SYYSMASSUT '07 elokuussa

Iltaa iltaa täältäkin ja ihan ensin ettei vaan pääse unohtumaan;

Onnittelut vaavista Littlepeople ja tsemppiä kovasti mam84:lle huomiselle :)

Tänään onkin tullut niin paljon uutta kommenttia, että johan sitä kaikki suuret ajatukset kerkesi hukkua ennen kuin sai kaikki luettua. Alkaa jo tuntumaan siltä, että tämä raskausdementia vaan pahenee ja pahenee päivä päivältä. Kohta olen varmaan siinä tilassa, että unohtaisin oman päänkin, ellei se olisi kiinni :p

Meilläkin oli tänään neuvolapäivä;
35+3
Paino; +2kg :ashamed:
Turvotus; ++
RR; 129/89 (jihuu! pikästä aikaa alhaiset)
Prot; +
Sf; 37 (viikossa taas sentti ?)
ja rt

Tänään ensimmäistä kertaa mulla myös kävi neuvolassa elämäni "tuuri". Olen ravannut neuvolassa noin 2xvko paineiden, proteiinin ja päänsäryn vuoksi viimeiset 3 viikkoa. Asiaa on jaksettu ihmetellä, mutta päänsärkyynkään ei ole oikei löytynyt mitään apua. Panacodeistakin huolimatta viimeinen viikko on mennyt valvoskellessa, kun paine päässä on kasvanut. Mä olin niin varma, että kaikki johtuisi vaan korkeista verenpaineista, että johan ajattelin olevani luulosairas kun paineetki tässä tasoittuvat hiljalleen. Siksi olinkin jo ajatellut, että mitä suotta sitä enää lääkäriin erikseen.

Tänään kuitenkin neuvolan aikoihin tällä alueella katkesivat sähköt, niin neuvolatädillä oli aikaa kuunnella mun jorinoita. Ilmeisesti se ei uskonut mun luulosairausteoriaa (onneksi) vaan kutsui lääkärin paikalle, jolla sattui olemaan aikaa katkoksen vuoksi. Johan löytyi syyt paineisiin päässä; Elämäni ihka ensimmäinen korvatulehdus ja epäily hammas ongelmasta. Sen verran oli ripeää tuo neuvolan toiminta tänään, että tällä hetkellä mulla on jo hammaskin paikattuna :O

Nyt mulla onkin outo olo, kun päänsärky on jo inhimillisellä tasolla. Vaikka muut kolotukset alkaa jo vaikuttaa tässä ihan suorastaan pienelle, olisin minäkin edelleen valmis ärähtämään tästä odottamisen autuudesta ;). Mä epäilen et se ihanuus alkaa vasta sitten ko tää on ohi. Hehe.

Kamala ko tulikin pitkä sepostus omasta navasta :ashamed: . Oli pakko vaan.. Ottanut niin päähän viimeaikoina.

Toivotaan, että keskiviikosta tulee mukava päivä!

venlae ja IsoPapu
 
Kuten arvata saattaa, ei paljon nukuta. Koko yön oon vääntänyt ja kääntänyt. Voimia pitäis kerätä, mutta mites keräät kun väsyttää ihan törkeesti, mutta EI PYSTY nukkumaan... *huokaus*
Mies väitti että olin ekan synnytyksen kohdalla ihan yhtä hysteerinen... en tunnusta. Mä muistelisin että olin ihan tyynen rauhallinen. Äitini kyllä myös sanoi että paruin pari tuntia ennen sairaalaan lähtöä...... ei pidä paikaansa! :D
 
IHANA uutinen pärähti silmille heti aamusta!

LITTLEPEOPLELLE VALTAVAN SUURET ONNITTELUT PIKKUISESTA PRINSSISTÄ!
:flower: :heart: :flower: :heart: :flower:

Venlae: Sitähän varten täällä ollaan, että saa antaa tulla tuutintäydeltä vaikka mitä olotilaa sun muuta :hug:

Oma napuli:

Mä sitten vedin sikeitä siihen malliin eilen ja viime yön, että alta pois. Nuorimmainen oli vähän säädellyt meitin kelloradiota ja kuulem neljän aikaa oli pärähtänyt päälle eikä mulla mitään havaintoa koko jutusta! Ja mä ole se joka herää jo siihen kun joku lapsista seisoo meitin ovella :eek:

No ainakin olen voimat saanut takaisin! Nyt jaksaa taas tämän päivän varmasti ja jännittää niin mam84:n puolesta että...

