***SYYSMASSUKAT 2008 maaliskuussa***

Syyskuun 2008 mammat




26.8
Tyyne............................(toinen).....................TAYS

29.8
Mimeso..........................(toinen)....................TAYS
Karolius.........................(Toinen)
Jouskari-80...................(toinen).....................JS
Seela-matilda...............(esikoinen).................K-SKS

30.8
Ihqli..............................(esikoinen)................K-SKS
Taivaannasta............(esikoinen)...................LKS

1.9
Piizu..............................(kolmas)....................NKL
Vape............................(esikoinen)

2.9
Migrantti.......................(kolmas)....................PHKS
Liisukka82....................(esikoinen)................KAKS
Daydreams...................(toinen).....................K-HKS
Marja80.......................(esikoinen)

3.9
Tinii...............................(esikoinen)................KÄT/H tai LUS
Tuuli-.............................(toinen)....................K-HKS
Ilona G..........................
Katjuska-78................(kolmas).....................SAS

4.9
Miss Eagle.....................(esikoinen)................K-SKS

5.9
Matarena......................(esikoinen).................TAYS
Ail..................................(neljäs)......................JS
Amk..............................(esikoinen)..................OYS
Hilbert...........................(toinen).....................TAYS
Snodgrass.....................(toinen).....................TAYS
Orlando.........................(toinen).....................TAYS

6.9
Tuhina Tyttö.................(toinen)......................K-SKS
Äityliini07......................(toinen).....................L-PKS
Eikku80........................(esikoinen)
Neppis08......................(esikoinen)................TAYS

7.9
Maariankämmekkä.......(viides).......................OAS
Mamitus2.....................(toinen)......................TYKS

8.9
Tiinuri..........................(toinen)......................TAYS
Dior..............................(esikoinen).................KOKS

9.9
Miukka........................(toinen).......................EKKS
Ninnipo77...................(kolmas)......................L-PKS

10.9
Suhveli........................(esikoinen)..................TAYS
Syysmama..................(esikoinen)...................OYS
Kenguruliina................(neljäs).......................EKKS
Sisu..............................(toinen)......................OYS
Miia.............................(kuudes).....................VALS/TAYS
Äippäskä81.................(neljäs).......................L-PKS
Koiramamma...............(esikoinen).................K-SKS

11.9
Rastinalle...................(toinen)......................TAYS

12.9
Syysmami..................(kolmas).......................TYKS

13.9
Nellukka79..................(toinen)......................TAYS
Draama.......................(neljäs)......................TYKS
Kaiza80......................(toinen).......................TYKS

14.9
Vuh.............................(toinen).......................LKS
Laura80......................(esikoinen)..................KÄT

15.9
Nauruprinsessa..........(esikoinen)
Hennuska04...............(toinen)......................SATKS
Helinä84.....................(esikoinen)
Minnili.........................(kolmas)......................KOKS

16.9
Kamiliya......................(toinen).......................NKL
Pienpapu...................(esikoinen)
Nyyttimyy...................(toinen)......................TYKS

17.9
Rouvaliini...................(toinen)........................PKKS
My-h..........................(esikoinen)...................PKKS

18.9
Trine..........................(kolmas)
Nawi..........................(kolmas).....................KÄT tai PS
Nenna80....................(toinen)......................TAYS
Jane85......................(kolmas)......................OYS

19.9
Jkoo...........................(esikoinen)
Saaramanta...............(kolmas).....................TAYS

20.9
Friesia........................(toinen)
Meripihka...................(esikoinen)
Pehmis......................(kolmas)......................JS

21.9
Mayah........................(esikoinen).................NKL
R iikka........................(toinen)......................K-PKS
Pesupähkinä..............(kolmas).....................LAS

22.9
Dream83...................(esikoinen)
Sporttityttö...............(esikoinen)
Masu78.....................(tuplat 1&2)

23.9
Hiuko.........................(kolmas).....................HYKS tai ulkomailla

24.9
Siru81........................(esikoinen).................PKKS
Lizard.........................(esikoinen).................K-HKS
Unensieppaaja..........(kolmas).....................K-SKS
Wendie......................(tuplat 5&6)
Tiinuliini....................(esikoinen)...................KÄT

25.9
Habanero.................
Juuliai........................(esikoinen)

27.9
Angemil......................(toinen).....................LKS
Cora85......................

28.9
Icefairy......................
Feliana......................(esikoinen).................TAYS
Auts...........................(toinen)

