SYYSMASSUT '07 elokuussa

Neuvolakuulumisia.. (ei oo kaunista luettavaa :LOL: )
paineet ja pissa OK, hemppaa ei mitannu ko viimeks niin hyvä (130), paino +500g/vko -> nyt alusta JÄRKYTTÄVÄT 13kg |O Sf-mitta oli 31 eli keskikäyrän alapuolella mennään.Liikkeet ++ ja syke 150 (mitä vähän säikähin ko yleensä ollu 130, mut terkka vaan nauro et pikkuinen hermostu tätille ihan kunnolla ko eka hänen päätään paineli ja sitte pyllystä työnsi). Ei ole masukki viel laskeutunu ja olo sen mukainen (kylkiluut huutaa hoosiannaa :LOL: ). Ens viikolla lääkäri ja eka neuvola ilman miestä! :eek: Perhevalmennuski alkaa ens viikolla. Ahistaa vaan mennä jos pitää suunsa avata ni leimahdan kuite ihan tulipunaseks :ashamed: :ashamed: Semmonen jännä raskausoire siis tullu tässä loppuvaiheessa, mitä lie kuumia aaltoja, ei kivaa :kieh: Siis kun ei oo ennen tarvinnu mistään sosiaalisesta jännittämisestä tai punastelusta kärsiä :) Josko tääki sitte loppuis ko pikku-ihme on ulkona ja hormonitoiminta tasaantuu.
Varpajaisista sen verran että kysäsin mieheltä, et aikookos semmosia viettää.. Ympäripyöreästi mutta selvästi rivien välistä luettavasti vastasi, et "emmie tiiä, voishan sitä" :D Mie siihen sitte tuimimman mahdollisen ilmeen vetämään, et "korkeintaan täällä kotosalla saunotte ja otatte muutamat bisset, baariin ei ole asiaa". Mikä mie oon kieltään, jos tilanne ois toistepäin, ni varmasti tekisin ihan samoin, siis juhlistasin tulokasta kavereiden kans. Mut jotain rotia sentäs, eikös niin :kieh:
Kaikki alkaa olla valmista pikkukaiselle :heart: Henkinen valmistautuminen on kyl vähän vaiheessa, ei me tajuta vieläkään, et muutaman viikon päästä me ollaan ÄITI ja ISÄ! :eek: :)

Täällä mistään helteistä tietoa :| Lähtis takas nukkuun, meni viime yö vähän häneksi.. |O

mobic & pikkukainen 35+5 (kohta 36 kasassa, wuhuu!)
 
Täälläkin tarkenee!
Lauantaina olis tosiaan ne kaverin häät, mutta näillä helteillä taitaa jäädä väliin, kun meidän autossa ei ole ilmastointia enkä kyllä voi tuollaisessa "saunassa" matkustaa kuutta tuntia.. Ellei sitten keksitä jotain.

Viikonlopun aikana iski turvotus sormiin ja nilkkoihin. Lauantaina otin sormuksen väkisin pois kylmän veden ja perusvoiteen avulla, jos vaikka turvotus vielä pahenee. Oikeassa kädessä on muutakin ongelmaa. Liittyikös se jotenkin johonkin ranteessa, kun sormet menee tunnottomiksi ja on oudon kankeat. Vai johtuuko se vain tuosta turvotuksesta.. Pitää ylihuomenna kysäistä neuvolassa.

Lauantaina öljyttiin terassin kaiteet ja lattia puuöljyllä ja siinä tuli oltua 2-3 tuntia auringossa.. Vähän liikaa, hartiat muuttui ihan punaisiksi. Olen kyllä aina ollut aika herkkä auringolle, mutta nämä hormonit näköjään vielä tehostaa auringon vaikutusta. Tuon pensselöintiurakan jälkeen lähdettiinkin kaupungille elokuviin ja syömään. Oli kiva pitää vähän vapaata, vaikka toisaalta ärsyttää kun puolet huushollista on ihan kesken.. mutta eipä sitä yhdessä iltapäivässä valmiiksi saada.

