syysvauvat

Zasmin kiva kuulla, että sinäkin tunnet tunnet jo vauvan liikkeitä.

Salliina kiva kuulla myös sinunkin kuulumisia. Ihmettelinkin jo että minne kaikki ovat kadonneet, kun ei ole kenestäkään kuulunut pitkään aikaan.

Itselläni kanssa keskiraskaus on mennyt ihan mukavasti. Välillä tuo ristiselkä muistuttelee kivuistaan, mutta kun muutaman päivän ottaa rennosti niin se yleensä menee sillä ohi. Nyt on ollut niin mahtavat säät, että jumppasalilla käynti on jäänytkin vähemmälle ja on enimmäkseen käynyt pieniä kävelylenkkejä kävelemässä. Maksimissaan selän puutteissa pystyn kävelemään keskimäärin 3 km:ää ja tukivyö pitää silloinkin olla päällä.

Vauvan liikkeitä tuntuu täälläkin joka päivä enemmän tai vähemmän. Välillä massussa tuntuu asustavan kunnon vilpertti. Yleensä liikkeet tuntuu kuitenkin yksittäisinä hipaisuina.

Mutta nyt pitää jatkaa töiden tekoa, kirjoittelin nopeasti työpäivän lomassa.

Viipsu+ vauva 16+5
 
Moikka pitkästä aikaa!

Mulla on ollut vähän vaikeaa aikaa nyt, niin en ole jaksanut enkä päässyt kirjoittelemaan. Toivottavasti tämä tästä taas tasaantuu.

Edelleen odottelen ensimmäisiä liikkeitä kuuluviksi... Alkaa kohta huolestuttaa, jos ei ala kuulumaan. Joko teillä on lähtenyt paino nousemaan? Mulla ei vieläkään...

Mä en nyt tän tarkemmin jaksa kirjoitella, mutta yritän joku toinen päivä uudestaan. Joko ootte vauvan varusteita miettineet? Mä oon miettinyt vaunuja miehen kans, mutta ehkä vähän myöhemmin sitten. Mitä ominaisuuksia pidätte vaunuissa tärkeinä?

Salliina ja mm rv 17+1
 
moikka kaikille!

ei oo tullu taas kirjoteltua.

voi salliina, toivottavasti sun tilanne helpottaa, mikä sitten onkaan*hali*

täällä oli tänään neuvola. kaikki oikein hyvin. paino on noussu raskauden aikana 1,5kg... täti sano, et aika maltillisesti. sitten ku sitä tosiaan ihmettelin, ku massua ei juuri näy(varsinkaan aamusin) nii terkkari sano siihen, et yleensä ensiodottajilla vasta myöhemmässä vaiheessa alkaa kasvaa, toisin kun jo saaneilla, joilla on maha jo kerran venyny. paineet edelleen alhaalla 105/62 ja nyt oli hemppari vähän noussu raudan ansiosta eli 126. sitte parhaimpaan kohtaan eli vaavin kuunteluun. siellä oli niin kovat bileet käynnissä, että ei meinattu saaha sykettä laskettuu. aina ku löyettiin hyvä kohta, nii vaavi päätti tehä voltin johonki ihan muualle. ja sit se potki siel niin kovaa, et terveydenhoitajaki huomas.. potkas suoraan siihen kuuntelulaitteeseen<3<3 mamman höppänä... häntä ei niin vaan häiritä=) hih... syke oli sit 130-140... kyllä taas on niin aurinkoinen olo<3 seuraavaks sitte rakenneultraan 20 päivä tätä kuuta. ja jospa sitä sitte sais tietää onko siellä tytt vai poika=)



Tänään tein aika kalliin hankinnan ostin suuren äitiyskirjan mikä makso 50 :eek:... mut siinä on kyl ihan kaikkee ihanaa tietoo<3



mutta tämä tyttö ja vaavi lähtee nyt tutustumaan uuteen kirjaansa. hyvää alkavaa viikkoa kaikille:)
T:jasmin ja vaavi 17+5
 
Moi! Pääseekö mukaan? Onko jollain sivulla "esittelylistaa" niin sais vähän kytättyä muita listalaisia? :)

Itse olen 25-vuotias ja kakkonen on tuloillaan lokakuun alussa. Esikoinen on syntynyt elokuussa 2009. Masu on vielä kovin pieni, ainakin esikoisen aikaiseen verrattuna. Pikkasen olen liikkeitä tuntenut, mutta aika vähän kun istukka edessä. Kärsin kovasti synnytyspelosta, jospa pelkopoli auttaisi asiaan, eka kätilöaika varattuna :) Ja samana päivänä pääsen myös rakenneultraan.

