***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

Puuroista - pari viikkoa syöty Muksu Lempeä Enspuuron Vadelma-kaurapuuroa, aluks 1/3 purkkia aamuin ja illoin, nyt menee (tai siis annan, varmaan menis koko purkillinen) 1/2 purkkia illalla ja saman verran aamulla. Se on niin hyvän makusta huoneen lämpösenä tai kylmähkönä, et sitä söis itekin. Lämpimänä tuo vadelma saa oudon sivumaun. Muksulla näkyi olevan valmispuuroissa myös ainakin toinen lempeä ensipuuro Tattari, joka sopii kaiketi keliakiaa sairastaville? Ostin myös pari päivää sitten 3:n Muksun lempeän ensipuuron maulla banaani, mutta se on jauhe, eli täytyy kai keittää, en ole viel tarkemmin perehtynyt.

Syöttötuleista - ilmeisesti Stocken hankin ja Ikean muovisen kasaan menevän saan lahjaksi.

Vauvan jättämisestä - Hyvällä menestyksellä jätin myöhäis-iltahoitoon jo marraskuussa mummille ja myös joulukuun puol välissä noin 30 tunniks kun kävin Hkissä pikkujouluissa. Mutta sitten kun kävin Riikassa loppiaisena ei menestys ollut enää yhtä hyvä :( Lähdin reissuun ennen vauvan heräämistä noin klo 8 ja palasin seuraavana iltana klo 21, vauva oli saanut illalla lähes hysteerisen parinkymmenen mituutin itkukohtauksen (hän ei juuri koskaan itke, paitsi kun ruoka loppuu hänen mielestään kesken) ja sen jälkeen vielä nyyhkinyt lohduttomasti puolisen tuntia! Samalla etsinyt katseellaan äitiä aina kun mentiin toiseen huoneeseen ja kuunnellut jokaista rasahdusta, voi iiik. Siitä tuli niin kauheat omikset, että päätin jättää yökyläilyt toistaiseksi, vauva alkaa nyt olla isompi ja tajuaa selkeämmin ilmeisesti, että on yö tulossa ja turvallista äitiä ei olekkaan vieressä... Muuten kun on tottunut olemaan saman mummin kanssa päivittäin ja samassa ympäristössä, niin ei voi sillä tavalla vierastaa tms...

R iikka - Kiva kuulla sustakin, mutta maaliskuussako jo töihin? Miten ihmeessä, vai jääkö miehesi hoitovapaalle sitten?

Huomenna neuvolan painokäyräsessio... Saa nähdä onko "uuttera" neuvolantäti saanut aikaan semmoisen ponnistuksen, että olis pyytänyt valmiiksi lekurilta sähköpostitse pyytämäni reseptin Cuplatoniin, koska sen sais sitten vakuutuksesta takas, kun sekin menee refluksin hoitoon...
 
Moikka!

Ihanaa, mä sain viime yönä nukkua!!!!!Matilda on syönyt joka yö ties kuinka kauan 1.5-2h välein ja viime yönä kävi nukkumaan 21.30 ja söi 2.30 ja sitten vasta aamulla. Ja mitään en tehnyt illalla erilailla kun yleensä. Jäisi tavaksi!!!

Meillä on kans ihan perussyöttötuoli, mutta tekisi mieli kovasti tota triptrap tuolia, vaikka onkin viimeinen vauva. Katsoo nyt.

Meillä ei ole vauva ollut hoidossa, paikkoja kyllä olisi, mutta kun edelleen ei syö pullosta tai mistään. Ja illalla iskäkään ei kelpaa. Äidin tyttökö?!

R iikalle mukavaa matkaa!

Täällä kans omistetaan paljon lautapelejä. Meillä vaan iskee aina riita kun kaikki haluaisi pelata ja isommat osaa jo vaikeampia pelejä ja pienet ei niistä ymmärrä mitään ja isot ei halua pelata pienten pelejä.....
Ton menolipun haluaisin, mutta en ole löytänyt mistään. Pelannut olen pari kertaa.

Onnea Tiniille unelma-asunnon löydöstä, toivottavasti saatte sen ja kaikki järjestyy.

Saisinpa minäkin painoa pudotettua....itsekuri vaan on vallan hukassa, vaikka tarttis pudottaa ainaskin 15 kg.....

Taas täytyy laittaa pesukone laulamaan.
 
morotusta taas

R iikka, kiva kuulla sustakin ja mukavaa matkaa :wave: !

Mukavaa, että täältä löytyy muitakin lautapeli-intoilijoita :) ! Bangi on tosiaan hyvä peli, ainoa huono puoli siinä on se, että tippuneet joutuvat joskus ehkä kauankin odottelemaan, mutta ainahan odotellessa voi pelata jotain muuta. Pelailussa ärsytää tällä hetkellä ehkä se, että mies jättää aina pojan minun huoleksi ja keskittyy kokonaan peliin, jolloin mun taktiset kykyni joutuvat koetukselle, kun keskittyminen kärsii lapsen kanssa säätäessä :kieh: . Monesti olen kyllä sille sanonut, että nyt on kyllä sun vuoro viihdyttää poikaa, mutta koskaan se ei toimi :/ .

Jos muuten haluatte joskus kokeilla hivenen haastavampaa (tuurilla ei niin paljon tekemistä pelissä) peliä, niin hommatkaa Caylus, vai joko se on teille tuttu dd, Tinii ja Miia?
Minullekin saa mielellään suositella hyväksi havaittuja pelejä!

