Taas tilataan lahjoja kummilta

  • Viestiketjun aloittaja kummi74
  • Ensimmäinen viesti
kummi74
Serkkuni, kummilapseni äiti laittoi viikko sitten listan lahjoista joita kummilapsi toivoo lahjaksi. Nyt sitten tuli perässä viesti että mitä olemme ostaneet? No olemme ostaneer lahjat jo ajat sitten, eli lapsi ei saa toivomiaan lahjoja ainakaan meiltä. Huonoja kummeja. Eikö lahjan antajalla ole enää vapautta päättää mitä antaa?

Haluatteko te tietää mitä lapsenne saa lahjaksi? Minä haluan ainakin yllättyä lasten kanssa ? silläkin riskillä että on useampi samanlainen. (Kerran ollut)

Onko teillä tapana laittaa sukulaisille lahjalistat?
 
Ei tarkkoja mutta kun kysyvät, kerron mistä pitää kulloinkin. Ostavat sitte mitä haluavat. En itse koskaan aloita asiaa. Nyt kummi ei kysyny mitään ja hauskaa nähdä mitä se on kehittäny pakettiin. Ylläreistä huolimatta samanlaisia ei oo saanu.
 
äetee
Ei mitään hajua mitä kummeilta tulossa. Jos kysyvät toivetta, niin vaataan esim , että 110koon vaatteet käy tai tykkää legoista ja palapeleistä. Ainoa joka ohjeistetaan on appiukko. Hän haluaa tarkat ohjeet. Tänä jouluna pyydettiin lumipotkulaudat molemmille. Hän oli tähän enemmän kuin tyytyväinen.
 
"Liisi"
Luulen, että hän halusi vain helpottaa tehtäävääsi, ei sinun tarvitse ostaa listalta mitään. Toinen tehtävä on yrittää välttää montaa täysin samanlaista lahjaa, joka usein lapsilla tapahtuu.
 
huoh taass
No eikös se ole mukava että voi ostaa jotain mitä lapsi toivoo? Kyllä minunkin lasten kummit ihan aina kyselevät, että mitä toivovat lahjaksi. Ja minä olen listaa laittanut, että mitä ovat toivoneet. Yleensä meillä kummit sitten ihan omatoimisesti kertovat jos ovat listalta jotain ostaneet, että minäkin sitten tiedän etten mene ostamaan samaa lahjaa.
 
Tätä miettinyt
No eikös se ole mukava että voi ostaa jotain mitä lapsi toivoo? Kyllä minunkin lasten kummit ihan aina kyselevät, että mitä toivovat lahjaksi. Ja minä olen listaa laittanut, että mitä ovat toivoneet. Yleensä meillä kummit sitten ihan omatoimisesti kertovat jos ovat listalta jotain ostaneet, että minäkin sitten tiedän etten mene ostamaan samaa lahjaa.
Tätä olen miettinyt että miksi se lapsi sitten sen lahjalistan tekee. Vaikka meillä joulukuun alussa kirjoitettu niin edelleen tuo 5-v. muistelee listaa ja muistaa kaikki toivomansa. Olen kyllä korostanut ettei joulupukki pysty kaikkea toteuttamaan, mutta olen kyllä huolehtinut juuri kummien, isovanhempien ja itseni avulla että hän myös saa mitä toivoi. Itse tykkään että vähän hölmöä lähettää toiveet pukille jos ei mitään listalta saa. Ja meillä ainakin pojalla hyvin maltillisia toiveita, hinta haarukka 10-25 euroa. Mielestäni sitten synttäreillä voi käyttää enemmän luovuutta.
 
laksjdf
Pari kummia ovat kysyneet, että mitä toivoo ja olen kertonut mitä lapsi haluaa ja mitä taas äiti haluaa lapselle :) Päättäkööt kummit mitä hankkivat. Meillä kun lapsi toivoo legoja ja äiti vaatteitä lapselle :D Muut kummit ostaa mitä ostaa. Mitään tarkkoja toivomuksia en ole koskaan sanonut, jokainen saa ihan itse ostaa mitä ostaa, ei ole mun asia vaatia.
 
vierass
Lahjalista kysymättä on typerää mutta itse olen kyllä aina kysynyt vinkkejä. Helpottaa miettimistä varsinkin kun synttärit ovat heti joulun jälkeen. Pari kertaa on tullut niin kallis toive etten ole toteuttanut, välillä niitäkin.
 
"Mie"
Listan toimittaminen pyytämättä on tökeröä. Vinkit kysyttäessä on ihan eri asia. Itse aiemmin kysyin toiveita, mutta kun vinkkejä ei saanut ja yhdellä toiveet olivat aina moninkertaisesti yli budjetin, päädyin muistamaan jollakin minkä luulen ilahduttavan ketäkin.
 
vieras*
No eikös se ole mukava että voi ostaa jotain mitä lapsi toivoo? Kyllä minunkin lasten kummit ihan aina kyselevät, että mitä toivovat lahjaksi. Ja minä olen listaa laittanut, että mitä ovat toivoneet. Yleensä meillä kummit sitten ihan omatoimisesti kertovat jos ovat listalta jotain ostaneet, että minäkin sitten tiedän etten mene ostamaan samaa lahjaa.
Laitatko yllättäen ne kalleimmat toiveet tyyliin 100 €. Työkaveri naureskeli veljensä perheen toiveita, ne kun aina tuppaavat olemaan 100 € legopakkauksia, "syytti" tästä tosin veljensä vaimoa, jolla kallis maku...

Meillä kummilasten lahjat maksavat noin 20-30 € kappale.
 
"M33"
Anna enkelipatsaita pari vuotta peräkkäin, niin eivätköhän toiveet lopu.

Olen todella tyytyväinen siihen, etten ole itse kenenkään kummi. Tuo on arkaainen järjestely, joka nykymuodossaan palvelee lähinnä vanhempia.
 

Yhteistyössä