taas alko tää tärinä ja stressi on niin kauhee et oksettaa taas:(

  • Viestiketjun aloittaja pelottaa:(
  • Ensimmäinen viesti
pelottaa:(
pelottaa mitä ne huomenna sanoo diakoniassa:( ja nytkun luin uudestaan häätö lappua niin ne rahat pitää olla 5.7:( kamalaa...mistä saan sellaset rahat viikossa? melkein paritonnia:( oikeasti en kohta jaksa:( sydänkin lyö miten sattuu...en saa taas koko yönä unta:(
 
tiedän
Vaikka häätö tulisikin niin teillä on aikaa muuttaa kämpästä 3 viikkoa. Jos asunnossa asuu alaikäisiä lapsia niin silloin häätöaika on 3 viikkoa, muussa tapauksessa lyhyempi
 
ap...
ei me olla saatu, ja mies ei antanu ku yhest talvella oisin käyny kysyyn...ajateltiin et päästää ite eroon noista ja ehkä oltais päästykin jouluun mennessä jos vuokranatájalle olis käyny... nuo rästit on tullu talvelta ja eväältä:(en jaksa edes puhua..haluaisin et joku halais mua oikein tiukasti:(mulla on tosi huono olo...
 
"vieras"
Siis lälhteekö joku tosissaan tähän paskanjauhantaan mukaan? Porvoosta päivää ja seuraavaksi tulee tilinumero johon voi laittaa vähän rahaa, kun on paha olo ja oksettaa. Aika selvä juttu.
 
app
[QUOTE="Mä";26573183]Voiko kysyä, mikä on tuohon tilanteeseen ajanut? Meilläkin aina rahat vähissä, mutta vuokra on aina ensin maksettu. Ylimääräistä ei juurikaan ole.[/QUOTE]


oli niin uono rahatilanne että pysty aina vaan jonku satasen laittaan vuokraan.. mut sit kerty aika iso summa:( mulla meni luottotiedot lainojen takia,miehellä siinä ja siinä meneekö silläkin...ois pitäny vaan vuokrat maksaa ...nyt siis on ok muuten mut vuokranantaja opäätti et haluaa nyt heti sittenkin kaikki rahat:( enkä saa mistän..500e sain kerättyä rästeihin rahaa,mut vielä pitäs 1500e ja oon menos aamulla kasilta diakoniin apua hakemaan:(
 
"vieras"
miksei miehesi ota pikavippejä, jos kerta hänellä luottotiedot kunnossa? Pikavipeillä maksatte sen vuokran, ja sitten miehen luottotiedot menee jos menee, mutta ainakin teillä on koti, mikä varmaan on tärkeämpää kuin luottotiedot?
 
apk
ollaan otettu jo tonnin edestä ja lyhennetty vuokrarästejä...oli alunperin enmmän mut ollaan saatu melko paljon maksettua ja jäljellä on vielä 1500... mies ei antanu mun mennä sossunluukulle...ja sen sukualiset pelotteli et ne ottaa huostaan lapset ja joutuu lastensuojelun asiakkaaksi:( ollaan soissuista oltu erossa n.3vuotta ei olla siis oltu niiden kans tekemisissä..pakko koittaa nyt levätä:(
 
ei oo lapussa lukee että vuokran oltava maksettuna 5.7 mennessä jos ei ole meidän pitää muuttaa pois ja 13.7 kl.15.00 palauttaa avain viimeistään:(
No kun kerran on asiat jo tuohon tilanteeseen päästänyt, voi ihan yhtä hyvin vaan levätä laakereillaan ja odottaa käräjäoikeudesta haettua häätöpäätöstä ja ulosottomiesten ilmestymistä ovelle. Siihen menee helposti kuukausia.

Kun ei kerran millään ole ollut mitään väliä tähänkään saakka.
 
"vieras"
ollaan otettu jo tonnin edestä ja lyhennetty vuokrarästejä...oli alunperin enmmän mut ollaan saatu melko paljon maksettua ja jäljellä on vielä 1500... mies ei antanu mun mennä sossunluukulle...ja sen sukualiset pelotteli et ne ottaa huostaan lapset ja joutuu lastensuojelun asiakkaaksi:( ollaan soissuista oltu erossa n.3vuotta ei olla siis oltu niiden kans tekemisissä..pakko koittaa nyt levätä:(
mies ei anna mennä sossun luukulle? Jos sua ahdistaa raha-asiat niin paljon että oksettaa, ja talo menee alta, niin eikö nyt herranjumala olisi korkea aika mennä sinne sossun luukulle ihan vaikka kysymättä mieheltä siihen lupaa?!
 
djkdg
Voi vittu. Ootte sossusta ollu erossa 3 vuotta ja ette uskaltanut mennä sinne ettei lapsia viedä? Eli olette jotain elämänhallintaongelmaisia. Vittu oikeesti, miten voi olla niin vaikeeta että tekee ihan kaikessa väärät ratkaisut.
 
"Vieras"
Oletteko todella hakeneet sosiaalitoimistosta apua tilanteeseenne? Mikseivät myönnä toimeentulotukea ja/tai harkinnanvaraista ehkäisevää toimeentulotukea? Lapsiperheen asumisolojen turvaaminen on lakien mukaan yksi kunnan tärkeimmistä tehtävistä, vaikka sitten niinkin, että kunta maksaa vuokrarästinne, mahdollisesti (korotonta) takaisinmaksusuunnitelmaa vastaan. Samahan se tosin on, saatteko rahat sosiaalitoimistosta vai seurakunnasta. Takuusäätiön kaltaisten tahojenkin puoleen voi kääntyä, mutta sosiaalitoimisto on se, mistä apu pitäisi saada nopeasti, ratkaisu kun on tehtävä viimeistään seitsemäntenä arkipäivänä hakemuksen jättämisestä. Kannattaisi mennä ihan henkilökohtaisesti tapaamaan sosiaalityöntekijää.

Pikavippejä ei kannata missään tapauksessa ottaa, se olisi samanlaista ongelmien siirtämistä eteenpäin, jonka vuoksi ilmeisesti olette koko tilanteeseen joutuneet. Vuokranantajan on haettava häätötuomio käräjäoikeudelta, josta sen saa yleensä noin parin kuukauden kuluessa. Tämän jälkeen teille on varattava kohtuullinen aika muuttaa.

Koettakaahan saada pulmanne ratkotuiksi. Vaikealta varmaan tuntuu just nytten, mutta kyllä se siitä. Älkääkä jatkossa hankkiutuko samanlaiseen tilanteeseen. Jos niin hullusti kävisi, että joudutte pois kämpästä, niin sitten ei auta kuin ottaa yhteyttä kunnan lastensuojeluviranomaisiin, jotka järjestävät teille tilapäisen asuinsijan. Jatkossa kannattaisi valita vuokranantajaksi mieluummin kaupunki tai joku asuntosäätiö kuin ihan yksityinen sijoittaja, tällöin toiminta on hieman "sosiaalisesti vastuuntuntoisempaa" kuin keinottelijoilla.
 

Yhteistyössä