***SYYSMASSUKOIDEN 2008 MUSSUKAT***

huomenna ei onnistu mutta ens maanantaina vois onnistuakkin!
meillä on äidin hoitajat nyt niin paljon poissa että mun pitää olla siellä melkeen joka päivä klo 14 ja yleensä tiedän sen vasta aamulla joten varmaksi en voi luvata :headwall:

nyt puuron keittoon joten myöhemmin lisää :flower:
 
Kyselenpä nyt neuvoa ja mielipiteitä teiltä joilla jo useampi lapsi. Eli siis meillä on pojalle isomman istuimen hankinta menossa ja olemme (vertailujen ja pähkäilyn jälkeen) mieltyneet Britaxin Multitechiin. Onko kellään käyttökokemuksia ko. istuimesta? Myös Brion Zento, Britaxin Twoway Elite ja Hts Izi Kombi (kirjoitusasu?)oli harkinnassa, onko näistä kellään kokemusta? Kaikki hyvät ja huonot puolet esiin =) .

Isäntä on kahlannut aika monet testit ja vertailut läpi joten niitä ei kannata linkittää, käyttökokemuksia olemme vailla :flower:
 
Niihu: Meillä on Two Way Elite. Esikko istuu siinä mielellään ja varmaan kouluikään asti se tulee olemaan hänellä käytössä. Just siirryttiin pois 5-piste asetuksista. Saatiin tarhakaverin vanhemmilta Piipille Zento joka oli jäänyt heidän tytölleen (4kk esikkoa vanhempi) pieneksi. Näillä käyttökokemuksilla olemme siis tyytyväiset Two way eliteen jossa Piipiäinen istuu sitten sen jälkeen, kun se jää esikolle pieneksi (Zenton jälkeen). Meillä on myös Actan joku kirpparilta ostettu istuin toisessa autossa mutta se jää kohta lyhyeksi esikolle. Piipi saa sitten sen ja esikko menee kakkosautossa pallille istumaan.
Two way eliten huono puoli oli se, kun vaihdettiin se naama eteenpäin ja kallistettiin sitä niin esikko ylsi potkimaan ikkunan avausveiviä ja avasi ikkunaa muttei saanut sitä sitten enää kiinni.

Parin vuoden takainen TM:n testi nosti tuon two way eliten yllättävän korkealle eli emme ole lainkaan olleet huolissamme kun siinä lastamme kuljetamme. Ja nykyisin kun vain toisessa autossa on ikkunan avauskahvat niin sekään ei ole suuri ongelma enää.. ja pari kertaa kun iskin jarrut pohjaan ja tyssäsin matkan ikkunan avaamisen jälkeen niin eipä ikkunaa edes yritetä enää avata.

Unohdin sanoa, että meidän lapset ovat molemmat nollakäyrillä pituuden ja painon suhteen eli täsmälleen keskimittaisia ja -painoisia. Vaikka se esikko aloitti heikommin.
 
Niihulle tulin vastailemaan pikaisesti....
Me hankittiin kaukalon jälkeiseksi istuimeksi pojalle tuo Britaxin Two-Way-Elite ihan puhtaasti hinnan perusteella. Saatiin se Vauvatalo Johannasta hintaan 189e, kun muut vastaavan kokoiset maksoivat pitkälti yli 200e ja jopa 300euroakin. Ei olla vielä asennettu autoon, mutta tällä viikolla asennetaan, kun alkaa olla tuon kaukalon kanniskelu vaivalloista minulle välilevypullistuman takia. Varsinaista kokemustaei siis vielä ole, mutta vaikuttaa toimivalta, ainakin istuinta voi käyttää selkä ja/tai kasvot menosuuntaan.
Isäntä noita kilovaatimuksia vaan noissa isommissa istuimissa protestoi, kun meidän pitkä pikku-ukkeli ei mahdu enää kaukaloon, mutta painon mukaan ei saisi vielä isompaan istuimeen laittaa. Siinä kun rajana on 9kg....

Aurinkoista päivää kaikille!
Halajan siivoamaan parveketta!
Mamitus2
 
Eli ensi maanantai voisi olla hyvä tapaamispäivä,kun tänään ei olis päässyt Tinii eikä Jouskarikaan.
Toiv maanantai pääsisi mahd moni?eli 20pv ja klo 13.