Salliina85: Onko sulla istukka missä kohtaa? Se vois vaikuttaa noihin potkuihin. Itseäkin vähän aina pelottaa kun ei ole tuntenut liikkeitä kun esikoisesta tunsin 15 viikolta eteenpäin ja nyt TOOOSI vähän. Vaunuista sen verran että kannattaa testailla miten helppo esim. laittaa kasaan, että ei tartte montaa väkästä repiä irti. Hyvät renkaat jos liikutte paljon vaunujen kanssa. Ja jos pieni auto niin renkaiden helppo irrotus on tärkeää. Meillä Quinnyt ja oon tykännyt tosi paljon, ainoaksi miinukseksi sanoisin että kun ollaan vaihdettu rattaiksi ne, niin lapsi kulkee aina kasvot menosuuntaan, eli ei äitiin päin. Istuma-asento jää myös aika alas, on itse viritetty sinne sitten että pääsee pystympään. Vaunu koppa taas oli tosi hyvä, helppo irrottaa, meillä myös maxi-cosin (erinomainen) kaukalo joka käy rattaisiin. Tuota maxi-cosin kaukaloa kyllä suosittelen ja kaverit suosittelee kans - kevyt verrattuna moneen malliin kun eihän se vauvakaan kevyt ole kannella yhdellä kädellä. Samoin täyttää hyvin nuo turvallisuus vaatimukset. (oli muistaakseni testien parhaimmistoa...)

zasmiini: Onko kyseessä Suomalainen vauvakirja? :) Ostin sen esikkoa odottaessa ale-myynnistä ja siitä on ollut iloa. Vau-kirja vähän tylsä :D
 
Bayaf tervetuloa joukkoomme :) Meillä ei taida olla sellaista esittelysivua täällä. Olemme jokainen liittyessämme kertoneet itsestämme täällä sivuilla. Minä olen Kainuusta kotoisein ja odottelen esikoista, LA on 6.10. Kaikki on sujunut hyvin muuten, mutta selän kanssa alkoi tulla jo ongelmia viikkojen 12 tuntumassa. Jouduin olemaan parisen viikkoa sairaslomalla ja sen aikana työnantaja pystyi tarjoamaan minulle fyysisesti kevyempää työtä. Nyt selkäkivut on pysyneet kurissa, kun maltillisesti muistaa ottaa ja lenkkeillä tarpeeksi lyhyitä lenkkejä tukivyön kanssa. Liikkeitä olen tuntenut viikolta 15 alkaen (Ensiliikkeet oli kyllä vähän hakusessa, mutta päivä päivältä olen varmempi että silloin tunsin ensimmäiset liikkeet. Nyt vipinää alavatsalla tuntuu joka päivä enemmän tai vähemmän, mutta joka päivä kuitenkin tuntuu) Mulla niskapoimu-ultran mukaan istukka on tuolla selkärangan puolella, joten sen vuoksi varmasti helpommin tunnen noita liikkeitä. Kiitos kun annoit vaunuvinkkejä. Mieheni kanssa on tarkoitus lähteä rakenneultran jälkeen vaunuostoksille Kuopioon tai Ouluun.

Nyt tuntuu että tämä keskiraskauden seesteinen vaihe menee todella nopeasti. Isompia vaivoja ei ole ja töissä pystyy käymään normaalisti. Viikot kuluvat huomaamatta työpäivien ohessa. Toivotaan että ensi viikolla säät lämpenisivät. Olen jäämässä reilun viikon kuluttua 3 viikon mittaiselle kesälomalle. Olisi kiva jo istutella vähän kesäkukki kukkapenkkeihin.

Pitää lähteä laittamaan pullapelti uuniin. Innostuin pitkästä aikaa miehen mieliksi leipomaan pullaa. Koti on mukavasti pullantuoksuinen, kun hän tulee klo 16 jälkeen töistä :)

T:Viipsu84 + vaavi 17+6
 
Viimeksi muokattu:
moikka! ja tervetuloa Bayaf=)

ei meilla täällä oo ainakaan mun tietääkseni mitään listoja mut oon myös tuolla vau.fi ja siellä on aika kattavat listat yms. se mun äitiyskirja on vissiin ulkomaalainen, mut siin on kuitenkin kerrottu suomalaisesta näkökulmasta... se on toimittanu Dr anne deans... ihan älyttömän hyvä=)

hihii, miepä varasin 4-D ultran perjantaiks... voi että ootan sitä. se on helsingin keskustassa semmonen ku femeda... hinnaks jää kelakorvausten jälkeen 178€ ja siihen kuuluu se dvd:) oon niin innostunu tosta... tää on sitten niinku rakenneultra=) mut se toinen rakenneultra on sit 20 päivä tätä kuuta=) en malttanu oottaa sinne asti ja onhan se hienoa nähä vaavi 3D:nä=)=)=) ja sit saa tietää tuleeko prinsessa vai prinssi<3

mutta tällästä tänne

T:jasmin ja vaaveli 18+0

ps: millä rv oot Bayaf?
 
Niin siis viikkoja mulla on nyt 17+5 ja 7.10. laskettu. Eli aika samoilla päivillä LA täällä useamman kanssa.
Rattaista/vaunuista vielä sen verran että kandee ajella niillä ympäri kauppaa. (meillä 3-pyöräiset) ja korkeuden säätö. Meillä isännän kans pituuseroa yli 20cm, ja tossa quinnyssä saa säädettyä niin että ei isännän jalat kolise vaunujen alaritsiin.