29.9
SadButTrue...............

30.9
Winix..........................(esikoinen)

1.10
Liina81.......................(kolmas)

2.10
Adett e......................(esikoinen).................SEKS

4.10
Cristiina....................(esikoinen).................K-HKS


Ei tarkkaa laskettua aikaa
Niina23.......................
mamma4x...................(viides)
Ittuli...........................(toinen)......................TYKS
Kastehelmi78.............(viides)
Snubble.....................(esikoinen)
Manta84...................(esikoinen)



Voimia menetyksen kokeneille :hug:

Hipsuli
Neilikka77
Sävy
Luminella
Niinu86
Äittä-67
Tofu
Millimenninkäinen
Lydia
Niina22
Meritähti
Äippä0806
Lemontree
Fleur05
Sazu81
Juhlamokka
Moonlight-80





Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VALS= Valkeakosken aluesairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Linkit vanhoihin pinoihin:

http://keskustelu.kaksplus.fi/t930808,850#m9700458

http://kaksplus.fi/keskustelu/t956235,675

 
Uusi pinkka pystyssä :D

Kotona odottelen kuumeisesti miestä Etelä-Suomesta, oli koko viikonlopun kotopaikkakunnalla nauttimassa ystävistä ja nesteyttämässä itseään. Olen saanutkin itsekkin nauttia hyvästä seurasta ja ruuasta yms. omien kavereiden kanssa oikein urakalla :p

Koirassa on alkanut näkyä omituisia merkkejä :D Monesti tällä viikolla on tökkinyt nenällä masua ja tuijotellut sitä pää kenossa. Usein myös haistelee ankarasti vauvaa :LOL: Olenkin miettinyt että onkohan kohtu noussut sen verran lantiosta että koira kuulee vauvan molskinnan?! Mistä näistä tietää... Muutenkin nykyään on aika "suojeleva" ja mustasukkainen minusta varsinkin muille koirille, ei yhtään kestä jos paijaan muita vaan on heti tunkemässä väliin. Lisäksi koira nukkuu nykyään sängyn päässä missä aikasemmin ei ole kauheasti viihtynyt ;)

Terkkuja kaikille massukoille!!!

Koiruus ja pentunen rv 12+4
 
Oukei, tämä kuukausipinkka on ihan hyvä juttu.
Tuolla edellisessä ketjussa oli puhetta mm. äitiysloman aloittamisesta. Itse olen ajatellu siten, että jään sen 30pv ennen la:aa äippälomalle, ja sitä ennen pidän kesälomani. Voisin siis jäädä heinäkuun 7.pv pois töistä. Aikalailla tasan 2kk ennen laskettua aikaa! =) Sitä siis odotellessa... :whistle:
Joku kyseli että onko kaikilla mies ollu mukana ultrassa, niin vastaanpa siihe. Eli meillä ei ole ollu. Tämä siksi, että meillä pitää sitten olla tytöllekin lapsenlikka eli on ollu helpompi järjestää vaan silleen, että mies on tytön kans jääny kotiin. Mut 1½viikon päästä on lääkärineuvola, ja aion kyllä soittaa terkkarille etukäteen, että ultrataanko siellä. Ja jos ultrataan niin saa lähteä tyttö ja mies mukaan sinne, katsomaan vauvaa. Rakenne ultraan tietysti mennään sitten yhdessä, ja sillon hommataan tytölle lapsenlikka.

(.) Maha kasvaa... :D Ja miehen iloksi tissit. Pikkusen on semmonen olo, että pahoinvointi olis vähän helpottamaan päin, mutta katsotaan nyt tässä. Ilmavaivat on kans helpottanu, mutta väsymys ei...
Välillä tuntuu, etten jaksa tuota tyttöä... On niin vilkas tapaus, ja uhma menossa, niin tuntuu, että saa sata kertaa per asia sanoa, kun ei meinaa uskoa. Ja sitten kun yrität itse levähtää, niin tuohan menee tekemään kaikkea epämääräistä "itsenäisesti"... :headwall: Toivottavasti tuo rauhoittuu pikkusen tuo uhma vauvan syntymään mennessä. :/
Sisu ja toukka 12+4 :heart: (Meneepä nämä viikot nopeesti!! )
 
Koiramamma, sulle piti vielä sen verran sanoa, että meidän UROSkoira on kans alkanu varoa mun mahaa, vaikka tavallisesti viihtyy muka sylissä (joo-o, ihan kiva kun yli-iso norjan harmaa tunkee koko kroppansa syliin... ), niin nykyään vaan jaloissa istuu ja vaatii rapsutuksia. Se kans nuuskii mahaa tosi paljon, ja kuuntelee pää kenollaan mua tuijottaen. Että kai ne koirat vaistoaa sen ja mahdollisesti kuuntelee ääniä, mitä massusta saattaa kuulua.
 
