SYYSKUUN TULOKKAAT 2010***Tammikuussa

Hei!

Uskaltaudunkohan mukaan.. Yhden testin olen vain tehnyt, johon viiva tuli heti, eikä tulos ollut ollenkaan epäselvä :) . Oireitakin on; rinnat arat miltei ovulaatiosta lähtien, menkkamaisia kouristuksia sekä lämmöt koholla. Olemme jonossa lapsettomuuspolille ja lasta on toivottu jo pidemmän aikaa, joten tämä oli todella toivottu tulos. Usko luomuplussaan oli jo mennyt ja nyt se sitten kai tuli- elämäni ensimmäinen plussa!

Ovisplussa tuli 10.12 ja viimeiset kuukautiset alkoi 26.11 eli laskureiden mukaan olisi 5+1 ja LA 2.9.
 
Moikka kaikille!

Täällä mennään hyvinkin samoissa tunnelmissa kuin Pipopi, eipä mun oikeastaan mtn tarvitse kirjoittaakaan, kun komppaan vaan Pipopia :LOL: Eli siis lapsettomuustutkimuksiin päästiin marraskuun alussa, kierronkartoitukset, verikokeet yms. kerettiin jo tehdä ja nyt ensi ma olisi aika munatorvien aukiolotutkimukseen.. eipä sitä tässä tilanteessa tarviikaan tehdä, kun plussa tosiaan pärähti muutama pvä sitten! :)
Mun la on sama kuin Pipopilla eli 2.9 ( ovis ja edelliset menkat osuu kans samoille päiville :whistle: )

Varovasti siis lyöttäytyisin mukaan pinoon.. :heart:
 
voi onnittelut plussista Pipopi ja LauraAnnika :heart: Ompas teillä käynyt tuuri kun olette raskautuneet ennen hoitoja! Meillä kans esikoista ennen lapsettomuustausta ja lapsettomuustutkimukset takana.Silloin tehtiin just esim tuo munatorvien aukiolotutkimus ja vikaahan meistä ei löytynyt.Nyt onnellisesti neljäs vauva tulossa ja kaikki kolme raskautta alkanut (esikoisen jälkeen)tosi nopeesti.Toinen kolmen kierron yrityksen jälkeen,kolmas heti eka kerrasta kuin myös tää neljäs.Mulla muuten viimeset kuukautiset 25.11 ja neuvolan mukaan laskettu 31.8 joten eikö teillä sitten ois jo 1.9 Tuo kaksplussan laskuri näyttää päivän liikaa.Tai ainakin mun laskettu aina neuvolan laskurin mukaan muuttunu.
Mies ollut nyt aivan eri luokkaa kuin uuden vuoden aattona.Laittaa ruokaa(nytkin tekee tuolla salaattia),siivoaa ja on muutenkin ystävällinen =) Voi ku ei jois enään tän mun raskauden aikana ku nyt muutenki pahottaa mielensä niin helposta.Ja ei se tosiaan juuri koskaan juokkaan.Ei käy yleensä ikinä kavereiden kans missään ja ottaa vaan vaikka pikkujouluissa eikä yleensä siis mitään kännejä.Tulee kuitenki melko pian juotuaan pahalle tuulelle :| Mää oon sosiaalialalla töissä mut nyt oon ollut kotiäitinä.Ihanaa kun on jo tammikuu..tän kuun lopussa häämöttää eka neuvola jossa toivottavasti kuuluu sydänäänet :heart: Mää oon jo niin mielessäni tehny paikkaa tälle lapselle et ois kamala menetys jos nyt sattus jotain.Mutta koittaa luottaa tulevaan
 
Ihanaa kun tuo meidän lista vaan pitenee ja pitenee! Tervetuloa kaikille uusille ja paljon tsemppiä meille kaikille! =)
Tuolla listassa on muutamien kohdalla vielä kysymysmerkkejä, jos haluatte sinne lisätä loput tietonne niin ilmotelkaapa...Pakkohan ei tietenkään ole.