Kyllä jännittää nyt monen teidän puolesta!! Milloinhan tosiaan saadaan vauvauutisia..?? Minä mielestäni tunnen edelleen pikkuisen pään tuossa oikean kylkiluun alapuolella ja liikkeetkin tuntuu samoissa paikoissa kuin tähänkin asti, joten tuskin on kääntymistä tapahtunut (vaikka viikonloppuna muljuikin aika kovasti).

Minäkin olen muuten ruvennut punastelemaan. Tätä vaivaa on ollut viimeksi joskus teininä, mutta se on palannut. Ihan typerää olla naama punaisena pikku juttujen takia.. :headwall:

Nyt yritän lähteä siivoamaan viimeksi maalatta huonetta. Jos vaikka saisin jotain tehtyä ennen kuin mies tulee töistä :saint:

Joe ja pieni 33+4 (profiilissa uusi kuva)
 
huh hellettä! Eli täälläkin savossa riittää lämmintä vaikka muille jakaa..!

Tulipahan käytyä neuvolassa ja samalla oli viimeinen lääkärineuvola.

Elikkäs:
Rv 34+5
painoa tullut vain 200g/vk, nyt 67.9kg ja yhteensä tullut noin 11kg.
turvotus +
pissa ok
RR 126/72
sf 31 cm
Kohdunsuu kiinteä ja kiinni ja pituuttakin 3cm. Eli ei vielä ole odotettavissa synnyttämään lähtöä.
pienen syke 150 ja liikkeet +, lapsivedenmäärä normaali.
muttah... Tämä meidän pyöriäinen oli sitten myllännyt itsensä viistoon perätilaan!! |O Lääkäri teki KYSiin lähetteen ja viimeistään ensiviikolla pitäisi tulla kutsu kääntöyritykseen... Oli jo niin nätisti RT:ssä, niin nyt sitten keksi pyörähtää ihan nurinpäin. Noh.. jospa ymmärtäisi itse vielä pyörähtää takaisin oikeinpäin, niin ei tarvitsisi kääntää..
Kaikki oli muuten onneksi kunnossa..

Tuosta varpajaisperinteestä. Minun mielestä se on ok, kunhan se ei ole sitä että baarissa notkutaan myöhään yöhön. Mies on aikonut konjakit tarjota parille kaverilleen ihan vissiin kotosalla ja parempi niin. Taisin sanoa hälle joskus alkuaikoina, että pitää varpajaiset kun ollaan vielä vauvan kanssa sairaalassa. Saas nähdä miten käy ja missä käy. :D Niin harvoin tuo on viihteellä, että saa minun puolestä käydä. Ja osaa kyllä pitää juomisensa kohtuurajoissa. :)

Jahhas. Pitää kai tästä lähteä odottelemaan yökyläläistä ja miestä töistä. soitti kyllä vasta, että venähtää kun oli keikka tullut. Mut ruokaa sit ruveta ähertämään jossain vaiheessa. Nyt mässytän turkinpippuria kun iskä höpötti niistä viikonloppuna, niin rupes ihan kauhiaisti tekemään mieli niitä! :D

-Bluedrama ja röllykän asukki (pyöriäinen) 34+5 :heart:
 
Jospa pitkästä aikaa taas kirjottelisin jotain... Tää on aivan tajutonta tää helteessä hikoileminen! |O Mä pakkaan kohta kimpsut ja kampsut ja muutan tonne meidän kellariin loppuajax! Mä olen aina omannu hyvät unenlahjat ja tottunut nukkumaan kuin tukki, paikasta tai ajasta riippumatta! Mut nyt ei taho uni tulla millään vaikka kuin väsyttäis ja sit vielä heräilee monta kertaa yössä, kun on niin kuuma tai sit pissattaa tai jtn... |O

Turvotus on kans tosi mahdotonta. Sormukset ei oo mahtunu sormiin enää moneen viikkoon, nyt ei mahdu enää kengätkään jalkaan! Onneks on kesä niin voi kulkea avojaloin! B)

Mieli tekis itseään uudistaa mut ei kuitenkaan hirveesti nappais mennä kampaajan tuoliin moneks tunniks istumaan näillä keleillä, huh! Raita-aine paketti olis tuolla kylppärin hyllyllä odottelemassa jos vaikka joku viileä ilta jaksaisin sen päähäni lätkästä :) Saa kelvata uudistukseksi vähäks aikaa...