Uusi pinkka, hienoa! :flower:

Koirien käytöksestä puhuitte, meillä kaks koiraa ja en ole ainakaan vielä huomannut mitään eroa niiden käytöksessä nyt kun odotan. Tai en kyllä siltä kantilta oo ees seurannut niiden käyttäytymistä. :) Siskoni ollessa raskaana hänen toinen koiransa muuttui suojeluhaluiseksi kun toisia koiria oli läsnä. On ne koirat vaan jänniä!

Oma olo ihan kiva, pahoinvointi on vähentynyt huomattavasti.

syysmama 12+4 (13+1)

:heart:
 
Tulin uuden pinon korkkaamaan :)

Torstaina oli neuvola ja ekaa kertaa kuulin pikkuisen sydänäänet :heart: Siellä se kovasti jumpsutti, syke oli 177-166 :heart:
Perjantaina oli sit karkauspäivä ja mähän otin ja kosasin :heart: Myöntävän vastauksen sain ja nyt koristaa sormus nimetöntä :heart:
Nyt on niin onnellinen olo.. vauva tulossa, ihana mies rinnalla ja ihania lapsia jo yhteensä 6 kappaletta (meillä molemmilla siis exien kans 3).. mitä muuta voi ihminen toivoa :heart:


äippäskä ja syltty 12+4
 

Iltaa taas. Jotenkin tuntuu siltä, että kirjoittamiseen jää aikaa just näin illalla, kun saa noi lapsukaiset sänkyihinsä ja oottelen taas ukkoa töistä kotio. Onneks silläkin on huomenna vapaapäivä =) vaikka kiireessä tuo huominenkin päivä tulee menemään :kieh: Tänään on tainnu kroppa ekaa kertaa huudella, että akka rauhoitus vähän...ollut vaan sellaista kipua masussa, kun on tullut touhuttua kaikenlaista. Tässä vaan mietin miten toi muutto tulee sujumaan :/ vai jääkö mulle rooli työnjohtajana :whistle: sitä vaan kun on luonteeltaan sellainen jäärä ja itsekäs ja sellainen, että haluaa tehdä jotain kans eikä kytätä vaan vieressä, niin saattaa tulla suru puseroon, kun ei hullun tavalla nyt pystykään rehkimään. :$ No mutta pikkuisen hyvinvointi kuitenkin on se tärkein ja mä vaikka makaan siinä sängyllä sitte ku sitä kannetaan, jos en muuta voi. :LOL:

On nuo koirat vaan niin ihania, kun tuolla tavoin vaistoavat jo, että masussa on jotain elämää :heart:

äippälomasta...mä oon niin kauan hoitovapaalla vaan kuin mahdollista, koska tulot pienenee sen jälkeen ihan roimasti, koska varmaan sen minimi rahan tuun saamaan :/ välillä pelottaakin, että miten sitä pärjätään, kun viimeks kuitenkin mulla laskettiin tuo äippäraha liiton rahojen mukaan ja oli minimiä rutkasti isompi...

Sisulle voimia pikku uhmaajan kanssa...mä täällä painin kans tuon 8 veen uhman kanssa, joka osaa kans kyllä olla yllättävän rankkaa välillä :kieh: ja tuo 1 vee pikkumieskin osaa jo kivasti näyttää omaa tahtoaan :whistle:

jospas menis lepäilemään ja toivotaan, että kaikki uuden pinon löytävät :wave:

katjuska ja vilpertti 13+2 (12+3) :heart:
 
snodgrass
Heips!

Hoh hoh, ihanaa kun tappoviikko töissä on vihdoin ohi! Meidän neidistäkin jo huomaa, et äiti ei ole ollut kotona kun melkein aamuisin vaan...

