Syyskuun tulokkaat 2010 **** Syyskuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!) 8 vauvaa syntynyt!

Heippahei kaikille!

Ajattelin taas pitkästä aikaa kirjoitella, kun viimeksi tähän ketjuun kirjoittelin n. raskauden puolessa välissä. Keskusteluanne olen kyllä seurannut lähes päivittäin (tai useampia kertoja päivässä :D).. Olen vain vähän huono itse mitään kirjoittamaan, vaikka todella mieluusti muiden juttuja lueskelenkin. Tuolla etusivulla näytti olevan mun tiedoissa, että LA olisi 2.9, mutta se siirtyikin jo 30.8 eli täällä mennään tänään jo rv 41+0!!

Että kaikki sympatiat sinulle Rakkaudesta äiti, samassa veneessä ollaan.. Oletko jo saanut aikaa yliaikaiskontrolliin? Itse soitin tänään Kättärille ja sain ajan perjantaiksi. Kuulemma pe tai ihan viim. ensi ma sitten käynnistävät, jos ei sitä ennen spontaanisti lähde synnytys käyntiin (mitä tietysti toivon!).

Neuvolassa terkkari ja lääkäri veikkasivat, että vauva syntyisi ennen laskettua aikaa, koska minulla on ollut supistuksia jo n. rv 20 lähtien ja vauva ollut raivotarjonnassa koko ajan rv 22 lähtien ja laskeutunut ja kiinnittynytkin jo rv 33 lähtien. Mutta tässä sitä nyt ollaan, viikko yliaikaisena.. Että vaikea sitä synnytyksen tarkempaa ajankohtaa on ammattilaistenkaan arvioida. Mutta nyt on sentään "eräpäivä" annettu tytölle eli viim. 13-14.9 syntyy :heart:

Voimia kaikille loppurutistuksiin!! Palailen viim. kun saadaan nyytti kotiin!

LauraAnnika ja tyttö rv 41+0
 
Heipat!

Tänään oli sitten kokoultra ja yllätys yllätys meille onkin tulossa pieni vauva niin käynnistystä ei tarvita. Nyt kokoarvio oli 2,7 kg, esikoinen oli tässä vaiheessa jo hilkkua vaille 4 kg. Lääkäri sanoi että Rosinarusina saa kölliä masussa just niin kauan kun haluaa.. eli mäkin varmaan osiinnun sit vasta lokakuussa! :p
Käyrällä jouduin olemaan 2 kertaa kun ensimmäiset 15-20min vauvan sykkeet oli parissa sadassa ja sillä oli kauheat tohinat siellä. Sisätutkimuksen ja ultrauksen jälkeen jouduin uudestaan sitten käyrälle ja sitten se oli rauhottunut ja sykkeet n. 150.
Lääkäri teki aika kovakourasen sisätutkimuksen, kaulaa jäljellä 3cm mutta on jo reilusti sormelle auki. Pää on jo napakasti kiinnittyny, lääkäri yritti työntää sitä voimalla pois että olisi saanut kunnolla näkyvyyden , niin eihän se saanut sitä yhtään liikkumaan. Toivon siis ettei kuiteskaan tarttis ihan sitä 5 viikkoo odotella. :O

minä ja Rosinarusina 37+2 (la 25.9)
 
Päiviä!

Hikasta tuli mieleeni, että onko muita joilla hikka ei näy ulospäin? Minulla pojun hikka ei näy ulospäin vaan tuntuu hikkaavan hyvin alhaalla enemmänkin lantion alueella. Varmaan tässäkin vaikuttaa tuo istukan paikka kun on tuossa edessä.

Onnea kaikille synnyttäneille, minäkin mielenkiinnolla odotan endottaren kuulumisia!

Suppareita on pitkin päivää, mutta ei kivuliaita. Painetta alhaalla on, joten jospa se alkas kiinnitymään tai olisi jo kiinnittyntyt, viime torstaina neuvolantäti sanoi, että hänestä aika hyvin siellä on, mutta ei siis ilmeisesti ihan varma oliko kiinnittynyt. Toivottavasti sitä vauvautuisi tän viikon aikana.

