***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

Voi Elohiiri! Jaksuja sulle uhmiksen kanssa!!! :hug: Kun se miehes tulee töistä, saa ottaa täyden vastuun lapsesta. Voi vitsi varmasti rasittavaa! Ja ollapa sitte vielä viimesillään raskaana ja hoitaa kiukuttelevaa lasta. Voimia!!! :hug:

Kiitos Katjuska ja Hille :heart:
 
vuh
Tere! Vihdoin saatiin tää kotikone kuntoon - ja heti ekana rynnistin kattomaan, mitä teille on tapahtunut! :D

Järisyttävän paljon onnea kaikille vauvaantuneille! Tosiaan syntyy paljon vauvoja jo nyt elokuussa. Kiitos myös kuvista ja synnytyskertomuksesta!

Elohiirelle voimia uhmiksen kanssa. Eikö mies voisi hoitaa ainakin yöheräilyt, jos muuten ei työn takia pysty auttamaan? :hug:

Me ollaan kyllä täydellisiä Maraboun mainoksia melkein kaikki! =) Voi kun se suklaatarjous ei loppuisi... ikinä! Oon Katjuskan kanssa oikeestikin samoilla linjoilla siinä, että synnytyksen jälkeen(kin) tarvii energiaa tosi paljon. Varsinkin imetys vie voimat. Muistan esikoisesta, että joskus illalla oli ihan vapisuttava nälkä ja energianpuute, kun ei ollut tajunnut syödän päivän aikana tarpeeksi! Ja Miia: jos suklaa närästää, ota Rennie heti sen perään, niin se auttaa! :D

Täällä ilmoittautuu kolmas anti-BB :wave: ! Oon yrittänyt sitä joskus kattoa, kun iltaisin on niin kiva vaan tuijotella töllöä, mutta en vaan oon päässyt mukaan. Ja viime kaudella siellä oli ihme trafiikkia koko ajan, kun tyypit vaihtuivat koko ajan (?). BB:n sijaan mä odotan Hill Street Bluesia, joka taitaa alkaa tänä iltana! =) =)

Itellä ei vieläkään minkäänlaista merkkiä tulevasta synnytyksestä. Verenpaine on vaan koholla. Onkohan pelkästä verenpaineen noususta muuten jotain erityistä haittaa? Ettei siihen liity turvotus tai päänsärky?

Apua muuten, viime neuvolassa kävi mulle ilmi sellainenkin asia, että lapsivesi uusiutuu joka päivä?! Tunsin itteni aika tolloksi toisen odottajaksi, kun en tämmöistäkään tiennyt. Luulin, että sitä tulee alussa tietty määrä ja sitten se sama vesi valahtaa pois. Ovatko kaikki muut tienneet tämän tärkeän asian?! :xmas: :ashamed:

Ai niin, semmoistakin on pitänyt monesti kysyä, että minkälaista on ollut niissä meidän/ teidän palstatapaamisissa? Olisi kiva nähdä teitä livenäkin, mutta taitaa olla aika mahdotonta näillä kilometreillä! Mutta nyt voimia iltaan ja yöhön kaikille mahakkaille ja vauvakkaille myös! :heart: t. vuh ja mahaliininen
 
Iiiisot onnittelut Mimesolle, Mitzylle ja Syysmamalle :flower: :flower: :flower: !!! Koittaispa tuo päivä jo pian tännekin...

elohiirelle tsemppiä. Lapselle vain suukapula ja komeroon tahi jonkinlainen nuijanukutus, jotta saisit levättyä.... no ei tosi, mutta en kyllä ymmärrä, miten kestät. Mulla palais pinna välittömästi. Voimia voimia :hug: .

HemuliHaisuli, jos alkaa tekemisen puute vaivata, niin teretulemast meille siivoamaan! Ei yhtään huvita nimittäin, nyt vielä vähemmän kuin yleensä :wave:.