Rankka työpäivä takana, teki niin mieli kertoa yhdelle läheiselle työkaverille mutta onneksi sain pidettyä suuni supussa...Paras ystäväni tietää, kukaan muu ei. Mites teillä muilla, ootteko kertoneet kellekään?

Mietin tuossa, että ois hyvä jaksaa ootella sinne viikolle 12, ennen ku alkaa kertomaan mutta sinänsä vähän hankalaa kun pomo höpötti tänään jo, että on tullut paljon kesätyöhakemuksia mutta ei taideta ottaa ens kesäksi ketään vaan mennään tällä nykyisellä porukalla...Pitäsköhän sille kertoa jo, että jään mahdollisesti juhannukselta pois....Ihanaa muuten, kun nyt menee LA niin sopivasti, että saa olla melkein koko kesän vapaalla, ensin kaikki kertyneet vuosilomat alta pois ja sitte äitiysloma...Laskin jo tarkkaan, että heti juhannuksen jälkeen pääsisin töistä pois jos kaikki menee suunnitelmien mukaan... :)
 
Onnea kaikille plussanneille. Kivaa että pino vaan kasvaa ja kasvaa. Tänään tein vielä tuollaisen clearblue digitaalisen testin johon tulee ne viikotkin ja kyllähän sekin näytti raskaana ja viikot 1-2. Pakko alkaa uskoa että totta se on. :) Kavereille tulossa monta vauvaa tänä vuonna ja ihana päästä mukaan joukkoon.

MayBeSomeday: mä kerroin tänään hyvälle ystävälle joka on myös raskaana ja jolle olen kertonut myös meidän toiveesta saada pikkukakkonen. Oli tietysti vallan onnellinen meidän puolesta. Vauvoille tulee vaan 3 kuukautta ikäeroa. Toiselle hyvälle ystävälle tuntuu vaikealta kertoa kun heillä on ongelmia raskautumisessa. Yksi lapsi heillä siis jo on, mutta toista ei kuulu ja yritystä ainakin 2,5v takana. Varmasti osaa olla onnellinen meidän puolesta mutta jotenkin silti tuntuu vaikealta kun hänellä joka kuukausi suuri pettymys kun menkat alkaa.

Kotona olo siis mullakin jatkuu. Esikon kanssa olen ollut siis kotona alle 2v ja eiköhän tää kotona olo nyt vaan jatku kun ei mulla ole työpaikkaa johon palata. Valmistuin vasta amk:sta kun aloin odottaa esikoista niin työpaikan haku on viivästynyt. Ehtiihän sitä töitä vielä tehdä.

Jotenkin nyt huolestuttaa enemmän tämä raskaus kun ensimmäinen. Silloin sitä oli niin onnen huumassa et ei ajatellutkaan että jokin menis vikaan ja nyt pelottaa vähän kaikki. Ekassa raskaudessa käytiin varhaisultrassa joskus vk 7 ja varmaan mennään nytkin katsomaan vaan että sydän lyö ja siellä oikeasti joku kasvaa. Oottekos muut aatelleet mennä varhaisultraan?!
 
MaybeSomeday minä olen kertonut muutamalle ystävälleni joille kerroin jo raskaus epäilyistäni pian ovulaation jälkeen.Myös kaksi sisarustani tietää,mutta lopuille omille sisaruksilleni,miehen sisarelle ja vanhemmillemme kerromme myöhemmin.Ei ainakaan ennen ekaa ultraa.Eikai sulla tarvi vielä pomolle kertoo.Sen hommahan se on sitten saada uudet työntekijät ja sulla ei tarvii ilmottelusta vielä huolta kantaa ;) Ois sitten inhottava jos sattuski jotain ja pomo jo ettis sijaista :| Mut toivomme tietenkin ettei kellään satu!
Olivia Mulla haluttas mennä tuohon varhaisultraan,mutta en tiedä oisko rahaakaan siihen ja toisaalta en tiedä menisinkö kuitenkaan vaikka haluttas ku sit jos meniskin kesken niin ois aivan kamalaa ku ois jo nähny sydänäänet :'( Mutta saa nyt nähä.Tällä hetkellä koitan jaksaa oottaa neuvolaa joka on rv9+0 Paljokohan se ultra maksas ja pääseekö silti ilmaseen kunnan utraan jos käy yksityisellä?Vai salaatteko neuvolassa sen yksityisellä käynnin? Kyllähän se ois tietenki ihana nähä että kohdussa kasvaa uusi elämä :heart:
 
Tervehdys!

