SYYSMASSUT '07 elokuussa

Alkuperäinen kirjoittaja tättähäärä2:
RÄPÄRÄLLÄ: tuo teidän tilanne on kyllä syvältä ja lähetänkin teille kaiken ylimääräisen hermokapasiteetin..(mikä ei just tällä hetkellä oo kyllä kovin paljo)

KAMMARI TOUHUT: suht tasasta ja rauhallista, mulla ainaki kun en tunne olevani mikään niin kovin kaunis(jos ny muutenkaan) jo tekee paljon tuohon halu puoleen. ja kyllä sekin rajottaa ku asennon vaihto kestää niin kauan et melkeistä unohtaa mitä pirua oltiin touhaamassa :LOL: :LOL:
no tasaantuuhan seki ku mahasta eroon pääsee ja saa paikat takasi johonki jamaan..

joku jutteli siitä et paastoarvot oli koholla ja kotona kuitenki ok.. pitääkö sun seurata vielä arvoja kotona ja minkä kokoista vauvaa teille on veikkailtu??

mulla ollu sokerit just samalla tavalla koholla ja ei ny ainakaan tällä tietoa tulossa mitään ekaluokkalaista.
nyt sipsien kimppuun ja tv:n eteen, ILLAN JATKOJA!!!

Mulla ainakin on noin, vauvasta ei tule kuitenkaan jättiläistä, painoarvio jos pysyy laskettuun aikaan niin 3,5 kg eli ihan normaali
 
Mahtavaa, että pippurimamma pääsi vihdoinkin tositoimiin! Onkohan musta kans tulossa joku ennustajaeukko - pippurimamma pyöri mun levottomissa unissa koko yön. ;) Samoissa unissa oli myös mam84, joka oli sitten vauvan nyt saanut.

:hug: Räpärällälle!

Napavirtauksista: Mun vauvoilta mitataan ne jokaisella kontrollikäynnillä, mutta en ole saanut yhdeltäkään lääkäriltä kiskottua ulos tietoa, mitkä on niiden raja-arvot. Viimeksi ne olivat 1.09 ja 1.05, jotka kuulemma ovat hyvät. Tai nyt muistuikin (ehkä ;) mieleen, että mitä pienempi arvo sen parempi.

Petipuuhista: Jaa, mitä ne semmoset puuhat on? ;)

Huomenna on äitipolikäynti, jännä nähdä onko nuo mun supparit saaneet mitään aikaiseksi. Kuopuksen kanssa alkoi tapahtua vasta käynnistyksessä..

Mukavaa sunnuntaipäivää,
Päivi ja Alma&Bertta rv36 :heart:
 
Huomenta kaikille

ja ONNEA Pippurimammalle

vitsit näin viikonloppusin sais nukkua pitkään kun mieskin nukkuu, niin ei, alkaa selkää särkeen jo aamu yöstä eikä asentoa taho löytyä. Yhen panadolinki otin mutta eipä tuosta ollu apua. Aivan sama oli sitte nousta ylös.

 
Pippurimammalle tsemppiä, hengessä mukana!

Mulla oli se paastoarvo koholla sokerirasituksessa, mutta sen jälkeen siis kaikki ok. En mittaile enää sokereita kotona ja neuvolassakin ollut aina pissassa miinuksella. Isoa vauvaa siis odotan, viikko sitten oli jo 3,5kg ja silloin viikkoja 36+6. Esikoinen oli myös iso...lienee sukuvika.

Kiitos kysymästä, silmä voi jo paremmin ja näkö palautunut normaaliksi. täytyy huomenna neuvolassa valittaa asiasta...
 