Kaiza: täällä kanssa yksi anti-bb-immeinen, vaikka periaatteessa olenkin suuri telkun orja ja jopa tosi-tv:n orja (huippumalli haussa erityisesti), mutta eilisiä jaksoja osittain katsoneena voin vain todeta: olen liian vanha katsomaan kännisten pentujen esiintymistä :(. BB pitäisi tehdä siten, että sinne otettaisiin mahdollisimman erilaista porukkaa, nyt ryhmä on aivan liian heterogeeninen. Siellä pitäisi olla esim. kunnon nörtti, uskontokiihkoilija, äärivegaani ja kunnollinen ikäjakauma. Sitten homma voisi käydä mielenkiintoiseksi ;)! Nyt touhu kiinnostanee lähinnä teinejä, joille ördääminen ja paljas tissi ovat vielä verrattain uutta.

tv-kriitikko Väpä + PiMu 39 + 1 (hertzyykkäre, kuin paljo...)
 
koiramamma en mä täältä mihkään oo livistämässä :D tehdään diili, että samaan aikaan sit lähetään synnärille, ettei kummallekaan tuu paha mieli, joohan? :)

vaikka sitä limaa tulee nyt edellee sellasia lorahduksia. eikä mitään limoja ja vuotoja tosiaan oo ollu koko raskauden aikana, että se sitten viitais kyllä limatulppaan... ja jumankekka että mun häpyluu on arka ja vihlova! ihan vuorokaudessa tullu tää vaiva. nää on nyt sellasia juttuja, jotka ekaa kertaa saattavat ennakoida lähestyvää synnytystä. mutta kuinka nopeasti lähestyvää, niin siihen en uskalla luottaa. edelleen uskon synnytyksen siintävän jossain kaukana. ja parempi tosiaan ihan yöunienkin kannalta :)

elohiiri koita jaksaa taaperon kanssa! vaikka helpommin varmaan sanottu kuin tehty, kun oma pinna kireällä jo ilman mitään...

muusin tekoon...
 
huh, nyt on imuroitu ja vessankin sain pestyä, on kyl ihan voittaja fiilis... :D

katjuska-78 tuota issiasta epäili neuvolatätikin, itteään jäi vaan mietityttämään et jos onkin vaik välilevynpullistuma ni saattaapi tuottaa isoja ongelmia jatkossakin, mulla kun tuo ranka on muutenki yliliikkuva... mut mitäpä sitä murehtimaan kun täl hetkel ei voi kuvata eikä oikein muutakaan tehdä... :)
elohiiri kuulostaapa niin tutulta, meil kans välil tuo 3,5v ihan mahoton... :headwall: |O oon vaan yrittäny itteäni lohdutella ja psyykata sillä et on jätkälläkin niin iso elämän muutos edessä ni kai siihen väkisinki jotenki reagoi ja sit kun viel lisätää siihen se et mie olen niin poikki etten jaksa oikein mitään jätkän kaa touhuta ni kai sitä nyt otetaa kierroksia vähemmästäkii... :whistle:

nyt suihkuun ja salkkareille... =)
 
Siis tää on uskomatonta,toukokuisillakin (2009) jo oma pinonsa!!!

Ja vastahan me kaikki plussattiin!!!
Teitä tulee kyllä ikävä!
Ei kukaan ole niin kiinnostunut ollut kuin te muut palstalaiset ja "hengenheimolaiset"!!! :heart: :heart: :heart: :flower: :flower: :flower:
 
suhveli Mulla kanssa toi häpyluu nyt niin kipee et sattuu ihan kyyneliin asti kun koittaa liikkua. Sit kun tänään ajelin taskuliinaa hakemaan ni piti ihan tien sivuun ajaa kun ajattelin että nyt joku on antanu tolle vauvalle sakset joilla se viiltelee mun alavatsaa auki.. siis niin hirvee kipu että meinas itku siitäkin tulla. Ja eilen supisteli koko illan, ekaa kertaa kuukausiin( ei kyllä ollu kivuliaita mutta totesin jo miehelle että eikö tätä vois vielä jotenkin perua... :D ) Että semmosia. Heti alko kaikki vaivat pahenee kun sai tiedon että vauva on niinku kuuluuki... =)
 