Pääsiskö mukaan vielä?
Oon kohta 31v ja lapset ovat tyttö 7/99 ja pojat 4/01 ja 7/03 ja nyt tää neljäs olis haaveissa :heart: Naimisissa ollaan oltu kohta 9 vuotta.
Oon tehny neljä r-testiä ja jokaisessa selvä plussa, mut en sitä vielä pysty uskomaan. Mulla sen verran erikoisempi tilanne et alkion siirrossa oltiin joulukuun puolessa välissä ja nyt ens viikolla pääsen klinikalla ultrassa käymään. Toivotaan että kaikki olis hyvin vaikka aluksi oli pientä tiputtelu vuotoa.

Mulla LA olis sitten 6.9.2010 voi olla kyl et muuttuu viel ku oon ultrassa käyny :heart:

Onnea kaikille plussanneille ja toivotaan että niitä tulee vielä lisää :heart:

Joku kyseli millä alalla on töissä niin päiväkodissa pienten puolella ja vuorotöitä teen =)
 
Tervetuloa uudet! Kiva kun poppoo vaan kasvaa:)...Ja onnea plussista!:)
Minä en ole uskaltanut vielä kelleen kertoa. Jotenkin on nyt tässä raskaudessa hyvin hyvin varovainen edellisen keskenmenonkin takia. Ja ihan hirveesti meillä on ollu lähipiirissä keskenmenoja viimeaikoina. Mutta silti se vaan se mieli jo kovasti suunnittelee tulevaa, ei sille näköjään minkään voi. Jotenkin tuntuu, että mieskin enemmän innoissaan tästä raskaudesta.Ei auta kuin pitää peukut pystyssä. Mietin kans, et kertoilisin sit vasta ultran jälkeen.Jos maltan;)...
Onko teillä ollut jo pahoinvointia? Mulla ei ole vielä oikeastaan pahemmin oireita.Jännä,että tässä vaiheessa melkein jopa oottaa sitä pahoinvointia tavallaan varmistukseksi:D. Mulla oli edellisessä raskaudessa puoleen väliin saakka tosi kovaa pahoinvointia.Saas nähdä kuin nyt käy:). Ainoastaan pientä nippailua mahassa ja vessassa joutuu selkeesti ramppaamaan useemmin.
 
Olivia: Mulla on eka ultra 21.1 ja silloin on oletetusti 7+5. Vähän jännittää mutta sittenhän sen näkee. Samalla sitten eka neuvolakäynti eli tuo ultra kuuluu jo "pakettiin".

primrose: Mulla on jo pahoinvointia, yleensä herään siihen aamuyöllä ja se kestää muutaman tunnin...Oksentanut en ole vielä mutta ei se kaukäna ole ollut... :x
 
Mukavaa, näin paljon uutta porukkaa!
Pahoinvointi jyllää tällä ympärivuorokautisesti ja oksentelun kera, välillä saattaa olla hetkiä, jolloin ei kurkkua kurista. Aiemmissa raskauksissa tätä on jatkunut tuonne rv16 saakka. Pahin, sietämättömin juttu raskaudessa :/

Vahraisultraan en varmaankaan mene, oetan malttaa niitä" virallisia" ultria.

Hurjaa piinaa tällä muutamilla, toivon onnellisia plussahetkiä teille ja kaikille meille: pysykööt pienet ihmisalut matkassa!

***

Minulla olisi juuri nyt ja tässä paikassa hurja hinku kertoa suunnilleen koko maailmalle raskaudestani! Pari ihmistä siitä tietää, he ovat tietyssä mielessä tarpeeksi kaukana, heille oli helppo kertoa ja tiesin saavani vain onnentoivotuksia -se kun ei ole ollenkaan itsestäänselvyys 6.raskaudessa :kieh: . Koetan pysyä nyt kuitenkin pöksyissäni ja julistaa asiaa vasta turvallisemmilla viikoilla.
 