(ja sori etten kommentoi mitään muta...en ehdi...oon kyl pikaseen lukassut jutut)
 
mamitus mekin ollaan siirrytty jo kaukalosta pois, poika ei paina yli 9kg, 8kg paino kun siirryttiin mut juur pituuden takia kun pää alko tulla kaukalosta yli.eihän se voi olla mitenkään turvallista!
meillä eeti sai eemun vanhan istuimen joka on miehen veljenpojan vanha,merkistä ei tietoa mut joku Britax taitaa olla...eipä valittamista.aika huonot sivutörmäys suojat kyllä..
Esikoiselle ostettiin semmonen turvavyöistuin joka on kyllä aika iso vielä..saa luvan mennä kuitenkin, siinä selkänojan sai irti että tuli se pallikin. (heh, palli.halvat huvit :D)
nyt kouluun :wave:
 
:wave:

Nopeesti ennen ruokaa...
Annin sydämen eteisväliseinässä ollut reikä on umpeutunu!!!
Ihanaa, neiti sai terveen paperit! Eihän se reikä ole mitenkään menoa haitannut ja kuulostaa pahemmalle ku oikeesti on, mut kuiteski ... =)

Mamitus2, kiitti onnitteluista, ei todellakaan oo tällai taantuma-aikana helppoo saada töitä. Oli kuin lottovoitto meille!!

Mä kävin kokeilee miten neiti mahtuu istuun noissa tuvaistuimissa, toi HTS izi kombi oli tilan puoleen paras, ei kyl sivutörmäyssuojat ollu niin hyviä, mut muuten likka tykkäs siinä olla.
Sit kokeilin sitä britaxin multi-techiä, siinä mahtu olemaan kans, mut joku tökkäs, jalkatilaa ei hirveemmi ollu ylimäärästä...
Gracon mikähänlie uutuusjuttu oli ihan jees, ainut et istuma-asento oli jotenki pysty ja pääntuki aika kapee...

Alkaa oikeesti pää hajoomaan ku pitäs saada ennen kuun vaihdetta istuin tolle... Ei auta ku jatkaa metsästystä...

Ai niin, lääkärikäynnillä otettiin mitat, 74cm ja 11225g... "pikkuneiti" B)

palaillaan, nyt syömään!!!

Liiko ja Anni reilu 7kk
 
Morotusta pinoon

Kiva kuulla kehäkukankin kuulumisia! Tsemppiä raskauteen, johan kohta olet puolenmatkan krouvissa. Onneksi ei itse tarvitse olla raskaana :D , oli se sen verran tympeetä touhua.

7 kk mittoja käytin Vilhon kanssa viikko sitten hakemassa: pituus 69 ja paino 8700g, pipo muistaakseni 45 senttiä. Taitaa olla aika keskimääräinen jantteripantteri siis.

Onnittelut minultakin Liikolle miehineen :flower: . Upeeta, että työpaikka järjestyi!

Paranemisia sairastelijoille! Täällä ei olla vielä sitä "ihanuutta" koettu vaan kaikki tulee olemaan sitten ihan uutta, kunhan joskus poju sairastaa ;) . Kylläpä meikä onkin taas nerokkaan lennokkaalla tuulella... En vaivaa teitä enempää vaan painun harrastusten pariin, joita mulla kuulemma on miehen mukaan aivan liikaa :whistle: .

Mites muuten painonpudotus on sujunut? Ite uhosin pudottaa kesän alkuun mennessä 10 kiloa, mutta hiljaista on pidellyt... en o uskaltanut etes vaa'alla käydä. Aurinkoisista kevätpäivistä saan toivottavasti energiaa aloittaa projektin vihdoin. Ai että kevät on ihana :heart: !

Ai niin, unissaan huutamisesta piti vielä kommentoida, että meillä se oli ensimmäiset 4 - 5 kk jatkuvaa ja poika tosiaan heräsi ja rauhoittui uudelleen nukkumaan sitten sylissä. Nyt on onneksi ohi moinen, tiedä häntä, mistä sitten johtui.

väpä ja Vilho, 7 kk ja 5 päivää :heart:
 
Aurinkoista päivää! :)

Mitähän kasikkea mun piti kommentoida.

