.9.
Gwenhwyfar -- toinen
liinakko -- esikoinen - 27v. - KYS
unikeiju -- kolmas - 28v. - TAYS
lätäkkö -- esikoinen - 27v. - JS
19.9.
Hupu07 -- esikoinen - TYKS
Lahopää-Liisa -- toinen - 23v. - OYS
Sannimarja -- esikoinen - 25v. - KSKS
avee -- toinen - 29v. - SAS
Liisa71 -- kolmas - 39v. - NKL
20.9.
Maria-83 -- Toinen - 27v. - EKKS
Heppuli3 -- kolmas - 33v - TAYS
Hassuli08 -- neljäs - KOKS



21.9.
Aplo -- toinen - 21v. - KOKS
Tiinuliini -- toinen - 31v. - Kät/H
22.9.
Ulsteri -- toinen - 26v.
23.9.
Raitahippo -- esikoinen - 32v.
Janko -- toinen - 25v.
dask -- toinen - 24v. - PHKS Tyttöolo
Lara- -- esikoinen - 21v. - K-HKS
24.9.
Ilona G -- kolmas
papupata78 -- toinen - EKKS



25.9.
Hyväsetti -- kolmas - 30 v. - LKS?
Wandii -- kolmas - 30v. - LKS
elni- -- esikoinen - 23v. - JS
terp -- esikoinen - 25v. - TYKS
solete -- esikoinen - 26v. - KSKS
Lynien -- toinen - 21v. - KYS
rosinarusina -- toinen - 27v. - KSKS
26.9.
Lumiruusu -- toinen - 34v. - NKL
Wanda81 -- esikoinen - 28v. - EKKS
27.9.
cora85 -- toinen - 24v. - Kät/H
28.9.


Kerrostalokyttäjä - kolmas
riemu - viides - 32v.
Tähtirata - esikoinen - 23v - TAYS
Indrina



Syyskuisten muistoissa:

vaahteranlehti (13.9.2010)
jyvänen (la 30.9.2010)
vivianna-08 (la 3.9.2010)
icefairy (la 28.9.)
Emilii85
Cappuccino (la 22.9.)
fanttomi
mairo (la 16.9.)
krizze (la 19.9.)
Wanda81 (la 26.9.)
estelle (la 11.9.)

Edelliset:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1603746
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1609978
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1639043



Kaikki uudet tietysti tervetulleita mukaan pinoon!:)

Päivityspyynnöt mieluiten yksityisviestillä, kiitos! :wave:
 
Minä nyt kuitenki kirjoitan tänne ku onhan tuo huomenna jo maaliskuu :)
Perjantaina käyty ultrassa ja kaikki oli hyvin, siellä se pieni heilui kovasti eikä meinannut hetkeäkään olla paikallaan, olihan se jotain niin ihanaa nähdä pikkuinen<3 viikotki aikalailla piti paikkansa :) rakenneultra varattiin huhtikuun lopulle.

k-ati ja vaavi 13+5
 
Lahopää-Liisa : Hienon pinon olet meille väsännyt.... kiitos!!

Välillä tuntuu että meidän pinossa on hiljaista mutta taitaa vielä johtua siitä että moni on menossa np-ultraan...josko sen jälkeen vähän tulisi enemmän juttua =)

Tai sit syy voi olla siinä että esikoista odottaessa olin loppukuusta ja kaikki alkupään väki kävi kirjoittamassa aijemmin... =)

Toivottavasti kaikki joilla ultra edessä saavat hyviä uutisia ja siitä saa sit jatkaa etiäpäin =)

ON: Täällä mielitekoja on vähän ja jos jotain tekee mieli se on jotain raikasta. Karkkia jota olen aina syönyt niin nyt ei tee mieli ja hyvä niin =)

Kertomisesta: emme ole kertoneet kuin yhdelle kaverille =) Juuri tässä mietittiin että koska sitä kertoisi...iltaisia näkyy täysin selvästi kun kohtu on kallellaan eteenpäin!! Ei sitä tarttisi salata mutta enpä oo keksinyt kertomistapaa =)

Hyvää maliskuuta kaikille (vähä etukäteen) =)

tyyty ja kirppu 12+5 :heart:
 
Korkkaanpa minäkin jo omalta osaltani tän pinon =) Kiitos Lahopää-Liisa hienosta pinosta!

