SYYSMASSUT '07 elokuussa

Mä en jaksa tätä enää!!! Mulla valuu hiki KOKO AJAN!!! Ihan norona hiusrajasta, tissivako ui...paidat on rutistettavassa kunnossa....niska märkä jne jne jne.... AARGH!! Eikö tää lopu ikinä??!! Eikä johdu ilman lämpötilasta. Viime viikon viileyskään ei auttanut. Niin ja ihanat kuumat aallot seurana joka päivä useaan otteeseen... Oliskohan vaihdevuodet etuajassa... :D

Noniin, valivalin jälkeen toivottelen kaikille tasapuolisesti HUOMENTA!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hantta06:
Mulla on toi sama ongelma, joten älä huoli, et ole yksin :kieh: :kieh: :kieh:
Kiitos... En kyllä toivoisi kellekään tällaista... :hug:

Mä vaan mietin tässä, et jos NYT on tällaista niin mitenkäs on sitten synnytyksen jälkeen... Esikoisesta kun mulla iski hikivaihe vasta silloin... Tosin olikin marraskuu eikä helteinen elokuu :D
 
joo kuuma on,oon tälle aamulle kyllä käyny leikkaan ruohon heti aamusta kun ei vielä paahtanu. Mutta nyt saaki sitte pitää siestaa loppu päivän.

olin eilen aivan valmis lähteen kauppaan hakemaan semmosen lasten puhallettavan vesialtaan niin olisin sen puhallellu pesuhuoneeseen ja lillunu sielä pahimman ajan :LOL:

onneksi ei tarvi olla töisä...

mulle on tullu aivan älytön leipomis vimma, aivan ko olis kauheen järkevää paahtaa uunia tämmösillä keleillä. Mutta jos sitte illalla kaheksan jälkeen alottas puuhaan :)

juustosarvia... kinkkupasteijoita... omenapiirakkaa... hmmm... kun käyn tänään kaupassa niin taidan antaa mielihaluille vallan.

niin aatelkaapa jos se käärö olis jo sylissä ja istuis tuntu tolkulla paikallaan imettämässä niin sillon varmaan tuli hiukkasen hikoiltua, että tältä kannalta ihan kiva että vauva on vielä mahassa.

kun käytiin tutustuun synnytyssairaalaan ja sielä oli sillä hetkellä jokunen tuore vauva niin mies sano illalla niiiiin ihanasti että - oli ne kyllä aika sulosia- ja sen jälkeen se on jotenki ihanan hellästi silitelly mun mahaa... kylläpä sitä on onnellinen pienistä jutuista

nökö rv 34
 
Mä kävin aamulla suihkussa, mutta eipä siitä ollut mitään apua...nyt jo sais mennä uudestaan.

Nökö toi oli hyvä idea, mulla kävi sama mielessä että kävisin täyttämässä lasten uima-altaan ja istuskelisin siellä aina kun on liian kuuma, mutta ei siitä varmaan olisi hirveesti apua...

No jaksetaan vielä tämä viikko helteiden kanssa, sitten pitäisi pikkaisen helpottaa....toivon ainakin :D :D

Mullakin tuli leipomisvimma näin ekan äitiyslomapäivän kunniaksi....josko sitä jotain sais leivottua :p :p
 
Kuuma se on täälläkin. Koiratkin hyppii seinille kun eivät pääse kunnon lenkille. Tänä aamuna olin kuitenkin reipas ja heräsin jo kuudelta viemään koirat kunnon lenkille, lämmintä oli tosin jo 20 astetta.
Onko kukaan muu alkanut puhua unissaan? Tätä en normaalisti harrasta, mutta kuulemma parina yönä olen höpötellyt kunnolla ja viime yönä huusinkin oikein kunnolla, niin että mies ja koirat säikähtivät. :LOL: Itse vaan tuumasin,että huusinko ja jatkoin unia, mies ressukan unet jäivät sitten huonomalle.
Annmari, meilläkin on 79 neliön kolmio, jossa asustellaan kahden koiran kanssa ja esikoinen syntymässä. Minäkin haaveilen isommasta talosta, lähinnä omakotitalosta, johon saisi koirillekin kunnon ulkotarhat työpäivän ajaksi. Mutta nämä pääkaupunkiseudun hinnat..
Pk-tapaamisesta ensi viikko ei käy, mutta jatkossa olen kiinnostunut mukaan tulemaan.