Turvaistuin asiaa. Meillä on kans poika niin pitkä, että kaukalosta oli pakko luopua jo kuukausi sitten ja edelleenkään poju ei paina yhdeksää kiloa. =) Pää keikkui kaukalon ulkopuolella, niin pakkohan siitä oli luopua, tiedä sitte onko tää nyt sitte vaarallusta, kun se painoraja on kuitenkin sen yhdeksän kiloa.
Meillä on käytössä joku Britax, jonka saa käännettyä, taitaa siis olla toi multi-tech. Ollaan tykätty ja pojukin tykkää siinä istua.

Painonpudotus ei täällä ainakaan ole onnistunut. Melkein jo sain homman vauhtiin ja sitte tuli pääsiäinen ja suklaamunat. hmmm, tarttis taas alottaa karkkilakko.

Meillä poju harrastaa tota unissaan huutamista joka yö. Se on ihan kellontarkkaa toimintaa. Jos huutaa kaksi kertaa niin se tapahtuu yhdeltä ja viideltä. Joskus käy myös niin että huutaa vain viideltä. Tämä siis alkoi sen jälkeen, kun hän lopetti yösyömisen. Ei huuda nälkäänsä kuitenkaan, koska rauhoituu ilman syömistä, tosin siihen saattaa mennä puolikin tuntia. Kuitenkin rauhoituu tissille, mutta sitten ei maistu aamupuuro, joten tissiä en ole enää antanut. Hankalaa, kun ei oikein tiedetä mitä pitäis tehdä, että ton sais loppumaan. Niin ja meillä ei tuttia syödä, ei ole ikinä ymmärtänyt sen päälle mitään. =)

Siinä nyt varmaan tämän kertaisia asioita. Nyt pitää mennä ottaa unet, että jaksaa taas.

garol ja Viljami, 7kk ja 3 päivää
 
Huomenia, päivää!

Väpä lohkaisi sitten oikein vitsin tuolla edellisellä sivulla... Että painonpudotusta....
Juu, reilu kymppi olisi edessä, mutta ei nyt kyllä jaksa panostaa vielä. Kokeilin tuossa jokin aika sitten aloitella ja 4kg lähtikin, mutta sitten tuli tosiaan tämä pääsiäinen ja namit... Jaiks!
Ja minulla on tuo välilevypullistuma siinä jamassa, että en aina pääse edes omin avuin sängystä ylös, joten ei paljon lenkkeillä meillä ei :ashamed:
Ehkä sitten kesällä tai syksyllä tai talvella tai.... Jospas ne kilot lähtisikin ihan itsekseen? ;)

Nyt pullia pyörittämään ja ikkunoiden pesuun!
Kevättä rintoihin, mammat!
Mamitus2
 
Hellurei!
Aina tulee teidän kirjoituksia lueskeltua, mutta harvemmin kirjoiteltua. Ja sitten ei muista kommentoida juuri kelleen mitään...

Kiinnitin huomiota tuohon huutamisjuttuun. Pääsiäisen aikaan aloitettiin systemaattisesti jättämään yösyöttöjä pois/vähemmälle, ja nyt on tosiaan tullut kuvioihin tuollaiset huutamiset. Ja nyt en tarkoita nälkähuutamista/tissin lohdun kaipuuta, jota ilmeni parina ekana yönä, vaan sellaista yhtäkkistä karjahdusta, johon varmasti herää itse. Meillä ei poika jää valvomaan siitä, mutta tarttee kyllä uudelleen nukahtamiseen sen, että aikuinen koskettaa ja/tai laittaa tutin suuhun. Ja kun on itse taas päässyt uudelleen uneen, tulee uusi karjahdus. Yleensä nämä tapahtuu aina aamuyöstä. Alkuyön n. kuusi ekaa tuntia nukkuu tosi rauhassa. Ja usein karjahdukset itseasiassa tuleekin vasta syönnin jälkeen, eikä siksikään liity ruoan puutteeseen. Jostain muistan lukeneeni, jotta vauvan uni muuttuu likemmäksi aikuisen tyyppistä unta noin puolen vuoden huitteilla ja että juurikin aamuyöstä uni alkaa olla katkonaisempaa. Ja unia käsittääkseni näkevät, joten olisiko noissa syitä? Tiijä häntä, mutta on kieltämättä hitusen rasittavaa, kun herää useaan otteeseen yössä karjuntaan.