Onnea muuten Tiniille unelma-asunnon löytymisestä! Toivottavati saatte lainan järjestymään! Nythän on just loistava aika ostaa asunto, jos on tähän saakka ollut vuokralla, kun hinnat ovat alhaalla. Sääli, että meillä on tää omistusasunto... muuten ostaa pätkäytettäis talo heti! Onko kyseessä muuten rivari vai kerrostaloasunto?

Meninkin muuten eilen täällä hehkuttamaan, kuinka hyvin poika nukahtaa omaan sänkyyn :headwall: ... no, eipä enää tänään nukahtanutkaan, vaan jouduin sylissä rauhoittelemaan, kun huuto kävin niin sydäntäsärkeväksi :ashamed: . Toivotaan, että oli poikkeustapaus.

Kävin sitten eilen vaa'alla (tai oikeastaan Wii fit -pelin vaa'alla, jossa viimeksi kävin kaksi kuukautta sitten... ) ja olin lihonut 2,5 kiloa |O ! Kohtuutonta, en oo kyllä kolmea pullaa enempää päivässä syönyt, ja muka lihonut... Pitää kyllä täälläkin jo vihdoin aloittaa se uusi elämä, ei tästä mitään tule, jos ei kuteet mahdu päälle!

Nyt nukkumaan, jäi yöltä vähän univelkoja, kun oli sen verran kitinä yö. Palaillaan taasen.

väpä ja Vilho, 4,5 kk :heart:
 
Kiitokset DD vastauksesta! Toivottavasti ei sentään mene tuolla sinun kaavalla, että 2kk vuotoa... huhhuijaa. Näyttäisi jo himmailevan, mutta punaiseksi ei kyllä muuttunut missään vaiheessa.

Joku oli täällä huutanut Britaxin matkikset, joita itsekin arvuuttelin, mutta enpäs kerint, kun menivät jo :) Huusin sitten Teutonian Solanot. En yhtään tiedä, ovatko hyvät, kun ei ole vertailupohjaa. Carenan Easyja tuntus olevan myynnissä paljolti ja suht edullisia, mutta nappasin Teutoniat, kön olivat mielestäni halvat ( 35? ).

Teidän kuulumisia on ollut kiva käydä nyt lukasemassa, kun hyvin huomaa, miten todella erilaisia kaikkien vauvat on: toisen nukkuu hyvin ja syö vähän, ja toiset taas päin vastoin. Ja liikkumiset sekä hampaiden puhkeamiset kans tosi yksilöllisiä. Soseisiin ja puuroihin on tosi monet jo siirtyneet! Itse en ole älynnyt vielä edes harkita. Tai on minulla mielessä käynyt se, että milläköhän sitten jossain vaiheessa aloittelisi. Lähdemme reilun kk päästä reissuun ja sitäkin mietin, jotta jos menis silkalla äidinmaidolla, nin ei tartteis ruokia miettiä ( poika kuitenkin kasvaa hyvin pelkällä tissillä: 4kk nlassa 65,5cm ( 50cm ) ja 7470g ( 3140g ).

Poitsu on alusta saakka nukkunut yönsä hyvin ja tällä tarkoitan sitä, että kun käy yöunille, ei yritä seurustella ja heräillä kunnolla ennen aamua, MUTTA ei toki tarkoita yhtäjaksoista nukkumista. Yleensä syö 2-3h välein, muutama harva kerta on mennyt neljän tunnin putkissa tai siten, että yksi unijakso on ollut viisi tuntia. Yöunille käy 20.30-21.30 ja heräilee aamulla 7-8.30. En ole kokenut parin tunnin välein heräämisiä työläinä, koska poika syö vain 2-10min ja jatkaa unia, ja saan itsekin heti yleensä unen päästä kiinni.

Jumpat ja kuntosalin aloitin vuoden alusta, kun salikorttini astui taasen voimaan. Aivan upeeta on vetää taasen ihan kunnolla! Aluksi pelkäsin, jotta mitäköhän maidontuotanto tykkää yhtäkkisestä fyysisen rääkin lisääntymisestä, mutta ei ole vaikuttanut mielestäni millään muotoa. Parina iltana viikossa käyn jumpissa, jolloin poika ja iskä saa laatuaikaa keskenään ja pari kertaa viikossa käyn pojan kanssa salilla. Hänet voi ottaa sinne mukaan, kosk päivisin siellä ei ole yleensä ketään muita. Kerroinkohan tämän asian jo viime viestissä? Rupes kuulostamaan niin tutulta. Noh, kertausta kertausta.

Pojan kanssa käymme vauvauinnissa ja vauvajumpassa. Miten niin olen huonosti kotona viihtyvä sorttia??? Pojan myötä olen oppinut olemaan kotioloissakin, mutta aika paljon mennäänkin. Toki pojan olotilojen mukaan. Esmes vauvauintipäivänä ei parane tehdä yhtään mitään muuta, muuten ei poitsu jaksa. Ja aina päivä pari viikossa rauhotetaan ihan kotinurkkiin.

Käytävä kurkkaamassa kultamurusta, kun jäi vaunuihin ulos ja itkarista oli akku slut.

Erinomaista loppuviikkoa sekä viikonloppua kaikille!

 
Voi harmistus, hukkasin silmälasini.. Menin siis nukkumaan pikkuneidin viereen ja laitoin lasit sänkyyn. Nyt niitä ei löydy ja kun niitä ei löydy niin en näe etsiäkään. Mies saa sitten etsiä niitä kunhan tulee illalla kotiin. Siihen saakka meillä varmaan kontataan (minä) ja kuljetaan seinistä kiinni pitäen..