Hapsuli (32+3)
 
Hapsuli, niin mä en tietystikään ajatellut, että kaikki eivät ole vielä äippälomalla :ashamed:. Eiköhän näitä tapaamisia vielä tule, mä ainakin olen valmis kahvittelemaan anytime, joten hihkaise kun sun äippisloma alkaa =).

Balik ja Annmari-76, laitan teille koordinaatteja tulemaan. Kiva jos pääsette mukaan =) .

:attn: Vieläkö löytyy innokkaita pääkaupunkiseutulaisia tapaamiseen ensi tiistaina 14.8 klo 14? :attn:

( . ) Viime yö oli kyllä melko uneton. Tuntui siltä, että vauva yrittää sukeltaa ulos. Peppu nousi ylös ja pää porautui alemmas. Selälleen maatessa sattui, kyljelleen supisti. Supistukset tuntuivat tällä kertaa enemmän selän puolella. Sama homma näyttäisi vauvelilla jatkuvan edelleen, tuntuu vähän siltä kuin jalkovälissä roikkuisi painava meloni.

Mulla on myös leipomisvimma (ja syömis- :whistle: ) ja ajattelin tänään leipasta pätkiskakun. Se on niiiiin taivaallista!

-meja 34+4
 
RäpäRällä: Saat mun kaiken sympatian :hug: Mullakin on nyt noussut paino 17 kg yhteensä.. Aamulla oli neuvola ja viikossa tullut 1600g |O Yritän lohduttautua sillä että ainakin pari kiloa johtuu tästä hirveästä turvotuksesta. Sf mittakin oli 34cm.

Neuvola täti epäili vahvasti että poika on jo kiinnittynyt. Minä tietenkin toiveikkaana kysymään että josko se sieltä aikasemmin tulis.. Mutta ei kuulema tarkota sitä, voi tulla mutta voi olla tulemattakin. Mulle ois kyllä sopinut että ois tulossa jo, en taho jaksaa tätä turvotusta ja ahistusta ja liikkeelle pääsemättömyyttä.. Mut pitää olla vaan kiitollinen että masussa on kaikki hyvin ja itekki on kuitenkin terve. Silti ärsyttää :ashamed:

Kysyin terkkarilta siitä uimisesta ja meinas että kyllä voi vielä ihan rauhassa uida kun täällä päin ainakin on puhtaat vedet.. Uimahallissa ei välttämättä kannata mutta puhtaissa luonnonvesissä ihan vapaasti vaan..

perlos 35+5
 
Huomenta mammat!

Pakko tulla kertomaan viime öinen uneni. Nimittäin taas kerran näin vaavista unta ja tällä kertaa sukupuoli jäi epäselväksi (olen nähnyt sekä poika että tyttö unta), mutta sillä oli toisessa jalassa 4 varvasta ja toisessa 10! Huomattuani sen kutsuin hoitsun paikalle ja sanoin, että mitäs nyt, niin hoitaja näytti jotain paperia ja sanoi, että ei tämä mitään epänormaalia ole, tehdään B2 leikkaus...Justjust...kaikkea sitä tulee katteltua! :D Näkeekö muut täällä outoja unia? Itte näen muutenkin paljon unia, mutta nyt ne on mennyt kyllä ihan kummallisiksi.

Ajattelin kans sitä sairaalakassia pikkuhiljaa laittaa kuntoon, vaikka musta kyllä tuntuu, että lähtö ei koita vielä hetkeen. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, on sitten ainakin valmiina. Olen kans muutaman kerran vauvan vaatteet hiplannut läpi, mutta ei mukamas osaa päättää mitkä ottaa kotiutumisvaatteiksi..Ei sen nyt luulisi olevan niin vaikeeta...

Huomenna taas neuvolaan...

