***SYYSMASSUT 2007*** KESÄKUU

Iso kiitos haleista... Hannis en muistanutkaan että täällä on porukkaa samasta kaupungista...
Tässä on vaan mietitty vaihtoehtoja ja yritetty tehdä kaikkea normaalia... Mies on onneks kotona mun kanssa ja myös anopin kanssa on puhuttu paljon...
Vauvan liikkumiset tuntuu joka päivä samaan aikaan, melko usein, ja kai se veden puuttuminen vaikuttaa siihen, että ne liikkeet tuntuu aika kovilta ja alavatsassa on selvää painontunnetta koko ajan. Pikkuisen pää on koko ajan tuossa oikealla ylhäällä, tunnen sen koko ajan ja se tuntuu päällekin päin todella hyvin...
Lääkärit meinaa että alakautta synnytän, mutta sekin on alkanut pelottamaan, kun vauva on perätilassa eikä kuulema käänny kun ei ole vettä, ei laskeudu ja pikkuisen massu on niin turvonnut, miten muka mahtuu kaksinkerroin :( mutta sektiokin pelottaa... Ja menisikö sektion vuoksi tärkeät minuutit hukkaan :'( ja eikös siinä epiduraali laiteta (?) mutta mitenköhän sekin, kun ilmeisesti joillekin se ei vaan tehoa mitenkään ja mä taidan kuulua siihen porukkaan...
Mutta täytyy tässä kuulema vähän miettiä ja kypsytellä asiaa, lääkäri soittaa viim. perjantaina...

"Marge" ja pikkuinen rv 29+3 :heart:
 
Margelle iso hali ja paljon voimia!! :hug: Toivotaan vielä parasta!

Nanna-80, vielä ei olla saatu onnistuun Tayssilaisten tapaamista, mutta ihan kiva olisi jossakin vaiheessa treffata, eli ehdotteleppa jotakin tapaamisajankohtaa =) . Painoarviosta, ultralla tehty arvio on kyllä tarkka, mutta masun päältä käsin tehty arvio on todellakin vain arvio. Mullakin esikoisen syntymää ennen kätilö arvioi vauvan painoksi 3500-3600g, mutta samana päivänä syntyessään oli 3930g!! Eli niihin arvioihin ei paljon ole luottamista :/ .

Mitäs vielä.. en nyt muista, mitä piti kirjoittaa.. Turvotusta mulla taas jaloissa, inhottavaa! Pitääkin huomenna soittaa neuvolaan ja kysellä labran tuloksia pissanäytteestä, toivottavasti olis pissatulehdus lähtenyt pois!

MamMam ja Pikkanen rv 29+1
 
Huomenna mun sitten pitäisi mennä Tyksiin päiväksi niiden sokeriarvojen takia. Tarkkoja tutkimuksia tehdään kuulemma koko päivä ja opetetaan, miten itseltä otetaan verinäyte yms. mukavaa :eek: Ja lisäksi laitetaan jokin automaattinen sokeriarvojen mittauslaite pakaraan kiinni. Se mittaa 300 kertaa vuorokaudessa arvon!! Neuvolantäti sitten varoitteli, että laite piippailee tasaisin väliajoin :) Soitin Tyksiin ja kysyin, että voiko silti normaalisti töihin mennä (mulla tietenkin iltavuoro). Kuulemma voi. Olenkin tässä itsekseni hihitellyt, että mulla on joku kauhee mötti persuuksissa kiinni, mikä vielä piippailee. Joku asiakas varmaan ajattelee, että mikäköhän pommi tuollakin on mukana :LOL: Halvat huvit mulla :D
Lauantaina sitten taas Tyksiin, jolloin tulokset luetaan ja päätetään jatkotoimista.
Laskin juuri, että 10 työvuoroa jäljellä ja sitten alkaa LOMA!! Ihanaa!!
Eipä tässä muuta, huomista odotellessa..

