syyskuussa 2010 synnyttävät

Heipsheips.
Kyselitte siitä valkovuodosta onko normaalia.. En varmaan tiedä yhtään paremmin kun muutkaan kun ensimmäinen raskaus on menossa mutta mulla oli sitä kanssa tossa ihan alussa. Ja sitä tulikin sitten ihan todella runsaasti ja nyt se on lähes tulkoon loppunut kokonaan vaikka viikkoja onkin vasta 7+5. Ja joku puhui että on alushousuihin tullut muutama tippa verta silloin tällöin? olen itse havainnut saman tässä viime viikoilla, ehkä kolme kertaa olen tähän törmännyt ja siitä itsekin vähän huolestunut, että onkohan se aivan normaalia? ultraan aika 1.2, ihanaaa, vielä kun malttais odottaa reilun viikon! sitten tietää onko pienokaisella kaikki hyvin. välillä kun tuntuu että oireet on hävinnyt ja alkaa pelottamaan niin sitten ne palaakin ikäänkuin ilmottamaan että kaikki on hyvin :) luin kirjasta,että omat tuntemukset on hyvin tärkeitä raskaudessa. tuntemukset siirtyvät kuulemma sikiöön heti, ajatellaan siis positiivisesti<3
 
Minäkin meinasin kysyä samaa. Itse luulen sairastaneeni sikaflunssan viime syksynä. Alunperin olin vahvasti rokotetta vastaan, mutta nyt kun olen raskaana olen alkanut miettiä asiaa myös toiselta kantilta. Kovasti olen kahden vaiheilla, mites te muut?
 
Heipähei! :)
Täällä myös tuleva syysmamma! :) rv 8+4 menossa ja tänään eka neuvola. Jännää! :)
Kävin varhaisultrassa jo rv 6 ja siellä näkyi syke hienosti, helpotti kummasti epätietoista oloa..
Pahoinvointi ja oksentelu on nyt ihan kammottavaa. rv 5-6 alko kamala pahoinvointi ja nyt rv 8 alko oksentelu. Nytkin oli pakko jäädä koulusta pois täksi päiväksi, koska sängystä kun nousee niin oksennus on varma. Alankin olla aika epätoivoinen tän pahoinvoinnin kanssa, koska mitään en oikein pysty kunnolla syömään.. :x Muuuutta, kyllä tämä tästä kuulemma rauhottuu.. :) Pitää kysellä neuvoja neuvolasta tänään!
 
minäkin varasin nyt yksityiselle varhaisultran rv 7:lle. on ollut toispuoleista vatsakipua, mikä varmaan voi olla ihan normaalia, mutta mieluummin käyn tarkistamassa, ettei tarvitse turhaan stressata. ensimmäistä kun odotan, niin ei oikein ole mitään, mihin verrata. itse olen ollut onnekas ja säästynyt ainakin toistaiseksi pahoinvoinnilta (rv 6 menossa).

sairastin jo luultavasti sikainfluenssan syksyllä ja sen takia mietin tuota rokotusta. kyllähän sitä kaikille suositellaan mutta jotenkin silti mietityttää...
 
Täällä pelko että raskaus on keskeytynyt :( (rv 5+5)
Menkkakipuja on ollut koko alkuraskauden ajan, mutta eilen tuli vessassa käydessä verta (ei hyytymiä tms) mutta sitä tuli kuitenkin jonkin verran. Loppupäivän tuli rusehtavaa tuhnua...Varhaisultra olisi vasta 3.2, mutta yritän saada tänään ajan johonkin, haluaisin sulkea pois kohdun ulkoisen raskauden....Harmittaa ihan älyttömästi, itku tuli eilen:(..Jotenkin semmoinen olo että raskaus on keskeytynyt. :(
 
Sain ajan yksityiselle tänään, ja kävin siellä....Onneksi kävin.
Pikkuinen on vielä matkassa, ja vuodon syykin selvisi. Minulla on kohdussa kohtalaisen suuri verenpurkautuma ( istukan "porautumisen" vuoksi)...sekä toisessa munajohtimessa on hiukan vettä..? joten kivut ja vuoto johtuvat siitä. Ruskuaispussi näkyi, ja sisälläkin näytti olevan elämää =) Sydänääniä ei tosin saatu kuulumaan, koska rv 5+5 menossa. Alkio vastasi raskausviikkoja...joten nyt vain odottelen ensi viikon varhaisultraa. Käynti helpotti fiiliksiä hurjasti...mutta kyllä tuo kipu ja vuoto hiukan mietityttää vaikka syyn siihen sainkin. Onko teillä muilla ollut esim. aiemmassa odotuksessa vastaavaa? ...Gyne sanoin myös että seksiä olisi hyvä välttää nyt jonkin aikaa. No nyt sitten pitää vaan toivoa parasta.
 