Vanhepainillassa tuli käytyy ja ei ees siellä synnytys käynnistynyt :kieh: Yks kivuliaampi supistus vaan koko aikana. :whistle:

Elohiirelle Paljon paljon voimia sinne :hug: Meillä kans tää 1,5 v pistää nyt parastaan välillä tyhjentäen kaapit ja juoksemalla karkuun vaipaa kun pitäis vaihtaa jne... kun huomaa ettei äiti ees pysy perässä.
Mutta osaan kuvitella kuinka rankkaa on yksin hoitaa siellä tuollaista uhmista :( Itse kauhulla ens viikkoa odotellessa, kun ukolla on iltavuoro ja silloin tuo poika on mahdottomimmillaan :x Aamut ja päivät menee viel hyvin, mutta nää illat sitte :$

Vuh Mä tiedän, että se lapsivesi vaihtuu, mutta miten se tapahtuu, niin siitä ei hajuakaan... :whistle: Eli miten se vanha poistuu ja uutta tulee tilalle...joku fiksumpi vois valaista. :xmas:

Jouskari ei sun meistä tarvii luopuu, kun juttu jatkuu tuolla vauva osiossa :whistle: :D Siellä jo juttu alkanut luistaa nyyttinsä lunastaneilla... Että käykääs vaan kurkkimassa sielläkin ;)
 
Huh, klo 12.37 meni lapsivedet ja tilasin ambulanssin. Fragmin vaikuttaa vielä, joten leikkaukseen ei päästä tänään ellei jotain tosi radikaalia tapahdu. 15min on supistusten väli. Pahinta oli, kun sanottiin että maanantaina on sitten leikkaus. Kai nyt aikaisemmin voi leikata kun suppaileekin.
Teksti valitettavan omanapaista kun kovin helppoa ei ole lukea puhelimen näytöltä tekstejä. Tsemppiä kaikille suppailijoille!
Hexa ja pikkusisko, 38+5
jk kaikki synnytykset tähän mennessä ainakin alkaneet xx+5
 
Onnea hirmuisesti kaikille vauvan saaneille!

Ja Mayahille onnea vauvan omatoimisesta kääntymisestä! Mahtoi olla mahtava tunne kun sai kääntymisestä varmuuden.

Elohiiri marise ja pura kiukkua täällä sydämesi kyllyydestä jos se vaan yhtään helpottaa. Voimia sulle oikein roppakaupalla. Toivotaan, että jonkun ihmeen kautta saisit hiukan levättyä ennen synnytystä.

Hexalle jaksamista myös. Odotus maanantaihin kuulostaa aika pitkälle ajalle tossa tilanteessa. Ja eikös normaalisti ole jotain suositusaikoja minkä sisällä pyritään lapsi saamaan ulos kun vedet on mennyt?

BB:tä seuraillaan miehen kanssa, muttei mitenkään fanaattisesti. Se on enemmänkin semmoinen hauska iltapala hetki, kun värkätään leipiä yhdessä ja hautaudutaan sohvalle. Hetki aikaa kiireessä =)

Sisätutkimus ei onneksi ole (ainakaan vielä) sattunut.

Kipukynnys mulla on aika hyvä. Siis en pelkää kipua ja kestän sitä kyllä jos vaaditaan, mutta en hiljaisesti. Mä olen yleensä aika levoton sairastaja ja kipuilija, joka ei pysy paikallaan eikä hiljaa. Mies aina sanookin, että jos oon liikkumatta ja hiljaa niin pitää huolestua. Niin kauan kuin jaksan olla äänekäs niin en ainakaan tee kuolemaa :D