Viipsu84: Harmi että on ollut selän kanssa ongelmaa. Ja tosi hienoa että pomo tajuaa mikä tilanne. :) Toivottavasti olo paranee. Ihana että tunnet jo noin paljon liikkeitä ja potkuja! Tervetuloa vaan tänne savon maalle shoppailemaan...

zasmiini: Pitääpä sit vilkaista tota kirjaa jos osuu silmiin. Musta on niin kiva lukea kaikkia vauvakirjoja ja oppaita, vaikka niissä olisikin samat asiat :) (Vau-kirja vessassa, Se Suomalainen vauvakirja makkarissa ja joku pikkuopus olkkarissa ja aina kun pidän kouluhommista taukoa niin kaikille vauva sivuille yhtäaikaa...) :popcorn:
Ihana kun pääset 4-d ultraan! Itse oon sitä kans harkinnut mutta ei opiskelijan budjetti anna periksi :( Näkee varmaan pienen ihan eri tavalla!

Onko muilla iskenyt mitään "raskausdementiaa"????? Mulla vikat viikot koulussa menossa ja tuntuu että välitunnin aikana jo kerkee unohtamaan äsken läpikäydyt asiat... Ei mitään jakoo että kotona es muistaisi saman päivän aikana käydyt asiat. :headwall: Tai sitten vaan ajatukset jo niin vauvailussa kun tietää että tiistaina alkaa loma (sitten vielä kaks projektityötä kotihommina) ja sit vaan kesätöitä ja vasta reilun vuoden päästä takas kouluun...
 
Moikka!

Tervetuloa mukaan Bayaf! :) Mäkin voisin muutaman sanan kertoa itsestäni, niin vähän edes tietää ketä täällä on. Eli mä oon 26-vuotias ja esikoinen on tulossa. LA on 9.10. Mullakin odotusaika on sujunut ihan hyvin :)

Ja mä en tiedä, missä kohtaa mun istukka on, kun ei ne sanoneet neuvolassa. Välillä mä luulen, että tunnen jotain, mutta kun en tiedä, miltä pitäisi tuntua, niin vaikea sanoa. Osaatteko yhtään kuvailla, miltä vauvan potkut vois tuntua näin aikaisessa vaiheessa? Ja kiitos vaunuvinkeistä, niitä tarvitaan!

Ihanaa, kun jotkut voi mennä sinne 4D-ultraan. Meillä ei myöskään ole varaa, vaan odotellaan rakenneultraa sitten vaan... Meillä se on vasta 27.5., mun mielestä aika myöhään, vai mitä mieltä olette? Sillon on viikkoja 20+5... Että aika myöhään mun mielestä. Tosin kai ne rakenteet sitten näkee paremmin, kun on jo pitkällä.

Mulla on ollu nyt hirveetä stressiä töissä ja uusien töitten hakemisesta ja pelkään vähän, että nää kaikki vaikuttaa vauvaan :( Lisäks oon edelleenkin järkyttävän väsyny (no ei nyt niin paha kuin alkuun, mutta kuitenkin), pitää aina nukkua päikkärit ja kunnon yöunet. Onko muilla ollu tällästä? Musta tuntuu, että muistan kyllä ihan hyvin, mutta väsyn ihan kauhean helposti kaikesta... Esikoista kun odottelee, niin välillä tuntuu, että kaikki huolettaa :D

Mulla on jo vähän masua, tuntuu ettei voi mahallaan enää nukkua kun painaa. Mutta silti töissä eivät oo kyselleet mitään...

Hyvää loppuviikkoa kaikille!

Salliina ja mm rv 17+4
 
Salliina mulla ainakin aluksi n. 3-4 päivää tuntui vauvan liikkeet sellaisena pienenä elohiirimäisenä värinänä eri kohdissa massua. Sen jälkeen alkoi tuntua siltä, että ihan kuin "kala nykisi koukkua". Nyt liikkeet varmistuneet jo kunnon tökkäilyksi, tuntuu kuin jokin tökkisi hentovaraisesti tuolta vatsan sisältä. Mulla on kanssa väsymystä. Alan epäillä että oisko hb jo laskenut, mutta seuraava neuvola-aika on 2 viikon kuluttua ja siellä kyllä hemppari tarkistetaan. Tuntuu että väsymys tullut nyt takaisin, muttei niin voimakkaana kuin alkuraskaudessa. Iltaisin pitää hyvissä ajoin ryhtyä nukkumaan, ja kevyesti tulee 11-12 tuntia nukuttua/yö.

Minäkään en taida tuohon 4D-ultraan varata aikaa. Olisihan se hienoa nähdä kolmiulotteisena vauveli, mutta kuitenkin se on niin arvokas ja muutenkin tulee paljon vauvahankintoja tehtäväksi, niin taidan tyytyä neuvolan tarjoamiin ultriin. Seuraava ultra onkin meillä 19.5. (rakenneultra).