Viime yönä oli pakko nousta syömään joskus puol viiden aikaan, eikä sen jälkeen sit saanutkaan kunnolla enää nukuttua. Ensimmäistä kertaa iski oikein kunnolla sellaiset ajatukset, et "apua, mää en oo valmis tähän, emmää pärjää, emmää halua, apua, apua..." :ashamed: Aikaisemmin on ollut tosi varma fiilis, et musta tulee hyvä äiti ja tätähän mää oon jo pitkään halunnu! Nytkin on kyllä taas tuollainen olo :D Mikä lie paniikki iskeny yöllä...

Me muuten ostettiin jo pinnasänky, vaikka aika varhaista onkin. Oli niin hyvä tarjous, ettei voinut ohittaa. 30 e maksettiin hyväkuntoisesta käytetystä sängystä + melkein uusi patja (yhdellä lapsella vähän käytetty) + vanha mutta ihan hyvä petari + päiväpeite + pinnasuoja, ja vieläpä ihan meijän lähellä oli myynnissä! Ollaan muutenkin ajateltu, että kun hyvissä ajoin alkaa seuraamaan ilmoituksia, niin löytää mahdollisimman halvalla mahdollisimman hyvää.

Mutta nyt iltapalalle ja 50km hiihtoa seuraamaan. Hyvää maaliskuuta kaikille!

Shuri ja Onni-Ilona 13+0
 
Hyvää maaliskuuta minunkin puolestani kaikille! Ihana aloittaa taas uusi pino, aika kuluu eteenpäin ja masut kasvaa! Jos sitä tässä kuussa jo alettaisi tuntea niitä liikkeitä :heart:

Heppuli3 onnea matkaan, toivottaavsti vuoto ei ole mitään pahempaa. Minä olen vuotojen kanssa tässä kituutellut monia viikkoja-vaikka nyt, uskallanko jo sanoa, ei ole mitään vuotanut viikkoon! Ota rauhallisesti :hug:

Minulla on np-ultra keskiviikkona.. jännittää! Mieskin tulee mukaan. Tällä viikolla on paljon ultra-aikoja, sitten varmaan tulee niitä kuulumisia ihan roppakaupalla!

Kiskii ja pikku kisskiss 12 + 3
 
Itse ainakin taustailen aktiivisesti, mutta kirjoiteltua tulee harvemmin. Tosiaan odottaa sitä np-ultraa. Sitten kun siellä näkee, että kaikki on ok (toivottavasti),niin osaa jo ehkä vähän fiilistellä. Esikoista odottaessa ei ollut tällaista fiilistä. Silloin taisi kyllä menää kaikki voimat oksentamiseen.... :whistle: Varmaan myös sillä, että on tullut monelle ikäviä ultrauutisia on ollut vaikutusta tähän ajatusten kulkuun.

Hesarissa oli tänään aivan itkettävä enkelivauvojen kuolinilmoitus :'( Ja sen lisäksi vielä juttu kohtukuolemista. Vollotin ja luin. Tollasten asioiden suhteen olen ollut herkillä siitä asti kun ton esikon sain, mutta nyt taitaa hormonit vaan voimistaa reaktioita. Normaalisti kun en ole yhtään mikään herkistelijä!

YÖÖK! Nyt öksyttää. Jotain välipalaa siis hakemaan. (oksentanut en ole vieläkään!!Jee!!)