Eilen ihan oikeesti rupes tosissaan ottaa päähän tää olotila :headwall: päätin yrittää siivoilua ym..tehä jospa sillä lähtis tulee(tiedän ihan älytöntä kun la ei ole edes menny)mutta kuitenkin |O Siivosin oman kodin lattiasta kattoon,sitten mentiin kaverin kanssa kiertelee kauppoja,siitä sitten kaverille siivoamaan ja saunaan ;) No menin aikasin nukkumaan saunomisen jälkeen ja nyt heräsin...eikä oo tapahtunu yhtikäs mitään ...no joo
Nukuinpahan hyvät unet ja näin kyllä suloista unta: oli supistuksia,ei kivuliaita lähin sairaalaan,siellä sitten olin seisaaltaan kun ykskaks vauva tipahti ulos siinä kalvopussissa :LOL: oli kyllä mahottoman söpö vauva :heart: :heart:
 
Jihuuuuu! Tervemenoa PippuriMamma! :D :D :D
Onneksi se sun kärvistely loppuu kohta :hug: Ihanaa että kohta on nyytti sylissä :heart:

Itse olen nukkunut ihan mielettömiä määriä nyt.
Eilen heräsin aikaisin, mutta otin kyllä kaiken takaisin päivällä ja illalla.
Yön aikana nukuin sitten hienot 9 tuntia! :eek:
Luin että yleensä synnytyksen lähestyessä äiti virkistyy tai tuntee saavansa uutta energiaa... mutta täällä vaan väsyttää enemmän ja enemmän.
Toivottavasti poksahtais tässä piakkoin :saint:

Balik ja pikkuinen 39+0 :D :D :D
 
Vihdoinki pääsi hommiin kunnolla. Jo oli aikakin. :D Tsemppiä nyt sitte kovasti. Tai voihan se pieni jo olla sylissäkin asti tässä vaiheessa.

Mulla on varmaan joku pöpö iskeny. Oksettaa ja maha kiertää maailman ympäri koko ajan. Sisko just ilmotti, et tuo vielä tyttönsä meille hoitoon nyt. No saavat pennut sitte leikkiä keskenään tuolla pojan huoneessa. Jos ei ala sataa ni voisin ehkä koittaa raahautua pihalleki niitten kanssa sitte. Mut voi yök tätä oloa!! Äsken kävin oksentamassaki..Ei oikein tiedä kummasta päästä tulis paremmin..

No josko juominen auttais..Kylmää vettä kehiin..

Emmaliina ja Vusseli 38+

Se vielä, et tulevan kummitädin mukaan tämä syntyis tänään,mutta en kyllä usko. Olo on just sellanen,että tää ei tule ikinä. Ja just nyt kun oloki on näin heikko ni ei kyllä jaksaiskaan lähteä synnyttää.
 
Täällä vaan tylsistellään kotona. Ei oo mitään tekemistä, eikä kipeitä suppareita niin, että vois edes ajatella synnytyksen lähestyvän. Alapään luut vaan vihloo kipeinä :/ Onneks ens viikolla alkaa taas kaikki tv-sarjat niin voi edes löhötä telkun edessä. Joo, että tällasta "elämää" täällä vietetään :whistle:

Mikä teillä muilla raskausarpi tilanne? Mä jo luulin selvinneeni pelkillä raidallisilla rinnoilla, mutta tällä viikolla repes sitten mahakin. Ja tuntuu, että uusia arpia tulee sitä mukaan kun pikkukaveri tuolla masussa ponkee niin, että ritinä vaan kuuluu.

Tästä päivästä taitaa tulla oikea valivali päivä mun osalta :kieh:

Vilma ja papu 38+4
 
Tuli tässä mieleen tosta synnytyksen käynnistymisestä,älkää murehtiko oireitanne koska ei sitä koskaan tiiä milloin tarvii lähtä!! :D Se saattaa alkaa niin yhtäkkiä eikä välttämättä oo mitään isompia oireita sitä ennen :D Tiiän sen kokemuksesta enkä minä oo ollut mitenkään kipeänä edellis päivinä enkä synnytys päivänäkään vaan yhtäkkiä on alkanutkin supistamaan ja sitten ei muuta ku kelloa kattomaan kuin säännöllisiä ne on ;)
 
Aku
Jess!Kiva kun tuo pippurimamman nyytti päätti vihdoin haluta ulkomaailmaan.Niin kauan kaveri äitiänsä kiusas :heart:
Tsemppiä vaan kovasti synnytykseen ellei oo jo putkahtanut pihalle...