Käytiin eilen miehen kanssa kartoittamassa täältä päin vaunu- ja kaukalotarjontaa sekä hintaluokkaa. Ajateltiin kuitenkin lähteä Ouluun rakenneultran jälkeen ostamaan isommat ostokset sieltä. Parin viikon päästä saamme pienokaiselle myös pinnasängyn valmiiksi siskoltani, ja mahdollisesti saamme hoitopöydänkin jo mukaan samalla reissulla.

Mulla massu kyllä kotivaatteissa näkyy jo selkeästi, ei pysty enää peittelemään. Työvaatteissa sitä ei niinkään huomaa, kun hoitopuku ja väljä takki on päällä. Mutta nyt mä jatkan työntekoa, nopsaan aloin työpäivän lomassa kirjoittelemaan.

Viipsu84 + vaavi 18+0
 
Salliina85: Tuo Viipsun elohiiri on aika hyvä tunnus merkki, vähän kuin yksittäisiä elohiiriä ois masussa. Ja sitten mun mielestä kovemmat potkut on vähän samanlaisia kun esim. jos tökit kielellä poskeen (siis suu kiinni). Ei ihan samanlainen, mut aika lähellä... (näytän varmaan fiksulle kun tökin kielellä posken sisäpuolta täällä kone sylissä :D
En tiedä miten ton ultran ajan kans, mutta mun tietääkseni ei kande ennen 20+ viikkoja paljoa tehdä. Tais olla se normaali aikaväli 20-24. Molemmilla kerroilla mulla siis on ja tulee olemaan 20+0 ja sitten tästä pienemmästä 20+4.
Loppuuko sulla työsopimus vai muuten vain katselet toista paikka? Ootko sitten minkälaisessa työssä, onko mahdollisuutta vaihtaa ns. kevyempään?


Viipsu84: Kiva että saatte niin paljon perheeltä käytettynä. Meillä oli suvun eka tuo esikoinen niin kaiken melkein sai hankkia. Nyt ei ole hankinta listalla muutakuin manducan kantoreppu (baby björn löytyy, mutta esikko ei tykännyt siitä, enkä minä ja sitten serkun luona testasin tota manducaa...)

Harmi että useampia tuo väsymys vaivaa :( Se on vaan niin uskomattoman lamaannuttavaa! Ei sitä voi verrata semmoseen perus "valvoin liian myöhään ja nyt väsyttää"-väsytykseen. Toivottavasti teitä ei kahvi ällötä :LOL: Mulla on kyllä fysiikan tunnit tehnyt tiukkaa... Nyt onneks vähän helpottaa, mutta myöhästä sen fysiikan osalta... :D Ja toivotaan kaikille oikein energistä ja "seesteistä" raskauden toista kolmannesta :heart:
 
Moi!

No, niitä elohiiriä sitten odotellessa ;) Vähän sen tapasia on ollukin, mut mun mielestä ne on kovin alamahan reunoilla, etten sitten tiedä, voivatko olla vauvan liikkeitä vai kuvittelenko vaan. Lisäks tulee sarjoissa, että yhteen kohtaan tulee yleensä monta. Joko siis kuvittelen, tai pikkukaveri monottelee monta kertaa peräkkäin :D

Mulla loppuu työsopimus ja jatkoa on kyllä luvassa, jos vaan haluan, mutta etin tietenkin vakituista samaan aikaan, kun nuo on vaan pätkiä. Mulla ei oo mahollisuutta vaihtaa kevyempään, eikä ruumiillisesti kovin raskasta työ ookaan, vaikkakin lähes koko päivän seison. Lähinnä siinä on sitä muuta työtä niin paljon, että stressaa.

Joo, tää väsymys on jotenkin ihan erilaista, ainakin mä oon sitten niin jumissa, etten tajua mistään mitään. Miestä pelottaa laskee mut ajaa autolla töihin aamusin :LOL: Toisaalta tuntuu, ettei se aina pysty tajuamaan, miten oon niin väsynyt ja itkunen, luulee, että kiukuttelen :ashamed: Mutta kun ei sitä pysty selittää, vaikka yrittääkin. Ja vaikka pystys, niin ei sitä välttämättä tajua.