Papupata ja Pikkarainen 10+5
 
Hyvä jos pino kelpaa.:D Jos teillä muuten alkaa olla jo tuntemuksia siitä odotatteko tyttöä vai poikaa ja haluatte niitäkin lisättävän listalle, niin ilmoittakaa!:) Itse en oikein vielä osaa sanoa, oireet on ainakin tähän mennessä olleet samanlaisia kuin tuosta esikoistytöstä, mutta tiedä sitten. :whistle:

Meilläkin perjantaina np-ultra, jännittää kyllä jo aika paljon. Huomenna lääkärineuvola, pääsee kuulemaan taas sydänäänet. :heart:
Mukavaa päivää kaikille!

Lahopää ja Tuhto 11+1
 
Puutuuko kenenkään muun lonkat/lantion alue nukkuessa? Ihan kamalaa. Kaikki keskestelut mitä olen lukeneet on olleet odottajilta joilla on menossa viikot reilusti yli 30, ja minulla tätä on jo nyt :kieh: Nukkuminen on tuskaista kun kymmalla kyljellä nukkuukin niin sen puolen lonkka alkaa puutua nopeasti, ja kun siihen herää ja vaihtaa kylkeä niin se alkaa kihelmöidä ja särkeä himputisti. Ihan tyhmä oire :/ Mitenköhän tuota saisi helpotettua vai pitääkö koittaa vaan nukkua puoli-istuvassa asennossa tästä eteenpäin?

Minulla on tyttöolo. Saas nähdä miten käy, mutta olisin ihmeissäni jos tämä olisikin nyt poika!
 
Kiitos Lahopää-Liisa uudesta pinosta :flower:

Mukavaa maaliskuun alkua kaikille. Kevättä ilmassa..vettä ja räntää satelee :) . Tuntuu kivalle paukkupakkasten jälkeen.

Kävin aamulla np-ultrassa. Kaikki hyvin niin ei tarvinnut sitten veriseulaan menoa miettiä vaan sen jätin sitten välistä. Pikkunen nukkui kovin sikeästi, mutta lopussa sitten heräili liikkumaan. Olinkin yksin ultrassa, kun mies potee edelleen mahatautia ja esikoinenkin vielä vähän kipeä. Esikoinen oli luullut, että olen mennyt sitä vauvaa hakemaan ja purskahti itkuun, kun en vauvaa mukanani tuonnut. Kuvia näytin, mutta eivät ne juuri lohduttaneet. Tulee pitkä odotus hänelle myös.

Kiskii Mulla alkoi liitoskivut viime raskaudessa jo rv 12 paikkeille ja kesti koko raskauden jatkuen vielä lähes vuoden synnytyksen jälkeen. Nyt ei vielä mitään onneksi.

-Poni 11+6
 
Hieno uusi pino!
Hui, alkaa jo jännittää huomisaamuinen np-ultra :) Mulla ei ole oikestaan maha kovinkaan kasvanu, et sitä odotellessa. Satunnainen pahoinvointi alkaa olla jo siedettävää, vaikka kyllä eilen pitkästä aikaa laatta lensi :/
Mulla ei varsinaisesti lonkat puudu, mutta mulla alkaa aina makuuasennossa toiselta puolelta lantiota sattumaan ja on vaikea löytää hyvää asentoa.

Sadie ja Nasu 12+0 poks
 
Kiitos hienosta uudesta pinosta! Tosi kiva, että on jo maaliskuu menossa. Aika on menny tosi hitaasti, mutta näköjään se kuitenkin etenee. :)

Kiskii: Kiva, että sulla vuodot on loppuneet. Toivottavasti ne ois nyt pysyvästi takana! Mulla nyt 5 vkoa vuotoja takana ja vielä ei ainakaan näy loppua. Toivottavasti ei nyt ihan 9 kk kiusais eikä aiheuttas muuta ikävää sikiölle.

