***SYYSMASSUKAT 2008 syyskuussa***

Huomenta!

Kiitos Katjuska (ja toivotaan, että pääset nyt sit hommiin!)! Uutta pinoa ja MEIDÄN KUUKAUTTA pukkaa!! Jiihaa! Uskomatonta! Kun nyt alkais sitten jo pukkaamaan jotain muutakin... :headwall:

Viikonloppu meni nopeesti kaikkea touhutessa... nyt oon jotenkin luovuttanut ja alan ottaa ihan rauhallisesti ja vaan odotan...kun ei se tunnun touhuamalla ulos tulevan ja kaikki on jo tehty ja valmiina.
Kuten Nuppu74 mulla on alkanut tulla näitä pää hajoaa-fiiliksiä... mut ne tulee lähinnä siitä, että en vaan keksi enää tekemistä! Että tulis jo se vauva, niin pääsis hommiin :) eli tää tekemättömyys on se, mikä raastaa ihan mielettömästi...
Mutta kuten monella muullakin, epätodellinen olo on täälläkin! Just eilen illalla siitä miehen kanssa puhuttiin.. molemmat odottaa innoissaan ja tiedostaa tilanteen, mutta ei sitä jotenkin vaan tajua, että ihan oikeesti pian meille tulee vauva! Tavallaan vaan luulee, että tää raskaus jatkuu vielä piiiitkään...:D onneksi ei!

Jutustelin eilen äidin ja äidin siskon kanssa, ja eivät tietäneet meidän lähisuvussa ketää, jolla raskaus olisi mennyt la:n yli, ei isoäidillänikään... mutta voin vaan kuvitella, että meitsi on sit se eka poikkeus tähänkin juttuun... hitto sentään. No, onneksi se LA on kuitenkin jo noin lähellä, niin ei tässä nyt enää kovin kauaa voi kumminkaan mennä :)

Mukavaa viikon alkua ja SUPPAREITA KAIKILLE!!!!!

suhveli 38+5
 
Huomenet, nyt ollaan sitten virallisesti syyskuun puolella -uskomatonta! Vastahan me tänne kokoonnuttiin..

Kotona olosta Meikkis kun on ollut koko kesän kotona -ensin ylityövapaat, kesäloma ja sitten äippäloma, niin alkaa kyllä aika käymään toudella pitkäksi. Ja tähän olotilaan alkaa kyllästyyn...

Katjuskalle pidetään peukkuja, että pääsisitten tosi toimiin! Tänne ei kuulu mitään kummallista. Eilen illalla maha oli rinulilla ja ajattelin, että no ni, nyt sitten tulee luonnollisesti suoliston tyhjennys ja kohta päästään tosi toimiin. Kattia kanssa. Ei minkäänlaisia oireita sen jälkeen.. odottavan aika on kyllä todellakin pitkä!

Ympärysmitasta olin kaverilla pe kyläilemässä, niin halusi mitata meikäläiseltä ympärysmitan. Se oli 114 cm!!

Ei vaiskaan, kaippa sitä pitäisi lähteä pojan kanssa puistoon...

Hilbert & A-O 39+3
 
Huomenta kaikille ja onnea vauvansa synnyttäneille!

Täällä sitä vaan vielä ollaan yhtenä kappaleena. Supistuksia on säännöllisesti, mutta ei riittävästi. Kyllähän tässä jo olisi valmis synnyttämään, kun tänään olisi jo laskettu aikakin.
Neuvolassa ei mitään uutta, painoa oli tullut kilo viikossa, mutta syömällähän se minulle on tullut :p Kaikki ässät on käytetty ja viikonloppu lenkkeilty, mutta kun ei, niin ei.

Vape ja Kerttu 40
 
Huomenta ja hyvää meidän kuukautta!!!

Onnittelut vauvautuneille!