Mutta kun tuosta syöttiksestä siis oli puhetta. Me vannomme edelleen Tripp Trappin nimeen. Huonoja puolia siinä ovat alkuun varpaiden lyöminen jalkoihin kun itse on tottunut vain 4-jalkaisiin tuoleihin ja kun tuo lattialla oleva osa on pikkasen erilainen. Mutta siihen tottuu parin iskun jälkeen. Jos on pintakäsittelyä niin se kuluu helpommin ja tuoli näyttää käytetymmältä, kuin pyökkinen. Mutta eilen, kun esikko taas kompuroi Ikean tuolin kanssa (ruokapöytään emme enää kanna iltaruokailun ajaksi tripp trappia) ja satutti leukansa ajattelin sanoa täällä julkisesti että parempaa tuolia ei ole, kuin Tripp Trapp. Eihän se hetki, kun turvakaarta tarvitaan ole pitkä, mutta lapsi tarvitsee omille mitoille sopivan tuolin vielä ainakin koululaiseksi asti ja kun tuota voidaan säätää. Sanotaan vielä kerran vielä se, että mun vartalon mittasuhteet on niin hullut, että meillä joutuu olemaan keittiössäkin kahdet erilaiset tuolit kun mä en yllä meidän varsinaisilla tuoleilla istumaan. Eli voi olla, että lasten lähdettyä pois kotoa Tripp Trappit jää meille kotiin 'isännän' ja 'emännän' tuoleiksi omille mitoille säädettyinä.
 
tinii meillä on sama homma iltasin, eeti nukahtaa 22 mutta jo 30min päästä itkee ja haluaa tissiä, sit vasta alkaa yöunet.en kyllä tiiä mistä johtuu...ehkä vielä kerran täytyy saada mahantäytettä!
pidetään peukkuja kämpän suhteen!teillä kyllä on niin ihanan valoisa se olkkari että en kyllä siitä luopuis...jos me muutetaankin sinne :D

mamitus ei meilläkään käänny kun kyljelle..vaikka jo pian 5kk.

R iikkalle mukavaa matkaa!meetkö samaan työpaikkaan missä oot ollutkin?mua jännittää jo toi huhtikuu kun on vielä ihan uus työpaikka...mut päiväkoti ja aiemminkin oon ollut päikyssä töissä niin eipä se kovin erilaista voi olla.

väpä millainen se caylus on? mullekin jää aina lasten hoito, joten yleensä en pääse ees peliin mukaan vaan toimin takapiruna.Mutta joskus se onni potkii ja saan pojat syykkästyä isälleen ja sitten oonkin jo niin muissa maailmoissa et sais vaikka korvaan huutaa enkä kattois päin...hyi kuinka huono äiti-toimintaa sekin :D
miehen kanssa pelataan kahestaa life-peliä, sitä on helppo pelata vaikka eetikin olis hereillä.
ihmeellisiä pullia oot syönyt kun oot lihonut!eihän ne kun laihduta vaan... :D

lizard hieno homma että saat pojan viihtymään myös kuntosalilla!meillä ei kaveri oo tyytyväinen kun sylissä...kuntoiluun ei nyt oo varaa joten koti cross traineria saan käyttää iltaisin kun mies vahtii poikia.On sekin kyllä ihan tehokasta kun vaan jaksaa säännöllisesti käyttää.

nyt täytyy palata siivouksen pariin, huomenna lähdetään taas viikonlopuks poriin.onneks, täytyy ettiä esikoiselle uudet kengät kun loskarit levis.no kirpparilta nekin oli joten ei suuri vahinko.
Mukavaa viikonloppua kaikille jos en anoppilassa ehi koneelle!
d. ja eeti 4kk 3vko
 
Taas vaan omaa napaa...

Oskarin kuume on onneksi hellittäny ja on iloinen hymyilevä oma itsensä.
Ja tosiaan, töihin menen jo 2.3 ja uutta työtä olisi tarkotus ruveta tekemään. Ennen olin tarjoilijana ja nyt minä rupeen tekemään toimistotyötä. Palkkaa tulee tehdystä työstä ja yrittäjänä teen tätä uutta työtä. Isi meillä jatkaa vanhempainvapaan loppuun ja loma päälle, eli hän on koti-isinä elokuun puoleen väliin asti. Onneksi suomessa annetaan mahdollisuus myös isille olla kotona. Ja nyt jo menen töihin koska tuli niin hyvä tarjous vastaan. Palkkaa enemmä ( siis jos töitä tekee ) ja viikonloput ja pyhät vapaata. Ja ravintola-alalla tämä on mahdotonta. Tänään soitin esimiehelleni ja irtisanouduin vanhasta työstä, onneksi lupasi tarjota minulle aina töitä jos tarvetta tulee ja hän suhtautui asiaan aivan loistavasti... Nyt on todellakin omaa napaa... No sen verran vielä Oskarista että hällä on jo kaksi hammasta ja eka tuli kuun alussa ja toinen heti perään. Liekkö sitte kuumeillu uusia hampaita. Tarttuu reippaasti tarjottuun esineeseen ja juttelee kovasti. Uusin "ihana" taito on päristely. Mutta ei vielä kääntyile suuntaan tai toiseen, mutta jos lomalla kerkeis hiukan harjotella. Nyt pakkaus puuhiin ja armon syysmammat, koitan palailla loman jälkeen asiaan ja päästä vähän perille teidän keskusteluissa.