Maidon tulosta oli puhetta... Mulla on tullut 'maitoa' (sellaista paksua ja kellertävää ) alusta asti, mut ei onneks ihan tulvimalla vielä. Läiskät lakanoissa pysyy sellasen 2 euron kolikon kokoisina yleensä... =)

Varpajaiset: Ei olla asiasta hirveesti miehen kanssa puhuttu, tosin oon saanu sen käsityksen ettei tuo varmaan hirveesti malta sitten olla poissa vauvan luota. Oon kyllä tehny selväksi että jos juhlimaan mielii niin se on sitten tehtävä ennenkuin vauvan kanssa kotiudutaan sairaalasta! B)

Omaa napaa Neuvolassa kävin viikko sitten, enkä tainnut vielä terveisiä kirjotella...? Kaikki oli suht hyvin... Mitä nyt paineet vähän koholla 135/78, turvotus isolla plussalla ja painoa oli tullut reipas kilo viikossa! |O Seuraava neuvola onkin sit lääkärikäynti rv 36:lla.

Mä voisin kans ilmoittautua mukaan siihen porukkaan jotka ois valmiita poksahtamaan jo elokuussa! Ensimmäinen LA mulla olis 17.8.! Ja mulle se sopis paremmin ku hyvin! :D Mut kai se on vaan henkisesti varauduttava siihen että yli menee, niinku viimekskin!

Jaksuja taas kaikille kärvisteleville! =)
Möörwa rv34+5
 
Iltaa kaikille,en kerinnyt kuulumisia lueskelemaan juuri joten en vastaa mihinkään =) Mutta elikkäs.Eilen kotiuduttiin reissusta ja hyvin jaksoin ajaa! =) Mitä nyt loppu matkasta alkoi häntäluu ja persaus oleen vähän hellänä :D Mutta lohduttauduin sillä että eiköhän se jo tässä vaiheessa raskautta saa jo jotain oireita rasituksesta olla! :D Eilen kotiin paluu matkalla mentiin eniron ohjeiden mukaan niin päin persettä oli ne matkat ja tien nimet että tuli sitten ajettua reilu 80km turhaa,no matkailu avartaa! :LOL: :LOL: Tultiin Kajaanin ja Paltamon kautta nyt.Kuuma oli mutta lämmitettiin sauna illalla niin sai hiet pestyä.(varsin viisasta ku muutenkin kuuma)Tosin täällä meillä päin oli pilvistä ja viileää.Vuolijoella oli kerrassaan ihanat ilmat ja oltiin paljon ulkona.Mutta nyt niitä neuvola kuulumisia:
Rv 34+6
Pissa:puhdas
Turvotus:ei
Paino:58.6kg Painon muutos +204g / viikko
Verenpaineet:104/63 (melkeen sama ku viimeksi)
sf-mitta:30.5cm (oli kasvanut 3.5cm 3 viikossa)
Sydämen syke:+160
Liikkeet:++
Ja edelleen raivotarjonnassa oli,nyt oli vauvan selkä puoli mun mahan oikealla puolella.Seuraava käynti on lääkäri+neuvola reilu kahen viikon päästä eli 22.8.Saa nähä mitä siellä sanotaan :D
Ai niin,neuvolan täti veikkaili käsikopelolla vauvan tämän hetkisen koon että ois n.2kg ja sanoi että ois syntyessä n.3kg ehkä vähän saattaa olla yli,että kerkeää tässä loppuajassa kasvamaan vielä sen kilon verran.Eli ihan sopivan kokoinen vauveli on tulossa :D Onko muut saanut neuvolasta semmosta dvd:tä joka käsittelee odotusaikaa,synnytystä ja vauvan hoitoa?Kannessa on salkkareitten Kari ja semmonen vauva?Aattelin tänään vilkasta millainen dvd se on ja onko mielenkiintoisia juttuja ja eritoten tuo synnytys osio kiinnostaa nyt kun se alkaa oleen taas kohta ajankohtainen :D
 