Tinka

Ai niin, viikko sitten oltiin 4D-ultrassa ja OLI UPEAA. Ihana olo, kun kerrankin kyyneleet oli silmissä ilosta eikä huonoista uutisista johtuen. Kyllä on poika ihan isoveljensä näköinen. :heart:
 
..en osaa laittaa mitään kuvia koneelle. Noloa edes myöntää tällaisella tietokoneaikakaudella. Siihen varmaan tarvitsisi jonkun skannerin vai mitä? :ashamed: Siksi ei ole profiilissakaan ollut mitään kuvia koko aikana :(
Ultrassa vauva nukkui lähes koko ajan, kun matkan sinne melskasi vatsassa ja vielä odotushuoneessa tuntui liikkeitä. Oli kyllä huippusuloista katsella, kun välillä hän imeskeli peukkua, sitten tuli haukotus ja alkoi korva kutiamaan. Kaikki sormetkin näkyivät ihanan pulleina, sellaisina oikeina vauva-sormina :heart: Ja hikka kiusasi pientä, kun lääkäri koitti mitata napanuoran virtauksia.
Mutta siis takaisin asiaan, eli valitettavasti olen varmaan ainut, kuka ei osaa kuvia koneelle laittaa :kieh:

Tinka
 
Oi voi...

Vielä yksi yö tässä vanhassa kodissa ja sitten pääsee jo omaan kotiin :heart:

Viime yö meni stressatessa kun Nestori veteli koko yön sikeitä eikä liikkunut, piti oikein tökkiä masua että heräätkös vähän. Noh, onneksi aamulla oli jo melskaus päällä! Melkein huolestuin..

Pakata pitäisi... Tulisiko kukaan auttamaan?? :wave: Ei tässä oikein saa mitään tehtyä kun en enää taivu lattia-tasolle ja nuo tytöt tuossa pyörii ympärillä..

Mutta maanantaina lisää, silloin on taasen neuvola..

Halit kaikille ja Margelle eritoten voimia!!!

RäpäRällä ja Nestori 29+6
 
Voi Marge, kamalaa että kukaan joutuu kohtaamaan/miettimään tuollaisia asioita..

Minä kävin eilen viemässä sairaslomapaperit töihin. Samalla vein avaimen ja tyhjensin vaatekaappini. Tuntui vähän hassulta. Sen ensi torstain lääkärintarkistuksen jälkeen minulla olisi vielä viikko töitä ennen kesäloman alkua. Voihan se olla, etten enää mene töihin. Siellä kun tulee sitä liikkumista tosi paljon eikä voi levätä välillä.

Maanantaina vein taas pissapurkin labraan. Viimeksi olivat löytäneet näytteestä streptokokin ja se merkattiin neuvolakorttiin punaisella, että sitten sairaalassa tietävät, mutta minulle ei kerrottu asiasta juuri mitään. Itse sitten olen tässä selvitellyt, että tuo pöpöhän voi aiheuttaa supistuksia, johtaa ennenaikaiseen synnytykseen ja synnytyksessä voi aiheuttaa vauvalle tulehduksia.. Oireettomana sitä ei kai aina raskausaikana hoideta, mutta sitten synnytyksessä pitäisi olla joku antibiootti menossa suoneen, jotta lapsi välttyisi tartunnalta. Tai jotain. Välillä tuntuu kyllä, että itse pitäisi tietää kaikki. :/ Nyt kun saisin sen neuvolatätin kiinni, niin kysyisin mitä ovat labrassa purkistani tällä kertaa löytäneet.

Eilen ehdin jo hiukan huolestua, kun pikkuinen ei liikkunut aamulla juuri ollenkaan siihen aikaan, kun yleensä touhuaa. Koko aamupäivä oli tosi hiljaista. Mutta sitten iltapäivällä onneksi alkoi taas se tutuksi tullut heiluminen. Mielessäni jo ajattelin, että en enää kertaakaan ajattele mitään negatiivista vauvan liikkeistä (välillä siis tuo jatkuva jumppaaminen tuskastuttaa..), kun huomasin, miten kovasti murehdin puolen päivän hiljaiseloa. Tietysti vauva kasvaa ja liikkeet voivat muuttua minun kannaltani ikävämmiksi, mutta toisaalta..eihän tätä masuaikaa ole enää kovin kauaa!!

Joe ja pieni 28+0
 
Tiekkö, mullakin oli toi streptokokkibakteeri pissassa ja terv.hoit. vain sanoi mulle, että on harvinaisempi bakteeri, mutta siis virtsatientulehdus ja sain siihen Kefexin- antibioottikuurin. Tänään pitäis soittaakin terkalle, että oliko pissa nyt ok! Mä ihan ajattelin sit vaan, että on normi pissatulehdus, mut ai siitä voi ollakkin vakavempiakin seurauksia?? Mua on kyllä ihmeen paljon supistellut parina viime viikkona :/ .. johtuisko sit siitä..