Ja toivotaan että meidän päivittäjämme pääsee vihdoin tositoimiin ja saa muutakin tekemistä kuin tämän listan ylläpito.. :D

Itsellänikin kaikki viimeks käynnistyi limatulpalla jota nyt sitten jälleen odottelen saapuvaksi...

Tulihan musta se virallinen syysmassukkakin sitten vihdoin!

Täällä alkoi arki kun mies lähti töihin kk kesäloman jälkeen tänä aamuna ja pojan kanssa pitäis nyt sitten kehittää jotain järkevää tekemistä näille tuleville päiville...

Kyllä täällä ainakin alkaa pää seota pikku hiljaa tekemisen puutteesta...

Kaikki on valmista(onneksi laitoin vasta viimevkolla-ni oli tekemistä ees viimevkolle asti)

Ja nyt pitäs vaan saada päivät kulumaan.

Olo aivan normaali ei tuntemuksia mihinkään suuntaan..vatsa kuralla jo 4:jättä vkoa..eli ei se mitään kerro.

Neuvolassa vaan joka kerta vauvan pää "on vieläkin alempana kuin viimeksi"...mut ei sekään mitään kerro...

Viikonloppu meni onneksi mukavasti siellä bileissä lauantaina ja koko päivä jumbossa shoppailemassa itselleni syystakkia,huivia,ym.kivaa uutta,että on jotain odottamassa itseänikin varten...

Kyllä on niin huutava ikävä omaan kroppaan jo että!

Niin valtava odotus päällä että kuka sieltä tulee oikeen!

Kyllä tämä molempien kohdalla yli lasketun ajan meneminen on ollut elämäni kamalin/ihanin piina tähän asti...

Täytyy vaan notkua täällä päivittäin ja elää pvä kerrallaan...

Mä luulen saavani tytön, sen "Iineksen" katsotaan miten käy...onko tulokkaalla pallit vai ei :D

Loppuun vielä
viimeinen masupäivitys
:kieh: :kieh: :kieh:

40+3

 
Vihdoinkin meidän kuukausi!!!!!

Kuka saa ekan vauvan syyskuun puolella? Nyt täällä kaksplussalla varmaan tulee asuttua, ku alkaa odottelemaan niitä vauvantuoksuisia uutisia...

Kiitos Katjuska uudesta pinosta!

Täällä supppaillaan. Ei siis mitään uutta. Varmaan vielä monta v***n viikkoa ennenku mitään konkreettista tapahtuu.

intuitio: Meillä oli miehen kanssa vahva tunne tytöstä siihen saakka kunnes kävimme rakenneultrassa ja siellä näkyi pallit ja antenni. Vieläkään en ole ihan sinut sen pojan kanssa (siis toki me poika halutaan, mut ku oli niin vahva tunne siitä tytöstä), odotan nyt sitä varmaa tietoa, eli kun hän päättää syntyä :) Joka ultrassa on kyllä pallit näytetty ja tosi usein ollaan käyty, mut kai ne jäänteet on jääny siitä tyttöajatuksesta. :)

hippos ja sulo tasan 37!
 
ONNEA ONNEA ONNEA Hexa, Jane ja Aatumaria :flower: :flower: :flower: !!! Olen ihan varma, että olen viimeinen jakautuja, jolla on la 3.9. :kieh: ... pahasti jo tympii, kun koko ajan tulee uutta vaivaa :ashamed: .

Onko kellään ollut huimausta? Eilen aamulla ja tänä yönä heräsin siihen, kun pää painoi tonnin ja huone alkoi pyöriä villinä. Sitten tuli oksettava olo ja kävin oksentamassakin, kun vihdoin uskalsin sängystä nousta. Nyt olo on tosi heikko. Oiskohan tasapainoelimissä jotain häikkää, kun verenpaineet on koko ajan olleet oikein hyvät? No, pitänee soittaa neuvolaan.

