Taaperoimettäjät, onko muita joilla syömisongelmia?

Olen imettänyt edelleen 1 v 3 kk tyttöäni lapsentahtisesti, noin 7-8 kertaa vuorokaudessa joista pari kertaa aamuyöllä. Tyttö on aina ollut aika valikoiva kiinteiden syöjä, esim. puuro on aina mennyt huonosti. Nyt viimeisen kuukauden aikana syöminen on kuitenkin huonontunut entisestään. Ruokaa menee vain maisteluannoksia, sen sijaan tissiä kinuaisi yhtenään, jopa juuri pöydästä noustua. Tuntuu ymmärtäneen ruokavalion väärinpäin, niin että ruoalla leikitään ja maistellaan mutta nälkään syödään tissiä.

Onko muilla taaperoimettäjillä tullut vastaavaa ongelmaa? Onko vaihe mennyt itsestään ohi? Imetystä en haluaisi ainakaan kokonaan vielä lopettaa kun molemmat siitä pitävät... Vinkkejä, kokemuksia?

 
Usnea
Kyllä se ruoka alkaa siitä vielä maistumaan. Teethän niin että annat aina ensin ruokaa ja sitten vasta maitoa? Tai jos ei ruoka maistu niin et anna heti perään tissiä vaan vasta sitten kun on syönyt vähän enemmän ja paremmin. Omani oli kyllä aina hyvä syömään myös ruokaa tissin rinnalla. Imetin tyttöä 2v 8kk ikäiseksi. Ja sen sanoisin vielä että ei tuo huono ruokahalu välttämättä siitä tissimaidon syömisestä johdu. On paljon pieniruokaisia lapsia jotka eivät ole rintaa saaneet ollenkaan. Että älä nyt ainakaan imetystä sen vuoksi lopeta.
 
vieras
Meidän keskimmäinen oli täysimetyksellä 7kk ikäiseksi ja söi koko ajan huonosti kiinteitä kunnes 1v3kk ikäisenä alkoi maistua paremmin. Kipeänä rintamaito oli senkin jälkeen se mikä kelpasi parhaiten. Imetin 2v4kk ikäiseksi. Ihan hienosti kasvoi koko ajan.

Joku ketjussa sanoo, että käsketty 9kk ikäisenä lopettaa imetys koska söi huonosti ruokaa niin on taas ollut melkonen th asialla ilmeisesti. Rintamaitohan pitäisi olla se ykkösravinnonlähde ensimmäisen vuoden ajan ja senkin jälkeen se näyttelee isoa roolia. Ja tämä siis niille jotka imettävät.

Nyt imetän 10kk ikäistä joka myös syö kiinteitä heikosti, mutta paremmin kuin siskonsa. Nyt kun on ollut kipeänä niin syö vain rintaa.
 
Minä täällä vaan huutelen
Meillä poika ollu pieniruokainen aina, on sitten saanu tissiä tai ei... Yöbaariin suljin, kun olis vaan öisin ollu tissillä, mutta päivällä ei malttanu ollenkaan rauhottua syömään. Itse sitten pari kuukautta sen jälkeen päätti ettei syö päivälläkään tissiä ollenkaan... Mutta ruokahalu ei siitä parantunu, ennemminkin päin vastoin.
 

Yhteistyössä