Huomasin nyt vasta, et oot liikuskellut täällä meillä päin viikonloppuna.
Hyvä et ilmat suosivat viikonloppuna, saatiin olla ulkona ja sitä rataa..
Lämmintä piisaa edelleenkin ja hiki virtaa.Viileä suihku kutsuu meikäläistä kunhan oon saanut pyykit kuivumaan ja lapset unten maille.
Poikax3 ja taavimaija 33+ B)
 
täälä ollaan kuin yks märkä rätti vaan, :snotty:

Aattelin olla huomenna innokas ja herätä jo kuudelta marjoja poimimaan ja pitää sitte koko päiväsajan siestaa, pitäs vaan ensin viikatteella tehä tietä marjapuskille... saapa nähä miten käy. Mies kehtas kysyä multa, kun en jaksanu tänään niitä marjoja poimia, että johtuuko tuo raskaudesta vai ootko vaan laiska :kieh: , öö johtuskohan tästä tukalan raskaasta olosta!

tänään oli tutustuminen synnytyssairaalaan, minulla oli jo hiukkasen alkanu hirvittään tuo tuleva koitos, mutta käynti tuola sairaalalla selvens paljo ja nyt tuntuu että sinne on oikein miellyttävä mennä. Kaikki mitä olin miettiny että pitääkö ne osata ite pyytää niin, niin tuola oli rutiinia tehdä ne niinku olin ajatuksissani toivonu.

Aattelin että jos avautumisvaiheessa sain olla altaassa ja sitte ainoana puuduksena tarvittaessa kohdunkaulan puudutus, jos koittas äääntelyllä ja terapiapallolla ym... pehmeillä keinoilla lievittää oloa. Mutta täytyy kahtoo miltä se sitte tuntuu kun ei oo aikasempaa kokemusta, menee sitte tilanteen mukaan.

Varpajaisperinteestä: meillä mies ei oo mitään puhunu ja en usko että sillä on aikaa semmoseen. (tiukasti on töitä...
muuten kyllä perinne semmosena sauna iltana on ihan ok, mutta ikävä kyllä joillekki se on vaan yks syy päästä ryyppään ja vielä niin että mahdollisesti kaverit tarjoo...
toivon kovasti että kerkiäis synnytykseen, tai täytyy sanoa että tykkään kyllä huonoa jos ei kerkiä.

paljonko teillä on vyötärön ympärys kasvanu? minulla se oli iso jo alussa mutta senttejä on tullu nyt 25 |O

hauskaa ja lähinnä noloa on se että nyt minä ensi kerran näen oman napani pohjan :LOL: minulla kun tuota rengasta tuossa mahassa on ihan kiitettävästi ollu aina. :whistle:

jeps muistakaahan juoda vettä paljo, että on jotain mitä hikoilla

nökö rv 34
 
Kiva niitä olisi käyttää, mutta jotkut ohjeet tämmöiselle tumpulalle olisi kivat...
Auttakaa ihan vähän, jookos. :ashamed: Eli se ruskeampi tulee ihoa vasten. Tuleeko siitä pitemmät läpät takapuolelta eteen? Ja sitä pitäisi saada pidettyä kasassa sen verran että saa sen valkoisen puettua siihen päälle ja tarroilla kiinni? Ja nuo kaksi osaa riittävät, niiden kaveriksi ei tarvita harsoja ollenkaan? Paljonkos tuollainen setti ostettuna maksaa? Meinasin että kysyisin kaverilta josko myyvät omansa kun eivät kuulema ole käyttäneet, niin olisi sitten pari joilla harjoitella...

:attn: Jos kestovaippojen käytön toivotaan yleistyvän niin sinne kannattaisi lykätä mukaan joku "Kestovaipat for dummies" ohje. Luulen että moni vilkaisee noita mutta koska selkeää käsitystä niiden käytöstä ei ole, kertakäyttövaipat todetaan helpommiksi. :attn:

Jaa, pitäisi taas ehtiä lukea kaikki nämä tulleet viestit. On vaan niin pirun painostava ilma että hyvä kun henki kulkee. Kaksi työpäivää jäljellä, ehkä sitten saan luettua kaiken. :)
 
tup
Piipaa: Mä juuri tänään ihmettelin sitä Imse Vimse kestovaippaa. Se pehmeä on joo se sisävaippa ja siinä näytti olevan kolo lisäimulle, joka voi olla esim. harso tai sitten semmonen ommeltu lisäimu (tai ei mitään). Outoa vaan oli juuri se, että siinä ei ollut tarrakiinnitystä tai neppareita. Miten sen saa tottumaton pidettyä paikallaan ennen kuin se kuoriosa on paikallaan? Ja samaa ihmeteltiin mekin, että miten päin se sisävaippa nyt oikein laitetaan?! Kuoriosassa tais olla myös semmonen pieni tasku, tungetaanko sisävaipan reunaa sinne?
Jos oikeasti kestoja mietit, niin Imse Vimse ei liene paras mahdollinen. Ainakin itsestä tuntuu että sisävaipassa pitää olla mielellään nepparit tai tarrakiinnitys (onko niin hyvä kuin neppari?) ja niitä on olemassa myös semmoisia säädettäviä malleja, jotka käyvät koko vaippaiän. Tällöin noin 20 sisävaipalla pitäis pärjätä. Itse aion yrittää sisävaippa+villahousu -yhdistelmää. Olen kuullut, että se on ihan pomminvarma ja pitää paremmin kuin kertikset. Sisävaipat ostan nettikaupasta.
Musta Muumi-kestot vaikutti ihan hyviltä, mutta ne on hirveän kalliita, nimittäin 1 sisävaippa ja 1 kuori maksavat yli 40 ?! Ja kokoja on S, M ja L, eli tulee tosi kalliiksi, kun yksi koko käy vain muutaman kuukauden. Ostamalla nettikaupasta säädettävän koon sisävaipan hintaa tulee noin 20 ? ja tuttu neuloo ne housut merinovillasta (yksi kerä noin 5 ? ja siitä saa lyhytlahkeiset). Parit villahousut riittävät muutamaksi kuukaudeksi (kunnes jäävät pieniksi).
Tosi hyviltä vaikuttavat myös sellaiset AIO All-in-one vaipat jossa on sisävaippa ja kuori samassa. Oikeen näppärän tuntuinen ja sellainen palikkamalli, että ekakertalainenkin osaa ehkä käyttää. En vain ole löytänyt sellaista, jossa kokoa voi säätää, eli vaippoja pitäisi ostaa kolmea eri kokoa. AIO-vaipan hinta on noin 20 ?.
Tsemppiä kestovaippaviidakkoon. Oliskohan ens lauantaina ollu Hämeenlinnassa (?) jotkut kestovaippahulinat, jossa jälleenmyyjät ja ompelijat esitelee ja myy vaippoja ja muuta tavaraa. Kuulin yhdeltä jälleenmyyjältä, mutta netistä en vielä viikko sitten löytänyt tietoa. Laitan tänne varmistuksen, jos jotakuta kiinnostaa.
Öitä kaikillen!
Niin ja mä olen myös kiinnostunut tapaamisesta Helsingissä, mutta ehtinen mukaan vasta syyskuun puolella / jälkeen.
 
Pakko oli nousta ylös sängystä kun ei siitä nukkumisesta näytä mitään tulevan :kieh: Vauva pitää mahassa niin kovaa "shouta" että häpyluuhun vihloo ja koko ajan saa nousta vessaan! Yritin nukkumista jo yli tunnin ja sen aikana sain nousta 5 kertaa vessaan..Täytyypi odotella josko tuo tosta kohta rauhottuis niin voisi mennä uudestaan yrittämään nukkumista.
Tämä onkin ensimmäinen yö kun en saa nukuttua..
Noh ei auta..Kohta takasin pehkuihin!

Inka&vaavi 35+5 :heart:
 
Tää on kukkunut taas koko yön ja kärvistellyt suppien kanssa. Niitä kesti taas parisen tuntia ja sitten laantuivat. Pitääkö tässä hitto alkaa selibaatissa elämään???? Eilinen iltakiva nimittäin taisi laukaista ne... Olivat todella kipeitä, mutta niin on kyllä tuo alapää nyt ollutkin, kun ei kävelemään ole pystynyt...