Näköhäiriöitä on minullekkin tullut jokusia ehkä viikon sisään. En ole sanonut neuvolan tätille enkä oikein muillekkaan, kun en ole tajunnut että ne olisi ehkä huono juttu? Mä siis saatan nädä milloin missä vaan 'tähtiä' samanlaisia jos nousee nopeasti pystyyn. Tartteekohan tuosta huolestua? Turvotusta minulla on todella paljon, mutta verenpaine ok (tosin oli hiukan noussut), pissa puhdas, ja sokerit ok.

Voimia jatkoajalla oleville ja supparituulia tarvitseville!

Felessa ja kääpiö 39+3 la 10.9
 
Heips! :wave:

Täällä ei mitään uutta. Raskaus on nyt jo 3 pvä pidemmällä kuin esikoisesta, aina kun nousen ylös sängystä yölläkin niin odotan että lapsivedet valahtaa, mutta ei............. Nyt oonkin ehtiny sitä antibioottia vetämään vasta 3 pvä että 4pvä ois vielä kuuria jälkellä.

Smurf-fi Mä on niin ajatellu että se antibioottitippa pitäs kai laittaa jos on aikasemmissa raskauksissa ollu se strepto. Kannattaa kyllä tarkastaa vielä asia, ettei jää sit laittamatta vaikka tarviiskin!

Endotar on varmasti jo vauva kainalossa! Jännää, meillä ois ollu sama synnäri mut ei sit samaan aikaan sinne päästy :)

Mullakin muuten nousi korkee kuume kun esikoisen kanssa päästiin sairaalasta kotiin ja maito nousi vauhdilla tisseihin. Ne oli niin kovat pallukat että vauva ei saanut maitoa imettyä ja sit mies lähti ostamaan mulle vauhdilla rintapumppua. Heti kun sain maidot pumpattua pois niin kuume laski. Nyt oon kyllä todellakin varautunut että rintapumppu on heti käytössä kun sairaalasta kotiudutaan :D Suosittelen!

Mulla oli muuten eilen illalla pari ensimmäistä vähän kipeetä supistusta, jei! :p Muuten ei oikeen mitään vaivoja ole täälläkään, et ei tunnu kyllä yhtään että vauva ois syntymässä vielä vähään aikaan. Heräsin yölläkin yhteen supistukseen, mut muuten nukuin kyllä tosi makoisat unet! :D

Tajusin just että esikoisellekin ois kai hyvä pakata joku kassi valmiiks jos tulee kiire lähtö...

möhömahis 38+4
 
Moikka!

Aamulla pääsin extran kertaa neuvolaan kun nuo paineet noussu ja näköhäikkää sekä turvotus pahentunut niin että sormia pistelee kunnolla. Täti sanoikin että kasvoihin tullut turvotusta, paino oli torstaista noussu melkein kaksi kiloa, paineet oli pikkusen laskeneet. Pissassa oli sokeria jota nyt huomennakin tikuttelen kotona ja katsotaan tulosta. Mitä jos on sokeria? Laittaako ne vielä näin lopussa sokerirasitustestiin vai mitä? Keskiviikkona on uudestaan neuvola.

Kävely alkaa olemaan ikävää ja nuo hermovihlonnat tuntuu tosiaan vievän jalat alta....

Ninnananna ja Sintti 37+4 (LA 23.9)
 
Tänään pyörähdetty taas neuvolassa, eikä siellä mitään uutta |O Onnekseni sain nyt kumminkin lähetteen äitipolille, ja keskiviikkona pääsisin käymään KYS:ssä painoarviossa, jos ei ole sitä ennen jo pieni pullero syntynyt. Tänään siis LA, joten eipä haittais, vaikka heti tulisi lähtö :D

Tuosta rintapumpusta muistikin, että mun oli tarkoitus uusi nyt hommata.. Entisen Ainun käsikäyttöisen kanssa tuskailin aiemmat imetykset, ja päätin, että seuraavaan imetykseen hommaan paremman. Onko kuinka monilla kokemusta tuosta Avent Isis -pumpusta? Sellaista olen harkinnut. :confused:

Tähtiä näkyy myös täällä, mutta ainoastaan nopeasti ylös noustessa, ja siitä ei tartte huolestua =)

Nipistys ja pallero 40+0 (LA tänään 6.9.)
 
