Taaperolle shampoo ja aurinkorasva, suosittele!

  • Viestiketjun aloittaja "Sadie"
  • Ensimmäinen viesti
"Sadie"
[QUOTE="vieras";28465386]Natusan shampoo ja aurinkorasvaksi ACO sk50 (apteekista) ja ACO puikko sk30 mitä on helppo sipaista nenänpäähän ja poskiin[/QUOTE]

En halua sellaista missä kemiallinen suoja :)
 
"Vieras"
Suosittelisin Eucerin kids sun spray 50+ , levittyy helposti. Shampoona meillä on edelleen natusan vauvashampoo, 6v.lapsi pitkähiuksinen ja hyvin toimii toi vauvashampoo.
 
"vieras"
Shamppooksi Laveran hajusteeton Baby & Kinder Neutral sarjan suihkushampoo ja aurinkosuojaksi Lovea Bio Kids sk 50 spray (joka on sarjasta ainut hajustamaton, ei kemiallista suojaa, ei nanopartikkeleita).
 
"vieras"
[QUOTE="Sadie";28465561]Tuosta aurinkorasvasta luki että sopii yli 3-vuotiaille..[/QUOTE]
Useissa tuotteissa lukee niin, vaikka on lapsille tarkoitettu. Käsittääkseni kyse on siitä, että tuote on spraymuodossa. Harvapa suoraan kasvoihin lasta sumuttaa vaan tuote levitetään käsien kautta eli ei ole pelkoa, että tuotetta päätyisi keuhkoihin ja aineet sinänsä eivät poikkea voidemuotoisista eli uskaltaa käyttää (huomattavasti turvallisempi muutenkin verrattuna moniin lasten aurinkovoiteisiin). Ensijaisestihan lasten ihoa suositellaan suojattavan vaatteilla ja pieniä ei suoraan auringonvaloon tulisi viedä ollenkaan.
 
Mulle kampaaja sanoi ettei lasten hiuksia saisi pestä shampoolla ollenkaan, pelkällä hoitoaineella. Näin oon nyt tehnytkin 8 vuotiaan lyhythiuksisen pojan ja 7 vuotiaan pitkähiuksisen tytön kanssa. Molemmilla nätit ja siistit hiukset. Varsinkin tytön hiukset "tuuhenivat" huomattavasti kun jätin shampoon pois. sit tietenkin eri asia kun alkavat hikoilla, mutta toistaiseksi näin.
 
Jew
Ei lasten hiuksia tosiaan tarvitse pestä shampoolla, saati hoitoaineella! Tietysti poikkeuksena jos joutuu tekemään karstan poistoon öljyhoitoja, sitten shampoo tulee tarpeeseen. Hiki lähtee vesipesulla. Aurinkovoiteeksi Laveran baby voide, suojakerroin 30. Löytyy monesta luotaistuote ja ekokaupasta, esim. Ruohonjuuresta. Samoin nettikaupoista kuten Hyvinvoinnintavaratalosta.
 
"vieras"
Ei lasten hiuksia tosiaan tarvitse pestä shampoolla, saati hoitoaineella! Tietysti poikkeuksena jos joutuu tekemään karstan poistoon öljyhoitoja, sitten shampoo tulee tarpeeseen. Hiki lähtee vesipesulla. Aurinkovoiteeksi Laveran baby voide, suojakerroin 30. Löytyy monesta luotaistuote ja ekokaupasta, esim. Ruohonjuuresta. Samoin nettikaupoista kuten Hyvinvoinnintavaratalosta.
Laveran suojissa on ikävä kyllä paljon allergisoivia hajusteita, joita en uskaltaisi laittaa omalle lapselle.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28465810]Laveran suojissa on ikävä kyllä paljon allergisoivia hajusteita, joita en uskaltaisi laittaa omalle lapselle.[/QUOTE]
Neutralia silti oikeastaan voisi suositella, koska siinä ei ole hajusteita. Aikuisten käytössä se on huono, koska jättää ihon niin valkoiseksi, mutta lapsella siitä voisi olla hyötyäkin. Näkee paremmin mihin voidetta on levitetty.
Lavera - Neutral Sun Milk SPF 20 - Eco Beauty verkkokauppa
 