Kerrottiin viikonloppuna molempien sisaruksille ja tosi kiva, kun ne heti alkoivatkin tarjota kaikkea käytettyä vauvatavaraa. Se tulee kyllä tarpeeseen, kun rahanmenoa varmasti on sitten ihan riittämiin. Vaunut on sellaset, joihin haluaa panostaa, kun niitä pitää sitten jaksaa lykkiä joka säässä. Ehkä kesällä aletaan tehdä sitten noita hankintoja enemmän ja miettimään lastenhuoneen laittamista.:)

Täällä oireet jatkuu voimakkaina. Mut toisaalta kai siitä pitäs olla tyytyväinen, koska ainakin raskaushormonia on sitten kehossa runsaasti ja kaikki toivon mukaan siis hyvin. Nyt on tullu vähän sellasia alakulojaksoja ja itkukohtauksia... Näköjään hormonit ottanu vallan myös muuten kuin fyysisesti. Miesparka, kun joutuu iltaisin mua kestämään.;) Töissä oleminen tuntuu edelleen aika tukalalta, mutta ei oikeen osaa saikkuakaan ottaa pahoinvoinnin ja väsymyksen takia vaikkei kyl mitään saakaan aikaan.

Viikonloppuna lueskelin muutamia odotusopuksia. Itse tykkään eniten Suuresta äitiyskirjasta ja Suomalaisesta vauvakirjasta. Ne on täynnä aika hyvää faktaa eikä niinkään sitä diibadaabaa.

Tsemppiä np:tä odotteleville ja onnea niille, jotka sieltä jo palasivat iloisten uutisten kera!

Solete ja pikkukaveri 10+3
 
Kiitos Lahopää-Liisalle uudesta pinosta! :flower:

Tänä aamuna meinasi olla paha olo, toivottavasti ällötykset ei ala uudestaan kun muuten ois ihan hyvä olla.

Mulla on poikaolo. Mies ei halua tietää sukupuolta etukäteen ja minä haluaisin joten en tiedä miten sitten menetellään...Jos yrittäisi sitten itsekin jännittää sinne loppuun saakka.

Kahden viikon päästä seuraava neuvola, siellä tuskin mitään erikoista, ei varmaan ultraustakaan koska aika keskellä päivää ja neuvolan ultravehkeet on lääkärin huoneessa ja lääkärillä varmasti sitten päivällä jo potilaita...Sydänääniä ollaan kuunneltu kotona ja nyt ne löytyy jo heti ja kuuluu paljon selvemmin, joten kai se siellä on... :D

MaybeSomeday ja Onni 13+3

 
Enpä minäkään ole paljon kirjoitellut, mutta lukemassa kyllä käyn ahkerasti.
Pahoinvointi on suurinpiirtein ohi, mutta väsymystä piisaa senkin edestä.

Veriseula verikokeet otettiin viime viikolla, samalla kun olin sokerirasituksessa. Veriseulan tulokset saan huomenna, kun ne arvot tarttee olla mukana np- ultrassa, niin saa sitten ne riskiluvut sun muut. Mulla on np ultra keskiviikkona ja kyllä jännittää. Vaikka onkin jo seitsemän kerta, niin jännittää, oikeestaan jännitys lisääntyy kerta kerralta samoin kuin pelko lapsen terveydestä yms.

Lapsilla on hiihtoloma, ja kaikki lapset siis kotona, kyllä näkyy ja kuuluu :LOL:

Miia ja Kerttu-Inkeri 12+4
 
Maaliskuu, ihanaa! Täällä kaikki ihan hyvin, ei oikeestaan mitään uutta voinnissa. Pahaa oloa joskus mutta se on tosi pientä. Mulla on kans keskiviikkona np-ultra. Sitä sitten jännitellessä :heart: Perjantaina kuulin kyllä sydänäänet neuvolassa, et sen suhteen ihan rauhallinen mieli =)

Mukavaa maaliskuuta kaikille!