Painonpudotus, hmmm. Minullehan ei jäänyt kuin nelisen kiloa ylimääräistä, mutta sepä jäikin tuohon sitten jämäkästi. Itse asiassa näyttäisi olevan noususuhdanteessa... Mutta syynä on kyllä yksinomaan oma selkärangattomuus. Kuinka helkkarissa kaikki herkut maistuu niin hyviltä nyt??? Onko se sitä, että vaikka suht hyvin saakin yönsä nukuttua, on silti unien katkonaisuuden vuoksi aina hitusen väsynyt ja sitten sokerilla on helppo nostaa mielialaa ja virkeystilaa nopeasti -ja niin pettävän ohimenevästi. Paremmin varmasti jaksaisi, kun haukkaisi porkkanaa ja lähtis ulos. Ärsyttää oikein oma tämän hetkinen laiskuus ja selkärangattomuus!!!

Kerron teille myös salaisuuden. Kun saatiin muutamien mutkien kautta tämä rakas poikanen, ajattelin, että koskaan en enää tule potemaan vauvakuumetta, vaan että poitsu riittää meille mainiosti ja on sitten vaan iloinen yllätys ja kiva lisä, jos joskus lisää lapsia tulisi. Hjust. Nyt mullon ihan helkkarinmoinen vauvakuume! Ja melko selkeesti on miehelläkin. Ja mää en halua olla vauvakuumeinen! Siinä tulee sellasta turhaa toivomista ja odottamista, ja jopa yrittämistä, sen sijaan että elelisi tyytyväisenä tätä päivää ja antas elämän tuoda tullessaan, mitä tuo. Mutta minkäs teet, hyrisee, tahtoo olla raskaana taas!

Lizard + poikanen 7kk 1pv
 
Garol ja Väpä:
Oli se paino jo vähän pudonnut, noin 3 kg, mutta en tiedä mitä pääsiäinen asialle teki. Ainakin tämä munaton ja vehnätön ja karkiton ruokavalio vähän auttoi mutta liikuntaa ei ehdi tulla tarpeeksi.

Muka kiire jatkuvasti.. Piipe ei suostu nyt nukkumaan päikkäreitä ja öisin kyllä kömpii meidän sänkyyn tissiä hakemaan. Edelleenkään en saa kuin kostutettua soseella huulia eli jos päivässä menee 1 tl ruokaa niin se on paljon. Ja jos tissimaitoa saa pullosta neidin suuhun niin hän vain ihmettelee suu auki ja valuttaa kaiken pois.
 
Nopsaan luin taas jutut läpi ja en muista mitään, mutta koetan jotain turista iloksenne :ashamed: :D

Vauvakuume aaltoilevaa liikettä täällä. Välillä ajattelee ettei yhtään enää ja taas toisena päivänä (kuten tänään) huomaa haikailevansa taas sitäkin aikaa. Tosin tää selkä nyt sit pistää miettimään tota asiaa kans, että milloin sitä uskaltais ees alkaa miettimään.

Josta sitte päästäänkin painonpudotukseen :ashamed: juuh...ei oo mitään lähteny ja herkut maistuu hyvältä :ashamed:

Täällä kans pakko alkaa miettii, että mikä istuin ja kenelle se sitte hommataan, kun nyt on isommalla pojalla käytössä tuo Britax two-way, mutta oon sitte miettinyt että hommataanko hänelle turvavyöistuin ja Nemo laitettais sitte tohon two-wayhin vai antaako isomman olla sitte tossa ja hommattais nemolle joku. Vaikeeta vaikeeta ja kun meilläkin tota porukkaa on koko auton täydeltä yleensä, niin toi two-way on kätevä, kun sen saa siihen takapenkille keskelle, mutta sitte kun sen kääntää kasvot menosuuntaan, niin sitte sitä ei siihen saakaan taas. Myös auton vaihto sellaiseen tila-autoon on ollut mietinnässä, mutta mistäs sitte rahat siihen. Lotto vaan vetämään :whistle:

Ihana tosiaan kuulla, että Kehäkukan raskaus-aika sujuu siellä hyvin :heart:

Unissaan ei meillä ihmeemmin huudeta, paitsi, että edelleenkään ei Nemo osaa päättää, että syödäänkö yöllä tissiä vai ei, eli vaihtelevat yöt täällä sen suhteen. :)

Mutta aurinkoisia päiviä kaikille =) B)

Katjuska ja Nemo7kk11pvää

Meillä muuten istutaan nyt aika tukevasti, mutta usein viel kellahdetaankin vauhdilla...
 