MamMam ja Pikkanen rv 29+2
 
Niin, en tiiä mikä sitten on todellisuus tässä streptokokki-asiassa. Jostain luin, että tuo bakteeri on kyllä kai kolmasosalla naisista tuolla alapäässä (olikohan välilihan alueella), mutta suurelle osalle ei aiheuta mitään sen kummempaa.
Bakteeri voidaan saada hoidettua lääkekuurilla, mutta se voi helposti uusia ja sen takia ei kai lääkitä, jos ei ole oireita.. Nämä tiedot on kaikki googlella haettuja, joten hieman varauksella täytyy kuitenkin suhtautua.

Labran tulos: pissa puhdas.
 
Marge, edelleen lähetän haleja ja jaksamista ((())) :( .

Balik, kiitos paljon kestovaippainfosta :) . Ehikä hankitaan muutamia etukäteen ja katsotaan sitten mikä malli parhaiten sopii vauvalle. Niissäkin on vissiin paljon eroja. Mulla on muuten profiilissa kuva meidän tytöstä rv 23 jos haluat kurkata ;) .

Mulla on välillä tosi kova paineen tunne lantiossa. Yhtään ei ole tullut kivuliaita supistuksia, mutta taitaa vauva olla tosi alhaalla kun liikkeetkin tuntuvat korkeintaan navan korkeudella.

Mä olen aika kova stressaamaan jos vauva ei liiku. Aika rauhallinen tapaus tämä on ollut koko raskausajan, mutta aina huolestun jos ei pariin tuntiin sohvalla istuskellessa tunnu juurikaan mitään. Tuntuu, että tytöllä on ne tietyt hetket, jolloin liikuskelee kunnolla ja muutoin on sitten hiljaisempaa.

-meja 28+5

 
meja Ihana vaavi siellä köllöttelee :heart:

Meillä on myös aikalailla ajat milloin pikkuinen on aktiivisimmillaan.
Yöllä herään aina 2-3 kertaa ja viimeinen kerta on puoli 5-5 välillä ja niihin aikoihin myös vaavi on hereillä.

Kestovaippoja saa sitä pieneintä kokoa (NB) täältä foorumilta aika hyvin ostettua (käyttämättömiä). Yleisesti hinnaksi on sovittu 10-15?, joten säästöä tulee 5-12? jos ostaisi nettikaupasta.

Jos tarvetta niin laita viestiä tuonne kirpputorin puolelle, ostetaan osioon. Itselleni on aika monta jo vastannut :D

Kärsiikö muut pahoista unista täällä?

Itse näen lähes joka päivä kaameita unia ja herään ihan paniikissa. Kauheudet voivat koskea mitä aihetta vaan, joten kyse ei ole vain vauvasta.
Yksi yö näin unta että jätin mieheni ja esikoiseni ja lähdin pois (olin raskaana unessakin), sitten heräsin ja mies siinä vierellä ihmetteli että mitä sätkyn. sanoin että näin unta että erottiin ja hän kysyi että "miksi?" ja vastasin vain että "mä jätin sut!" .
Toisena yönä näin unta että löin esikoista todella kovaa kasvoihin monta kertaa :eek: , seuraavan päivän ikäänkuin hyvittelin pahaa untani hänelle ja vietettiin oikein mukava hemmottelupäivä. Tuntui ihan syylliseltä :ashamed:
Viime yönä taas näin hämähäkeistä ja käärmeistä unta... pelkään niitä vapaana.