Ja helteet sen kuin jatkuu...

Lilia ja Pallero 36+0
 
Ja täällä myös leipomisvimma, pakastin alkaa olemaan suht täynnä kaikenlaista.. Eilenkin yhtäkkiä sain inspiksen leipoa juusto-kinkkusarvia ja sen päälle paistoin ison kasan lättyjä!Lämpötila keittiössä huiteli jo aika korkeella...Mutta hyvää tuli! Joskus olen kans tuota pätkis-kakkua kokeillut ja kieltämättä, se ON hyvää!
 
Käväsin neuvolassa ja tässä olis sieltä kuulumisia:

vko 35+6
Painonmuutos viikossa -200g :D Kerrankin,nyt yhteensä n. 13kg, iik..
turvotus +
rr 119/68
liikkeet +
sf 30 (sama kuin viime viikolla, alle käyrien) :(
vaavi syke 140 :heart:
rt


Täällä myös hiki virtaa niin että! jalat on kunnon palikat ja sormet nakkimakkarat, tosi kiva olo! :|


Vaavin tuskin tulossa vähään aikaan kun ei vieläkään ole supistellu yhtään, maha vaan tosi kipee ja löysällä :'(


Makavia helteitä mammat!! :D :D

Inka&vaavi 35+6 :heart: :heart:
 
TUli tuo aamupäivä leivottua, väänsin iltaa varten kääretortun.. En tiedä mitä tein väärin kun rullausvaiheessa alkoi lohkeamaan tuo pohja... ja siitä tuli tosi lässähtänyt.. olikohan syynä perunajauho.. epäilin jo että voisiko tällai helteellä taikina käyttäytyä tuollai :D
Viime yönä näin minäkin kummallisia unia, yhdessä niistä vauva syntyi kävellessäni, alkoi vain puskea pihalle ja sain kuin sainkin kopin :D
Mutta ei tarvinnu viime yönä nousta valvomaan, oisko johtunu siitä että kävin illalla kävelylenkillä suht myöhään ja tuli valvottuakin vähän pidempään.

Pitäisikö tuonne pihalle uskaltaa mennä, hirmuiseen helteeseen.. no postin ainakin kipasen laatikosta. Sit pitäis tarttua imuriin.

Mulla ei oo pahemmin supistellu, tainnu olla semmosia kivuttomia suppareita joskus, kun on menny kovaksi tuo masu/kohtu. Välillä tosin vihlasee ja kipristelee tuosta alhaalta, mutta on tosi ohimenevää. Kyl haluaisin jo kersan pihalle, tosin valmistelut on viel pahasti kesken, pikkumakkari pitäis maalata, vauvantarvikkeitä hankkia ym.. (hoitoalustaa, kylpyammetta, hoitolaukkua jne..) KÄttärille pitäisi kuulemma ottaa omat tossut mukaan, on mukamas niin pieniä niitten omat ettei välttämättä mene jalkaan... :/
 
Täällä kans yks mamma joka ei KESTÄ tätä kuumuutta enää!! Hiki vaan virtaa koko ajan, meillä on sisällä ihan yhtä kuuma kuin ulkona. Kohta pitäis lähtee tyttöjä käyttään kampaamossa ja ihmettelen miten kummassa kehtaan lähteä ihmisten ilmoille..

Täällä on puhuttu varpajaisista, kysyin mieheltä eilen meinaako se ne pitää; ei kuulemma ole miettinyt asiaa, eikä kuulemma ole kovin innostunut asiasta.

Nimet meillä vieläkin on hakusessa; keksittyäni mielestäni kivan nimen ukko tyrmää ajatuksen välittömästi. Pitäis jaksaa raahautua kirjastoon lainaamaan joku kunnollinen nimikirja, josko sieltä sitten jotain löytäisi.

Kävin äippäpolilla viime viikolla, tytöillä oli kaikki hyvin. :heart: Aatu oli jo vajaat 1700g ja Beetu 1400g. Ja Aatu oli rt:ssä, josko nyt pysyis siinä asennossa, niin saattaisin päästä synnyttämään perinteisellä tavalla.

