taas uusi "vanhus" kuumeilee



Ihanaa ystävän päivää siis jokaiselle tasapuolisesti! :hug: :flower:

Sektioista, sen tiedän, että ilmeisesti jos vielä tulen raskaaksi ja saamme vauvan tänne maailmaan asti , synnytys tulee sen takia olemaan sektio, ettei kohtu repeä supistusten ja vauvan synnyn aikana. Minulla hyvät kudokset, siksi myös tämä 4. sektio mahdollinen. Se on yksilökohtaista, toisilla muodostuu arpia enemmän ja se vaikeuttaa raskautta. Serkkuni on yksi esimerkki 5 lasta maailmaan synnyttänyt sektiolla, varmaan jo aika harvinaista?

Nyt vaan odotan,että saamme luvan vauvayrityksiin, ja sydämestäni toivon, että vielä raskaudun! :heart:

Kaikille Onnea odotuksissa ja vauvahaaveiluissa! :heart: :heart: :heart:

Terveisin Rva Pikkumyy :heart: :wave:

ps kutsu TYKS:iin jälkitarkastukseen tuli, aika on 31.3.-08 ja sen jälkeen olen taas/olemme taas tositoimijoissa :heart: Voi kun aika menisi nopsaan! =)
 
Tuo mahdollisten sektioiden määrä riippuu tietääkseni myös leikkaustavasta. Naapurin kolmannessa sektiossa "tasoitettiin reunat" ja on kuulema nyt ihan kuin uusi, sanoivat, että siitä vaan hankkimaan minkä jaksaa. Toivon silti, etten pääse asiaa nytkään kokeilemaan vaikka meilessä pyörii, että tämän kanssa kaikki tuntuu muutenkin menevän pieleen.
Pitäisi ajatelle, että kaikki menee hyvin, niin ehkä se toimisi itseään toteuttavana ennusteena.

Hyvää ystävänpäivää!
 
hyvää ystävänpäivää sinulle :heart: . Ihana huomata millaisen positiivisen elämän asenteen omaat ja suuresta surusta huolimatta suunnittelet elämää jo eteenpäin. Kovasti uskonkin, että aurinko sinulle vielä paistaa B) .

Itse en varsinaisesti kärsi lapsettomuudesta, sillä lapsia minulla jo on. Kaikki toki tehty nuoremmalla iällä. Nyt minulla uusi suhde ja yritystä raskautua omilla soluilla muutama kerta. Tehty kaksi koeputkihedelmöitystä. Tiedämme toki kaikki myös prosentit, mikä on mahdollisuus raskautua tai että raskaus jatkuisi synnytykseen asti tällä iällä. Tämän vuoksi lähdimme lahjamunasoluhoitoon ja saimme raskauden alkamaan, mikä tosin meni kesken. Nyt meillä jo toinen luovuttaja ja siirtoon olemme menossa pääsiäisen aikaan.

Tässä kaikki tällä kertaa, alkaa väsy painaa. Kauniita unia kaikille |O t. VEKARA ;)
 