(.) Tänään oli ihana iltapäivä. Käytiin loppuraskauden ultrassa ja sen jälkeen ravintolassa rauhassa (kerrankin ei hotkittu) ja syömisen jälkeen poikettiin vielä ostamassa kotiintulo vaatteet. Ultrassa kaikki oli hyvin. Sydän toimi oikein, aivot ja munuaiset oli kunnossa, virtaukset ok ja raivotarjonnassa hyvin kiinnittyneenä. Koko arvio oli 2600g (35+4) ja syntymäpainoarvio 3500g. Kuulemma ennemmin pieni ja siro kuin iso vauva tulossa, lisäksi lantioni oli kuulemma oikein mainio synnytykseen. Huojentavaa, vaikka en kyllä mitään isoa vauvaa ajatellutkaan odottavani. Kohdun suu oli pehmentynyt, kiinni ja se ei ollut lyhentynyt. Tämäkin sopi mulle oikein hyvin :LOL: mulla ei ole vielä mikään kiire synnytyksen kanssa. Syntyy sitten kun on valmis (tai sitten lokakuussa kun on yliaikainen) Eiköhän tämä mun rentous katoa mitä lähemmäksi laskettua päästään :D

Feli 35+4
 
Anteeks kun nokkani näin änkeen tänne.Oli pakko tulla kurkkaamaan ystävääni saaramantaa,mut ei näy kirjoitelleen hetkeen mitään. :)
Pakko sanoa,että ihan haikee olo tuli kun jotain juttujanne luin,Niin muistui oma odotusaika ja jännitys kun helmikuisissa kirjoittelin. :p Ja teillä on jännät paikat käsillä..Niihun vauva oli suloinen,onnea sinulle ja muillekkin vauvansa saaneille! :heart: Niin ne vaan sit kasvaa nopsaa ettei sitä tajuakkaan. Jos ette laita pahaksenne niin taustalla jännään jo monien puolesta ja odottelen et pääsen saaramantaa ja vauvaa katsomaan kun se nyt ensin jakautuis! :D
Niin ja koiramammalle myös terkut!

Mamitre & pojan viikarit 4v,2v7kk ja 6kk
 
Hexa - etkös sä oo nkl:lla? Sanoko ne tosiaan että ma asti odotellaan vaikka vedet menny?! Mitä ihmettä eikö infektioriski ole liian suuri, yleensä ymmärtääkseni käynnistetään / leikataan vrk sisällä.

Mullahan synnytys alko kanssa veden menolla. Vedet meni kl 24, pakkasin kamat, kävelin toiselle puolelle katua sairaalaan naapurin avustamana ja lääkäri sano että klo 7-8 leikataan, mutta sitten supistukset alkoivatkin noin klo 02 ja 03 hän katsoi minua uudelleen ja sanoi, että 20 min aikaa valmistautua leikkaukseen, avautumisvaihe käynnissä ja kohdunkaula kokonaan hävinnyt. klo 04.40 olin jo leikkauspöydällä odotelemas puudutetta, klo 05.04 poika oli maailmassa.
 
Hui kauhiaa, joko se Hexakin on sinne vauvanhakuun lähtenyt???
Hurjalta kyllä kuulostaa tuo maanantaille odottelu sinun kohdalla...
Eikös se ole jotain 2 vrk kun ne odottaa ja sitten jo tositoimiin?
Niin ainakin olen kuullut jossain.Mutta HURJASTI VOIMIA JA TSEMPPIÄ HEXALLE!

Katjuska-78 kyselikuinka minun kutsuilla kävi.
No, katselin kuvastoa tyynesti, uusia värejä oli paljon, mutta oikein mikään ei nyt sykähdyttänyt.
Sain siis oltua ostamatta mitään, vaikka yleensä olen tupperihullu.
Arvonnassa voitin sellaisen kivan namikipon, jonka uhkasin ottaa laitokselle mukaan ja täyttää sen Polly- nannoilla, jotka ovat minun suurinta herkkua!