Palaillaan ja adios hetkeks!!
R iikka ja Oskari 4kk :heart: Tänään tasan!
 
Tsau!

Värikylvystä kotiuduttu! Oli hauskaa! Vaikkakin Lumi sai hirmuhepulit kesken kaiken (väsymys iski, ilmeisesti), mutta kyllä siitäkin selvittiin. Väreinä oli nyt musta ja valkoinen, esim. perunajauhoja mustalla paperilla -->taideteos, kun vauva siinä aikansa säheltää :D Eli helppoa tehdä kotonakin, mutta ihanaa päästä tutustumaan uusiin ihmisiin.

Kiitos pelisuositteluista Väpälle ja muille "pelaajille". Täytyy kokeilla tuota BANGia, kun noin useat siitä piti. Osa noista peleistä mulla onkin lapsuudenkodissa. En ole jaksanut raahata tänne tielle, mutta täytyis varmaan...

Lumilla on myös kaksi alahammasta jo kunnolla kasvaneet. Nyt on ongelmana pureminen! :kieh: Viime yönäkin heräsin kipuun ja sitä seuranneeseen omaan huutoon, se kyllä sattuu kamalasti kun Lumi puree nänniin kiinni kuin sika limppuun ja en pysty edes kuvittelemaan mitä tämä on sitten kun on vielä ylähampaat tullut esille. Lähtee varmaan irti... :D Esikkoa en enää siis imettänyt kun hänelle hampaat tuli. Täytyykö tätä puremista ja venytystä niinkuin kestää vain? :kieh:

Syöttötuolista ei vielä tietoa. Esikolla oli ihan norm. puinen tuoli ja kesti hyvin. Mutta nyt sanoin miehelle, että tahdon uuden. Ehkä brion, tai sitten triptrap. Koiria meilläkin, tosin pieniä... mutta kyllä nuokin varmaan heikoimman tuolin saisi kaadettua, sen verran pöhköjä on! :LOL:

Vauva oli ekan kerran tänään hoidossa, jopa puoli tuntia. Kun hain esikon tarhasta... Muuten en ole antanut hoitoon, kaipa se kohta täytyy alkaa antamaan, että kuitenkin tottuisi myös muihin läheisiin.

No mut nyt täytyy lopetella, kun kutsu käy...

Terv Romi ja Lumi
 
Lizard - mitä itkuhäläriä käytät? Mäkin nimittäin menin innoissani ostamaan Philipsin itkuhälärin kun talvi alko, kun luulin et sitä olis voinu kaytää pakkasella, mut eikä mitä, käyttöohje kieltää käytön alle +10 asteessa, et tuol se pölyttyy kaapissa kesää odotellessa.

Neuvolakuulumisia - 5kk ja 5pv ja neuvolantäti väittää, et keskikäyrän hiukan plussan puolella mennään, vaik on tuo aika jättis:
- Paino 8420g (4kk 7320g)
- Pituus 68 cm (4kk 64,5 cm)
- Hattu 44 (4kk 42)
Ja neuvolasta lisää purnausta: olin siis pyytänyt spostilla reseptin Cuplatonia varten merkinnällä Refluksin hoitoon. No resepti oli tehty valmiiksi, mutta eiköhän siinä lue, että ilmavaivojen hoitoon! Syy miksi sen respetillä pyysin oli että sitä määrättiin yksit lekurinkin toimesta refluksin hoitoon eikä mun lapsella ole ilmavaivoja edes ollut. No nyt tietty vakuutus ei korvaa kun onkin eri "tautiluokitus" tai ainakin siitä pitää vääntää, no eihän kyse ole kuin 13 eurosta, mutta ärsyttää että ikinä mikään ei onnistu sitä kautta...

Onneks Koiruus ainakin piristää meikäläisen päivää poikansa mitoilla... ;) ja joku toinenkin ei niin siro taisi olla... Vähän pelottaa vaan se, et entä jos ei mahdu enää lentokoneen kaukaloonkaan maaliskuussa, paljonkohan siinä olis raja - olispa 10 kg - muistaako joko?

Hexa - voi himputti toivottavasti rillit löyty...!

R iikka - ihanaa matkaa!!!


 
Mitzy: meillä ei ollut itkuhälyttimessä vika, vaan käyttäjässä: olin jättänyt edellisellä kerralla sen päälle ja oli tyhjentynyt. Merkki on joku Padwico. Tai niin ainakin tuossa kyljessä seisoo.

DD: Olenkin kiitellyt poikasta tästä asiasta. Olin haaveillut raskausaikana, että voisin käydä vauvan kanssa sitten salilla, mutta henkisesti valmistauduin siihen, ettei asia luonnistu. Poikanen on täyttänyt tämän toiveen ja jokeltelee ja jumppailee omalla matollansa, kun minä höyryän. Omien taukojen aikana lepertelen hällen ja esim. jos jotain kinttulaitetta teen, nin otan poitsu syliin ja leikitään siinä samalla.

Nyt on poikanen yliväsy. Sukelteli tänään ekaa kertaa kolmesti ja vei pieneltä voimat. Ensinnäkin on nyt jo valmis petiin ja toisekseen ei kuitenkaan anna väsymykselle periksi. Useinmiten hää nukahtaa yssin omaan sänkyyn pienen silittelyn ja hellien sanojen jälkeen, mutta nyt ei. Lähden päästämään miehen menoihinsa, kun hänellä on sovittua juttua ja jatkan pojan silittelyä.

 
Tervehdystä!