Lizard :wave: , täälläkin on yksi, joka ei varsinaisesti ole kyllä kyllästynyt kotona olemiseen. Takana pelkkiä työvuosia, joista viimeisin todella rankka, nyt ihana lukea, leipoa, katsoa töllöä/dvd:tä ja treenata lähestyvään nettipeliturnaukseen. Mitään hyödyllistä kuten siivoamista tai sairaalakassin pakkaamista sen sijaan en ole vielä tehnyt... Siivoominen taitaa jäädä muutenkin väliin, jos olo pysyy yhtä heiveröisenä kuin se nyt on :| .

Axdalle tervetuloa kirjoittelemaan. Nuoreksi likaksi oletkin jo kunnioitettavasti saanut jälkikasvua aikaiseksi.

Katjuskalle kovasti paljon onnea matkaan :hug: !

Varpajaiset mies kai pitää ja mikäs siinä. Kunhan muistaa koirat huolehtia siinä sivussa ja mielellään siivota kämpänkin...

Nyt rupeen soittelemaan sinne neuvolaan ja sitten otan lisää aamupalaa, jos se syöminen vaikka auttais.

väpä ja PiMu 39 + 5
 
snodgrass
Moi pitkästä aikaa!!

Onnea kaikille vauvan jo syliin saaneille! :flower: :flower: Ollaankohan oltu aatumarian kanssa samaan aikaa taysissa?

Tsemppiä Katjuskalle! Mahtavaa jos nyt alkaa jotain tapahtua..

En ole vielä kerinnyt lukea kaikkia teidän juttuja, kun vasta eilen päästiin kotiin, mut yritän ehtiä laittaa tähän vähän synnytyksestä:
Eli maanantaiaamuna lähdin sit laitokselle, ja pääsin osastolle käynnistelemään. Sain kymmeneltä 1/4 cytotecin, mut se ei tehnyt mitään, joten kahdelta sain toisen. Päivän kuljin siellä rappusissa ylös alas ja puhuin puhelimessa aikaa tappaakseni.
No neljän alkaan alkoi sit tulla supistuksia niin että todettiin et kyllä se tästä alkaa, ja viiden aikaan pääsin saliin (viimeiseen joka oli vapaana, phew :whistle: ). Olin silloin kahdelle sormelle auki. Mieskin sitten töistään kerkes sinne saliin. Siinä sitten juteltiin, ja supparit pysyi vielä siedettävinä. Seiskan aikaan olin vasta 3 senttiä auki, ja supistukset alkoi tuntua siihen malliin että tiesin et kohta tarvisin puudutuksen (oli ollut kätilön kanssa puhetta epiduraalista tai spinaalista). Ongelmana oli vaan se, että sitä ennen tarvittiin lääkäriä laittamaan piuha vauvan päähän, mutta lääkäri oli jatkuvasti varattuna toisaalla - ja supparit vaan muuttui kipeämmiksi. Haukoin sitten ilokaasua, onhan siitä se lohtu, että on jotain tekemistä... No, vihdoin se lääkäri tuli. Hän sitten puhkaisi kalvot (lapsivettä oli kuitenkin vaan tiputellut hiukan siihen asti ) ja laittoi piuhan. Se kalvojen puhkaisu kyllä päästi helvetin irti, supparit sattuivat ihan sikana ja samalla alkoi tuntua jo paineentunnetta myös alhaalla. Meikä vaan sit ulisi sinne ilokaasumaskiin. No, onneksi anestesialääkäri tuli nopsaan, en siis joutunut kauaa siinä kärsimään, ja se taivaallinen spinaali alkoi vaikuttaa melkei saman tien. Sitten alkoikikn jo työnnättää, ja kätilö katsoi et paikat on auki. Sain odotela parit supparit kyljelläni kun hän keräs tavarat valmiiksi, ja sit saikin alkaa ponnistamaan. Spinaali vei ponnistuskivun, joten pusersin sitten parhaani mukaan ja kymmenesä minuutissa lapsi oli pihalla. Verrattuna edelliseen kertaan nyt oli mahtavaa se, että kun ponnistaminen ei sattunut, olin tällä kertaa oikeasti "läsnä" kun lapsen syntyi.