Jaa oliskohan
Balik seuraava?

Eipä mulla muuta tällä erää,lähden tästä jynssäämään vessaa :) siitä on muodostunut sunnuntaipäivän traditio kun ukkokin on töissä :kieh:
Voikaahan hyvin mammat!

T.Aku ja tyyppi 37+2
 
Pippurimamma: Ihanaa, että kaikkien kärvistelyjen jälkeen pääset vihdoin tositoimiin!

Räpärällä: Hitto ku kurja juttu, joko ootte saannu uuden asunnon? Korvaako vakuutus kuitenkin?

Seksistä: Kohtalaisen hiljaista on täälläkin. Sama oli esikoiseltakin nää viimiset viikot,(ehkä vähän pitempäänkin...) mutta kyllähän se tilanne toivottavasti taas korjaantuu. Ja onneksi meillä ainakin molempia huvittaa ihan yhtä vähän. =)

Oma napa: Eilen oltiin kirjaimellisesti koko päivä liikenteessä. Ja sen kyllä tunsi illalla. Olin niin kipee, että hyvä ku tuolilta ylös pääsin. Tuosta mahan alapuolelta olevista luista särki niin kauhiasti että tuntu ku oisivat poikki menneet. Nää kivut on ihan kauheita. Onko muilla? Onneks ne helpottuu aina yön aikana vähän, mutta kyllä tää olotila alkaa jo pikkuhiljaa kypsyttään. Turvonnut ku mikä, ja kävelee ku pingviini... :ashamed:

Jaahas...täytyy ruveta "laittautuun" että kehtaa lähtee ihmisten ilmoille. Torilla on sellanen lastentapahtuma, muumeja ym...

minttu-82 ja TaimiMainio 38+4
 
Tuli vaan sellanen mieleen, ku katoin tuota elokuisten listaa, jota ei syntyineiden osalta oo hetkeen päivitelty, että mites se meijän osalta hoidetaan... =) Meinaan että ois kiva ku se ois suht hyvin ajan tasalla niin lukee aina "tuoreita tietoja". En toki tarkota että jonku pitää kaikki aikansa siihen uhrata, mutta oishan se kiva jos vähän kärryillä pysyis. Toivottavasti joku tajus mitä tarkotin, enkä esittänny asiaani turhan tökerösti... :ashamed:
 
Iik, onnea Pippurimammalle ja voimia koitokseen

Ja Räpärällälle :hug: toivottavasti asuntotilanne hoitoo nopeasti kuntoon.

Miulle iski vilustuminen, kurkku on kipeä, pää tuntuu hassulta ja nenä vuotaa. Hienoa. Toivottavasti menee pian ohi. Koetan lepäillä ja juoda lämmintä mehua ja teetä. Onneksi ei ole la kovin lähellä, puolikuntoisena synnyttäminen ei kuulosta kivalta ajatukselta.

tiksu ja uffe-juniori (35+3)
 
Eeeek, nyt mä uskallan luulla että PippuriMammalla on jo nyytti sylissä!