Jospa nyt kerkeisi muutaman sanasen sanoa meidänkin elämästä kun poju vetää tuolla sikeitä. Meillä on ehkä maailman helpoin vauva ja ollaan sopeuduttu todella hyvin vauva-arkeen. Lähinnä on ruvennut ärsyttämään kaikien varoittelut että kyllä se viimeistään murrosiässä näyttää luontonsa :kieh: ihan kuin se olisi jotenkin väärin että meillä ei ole ollut koliikkia, parisuhdekin voi suht hyvin tai poika nukkuu yöt läpeen ja kasvaa käyrällä!
Meillä ei olekaan siis ihan mikään pieni jätkä :D huvittavaa on että Topi on nyt jo painavampi kuin mun serkun lapsi vuoden ikäisenä :eek: :D on ollut enemmän kuin kotona ruoka aikaan! Tässä juuri hehkuttelin kuinka jätkä nukkuu yönsä klo 22-8 asti heräämättä niin eiköhän pirulainen ole tällä viikolla aloittanut uudelleen tuon yökukkumisen :headwall: saakeli! Mä päätinkin että aloitan tuolle puuron ensi viikolla jos meno jatkuu eikä tämä ole vaan jotain tiheän imun kautta, tuntuu ärsyttävältä kun kuitenkin jo nukkui läpi yön reilun kk ajan. Soseita yritän vielä vitkuttaa vaikka neuvolasta siihenkin jo luvan antoivat, vaikka tuolla puurolla mentäisiin ja sitten kuukauden päästä alettaisiin niitä kiinteitä syömään.

Mitzy ihanaa että meidän naurava nakki ilahduttaa muitakin :D

Pelihullu imoittautuu ja korvat höröllään kuuntelen vinkkejä! Omasta puolestani voin suositella Ubongo extreme peliä, mä oon ihan lyömätön siinä :LOL: se onkin sitten ainoo peli missä pärjään eli siinä tarvitaan sellaista avaruudellista (onkohan tuollaista sanaa edes olemassa? ) hahmotusta ja ei voi oppia ulkoa eli on pitkäksi aikaa iloa!

Romi meillä kanssa pojasta kuoriutui aikamoinen alligaattori kun hampaat puhkes :kieh: mä kanssa mietin että sehän puree koko venttiilin irti kun ylähaampaat tulee! Rintakumin olen ottanut avuksi ja tahattoman säikyttelyn kun pääsee ihan sievä karjasu kun yks napauttaa ikenet yhteen.

Syöttötuolina meillä on tuo Stkken Tripp Trapp, ei olla vielä kasattu mutta eoäilen hyväksi :D Mä olen salaa sitä himoinnut mutta ajattelin että ei meillä ole ikinä varaa sellaiseen. Rakkaat kummivanhemmat olikin avustanut pukkia ja tuolla se odottaa innokasta syömäriä.

Onko muilla kova äänisiä lapsia? meillä on alettu kirkumaan ihan vaan siitä kirkumisen ilosta, saattaa viihdyttää itseään vaikka kuinka kauan kiljahtekemalla ja kiekumalla :) äidin ja iskän korvat vaan soi. Lisäksi semmoista R:n ja K:n sekoitusta mölistään usein, liekö alkaisi kohta kaksitavuinen jokeltelu?!

Riikalle oikein ihanaa matkaa, mäkin haluisin!!!

Mamitus ei meilläkään ole vielä kääntynyt, ajatusta on mutta ei tunnu vielä kiinnostavan tarpeeksi. On alkanut kyllä pitämään jalkoja ilmassa joten eiköhän se siitä!

Tinii meillä myös herää 30-60min nukahtamisesta uudelleen tissille. Nyt on herännyt useamminkin kuin kerran... ja d :) b asontoa varten!!!

Nyt täytyy lähteä kaivamaan lihan palaa jätkälle suuhun kun näytti heräävän!! Jaksakaahan!! paljon jäi vielä kommentoimatta mutta lämmin ajatus jokaiselle!!!

Koiruus ja Topi the Tuttiritari 4,5kk

 
Huomentapäivää

Koiramamman Topilla onkin varsinainen tuttiarsenaali käytössä :LOL: . Mahtava kuva, jätkä on siinä niin olevinaan :D . Aika tylyä, että joillain on asenne "murrosiässä sitten viiimeistään"... kuulosta tosi katkeroituneelta touhulta. Olkaa tosiaan onnellisia, kun olette saanet helpon vauvan :) !

Mitzy, jos yhtään lohduttaa, niin täältä löytyy kanssa aikamoinen puntura eli on näköä ja kokoa Vilhollakin. Varmasti on yli 8 kiloa 5 kk neuvolassa, jonne tosin on vielä pari viikkoa aikaa. Kyllähän miehen pitää olla miehenkokoinen ;) .

Dd, tosiaan kumma tuo pullamysteeri! Kaverini tuumasi, että vika on siinä, että syön liian vähän pullaa, että määrä pitäisi tuplata. Ajattelin kokeilla tätä seuraavaksi :D . Se Caylus muistuttaa ehkä ihan vähän Catanin uudisasukkaita siinä mielessä, että siinäkin rakennetaan, kerätään resursseja ja haalitaan voittopisteitä ukkoja asettelemalla. Ainut vain, että pelissä ei ole noppaa ollenkaan eli tuurin osuus peliin on minimaalinen, kyse on vain taktiikasta ja taidosta. Ei ole siis kiva, jos huomaa olevansa muita tyhmempi... mutta mullehan ei tietenkään niin käy :D . Koiramamma ilmoittautui pelihulluun porukkaan, kiva =) . Varmasti voittaisit meikäläisen Ubongossa 100 - 0, sillä en usko, että avaruudellinen hahmottaminen on oikein meikäläisen vahvuuksia, vaikka en peliä olekaan pelannut.