Oih, ihanaa, kun teette varustehankintoja jo kovasti. Me ei olla vielä muuta kuin mietitty, ajateltiin sitten kesällä ja kesän jälkeen hoidella hankintoja. Kaverilta saan jotakin onneks valmiina. Lisäks mun oma isoäiti ja täti on nyt jo alkaneet ompelee ja neuloo kaikenlaista, joten sieltä tulee sitten kans :D Lisäks anopilla ja apella on tallessa miehen vanhoja tavaroita, kuten kehto, joten sieltä löytyy sitten jotain näitä isompia. Ja mun vanhemmilta saadaan kans tavaroita, joita siellä vielä on. Tämäkin vauva on molempien sukuun eka "neljättä" sukupolvea, joten tuntuu, että kaikki on kovin innoissaan :)

Mä oon menossa muuten ens viikolla salille sillai, että mulle tehdään uus saliohjelma. Tähän mennessä oon tehnyt tuntuman mukaan, mutta nyt tuli sitten aika ku arvelin kysyä neuvoa, että mitä kannattaa ja saa tehdä :) Ootteko te salilla käyneet? Vai muuten vaan liikkuneet? Mä oon lisäks kävelly, hölkkä ei tunnu enää hyvältä.

Ihanaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille, kirjoitellaan taas!

Salliina ja mm rv 17+4
 
Salliina85: Niitä ne on, siellä se sua tökkii :) Tuntuu aluks yllättävän pieniltä mutta kyllä ne siitä kovenee =) Ja kun voi olla miten päin vaan kohdussa ja kohtu vielä alta navan.
Mulla eilen vauva heitti niin kovaa volttia että mies tunsi myös :heart:

Kandee tosissaan omien tuntemuksien mukaan mennä, ja jos ei suppareita niin ehdottomasti kannattaa liikkua. Ite olin eka raskaudessa ylipainoinen ja liikuin vähemmän ja vointi oli aika huono. Tosin kun jäin saikulle selän takia n.3kk ennen LA:ta niin kävin joka päivä kävelemässä tai jumppasin synnytykseen asti.
Nyt alkuraskauden olin melkein kokonaan flunssassa ja en sillon liikkunut juuri lainkaan, mutta nyt taas melkein päivittäin. Pyöräilen ja crosstrainerilla ajan. Hölkän jätin pari viikkoa sitten. Vaikka masu ei niin iso vielä olekaan, se ei haittaa, mutta hengästyn TOOOOSI helposti. esim. koulussa kun nousen portaat...Niin ei se juoksu ole hauskaa jos ei saa happea ja ei se vauvallekaan ole hyväksi. Sali ihminen en ole koskaan ollut, rakastan enemmän tota kestävyysurheilua. Mutta kaveri kävi ihan loppuun asti salilla. Kotona oon tehnyt kevyitä pitkiä sarjoja lihaskuntoa tuon crosstrainerin lisäksi, että kestäis tuo selkä nyt paremmin ja synnytys sujuisi. Pitäisi jumppapallo kaivaa kaapista niin ei tartte lattialla tehdä esim. selkää. On ruennut masu lattialla ollessa painamaan.

Onkos muilla tullut vielä supistuksia? Mulla on tullut nyt neljänä YÖNÄ.. Pitää tänään soitella neuvolaan ja kysyä, kun kuitenkin levossa olen ollut kun ovat tullut. Eivät kipeitä, mutta tuntuvat kyllä tosi epämiellyttäviltä. En usko että kuitenkaan olisin aukeamassa tai pehmenemässä kun ekankin kanssa oli vähän liiankin hidasta tuo avautuminen :rolleyes:

Mä kirjottelen tänne varmaan raivostumiseen asti kun olen kaikki päivät koneella... Ja on vähän into pinkeenä tuosta pienestä ihmeestä :) (jostain syystä 19-vee pojille ei kehtaa hirveesti intoilla...)

Tänään poksahteli viikotkin eli 18+0 käyntiin :)
 
Uusi äiti ilmoittautuu keskusteluun mukaan :) Elikkäs olen 21 vuotias äiti Joensuusta. Perheessämme on reilu 1,5 vuotias Nico ja pikkukakkosen laskettuaika olis 27.9.2011. Nico syntyi 10.09.2009 jotenka meidän muksuille tulee tasan 2 vuoden ikäero :) Olen naimisissa ja tällä hetkellä olen Nicon kanssa kotona ja kasvatan massua :D Mies käy töissä. Tämä raskaus on tähän mennessä ainakin ollut huomattavasti helpompi kuin esikoista odotellessa, ensimmäisen kohdalla pahoinvointi kesti melkein 2kk ja nyt Sea Band rannekeiden avulla tämän raskauden pahoinvointi kesti tasan viikon :) Tänään raskausviikkoja olisi 19+3 ja 16.5. olisikin rakenneultra. Ensimmäinen ultra oli neuvolassa jo rv8 lääkärikäynnin yhteydessä ja niskapoimu ultra oli muistaakseni rv13 eli pian kolmanteen ultraan, odotan jo innoissani jos vaikka sukupuoli selviäisi. Esikoisen kohdalla selvisi 100% varmuudella rakenneultrassa :)
 