Loppu mentiin siis aika haipakkaa. Silloin seiskalta kun olin sen kolme senttiä auki, laskeskeltiin miehen kanssa että ehkä pari tuntia vielä menee... , no lapsi syntyi sit 19.43 =) Kaikkiaan synnytyksen kesto oli siis vähän alta neljä tuntia, avautuminen 3h 33 min ponnistus 10 min ja jälkeiset 7 min.

Ihan hyvä mieli jäi kaikkiaan, vaikka siellä nyt olikin se yksi kamala kohta. Mutta varsinkin loppuvaihe meni niin erilailla kuin viimeksi, että olin tosi tyytyväinen.

Sairaalassa oltiin melkein viikko, niistä koettelumuksista kerron sit ensi kerralla... ;) No, ei mitään vakavaa silti, keltaisuutta ja vähän muuta. Kävi muuten sikahyvä tuuri: sain olla koko ajan yhden hengen huoneessa! :D

Jaksuja kaikille odotukseen!! Palailen taas jahka kerkiän, ja lueskelen taaksepäin mitä teille on tänä aikana tapahtunut.

Snodgrass ja Sini (8 pv)
 
Kiitos Snograssille kannustavasta kertomuksesta. Valoi hieman uskoa, että ei se aina ole ihan megakamalaa! :) Ihanaa, että sulla kaikki meni suhteellisen kivasti ja olet tyytyväinen.

Kysyisin tässä samalla teiltä kellä on kokemusta, että mitä eroa on epiduraalilla ja spinaalilla. Tuntuu, että ponnistusvaiheen kipuihin tuo spinaali tehoaa paremmin. Vai olenko ymmärtänyt ihan pieleen? Kohta, johon lääke laitetaan on ainakin hieman eri. Mulla on aikoinaan leikattu jalka spinaalipuudutuksessa ja silloin hävisi tunto tuntikausiksi koko alakropasta. Samaa oloa voisin toivoa tulevaan synnytykseenkin. =)

Vointeja kaikille sekä tsemppiä pian koittaviin koitoksiin!

Nuppu ja Esko 39+2
 
Snodgrass mukava kuulla että ootte päässyt jo kotiin!ja kiva kun jaksoit kirjottaa synnytyskertomustakin.Nopeasti sullakin synnytys eteni, nyt alkaa jo itteekin jännittään :D
Nyt en kyllä enää muista et miks sulla se synnytys käynnistettiin?varmaan dementia iskenyt näin loppumetreillä... :ashamed:

hippos mulla sillee sama tunne ettei ihan oo vielä sinut ajatuksen kanssa että tälläkin vauvalla ne pelit ja vehkeet olis kun itellä oli niin vahva tunne siitä tytöstä...mutta tosiaan eiköhän niihin palleihinkin totu ja ihan yhtä rakas silti :)

Katjuska tsemppiä matkaan!!!(kadekadekadekadekade!)

vein äsken pissaa ja verta (jee, erite juttuja!) labraan, kovasti ne nyt meinas et olis sitä myrkytystä pukkaamassa...no, huomenna taas neuvola niin tietää enemmän.Hassua ettei päänsärkyä kuitenkaan oo ja turvotuskin vaan jaloissa ja käsissä..
aamulla kyllä pyöri taas pallot silmissä että noita näköhäiriöitä kyllä löytyy...turha kai spekuloida, huomenna oon taas viisaampi :)
nyt takas sohvalle, kohta pääsee päikkäreille :D

 
snodgrass
Sekä epiduraalin että spinaalin kokeneena sanoisin, et tosiaankin spinaali vie ponnistuskivut mutta epiduraali ei. Spinaali myös vaikuttaa nopeammin, melkein heti, kun taas epiduraali alkaa vaikuttaa n. 20 minuutissa. Spinaalin huono puoli taas on, et sitä ei voi antaa kuin kerran, eli ajoituksen pitää osua nappiin. Epiduraaliahan voidaan annostella lisää, sopii siis pidempään synnytykseen. Se spinaalin vaikutus kesti mulla n. 2 tuntia, pääsin omin jaloin suihkuun kun vauva oli saanut olla rinnalla ja se oli pesty yms... Se vie tosiaan tunnon jaloista, et ponnistaessa ei voi käyttää jakkaraa tai olla kyykyssä tai kontillaan tms.
 