Meillä muuten myös on kovaääninen kakara! Herranen aika miten se jaksaakin kirkua! Ei viitsi ihan korvan juuressa sitä edes pitää, silloin kun heittäytyy kovalle kiljahtelupäälle.

Niin, ja myöskään meillä ei käännytä vielä. Poika ei osoita kovinkaan suurta mielenkiintoa kääntyilyyn, mutta yrittää jo mahallaan sen sijaan tehdä ryömimisliikkeitä ja lopulta turhautuu ja aloittaa kiukuttelun. Tietääkö muuten joku, että onko siinä perää, kun sanotaan että tytöt kehittyvät nopeammin kuin pojat?

Nyt tän pitää ruveta hommiin. Illalla on lautapeli-ilta ihan ventovieraiden kanssa. Tarkoituksena perusta lautapeliseuran alaosasto tänne Lahteen, katsotaan, miten käy. Odotan kuitenkin innolla :D .

Viikonloppuja kaikille :wave: !

väpä ja Vilho, 4, 5 kk :heart:
 
Terve!

Pikaseen piti kommentoida Väpälle, että kyllä tytöt kehittyy nopeammin kuin pojat,ainakin tossa 5-6 vuodesta alkaen, mutta en ole eroa huomannut vauvaiässä. Mulla kun on kaksi poikaa, iät 9 ja 2v ja tyttöjä neljä, 4v, 6v, 8v ,ja sitten matilda.
Niin kyllä meillä monessa on kehittyneempi tuo 8v tyttö kuin 9v poika....

Miia....toinen jalka ovella....Matildan ja muitten muksujen kera
 
moikka moi!

koiramammalla on samanlaiset painonpudotushaaveet kun täälläkin, ainut vaan että mulla on siihen lähtöpainoon sellaset 5 kiloo, ja sit siitä vielä se 5 kiloo... :whistle:

nawi me käytiin juhlistamassa isännän kanssa vuoden vaihtumista, ja anoppi oli meillä poikaa hoitamassa. Hyvin oli mennyt, eikä äitikään koko aikaa mietiskellyt miten kotona sujuu!

mamitus2 teidän "kääntyilyt" kuulostaa tosi samalta kuin meillä. Selältä mennään kyljelleen, mutta ei vielä ympäri. Masultaan pyörähtää selälleen melkein päivittäin, mutta todella hitaasti kenottaen :D

Aloiteltiin sitten kuitenkin ne soseiden maistelut kun alkaa meitä vanhempia sen verran väsy painamaan. 3 päivää annettu bataattia, ei suurempia puistatuksia saanut aikaan. yöt on menneet ehkä jopa pahemmaksi ja nyt on heräilyä jo alle tunnin välein. Itkemäänkin herää useimmin. Voisikohan olla hampaita tulossa?? Joillain olikin jo niitä tullut!
uskaltaisikohan sitä antaa [/b]puuroa enne tuota 5kk ikää? Monella oli siitä ollut apua noihin yöuniin. Voiko ihan tavallista kaurapuuroa antaa näin pienelle, vai pitääkö se olla jotain jauhetta?

lizard salille haluan minäkin! Ei vaan nyt taida olla ohjelmistossa äiti-vauva jumppia meidän salilla, mitenköhän sellaisessa onnistuisi käymään?

Mä en kohta enää uskalla poistua kotoa mihinkään "ihmisten ilmoille" vauvan kanssa kun nykyään se saa aina himmeet raivarit esim. ostoksilla. Ja sitten ei auta mikään! Ei suostu nukahtamaan vaikka väsyttäisi, eikä syömään tissiä imetyshuoneessa :headwall: Helpompaa siis kotona vaan olla.

Meille hommattiin eilen sellainen
bumbo-sitteri, ja siinä näyttää viihtyvän jonkin aikaa itsekseen. Kovasti haluaa tarttua leluihin, mutta harmistuu itkemään kun ei ne pysy vielä kunnolla kädessä :/

Kuinka usein muuten kylvetätte vauvaa?

Nyt pitää lähteä viihdyttämään naperoa! :wave:

Meripihka ja apina 4kk 1 vko
 
Kirjotin jo pitkät pätkät ja sitten onnistuin hukkaamaan sen :xmas:, no uutta yritystä, kun vaan muistais mitä kirjotin...

Kalle on päikkäreillä, ollut kohta 2 tuntia, joten sisällä nukkuttujen päikkäreiden ennätys mennyt rikki jo hyvän aikaa sitten :D, taitaa olla poika parka vähän kipeä, kun ääni on kähinää ja vähän tukkoisen kuuloinen muutenkin on tuo nuorimies. Lääkärissä käytiin tiistaina (ihan vaan äidin mielenrauhan armistamiseksi), eikä siellä mitään kummallista löytynyt. Korvat oli siistit ja tulehdusarvoissakaan ei ollut mitään sanomista. Höyrytystä käskettiin kokeilla ja nyt meillä onkin "höyryteltta" viritetty vaunuihin. Vaunujen päällä lakana ja lattialla ilmankostutin.