Neuvola on vajaan tunnin päästä, joten suihkuun voisin valua ennen kuin kaveri tulee mut noukkasemaan täältä. Saas nähdä onko meidän ulko-ovi kunnossa kun tulen takaisin. Tädin mies kun on huoltoyhtiön miehiä niin kaikki tapahtuu meillä ihmeellisesti muita nopeammin :D

Palailemisiin!!!! :wave:
 
Piipaa ja tup

Mun oli ihan lähdettävä penkomaan vaippavarastoja ja katsomaan, että mikä tuossa vaipassa oikein ihmetyttää =)
Käsittääkseni sisävaippa asetetaan ensin kuorivaipan sisälle ja vasta sitten härdelli kokonaisuudessaan puetaan vauvalle. Sisävaipasta pitemmät siivekkeet taakse, näin jotenkin järkeilin. Niin ja se sisävaipan imulisälärpäke käännettynä vauvan peppua vasten (siihen voi kääriä imuliinan tai vastaavan).

Korjatkoon joku, jos oon väärässä =)

Taas uusi hellepäivä tulossa, huuh...
Koittakaahan jaksella syysmassut!

Ja me nähdäänkin RäpäRällä tänään!

:D



Maarja ja vaava 36+3
 
Huomenia!

Juu, helteinen päivä näyttää tänäänkin tulevan...Eilinen päivä meni melko visusti sisätiloissa remonttipuuhia touhatessa, saumasin khh:n laatoitetun lattian...Tänään ajattelin pestä ikkunat sisäpuolelta, ulkopuolelta se tulikin jo viime viikolla tehtyä. Täytyy keksiä jotakin tekemistä, en oikein osaa vain oleskella ja että saa ajatukset edes hetkeksi pois lähestyvästä synnytyksestä.

Noista kestovaippojen käytöstä ei ole kyllä mitään hajua, toisaalta olen hiljaa päättänyt että pitäydyn kertiksissä, joten ehkä siksi ei ole ollut mielenkiintoa perehtyä sen kummemmin kestoiluun. Tulisihan niiden käyttö edullisemmaksi ja olisivat luontoystävällisempiä...

Koittakaahan jaksella helteessä ja muistetaanhan juoda sitä vettä tarpeeksi...

Lilia ja Pallero 35+6

 
Terveisiä auringosta!
Ihanaa, kun nyt vihdoin tuli kesä :flower: Oon koko kesäajan odottanut helteitä ja nythän ne vihdoin tuli! Turvotukseen oon jo niin tottunut, ettei pieni lisä pahaa tee (sormukset olen ottanut pois jo toukokuussa :whistle: )

Meillä oli eilen tutustuminen TYKSiin. Oli ihan kiva nähdä livenä just se synnytyssali ja vuodeosasto, niin on muka tutut paikat kun mennään :LOL:

Miiuli77 kyseli niistä liikelaskennoista. Tuolla TYKSissä sanottiin, että jos liikkeitä ei tunnu kunnolla vuorokauteen, niin kannattaa mennä makaamaan kyljelleen ja laskea jokainen pienikin liikahdus. 5 liikettä puoleen tuntiin kuulemma riittää. Ja jos niitä ei saa tuntumaan, niin pitäis juoda tai syödä jotain ja yrittää taas uus puoli tuntinen.

Miimari me saatiin neuvolasta se dvd, oisko ollut joku baby seven tai jotain. Ollaan katottu vasta ne kaks ekaa osiota, raskaus ja synnytys. Ihan katottava, ei musta kauheesti mitään uutta tietoa. Sitä dvd:llä olevaa mammajumppaa olen kotona välillä tehnyt

Emmaliina mulla on kanssa ollut 34 viikon jälkeen neuvola kerran viikossa ja on loppuun asti. Kummasti poikkeavat nuo käytännöt paikkakunnittain

Perlos kyseli siitä perhe/synnytysvalmennuksesta. Meillä oli viime viikolla ensimmäinen kerta. Aika pitkälti olivat kalvosulkeiset.. Tänään olisi toinen kerta ja katsotaan synnytysvideo. En oikein tiedä, haluaisinko nähdä sitä. Jos vaikka alkaakin synnytys pelottamaan, kun ei nyt vielä ole pelottanut sen enempää :|

Apua, nyt en millään muista kuka kyseli niistä Carriwell maternity/sportliiveistä. :ashamed: no, joka tapauksessa ostin sellaset tossa raskauden puoli välissä ja olen käyttänyt niitä jo nyt. Mulla ne tukee rintoja tosi hyvin, mutta imetysliiveiksi en niitä suosittelisi, kun ovat vähän toppimallia ja kokisin sen itse aika vaikeaksi. Ostin yhdet imetysliivit Lindexiltä ja ajattelin, että ostan sitten synnytyksen jälkeen toiset, mitkä sopii varmasti.