moikka! ite sain sikapiiki jo syksyllä pitkäaikaisen sairauden takia..mutta niinhän on puhuttu että toinen "aalto"tulisi keväällä/ens syksynä tätä sikalentsua. joten jollen olisi jo saanut piikkiä ennen raskautta niin itse sen ottaisin! mulla oli edellisessä raskaudessa veristä vuotoa rv 11+ ?jotain...ja paniikiissa äippäpolille jossa kuitenkin todettiin kaiken olevan hyvin..mulla oli silloin kuukautisten ajankohta ja silloin voi kuulemma vuotaa toisilla..reilumminkin mutta tietenkin aina käytävä tarkastuttamassa!
itsellä on vko odotusta jäljellä ja sitten varhais ultra jota jännitän niin paljon..paljon enemmän kuin esikoisesta :0 myös pahoinvointia on paljon koko pvä mittaan ja kylmää oloa!
 
Mulla on nyt kans rv6 alkanu rusehtava vuoto. Alkoi heti huoli ja pelko.. Yritän malttaa ekaan ultraan kuitenkin, joka on jo ensi viikolla, ja pitää vaan toivoa, että kaikki olisi hyvin. Onneksi ei vielä ainakaan runsaampaa vuotoa tai kovia kipuja. Harmi, että ihana odotusaika kääntyi vähän stressiksi...
 
tänään siis "edellisistä menkoista" (joka oli valitettavasti km. n.rv7) laskettuna viikkoja 6+0,
mutta itsellä tunne,että ehkä 5 ja vähän päälle voisi olla lähempänä todellisuutta. Esikoista odotellaan. Laskettu aika tosta km:sta laskettuna neuvolaterkkarin mukaan 23.9 :heart:
toivotaan että kaikki tällä kertaa menisi hyvin,ja hulda pysyisi vatsassani ainakin syyskuulle asti.
Oireita ei liiemmin ole ollut,mitä nyt rinnat on välillä todella kipeät,ja toisaalta taas,esim. nyt just ei melkeen yhtään kipeät. Aavistuksen verran pahaa oloa välillä,ja hiukan itkuherkkyyttä. Siinä ne sit olikin. No vatsaa välillä hiukan vihloo,mutta paljon vähemmän kuin viimeksi. Tiedä sitten,että onko hyvä vai huono asia... Onkohan tollanen oireiden voimakkuuden vaihtelu muuten normaalia? Onko teillä muilla sellasta ollut?
Hirveästi pelottaa,jos taas tulee keskenmeno,kun edellisestä kuitenkin vasta se 6 viikkoa aikaa.
 
Tervetuloa Kantrinen mukaan! :wave: Meillä on sama LA !
Mulla ainankin oireet vaihtelevat...jokin aamu herää että rinnat ovat todella kipeät, ja seuraavana aamuna rintakipuilujen tilalla on suunnaton kuvotus. :saint:

Lepo on auttanut hyvin, vatsakivut ovat hiukan helpottaneet ja vuotoa ei ole tullut kahteen päivään....Joten toiveekkaana odotamme ensvi viikon ultraa. Raskausviikkoja tällä hetkellä on 6 +2. Toivottavasti raskaus ei mene kohdallani ihan pelkäksi "pakkolevoksi", koska olen aika aktiivinen ihminen...olisi mukava päästä ulos lekkeilemään. Sairausloma on sinne ensi viikon ultraan asti...toivottavasti hematooma on lähtenyt pienentymään...Kaveri toi kasan vauva ja kaksplus lehtiä luettavaksi, niitä selaillessa on aika mennyt ihan hyvin. :) Tietenkin vauva on etusijalla, jos tarvitsen lepoa, sitten levätään vaikka sinne laskettuunaikaan asti!
 
tää vois kans ilmoittautua tännekin. Tuntuu, että sopivia pinoja on vaikka kuinka monta, mutta voihan sitä kirjoitella useaan samaan aikaan. :) Omien laskujen mukaan nyt olis sitten rv 5+6. Plussasin heti kuukautisten poisjäännin jälkeen ja nyt sitten odotellaan ekaa neuvolaa, joka on 23.2. Ja esikoisesta olis kysymys. LA on noin 25.9.2010. Alkuun oli alavatsa vihlontaa, sellaista lievää menkkakipua, mut nyt ei ole sellaista ollut. Tällä hetkellä oireina on välillä ilmaantuva yökötys, jatkuva nälkä, ummetus ja ylimääräinen kaasu suolistossa. Turvotusta on ainakin iltaisin. Ja nännit ovat arat. Pelko on takaraivossa, että miten mahtaa käydä, mutta toisaalta mitä sitä oikein voisi edes tehdä asialle, ei oikeestaan mitään. Joten ei auta kuin ootella ja toivoa parasta. Ja yritän tässä flunssaakin parannella pois.
 