Sisätutkimus oli ollut aiheena myös.
:$ :$
Sen ajatteleminenkin saa karvat pystyyn.
Se sattuu minulla ainakin oikeasti ja sen jälkeenkin on pitkään sellainen kronkittu olo.
Ja siitä saa tässä sitten nauttia oikein olan takaa pian meistä yksi sun toinen.
Ja kun vauva on ulkona, niin sitten käydään painelemassa mahaa, että miten se kohtu nyt onkaan sitten lähtenyt pienenemään.
Ja yleensä tuo painelu suoritetaan AINA juuri sen vessassakäynnin jälkeen, juuri kun on saanut fylläykset kohdilleen ja alapään pestyä.... :kieh: :kieh:

Elohiirellä kovat olot kaksivuotiaan kanssa.
Tunnen tunteen, meillä taistellaan 6-v. uhman kanssa.
Minä ainakin päästän liiat höyryt ukon naamalle, sillä hänkin saa jakaa tämän ihanan loppuodotuksen kanssani ja sen tuomat tunnemyräkät myös.
Kenenkään meistä ei saa eikä tarvitse olla marttyyri ja ainoa, joka perhettä pyörittää tässä vaiheessa odotusta!
Annoin juuri ukolle satikutia, kun ei ollut ruokkinut koiria minun ollessa ulkona!
Mutta VOIMIA ELOHIIRELLE!!!!!

Vuh ja Katjuska-78 kyselivät lapsivedestä.
En itsekkään mikään tietotoimisto ole, mutta olen ymmärtänyt, että sitä vaihtuu koko ajan.
Osa siitä poistuu meidän äitien verenkiertoon ja muuhun aineenvaihduntaan ja osan esim. juo vauva ja pissaa sen ulos.
Kaikki lapsivesihän ei ole nestemäistä, vaan siellä on ihon hiukkasia ja kuona-aineita sun muuta.
Tämä niin likaiselta kuulostava lapsivesi on steriiliä niin kauan, kunhan on hapettomassa tilassa eli kohtu ei falskaa sitä ulos ja kalvot on ehjät.
Näin minä ainakin olen sen ymmärtänyt.

Nyt uinumaan, kun mieskin lähti taas töihin!
Huomisiin!

Mamitus2 ja Nappula38+4
 
Ens alkuun omia neuvolakuulumisia... Painoa oli tullut viikossa parisen kiloa ( :whistle: ai, mitenkä niin ne maraboun suklaalevyt vaikuttaisi..). Verenpaine 130/83 eli oli vähän taas laskenut, sf 34. Vauvan sykkeet oli 140 paikkeilla. Oli tosi alhaalla, ja meinasi, että olisi nyt kiinnittynyt. Minkäänlaisia kipeitä suppareita ei ole ollut, harjoitussuppareita välillä. Ens ke on seuraava neuvola ja silloin sitten katsotaan yliaikakontrollia.

Hexalle jaksuja! Tuo lapsiveden meno ei aina heti tarkoita, että heti pitäisi synnyttää/leikata. Kaveri joutui kärvistelemään 3 vrk vesien menon jälkeen, ennen kuin käynnistettiin :eek:

hille78 naureskelin ihan samaa tuosta Johanista.. se kun sanoi siinä esittelyssä, että naisen pitää olla pitkä, laiha jne.. no... kaippa se loppupeleissä onkin sama, kuka siellä haarovälissä vatkaa..
 
Synnytyskertomus:

Viime lauantaina puuhailin kaikenlaista pientä kotona, kaveri oli avustamassa. Kun olin mennyt petiin noin klo 24 kuului alavatsasta naps! Mielessä häivähti, että voisko tää olla se kuuluisa lapsiveden meno naps, no yritin nukahtaa, kunnes tunsin jotain lämmintä jälkojen välissä. Juoksin tai ei vaan siis lyllerin kylpyhuoneeseen ja sinne lattialle lorahteli loput vedet. Katsoin, että kirkasta oli ja soittamaan kättärille. Sanoivat, että pitää tulla heti, mutta ei tavita ambua kun asun niin lähellä. Vauvakassi oli pakattu, mutta oma kassi puolitiessä. Soitin ja ihmeekseni sain naapurini la-yönä kiinni,joka onneksi tuli auttamaan pakkaamisessa ja saattoi mut kadun yli sairaalaan ja istui kanssani kun olin käyrillä lääkäriä venaamassa.