Hyvää alkanutta vuotta kaikille.
Plussasin uuden vuoden kunniaksi ja salaa käyn kurkkimassa tällä puolella. Tuolla kuumeilupuolella olen lähinnä lueskellut ja ihan satunnaisesti kommentoinut. Huomasin, että ajatukset pyörii vaan vauva-asioissa jos paljon hyppää palstalla ja kuume meni ihan överiksi.

Nyt kai sitä saa jo ihan luvalla ajatella jo vauvajuttuja :D

Mies tosin toppuuttelee ja onhan se totta, ettei tässä nyt vielä kannata hihkua liikaa. Mitään kummempia oireita ei ole , päätä vähän särkee ja vatsan seutu on turvoksissa, niin, että farkut tuntuu epämukavalle.

Esikoinen on nyt seitsemänvuotias prinsessa ja pitkään meinasi jäädä ainoaksi lapseksi. Mutta jostain se vauvakuume sitten iski

:)
 
rakkaudesta äiti: juup maanantaina labra. puhelinaika on siinä yhen maissa, että sillon sit tiiän ;)

En osaa sanoa juuta enkä jaata, kai jotenkin vielä uskon/ toivon? raskautuneeni, sillä on tooosi paha olo ja en jännää enää niin paljon :D Valkkariakin lorottaa ja sitä ei koskaan ole juurikaan. Ja oon niin hyvällä tuulella ettei täti kyllä ole tulossa :LOL:

Unikeiju-79: Meillä olisi LA samaan aikaan jos raskauteni varmistuisi ;)
 
Rakkaudesta äiti: en osaa sanoa mitä toi nykysin maksaa yksityisellä. Muutaman kympin varmaan. Siinähän ei tosiaan näy kun se että lyökö sydän vai ei ja sellanen pieni möykky. Jotenkin se viimeksi ekassa raskaudessa oli silti ihanaa et näki että siellä oikeesti joku kasvaa. Eikä vaikuta millään tavalla kunnan tarjoamiin ultriin, niihin pääsee kyllä vaikka käviskin lisäksi yksityisellä.

MayBeSomeday: toi on ihmeellistä et miten noi käytännöt vaihtelee eri kunnissa. Mä sain viime raskaudessa ainoastaan yhden ultran ja sekin kesti ehkä 5 minuuttia. Nykysinhän pitää se 2 vähintään saada. Mut nyt on myös ystävä raskaana jollain viikolla 17 ja on saanut jo neljä ultraa. Ilmeisesti joka kerralla kun käy neuvolassa saa myös ultran jos haluaa. Aika ihanaa ja kiva että säkin pääset heti noin pian eikä tartte yksityiselle lähteä. Mä aattelin ma soitella neuvolaan ja saas sit nähdä miten homma lähtee käyntiin kun ekassa raskaudessa asuttiin eri kaupungissa.

Mulla myös hiukan etovaa oloa tänään ollut. Eilenkin oli mut se oli vármaan uuden vuoden juomista johtuvaa kun eilen tosiaan sen plussan vasta sain niin en osannut olla ihan juomatta uutena vuotena. Viikolla tein jo testejä ja aina oli negaa.

 
eli täällä mukaan ilman testiä vielä, ilmoittautuu yksi syksyn mahdollinen odottaja. nyt kp 31/31...eikä vuotoa näy.
ennen menkkoja ollut rinnat kipeä ja olen ollut kiukkuinen. Nyt ei ole näitä. kahvi ei vain enään maistu samalla tavalla ja alaselkä ja vatsa ajoittain kipeänä. aivastaessa myös pari kertaa tuntunut repäisevä kipu alavatsasssa? LA olisi 13.9.2010 jos testiin plussa tulee....vasta ensi viikon aikana testailen.
 
Moikka!