Hupu ja pieni 11+1
 
Tosiaan maaliskuun eka päivä :).
Mulla kaiketi nyt 12+5, en pysy enää laskuissa (la siis kuitenkin 8.9.)
Huonoa oloa edelleen, ei pysty oikein syömään kuin tiettyjä ruokia. Ja mm. ruisleipien kohdalla on vaan tiettyjä merkkejä joitan voin syödä.. tiettyjä juustoja, hedelmistä vain omenoita pystyn syömään. Jogurttia en ollenkaan. Pitäisi ostaa kalkkitabletteja, jää nuo maitotuotteete niin vähiin. Ja makeaa en pysty kyllä juuri lainkaan syömään, ei mitään jätskejä , karkkeja eikä herkkukakkuja.... peruspulla menee joskus. Mulla onkin pudonnu paino kaiketi 5-6 kg nyt , siis siitä mitä oli ennen raskautta. Mutta ihan hyvä. Olen 164 cm ja painan nyt 65. Raskausajan vitamiineja popsin yhden päivittäin, joskus otan 2 jos olen oikein huonosti syönyt.
Meillä ei täällä Vantaalla ole ollenkaan sitä ekaa lääkäriä, eli nyt vaan odottelen seuraavaa nauvola-aikaa terkkarille joka on 10. pvä. Siellä kaiketi sit kuunnellaan sydänääniä kuitenkin.
Mulla ei maha ole juurikaan tullu esiin. Nyt tänään tunsin herätessäni että kyllä nyt viimein tuntuu että kohtu on alkanut kasvamaan. Mutta ei näy vielä muutoin, eli samoja vaatteita käytän edelleen.
Esikoinen (2½v tytär) puhelee aina välillä vauvasta, ja pyytää että avataan äiti sun masu :D. Voi pientä kun on niin jo innoissaan.... ja kuinka pitkä odottaminen hänellä vielä onkaan.

Tsemppiä kaikille np-ultraan menijöille! Kätilöopistolla 1,5 viikkoa sitten käydessäni otettiin samalla kertaa se veriseula kun sitä toivoin. tuli aika nopeasti kirje sitten kotiin. Ei ole mitään kohonnutta riskiä jne.. Ja niskaturvotus oli ultrassakin vain 0,9.
Näin viikonloppuna jo kovasti unta tuosta vauvasta. että sektio jouduttiin tekemään ... ja nimikin siinä unessa jo tytölle annettiin :D. Ekaa kertaa siis näin unta tästä masuasukista :).
 
Mullakin np-ultra keskiviikkona ja samalla ottavat veriseulan. Ihmettelen vaan että eikös se seula pitäis ottaa joskus 11 viikolla? Tai sitten täällä on eri käytäntö. Ja sellaistakin ihmettelen kun kuulin että joku olisi saanut tietää vauvan sukupuolen jo np-ultrassa viikolla 12. Ei kai se sentään vielä ole mahdollista. Vai onko?

riemu ja ykä 12+1
 
Paljon tullut jo tekstiä tähän uuteen ketjuun! :)

Kiskii: Mulla ei puudu lonkat tms. mutta pari viikkoa oli aika paha iskias tyyppinen kipu oikealla puolella! Oli ihan tuskaa kun se iltaisin varsinkin alkoi vaivaamaan ja vihlomaan. Olin jo ihan kauhuissani että miten kestän loppuajan jos tää nyt jo alkaa. Nyt se on onneksi vähentynyt ja toivottavasti pysyykin poissa..

Mites teillä muilla väsymyksen kanssa? Itsellä on ollu paha pahoinvointi joka nyt alkaa tasottua, mutta iltapäivisin väsymys alkaa painaa ja iltaisin olen jo ihan poikki. Tuntuu ettei jaksa kävellä ja samalla pahoinvointi voimistuu iltaa kohti. Onko kenellähään hyvää vinkkiä mikä tähän voisi auttaa?
Koko ajan olen syönyt aika terveellisesti kun en saata mitään muuta kun raikkaita juttuja, kuten hedelmiä, jugurttia yms. hemoglobiini pitäisi olla hyvä, tuskin se muutamissa viikoissa niin alas laskee että huono olo tulisi sen vuoksi. Ainakin kun mulla se on ollut reippaasti yli 140.