Pahin mahdollinen skenaario oli mielessäni saapua sairaalaan leikattavaksi la-su yönä kun henkilökunta on vähimmillään! Joten helpotukseni oli suuri kun havaitsin, että lääkri oli tuttu ja yksi mukavimmasta päästä, olin olllut hänen vastaanotollaan heinäkuussa verenpaineen vuoksi.

Lekuri sanoi, että kohdunkaulaa ei enää ole ja kohdunsuu 1 cm auki, joten leikataan aamulla klo 7-8, jos saisin nukuttua siihen asti. Sain nukahtamis- ja kipulääkkeen varmuuden vuoksi. Kuitenkin noin klo 2.30 supistukset alkoivat kivuliaina ja puolen tunnin kuluttua en enää pystynyt olemaan makuusasennossa. Kätilö pyysi lääkärin uudelleen paikalle ja hän sanoi, että suunnitelmaa mjuutetaan ja 20 minuutin kuluttua aletaan leikkausvalmisteleut. (Olin varmaan ihan saamarin onnekas kun ei enempää ollut hätäsektioita ym jonossa, kun lääkäreitä on vain ne muutama yöllä paikalla ja voitiin siis edetä vain mun tarpeiden mukaan).

Olin hälyttänyt aiemmin tukihenkilöni paikalle aamu 7:ksi, mutta nyt oli soitettava uudelleen ja hän lähti ajelemaan taksilla paikan päälle, toivuttuaan vasta muutaman tunni rapujuhlista. Kun olin lähdössä leikkaussaliin saapui hänkin paikalle ja vaihtoi nopeasti salivaatteet ja opastin kameran käytön.

Koko homma tapahtui jotenkin supervauhdilla ja sellaisella rutiininomaisella varmuudella, etten yhtään ehtinyt pelätä. Epiduraalin laittoi sairaalan anestesiaylilääkäri, joten en sitäkään miettinyt suuremmin vaikka se vähän kirvelsikin. Sitten odotettiin ehkä muutama minuutti, mitattiin verenpainetta jatkuvasti automaatilla, asennettiin happiviikset ja kanyyli, johon tiputettiin sokerisuolaliuosta (ilmeisesti).

Loput leikkaustiimin jäsenet esittäytyivät ja leikkaavan lääkärinhän jo tunsinkin entuudestaan. Minun ja leikkausalueen väliin vedettiin verho, jotta en näe leikkaustoimia. Sitten tehtiin märillä lapuilla testejä, miten puutuminen vaikuttaa. Leikkaus alkoi, kuului klipsimisääntä ja tuntui kuin olisin saanut voimakasta vatsahierontaa. Noin 5-10 minuuttia leikkauksen alusta sanottiin "Lapsi syntyy" vauva nostettiin verhon yläpuolelle ja kerrottiin, että se on poika. Sitten vauva kiedottiin lakanaan ja laitettiin rinnalleni muutamaksi minuutiksi. Sitten vauva, kätilö ja tukihenkikö lähtivät punnitsemaan, antamaan k-vitamiinipistosta ym. vauvalle. Minua kursittiin kasaan noin 30-40 minuuttia. Se kohta oli vähän tylsä, kun ei ollut ketään juttukaveria ja en halunnut häiritä leikkaavia henkilöitä. Sen verran kyselin, että sain selvile menettäneeni 800 ml verta. Kun leikkaus päättyi lääkäri ilmoitti sen menneen hyvin ja minut siirrettin heräämöön. Siellä verenpainetta mitattiin automaatilla 10 minuutin välein ja mulle annettiin lupa torkahtaa. En kuitenkaan saanut oikein unta, koska alkoi jonkinmoinen tärinä, ei paha, mutta kuitenkin. Myöhemmin tajusin sen aiheutuvan verenhukasta ja puudutuksista. Hb oli silti leikkausta seuraanneena päivänä 112. Noin klo 8 mut vietiin osastolle ja pian saapuivat vauva ja tukihenkilö.