Olin muutaman päivän reissussa ja kylläpä olikin kuulumisissa lukemista. =) Toivon niin kovasti meidän kaikkien puolesta, että raskausaika sujuu hyvin eikä kenenkään tarvitse enää poistua listalta ikävien uutisten vuoksi. Raskaana oleminen on siitä jännää aikaa, että vaikka kyseessä on tosi ihana asia, niin rinnalla kulkee koko ajan pieni huoli siitä, että onko kaikki kunnossa. Ainakin minä olen sellainen huolehtija, että keksin jatkuvasti jotain pohdittavaa. No, nyt odotellaan ekaa ultraa, joka on kolmen viikon päästä ja osoittaa toivottavasti kaiken olevan niin kuin pitääkin. Sen jälkeen voi varmasti ainakin hetken sitten huokaista...

Jos muuten päivitysintoa ja -aikaa riittää, niin minun tietoihini voisi lisätä iäksi 32v. ja synnäriksi KSKS. Mukavaa sunnuntain jatkoa ja uuden viikon alkua kaikille!

 
Hei kaikille ja tervetuloa uudet! :flower:
Unikeiju-79 onnittelut plussasta :heart: Minäkin olen ollut päiväkodissa ja yleensä just pienten puolella töissä.Unelma ammattini ollut pienestä asti =) Nyt kuitenkin nautin tästä kotiäitiydestä kun saa hoitaa omia lapsiani..sehän se mailman parasta onkin :heart: Mutta välillä on vaan kamalan tiukkaa rahallisesti vaikka mies töissä käykin.Kotihoidontuki on niin surkea.
Primrose Minä kerroin tosiaan ystävilleni raskaudesta koska niiden ystävien kans tulee puhuttua kaikesta.Jos tässä nyt jotain sattus niin surutkin jaetaan sit yhdessä.Meidän vanhemmille ei vielä kerrota koska ne sit (toivottavasti)innostus asiasta ja suris nekin varmasti keskenmenoa sit jos niin käviskin.MUlla on kans alkanu pissattaan melko tiheesti.Aamulla on kyllä kiire veskiin.Pahoinvointia on ihmeen vähän ja ihmeen lievänä.En oo vieläkään alkanu oksentaan vaik huono olo alko melko heti ovulaation jälkeen.Aivan outoa ku oon tottunu oksentaan viidennelle kuulle,mutta hyvä näin jos vaan vauvalla on kaikki hyvin =) Siksi vaan huolettaa jos ei oo "tarpeeks" paha olo ku nuissa onnistuneissa raskauksissani oon voinu tosi pahoin ja sit taas keskenmeno raskaudessani pahoinvointia ei ollut eikä silloin ku oli se kohdunulkoinen.Neila oli kysellyt mahakivuista.Mullahan on välillä vähän niinkuin menkkamaisia kipuja ja muistan et ollu muiltakin.Sillon ku sain keskenmenon niin ensin tuli kuumeinen olo ja palelin peiton alla.sit alko ennen mahakipua rusehtava vuoto jonka vaihtu seuraavana päivänä kovaan verenvuotoon ja älyttömään mahakipuun.Toivotaan Neila et kaikki sulla hyvin :heart: Mullahan on tässä raskaudessa myös säikyttäneet äkkinäiset mahakivut ja selkäkivut.
Mousse Onnittelut plussasta :heart: Kyllähän sitä tulevaa jo suunnittelee itse kukin =) Mullakin mies toppuuttelee ku näin alussa mennään.Musta vaan jokainen eteenpäin menty päivä on tässä vaiheessa onni.Kulus vaan nyt tooosi nopeeta vielä pari-kolme viikkoo eteenpäin niin vois oikeesti alkaa jo luottaan vauvan tuloon.Mut kyllähän mää tosiaan jo nyt puhun miehelle et sitten kun meillä on se vauva..
Turvotusta mulla taitaa mahan seutuvilla olla kun toppahousut on normaalisti pitäny kirrata kii niin nyt ne on löysimmilläänkin liian tiukat.
rakastava äiti ja aarre 5+5
 