(lähetin juuri tämän viestin helmikuun odottajiin, mutta kopion nyt tänne ja kerron omia kuulumisiani...)
....ja aurinkoista päivää. Täytyy yrittää lähteä kävelemään, se tuntuu jo aikamoiselta urakalta tässä vaiheessa. Ihanaa toisaalta ajatella, että kevät ja kesä on pian ja jotenkin minusta tämä on ollut ihanteellinen loppuraskauden aika. Kesällä olisi aika tukalaa , itse hikoilen todella paljon ja meillä on aina ikkunat auki. Muut palelee, minä en.....
:heart: Minä en ole vielä edes ajatellut, että vauva syntyisi ennen laskettua aikaa ja olen jotenkin henkisesti valmistautunut helmikuun loppuun ja ei tiedä vaikka helmipojasta tulisikin maalispoika! En ole ollenkaan edes odottanut, että mitään tapahtuisi, kun edelliset vauvat (22v ja 15v) olivat molemmat niin paljon myöhässä lasketusta ajasta eli jotenkin oma jännitykseni alkaa varmaan vasta viikolla 41. Kaikkia mahdollisia vaivoja riittää ja unettomuus on niistä pahin. Eilen olin täysin zombie ja univelkainen ja nyt huomaan, että alkuajan pahoinvointikin on palannut. En jaksaisi tehdä mitään ja välillä ahdistaa ,että olen niin kiinni töissä, kun mieheni sijaistaa minua ja päädyn hänen kanssaan valmistelemaan tunnit, korjaamaan kokeita, tekemään matskuja....Opetan ammattikorkeakoulussa kulttuurituottajille kieliä ja teen kaiken opetusmateriaalin itse. Toisaalta on välillä ihanaakin, että on muuta ajateltavaa ja tekemistä ja oikeasti nautinkin työstä todella paljon!
Viime viikolla ainakaan ei vielä ollut mitään merkkejä synnytyksen lähenemisestä...kohdunsuu täysin kiinni ja jäljellä 2-3cm, mitään limatulppaa en ole huomannut enkä supistuksiakaan....Vauvan koko arvioitiin viime viikolla, 3600gr.....Tässä loppuvaiheessa ilmeisesti kasvua voi tulla vielä aika reippaastikin vai voiko?
Minun mielialat ovat olleet yhtä vuoristorataa ja "melo"dramatiikkaa on riittänyt. Välillä on ihania, rauhallisia ja onnellisia päiviä ja sitten taas iskee epävarmuus ja pelot ja vähän masentunutkin olo. Mies on ollut aivan ihana ja huolehtivainen koko ajan, mutta välillä olen aivan älyttömän epävarma meidän parisuhteesta, vaikka mitään syytä siihen ei ole. Olo on kyllä välillä todella epäviehättävä, painoa on tullut kunnioitettava määrä ja turvotusta riittää...
Tällä viikolla on alkanut nyt ystävien taholta kova pommitus ja puhelin on soinut todella paljon. Minun ultran perusteella laskettu aika olisi ollut jo tällä viikolla. Meiltä varmasti olisi lähtenyt heti "tiedotetta", jos jotain olisi tapahtunut, mutta uteliaisuus on kova. Meillä on paljon aivan ihania ystäviä, mutta nyt olen ollut hyvin sisäänpäinkääntynyt tämän loppuraskauden aikana enkä jaksaisi tapailla ihmisiä. Kovasti ystävät ovat kutsuneet itseänsä tänne loppupäiviksi seurakseni, toisaalta liikuttavaakin. Paras ystäväni(miespuolinen) ja vauvan tuleva kummi soitteli Saksasta ja hänen kanssaan oli kyllä aivan ihana puhua. Me olemme valinneet neljä kummia ja kaikki ovat lapsettomia ja jollain lailla sinkkujakin ja tajusin yhtäkkiä, että aika kansainvälinen kummiryhmä on kasassa. Kaikki kummit ovat äärettömän läheisiä ystäviä ja he ovat todella innoissaan odotuksessa mukana ja luulen, että heille lapsettomina tämä kummilapsi tulee olemaan todella tärkeä.
Ystävänpäivänä riitti draamaa, kun tyttäreni(15v) lähti nyt ensimmäistä kertaa yksin ilman saattaja-apua isänsä luo San Franciscoon ja sieltä sitten isoäidin luo San Diegoon. Hän on matkustanut Amerikkaan viisivuotiaasta asti, mutta nyt ajattelin, että hän ei enää tarvitse "lappua kaulaan". Hän halusi ihan itse mennä lentokentällekin. Kaikki ei mennytkään sitten ihan niin hyvin, mutta toisaalta hän kyllä oppi lyhyessä ajassa pärjäämään itsenäisesti. Lento New Yorkiin oli peruttu ja ehdotin, että hän tulisi kotiin. Hänelle kuitenkin annettiin lento Munchenin kautta San Franciscoon ja vaihtoaikaa kentällä olisi tunti. Lento olikin 40 minuuttia myöhässä ja hänellä 10 minuuttia aikaa vaihtaa konetta. Oli juossut aivan hullun lailla eikä häntä tietenkään päästy portista läpi, vaikka kone ei vielä ollut lähtenyt. Sitten sainkin aivan hysteerisen soiton ja tyttö oli todella hädissään ja itkuinen eikä tiennyt mitä tehdä, kukaan ei