Äitiysloman aloittamisesta on ollut puhetta. Ajattelin ensin ottaa sen lyhyemmän (ennen syntymää) 30 pv, mut nyt oon kuitenkin alkanut miettiä sitä 50:ä. Mun sijaisuus loppuu 15.7., joten voip olla että jos ottaisi sen 50, niin se alkaisi juuri noihin aikoihin. Mulla on kesäloma toukokuun vikalta viikolta juhannukseen, joten sit täytyisi olla vielä 2-3 viikkoa töissä. Mut sen varmaan jaksais kun tietäis että kohta loppuu... Mies lomailee heinäkuun, niin saatais sitten vähän yhteistäkin loma-aikaa. Huoh, odotan nyt jo tuota loppukevättä ja kesää - ja lomaa!! B)

Huomenna on vihdoin se odotettu np-ultra! Jännittää...

Vaikka meillä ei koiraa olekaan, hauska lukea noista karvakuonojen reaktioista! Ihmeellisen paljon ne ymmärtää.. :)

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
Snodgrass ja neponen 13+3
 
snodgrass
Hei hassua, meitä olikin monta melkein samaan aikaan kirjottamassa!
Äippäskälle tuplaonnittelut sykkeen kuulemisesta sekä kihlauksesta! :heart: Ihanaa!

Katjuskalle ja Sisulle tsemppiä uhmaajien kanssa! Meidän tytön uhma on nyt onneksi juuri tauolla... =)
 
Onneksi olkoon Äippäskä!!!!!! :flower: :flower: :heart: :xmas: :hug:
Kaikki tosi naiset kosasee itse :LOL: minä vaan olin niin hätänen että en mitään karkauspäiviä jaksanut odottaa!

Taas heräsin veskiin ja täällä pöllöilen kun uni otti ja hävin jälleen teille tietämättömille. Tämmöistä tämä yöhoitsun vapaa elämä on *huokaus* jospa sitten aamuyöstä pääseee takaisin mieen viekkuun, taisi sillä olla ikävä kun tuli kotio :D Sen verran ekstra hellyyttä sateli!

Unohdin Katjuska ahertajaa kiittää pinkasta, ihanaa kun joku viitsii ja jaksaa!

Koiruus ja pentunen rv 12+5
 
Onnea kihlauksesta Äippäskä81! :flower:

Ja tosiaan, kiitos uudesta pinosta Katjuskalle! =)

Onpa kyllä mielenkiintoisia nuo koirien reaktiot, en ole ennen kuullutkaan, kun en ole koskaan koiraa omistanut. Tosi jännää.

Äitiyslomasta kysyttiin. Mä aion aloittaa n. 40 päivää ennen laskettua. Näin ei tarvi mennä kesäloman jälkeen tyyliin viikoksi töihin, opettajana se kun ei olis ihan simppeli homma alkaa tutustua uuteen luokkaan ja sitte lähtee viikon päästä pois. Ja saapahan sijainen sitte koko vuoden homman itselleen. Jos tässä nyt siis kaikki hyvin menee, vielä pitää se varaus sanoa... :/

Jäin tänään kotiin. Ihan hirvee viikonloppu takana. Eilen oksensin niin kauheesti, että koko ruokatorvea poltteli ihan hirveesti, se oli tuskallista! Yö meni koiranunta nukkuessa ja aamulla ekaksi oksentamaan. Söin väkisin sämpylän ilman päällisiä ja join mehua, nyt vaan odotellaan, kuinka kauan nää pysyy sisällä. Tulishan ne pois heti, mutta yritän saada vähän aikaa pidettyä sisällä. Inhoan oksentamista! No niin varmaan kaikki muutkin ;) Koitetaanhan jaksaa!

Mukavaa alkanutta viikkoa! :D

Mayah ja pikkuinen (ei vaan keksitä sitä työnimeä) 11+1
 
Katjuskalle Kiitos uudesta pinosta!! Minun ymmärtääkseni kun sinulla on alle 3v lapsi sinä saat samat äitiyspäivärahat kuin ed. ä-lomalla. Kannattaa tarkistaa asia, koska veljen vaimo kerkesi juuri saamaan toisen ja sano että sais saman ku esikoiselta. Itsekkin olin laskenu sen varaan, oli silloin aikas hyvät.

Meillä ei koira ole ragoinut mitenkään, kuten ei esikoiseltakaan... Tai sitte ei vaan kiinnosta.