Nuppu74 Mä sain esikkoa punnertaessani epiduraalin joka oli musta aivan riittävä ja hyvä puudutus( esikko oli tosin vaan sen 2kg että en sit tiiä noista ponnistuskivuista sen kanssa) Kakkosen kanssa sain spinaalin (pyysin epiduraalia kun tiesin sen riittävän minulle) no olin kuin halvaantunut kaulasta alaspäin ilman mitään tuntoa noin 1,5h, naamaa kutisi aivan vietävästi ja sen taisin aika mukavasti raapiakin. Kun puudutus sitten lakkasi kätilö ei vieläkään kertonut että sain spinaalin ja sanoi että hakee anestesialääkärin jotta saan lisää puudutetta( spinaalia ei kuulemma lisätä??, koska neula ei jää paikoilleen kuten epiduraali)

Ja nyt tätä kolmosta jos pääsis jossai vaiheessa punkee niin epiduraalin otan aivan varmasti, katkaisee terän kivuilta (ison palan siitä terästä) pystyy ponnistamaan, tarpeen vaatiessa saa lisää(tuskin tarttee) eikä olo ole kuin milläkin pöhnäisellä...

juu sit pitäs vaan päästä synnytää..
Pakkasin Väinölle jo kassiin vaatteet, oli yllättävän vaikeeta en ollu ajatellu että on jo näin kylmä ku päästää kotio. Omaa kassia en oo pakannu, ajattelin tehä sen sitte ku on lähtö... (mun tuurilla keskellä yötä että saa sit kiirettä pitää ku raahaa lapset hoitoo jotka kuitenki itku silmässä jää hoitoon ja pitää mummia ja ukkia hereillä koko yön :D , pakkaa ja suhailee tonne kättärille)

Nawi ja Väinö 37+4
 
Täällä ainakin viel ollaan... jonkin verran supistelee ja tulppaa ei oo tullut lisää, mutta sais supistella kyllä pikkasen enemmän, jotta tietäis päästänkö ukon töihin vai en :kieh:

Snodgrass Kiitos ihanasta synnytyskertomuksesta :heart: Ja vauvapuolelle tutustumaan kans sitte uuteen pinoon...siellä jo muutama äitykkä kirjoittelee :D

Nyt vaan porukka jakautumaan...etenkin nää joilla jo LA on tai on vähän ylikin ;)

Daydreams..... toivotaan nyt kovasti ettei sitä myrkytystä tulis :/

Huimausta Pitkin raskautta on moista vaivaa ollut...
 
Valaiskaa mua minkä verran vaavi tarttee vaatetta kun kotiudutaan!
Mulla on kaikki lapset olleet talvivauvoja vaan nyt en oikein tiedä minkä verran sitä pukee.
Aika kalseet kelit täällä ainakin alkaa olla.Yölläkin käynyt jo hallan puolella ja kylmä tuuli puhaltaa.
Oon tuonne laittanut valmiiksi kypärälakin, potkarit, bodyn, villasukat, lapaset ja sit semmonen joku pehmee puku, ei oikein hajuakaan mitä materlaalia se on.

Puudutuksista: olen päättänyt olla kokonaan ilman. En halua niitä puudutuksien miinuspuolia hidastamaan synnytystä ennestään, joten koitan olla ilman. Miinuksia siis ne, että vie jalat alta, tunnon suppareista, vähentää supistuksia ja ponnistamisen tarvetta entisestään, vaikuttaa vauvan sykkeeseen ja osan laitto käy vielä tautisen kipeää!