auttanut häntä kentällä, vaikka tuijottivatkin, kun tyttö itki suoraa huutoa. Minä aloin itkemään ja hätäännyin täällä päässäkin. Onneksi joku kiltti siivoojamies oli tullut tytön seuraan ja yrittänyt small-talkilla pitää tunnelmaa yllä(How is the weather in Finland?) ja tyttö oli mennyt infotiskiltä toiselle. Hän ei suostunut antamaan puhelinta minulle tai kenellekään virkailijalle, että olisin voinut puhua ja yrittää olla avuksi. Monen tunnin odotuksen jälkeen oli itse pystynyt saamaan hotellihuoneen Lufthansalta ja lähtenyt sinne ihan yksin. Siinä vaiheessa hän oli jo todella helpottunut ja onnellinen ja nautti hotellielämästä....Seuraavana aamuna hän otti bussin kentälle ja lento oli nyt Lontoon kautta San Franciscoon ja taas olisi vaihtoaikaa tunti...ja taas tuli soitto, kun kone oli laskeutunut, että lento myöhässä...Nyt hänellä oli 25 minuuttia aikaa juosta portille ja oli taas juossut hullun lailla, mutta ehti kuin ehtikin aivan viimeisenä!
Lento oli alunperin Finnairin ja sieltä ei tullut koko aikana mitään tukea. Lufthansan mukaan oli täysin vastuutonta, että tyttö oli lähetetty alunperin Munchenin kautta, jossa vaihtoaikaa vain tunti...kuitenkin nuori tyttö ja yksin matkustava. Mutta.....tyttö on nyt kaiken jälkeen todella onnellinen ja ylpeä itsestään. Halusi ehdottomasti hoitaa kaiken yksin, vaikka minä olin aivan hermorauniona kotona.....Nyt hän onkin jo San Diegossa ja nauttii Kalifornian lämmöstä ja varoitti, etten synnyttäisi ennen kuin hän on takaisin kotona 24 päivä. Huomasin tämän draaman keskellä kuinka äärettömän paljon rakastan tätä isoa lastakin...olen ollut niin kiinni tässä omassa raskaudessa ja kyllähän näinkin isot lapset vielä kaipaavat huomiota.....
Itse tiedostan, että tämä on hyvin todennäköisesti näin vanhana jo viimeinen vauva...joten nämä odotuspäivätkin ovat niitä viimeisiä...
Olen ollut todella pahoillani keskenmenouutisista ja seurannut myös niitä palstoja, kun itselläni on liuta...seitsemän...keskenmenoa takana. En voi olla ihailematta sinua niin kuin moni muukin täällä Rouva Pikkumyy kuinka paljon sinulle riittää positiivista ja valoisaa elämänasennetta. Itse en kyllä ollenkaan pystynyt siihen aikoinaan! Nyt myös alan ymmärtää kuinka tavallisia kaiketi keskenmenot meillä yli nelikymppisillä on! En jotenkin ollut siitä tietoinen, kun ensimmäisen keskenmenon sain ja sitten niitä tulikin järkyttävän paljon. Me menimme sitten viime keväänä tutkimuksiin keskenmenojen johdosta ja tällä iällä sitä on mentävä yksityiselle. Järkyttävää oli, että Väestöliitossa eivät suostuneet edes tutkimaan vain sanoivat, että ikää on liian paljon ja se on se mikä luultavasti aiheuttaa nämä keskenmenot. Päädyimme sitten Felicitakseen ja maksoimme todellla paljon ns. "keskenmenopaketista" ja miehen spermakin tutkittiin. Se oli erinomainen ja minullakin kaikki kunnossa...Meille suositeltiin if:ää syksyksi, mutta sitten tämä raskaus jatkuikin...ja ehkä juuri Lugesteronin ansioista, kun ekan kerran sitä kokeilin ja vaatimalla vaadin jotain hormonia. Lääkärin mukaan siitä ei mitään hyötyä olisi. Olen paljon pohtinut, että johtuivatko tosiaan seitsemän keskenmenoani aina "vanhasta munasolusta" vaikka oliko muitakin syitä...sitä en tiedä. Mutta aivan ehdottomasti sinnikäs yrittäminen saattaa johtaa hyvään lopputulokseen!! Me vain yritimme ja yritimme! Kieltämättä näin monen keskenmenon jälkeen on ollut äärettömän hermostunut ja huolestunut olo koko raskauden ajan, eivät nämä kokemukset ole voineet olla vaikuttamatta. Ja nyt vain rukoilen, että kaikki menisi hyvin loppuun asti, hermostuttaa....Sekin hermostuttaa, että olen ollut niin vähällä seurannalla, ei ultria niin kuin monella muilla täällä 16 viikon jälkeen, olisi tosiaan varmaan pitänyt käydä yksityiselläkin....
Meillä Rosaehin kanssa lähestyy kovasti tämä tärkeä päivä....jännittävää! Paljon tsemppiä kaikille ja erityisen paljon toivon onnea uuteen yritykseen niille, joiden odotus on päättynyt pettymykseen! Olette niin paljon olleet ajatuksissani omien kokemustenikin kautta! Olen ollut niin paljon töissä kiinni mieheni kautta, etten aina ole ehtinyt kommentoimaan tai kirjoittelemaan täällä.....
 