Täälläkin ilmoittautuu yksi uusi onnellinen odottaja. Testi tuli tehtyä jo liki kaksi viikkoa sitten. Huomenna tulis viikkoja täyteen 7. Eka neukku 9.2. Jännityksellä odotan..
Alussa oireita oli jonkun verran; palelu, väsymys, närästys, alavatsasta nippailu. Nyt kaikki on hävinny. Pelottaa että näinköhän siellä ollaan enää elossa. :/ Tämä on ensimmäinen raskaus meille, joten en tiedä mitä odottaa. Pahoinvointia ei ole ollut lainkaan.
Oireita kovasti kaipaillaan, tietäis että pikkusella saattais olla kaikki hyvin.

Hyvää ja rentouttavaa lauantai-illan jatkoa kaikille!
 
Onnea uusille odottajille! mulla oli tänään eka ultra, ihanaa oli nähdä miten sydän sykki (mieheni sen näki paremmin kun oli suoraan monitorin edessä katsomassa kun taas itse näin huonommin kun oli se laite sivuttain siinä mun edessä ) mutta kaikki oli hyvin, pienet kädet jo erottui kuvasta ja 3 kuvaa saatiinkin mukaan ja niissä pää-perämitassa pientä heittoa, liekkö pikkuinen jo vähän liikkuiskin :) ultraajatäti sanoi, että ei mitään huolta että kaikki on mainiosti kun itse olen välillä epäröinnyt että olenkohan edes raskaana kun oireet välillä häviää ja muuta..
maailman onnellisin päivä tähän asti <3 ihan kyyneleet tuli silmiin kun näki tämän pienen ihmeen. Onnea teille ja jaksakaa odottaa, se palkitaan =)
 
mä joudunkin sitten poistumaan tästä pinosta...toissayönä leikattiin kohdunulkonen raskaus,ja vasen munatorvi jouduttiin poistamaan, oli revennyt pahasti,ja vuosin puolisentoista litraa verta vatsaonteloon :'(

suru on suuri,mutta toisaalta,hengenlähtö oli kuulemma niin lähellä,että olen kuitenkin kiitollinen siitä,että ylipäätään olen täällä enää.

onnea teille kaikille odotukseenne :heart:

tää pitää pienen tauon yrityksessä,ja keskittyy muutaman viikon päästä kotiutuvaan koiranpentuun :)

heippa vaan :wave:
 
Wanda81: meillä taitaa olla aika sama tilanne. mulla oli kans tänään varhaisultra. aiemmin oli ollu veristä vuotoa, välillä runsastakin, ja kävi ilmi, että vuodon syynä oli hematooma. nyt siis otan iisisti ja toivon parasta. kuulemma kuitenkin 90% mahdollisuus, että kaikki menee ok. sykekin löytyi ja alkio oli viikkoja vastaava. mulla kans nyt 6+4, eli aika samoilla päivillä mennään. käyn kontrollissa 2 vkon päästä ja toivon nyt vaan parasta. :) kuitenkin kivi vierähti sydämeltä, ettei tuota hematoomaa pahempaa kuitenkaan löytynyt. toki vielä hermostuttaa, mutta jo paljon vähemmän...

nyt on alkanut pahoinvointi ja kova väsymys...

tsemppiä kaikille odotuksiin ja myös uusiin yrityksiin!

 
kantriselle :'(
itse kävin tänään varhais ultrassa ja kaikki oli niin kuin pitikin viikkoja menkoista 7+3 mutta heitti muutamalla päivällä mutta la ei muutu 19.9! kohdunsisäinen ja sydänmen syke näkyi hienosti :heart: pahoinvointia on ihan kauheesti ja siitä johtuen myös väsymystä sekä syödä tarttee tosi säännöllisesti..paljon tarkemmin kuin esikoisesta!

toivotaan että kaikki menee hyvin myös muilla ja syksyllä syntyy monta syysvauvelia!
 
Hei kaikki syyskuun odottajat!

Täältä ilmoittautuu uusi odottaja joukkoonne. Laskettu aikani on sama kuin sinulla Wanda81. eli 23.9. Ainakin toistaiseksi, koska en ole vielä ultrassa käynyt. Ensimmäinen neuvolakäyntikin on vasta tiistaina. :)

Itsellä olotila vaihtelee lähes koko ajan. Välillä on onnellinen ja hymyilee jopa pölypalloille, mutta välillä tuntuu kuin sisälläni ei olisikaan ketään. (varsinkin silloin, kun ei ole mitään oireita)

Onko joku käynyt jo ottamassa sikapiikin, millaisia oireita on tullut? I
tse en ole sitä vielä ottanut, enkä sairastanutkaan, mutta nyt olen kyllä ajatellut ottavani. (kammoan lääkäreitä, joten se on luultavasti lykännyt rokotteen ottoa...)

 
heips... oma kuopukseni syntyi 4.9.-10 raskausviikolla 33+3, pienenä keskosena :heart: kaikki mennyt hyvin ja ei edes huomaa että keskosena syntynyt... =) eilen illalla sain olla ylpeä taas, pikkumies oppi kääntymään selältä vatsalleen :D :cool:
 

Yhteistyössä