balik ja pikkuinen 30+4
 
Margelle :hug:
Tännehän oli taas tullut paljon luettavaa kun en ole ehtinyt käymään täällä pitkiin aikoihin. Täällä kaikki on mennyt hyvin, ensi viikolla olisi taas neuvola. Yölliset suonenvedot jaloissa vaivaavat välillä. Vauvakin on välillä niin vilkas ettei meinaa saada nukutuksi. Vielä olisi pari viikkoa töitä ja sitten alkaa kesäloma ja äippäloma alkaa 31.7, eipä ole siihekkään enää pitkä aika. Pitäisi pikku hiljaa alkaa valmistelemaan pikkuisen huonetta. Ostin kankaan, josta ompelen vauvan huoneeseen verhot, sänkyyn lakanan, pussilakanan ja pinnasängyn suojan ja pinnasängyn verhon. Yhden kaapin siivoisin jo ja laitoin sinne pienimmät vaatteet odottamaan, hirmuinen määrä on niitäkin kertynyt, näinköhän poika mahtuu edes niihin pienimpiin, jos on isokokoinen. Hoitopöytä pitäisi vielä kasata ja turvakaukalo hankkia. Synnytyskin alkaa mietittymään, emme päässeet valitettavasti perhe ja synnytysvalmennuksiin, mutta meillä on mahdollisuus mennä tutustumaan synnytyssairaalaan joko 30 minuutin "kierrokselle" tai 2 tunnin "kierrokselle". Ajattelin jos kävisimme tuon 2 tunnin "kierroksen". Nyt on sellainen fiilis, että apua, enhän minä osaa edes synnyttää!! :eek: Mutta kyllähän ne kätilöt siellä sitten neuvoo ja opastaa, ainakin toivon niin! Millaisia fiiliksiä muilla ensi kertaa synnyttävillä on tai on ollut?
Yritän lisätä illalla uuden masukuvan kun tuo profiilin kuva on jo niin "vanha".

Halinalle81 ja pikku ihme rv 30+2
 
Hei!

Ensin pakko vähän hehkuttaa, enää huominen työpaivä jäljellä, sit B)
Ei kyllä kelit oo mitkään parhaat mahdolliset, mut kyllähän aina loma työnteon voittaa :D
Huonona puolena on se, ettei mulla ole huomisen jälkeen enää nettiyhteyttä :kieh: Tähän asti mulla on ollut firman tietokone ja nettiyhteys kotona. Ei viittitä hankkia tänne yhteyttä, ainakaan nyt heti. Saa nähä vaan kuinka kauan pärjään ilman :whistle: Pientä riippuvuutta havaittavissa :D

Voi olla, ettei me päästä tutustumiskäynnille ollenkaan sairaalaan (Porvoon sairaala), kun siellä on kuulemma ollut jotain virusta. Olis kyllä ihan kiva päästä katselemaan paikkoja, kun siellä en ole vielä kertaakaan käynyt (aikasemmin kuuluin eri piiriin). No, ilmeisesti pääsen kuitenkin sinne loppuraskauden ultraan.

Unista: Mä näen aina välillä pahoja unia, mutta yleensä kyllä vauvasta. Lähinnä sellasta, että se syntyy tosi aikasin. Mun avokki sen sijaan näkee useammin kaikennäkösiä ihme unia. Taitaa stressata enemmän tulevasta muutoksesta...

Yritän päästä lukemaan teidän kuulumisia aina sillon tällön.

Heidi-79+asukki 30+4
 
Mitenpä minä unta näkisin ku mulle on tullut lähiaikana ongelmaksi etten meinaa saaha unta kunnolla.Väsyttää muttei uni tule :kieh: Tai siis sänkyyn kun pääsee niin eipäs enää meikä neitiä väsytäkkään!En ruukaa yleensäkkään nähä mitään unta.Joskus harvoin vain..Ois kiva nähä jotain mutta ei niin ei :D Tosin nyt vasta näin yhen unen,maanantai yönä kun illalla luulin että hampaasta oli lohjennut pala mutta ei ollutkaan niin arvelin että se tulisi uniin ku oon niin hammashysteerikko :D Ei uni liittyny hampaisiin mitenkään mutta lääkäriin kyllä.Olin neuvola-lääkäri käynnillä ja mun piti jättää se tavallinen pissanäyte.Nyt kun oon lukenut noista sokerirasitustesteistä niin luulin että se lääkäri oli mua passittamassa niihin kun kysyi yhtäkkiä (kun oli tarkistanu sen näytteen)että ruukaanko syyä paljon karkkia?No vastasin rehellisyyden nimiin että kyllä minä aika paljon ruukaan popsia varsinkin jos sattuu oleen kauhea nälkä niin tulee nopeasti nakattua muutama karkki huiviin.Olin ihan kauhuissani että mun sokeriarvoissa oli jotain häikkää.No lääkäri sanoi sitten että "luulen että sulla on hiivatulehdus"!!! :LOL: :LOL: Eihän sitä ees nää vissiin mistää virtsa näytteestä vaan ihan muuten :D Kyllä mua nauratti sitten aamulla että kaikkea sitä näkeekin :D Mutta oikeasti,nukun melko huonosti ja ravaan vessassa pitkin yötä 1-3 kertaa ja hikoilen ku sika!Ja sitten herään välillä siihen että ei enää väsyttäisi,sitten kyllä uni maistuis kun pitää nousta ylös.Ei kivaa,mutta minkäs teet..
Säikähin tuossa pari päivää sitten aivan älyttömänä!Ku istun koneella niin en tosiaan ruukaa istua selkäsuorassa vaan nojailen tohon tietokonepöytään tai sit omiin jalkoihin nojaan ku istuskelen.No lähin sit käveleen ja vauva ollut vissiin vähän ahtaasti niin alko käymään mahaan(oikealle puolelle)aivan pirusti,tuntui niinku ois sisuskalut tulossa ulos ja säikähin että tapahtuu jotain tosi pahaa.No laitoin käden mahalle siihen kohtaa mihin kävi tajuttomana niin arvatkaa,vauva se siellä oikoi niin että maha venyi käsittämättömästi ja kinttuhan siinä pullotti niin komeasti.Mutta ei mulla oo ikinä käyny noin kipeää mikään potku,sitten mua rupeskin jo taas naurattaan että perhana ku säikyttelee tuollatavalla ku luulin että ois jotain vakavampaakin ollut!! :D No nyt osaa sitten varautua noihinkin "pullisteluihin".Mutta nyt lähen ruuan laittoon.
 