Onnea äippäskälle =) :flower:

Vattaa on välillä nipistelly, mut sitte välillä ku rinnat ei oo ollu kipee niin kerkee taas miettiä että tässäkö tämä nyt oli. Mut keskiviikkona taas asiaa varmistellaan.

No nyt ei oo kummempaa asiaa, palataan sitte keskiviikkona

R iikka rv9-11 :)
 
Tää onkin hyvä idea, että joka kuukausi oma pino =) Kiitos Katjuska.. Ja jos viitsit vaihtaa mun lasketun ajan, se on nyt 24.9.

Ultrassa on käyty ja kaikki oikein hyvin :heart: Mies oli mukana, kun saatiin kerrankin keskellä päivää lapsille hoitaja ja miehen työpaikalla osataan joustaa. Sydämen syke löytyi heti ja laskettu aika siirtyi kolme päivää eteenpäin.

Äitiyslomasta ollut puhetta. Mä alotan ihan 30pvää aiemmin, koska oon hoitovapaalla nyt, niin ei oo mitään järkeä alottaa aiemmin.

Ois siivouspäivä tänään.. ei kiva...

rv 10+5
 
Onnea Äipäskälle!!! :flower:

Mayah; Kokeileppas jos sulla on sama juttu kun mulla, ettei voi vettä juoda missään vaiheessa päivää, eli jätät veden pois..mulla se provosoi oksentamista ihan hulluna..
Ja mulla ainut mikä auttoi oli cokis ja auttaa siis vieläkin.. ja jäiset marjat pakasteesta ja kirsikkatomaatteja voi kokeilla napsia.
Mutta yleensä aamulla makuultaan ensimmäisenä ja korppua naamaan niin pystyy nouseen ylös.. Mutta kyllä tänäkin aamuna oksensin tuossa kaiken keittiön tiski altaaseen ja kiva oli sieltä sitten siivota paperilla kaikki roskiin..yäk!

No mutta minun oloni siis loppuu parin päivän sisällä, kun olemme päätyneet sitten keskeytykseen mieheni kanssa ja kahden lääkärin kanssa asiasta juteltuamme ja uudessa ultrassa oltuamme.
Meillä asiaa onneksi auttaa tämä meidän 9kk pieni poikamme, joten siitä sitten kaikki elämän ilo irti jotta jaksaa tämän yli.

Eli joudun jättämään nyt sitten tämän pinon, koittakaa voida paksusti ja jaksaa läpi raskauden. :heart:

Katjuska
; voit siis poistaa minut listalta..

Moonlight
 
äippäskä81 Onnittelut kihlauksen johdosta! Ja hienoa kun pienen sydänäänet kuuluivat. :flower:

Mayah Jaksamista pahoinvoinnin kanssa. Mun on nyt helppo sanoa kun oma oksettava olo alkaa olla takana! :)
Mulla oksentelut jäi pois syömällä, siitä kyllä oon täällä puhunu jo paljonkin.. mutta ei se ihan tuulesta temmattua voi olla, neuvolassakin sanoivat että hyvin moni on sanonu samaa. Eli heti aamulla syödä vaikka kuinka ois huono olo, ja siitä sitten säännöllisesti tosi tiheään. Nälän tunnetta ei saa tulla, vaan maha on pidettävä täynnä koko ajan. Mulla jäi tuolla tavalla se huono olo pois. Joskus kun syöminen jäi välistä, taas oli oksentelupäivä tiedossa..
Vaikea oli aluksi syödä väkisellä, mutta kun huomasin että se oikeasti auttaa niin kyllä rupesi ruoka uppoamaan. Juttelin joku aika sitten tutun naisen kanssa, joka oli oksentanut 5 min välein ja joutui sitten sairaalaan tiputukseen. Hän sanoi ettei mikään muu auta tuohon häneen pahoinvointiinsa kuin "jatkuva" syöminen. Ja päivässä kuulemma 3 lämmintä ruokaa.
Kyllähän se tuntuu vaikealta alkaa tekemään leipää kun oksennus on kurkussa, mutta kerta toisensa jälkeen huomasin että kyllä kannatti, huono olo oli aina tiessään kun maha oli täynnä. Voisin kirjoittaa tästä aiheesta näköjään vaikka kirjan, mutta kun oksentelin alussa reilusti yli 10 kertaa päivässä ja sitten sain syömällä huonon olon pois, niin en voi olla mainostamatta. :D

Katjuskalle
Minultakin iso kiitos uudesta pinkasta! Teillä muutto siis edessä, voimia sinne ja älä tosiaan rehki liikaa.
Niin ja koitahan jaksaa pienen uhmaikäisen kanssa, ja Sisulle pitää sanoa samaa.

unensieppaajalle Onnittelut hienoista ultrakuulumisista.