Painoa oli meilläkin 5kk neuvolassa yli 8kg, ja samaa rataa jos jatkaa kasvua niin 6kk neuvolassa mennään yli 9kg. Tosin yhden tuttavan tyttö on nyt jo yli 11kg, ja hän on pari päivää Kallea vanhempi, joten pieniähän nämä meiän mussukat vielä on :whistle:

Eipä kääntyillä meilläkään. Jalat on alkanu heilua ilmassa ja varpaita tavoitellaan kovan ähinän ja puhinan kera. Ollaan miehen kanssa naurettu että Kallella ottaa maha vastaan tuossa varpaiden tavottelussa, sen takia se kuulostaa niin kovin isotöiseltä :LOL:

Syöttötuolina meillä on ihan perinteinen puinen tuoli. Jospa sen kanssa pärjättäis. Kunhan poitsu kasvaa isommaksi niin tuodaan mummolasta sitten sellainen versio minkä saa taitettua pöydäksi.

Ulkona olis tosi kaunis aurinkoinen ilma, mutta pakkasta on sen verran että en viitsi tuota meiän kähisijää viedä ulos. Joten katsellaan vaan ikkunasta auringonpaistetta :/

Nyt pitää mennä syömään jotain kun tuo ukkeli vielä nukkuu :wave:

Tässä vielä meiän palloposki 2 päivää vaille 5kk
http://www.aijaa.com/v.php?i=3493129.jpg

Miten ihmeessä sen kuvan saa suoraan näkymään :headwall:
 
Mitzy pohti itkaria. Meillä on Philips (saa mm. tavallisesta marketista) ja ihan hyvin on toiminut pakkasessakin. En tosin lukenut käyttöohjeita (tyypillistä...) joten en edes tiennyt varoa. Ongelmia ei kuitenkaan ole ollut. Oliskohan -10 ollut kylmin missä olen poikaa ulkona nukuttanut.

Täällä on nyt viikon verran käännytty selältä mahalleen. =) Reilun viikon ähisteli ensin kyljellään ja suuttui kun toinen käsi jäi aina alle mutta sitten yks kaks kiepsahti kokonaan ympäri. Mahalta takaisin kääntymisen on tyystin unohtanut (?) ja huuto on kova kun tahtoo takaisin lähtöasentoon. Sätkii naama alustassa kuin viimeisessä hädässä. =)

Kiinteitä ei olla edelleenkään harkittu, tissillä mennään. Hyvin taitaa riittää maito ravinnoksi kun ei ole suuremmin edes syöntivälit lyhentyneet. Alkuviikosta piti jopa reilun 6 tunnin tauon, kun päätti yllätykseksi nukkua 5 h päikkärit. Sillä välin olikin sitten toinen tissi mennyt tukkoon... onneksi nyt on helpottamaan päin. Tukalaa oli kyllä muutaman päivän. :/

Hoitoon antamisesta ollut myös puhetta. Meillä ei ole ollut kuin isällään kun olen käynyt jumpassa. Maaliskuun puolivälissä olis tarkoitus jättää mummon kanssa illaksi kun menemme teatteriin...

Hassua miten sitä ennen syntymää ajatteli, että kyllähän sitä hoitoon voi jättää ja omia menoja olla. Nyt ei kuitenkaan raaski juuri tuota jumppaa pidempää aikaa olla erossa... Eroahdistus iskee tässä tapauksessa kyllä äitiin ennen kuin poikaan. :p

Mukavaa vkoloppua jokaiselle!

Nuppu ja poika 4,5 kk
 
Heippa pikaseen!

Meillä on Philipsin perusmallinen itkuhäläri jossa on toi lämpötila suositus ni mä oon kyl käyttänyt aina talvellakin sitä vaikka on pakkasta-ainoastaan esikon aikana ku oli -20 c ni se alko reistailee... :D

Meillä on kyl joku yliliikkuva tapaus kun tosiaan pyörii/mönkii/ryömii ympäriinsä-ja on löytänyt jalkansa!!!
Oi sitä riemua kun saa oman varpaansa suuhun! :LOL:

Ja ihan hirveetä mekkalaa pitää; kirkuu/raakkuu/jokeltaa erittäin kovaan ääneen-varsinkin silloin jos häntä ei huomioida...

Mäkin olen antanut kasvis ja hedelmä sosetta jo useampana iltana koska on osoittanut niin suurta mielenkiintoa syömistä kohtaan.

Se että onko se vaikuttanut yöunen pituuteen ni tuskin.

Nukkuu edelleen sen 4-4 1/2 tuntia pisimpään sitten syö ja sit taas toiset 4 tuntia.

Sen huomaan että jos rintaa antaa harvemmin eli meillä syötöt menee suunnilleen näin: aamulla 10.00,sit 14.00 ja päikkäreille,päikkäreitten jälkeen joskus 17.00-18.30 aikoihin ni sit ku syö vasta 21.30 vikan kerran ni rinta on aika täynnä ja ku syö molemmat ni on aika täynnä ja nukkuu tuon pidemmän pätkän paremmin.

Kun jos ollaan vaikka liikenteessä ja päikkärit on lyhyemmät ja/tai useissa pikku pätkissä ni sit syöki useammin ja sit rinta on tavallaan "tyhjempi" ja sit usein käy niin että herää jo parin tunnin päästä syömään yöllä...en tiedä ymmärskö joku mitä tarkotin mut ns. syöttövälien pidentäminen/rytmittäminen on auttanut.

Esikko oli ilta-tankkaaja,tämä neiti taas ei ole sitä! ;)

Mun bestis sai eilen kans tytön(sillä on kans poika esikoinen)

:heart:

Meilläpäin tuppaa näköjään menemään niin että esikoiset on poikia ja tokat tyttöjä... :D

Meillä on huomenna 6-vuotishääpvä ja mennään stadiin sitä juhlistaa-tullaan kyllä yöks takasin tuon tissittelyn vuoksi mutta kerran joutuu kyllä neiti pullosta syömään...saas nähdä kuinka käy!