Kerhoon hyväksyin taas 6 lisää :) Kiva, kun haluatte mukaan!! =)

Nyt taustalle puuroa laittamaan, on kasin aamu keskimmäisellä tänään...

Palailemisiin!
 
Pitkästä aikaa täällä taas... On vaa välillä niin saamaton ja taustaillu vaan...

Littlepeoplelle paljon onnea vauvasta!! :flower: :D

Vielä kasassa kärvistellään ja huomenna nähdään taas neuvolas jatkaako masu kasvuaan vielä. Sentää nyt sama mittaaja tällä kertaa et vois ollakin tarkempaa tietoa tilasta.

Muuten voinu hyvin miten nyt täs vikoilla hetkillä voi- selkäsärkyä, kaalinpäätäkin alkaa tuntumaan alhaalla. Muutama kaveri veikannu tätä viikkoa h-hetkeksi... saas nähdä... toivossa hyvä elää :D

Takavasemmalle takasin taustailee.... laiskuus iskeny oikee voimalla... :LOL:

FlaPa & masuasukkki 38+4
 
Voi että kun oli kiva avata palsta ja huomata ekat vauvauutiset! Eli iso kasa onnea Littlepeoplelle pojasta!! :hug: :heart: :flower:

Ja samaan syssyyn jatkan mam84 isot tsempit tähän päivään. :wave: :hug: Ollaan hengessä mukana täällä ja toivotaan,et kaikki menee hyvin.

Omassa olossa ei tietenkään mitään muutoksia. Vaikerointia entiseen malliin, jotta antaa olla. Ei jaksais millään odottaa enää, että nää viimiset viikot tästä etenis johonki. Edelleen meinaan kyllä ens viikon neuvolassa kysyä siitä josko sais sen käynnistyksen la päivänä edes. Ihan tuon vauvan koon takia.

Viime yönä kävi ihan hulluja. Meidän esikoinen oli onnistunu hiipimään iskän viereen meidän makkariin jossain vaiheessa äitin tutkan ohi. Mä siis nukun olkkarissa tuuletinarmeijan kanssa. No siinä yhden maissa kuuluu kauhee rysäys ja mä herään siihen, et poika huutaa ko syötävä. Oli reppana pudonnu sieltä sängystä! Mä en ekaan kymmeneen sekuntiin tajunnu muuta ko et poika itkee hillittömästi ja mulle iski kauhee paniikki, et mitä nyt ja kun ei mies ollukaan mun vieressä nukkumassa ni pyörin tyhmänä olkkarin lattialla ja huusin apua yms. Pelästyin niin järjettömästi, et mies sitte joutu lohduttelemaan sekä poikaa että mua. Itkin ja tärisin ihan mielettömästi ku vihdoin selvisin makkariin ja näin et kaikki oli ihan ok. Eikä poikakaan loukannu vissiin, pelästy vaan. En sitte saanu nukuttua seuraavaan reilu tuntiin ko vahdin, et poika varmasti saa nukuttua taas rauhallisesti. Joka kerta ko meinasin nukahtaa, havahduin uusiks johonki ääneen ja aloin pelkää, et nyt se tippuu taas jostain. Ihme häröilyä siis mulla..

Jakaantumisaaltoja kaikille, joilla jo viikot antaa myöden! :D Mä meen tästä taas makaamaan ko ei paikat kestä istumista..

Emmaliina ja Vusseli 38+
 
Paljon onnea LittlePeople yllätyspojasta!