Ja esikoisen kohdalla ensimmäiset liikkeet tunsin rv16 ja nyt on tuntunut jo rv14 lähtien. Kovasti potkii, varsinkin makuulle mentäessä. Itse olen suht kohta laiha ja ennen ensimmäistä raskautta paino oli 52kg ja tuon raskauden jälkeen oli 55kg. Lähtöpaino tämän raskauden alussa oli 54kg, toivottavasti tämän odotuksen jälkeen taas yhtä hyvin lähtee ylimääräiset kilot ja sais samalla tavalla kiinteytettyä paikkoja :D Esikoinen syntyi vasta käynnistettynä rv 42+3 joten tässä syksyä odotellessa että jos tämä suostuis vaikka itse tulemaan ulos :D
 
moikka kaikille ja sydämellistä äitienpäivää<3

minä sain kukkalähetyksen töihin... hih, voi mulla on niin ihana mies...

kävin siellä 4D-ultrassa... aivan mahtava kokemus<3 kaikki oli rakkaalla hyvin... painoa jo 236g... ja sieltä on tulossa sitten pieni jätkän alku<3 meijän mies on ostamassa sille jo kaiken maailman radio-ohjattavia autoja ja crossipyöriä, vaikka poika ei oo vielä ees syntyny.. saa nähä, kuka niillä leikkii eniten,isi vai poika:)

istukka on mulla ylhäällä takana ja siks sit vissiin tunnenki niin hyvin vaavin potkut<3 ja salliina, mulla kans alko sellasina elohiirimäisinä tuntemuksina=)

mutta tässä vähän kuulumisia täältäkin...

ja ai niin, hirmuisesti tervetuloa malinanne<3

T:jasmin ja pikkujätkä 18+4
 
Malinanne tervetuloa joukkoomme :)

Zasmiini paljonko maksoi tuollainen 4D-ultra? Saitteko DVD:n mukaan? Iteäkin houkuttais kyllä mennä tuommoiseen ultraan, mutta kun ei yhtään tiedä minkä hintaisia ne on....

Täällä on mennyt vaihtelevasti taas edellinen viikko. Tuo selkä tahtoo vaan muistutella itsestään. Ei pysty tekemään pitkiä kävelylenkkejä, kumarrukset ja kiertoliikkeet on myös kaikkein pahinta. Viikonloppuna onneksi pystyi ottamaan rennosti, miehen kanssa istutettiin muutamia ruusuntaimia jo pihalle.

Minä sain mieheltäni "äitienpäivälahjaksi" uusimman kausi Muumi-mukin. Olemme mieheni kanssa keräilleet muumimukeja 6 vuoden ajan, ja niitä alkaa olla jo melkoinen valikoima. Sen lisäksi mieheni osti minulle eilen alppiruusun, kun olen sellaisesta haaveillut :)

Täällä ei olekaan kuin 5 päivää enää töitä, perjantaina alkaa 3,5 viikon mittainen loma+vapaapäivät siihen lisäksi. Ensi viikko onkin kelenterin osalta täyttynyt jo. Käyn kampaajalla, tapaan muutamia ystäviä, sitten on rakenne UÄ ja neuvola ja 21.5. on siskoni tyttären ristiäiset Punkaharjulla, jonne lähdemme miehen kanssa ajelemaan. Tulee samalla nähtyä lähisukulaisia.

Nyt mie lähden oottelemaan sähkömiestä saapuvaksi. Viime viikolla meni keittiön lattialämmityksen termostaatti rikki.

Viipsu+vaavi 18+4
 
moikka!

se 4d makso kelakorvausten jälkeen 175 euroo... ja dvd tuli mukaan... kallishan se oli, mut on sitä rahaa laitettu turhempaanki...

salliina, mä oon asunu punkaharjulla 10 vuotta... varmaan tunnetaan samoja ihmisiä:D

mulla on ollu tosi paljon ongelmia tuolla töissä olossa. koko ajan oon sairaslomalla tai lähen töistä pois aikasemmin... inhottavaa, mut voimat ei yksinkertasesti riitä töissä oloon... huoh... tänään taas lääkäriin ton asian tiimoilta... mä oon jo nyt vähentäny työt johonki kolmeen vuoroon viikkossa ja sillä ei kyllä enää elä... huoh... onneks mies on vähän parempi palkkainen.. nyt hää kyllä perustaa just omaa yritystä ja on töissä 14 tuntii päivässä keskimäärin... mulle ei jää aikaa juuri ollenkaan, mut kait tää on väliaikaista...

maha on mulla nyt pompahtanu ihan uusiin ulottuvuuksiin ja on jo selvästi vaavi maha... ihana on, mut eessäxD

mutta eipä tässä sitte muuta

ihanaa aurinkoista päivänjatkoa kaikille

<3: jasmin ja pikkuprinssi 18+6
 
Olen jossain vaiheessa alkuraskautta tänne itsestäni kertoillut, mutta nyt taas yritän hieman aktiivisuuttani nostaa. Eli LA on 7.10 ja keskiraskaus on mennyt hyvin virkeänä ja kahvikin maistui jo viikonloppuna:)

Ainut huoli on ollut se ettei masusta ole vielä tuntunut liikehdintää. Muutama viikko sitten olin tuntevinani sipaisuja, mutta sen jälkeen ei mitään. Monet ovat sanoneet että hoikalla ne tuntuu nopsemmin, mutta ei näköjään. Onneksi seuraava neuvola on 16.5 ja rakenneultra 23.5, jolloin tietää mitä mitä siellä oikein tapahtuu.