Päivitystä 18.02.2008






Rosaeh...............rv 39+6..............la 19.2./1. lapsi, 1. raskaus, 41v
Sabaka...............rv34+4...........la..2.4.08 /2. lapsi
serufiia...............rv25+5...........la..31.5.-08/5.lapsi
kriisi...................rv25+3.......... la 31.5.08/5. lapsi /2.yht.
Karpalo-67........ rv 23+1............la.16.06.08/3. lapsi, 1. yht
Lutuliini..............rv 23+0...........la 16.6. / 2. lapsi / 1. yht.
Ullukka...............rv17+5 ..........la 23.7.08/5.lapsi/1.yhteinen.
Rosamunde........rv 14+3................la 15.8/3.lapsi,1. yht
äiti-66................rv 13+5................la 20.8/4.lapsi
annastiina.........rv ...............la





Syntyneet:


kenzie64 Mitja poika 19.2.-08


haaveissa:



Minni-07........../2.lapsi
Hillevi............../1. lapsi
Rva Pikkumyy...4.lapsi/1.yhteinen/km 02/08
 
Aamupäivää kaikille ! Rva PM olet kyllä ihana kun jaksat päivitellä listaa :flower:

Perjantaina olin katsomassa nuorimmaiseni sotilasvalaa, sekin jo niin iso =)
Vielä huominen töitä ja sitten vähän hiihtolomaa, onneks. Mulla on tuo selkä alkanut olla täällä töissä vähän kipeä tästä kokopäivän istumisesta, saapi nähä pitääkö hakea sairaslomaa ennen kuin alkaa kesäloma huhtikuun puolessa välissä. Kotona tulee kyllä väkisinkin liikuttua kun on 4 koiraa, joten ei toivottavasti selkä ihan jumiin mene. Muuten voimme hyvin ja varsin eläväinen asukas vatsassa tuntuu olevan :heart:

Mukavaa viikonjatkoa kaikille !
 