Voimia Akulle :hug: Odottaminen on kaikkein pahinta. Toivotaan, että loppuviikosta tulee hyviä uutisia!

Nautitaan helteistä ja hemmotellaan itseämme :heart:

Paveliina ja Jooseppi 35+5
 
Neuvolakuulumisia

painoa tullut 350 gr/2 viikossa
paineet 110/74
ruokailun jälkeinen arvo 5,3
sf mitta 34 (kasvanut 2 viikossa 4 senttiä, lähete äitipolille)
hemppaa ei mitattu
turvotus +
vauvan syke 150, liikkeet ++
vauva rt:ssä poikittain, varmistuu äipppäpolilla

Huomenna alkaa äitiysloma
 
Kiva kun halukkaita löytyy Elwi, Inka85 ja Hanna 1982 =). Ehdottaisin esimerkiksi ensi viikon tiistaita (14.8) ja klo 14. Paikkaehdotuksen voisin laittaa yv:nä, mulle ei ole tosin väliä mihin mennään, joten saa tietty muutkin ehdottaa. Ja päivää voidaan muuttaa ihan sen mukaan miten muille sopii. =)

Hantta06, mukavaa äippälomaa :D. Mullakin alkaa perjantaina. :)

Aku, toivottavasti ei ole mitään vakavaa :hug:.

-meja 34+3
 
Aku
Kiitti vaan kaikille haleista,ootte ihkuja.Toivotaan juu ettei ilmene mitään ihmeellistä.

Tää tahtoo kanssa siihen pääkaupunkiseudun tapaamiseen!Meinas mennä ihan ohi tuo,puusilmä kun olen.

Itse asustelen Helsingissä mutta eikös tuo keskusta ois ihan paikallaan,kaikkien on varmaan suht helppo päästä sinne.Ja tiistai käy mulle ainakin mainiosti.

T.Aku ja pieni 34+4
 
Elisa
Moikkelis kaikki!

Viime viestissä taisin vielä kehua retostella, että vointi on mainio ja mikään ei tunnu missään. No, taisi kalahtaa omaan nilkkaan, nimittäin nyt on selkä aivan sökönä. Ilmeisesti iskiasta tai sen tyyppistä ainakin tämä vaiva, siis aivan järkyttävän kipeä ristiselkä ja varsinkin vasen puoli. Siitä sitten juilii vasempaan reiteen asti. Liikkuminen on todella kivuliasta ja hidasta, kun joka askeleella vihlaisee niin hitosti. Viikon tätä on nyt kestänyt, eikä ole helpottamaan päin todellakaan, tuntuu että pahenee vaan. Lääkäri ei osannut antaa muuta neuvoa kun lepoa ja lämpöhauteita, mutta eipä tunnu kumpikaan auttavan. En kyllä ala, jos näin pitää kökkiä loppuun asti, vielä puoltoista kuukautta siis suunnilleen. Onko muita selkävaivaisia ja miten ootte helpottaneet oloanne?

Pääkaupunkiseudun tapaaminen kiinnostaa juu täälläkin, varsinkin jos se tapahtuisi jossain keskustassa, sinne voisin juuri ja juuri päästä linkkaamaan.

Nyt ei kerkeä enempää kirjoitella, palaan asiaan myöhemmin!

Jaksamista helteiden kanssa!

elisa ja muumio 33+3
 
Elisa ja Aku, kiva, lisää porukkaa =). Meitähän on jo mukavan kokoinen seurue ensi tiistaina klo 14 kasassa, toivottavasti kaikki pääsette paikalle =). Laitoin yv:tä vielä kaikille, sivut vähän tökkivät, joten ilmoitelkaa jos viesti ei ole tullut perille!

-meja 34+3
 

Yhteistyössä