Kaikille tasapuolisesti hyvää viikonloppua!!!!(mun sokeriton kuukausi loppuu huomenna!!! :attn: )

Jouskari&neiti viikon päästä 5kk :heart:

Niin ja tosta kylpemisestä...mä vedän tän pinon "pohjat"!Meillä neiti on kylpenyt ammeessa 4 krt. :ashamed:
Vähän sama juttu oli esikoisenki kanssa..meil on pieni ahdas kylppäri/wc ja ergonomisesti kylvetysasento on mun mielestä itelle tosi hankala...eli meillä "kylvetään" pesualtaassa/mun kanssa suihkussa...
 
Meripihka meillä on sellanen vesipeto, et kylpis vaikka koko ajan... Mut pääosin 2-3x viikossa kylvetään, meillä kun tuo iho kestää sen. Ei tartte öljytä/rasvata ku kerran viikkoon. Poskiin kyllä pitää laittaa rasvaa vähän useemmin, kun ilmeisesti pakkanen "panee" niitä. :D

Mitzy :wave: täällä oli se toinen EI NIIN SIRO-lapsi :LOL:.

Koiramamma ihanaa tosiaan kun on jollain muullakin iso lapsi, musta tuntuu välillä et oonko syöttäny jotai erikoista tolle tytölle ku tuntuu vaan kasvavan...
Meillä on neiti kans tyytyväinen lapsi, nukkuu 22-06, syö ja nukkuu vielä pari tuntia, eikä turhia kitise muutenkaan. Oisko pontta vanhalla sanonnalla et: "lihavat on lepposia"? =)

Meillä ei käännytä myöskään kuin kyljelleen, mahallaan "möngitään" eteenpäin aina kun mahdollista, muutamia kymmeniä senttejä kerrallan, et ei mitään maratonmatkoja vielä.

Monet on miettiny tota kääntymistä, meidän kummityttö (8kk) kävelee jo tukea myöten ja seisoo ilman tukea, mut ei edelleenkään osaa kääntyä kuin vatsalta selälleen (oppi sen puolen vuoden iässä), selältään vatsalleen ei oikein ota onnistuakseen. Heillä neuvolatäti lohdutti et jotkut vauvat on vaan sellasia et ne jättää jotain välistä oppimatta kun on niin mahoton kiirus eteenpäin!

Hoidossa meidän neiti on ollu anopilla pisimmillään 8 tuntia, kun tehdään remppaa talossa ja haluu itekki päästä tekemään eikä vaan komentelemaan...
Helmikuussa ois tarkotus viiä yöks anopille et päästään isukin kanssa viihteelle...;)

Jaahas, kutsu kuuluu, johan se on kolme tuntia vetänykki unta!

Liiko ja Anni reilu 4,5kk
 
Sanonko et Prkl... ei jaksai taas yhtään baarivaari on radalla jälleen, on sitten ollu kokonaiset 3 viikonloppua kotona ja yhet niistä oli ristiäiset. YH:na mennään..lisäks herra on niin itteensä täynnä et muista viis!!!! Tää tyttö lähettää nyt hakemuksen asunnnosta kaupungille.
 
Kiitos kaikille maitotiedoista. Jätetään maidot vielä pakkaseen ja mietitään tyhjennystä vasta parin kuukauden kuluttua.

Lasit löytyi sängystä. Onneksi löytyi varalasitkin. Muuten olis ollut orpo olo..

Nappisilmä: jos maailmasta jotain pitäis kitkeä pois niin se on alkoholi. Liian monta elämää on tuhoutunut sen vuoksi. Jaksamista!

Käytiin Piipiäisen kanss hakemassa esikko tarhasta rintarepulla. Eilen ei olleet posket punaiset mutta tänään kyllä. Toivottavasti punotus johtuu vain syömistäni manteleista.. Kai se siihen viittaa kun vasta aamulla alkoi punottamaan. Ja esikko oli nukutettu päiväkodissa :( joten hän meni nukkumaan vasta puolen yön jälkeen. Siihen mennessä Piiperöinen oli jo kaks kertaa käynyt tissillä ja klo 4 kun mies tuli nukkumaan oli puolen yön jälkeen jo 4 tissinsyöntiä.

Tuo pikkuneiti muuten vääntää itsensä istumaan.. sitterissä ja sängyllä jos on ollut tyynyillä tuettuna. Ja itku tulee heti, jos ei näe äitiä.. Jos on joku kangas lähellä niin hän yrittää vetää sen päälleen eli pukeutua siihen. Ja sitten kun vetää kankaan alas ja kurkkaa sen takaa on huippukivaa.. Näin meillä vietetään peruuntunutta ulkoilupäivää. Siellä on liikaa pakkasta, jotta esikon vois viedä ulos.

Mizy ja muut refluksista kärsivät, pulauttaako teillä vauvat pieniä pulautuksia kun makaavat masullaan lattialla? Pulauttavatko muiden vauvat samoin? Mietin tässä, että onko se normaalia vai ei. Esikoinen teki siis ihan samoin ja oli kurjaa kun kaikki matot ja vaatteet oli sitten porkkanapuklussa. Jos tuo pulautus ei kuulu kuvioihin niin taitaa taas meillä olla refluksia.
 

Yhteistyössä