Huomenna lähden kaupungille ostaan parit jalkaan sopivat housut. Ilman housuja ei oo kiva kulkea. ;) Nuo verkkarit kun ei sovi ihan joka tilaisuuteen.

syysmama + pieni 13+2 (12+5) :heart:
 
Mayah ei kyllä kannata kokista alkaa kokeilemaan vaikka Moonlightilla se oli auttanut sillä kuten jo tutkimus meidän alku-askelillamme totesi että pienikin määrä kofeiinia lisää keskenmenon riskiä jopa 40%!

Ei tietenkään tarvitse noihin uskoa mutta itse en ainakaan ole uskaltautunut kuin hyvin harvoin maistelemaan tuota ihanaa jumalten juomaa joka normaalisti on täysi MUST päivässäni :D

Ihana yllätys kun oli uusi pinkka löytänyt tiensä meillekin!
Ei takkuakkaan niin paljoa kun vaihdellaan uuteen sopivaan tahtiin ja kuten joku jo mainitsikin niin huomaa paremmin sitten aina uuden kuukauden ja syyskuun lähestymisen:heart:

Itse taas puurran täällä töissä pää kolmantena jalkana tai siis ehkä lähinnä nenä yhdentenätoista sormena kun istumatyötä koneella teen... Verenpaine pitäisi pitää mielessä ja stressiä välttää mutta minkäs teet kun jonkun on nämäkin työt tehtävä kunnes sijaisen saan sitten joskus..

masussa vasemmalla alhaalla ollut kovaa juilintaa mutta ihan kasvukivuiksi olen tulkinnut..
Kohtu selvästi alkanut nousta häpykummun piilosta navan alle sillä sydän äänet dopplerillakin löytyy jo ylempää! Massu näkyy jo kunnolla maatessakin ja kaksi viikkoa sitten ostamani muka tilava kauluspaita onkin jo piukka ja tällä menolla siitä lentää kohta nappi massun ja tissien kohdalta! :kieh:

En ole koskaan tykännyt kovasti suklaasta, tai max yhden palan olen pystynyt syömään kerrallaan mutta nyt maistuu kyllä.. en tiedä sitten onko tuo niin hyvä juttu kun painoindeksi oli lähdössä jo 28,7! Mutta kai ne on ne paksut luut jotka painaa ;)

Äippäskä oli rohkaissut mielensä ja kosinut miestä hienoin tuloksin, onnea siitä!!!
Minäkin noin vuosi sitten kosin miestä, tosin ei ollut edes karkauspäivä mutta sattumalta löysin hänelle täydellisen sormuksen ja se oli menoa sitten :heart:

Jaksuja massukoille vielä piinaavien pahoinvointien kanssa (itselläkin vielä jatkuu) ja kaikkien muiden huolien kanssa! :flower:


Tini+Pingu rv 13+5

*MUOKS* Moonlightille kovasti voimia! Kovan päätöksen olette joutuneet tekemään ja varmasti päätyneet teille oikeaan ratkaisuun. Onneksi kotoa löytyy jo yksi ihanuus :heart:
 
snodgrass
Höh ja höh! Tänä aamuna soitettiin keskusäitiysneuvolasta että kaksi terveydenhoitajaa on sairaana, joten ultra-aika pitää perua. No, onneksi koska viiko on jo niin pitkällä, sain sitten kyllä heti huomisaamuksi uuden ajan. Mutta harmittihan se aluksi, kun oli niiin sitä jo odottanut. No, ei kai se päivä lisää nyt tässä enää tunnu..

moonlightille voimia raskaassa tilanteessa!