Petipuuhista kun eilen kirjoittelin, että mitä ne on niin... Tänä aamuna joku nyrjäytti jänteensä nurinpäin enkä se ollut minä :LOL: Joo, taidetaan ihan oikeasti luopua siitä kivoimmasta ässästä joksikin aikaa :ashamed:

vilma 80
Mulla sama juttu kuin sullakin. Eli rinnat on olleet jonnii aikaa viiruiset (aika pahastikin) ja masuarvilta luulin jo säästyneeni. Kuluneella viikolla oli todettava, että enpä säästynytkään. Arpia on tullut anteliaalla kädellä alavatsaan ja koko ajan tulee lisää.

minttu-82
Kääk, enpä muistanutkaan!
Mihin se aika oikein hupenee? Elokuun alussa täällä hykertelin itsekseni, että pääsen päivittämään syyskuisten ensimmäisiä vauveleita. No, tähän mennessä ei ole varmuudella tullut kuin yksi... Syyskuun puolella saa sitten päivittää "henkensä edestä".

Eli hän tai he, joilla on aikaa ja halua
päivystää syyskuun listaa, käsi ylös!


:attn: :attn: :attn:



Maarja ja vaava 39+1
 
Luulis PippuriMammalla jo vauvan olevan sylissä! Kun paikatkin oli jo niin valmiina. Uutisia odotellessa..

Tuosta syyskuun päivityksestä. Oon ite niin huono niissä hommissa, etten uskalla lupautua. Mutta tuli vain mieleen, että olisko huono idea jos vaikka joka viikko alotettais uusi lista tms. Kun niitä vauvoja varmaan tulee ropinalla, niin pysyis lista jotenkin ajantasalla vaikka päivittäjä lähtiskin ite vauvanhakuun. Tajusko kukaan mitä meinasin? Mutta mulle siis aivan sama miten hoidetaan, kun en kuitenkaan siihen itse uskalla lupautua. Kiitos vain kaikille päivittäjille kun ootte pitänyt listaa ajantasalla :flower:

Huomenna olis synnytystapa-arvio. Jännittää! Ei muuten, mutta kiva tietää minkäkokonen kaveri tuolla mahassa asustaa. Viime painoarvio onkin rakenneultrasta ja olikohan se jokin 320g. Taitaa olla nyt vähän enempi!

Eipäs taas muuta.
Pilvi ja vauva 37+0
 
Ihanaa..pippurimammalla varmaan jo pieni nyytti kainalossa :heart:

Katsellaan miten täällä lähtee..vähän flunssainen olo. No ainakin on varmaa, että kuukauden sisällä meilläkin pieni vauveli kotona :)

Ensi viikolla tosiaan alkaa paljon munkin suosikkiohjelmia..saa telkkarin ääressä illat istua :D
 
Hui nytkö se sitten alkaa? Toivottavasti Pippurimammalla on jo nytti kainalossa :)

Itse tässä on tullut vietettyä rauhallistakin rauhallisempi viikonloppu. Mies on ymmärtänyt ässät ja käynnistykset aivan väärin ja se on raukka siivonnut kotia hiki hatussa, kun minä tyttö olen vain nukkunut. Toisaalta se on kyllä tehnytkin ihan hyvää, kun unet on edelleen mitä on päänsäryn takia. Perjantainen taiteiden yön seikkailu Helsingin keskustassa otti myös niin koville, että taksijonossa piti jo arpoa mennäänkö kotiin vai lääkäriin. Olo kuitenkin helpotti 10 min ennen taksin tuloa, niin tultiin sitten kotio. Tänään illalla olisi uusi yritys, kun lähdetään miehen kanssa Bloodhound Gangin keikalle. Juniorille shokkiterapiaa, vaikka multa onkin kuulemma hyppiminen kielletty. ;)

Huomenna olisi meilläkin matka synnytystapa-arvioon, vaikka viikkoja onkin vasta 36+. Papun painoarvio oli vaan TK lääkärin mielestä jo perjantainakin 3600g. Yritti vissiin lohduttaakin lääkäri mua sanomalla, että kyllä se vielä ainankin kilon ottaa painoa ennen syntymää :eek: . Vaikka leveet on mulla lanteet, niin silti alkaa jo "hieman" hirvittää.

Mukavaa sunnuntaita kaikille

-venlae ja Papu
 

Yhteistyössä