Nämä viikot vaan tuntuu jotenkin matelevan ja töissä olo on yhtä tuskaa..koko ajan vaan katson kelloa, että milloin tää päivä on ohi! :ashamed:

Tuosta tyttö/poika olosta sen verran että mulla on ollu koko ajan ihan tyttö fiilis. En tiedä sitten..aluksi ajateltiin että emme halua tietää sukupuolta, mutta nyt olemme tulleet siihen tulokseen että taidetaan selvittää kuitenkin. Katsotaan nyt ensin sitten viikolla 20 siinä rakenneultrassa, että saisiko siitä itse mitään selvää :D

Jaksamisia kaikille!!

Kazzie & pumpum 12+0
 
Täällä on hirmu pelko meneillään. En oo siis aikoihin ees lueskellu teiän juttuja kun oon ollu välillä niin maassa. En tiedä mistä tämä pelko ees johtuu. Osin varmaan siitä, että mulla on melkein joka päivä semmosta tuhruvuotoa. Kuitenkin vaan rusehtavaa, eikä mitään tummaa tai veristä. Voihan se olla että kaikki on ok, mutta kokoajan pyörii päässä että jotain on pielessä. Öllöolot on kadonnu joku aika sitten, mut johtuu ehkä osin siitä että oon muistanu syödä sopivin väliajoin eikä verensokeri oo päässy laskemaan. Yritän kyllä kovasti uskotella itelleni että kaikki on ok ja ultrassakin sillon viimeks kaikki oli ok (viikko sitten). Sillonkin siis oli tätä tuhruvuotoa ja ultraaja sano että ei näy mitään normaalista poikkeavaa ja vakuutti että kunnossa siellä ollaan. Sydänäänetkin kuultiin. Mutta jotenkin tämä pelko on ruennu varjostamaan kuitenkin. Kauheeta. Esikoista odottaessa ei tämmösiä ajatuksia käyny ollenkaan mielessä. Seuraava ultra eli se NT on tossa puolessa välissä tätä kuuta. Eihän sinne pitkä aika ole, mutta jotenkin pelonsekasin tuntein ootan sitäkin, että entä jos siellä ei olekaan kaikki ok. Nyt ymmärrän miltä teistä joistakin tuntu kun selititte samaa. Mies ehotti että soitetaan neuvolaan, mut sen tietää mitä ne siellä sanoo. Että ei auta kun ootella. Sitten tulee vielä pahempi mieli kun välillä tulee esikoisellekin tiuskittua ihan turhista, kun on ite niin huonolla tuulella näitten ajatusten takia. Miten te muut pääsitte tämmösistä ajatuksista yli.. En osaa ees nyt mitään muuta kirjottaa, kun muuta ei pyöri päässä kun tämä pelko :(

Lynien ja nana 10+2
 
Meillä ainakin veriseulat piti ottaa 11+6 mennessä ja se oli ehdoton takaraja, mulla otettiin viime viikolla kun oli 11+5.

Ja väsymys täälläkin on ihan hirveää, onneks ei sentään enää sitä pahoinvointia. Ja hemoglobiini täälläkin yli 150.

Mulla on vahvasti tyttöolo, ehkä se johtuu siitä, että eka on poika, sit on kolme tyttöä ja sit poika ja sit taas tyttö eli tääkin varmaan tyttö......

Miia ja Kerttu-Inkeri 12+4
 
Kiitos Lahopää-Liisa uudesta pinosta :flower:

Lynien Mitäpä jos soittaisit neuvolaan ja pyydät, että kuuntelisivat siellä sydänäänet? Yleensä ne kyllä sinne ottaa jos äitillä on kova huoli. Näin pääsisit varmasti pahimmista peloistasi eroon. Koitahan jaksella :hug:

Mullakin näin iltapäivästä alkaa kamala väsymys. Oon huomannut että siihen auttaa kun vaan alkaa tekemään jotakin. Lähtee vaikka lenkille tai alkaa siivoilla ym.
Mulla kyllä saattaa hb olla aika matalalla kun viimeksi se oli 124 ja mulla viime raskaudessakin tippui hb lähemmäs 100 pintaan.