Tsemppiä Mam84 tulevaan koitokseen.... :hug:

Lähtis vähän siivoileen ja sitten asioille kaupungille, iltapäivällä neuvola! Ilmoittelen...

minttu-82 ja TaimiMainio 38+0 :heart:
 
ONNEA SIIS VALTAVASTI LITTLEPEOPLE JA TEIDÄN PERHE! :flower:

Mukavaa kun täälläkin alkaa tapahtumaan, tulin just neuvolasta ja siellä kaikki ok. Sf-mitta oli noussu vaan puolella sentillä viime viikosta eli 33,5 ja painon nousukin hidastunu, onneks! :whistle:
Jotenki laiskottaa vaikka tekemistäkin olisi... Taidan siirtyä siis taustalle!

Hannis 37+2


Onks jollain muuten tietoa, että mistä saisin edullisesti umpipohjaiseen pinnasänkyyn patjan? Kuulemma pitää olla kuitupatja ku muuten ei hengitä... Vai mitä te ootte käyttäny vastaavassa sängyssä?
 
Onnea oikein oikein paljon! :D Nythän me aletaan pääsemään asiaan täällä syysmassuissa :D
Mulla on tänään se viimenen lääkäri käynti niin ilmottelen kuulumiset sitten paremmin =) Kaiken kaikkiaan pieniä vaivoja lukuunottamatta hyvin oon voinut,mitä nyt väsymystä ja pinnojen kiristelyä on ollut =) Taisi viimeviikolla vauvakin laskeutua ku roikkuu nyt paljon alempana ja hengityskin sujuu aikalailla ongelmitta :D
Miimari ja vauveliini rv 37+1

Ai niin,Mam84:lle onnea käynnistykseen!
 
Paljon onnea koko LittlePeoplen perheelle :heart:
Ja tsemppiä tämän päiväiselle Mam84 :hug:

Musta vähän tuntuu siltä, että nyt kun syysmasujen vaavihanat on saatu auki, niitä alkaa tulemaan enemmänkin...

Ittelläni on synnytystapa-arvio huomenna (Superheppuliko se oli joka noista isojen vauvojen synnytyssuunnitelmista kyselikin?? Raskausdementia vaivaa) ja siellä saadaan toivottavasti jotain selvyyttä meidän tilanteeseen, siis onko vauveli jatkanut kasvuaan ennusteiden mukaan ja käynnistelläänkö synnytystä yms.

Oon onnistunut olemaan ajattelematta koko synnytystä ja oottanut vaan tota synnytystapa-arviota, mutta nyt alkaa pikku hiljaa jänskättää! No huomenna lisää kuulumisia, siitä mitä kättärillä sanotaan.

Jaksamista kaikille muillekin, jotka tuskailevat ison masunsa kanssa!

Vilma ja papu 38+0
 
Paljon onnea Littlepeople pikkuprinssistä :flower: =)

Mulla ois huomenna se kääntöyritys... ja jännittää niin pirusti! ääk...toivottavasti tää pikkusissi ois tehnyt temput ja kääntynyt itse, ettei huomenna tarvis tehdä mtn muuta kun käydä vaan ultrassa :eek:
Viimeviikolla oli viimeinen neuvolalekurikin. Olin just silloin ihan hirveessä yrjötaudissa ja luulinkin että kohta lähetään synnärille kun supistuksia tuli reippaasti ja paljon... mutta onnex ne meni sitten ohi parissa päivässä kun tervehdyin :) eikä kohdunsuulla ollu tapahtunut muuta kuin et oli lyhentynyt 2cm ja pehmentynyt. Kohdunpohjankork. oli kasvanut 5pv:ssä 4cm :eek: eli 32cm:stä 36senttiin.... apua! Onneksi huomenna saa painoarviotakin vauvasta ettei tarvitse kauhulla odotella että minkälaista järkälettä sitä pitää synnyttämään lähteä
:x
Palailen huomenna kertomaan "kääntymiskuulumiset" :)

Mamu ja 36+2...
 