Itse asiassa pudendaali on ainut jota saatan harkita. siinä kun ei ole muuta miinusta kuin se että laitto käy kipeää ja sitten ei kuitenkaan välttämättä auta.
 
Kiitos pikaisista kipupiikki infoista! Katsotaan nyt sitten mihin täällä päädytään, sen olen kuitenkin päättänyt, että droppia saa muhun laittaa ihan reippaasti. Mies on luvannut valvoa, että en joudu turhan päiten kärsimään. :p

Jos lähtisi siivoilemaan pihaa ja parveketta, ennen kuin luutuu kiinni tuoliin.
 
Syyskuuta syyskuiset =) !kiitos taas Katjuskalle uudesta pinosta!Ja Paljon Onnea vauvan saaneille :heart: :flower: !Täällä ollaan yhtenä kappaleena laskettuna päivänä ja olen jo hermoraunio...oikeesti jo niin väsy tähän odotukseen!Viimeksi meni 13 päivää yli ja olin ihan rikki ja nyt PELKÄÄN samaa,ei kestä hermot ei!Jos tää nyt viikon sisällä syntyis olisin tyytyväinen,mut kun ei oo oireen oiretta synnytyksestä,ei limoja,ei kunnon suppareita ym.kaikki S-jutut kokeiltu moniin kertoihin enkä enää jaksa...ilmeisesti ne ei tehoa vaan vaavi tulee kun se on siihen valmis,mut tää odottaminen ja kaikki kyselee...ei voi mitään,ei auta kun odottaa :kieh: !!!Onko muilla tällasia fiiliksiä?Tuntikin tuntuu jo pitkältä,uloskaan ei viitti mennä lasten kanssa kun siellä on jo viileetä eikä mikään mahu päälle!!!No niin,riittää ehkä taas tästä kiukunpurkamisesta =) !Onneks jonnekkin voi purkaa tätä oloa...Ei vaan nyt täytyy keksiä lapsille jotain tekemistä ettei ne ihan hypi seinille =) !Jaksuja kaikille!
Piizu ja masukki 40+0(tästä lähtee piinapäivät!)
 
Tytteli Juu huomenna pitäisi aamusta mennä synnärille käynnistystä varten. Alunperin oli tää aamu mutta lääkäritilanteen takia se sit muutettiin huomiseksi.Ei kyllä haittaa siinä mielessä että saa tehtyä siivouksen vielä ennen lähtöä :LOL: :LOL: Jos se sit vaikka lähtis itestään kunnolla käyntiin nää supistukset. :D :D

Mutta nyt kahvinkeittoon vieraille ja tarjoon synttärin kunniaksi suklaakääretorttua.... :p :p

Ninnipo ja :heart: masukki 38+6 :heart:
 
Täällä edelleen näin päikkäreidenkin jälkeen ja varmaan vielä ens viikollakin ollaan kasassa :xmas: Meinaan ne supparitkin lopahti sitte ja nyt ei oo enää mitään limojaan ulos tullut... :kieh: Että ukonkin sitte töihin vaan laskin. Tää on ärsyttävää kun kroppa antaa ymmärtää, että vois päästä hommiin ja sitte pistääkin pakin päälle. |O

Zuccherolle piti jo aiemmin laittaa, että just tuollaista menoa se on munkin yölliset vessareissut olleet. :whistle:

Täällä kans mietitty noita kotiutumisvaatteita, kun nyt on ilmat kuiteski kylmenny aika hyvin... Että taidan mä sen kevyttoppiksen toiselle sitte pukea ja sinne alle sitte body, lämmin potkari, villasukat, tumput, myssy... jos on lämpimämpi, niin puvun tilalle villatakki...