RäpäRällä
Minä voisin muutossa tullakin auttamaan kun näin samassa kaupungissa asutaan, mutta enpä taida mahani kanssa minäkään enää taipua mihin tahansa :D

Joku kyseli, miten juhlitaan naimisiinmenoa (kiitos muuten onnitteluista :heart: ). Me ihan vaan käväistään maistraatissa, todistajiakaan ei ole omasta takaa. Salassa siis :whistle: Juhlitaan ensin kahdestaan jossain kivassa ravintolassa, sitten aletaan levittää uutista pikku hiljaa ihmisille. Sitä mukaa kahvitetaan jos tuntuu siltä. Ei siis mitään ihmeellistä. Järjestetään ristiäiset sitten loppuvuodesta, mutta nekin on ihan vaan ristiäiset (ja muuten myös ensimmäiset oikeat juhlat, jotka järjestämme).

Unista on ollut puhetta. Minä näen unia tavalliseen tapaan, kuten ennen raskauttakin. En yleensä muista uniani (tokkopa edes näen sellaisia?!) mutta sitten kun muistan, niin ne saattaa käsitellä niinkin tylsää aihetta kuin taulunripustamista. Ihan hoopoa. Vauvasta olen tähän mennessä nähnyt vain yhden unen ja se tuntui siksi sitäkin ihmeellisemmältä.

Maarja ja vaava 30+5


JA HERTTINEN, UNOHDIN AIVAN!
Eli vaunu-uutisia...
Nyt ne on tilattu, Brio Happy 2007 -yhdistelmät.
Ei jaksettu enää vertailla vaan nämä on varmaan ihan sopivat ja muutenkin ok. Väriksi valitsimme khakin.
 
MamMam:Miten olis ensi viikolla Tayssilaisten tapaaminen? Mulla ei ole mitään erikoista, joten mikä päivä tahansa sopii. Mielellään iltapäivällä, kun me ollaan niin hitaita lähteen aamusta mihinkään. Tarkoitus olis kyllä käydä Korkeasaaressa, mutta tuskin se ensi viikolla toteutuu, kun sitä on suunniteltu jo pari kuukautta :LOL:

Halinalle81:Synnytykseen kannattaa mennä avoimin mielin, ei sitä voi etukäteen juurikaan suunnitella. Kätilöt hoitaa homman ammattitaidolla (yleensä), joten kyllä ne sustakin hyvän huolen pitää ja neuvoo mitä täytyy tehdä...ota vaan rennosti.

Unistaunet on nyt vähentyneet, mutta alkuraskauden aikana näin usein unta, että vauva syntyi jo 24 viikolla ja sitten me yritettiin ukkelin kans työntää takaisin masuun kasvamaan. Usein myös itkin unessa, kun meillä ei ollut mitään päälle pantavaa tyttövauvalle.

Nyt sauna kutsuu rentoutumaan...
Terkuin Nanna ja Alvar 27+3
 
Moi!