Ihana ilma ulkona kun vain jaksais lähteä... Jomottelee vähän joka paikkaa mutta lapsivesiä tai kivuliaita supistuksia ei kuulu. Huomenna ois laskettu aika ja Pikkunen vain viihtyy yksiössään :heart:
Vähän arkailuttaa tälle palstalle kirjoittaa kun täällä on moni nyt kokenut pettymyksiä ja vastoinkäymisiä... on niin surullinen olo aina kun tähän pinoon alkaa kirjoittaa. Sydämestäni toivon että haaveet kävisivät vielä kaikille toteen ja että odotuslistalla olevien loppuraskaus sujuisi hyvin.
Mulla on taas torstaina aika Oulaisiin. Viime viikolla kun kävin kaikki tuntui olevan Vaavilla hyvin, ainakin mittausten mukaan. Torstaina sitten taas tarkistetaan tilanne.
Yritämme isän kanssa olla rauhallisin mielin vaikka nyt tämä odottavan aika tuntuu niin pitkältä. Eihän tämä enää ole kuin korkeintaan kahden viikon odottelu :ashamed:
Kaikkea hyvää tämän pinon kirjoittelijoille ja Rva Pikkumyylle kiitokset listan päivittämisestä. Jospa ensi kerralla saisit kirjata minut ja synnyttäneiden puolelle =) tai sitten Kenzie64 joka on ihan samoilla päivillä.
t. Rosaeh ja Pikkunen 39+6
 
älä arkaile kirjoittaa tänne, te juuri olette niitä rohkaisevia onnistujia joiksi mekin halutaan niin kovasti.
ajatelkaas mitä jos tänne ei kirjoittaisi kukaan plussannut tai pitkällä oleva. Mä ainakaan en uskaltais enää yrittää ja toivoa plussia
=)
 
Mukava jännätä näitä päiviä, koska teitä on kaksi samoilla lukemilla yhtä aikaa. Me Karpalo-67 kanssa ollaan sitten kesäkuussa maaliviivalla yhtä aikaa, vaikka neuvolassa tänään tuumattiin, että voihan göö ponkaista ilmoille etuajassakin, jos vaikka näin vanhuksen istukka ei jaksa loppukiriä vetää. Sokeria oli taas pissassa, sekin voi viedä synnytyksen aikaistukseen.

Neuvolassakin pantiin merkille vilkkaampi olemukseni ja kätilö arveli, että tämä taitaakin olla perusluonteeni eikä se hiljaisesti masentunut äiti, jota hän syksyn katseli. Mieskin todisti, että kyllä mielialalääkitys teki ihmeitä.

Göö on saanut voimaa potkuihinsa. Jaksaa jo melkein tunnin yhtä menoa myllätä, jos olen hiljaa paikallani.

Rva Pikkumyy, aivan ihania hymiöitä löydät päivityksiin. Niistä jää hymy huuleen pitkäksi aikaa.

Kuulin juuri veljeni (noin 60 v.) keuhkosyövästä ja kun juttelin hänen poikansa (n. 30 v.) kanssa, ihailin nuoruuden intoa ja optimismia. Poika oli tekemässä koivuntuhkalipeää isälleen ja sanoi, ettei toivo vielä ole mennyt. Itsekin olen ajatellut kokeilla lipeän valmistusta. Oma isäni käytti sitä 30 viimeistä elinvuottaan, joten ei se pahaksi voine olla.

lutuliini ja göö 23+0
 
Minulla migreenikohtaus yllätti ennen 8:00, meni ohi Panadolilla. Ja jotain vuotoa alkoi myös tulla, tällä hetkellä ruskeahkoa tuhrua, lämmöt tippuivat eilen ,, tänä aamuna enää 35,5, ja naama kukkii menkkamaisesti, mutta aika nopsaan menkat alkaisivat jos nämä ovat menkat? Miten muilla, keillä ollut keskenmeno, miten nopeasti ovat alkaneet? Kiva Jos joku vastaisi;=), Kiitos! :flower: Jos nämä olisivat alkavat menkat, mä tuulettaisin näin:


Ihana on lukea kaikkien juttuja, sehän just tuo iloa, kun tietää, että on mahdollisuus raskautua! :heart:

Joko Ullukka on saanut lapsivesipunktion tuloksia? Ja mitä sinulle muutenkin kuuluu?