Mitään hankintoja ei ole vielä tehty, mutta vaunuja ja kaukaloa olen hieman netistä katsellut. Aiotteko ostaa vaunuja käytettynä vai uutena? Itse olen vaunujen kanssa vielä kahden vaiheilla, mutta käytetytkin menisi. Näyttää vaan siltä että suurin osa tarjonnasta on Helsingin suunnalla ja ei oikein sikaa säkissä viitsisi ostaa. Asun siis vähän pohjoisemmassa.

Marru 18+4
 
Hej, löysinpä minäkin tänne viimein :)

Tarkoituksena on ollut katsella jo aikaisemmin syksyn vauvaketjuja, mutta kaikessa tohinassa asia unohtui täysin.

Eli olen 28v. yhden tytön äiti (1v.8kk) ja nyt viikolla 19, LA on 1.10 eli ikäeroa tulisi reilu 2v. Hirvittää hieman tässä vaiheessa koska esikoisella on alkanut hurja uhma ja se miten suhtautuu pikkukakkoseen jää nähtäväksi....Vielä kun on äitin tyttö niin jotain mustasukkaisuuspuuskaa voi olla odotettavissa. Masu alkaa olla siihen malliin muhkea, että töissä asia ei ole jäänyt kommentoimatta tarkoimmilta naiskollegoilta, eli kovin kauan vauvauutista ei enää pystyy pimittämään :)

Eipä muuta näin alkuun :)
 
Moi!

Eka tervetuloa Malinanne :)

Mulla ei oikein vieläkään potkuja tunnu kunnolla, enkä tiedä pitäiskö olla huolissani. Äitienpäivänä nimittäin tunsin mielestäni jotain, mutta sen jälkeen on ollut vain sellaisia, että olikohan vai ei... Onneks meilläkään ei ole rakenneultraan enää kuin pari viikkoa, niin sitten saadaan vähän tietoa, että mitä masuun kuuluu.

Multa tänään kysy yks nuori töissä, että oonko raskaana :) Se oli eka "ulkopuolinen" ja tuntupa kivalle. Työkaverit ei oo vieläkään kehdanneet, vaikka nään kuinka kovasti jo vilkuilevat tuota kumpua kun on ollut niin lämmin, että voi pitää vain t-paitaa... Luulevat varmaan, että mulle on iskenyt joku tosi paikallinen keskivartalolihavuus :LOL:

Me saadaankin vaunut apelta ja anopilta lahjaks, niin ostetaan uutena. Ihanaa kun on läheisiä, jotka haluavat avustaa :heart: Otetaan sitten kerralla sellaset, että käyvät toisillekin, jos sellasia siunaantuu :)

Hyvää loppuviikkoa kaikille! Mulla on loppuviikosta vielä ystävän polttarit, saa nähdä miten jaksaa riehua... |O

Salliina ja mm rv 18+3
 
Marru83 Me ostettiin käytettynä ensimmäiset mutta sen jälkeen ollaan jouduttu ostamaan vielä yhdet paremmat ja ekat myytiin pois. Nyt siis emmaljungan yhdistelmät, hyvät on mutta painavat ja isot!! Nyt harkinnassa sisarusvaunut kun tosiaan reilun 4kk päästä pitäis tuon toisen muksun syntyy. Esikoinen 20kk ikäinen :) Suosittelen menemään lastentarvikeliikkeeseen koeajamaan erilaisia vaunuja ja sitten katsoa vaikka huutonetistä vähän käytettynä tai sitten ostaa uutena, kyllähän niistä saa sitten hyvät rahat vielä kun myö eteenpäin jos on ehjät :) Itse ajattelin tällä viikolla käydä lastentarvikeliikkeessä koettamassa nuita Britax g-dual sisarusvaunuja kun me ostettiin ystävältä Britaxin baby safe plus turvakaukalo jalustalla ja adapterilla niin saa sitten niihin sisarusvaunuihin kiinni myöskin sen kaukalon :)
 
Heipat kaikille ketjulaisille!:wave:

Ajattelinpa sitten itsekin ilmottautua tänne, kun on kiva lukea muiden ajatuksia ja tuntemuksia odotuksesta....vertaistukea siis :)

Asutaan Vantaalla mieheni ja esikoisen (tyytö, 4,5v kanssa)Laskettu aika meillä on 16.9 ja nyt viikkoja siis kasassa 22. Rakenneultrassa parisen viikkoa sitten saimme tietää että saadaan pikkuprinssi perheeseen :) Tämä odotus on kyllä tuntunut jotenkin huomattavasti hankalammalta, kuin edellinen. Olen nyt ollut sairauslomalla kolmisen viikkoa ajoittain kipeidenkin supistusten ja huimauksen takia. Ja ihan hyvä, että olenkin ollut, sillä työstä ei olisi kyllä tullutkaan yhtään mitään. Pitkiä päiviä ja fyysistä työtä... Saapi nähdä, miten loppuaika sujuu: /