Hassua tinii et nyt se suklaa sit maistuu! Mulle se on aina maistunut, ja maistuu kyllä valitettavasti edelleenkin... :D Muutenkin on taipumusta kompensoida stressiä syömällä kaikkea rasvaista &suolaista+makeaa, ja viime aikoina on ollut kovasti stressiä... Joopajoo, onneksi seuraava vaakavisiitti on vasta ensi viikolla neuvolassa. ;)

Tänään kiertelin vähän kaupungilla ja tajusin sen haikean tosiasian, että eipä paljon enää kannata "tavallisia vaatteita katsella... No, ginatricolla oli aika paljon löysiä neuleita, niistä voisi vielä jotain löytyäkin, mutta muuten aletaan siirtyä täysin mammamallistojen asiakkaaksi. Niin, tänään muuten täytyi vetäistä ekaa kertaa nuo mammafarkut jalkaan =)

snodgrass ja neponen 13+4
 
En ole pitkään aikaan kirjoitellut kun on ollut kiireitä.
Moonlightille voimia :hug: .
Huomasin tänää, että mullahan on jo viikko 14+3 =) .
Oltiin avomiehen kanssa viime tiistaina siellä np-ultrassa.
Kaikki pitäisi olla ihan hyvin. Saatiin rakenneultraan vielä ajan. Kätilö sanoi, että niillä on tapana nykyään antaa kaikille Tamperelaisille kaksi ultraa.
Hyviä vointeja kaikille!!
 
ail
Mulla siis synnytyssairaalana Jorvi.Vaikka Lohja olisi hiukan lähempänä niin ei sitä entisenä Espoolaisena ja kaikki muksunsa Jorvissa saaneena osaa enää muualle mennä :D Moonlightille voimia tulevaan. :hug: Omaan napaan:paha olo jatkuu ja hassua kyllä tuntuu että poissa kotoa pahaolo ei ole niin voimakas kun kotona ollessa.Keskimmäistä odottaessa äippäpolin lekuri kylla sanoikin että monasti maisenmanvaihdos voi helpottaa pahaaoloa.kauheaa kun olin unohtanut että cokista ei saisi juoda.Se kun on tällä hetkellä ainoa neste mikä menee alas.Noin3dl päivässä.Mutta pakko se kai on lopettaa jos keskenmenoriski sitä juodessa on noin iso.Hui!Mitäköhän sitten tilalle kun mikään neste ei uppoa...Kaveri kyllä on kaikissa viidessä raskaudessaan juonut kahvia normaalisti ja hyvin nuo raskaudet ovat menneet mutta minä olen niin arka että en uskalla ottaa riskiä.Onnea kaikkille hyvistä kuulumisista ja onnea tuleviin np-ultriin :flower:

ail+Pipsa 13+3
 
Moonlight :hug: ! Voimia sinulle, raskas kokemus edessä, mutta mikä ei tapa niin se vahvistaa. Kaikkea hyvää teille ja nauttikaa pienestä päivänsäteestänne! =)

Äippäskälle onnittelu:hug: , tosinainen toimii tilanteen tullen! ;) Nimim. itsekin karkauspäivänä kosinut :whistle:
Kuinka paljon itsekukin aikoo noita äippähousuja hamstrata? Mulla on 2 siistit farkut, toiset vähän paksummat, toiset vähän ohuemmat, sit yhdet mustat suorat housut, ja yhdet collegehousut. Siis nämä on ne, millä ilkee kodin ulkopuolelle lähteä. Kotipöksyjä on vielä lisäksi. Mitäs luulette, tartteisko vielä ostaa jotkut siistit housut? Kesäksi mun sisko on luvannu ommella pari hametta (toinen pidempi, toinen lyhyempi ), ja ostan yhdet caprit. Lisäksi on lappuhaalari-shortsit, ja yks pitkä mekko, mihin massu mahtuu sisään. Mutta pärjäänköhän mä noilla? Miten muut aiotte varautua helteille? Aikooko kaikki ostaa äitiysuikkarit? :ashamed: Mä oon ihan pallohukassa muka näiden kans, vaikka toista odotan... Tosin, esikon aikana mahduin lähes koko kesän omiin vaatteisiin, la oli marraskuun lopussa vasta... AUTTAKEE NYT TOLLEROA. :ashamed:
Sisu ja toukka 12+5
 
Moonlightille voimia. On varmasti rankka asia käydä läpi.

Äippäskälle onnittelut myös täältä. Itse en ole rohjennut, vaikka vuosia on yhdessä taivallettu jo yli 9. Tai siis me ollaan kyllä kihloissa, mutta häitä ei oo mailla halmeillakaan näkyvissä, joten pitäisi varmaan itse joskus ottaa asia puheeksi.