Jaksuja niille, joilla oikeesti jo tuo laskettuaika mennyt tai täyttynyt... hävettää nurista täällä, kun itellä laskettuunkin sentään aikaa vielä :ashamed:

Poistuu vaipan vaihtoon :wave:
 
Onnea kaikille kääröjen saajille tasapuolisesti! Katjuska elelee jännittäviä aikoja, tsemppiä vaan!

Mäkin oon nauttinut kotona olosta niinkuin Lizard elikkä ei oo käynyt aika pitkäksi. Äitiyslomaa on eletty nyt siis reilu viikko. Mähän tosiaan ootan ensimmäistä ja l.a on vasta 27.9 joten saadaan varmaan tovi vielä ootella Bebeä syntyväksi.

Pakastimeen oon leivoskellut jotakin ja Siivonnut aina kun sille päälle on sattunut. Muita s-touhuja on ollut mm. sokerin välttäminen, saunominen, seksi ja sukulointi. Näillä eväillä mennään...

Tunnistettavia suppareita on ollut koko raskauden aikana ihan muutamia, voinee johtua myös siitä, etten oikeen vieläkään tiedä, millaisia niiten pitäisi olla. Muutaman päivän sisällä on tullut "ehkä" supistuksia, ja ne on joka kerta tullut lenkkeilyn jälkeen. Mä vedan kans tuolla kylää ympäri lähes samaa vauhtia kun ennenkin, joten ei oo vielä ainakaan lenkit hidastunut. Tuntuu, et saa hirveesti energiaa kun jaksaa vähän pistää nokkaansa ulos

Sokeriarvot on olleet kohdallaan (raskausdiabetes), ainoa juttu mikä on huolestuttanut on vauvan kääntyminen PT. Kävin vajaa viikko sit viimeisellä neuvolan lääkärillä ja silloin meinasi että Bebe on kääntynyt perätilaan. Stressasin tietty siitä, mutta lääkäri sanoi, että älä mieti sitä, vielä ehtii kääntyä. NO, meillä 1,5viikon päästä ultra sairaalassa ja silloin kattovat tilanteen uudestaan. pItää vaan toivoa, että masussa käännyttäisiin takaisin raivotarjontaan...
 
Hepsansaa vain taas...

täällä iski päänsärky..ärsyttävää! Piti lähteä lenkille, mutta ei tän säryn kanssa jaksa. Josko illalla sitten. Oon tänään tappanut aikaa kattomalla Twin Peaksin toista kautta koneelta, kun se on aikoinaan jääny kesken. No en mä kattonut kun 3 jaksoa vasta, kun tajusin, että saunan ja suihkun vois vielä siivota ja desinfioida, joten tein sit sen. :) saattoipa toi päänsärky saada alkunsa siitä kloriitin hajusta...

Muakin, kuten Katjuskaa, nolottaa täällä marmattaa, kun vauva ei vielä ota syntyäkseen, kun täällä on sellaisia, joilla se LA tosiaan jo on tai jopa ollut... eli sori! :)

Kuinkahan Taivaannasta, oiskohan nyytti kainalossa, kun ei oo kuulunut...?

Jaaha, jos menis ruuan laittoon vaikka...
 
Sainpas luettua taas kaikki jutut! Pari päivää pois ja monta monta sivua tullut juttua :)

daydreams onnittelut niistä onnistuneista pistoharjoituksista :D

synnytystarinoista taas tuhannet kiitokset kaikille :flower:

JA ONNITTELUT VAUVAANTUNEILLE PERHEILLE :flower: :heart:

Katjuskalle kiitokset uudesta SYYSKUISESTA :heart: pinosta :hug: ja tsemppiä kovasti!

ail kans :hug: toivotaan että tulehdus pian paranee

varpajaisista ollut puhetta. Meillä kyllä mies sellaiset haluaisi viettää, mutta toiveissa on myös perhehuone.. joten ehkä ne sitten vietetään joskus myöhemmin.