Hei kaikille!
Piti tulla kommentoimaan tuota istuin asiaa...
mekin pähkäiltiin istuimen kanssa melko kauan ja sit ostettiin Akta Graco Duoflex XTP.
Ja on todella hyvä istuin ollut neitille.Hyvät sivutörmäystuet pään alueelle ja menee n.5/6v asti.
tuossa ois linkki kuvaan...
http://irc-galleria.net/blog.php?nick=Puuma77&beid=29379130
Ja tuo väri on todella ihana...sattuu sopivasti sopimaan auton väriin... :)
Liikkumisesta...
Meillä Janiina peruuttelee ja hakee konttausasentoa....istumaanki yritetään nousta aina kun vain jostain sen verran tukea saa... :D

Neitillä ollut kova yskä ja nuha useamman viikon ja pitihän sitten käydä niin että meni korviin tuo nuha ja nyt on kumpiki korva tulehtunu...Noh käyhän se näinkin ettää kun lomailemassa ollaan että korvat tulehtuu.onneksi apu oli kuitenkin parin kilometrin päässä.ja lääkekuuri ilmeisesti puree kun ruokahalu on palautunut neitille.jes...

Meillä neiti alkoi suhteellisen aikasin yöt nukkuun ilman yösyöttöä.Neiti saattaa nukkua monestiki n14h ja sit käydään pikkusen tankkaan tissulla ja jatketaan unia 1-3h.
Meilä ei kelpaa tuttipullo eikä tutti muuten kuin vaunuillessa ja silloinki sitä vain pureskellaan.. :LOL: :LOL: alhaalle on tullut pari hammasta ja ylös näyttäis olevan tulossa.
Ruokailuista sen verran että meillä ei nyt niin ihan tarkkoja kellonaikoja ruokailluille ole kun me käydään ulkoilemassa niin paljon että se tavallaan sen rytmin sotkee.mutta iltapuuro pitää olla viim.puoli9 illalla ja sen neiti ite huomaa ilmoittaa....alkaa pieni muotoinen äänekkäämpi ääntely ja huutelu ja silmien hankkaus.Puuro syödään reippaasti ja sitten halutaan vielä tisukkaa päälle.Ja nukkumassa ollaan viimeistään klo22..

Ninnipo ja Janiina
 
väpäkö se huuteli painonpudotuksesta, (kehtaakki muistuttaa...) raskauden aikana tulleet 7kg on yhtä vajaa pudotettu.Vielä siis 4 kiloa tavoitteeseen, nyt kävi kyllä niin kuin monelle muullekin että herkut on pääsiäisen aikaan maistunut ja nyt ei pudotus oo jatkunut.Onneks ei kuitenkaan oo tullut lisääkään!
mees ny sääki tuomiolle et voidaa si kisata kumpi on eka tavoitteessa :D

Liiko hienoa että Annin sydän on kunnossa!kyllähän tommonen mieltä keventää.ja onnittelut tosiaan miehelles työpaikasta!Meillä mies on edelleen samassa paikassa mutta siellä nyt alko irtisanomiset...saa nähä osuuko ukon kohalle.

kehäkukalle suuret jaksut!
tosta vauvakuumeesta sen verran että mulla on vähän samoja aatteita kun katjuskalla toisena päivänä kuumetta kovastikin ja toisena ei.Tänäänkin teki mieli heivata varsinkin tuo isompi parvekkeelle ja ovet säppii |O on kyllä niin rasittava uhmis välillä että en ymmärrä miks toisen lapsen ees oon halunnut!mut sit taas toisena päivänä huomaan ajattelevani et josko syksyllä rupeis jo aatteleen kolmosta..tiiän kyllä et mies ei siihen suostu ja ollaan sovittu et nyt ainakin 3v odotettais mut silti.