Alkaa jo jännittämään tuleva koitos vauvojen kanssa. Jotenkin on ihan hämärän peitossa vielä, miten tulen pärjäämään kahden käärön kanssa.. Mieskään ei voi pitää kuin viikon isyyslomaa, asiasta on kyllä aika tiukkaa keskustelua käyty. Mutta ainakin tällä hetkellä tilanne on tämä. :/

Mukavaa päivää kaikille, koitetaan jaksaa nämä helteet!

Päivi ja tylleröt rv 33+3
 
Ei hitto ku on kuuma. Eilinen ilta ja yö oli yhtä tuskaa, onneks aamulla oli vähän viileempi. Lähettiin muka heti ennen yheksää poitsun kaa viemään koira lenkille, että ois vähän viileempi, niin tunnin päästä ku kotiuduttiin lenkiltä ja puistosta, niin mittari näytti varjossa jo +25...Että ei kovin viileetä aamullakaan... Poitsu nukkuu nyt päikkäreitä, lupasin viedä sen uimaan rannalle ku herää...Mitenhän sitä jaksaa...Noh jospa se vähän viilentäs...

Mulla on kans jokin leipomisvimma...Oon leiponnu vaikka mitä pakkaseen, onpahan sitten vieraille jotain tarjota, ku tulevat vauvaa kattoon. Esikoisen vauva-aikana vieraita kävi PALJON! Lisäksi mulla on joku vimma tehä koko ajan iltasin jotain. Siis sen jälkeen ku mies on kotiutunnu töistä. Koko ajan pitäsi johonkin mennä ja tehä jotain kivaa...mies ressukka väsynyt päivän töistä ja akka vaan haluaa koko ajan mennä ja touhuta... :LOL:

Muuten niistä imetysliiveistä. Esikoisen aikana ostin kaikki imetysliivit Kappahlista, ne on tosi hyviä, sekä kaarituelliset että -tuettomat. Tänään tuli jotain Kappahlin alekuponkeja, -25% postista, niin aattelin käydä taas hakemassa. Maksokohan ne mallista riippuen jotain 12,90?-19,90?.

Sairaalakassia en oo vielä pakannu, enkä ainakaan heti meinaa pakatakaan. Katotaan sitten ku nää ilmat vähän viilenee, niin tietää vähän minkä paksusta vaatetta sinne laittaa. =)

Huomenna neuvola+lääkäri...
minttu-82 ja TaimiMainio 36+0 ( 4 viikkoo laskettuun, mihin tää aika menee...)
 
Heipä hei!
Juuri kuulin tuossa sellaisa ennusteluja että syyskuussa jatkuis sama helle (jos joku ei oo asiaa täällä vielä ehtinyt manaamaan) Ei ole kyllä kiva varsinkaan kun kuitenkin joutuu johonkin sairaalahuoneeseen johon auriko porottaa ihan 24h.
Huomenna on aamulla kaheksalta diapeteshoitaja (plaah :$ ) Vaikka mulla onkin omien mittausten mukaan menny sokerit ihan ok, niin ei noista hoitajista koskaan tiedä. Täyty pitää jotain haipakan päiväkirjaa, joissa syöty ruoka pitää ilmottaa talousmittoina (eli dl,l, ml jne) vähän menee hermot, ja sit kun on KUUMA!!!!!!!!!!!!!!!!! Noo... :D
Ai niin, muillakin on varmaan tätä hauskaa närästystä kun on tuo massu "vähän" korkealla just nyt... laskis jo. Ei pysty yölläkään kunnolla nukkumaan... "huokaus" No, kiitti kun sain tänne purkaa.. :)