Olin siinä jonkinmoisessa morfiinitokkurassa aamupäivän ja iltapäivänkin superväsy, mutta kuitenkin muistan kaiken eikä mitään kipuja ollut. Illalla söin vähän mehukeittoa. Vauva oli vierellä ja tukihenkilö ja myöhemmin kätilö syöttivät sitä pullosta. Vaavilla oli kova, kova nälkä ja hän veti 4 x 20 ml pulloa maitoa ensimmäisen päivän aikana. Sain pitää hänät kainalossani aina kun jaksoin. Illalla sain tiputukset pois, mutta annoin kuitenkin vauvan nukkumaan kansliaan ekaksi yöksi, kun en vielä päässyt ylös sängystä. Tai no söin istualtaan sängyn reunalla, ja huuuuiii mikä huippaus, en olisi uskaltanut nousta ylös. Seuraavana aamuna huimaus oli poissa nousin jo suihkuun ja aloittelin imetysharjoituksia ja vauvan hoitoa. Ylösnouseminen sattui aika rajusti, mutta kävely ja muu ei sitten niinkään.

Seuraavista päivistä sitten lisää myöhemmin, nyt herättelemään vauvaa iltavellille ;)
 
snodgrass
Vaimo pyysi tänne kirjoittamaan, että ovat vielä lapsen kanssa sairaalassa. Tyttö saa valohoitoa keltaisuuteen, eikä ole oikein tietoa koska pääsee pois. Kova hinku olisi jo kotio.

T:Mies
 
Onnea pienokaisen saaneille! :flower:

Te olette niin ahkeria kirjottajia, että meni hetki enen ku sain taas luettua kaikki läpi =)

Eilinen äititpoli käynti:

rv: 38+3
painoo tullu lisää +600g viikossa :ashamed:
turvotusa on.
RR: 114/70
sydämen käyrillä olin 15min ja oli hieno käyrä.
Kaveri oli raivotarjonnassa (ollu jo ainaki viikolta 31).
Paino-arvio oli 3600g eli ihan kivan kokonen kaveri tulossa.

sorry omanapaisuus, mut nyt tarttee laittaa nukkuun....

 
Hexa jaksamisia. Mulla meni myös tuon esikon kanssa vedet, ja synnytys käynnistettiin sitten loppujen lopuksi koska tulehdusarvot nousivat. Eli ilm vesien meno ei ole ns painava syy...
minulle ainakin selitettiin että vettä muodostuu kokoajan lisää ja että vauva pärjää viikonkin vaikka ei olisi vettä ns täydet määrät.. mutta hassulta kuulostaa sinun tapauksessasi.. Onneksi olet hyvissä käsissä...
 
elohiiri täällä vähän samoja fiiliksiä.Yöunet katkonaisia kun poika heräilee parin tunnin välein, ja eihän sitä tietenkään itekään saa nukuttua kun täytyy pissalla ravata ja närästää ym. vaivaa.Sitten joka siunaaman aamu 5.30 poika herää.Että tervemenoo vaan synnyttään, taidan nukahtaa kun sinne saliin makaan pääsee :D
eikä mies tietenkään öisin herää ja päivätkin vaan pelaa.Eilen oli taas sellanen päivä että teki mieli vaan pakata kimpsut ja kampsut ja lähteä meneen...
Koitetaan jaksaa, ehkä tää tästä helpottaa... :hug:

jouskari mäkin katoin et ei voi olla totta, toukokuisten pinokin jo tullut!

Hexa hassua ettei voi nyt sit heti leikata!!koitahan jaksaa ja tsemppiä tulevaan!

Hilbert vaikutti se Johan kyllä juur siltä että reikä mikä reikä :LOL:

Mitzy kiitokset synnytyskertomuksesta!onnea vielä kerran.

snodgrass äkkiä kotio sieltä!mukava kuulla kuulumisia kuitenkin.Toivotaan että pian pääsisitte jo arkea viettämään.