HEIPSAN!

VAMMALASTA saavuttu ja viiminen etappiaika vauvalle sitte saatiin 20.09. eli se on sitten meidän pikkuisen syntymäpäivä jos ei aikasemmin lähde syntymään ja tosiaan sektiolla sitte hän syntyy. ultrassa näytti kaikk iolevan hyvin ja painoa vauvalla nyt 2780 ultran mukaan. sisätutkimusta ei tehty ollenkaan kun oli sitä mieltä että turha tehdä mulle lisää suppareita jotta vauveli pysyis nyt siihen 20 päivään sitte sisällä. jos aikasemmin menee vedet ni heti soittoa jotta valmistautuvat siellä mun leikkaukseen. Aika hurjalta tuntuu että max 2vk ja tämä kolmas pikkuinen on maailmassa!
Ainiin ja tyttöä sieltä näyttäisi pukkaavan :D.
Nyt on tosta ajosta niiiiin kipee olo ja tyttöjen kanssa opn lähettävä nyt muskariin...saas nähdä valvotaanko ensyö suppareitten kanssa!

lennilokinpoika 37+3
 
Nipistys Niinkuin tuossa ylempänä kirjoittelinkin, niin itse en tuosta Aventin pumpusta luopuisi enää. :) Aikaisemmin käyttelin sellaista Ainun pumppua ja ihan eritavalla irtosi maito tuolla Aventilla. Suosittelen lämpimästi sitä.

Itse ostin omani huutiksesta ja mukaan tuli vielä pari ylimääräistä pulloakin, hinnaksi jäi jotain 25 euroa eli melko edullisesti vieläpä sain tuon.
 
Viimeksi muokattu:
Tuosta rintapumpusta muistikin, että mun oli tarkoitus uusi nyt hommata.. Entisen Ainun käsikäyttöisen kanssa tuskailin aiemmat imetykset, ja päätin, että seuraavaan imetykseen hommaan paremman. Onko kuinka monilla kokemusta tuosta Avent Isis -pumpusta? Sellaista olen harkinnut. :confused:
Täällä on hyväksi todettu tuo Avent Isis rintapumppu, tosin ei ole kyllä muisa pumpuista kokemusta. Sain viimeksi heti sairaalassa synnytyksen jälkeen tuon pumpun käyttöön kun vauva ei päässyt rinnalle vaan joutui suoraan lastenosastolle. Kotona odotti tuo samainen kapistus ja hyvin toimi sitten kun maito oli oikeasti noussut :)

-eeva- ja pikkutyyppi 38+1
 
Paljon onnea kaikille vauvautuneille!! :flower:

Mulla oli tänään vauvan kasvukontrolli polilla. Yllätys olikin, että kohdunsuu oli jo 4cm auki! Supisteleekin aika paljon, mutta ei ole kivuliaita. Sain luvan kotona odotella ja katsoa, rupeaako supistukset voimistumaan. Eli tässä odotellessa... Toivottavasti ei tarvitsisi montaa päivää odotella ;)

Lenaki 39+4
 
Hikasta tuli mieleeni, että onko muita joilla hikka ei näy ulospäin? Minulla pojun hikka ei näy ulospäin vaan tuntuu hikkaavan hyvin alhaalla enemmänkin lantion alueella. Varmaan tässäkin vaikuttaa tuo istukan paikka kun on tuossa edessä.
Mulla ei näy kun joskus välillä ja istukka on takana... Koko maha ei ole koskaan hyppiny, vähän saattaa liikahtaa sillon tällön hikan aikana...

( * ): Olin siellä synnytystapa-arviossa tänään... Ensin juttelin kätilön kanssa synnytyksen kulusta ja kivunlievityksestä... Laitto mulle sinne toiveita jo valmiiks!