Hankintoja ollaan tehty hiljalleen ja perusperiaatteena olen pitänyt, että ylimääräistä en maksa. Siperia opetti esikoisen kanssa, että tuli rahaa kaadettua oikeastaan aivan turhaan, kun monet vauvatarvikkeet kestävät NIIIIN lyhyen ajan. Yllättävän edullisesti ollaankin saatu hyvää ja laadukasta tavaraa kirppareilta ja huutiksesta. Tähän mennessä rahanmeno on ollut 150 euron luokkaa, vaikka vaunut, turvakaukalo ja vaatteitakin on jo hankittu. Varsinkin vaunuihin ja niiden nallekuosiin olen supertyytyväinen :) Eivät ole merkiltään (Bora Kombi) mistään huippupäästä, mutta nätit ja hyväkuntoiset ja uskallan toivoa, että menisivät sen vauva-ajan, kun varastossa odottaa emmaljungan rattaat sitten seuraavaa istujaa. Tosin esikoisen kanssa meni uudet Briotkin sököksi muutamassa kuukaudessa:rolleyes: Seuraavana täytyisi sitten alkaa miettiä äitiyspakkauksen laatikon täyttämistä ja tuunaamista ensisängyksi :). Pala kerrallaan, niin ei tarvii sitten ison mahan kanssa loppukesästä enää kiireellä saada asioita valmiiksi :)

Hyvää loppuviikkoa kaikille!
 
Moikka taas!

Tervetuloa uusille mukaan! :)

Meillä mies menee tänään katsomaan naapurikunnan puolelta Brion tuplia. Olisi edullisesti niin toivotaan että on hyvät. On tuo esikko niin päätön kana juostessaan ympäriinsä että ei kyllä ilman tuplia päästä päivisin täältä muuten minnekkään liikkumaan...

Eilen kävin neuvolavisiitillä ja kaikki ok. Nyt oli onneks vähän rauhoittunut painonnousu, 1kg oli tullut kuukaudessa. Yhteensä nyt 4kg. Jospa se nyt jatkuisi rauhallisena ... (niin vissiin kun puoli välin jälkeen rupeaa nousemaan... ) Paniikin meinasi lykätä kun th ei meinannut löytää sydänääniä ja 10min etsimisen jälkeen haki toisen th:n kokeilemaan. Vartin päästä sitten saatiin vaimeana kuulumaan. Huh! Kyllä nousi omakin pulssi...

Täällä on kans masu vähän enemmän pullahtanut. On työkaverit sanonut että nyt rupeaa masu kasvamaan. (ovat siis tienneet jo pitkään) Ulkopuoliset ei ole vielä kommentoineet. Oon niin lyhyt selkäinen että leviää masu jokapuolelle keskivartaloa että helposti voi luulla että olen vaan lihonut :) eli ns. tyttömasu. Liikkeitä ei edelleen paljoakaan, välillä pientä muljuilua.

Salliina85 : On oikeasti ihana kun isovanhemmat tukee. Mekin saatiin esikon aikaan vaunut/rattaat + niihin sopiva kaukalo lahjaksi yhteisesti kummankin vanhemmilta. Nyt mun vanhemmat aikoi ostaa sen manducan repun. Ja erittäin hauskoja polttareita! (yllätyin, veli oli ostanut mulle robby bubble lasten skumppaa - oli hyvää! Ei yhtä makeaa kun alkoholiton siideri. Pienenä vinkkinä siis jos et halua pelkkää limua tai mehua juoda)

Marru83 : Meillä on sama LA :) ja rakenteet peräkkäisinä päivinä :) Noihin vaunuihin. Eli esikoiselle ostettiin uutena - samoja pidetään nyt ja ostetaan lisäksi käytettynä tuplat.

tintu82 : Toivotaan että ei tule kovia mustiskohtauksia. Jääkö miehesi isyyslomalle yms. kun vauva tulee? Meillä onneks saman ikäinen esikko kun teillä, on täys isin tyttö. Toivotaan että siitä on vähän apuja. Mies jää siis pariksi kuukaudeksi kotiin. Kovat on suunnitelmat mustasukkaisuuden käsittelyyn, toinen asia on että onnistuuko suunnitelmat :D

zasmiini : Harmi kun olet joutunut töitä vähentämään, mutta taas hienoa että pystyt vähentämään työn tekoa. Nautiskele yksin olosta, kohta sitä ei enää ole :) Onko sulla siis kipuja vai vaan voimat vähissä muuten?

Kaunista, ihanaa, rentouttavaa ja potkurikasta viikonloppua kaikille! :)

T: Bayaf ja vauva 19+0 (ENÄÄ VIIKKO PUOLIVÄLIIN! :heart:)
 

Yhteistyössä