Täältä taustalta taas välillä...
Ensiksikin Margelle hirmuisesti jaksamista ja voimia, en oikein muuta osaa sanoa...
Joku tuskaili kramppien kanssa, täällä myös aina silloin tällöin öisin/aamuisin vetää pohkeen kramppiin, mutta aika hyvin on magnesiumi auttanut. Joten sitä kannattaa ottaa, se auttaa siihen vaivaan.
Sitten ainakin Maarja ja, anteeksi nyt en muista kuka toinen, on menossa Heinäkuulla vihille:Onnittelut teille! :flower:
Minä näen aika paljonkin unia, mutta vauva unia ei muistu kuin yksi mieleen ja se liittyi imetykseen. Unessa vauva lipitteli kielellään nännin päätä ja minä siihen, että: "isäs syö tissiä tuolla tavalla"...sitten vauva alkoi imeä oikein... :LOL:
Tilasin tänään isukille isyyspakkauksen, jota sitten täydennän vielä jollakin. Haluan sillä tavalla yllättää tulevaa isukkia...Onko täällä muut koonneet sellaista? (onkohan siitä aikaisemmin ollut jo puhetta...ei muista.)
Lääkärin tarkistus oli toissa viikolla ja kaikki näytti hyvältä. Ensi keskiviikkona vuorossa taas neuvola. Painoarviota ei olla saatu kuin rakenneultrassa, joten ei tietoa mitä pikkuinen mahtaa painaa.
Ai niin, pakko hehkuttaa, että huomenna viimeinen työpäivä ennen kesä-ja äippälomaa!!!

Lilia+Pallero 30+1
 
Täälläkin kaikki sujuu tasaiseen tahtiin. Nyt on masu alkanut kunnolla kasvamaan, ollaan viikolla 29+1 ja viime vkon neuvolakäynnillä sf mitta oli 25.Lääkäritutkimuksessakin kaikki oli ok ja kohdunsuu kiinni.
Väsymystä on jokapäivä, ja päiväunet pitää kyllä ottaa aina töiden jälkeen. Kesälomaan on vielä 3 vkoa ja jään siitä suoraan mammalomalle. Hassua huomata että seuraavan kerran meneekin töhin vasta heinäkuussa 2008!

Äitiyspakkaus ei ole vielä tullut, päätös kylläkin. Mitään muitakaan hankintoja me ei olla vielä tehty, joten heinäkuussa riittää touhuamista.

4D ultrassa toukokuun lopussa slvisi että meill on tyttö tulossa, joten sen voi lisätä minun tietoihin. Itselläni on kyllä edelleenkin pojan odotus olo, joten en ihan uskalla vielä vallan tyttö juttuja miettiäkään :)
Hyviä vointeja kaikille ja Margelle paljon paljon voimia vaikean asian kanssa!
:'( :heart:
 
streptokokista: Mun kaverin vauva sai synnytyksessä streptokokkitartunnan ja joutui aika kovalle antibioottikuurille synnytyksen jälkeen. Ilmeisesti sitä ei oltu huomattu äidistä ollenkaan ennen synnytystä - äiti kyllä epäili, että aikaiset supistelut olisi saattaneet johtua tuosta.

Margelle voimia ja jaksamista!

Muuten ei mitään uutta: odotusta, odotusta... Tai niitä suppareita on tullut, mistä tuonne uuden keskustelun avasinkin.
 
:hug: :hug:

Pahoista unista Balik mulla on ollut niitä kyllä tosi useasti,ihan kamalia ja outoja :eek: nyt tämän päiväinen uni oli kyllä pelottava/huvittava : sellainen kamala musta koira haukkui ja yritti käydä päälle ja huvittavaa oli että haukkua mua kaikilla hirveillä sanoilla mutta latinaksi :D ihan kun osaisin jotain latinaa...mutta unessa ainakin ;)

Muuta... supistelut sen kin jatkuu pitäis´varmaan käydä jättämässä kontrolli virtsanäyte,jotenkin tuntuu hankalalta kun pitää muistaa olla pissaamatta... mutta kun tulee yölläkin käytyä :/

eipä tässä ...muuta taas :wave:
 
Streptokokista täältäkin vielä =) , terkka silloin ihmetteli, että kun mulla ei ole mitään tuntemuksia alapäässä, yleensä kuulemma tulee rakkuloita ja kirvellystä.. mut mulla ei siis ollut MITÄÄN tuntemuksia. No tänään sain pissanäytteen tulokset ja bakteeri hävinnyt, eli mulla ainakin antibiootit tehosivat siihen, hyvä näin!! Toivottavasti ei enään tulekkaan samaa vaivaa!