Painoa mulle oli tullu tarpeeks ;D Eikös saada se 20kg rikki viel helposti... Verenpaine taas huiteli jossai korkealla, mutta muita "oireita" ei ole niin huidelkoon.. ;O

Sitten olin lääkärillä... Kokeili lantiota ja häntäluuta, hyvin mahtuu tulemaan vauva alakautta... :) Paikat on nyt sormelle auki ja ulkosuuta 2cm jäljellä! Vähän on siis pehmenny jo, kivaa ettei olla ihan alkupisteessä sentäs ;D

Vauva kasvaa keskikäyrällä, aika siro poika... Nyt olis n.2,8kg ja kasvaa 3,3kg syntymäpainon käyrällä! Ei mulla sitten olekkaan kiire synnyttämään vielä, ei siitä jättivauvaa kasva kuitenkaan vaikka menis kuinka yli :) (vaikka siis lisäis sen +-10-15% tosta arviosta... )

Että nyt on hyvä fiilis :)
Lara- ja Väkkärä rv37+4 <3 (23.09.)
 
Viimeksi muokattu:
Heti kun on hetken lukematta, niin tekstiä on vaikka ja kuinka :).... Täytyy rauhassa vielä lukea!
Onnea kaikille vauvan saaneille ja endottaren kuulumisia odottelen minäkin :heart:!

Onneksi Poni (ja jollakin muullakin oli sama riesa) toivuit rintatulehduksesta nopeasti. Mulla ei ole koskaan ollut (* kop kop*), mutta voin hyvin kuvitella, että on aivan kamala tauti!

:hug: Rakkaudesta äidille ja muilla yliaikasille. Hassua ajatella, että minäkin voisin olla vielä pari viikkoa raskaana (eräpäivä olisi ollut tulevana to), jos neitiä ei olisi häädetty ulos. Juuri naapurin kanssa juttelin, että hän oli kokonaista kuukauden minua pidempään raskaana, koska heillä vauva synyi viikolla 42+ ja meillä rv 38.

Joku kirjoitteli pinon perustamisesta tuolle toiselle puolelle. Mielelläni ainakin minä jatkaisin jutustelua näiden paaperoiden kasvusta, kunhan kaikki rauhassa saavat ensin omansa maailmaan!

Voimia loppuodotukseen, tällä viikolla syntyy varmasti monta uutta vauvelia!

-Seawind ja neiti 10 päivää
 
PUMPUISTA Esikoisen aikana käytin Avent isis rintapumppua ja IHAN HUIPPU VEHJE! Saa siis suositukset multa ainakin. Mukaan tuli kippoja/pulloja, tuttiosia ym. Nuo kipot on välillä vieläkin retkellä mukana kun saa tiiviisti kiinni. Pumpulle tulee varmasti taas käyttöä kunhan tämä Sintti päättää tulla ulos:D

Ninnananna ja Sintti 37+4 (LA 23.9)
 
Heippa taas tänne!
Vitsit kun pitäs yrittää ehtiä käydä täällä useammin, nyt ehtii joka kerta tulla niin hurjasti uutta tekstiä, etten muista yhtään, mihin kaikkeen piti kommentoida...

Paitsi että isosti onnea kaikille synnyttäneille!
Itsellä on laskettu aika tänään, mutta ei kyllä millään muotoa tunnu siltä, että vauva olisi tuolta tulossa.
Mullekin sanottiin, että satavarmasti vauva syntyisi ennen laskettua aikaa, kun oli niin alhaalla ja paikatkin pari, kolme senttiä auki...
Mutta näin tämäkin päivä vaan koitti, ja vauva on yhä mahan "väärällä" puolella.
No, keskiviikkona neuvolassa ainakin kirjoitellaan lähetettä äitiyspolille, jos ja kun vauva ei sitä ennen päätä syntyä.

Jaksamisia kaikille, on se sentään hyvä, ettei tarvitse yksin odottavan pitkästä ajasta kärsiä! :)