sairaalan syke tuli katsottua nauhalta sen jälkeen kun oltiin juuri käyty Jorvissa tutustumassa. Mulla jäi ainakin ihan hyvä fiilis sen jälkeen, oli tosi kodinomainen paikka ja mukavia kätilöitä. Nyt siellä on kuulemma joku ruuhka juuri, ja ovat osan perhehuoneistakin muuttaneet kahden hengen huoneiksi. Toivotaan, että tilanne siellä pikkasen rauhoittuisi sitten kun oma hetki koittaa :)

Mä tilasin netistä lisää kestovaippoja ja sitten sen manduca-kantorepun. Pitäisi tulla parissa päivässä, ja siellä oli jäljellä enää juuri sitä väriä mitä olin ajatellutkin!
Pikkasen on alkanut anoppi ahdistamaan.. soittelee parin päivän välein, että joko ollaan synnyttämässä... En kestä jos koko loppuodotus tulee olemaan samanlaista sitten :headwall: Mieskin kyllä oli hälle sanonut, että ehditään hyvin ilmoitella kun lähtö tulee!
Aika se käy täälläkin välillä pitkäksi. Tekemistä olisi, mutta on välillä vaan niin saamaton ettei saa itseään ihmisten ilmoille :kieh: pitää alkaa nyt tsemppaamaan.
Nyt lähdenkin syömään rahkaa :p

Meripihka ja pikku-apina 36+5
 
moimoi! Nyt se meiän kuukausi alakoi!
Nyt kaikki joilla menny jo eräpäivä ohi niin supistustuulia sinne ja kaikkea mahdollista!!! :whistle:
Ja muillekin kärsimättömille samat sanat!

Kiitos Katjuskalle taas uutesta hienosta pinosta!

Onnea Jane ja Aatumaria perheineen pikkusestä kääröstä :flower:

Axda15: Tervetuloa jutustelemaan! Psst. Ollaankohan samoilta nurkilta...synnäri jutusta vain aattelin... =)

Ail: Tsemppi :hug:. Kannattaa vaan puhua asiasta niin helpottaa!

Maariankämmekkä: Täällä myös olo että vauva? meillekkö? kohtako? ei voi olla totta!Kuitenkin kun ollaan ukkelin kanssa oltu kahellaan jo 12 vuotta, niin tuntuu aivan uskomattomalta, elämisen rytmi muuttuu, mutta saa kyllä jo muuttuakin!

Katjuskalle ootahan vain niin kohta se käärö on sullakin kainalossa, merkit (paraski täs puhumaan, untuvikko :| ) viittaa siihen!

Daydreams: Toivottavasti ei ole raskausmyrkytystä!

Masukuvia oli myös laitettu ja oikein nättejä palloja teilä on=)

Sukupuoli intuitio: Poikamainen olo ollu koko matkan ajan, mut nyt lähiviikkoina on tullut olo tyttömäiseski...tekis mieli ostella kaikenlaisia tyttöhörhelöitä!

Itsellä on ollut nyt hurjasti erilaisia tuntemuksia...viime yönä suppareita ihan urakalla ja kaveri oli hirveen levoton...koko ajan möykkäsi. Tänään kävin myös neuvolassa ja siellä oma terkkari pelotteli että taidat kohta lähteä :eek:

Rv 38+5Paino: +-0 sama kuin viikko sitten, ihmettelin kyllä, suklaa ja jäätelö on mullekkin maistunut oikein hyvin.
Turvotus: ei ole
RR: 147/102, tämä tuntui aivan käsittämättömältä! :eek:
Hemog: 126, koko ajan ollu hyvinkin alle 120!
Sf: 35

Siis mulla kauhistuttaa tuo verenpaine, totta mulla pitäs olla turvotusta, näköhäiriöitä yms. jos olisi raskausmyrkytys.

Juu...perjantaina uusi käynti jos olen vielä koossa tuon verenpaineen takia.

Mutta näillä mennäään! :wave:
 

Yhteistyössä