Vaahteranlahti tervetuloa mukaan :flower: toivon sinulle plussaa!
Lara- Pidän edelleen peukkuja et kaikki ois hyvin ja oisit raskaana! Ilmota huomenna mitä sanottiin.
Olivia oon käyny kahessa eka raskaudessa alkuraskauden aikana ultrassa mut ekan maksua en muista ku siitä niin kauan.se tehtiin yksityisellä.Toisesta kävin oyssin päivystyksessä kovien mahakipujen takia.Tätä kolmatta ultrattiin heti eka neuvolassa ku sydänääniä ei saatu kuuluviin(tytöistä kuulunu eka kerroilla) ja tpoivon et nytki ultrataan jos sydänäänet ei kuulu.Onneks meillä on niin ihana neuvolantäti mitä kuvotella saattaa.Ottaa äidin huolet vakavissaan.Muistan yhden neuvolantätimme sijaisen jonka kanssa valitettavasti puhuin puhelimessa esikoista oottaessani.Sillon oli se monen vuoden lapsettomuus takana ja pelkäsin kaikkee mahollista.No yks päivä lukittauduin(mieheltä piiloon)pesuhuoneeseen ahistuneena itkemään ku pelkäsin ihan hulluna et kaikki ei oo hyvin.No soitin sitten neuvolaan josko ne vois kuunnella sydänäänet niin se kamala täti sanoi minulle itkevälle äidille että ei niitä kannata nyt kuunnella kun jos vauva on kuollut mahaan niin ei sille mitään voi tehdä.Tuo täti sai ilmeisesti valituksen asiasta nimittäin oikea neuvolantätini oli tosi tuohtunut asian kuullessaan
 
rakkaudesta äiti: mä luulen ittenikin kohdalla,et en mä kuitenkaan malta olla kertomatta.Varmaan on jollee ystävälle pakko kertoo sopivan tilaisuuden tullen. Mutta yritetään malttaa viel, ettei sen suuremmin huudeltais. Tässä kohtaahan tekis mieli kertoo koko maailmalle:D. Ja toi on niin totta, että miten tää raskaus on onnellista, mutta huolentäyttämää aikaa. Minusta tuntuu kans, et nyt ollaa viel enempi huolissaan kun esikkoa odottaessa... Ja täytyy sanoa, että aivan hirvee neuvolantäti sulle sattui! Välillä tuntuu, että hoitohenkilökunnalta puuttuu empatia. Mä kun jouduin sillon keskenmenosta menee mahakivun takia päivystykseen niin siellä sitten yks mieshoitsu tokaisi, et meinasit sit tehä lapsia ihan urakalla! Ei tosin tienny,et oli menny kesken siinä vaiheessa, mut silti mun mielestä tosi mautonta. Välillä oikein ihmettelee näitä ihmisiä...

 
Tervehdys!

Mahtuiskos mukaan. Ihan alkumetreillä ollaan ja vaikea vielä uskoa ihan todeksi.....

Seitsemättä ootellaan, muuta lapset on 10v, 9v, 7v, 5v, 3v ja 1v 3kk. Kaksi poikaa ja neljä tyttöä. Ite oon 34 vuotias, mies samoin.

Ja laskettu aika lienee siinä 10.9. tienoilla ja synntyssairaalana ptodennäköisesti on silloin aikanaan vas.

Jos ens viikolla sitten neuvolaan soittelis. Rasittaa ja ahdistaa vaan ihmisten kommentit jo valmiiksi, kun on noita muksuja monta, niin se jaksaa kummastuttaa niin monia ihmisiä. Ja tiedän, ei kuulu muille, mutta......
 