Sisu
kyseli vaatteista. Mulla on entuudestaan yhdet mustat housut (itsetehdyt), joita ajattelin tuunata jossain vaiheessa. Sit kaapista löytyy yhdet farkut ja yhdet kotihousut. Näillä pärjäsin viimeksi, kun koulussa liikuin pajalla miehen isoissa työhousuissa. Mä en oikein välitä ostaa varastoon mitään kauheasti, ostan sitten tarpeen vaatiessa. Nyt kun ostin sen masutuubin, niin kaikki omat housut mahtuu vielä jonkin aikaa varmaan oikein hyvin. Viimeksi olin kunnolla mahakas vasta syksyllä, joten mun vaatteet on aika lämpimiä. Joitain kesävaatteita varmaan siis pitää hankkia. Tykkään kyllä muutenkin ostaa simppeleita vaatteita, joita saa sit asusteilla muutettua arkisesta juhlavaksi. Eli samaa linjaa nytkin. Ja viimeks pärjäsin hyvin biksuilla, joten uikkareita en osta. Ongelma mulla on nyt siitä, että mun vanhat pienet mahan paidat on kaikki kesävaatteita ja isommat sitten talvivaatteita. Nyt tarvitsisin just toisinpäin. No juu, ehkä jään jo kesäkuussa poitsun kanssa kotiin (kun joutuu muuten kesäksi varahoitoon enkä ole vieläkään löytänyt kesätöitä), joten mun tarve on suurimmaksi osaksi ihan kotivaatetta. Nytkin kun siis teen kotoa käsin opinäytettä ja viimeisiä kursseja.
Niin ja kuka kysyi äitiyslomasta. Mä taidan aloittaa vasta sitten 30pvää ennen. Siis virallisesti, säästän mahdollisiman paljon sinne toiseen päähän. Ja Katjuska, mäkin olen ymmärtänyt (ja luottanut), että kun lapset syntyy alle 3v ikäerolla, äitiysraha on sama. Ainakin toivottavasti. Sit saan edes hiukan isomman, kun minimin, opiskelija kun siis olen.
Taas tuli tekstiä vaikka millä mitalla. Voikaa siis hyvin ja jatkakaa kirjoittamista!!
Kaiza ja kaveri 12+2
 
Ja eikun uudestaan... hävitin kaiken kirjoittamani.

Koiramamma ja muutama muukin oli ihmetelleet koiriensa käyttäytymistä mutta entäs kissojen kanssa odottavat? Meillä kissa jo hyvin varhaisessa vaiheessa alkoi puolestaan nimen omaan viettää aikaansa mun mahan päällä kehräten. Se on huvittavaa varsinkin kun ajatellaan sitä aikaa kun vauva alkaa kuulla ja oppia kohtuun usein kuuluvia ääniä. Että mihinkäs ääneen meidän vauva tuleekaan rauhoittumaan :LOL:

Mayah Kyllä ja nimenomaan: napostele, napostele ja napostele vaikka miten ällöttäisi. Itsellä ihan järkyttävä 24h/vrk oksetus loppui sinnikkääseen mutusteluun. Omenoita, rypäleitä, pakastemarjoja, lihalientä, mehujäätä, jogurttia, greippiä, tuoremehua... Aamut on pahimpia koska on ollut sen 8h syömättä. Mies onkin ottanut tavakseen tuoda minulla mehua yöpöydälle. Edelleen huomaan, että joka tunnin väliin on jotain kevyttä syötävä edes vähän, muuten oksetus iskee. Ollaan sun kanssa samassa työssä ja olen huomannut että kouluviikot menevät paremmin kuin viikonloput, koska töissä ei ole a) aikaa ajatella pahaa oloaan ja b) on niin tasainen rytmi että välituntisin muistaa jotain pupeltaa.

Mitenkäs, onko muut huomanneet että jokin mitä ennen on voinut syödä ihan himona ei mene nyt alas millään?? Minulla se on nimittäin juuri tuo suklaa josta oli puhetta! Söin suklaata ennen vaikka sitten joka päivä, ja nyt... ...ei vaan tee mieli ollenkaan. Odottelen kyllä paranevani tästä vähitellen ;) Vähän sama juttu on valkosipulin hajun kanssa, eli pahempaa en voi tällä hetkellä tietää.

Mutta nyt jatkan lomailua, hienoa kun täällä me vaan kurkotellaan kohti turvallisempia viikkoja!
 

Yhteistyössä