Neljän päivän päästä ultra. Onneksi on heti aamusta ettei tarvi koko päivää jännittää. Vieläkin on pieni pelko siitä, ettei vauvalla ole kaikki hyvin :/
Sitten parin viikon päästä siitä ois eka lääkärissä käynti, sokerirasitus ja esikoisen 1v. synttärit :heart: Paljon kaikkea kivaa maaliskuulle siis.

Oon nyt mittaillut muutamana aamuna sokereita. Yhtenä aamuna oli yli sallitun raja-arvon ja toisena aamuna oli ihan siinä rajan tuntumassa :( Vähän pahaa pelkään, että taas sattuu mun kohdalle tuo raskausdiabetes. No, sokrurasituksessahan se selviää.

Heppuli Toivotaan, että on ihan vaaratonta tuo vuoto :hug: Tulehan kertomaan, mitä siellä ultrassa sanoivat.

Mulla ei kyllä vielä ole mitään aavistustakaan, että kumpi on tulossa. Poikaa toivon, mutta saa nähdä.

riemu Mä olen ymmärtänyt, ettei vielä nt-ultrassa pystyttäis katsomaan sukupuolta, kun tytön ja pojan "vehkeet" näyttää vielä niin samoilta. Eli siis tytön häpyhuulet ovat sen verran isot vielä siinä vaiheessa, ettei pysty varmaksi sanoa, kumpi on.

Aplo ja Pikkutyyppi 10+6
 
korkataampas tämä uusi hieno pino :)

On tullut kirjoiteltua laiskasti :ashamed: ahkerasti käyn kuitenkin lukemassa !!!!

Voisin hiukan kertoa omia kuulumisiani :elikkäs 12.2 tuli kesken työpäivän verinen lorahdus ihan yllättäen, sen jälkeen tuli ruskeaa pyyhkiessä...
kotona tuli parin tunnin päästä uus lorahdus jonka jälkeen soitin tk:hon, josta sanoivat vaan että pysy kotona jos vuoto ei pahene tai tule kipuja....
vuotoa ei tullut sen jälkeen kuin ruskeaa pyyhkiessä ...
olin pelästynyt mutta samalla oli kuitenkin varma fiilis et masussa kaikki hyvin ...
14.2 tuli sitten pyyhkiessä kerran verta jonka jälkeen ruskeatuhru jatkui lähes kaksi viikkoa ... tuskastuttavaa...
nyt on ollut muutaman päivän ettei tuhrua ole tullut ....
ultrassa kävin viime keskiviikkona ja antiikkisilla vehkeillä masussa näkyi elämää ja pikkuinen siellä heilahtikin kunhan sitä hiukan härnättiin ....
tulevana keskiviikkona ois sitten np-ultra, ihanaa kun pääsee katsomaan paremmilla laitteilla pikkuista ... ja jos vaikka se vuodon syykin selviäisi... kipuja ei onneksi ole ollut missään vaiheessa...
Raskausoireet tuntuvat vaan voimistuvan vaikka odotan jo niiden laantumista toisaalta tää on hyvä näin ....pönttöä ei oo tarvinnut onneksi halailla !

unikeiju 11+2
 
Moikka kaikille =)

Kiva että tähän pinoon on tullut jo näin paljon tekstiä,kiva kuulla kaikista!!!

Toivottavasti niillä joilla vuotoa on niin loppuisi ja tsemppiä ultraan meneville!!!

Sukupuolesta oli täällä puhetta ja mulla on jotenkin tyttö olo täysin! Esikoinen on poika ja siitä ei mitään näppyjä ottaan tullut eikä tälläistä öglö oloa mitä tästä taas on!! Mutta täytyy vielä tunnustella =) pojasta olin heti varma että poika tulee!!
:heart:

Sukupuolesta np-ultrassa kun kävimme ultrassa niin tämä kätilö sanoi että vielä tässä vaiheessa ei voi veikata sukupuolta!! Vaikka noillakin hyvät vehkeet tuolla terveystalolla!!