Heissan
Täällä kans ilmoittautuis yksi innokas mukaan. Olen 31 v., synnäri NKL ja toka tulossa ja tod. näk. laskettu 10.9. Testin tein uuden vuoden aattona (pitihän se testata, että miten sitä juhlii vuoden vaihtumista), ja haamuhan sieltä pärähti, Clearblue. Siitä se plussa on vahvistunut koko ajan, mutta prisman ja sittarin tikkuihin ei vielä ole haamua kummempaa syntynyt. Huomenna haen niitä sitten lisää, mutta kyllä tämä totta silti taitaa olla. Tuntuu epätodelliselta.....Mitään oireita ei ole, tosin ei ollut ekastakaan (poika reilut 10 kk nyt). Tai ehkä olen normaalia kiukkuisempi, hihiihi.
Heti tulisi muuten yksi kysymys mieleen, eli miten te olette liikkuneet/aiotte liikkua raskausaikana? Ite olen tällainen vähän ylipainoinen, joka sai juuri ennen tätä raskautta urheilukärpäsen pureman, eli käyn jumpissa ja salilla. Nyt haluisin jatkaa sitä mahdollisimman pitkään, etten lihoisi taas sellaiseksi valaaksi kuin viimeks...Mitä kokemuksia tai tietoa teillä on tästä asiasta (eka raskaus tuli vähän laiskoteltua, joten eipä tullut tämä propleema mieleenkään...)
 
Tervetuloa kaikille uusille :flower:

Pahoinvointi ei täällä ole eikä ole ollut aikaisemmissakaan raskauksissa. Aikaisemmissa raskauksissa kaikki ruoka piti käristää uunissa melkein kuivaksi asti kun närästi niin vietävästi nuo kaikki rasvaset ruuat.
Eipä oikeestaan oo ees ollu minkäänlaisia mielihalujakaan vielä. Mieliteot on meil kyl aina kertonu kumpi on tulossa. Ekan aikana söin suolasta ja tyttö tuli ja kahen pojan kanssa sitten makeeta.

Mustikka kyllä mun tietääkseni voi jumpissa ja salilla käydä vaikka raskaana onkin mutta heti jos joku liike tuntuu pahalta niin ei sitä kannata sit enää tehä. Niin ja loppu raskautta kohden kannattaa ottaa varovaisemmin ;) Ja kannattaahan se saliltakin kysellä jotain erilaista ohjelmaa raskauden ajaksi =)

Mulla varmaan synnäri oli PS eli porvoon sairaala, mut voisin myös haluta kättärille tai naistenklinikalle. Se on sitten myöhemmin päätettävissä.

Me ei olla raskaudesta kerrottu kenellekkään ei ees lapsille vielä. Täytyy viel odottaa jonkin aikaa ennen kuin lapsille kerrotaan. Olishan se kiva näyttää niille ultra kuvasta et tuolla on teiän pikkuveli tai -sisko.
Neuvolaankin aattelin ottaa vähä myöhemmin yhteyttä, koska kyl siel kerkii viel monet juoksut juoksemaan.
Ja huomenna mulla on soitto sinne klinikalle et toivottavasti loppu viikosta pääsis sit ultraan. Aattelin viel aamusta tehä kuudennen r-testin ennen kuin lähen töihin, sit on hyvä sanoo klinikalle et plussaa näytti tänäkin aamuna. Tää on sitä varmistumisen varmistusta, koska eka alkion siirto ei tuottanut tulosta ja oli aika suuri pettymys :ashamed:

Lara pidetään peukkuja et olisit raskaana :heart: Tuu sit heti huomen kertoo minkälaisen vastauksen sait =)

Mä oon kovasti netistä katellu noit vaunuja ja kaiken näköistä muuta vauvakamaa. Meillä kun ei ole mitään jäljellä. Myin ja annoin pois silloin viimeisen jälkeen kun ei enää pitäny vauvoja tehä. Nyt siis joudutaan kaikki hommaamaan =) Mut pääseepähän sit ainakin shoppailemaan :LOL:
 