t. mam84 ja "pippuri" 36+4
 
Kuuma on joo. tänään emme ole uskaltaneet ulos ollenkaan, teletappeja tulee katteltua sitten ton esikoisen kanssa et viihtyy sisällä :ashamed: Tosin hällä jostakin syystä kuumettakin nyt 39 astetta, itse epäilen että toisesta korvasta olisi reilu kk sitten laitettu putki pullahtanut ulos |O Pitää huomenna soittaa ja varata lääkäriaika, toivottavasti ei olis näin kuuma niin jaksaisi lähteäkin :kieh: Itellekin on joku hirvee vatsatauti tullut päälle, vessassa saanu juosta koko päivän eikä mikään pysy mahassa, huonoa tekee eikä edes ruokaa jaksa laittaa, huomenna onneks neuvola, ja pojalla hoitaja 2 saakka B) Tamperelaisten tapaamisesta huomennaSaa nyt nähdä pääsemmekö paikanpäälle, ainakin jos poitsulla kuumetta täytyy meidän sanoa itsemme "irti" :/ :attn:
 
Minä se hikoilen tuossa pihamaalla keräilemässä punaviinimarjoja!Onneksi se on sen verran rauhallista hommaa ettei juosta sentään pidä :D (pitäähän sitä jotain positiivistakin hakea asiasta :D )Selkä siinä jumittuu kuitenkin mutta silloin ku kyykin ja selkä väsähtää niin sitten poimin ylhäältä niin ei tarvi kumarassa olla =) Onneksi välillä puhaltaa pieni tuuli niin se vähän vilvoittaa välillä.Onneksi meillä on sisällä viileämpää niin voi täällä välillä käyä jos tuntuu että alkaa nuppi meneen turraksi ja silmissä sumeneen kuumuuden takia.Pitää nyt nauttia lämpimistä ilmoista eikä valittaa kun ei tänä kesänä oo oikein hyviä ilmoja ollut =) Mutta kieltämättä,on se välillä risovaa ku hikeä puskee on missä vaan ja ei sitä kovin hirveänä jaksa puuhailla tämmösillä helteillä,nooh saapahan lorvia ihan luvan kans :D
Niin ne lasketutajat vaan lähenee meillä kaikilla!Mukavaa :D
Mites sitten jatkossa kun vauvat on syntyneet?Avataanko uudet keskustelut että voi rupatella vauva ajasta ym?Se on kiva kuulla aina kuulumisia millasia vauvat on kaikilla,miten nukkuu ja kasvaa =)
T:Miimari ja vauveli rv 35+1
 
voin vain yhtyä teihin eli että HUH HUH HELLETTÄ :D
Vesilaskut varmaan kasvaa täällä taloudessa kun tarvii monta kertaa päivässä käydä suihkussa, saatika sitten pestä pyykkiä kun vaatteita kuluu...voi argh.

Nyt saitte sitten minuunkin tartutettua tuon leipomisvimman. Eihän tän mamman tarvinnut kun lukea, että mitä kaikkea herkkuja olette tehneet ja nyt jo täällä mietin, että mitäs sitä tänään meille leipois :LOL:
Uuni kyllä lämmittää meidän keittiötä vielä entisestään, mutta tässä kun pukkaan jatkuva hiki päälle niin ei kait sitten enään yksi kuuma keittiö tunnu missään :D
Voi slurps, taidan mennä tutkailemaan reseptejä. Meillä taitaa olla joku loppuajan "kotihengetär" tauti iskenyt kun kaikki haluaa leipoa ja rakentaa pesää kotonaan :) Mikäs siinä, mukavaahan tämä on :)
Jaksuja helleaaltoon toivottelee,
Elwi ja papuli 32+6
 
Heippa taas!

Neuvolasta juuri tultu ja heti koneen äärelle ison jäätelökupin kanssa... Kai sitä saa "vähän" herkutella kun on niin kuuma..
Neuvolassa kaikki ok.
- RR 113/77
- paino +550g/vko, yht.+2kg
- Hb 120, rautaa kuulemma pitäs vielä syödä. Mulla vain menee maha raudasta niin kovalle, että on pukamat jo riesana täälläkin.
- Sf 32 cm
- vauva rt:ssä, liikkeet ++, syke 144
Synnytystapa-arvio on 27.8, viikkoja silloin 37+.