lizard mä olen kyllä siinä samoilla linjoilla et väsyneenä herkemmin hakee sitä herkkujen tuomaa "lohtua".mä huomaan jopa suuttuvani jos ei oo sitä herkkua mitä haluisin tai jos esikoinen ei nukukaan päikkäreitä enkä saa herkkuhetkeä vietettyä (sen nähden ei kuitenkaan voi syödä kun sit sekin haluis enkä halua sille opettaa sikailujani :D)
mä olen kyllä muutenkin semmonen tunteisiin syöjä...

hexa mun on pakko kysyä, kuin sä nyt aijot sen työhön paluun järjestää kun ei pikkuinen suostu soseille?tuntuu varmaan tosi kurjalta kyllä vaikka onneks teillä siellä on jo yks syömisongelmainen niin ei ehkä tunnu niiin pahalta tilanne.

meillä nyt tosiaan ne allergiatestit ohi ja ens viikolla tulee tulokset, kuitenkin vehnä ja tomaatti on nyt ainakin selvitetty jo ihan kokeilemalla..heti tulee ihottuma ja alkaa tajuton pulauttelu.

hammaslääkärissä herra oli ihan kiltisti, isompi aiheutti hankaluuksia senkin edestä kun sorkki sen tuolin säätöjä :ashamed:

huomenna lähetään taas viikonlopuks anoppilaan ja sit mun alkaakin työt!!IIK!
kyllä sydäntä raastaa mut minkäs teet...onneks ei oo kun 5 viikkoa.vaikka lupauduin kyllä kesäks sijaiseks lastenkotiin, sen juur kestää kun ei oo töitä ihan jatkuvasti.

pitäis kai painua suihkuun, sit nukkuun.Eeti jatkaa vaan yöllistä syömistä/ähinää/masukipua/pulauttelua/tutin laittoa/jne. ja pisin unipätkä on se 2h..ehkäpä se vielä päivä paistaa tännekin kakkakasaan :kieh:

d. ja Eeti 7kk 1vko+
 
Jep joo, onnea Liikolle sydänasioista.

Daydreams: Me harjoitellaan nyt alkuun sitä, että Piipi istuu isän sylissä kun mä olen toisessa huoneessa. Ja sitten helatorstaita ennen olevana keskiviikkona on tiukat paikat edessä.. En tiedä, kuinka paljon mulla on plussatunteja jäljellä mutta jos keskiviikkona ja perjantaina voisin olla edes puolikkaat päivät (ja tehdä sitten vaikka takaisin jossain vaiheessa) niin voitais edes kokeilla tuota työhön menoa. Tavallaan hyvä, että siinä on se torstai välissä ja sen jälkeen viikonloppu niin nähdään millainen katastroofi se tilanne on. Mies on varautunut tulemaan Piipin kanssa useiksi tunneiksi meille töihin notkumaan jos vauva ei muuten rauhoitu. Paha vaan, että esikon tarha on suljettuna perjantaina niin häntäkin joudutaan raahaamaan mukana. Toisaalta työpaikan lähellä on hyviä puistoja ja leikkipaikkoja. Yritän just saada halvalla toista rintapumppua huutiksesta. Vai olisiko jollain lainata mulle pumppua syyskuuhun saakka? En nimittäin viitsi kantaa aina mukana. Teoriassa Piipi voisi oppia juomaan nokkiksesta tai pullosta tai mukista kotona. Ja jos oppii pullolle niin silloin ei ole mitään hätää, maitoa riittää ainakin siihen 1v ikään asti vaikka ei muuta söisikään. Hätätilassa voidaan työntää ruokaa suuhun ruiskulla (niin kuin nyt annetaan lääkkeitä ).

Muistatteko, kuinka panikoin teille ruokailuja ja kiinteiden aloittamista? En kylä olisi uskonut että se näin pahaa on..

Mutta tänään me tehdään retki lasten kanssa. Mies jää kotiin sairastamaan ja me lähdetään reissuun! Testataan vähän miten Piipi selviää rutiineiden muutoksesta ja esikko pääsee katsomaan vähän miltä linnat näyttää..
 