miia Onnittelut plussasta :heart: ja tervetuloa mukaan.Minä oon kans miettiny et mitähän kommentteja saan nyt ku neljättä ootan.Osa tutuista on sanonut kommentteja jotka ei oo oikeen ollut mun mieleen jo silloin kun puhuimme että haluamme neljä lasta.Tuli esim että sit teidän täytyy hankkii lestabussi.Mies kun on tarkka autojen suhteen niin ei oo ekana mitään "bussia" ostamassa :) onki nyt kauhee autokuume sillä ku kuuli et saadaan lisää lapsia.Sit anoppi sano joskus jotain ettei enään lapsia tai jotain sinne päin ku puhuin ettei lapsiluku vielä oo täynnä..ja mitähän ihmettä se anopille kuuluu montako lasta on.Ajatteli vissiin et ku nyt kumpiaki ni riittää.Mutta minähän en oo halunnu lapsia sukupuolen takia vaan heidän itsensä.Omat lapset vaan on niin ihania että kun on mahdollisuus saada isompi perhe niin tottakai haluan :heart: Sillon ennen lapsettomuutta ajattelin et kakskin vois olla hyvä lapsiluku mutta nyt olen onnellinen että ajatuksemme muuttuivat.Ja silloin on hyvä lapsiluku meille kun koemme että pystymme yhä huolehtimaan hyvin kaikista lapsistamme.Myös minun vanhempieni onnittelut esim kolmannen raskauteni kohdalle olivat kyllä paljon vaisumpia kuin esikoiselta tai toiselta lapselta.Aika surullista koska jokainen lapsi on meille yhtä suuri lahja :heart: Toivon ettei nyt tuu pahaa mieltä kenenkään kommenteista.
mustikka-78 Onnittelut plussasta :heart: ja tervetuloa sinullekkin :flower: liikuntaahan saa harrastaa mut salilla kannattaa kysyä oma ohjelma raskaana olevalle ettei tuu tehtyä vaarallisia liikkeitä.Mää oon kulkenu salilla ennen esikoista ja sen jälkeen silloin tällöin.Aina oon aikonu alottaa kunnon treenauksen mut rasklaus tai vauva aika(imetys) on estelly.Raskaana pelkään et jotain sattuu vaik kunnon ohjauksessa se varmasti ois turvallista.Oon päättäny et jos nyt en ala treenaan raskausaikana niin ainakin pian synnytyksen jälkeen.
Unikeiju-79 me varmaan kerrotaan lapsille mahollisimman myöhäsessä vaiheessa ku ne muuten möläyttää isovanhemmille ja muille joille ei haluta vielä kertoa.Nyt oon vaan alkanu varotella niitä ku nään et ne tulee vauhilla mua kohden et varokaa mun mahaa :D ihmettelevät varmaan et miks ton mahaa pitää yhtäkiä varoo_Ois ihanaa ku pystys kaikilta jotka ei vielä tiiä salaileen sinne toka ultraan jonnekki rv20 mahan koon puolesta kahessa eka raskaudessa ois varmaan pystynytkin =) Esikoiselta surkuttelin ku kaikki aina sano ettei susta nää ollenkaan et oisit raskaana vaik raskaus oli jo tosi pitkällä.Siks varmaan olinki niin huolissaan.Meillä nuo vauvanvaatteet on kaikki säästetty ku tieettiin ettei lapsiluku oo täynnä.tuskin hävitetään vielä tän neljännen jälkeenkään =) Vaunut ostettiin uudet tälle vuoden ikäisellemme joten ne on vielä kuin tuliterät B) Sitteri ja turvakaukalo on myyty joten ne täytyy ostaa,mut sen teimme tarkotuksella kun tiesimme haluavamme uudet.Hoitopöytä,amme ja ihan kaikki muu on.Vain nuo kaksi asiaa on hankittava.Se vanha turvakaukalo oli vielä ihan hyvä mut kyllä 6vuotta vanha alko näyttää melko alkeelliselta nuihin uusiin verrattuna :D Nythän on hyvästi aikaa säästellä rahaa nuihin kahteen hankintaan.
:attn: Monellako teistä on sikainfluenssa rokote ja moniko meinaa ottaa?? Mää en uskalla sitä ottaa,mut vähän pelottaa tuo sikaflunssa jos se taas rupee jylläämään.Sehän oli raskaana oleville vaarallisempi.Täytyyköhän tässä täysin eristäytyy muusta mailmasta jos se rupee jyllään,ku en halua että lapset jää ilman äitiä :'( Kaikkee sitä miettiiki mut nyt on mieli muutenki herkempi ja sit kaikkia vaarojakin miettii
 

Yhteistyössä