Sairaalakassista oli ollut jotain puhetta. Ite aloin eilen sitä täyttelemään. Tai lähinnä laitoin pussin kamarin nurkkaan ja siihen pikkuhiljaa keräilen tavaroita. Hygieniatarvikkeet ja imetysliivit on pakattu nyt. Omat + vauvan vaatteet laitan sitten myöhemmin, tietäis vähän minkälaiset ilmat on kun lähtö tulee.

Täällä oli näköjään veikkailtu, milloin seuraava vauva syntyy. Mulla on tunne, että joku on jo synnyttänyt nyt lähiaikoina, muttei ole vielä ilmotellu. Päivästä ei tietoa! Kuinkahan mettään menee veikkaus..
Margelle vielä iso :hug: jos käyt täällä lukemassa.

Kylläpäs mun kirjottaminen on kestänyt, kun välillä pitää niin keskittyä tuohon jätskin syöntiin... Eipä tuu nyt muuta mieleen, koitetaan jaksaa näistä helteistä huolimatta!
Pilvi ja vauva 34+3
 
Joo, helteet on tuskaisia! Voimat loppu totaalisesti. Ja mulla vielä monta menoa sovittu tälle viikolle: hammaslääk., neuvola ja pari kyläilyä...

Sitten niitä neuvola kuulumisia eiliseltä:

Vko 33+2
paino +93g/vko =)
turvotus ++
RR 103/76
pissa ok
RT 1
syke 162
liikkeet ++
ja kohtu kasvanu 6,5cm/2vko eli nyt oli 33!!!!!
Mittas vielä kahteen kertaan ja pyys et ens viikol käyn uudestaan mittauttaa ja sit 24pv. lääkäri viel mittais. Jos vielä yli käyrän niin sit ultraan. Kotona vasta aloin huolestua, et onkohan kaikki ihan hyvin. No ei auta ku ootella...

Sairaalakassista:
Oon ottanu itelleni toilettilaukkuun hygieniatarv. ja valinnu vauvalle vaatteet, en vielä muuta.

Leipomista enoo jaksanu, ostan kaupasta aina välillä herkkua.

Nyt on tasan sellanen olo et meen ottaa jäätelöä :p

Jaksamista kaikille!

Äityli75 ja eemeli 33+3
 
Mulle voi laittaa tuonne eka sivulle tietoihin muokkauksen eli Aali, 22 v. 1. lapsi RAS sukupuolesta en osaa sanoa mitään...

sori että tulee näin myöhään mutta tässä on ollut kaikenlaista viime aikoina...

Viikkoja nyt 35+3 ja kaikki tähän asti sujunu hyvin mutta viime viikolla selvesi että kohdunkaula pehmentynyt ja lyhentynyt 3 cm:stä 2 cm:n ja kohdun suu auennut 1 cm... joten tässä alkaa oleen jännät paikat... ;)

oikeastaan jos totta puhutaan niin en oo edes muistanut tätä paikkaa... :ashamed:
 
Huh hellettä |O

Pippurimamma:täälläkin hiki virtaa oikein kunnolla |O
Kaiken lisäksi ärsyttää kun mies on oikea vilukissa ...aina kylmä niin ei sais tietysti pitää ikkunoitakaan auki! |O :LOL: :LOL:

Räpärällä:mulla oli tänpäiväisellä lääkärikäynnillä sama sf-mitta kuin sulla eli 36! :whistle: ja painoakin tullut jo yli 20kg :ashamed:


Läkärinkäynti tänään :

Rv 36+0
turvotus + :/
RR 96/61
Pissa,u-prot. 2+ / u-gluk. 2+ jos huomenna aamulla sama juttu niin sitten NKL:lle...tarkastelemaan tilannetta
Sf-mitta 36 (mutta olikin muuttanut korttiin 35)
RT paikat kiinni ..eikä ole laskeutunut :D
Liikkeet ++
Painoarviota mulle ei ole kerrottu,mutta aikasemmin on veikkailtu että pienempi tulisi kuin esikoisesta


Tässä ne kai sitten taas olikin =)

Hyviä vointeja kaikille :wave:

Baby2003+masuprinsessa 36+0 :heart:

P.S mun veikkaus ois että eka syysvauva syntyy 18.08. ;)
 

Yhteistyössä