Tinii: Ihanaa, jos sen saisin. Palautan kyllä jos tulee sulle tarvis sille. Lähinnä tosiaan jos aamulla ei neitonen herää juomaan niin saisin rinnat tyhjiks ennen töihin lähtöä ja kotiväelle puuromaidot odottamaan. Nähdäänkö maanantaina?
 
Hienoja uutisia :heart: Liiko.

Mittamme...6kk neuvola(Niki 6.5kk),73.5cm ja 8500gr. Ja pojalla kauhee vauhti
, ympäri kämppää ryömii niin että matot pöllyää...ja ryömii muuten pahki seiniin ja kaappeihin...ja vetelee laatikoita auki, joihin yltää...
Nyt jo yli viikon ollut ihanaa; herännyt vain kahdesti yössä!!!!Molemmilla kerroilla annan velliä, kova nälkä hänel on yöllä. Milloin ihmeessä loppuu tuo yösyönti ....joku nukkuu 14h....aivan uskomatonta!! Siis meillä yöuni on n.10h plus ne parit heräilyt tuossakin ajassa. Myös päiväunet pidentyneet! Kestävät jopa tunnin ja muutaman kerran 1.5h nukkunut.Luksusta!
Mulla n.2.5kg-3kg matkaa ekaan neuvolapunnitukseen.(ja kiloja raskausaikana tuli 27.....vaikee käsittää tuota määrää vieäläkään..)Tavoitetta siis yht vielä pudottaa n.5kg. Mut tuo maha ei lähde, kun ei pääse urheilemaan. Minä tarvin ryhmäliikuntaa ja ohjaaja-piiskurin, en saa aikaiseksi kotona tehdä mitään. Mut pitäis järjestää hoitaja että pääsis liikkumaan, ja yks kerta/vk ei ole oikein mitään, 2krt/vk pitäis vähintään päästä.

Kokemuksen RINTAäänet,pliis kertokaa! Mulla imetys loppui siis 1.5kk sitten. Mutta oikeasta rinnasta tulee vieläkin maitoa jos puristaa. enkä yleensä puristelisi rintojani :LOL: mutta kun rinnassa on tuntunut sellaista "kivistystä" tms.niin olen puristanut ja silloin tulee vielää tiputellen maitoa.Oikeastaan aina jos kokeilen, maitoa tulee. HJÄLP.....en siis lypsä edes sitä siten ulos,puristan vain muutaman tipan ettei ehdistaisi. Onks tässä jotain mälsää nyt. Vasen on kuiva kuin ketun korva.

Hexa, mulla on Ainun sähköpumppu, haluatko lainata sitä? Ne osathan voi steriloida.
 
kuiva kuin ketun korva :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Nikin emo, pelastit mun perjantain!

Hexa tosiaan saat ehdottomasti, enkä varmasti tarvitse kun just ollaan lopetettu tissittely.
Mutta suosittelen kyllä lainaamaan tota Nikin emon ainun sähköpumppua jos vaan tykkäät niistä koska mä koitin sellasta ja se oli musta tosi ihana.
Mulle käy ihan miten vaan :)

Mä tuun ma jos vaan pääsen. Jos sovitaan treffit aiemmin, esim heti klo 12 jälkeen niin sitten ehdin olla hetken aikaa vaikka joutuisin lähtemään äidille.
Mun pitää taas olla klo 14 siellä Viikissä jos siis ei ole hoitajaa ja tällöin pitää lähteä klo 13.20 keskustasta bussilla.

Mutta sopikaa miten teille parhaiten käy ja katsotaan sitten päästäänkö me mukaan!

Mies on hunningolla joten puuron keittelyyn tästä jos lähtis.

Mukavaa viikonloppua kaikille! B)

Tini+ Ada 8kk +
 
Ja tuo Ainun sähköpumppu on myynnissä hintaan 30?. Mutta siis lainaan sitä Hexa sulle jos haluat ja myyn sitten vasta sen,mut jos haluut ostaa niin bueno. Tosiaan osat voi steriloida,mut eihän noi tissit yleensä niin likaiset ole ihmisillä =) Ja ennen vanhaanhan naiset imettivät muiden lapsia.....



tässä mittarimatoni kuvattuna 6kk päivänä 4.4 (jos vielä osaan laittaa tähän kuvan...saas nähhä)
 

Yhteistyössä