[QUOTE="Vieras";28465427]Suosittelisin Eucerin kids sun spray 50+ , levittyy helposti. Shampoona meillä on edelleen natusan vauvashampoo, 6v.lapsi pitkähiuksinen ja hyvin toimii toi vauvashampoo.[/QUOTE]

Suosittelen! Nämä samat meilläkin käytössä, 6v. pitkähiuksinen lapsi myös. :)
 
"Sadie"
Ei lasten hiuksia tosiaan tarvitse pestä shampoolla, saati hoitoaineella! Tietysti poikkeuksena jos joutuu tekemään karstan poistoon öljyhoitoja, sitten shampoo tulee tarpeeseen. Hiki lähtee vesipesulla. Aurinkovoiteeksi Laveran baby voide, suojakerroin 30. Löytyy monesta luotaistuote ja ekokaupasta, esim. Ruohonjuuresta. Samoin nettikaupoista kuten Hyvinvoinnintavaratalosta.
Öööö aijjaa... Ei meidän tytön hiuksista ainakaan esim. flora lähde pelkällä vesipesulla :D
 
"Sadie"
[QUOTE="vieras";28466051]Ei Acon lastentuotteissa ole kemiallista vaan fysikaalinen[/QUOTE]

Paitsi että.. Lainaus ACO:n sivuilta :

"ACO Kids High Protection Sun Lotion SPF 50 on tehokas aurinkosuojavoide UVA- ja UVB-säteitä vastaan lapsen herkälle iholle. Sisältää yhdistelmän kemiallisia aurinkosuoja-aineita sekä partikkelisuoja-aineen eli yhdistelmäsuojan. Pehmentää ja kosteuttaa lapsen ihoa. Helposti levittyvä ja nopeasti imeytyvä koostumus ei jätä tahmeaa pintaa. Erittäin vedenkestävä. Hajustamaton. "

Niin, eli on kemiallisia aurinkosuoja-aineita tossa..
 
Farmaseutti
Aco kids 30 tuubissa on partikkeli- ja fysikaalinen suoja, muissa on Acolla kemiallinen.

Ei sillä, että olisi suurtakaan merkitystä, vaikka kemiallistakin käyttäisi. Parempi on suojata kemiallisella kuin palaa.
 
"vieras"
Aco kids 30 tuubissa on partikkeli- ja fysikaalinen suoja, muissa on Acolla kemiallinen.

Ei sillä, että olisi suurtakaan merkitystä, vaikka kemiallistakin käyttäisi. Parempi on suojata kemiallisella kuin palaa.
Nyt mun on vaikea uskoa tuota, koska olen itse ostanut noita rasvoja apteekista juuri siksi että niissä on vain fysikaalinen suoja. Kysyin farmaseutilta asiasta ja nimenomaan suositteli näitä, koska ei ole kemiallista suojaa!
 
"Sadie"
[QUOTE="vieras";28467293]Nyt mun on vaikea uskoa tuota, koska olen itse ostanut noita rasvoja apteekista juuri siksi että niissä on vain fysikaalinen suoja. Kysyin farmaseutilta asiasta ja nimenomaan suositteli näitä, koska ei ole kemiallista suojaa![/QUOTE]

No yllä se nyt vain noin on kun toi nimimerkki farmaseutti kertoi. Ihan itsekin sen pystyy ACO:n sivuilta lukemaan.
Ja miedän lähiapteekissa oon ainaki huomannu, ettei nekään todellakaan aina kaikkea tiedä. Monesta tuotteesta on siellä tullut vängättyä, kun henkilökunta on mulle tuputtanu väärää tietoa, ja lopulta ovat huomanneet mun olleen oikeassa :D.
Viimeksi tänään teki mieli kysyä, että kumpiko täällä on töissä, minä vai se täti ;)
 

Yhteistyössä