Pärämätsi 40+0
 
Tänään 39+5. Ja neuvola-käynti oli heti aamusta. Paino ei ole onneksi enää noussut. Yhteensä n 13 kg on tullut painoa tässäkin raskaudessa. Esikoinen syntyi 39+4.
Viime yönäkin oli yhden kerran sellainen pidempi kipeä supistus, melkein 3 min kesti. Ja alavatsan kohdalla on usein kiristyksen tunnetta. Pientä supistelua pitkin päivää mutta ei mitään kovin kivuliasta. Limatulppaa tulee edelleen, mutta aika pieniä määriä.
Tosiaan neuvolassa kaikki kunnossa. Verenpaineet pikkasen kohollaan, mutta mulla muutenki niin alhainen verenpaine että ihan hyvissä lukemissa oli nyt. Varattiin aika vielä ensi viikon torstaille, mutta kyllä kovasti toivon ettei sinne silloin tarvitse mennä. Ja nyt ylihuomennahan mulla on kontrollikäynti synnärillä. Katsovat minkä kokoinen tuo vauveli on, ja päättävät sitten leikataanko, käynnistetäänkö vai odotellaanko.
Tsemppiä kaikille kärvistelyyn!!!

Annmari76 + poju 39+5
 
Synnärillä käyty. Olin puoli tuntia käyrillä, ottivat verikokeet ja pissa katsottiin ja lääkäri tutki ultralla napanuoran virtaukset ja vauvan voinnin. Kaikki oli hyvin. Tehtiin myös sisätutkimus ja aika pitkälti sama tilanne vaikutti olevan kuin viimeksikin. Vauvan painoarvio on tällä hetkellä 3,7 kiloa ja jos menee laskettuun asti, niin mun pitäis sitten pungertaa pihalle noin 3,9-kiloinen poitsu. Aapua. :whistle: Toivon syvästi, että toi lääkärin ronkkiminen olis saanut jotain aikaseksi ja että ens yönä tai huomenna alkais tapahtua. Aamulla tuli veristä limaklönttiä pihalle ja nyt äsken kun kotiin tulin niin pöksyissä oli verta, mutta sehän on ihan normaalia sisätutkimuksen jälkeen.

mt & ilmeisesti aikas iso poika 38+0
 
Saas nähdä miten tilanne tästä alkaa kehittymään, nyt on ollut sellaisia suppareita täälläkin että tuntuu lähtö lähenevän. Toivottavasti vaan ei nyt yöllä tartteis lähteä vaan aamuun asti vielä pärjättäisi.
 
Huomenia, toivottavasti vauvarikkaita sellaisia :)

Täällä yö on mennyt epämääräisesti tulevien supistusten kanssa, väliä ollut 30-10 min ja tuloksena veristä limavuotoa, joten nyt jotain on siis alkanut tapahtua. Ainoa harmi on jos nyt tänään ei mitään tapahdukkaan niin mies joutuu olemaan palkattomalla vapaapäivällä... :( En uskaltanut sitä töihin päästää amulla lähtemään kun supistuksia tuli 15 min välein ja yhteen suuntaan hänel on 1,5h työmatkaa... Olishan se inhottavaa ollut et olis saanut soittaa heti kotiin se sieltä kun sinne olis päässy...
Mut katsellaan ja odotellaan, nyt väli ollut noin 10 min, täytyy lähteä nuorimmaisen kanssa kävelylenkille jos ko sais lisää vauhtia noihin supistuksiin :) ... Ja voihan se viel olla et loppuu nääkin hyvin alkaneet supistukset :/ , mut toivottavast ei nyt loppuis...

Mirkkuli ja vaavi 40+2
 
HUOMENIA!

Täällähän alkaa monella tapahtua...lienekkö tänään ruuhkapäivä synnytyksissä tai ainakin ihan lähi päivinä! AINAKIN MIRKKULILLA, ENGEL EYESILLÄ, ja LENAKI77 jännät paikat...ENDOTTARESTA odottelen tietoa...varmaan vauva saatu kun ei uulu mitään;)

LAURAANNIKALLE täältä kovasti nyt niitä supistuksia ja toki muillekkin niitä kaipaaville!!!

Lennilokinpoika 37+4

Kiva kuulla että MENNINKÄISTYTÖLLÄ kaikki siellä ihan hyvin=)!!!
 
Täällä edelleen yhdessä koossa, illalla otin Panadolia ja kävin nukkumaan ja sainkin mukavasti nukuttua. :) Nyt sitten oottelen että josko nuo supparit palaisi takaisin, vai ollaanko täällä vielä viikkoja yhdessä kasassa.

mirkkulille oikein paljon supistuksia ja onnea vauvan hakuun.