Vattu ku vatuttaa, tosiaan unet jää minimiin, mies vaan pelaa ja eilen aattelin et jee, nyt mennään kavereille, siellä kun oli muitakin.Vihdoin MÄ pääsisin jutteleen muillekin kun pojalle ja mies sais kattoa pojan perään.
No, joo, kun päästiin sinne niin kuis kävi, kaikki 6kpl päättivät ryhtyä pelaan lautapeliä joten mä sain sitten kunnian leikkiä pojan kanssa kaksin 2,5h ennen kun peli loppu ja päästiin vihdoin kotiin.|O
sama saatana se sit olis ollu vaikka oltas jääty kotiin!olihan se tietty ihan kiva kavereita nähdä mutta ei nyt ihan sellanen ilta mitä mä luulin...sit vielä meni niin myöhään et poika oli jo ihan ylikierroksilla.
onneks tänään pääsee sinne neuvolaan ilman poitsua ja sen jälkeen kaverille ihan yksin!
enkä varmaan osta ukolle tänään lahjan lahjaa kun on niin saatanan ääliö.

noi, siinä taas valivalit... :ashamed:
d. ja pipana 39+3 (38+5)
 
Huomenet.

Mitzylle kiitokset synnytyskertomuksesta. =)

Ja Mamitukselle kiitos lapsivesiselvityksestä. No sullahan oli sitte tosi hyvät kutsut, kun rahaa ei menny ja silti sait jotain. :D

Mamitre Lisätsemppaus ei koskaan oo pahitteeks :whistle: :D

Snodgrassin mies kiitos kun jaksat meille käydä antamassa väliaikatietoja. =) Ja toivotaan, että emännys ja vauvakin sieltä pian kotiin pääsisivät. :heart: Tiedän tuon tunteen, kun kotiin ois kova halu, mutta sitte kuitenkin vauvan parhaaks pakko vielä sairaalassa olla...

Daydreams On toi kurjaa, ettei mies osallistu kunnolla lapsen hoitoon. Kyllä mullakin varmasti käpy lämpeis. :kieh: Nautihan tänään kunnolla lapsivapaasta hetkestä :hug: Itselläkin oli eilen ihan luxusta kun sen pari tuntii meni siellä vanhempainillassa. :whistle:

Omassa pötsissä ei mitään uutta :kieh: Nyt kakkavaipan vaihtoon taas :wave:

Katjuska ja Vilpertti 38+1 :heart:
 
Huomenta!

DD, kurjaa että ilta ei mennyt putkeen.
Hexa, tsemppiä. Mäkin olisin kyllä luullut että synntys käynnistetään nopsempaan kun vedet on mennyt, juts sen infektioriskin takia. Mutat eiköhän ne siellä sairaalassa tiedä
parhaiten.
Täällä kans uhmaa riittää, niin tuolla 2 veellä, kuin 6 veellä ja vieläpä tuolla 9 veellä. Nuo 8 vuotias ja 4 vuotias, taitavat olla helpoimmat tällä hetkellä. Pitkää pinnaa kaikille. Vaikka täällä se onkin nyt äärettömän lyhyt.

Mitzylle kiitos synnytyskertomuksesta.

Mä olin eilen kylpylässä tuon 4v, 6v ja 8v tyttöjen kanssa. Ja ihan kivaa oli, väkeäkin tosi vähän, niin oli ihanan rauhallista. Suppareita ei saanut aikaan, mutta väsynyt olin ja nukuin kuin tukki koko yön.

Maksetaanko muuten äippäraha vikapäivä, vaiko 5. päivä, kun en enää muista ja en jaksa etsiä niitä papereita? Tänään oli kyllä tullut pieni rippu kotihoidontukea, kun saan molempia, mutta luulin että ne maksetaan samana päivänä......hurjat on nuo tulot, kun on minimirahat. Taidan saada 450 euroa kuussa.....jee.

Ai niin koiramammalle piti sanomani, että mullakin la 10. päivä ja tuskin sitä ennen jakaannutaan, että yhtä pidetään.

Muksaa päivää kaikille. Enköhän täällä aika ahkeraan poikkeile.

Miia ja masu 38+2
 

Yhteistyössä