Aku
Saatiinhan se eka syysvaavikin maailmaan.Hirmuisesti onnea Littlepeoplelle+perheelle! :heart: :flower:

Nyt jännätään sitten mam84:n puolesta.Nyt niitä nyyttejä alkaa varmaan putoilemaan tasasta tahtie kun ensimmäinen näytti mallia =)

Omasta navasta viime yö oli ensimmäinen "vaivainen" ja muutenkin kummallinen.Tähän mennessä oon vaan heräilly parin tunnin välein vessaan mutta saanu nopiasti uudestaan unta kuulaan.
Viime yönä oli sellasta kummaa menkkamaista selkäjomotusta ja muutenkin hirmu levoton olo.Joskus aamuyön tunteina sitten vihdoin nukahdin.

Ajattelin kohta lähteä käymään tossa yhellä kirppiksellä mistä oon löytäny hirmu hyväkuntosia vauvan vaatteita paljon ja halvalla.Tyhjensin tosin viimeks koko puljun,katsotaan onko ilmestynyt lisää =)

Täytynee palailla iltasella katsomaan onko lisää vauvauutisia =)

T.Aku ja pieni 36+5
 
tup
Onnea Littlepeople! Oli jo aikakin jonkun avata potti..
Nyt on taas etelässä niin hirveä ukonilma, että ihme jos ei ala vauvoja putkahdella enempää. Kännykästäkin katkesi yhteys moneen otteeseen. Muuten, millä sen ambulanssin nyt tilaisi, sähköpostilla vai?

Te ketkä olette menossa synnytystapa-arvioon, mitkä teillä nyt on ollut SF-mitat? Kävin juuri lääkärillä ja nyt tasan viikolla 35 oli 37 cm, sentti tullut lisää viime perjantaista. Oli uusi aika kokematon lääkäri, luultavasti aivan vastavalmistunut ja kirjoitti viimein sen lähetteen. Yritin kysyä, että millä viikolla se nyt on se.. (tarkoitin synnytystapa-arviota, mutta en keksinyt sanaa). Lääkäri auttoi etsimään sanaa ja huudahti SEKTIO! Siis mikä moka, eihän lääkäri saisi tällaisia kylvää mun mieleen, varsinkaan kun vauvan kokoa ei yhtään tiedetä. No, enpä tuosta niin kauhistunut. Ikävää, että se arvio on vaan niin myöhään, synnytyshän voi helposti käynnistyä jo aiemmin. Kait synnytys voidaan käynnistää jo ennen viikkoa 40 jos vauva on iso? Vai tehdäänkö tällaista käytännössä? (Mun tuttu sai juuri yli 5 kg vauvan ja oli annettu mennä reilusti yli lasketun ajan.)

Niin ja mitä siihen arvioon kuuluu? Sisätutkimus ja ultra, eikä niin? Epävarmemmissa tilanteissa röntgen? Eikö röntgen ole vähän haitallinen lantionseudusta otettuna? Ainakin äidille, luulisin. Yleensähän lantion seutu aina suojataan lyijyessulla munasarjojen takia. Vauvan päätähän se ei niin haittaa, otetaanhan noita hammasröntgenkuviakin tämän tästä. Onko keltään otettu röntgenkuvia? Sillä tavalla kyllä varmaan saadaan varminta tietoa mahtumisesta.
Sadepäivän jatkoa!
 
Hurjasti tullut tekstiä ja vauvauutisiakin!

Onnea Littlepeople :flower: Tulehan kirjoittamaan kertomustasi sitten kun jaksat!

Räpärällä :'( enpä tiedä mitä sanoa. Voimia asioiden selvittämiseen, toivottavasti löytyisi tästä eteenpäin jokin teitä helpottava ratkaisu.

(.) Yksi kipeä suppari tuolla yöllä, mutta muuten nukuin oikein hyvin. Tänään on suunnitelmissa hieman veskien siivousta ja kirjastossa käyntiä. Vauvan haalari alkaa olla hyvässä vauhdissa, joten sitä tulee edelleen jatkaa. Teen 70 cm haalaria, joten ei haittaa vaikka jääkin hieman kesken, mutta toisaalta vauvan hoidon lomassa sitä on vähän hankala tehdä. Ihana äitiyslomapäivä tulossa jälleen. Aurinko paistaa ja on mukavan lämmintä. Nautitaan tästä!

Ainoska
 

Yhteistyössä