AngelEyes ja Säihkis 38+4
 
mirkkuli, toivotaan että suppareihin tulee lisää potkua! Ja Angel Eyesille myös kovasti supparituulia.

Täällä nukuttiin taas yö hyvin. :confused: Heräsin tasan kerran(!!) vessaan. Niiin kummallista. Mutta en valita - vaikkakin supistelut olis olleet ihan tervetulleita. :whistle: Paikat on kipeinä ja alavatsaa jomottaa, varmaankin sen eilisen lääkärin ronklauksen jäljiltä. Muutamia laimeita suppareita on tullut aamun aikana ja niitä oon yrittänyt nyt tässä vahvistaa. Oon siivonnut... pyyhkinyt pölyt, imuroinut, pessyt kylppärin, tiskannut ja vaihtanut petivaatteet. Mitähän sitä sitten keksis. Kunnon tappolenkille vois lähteä. Tai en mä tiedä, voiko niitä lenkkejä enää lenkeiksi kutsua. Alkumatkan jaksaa kyllä mennä suht rivakalla tahdilla, mutta puolessa välissä se liikkuminen alkaa muistuttaa enemmän ja enemmän lyllerrystä ja ku kotipihaan pääsee, niin tuntuu että hyvä ku pääsee enää eteenpäin. :LOL:

Huomasin sitten muuten eilen, että mulle on tullut peräpukama. Ja mä ku luulin ja toivoin välttyväni niiltä. :headwall: On aikas kipeä ja asiaa ei varmaan auta yhtään se, että ramppaan useimpina päivinä vessassa isommalla asialla helevetin monta kertaa, kun kovemmat suppailut saa mun mahani aina aivan tosi sekaisin. :ashamed:

mt & poika 38+1
 
Menninkäistyttö Kuulostaa ihan kuin omalta näppikseltä tuo siun kirjotus. :) Peräpukamia ja vessassa ravaamista täälläkin. Mie niin toivoin kanssa että eivät tulisi kipeiksi kun tosi hyvin on tän raskauden aikan pysyneet poissa. Nyt sitten eilen kun joutui juoksee vessassa niin kipeetä tekee. :(

Tää lähtee nyt tästä kanssa lenkkeilemään, jos vaikka jotain alkaisi tosiaan tapahtuakin. Täällä kanssa kämppä kiiltää niin että enää en oikeesti keksi mitään siivottavaakaan...
 
Felessa: näköhäiriöt voivat liittyä raskausmyrkytykseen, joten kannattaa niistä neuvolassa jutella.

Oireeton yö ja aamu takana, jospa lähtisi kohta hieman kävelylle koirien kanssa, jospa saisi vähän suppareita aikaiseksi :)

Oikein hyviä vointeja kaikille.

Mousse 39+6
 
mt ja AngelEyes, liityn samaan kerhoon. Ei mikään kauhean mukava yhdistelmä nuo pukamat ja kakkoshädällä ramppaaminen. :x Mulla itseasiassa pukamat ei ehtineet edellisen raskauden jälkeen oikein palautumaan ja nyt ovatkin sitten kaksinkertaiset. :ashamed:

Avent Isis rintapumppua voin itsekin lämpimästi suositella. Itselläni se oli viimeksi lainassa ystävältä. Toki mulla oli myös sairaalasta lainassa sellainen ikivanha sähköinen singerin näköinen masiina, mutta tuo aventin manuaalinen oli jopa parempi! Nyt toivottavasti maidontulo lähtisi paremmin käyntiin, jos vauvankin saa heti rinnalle ja ajattelin myös ostaa pumpun todennäköisesti käytettynä.
nipistys, löysitkö jostain nettipuljusta pumpun halvemmalla kuin 49 €? ;)

Huomenna äitipolivisiitille, sitä ennen ajattelin minäkin koittaa etsiä noita BabyIdean akupainantapisteitä. Saisi ainakin hyvällä verukkeella miehen hieronta/painelupuuhiin. :LOL:

Supistuksellisia tuulia kaikille niitä kaipaaville! :whistle:


Epeti 38+1 (LA 20.9.)
 

Yhteistyössä