Niin ja sit tuosta kertomisesta,me ei olla sanottu edes esikoiselle vaikka sillä kamala vauvakuume onkin :)

Tyyty ja kirppu 12+5 =) =)
 
Heippa vaan täältäkin. :)

Itse kanssa taustalla enemmän nyt pyörinyt, perjantain np-ultraa täälläkin odotellaan ja sen jälkeen ehkä uskaltaa jo aktivoituakin enemmän jos/kun sieltä masusta elämää löytyy. Veriseulaan en mene ollenkaan, joten siksi on ultra vasta tasan 12+0, täällä on myös tuo raja 11+6.

Sokerirasituksesta sen verran kysymystä, että miksi teillä jotka siihen joudutte tehdään se jo näin aikaisessa vaiheessa? Itsellä ollut vasta tuolla 25-28 viikoilla tuo ja niin on tälläkin kertaa.

Pahaa oloa esiintyy edelleen täällä ja väsyttää ihan kauheasti. Miulla tuo väsymys johtuu varmaan tuosta alhaisesta hempasta, joka oli siis ekassa neuvolassa jo 108. Tiedän että laskee koko raskauden ajan (edellisellä kerralla oli 82 alimmillaan), mutta kuulemma rautalisää ei suositeltaisi kun vasta 12 viikon jälkeen. Tämä oli ihan uutta tietoa itsellekin. No onneksi kohta saa alkaa tuota rautaa syömään, että jos vaikka tämä olokin korjaantuisi.

Maha on kyllä kanssa kasvanut, puhuisi siis sen puolesta että ehkä siellä joku on. Samoin tissit tuntuu edelleen olevan räjähdyspisteessä ja tosi kipeät.

Tässä siis massu 11+3.



Tsempit vuodoista kärsiville, toivottavasti ovat ihan harmittomia. Ei enää lisää surullisia uutisia tänne kaivattaisi. Palailen kertoilemaan sitten ultrakuulumisia, meitähän tosiaan on monta jotka sinne perjantaina on menossa. :)

AngelEyes ja vaava 11+3

 
Kiitos lahopää-liisalle uudesta upeasta pinosta!

Täällä eka neuvolalääkärikäynti käyty tänään ja oli mukava lääkäri ja jäi ihan hyvä mieli. Kaikki normaalisti ja sydänääniä kuunneltiin multa ekaa kertaa ja hienosti kuuluivat. Si onki seuraava neuvola vasta neljän viikon päästä.

Mulla on hyvin vahva poikaolo. Kaikkia nimiäkin kun miettii niin vain poikien nimiä, kun tuntuu, että tyttöjen nimien miettiminen on turhaa :D

Hyviä vointeja kaikille!

Felessa ja kääpiö 12+3
 
Suljettua palstaa mainostan vielä tämänkin kuun pinoon! Elikkä suljettu palsta syyskuussa murusiaan odottaville. Mukaan pääsee laittamalle mulle yv:tä tai laittamalla sähköpostia osoitteeseen syysmasut2010@gmail.com Saa sitten lisää ohjeita. Palstalla kirjoitellaan omilla nimillä ja kohtuullista aktiivisuutta vaaditaan!

Mulla on ehkä tyttöolo tässä raskaudessa, tuntuu että kaikki on jotenkin hirmuisen samanlaista kuin esikoista odotellessa.

Viimeviikolla oli np-ultrakin ja kaikki siellä oli erinomaisesti! Oli kivaa nähdä pikkuinen siellä vilkuttelemassa. Onneksi paha olokin alkaa jo helpottaa.

Pomollekin pitäisi pikkuhiljaa alkaa kertoa. Vähän jännittää, miten se reagoi uutiseen. Tänän en vielä uskaltanut vaikka monesti olin jo sinne kävelemässä ja aina vaan tein uukkarin käytävällä. Kerään siis vielä rohkeutta!

Naksuvarvas ja kakkonen 12+
 

Yhteistyössä