Nanna-80, ensviikolla voisi sopia mulle ainakin loppuviikosta tapaaminen to tai pe, ja tytön päikäreiden jälkeen, eli joskus klo 16-17. Mut pistä sä tapaamisajankohta ja katsotaan kuin moni pääsee tulemaan =) .

Meillä muutto viikonloppuna edessä uuteen kotiin ja nettiyhteys voi olla hetken poikki. Vielä ei ole tietoa, koska aukeaa uudessa osoitteessa, eli jos on hiljaista täältä päin, niin johtuu nettipimennosta =) . Toiveissa oli saada netti auki 2.7, mut katsotaan..

MamMam ja Pikkanen rv 29+2
 
Margelle edelleen paljon voima :hug: :hug: :hug: sia!

Kyllähän kun eilen tempaistiin ja lähettiin käymään paikallisella näköalatornilla. Ja kävelymatkaa luonnonhelmassa 1.6 km suuntaansa. :LOL: Ja menomatka tietty ylämäkeä, niin kylläpä masu tykkäs kyttyrää. Rupes vihlomaan, mut ei kuitenkaan supistellut. Mut sit kun istui ja söi eväät ja kävi maisemia ihailemassa tornissa (korkeanpaikan kammoisena), niin sit helpotti. :) Ja kun oltiin takaisin tulossa, niin tämän mamman kenkä jäi johonki ihmeen kuivuneeseen puunjuureen kiinni ja mätkähin kaatua. Onneks kuitenkin polvilleni ja sain käsillä otettua vastaan. Masussa ei tuntunut mitään ja vauveli on liikkunut normaalisti.
Ja kyllä väsytti illalla sitten makoisasti. :D

Miehekkeen kanssa jo mietittiin, että ensi kesänä sitten vauvelin kanssa mennään käymään siellä. :)

Tuossa just mietiskelin nuita hankintoja, että me ollaan saatu alle 100 eurolla kaikki nämä isoimmat hankinnat. Lukuunottamatta turvaistuinta, kun se ostettiin uutena ja maksoi 130 euroo.
Mut siis sänky ja vaunut saatiin 60?:lla ja nyt kaverin äitiltä saadaan hoitopöytä+uusi alusta ja syöttötuoli noin 30?:lla.
Onhan ne tietty vanhoja ja käytettyjä, mutta pärjätään niillä ja iso säästö tuli!

Maanantaina olisi taas neuvola. Saas nähdä painon muutosta, kun tuli juhannuksena herkuteltua.

-Bluedrama ja röllykän asukki 29+2 :heart:
 
Taas on tovi kulunut ja kesälomailu jatkuu. Vielä pitäisi töihin kuitenkin ennen "pitkää lomaa" raahautua.

Pippurimamma ja joku muu olivat muistaakseni hankkineet sellaisen kevyen hoitopöydän, jonka saa sivuun tarvittaessa (siis tarkoitan sellaista, jossa vaan jalat ja kangas päällä ja saa mahtumaan kasassa pieneen tilaan)... en osaa nyt tarkemmin selostaa, mutta jos jotain tolkkua saa, niin mistä sellaisia saa??? Meillä voisi toimia tuollainen systeemi kans.

Onko kenelläkään muulla ollut hässäkkää äitiyspäivärahapäätöksen kanssa? Mulla oli viimeksi jo pitkä vääntö, kun laskevat mun äitiysrahan vuoden 2002 tulojen mukaan ja väittävät kivenkovaa että se on oikein! Nyt siis tarjoavat samaa rahaa, vaikka tulot on kasvaneet huomattavasti. Lisäksi oli palkkatoimistosta toimitettu mun palkkatiedot tulevaisuuden palkoista, ja se lienee ihan mahdotonta arvailua, kun kuitenkin iso osa palkastani on vuorolisiä, kun teen vuorotyötä... siis maanantaina lähtee taas kiukkuiset puhelut asiasta liikkeelle. Tarkastakaa siis omat päätöksenne, kun ne on ihan hatusta tempaistuja välillä!!! Tulipa tilitys, mutta pisti niin vihaksi, että itku tuli, kun taas joutuu taistelemaan tuulimyllyjä vastaan.
 

Yhteistyössä