Minä voin hyvin, liikkumisen, urheilun ansiosta! :heart:

Tämä viikko hiihtolomaa, vaikkei lunta olekkaan! :D

Ihanaa päivää kaikille! :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

Näistä haaveillessa:
 
Minulla on melkeen aina alkanu tasan kuukauden perästä kuukautiset uudestaan keskenmenojen jälkeen, siis kuitenkin ihan nopeasti. synnytyksen jälkeen menikin sitten melkeen 7 kuukautta ennenkuin menkat alko uudestaan :wave: harmi kun sinulle tulee niin helposti tuo migreeni, minulla ei ole ollut ainakaan 3 vuoteen nyt, pitää koputtaa puuta. ne oli karseita kohtauksia aiemmin.
 
Täällähän sitä edelleen ollaan komiasti maha täynnänsä. Huomenna mennään taas kontrolliultraan ja nähdään Pikkunen ja sit jos sais tietoa onko kohdunsuulla tapahtunut edistystä. Tänään ehkä oli täs pari kivuliasta supparia.... Jospa ens yönä päästäis suuntaamaankin Oulua kohti (toiveajattelua :saint: )
Mitenkähän Kenzie64... onkohan jo tositoimissa kun en ole hoksannut että ois mihinkään pinoon kirjoitellut...
Myötätuulta ja jaksuja kaikille :heart:
t. Rosaeh ja Pikkunen 40+1 :wave:
 
Jännityksessä pidetään loppuun asti :D Kyllä sinä varmaan pian pääset tosi toimiin :heart: onnea sitten vaan matkaan sinne oyksiin. minäkin jo siinä vaihees että kokkola on minulla varalla jos vauva päättäis tulla vähän liian aikasin. Muuten minä menen sisälle 25.3 illalla pietarsaaren sairaalaan ja 26.3 aamupäivällä meidän vauvan on määrä syntyä sektiolla, minut leikkaa sama lekuri kun hoitikin eli saksalainen kirurgi tosi mukava on :wave: tsemppiä matkaan, ja onnea myös kaikille raskautta toivoville ja raskautuneille :heart:
 
täällä on kukuttu melkeinpä koko yö, yhen ja kolmen välissä sain pari tuntia nukuttua. Tuleva isukki on nukkunut yhestätoista alkaen =), en ole raaskinut herättää, hällä on vielä kova päivä edessä jos tästä synnärille päästään :kieh:
Eilen iltapäivällä alkoi siis ne kivuliaat supparit ja nyt mennään 15-30 min välein. Mulla ois äippäpolin kontrollikäynti klo 10.00 tuossa n. 90 km päässä että jos ei nämä tästä tihene, sinne ekaksi. Jos taas vauhtia alkaa löytyä, sitten pitänee suunnata varsinaiselle synnärille n. 160 km päähän. Valittiin tuo vähän kaukaisempi paikka kun miehellä on sukulaisia siellä niin että pääsee yöksi jos ei perhehuonetta järjesty.
Jos ei musta nyt sit kuulu vähään aikaan, tämä ON sitä ihtiään :p
Hyvää päivänjatkoa kaikille,
t. Rosaeh ja Pikkunen 40+2
 
Että olet päässyt tositoimiin, ihana asia, että kaikki sujui hyvin raskaudessasi! :hug: :heart:

Mistä on pienet tytöt tehty, mistä on pienet tytöt tehty?
Sokerista kukkasista inkivääristä kanelista;
Niistä on pienet tytöt tehty !


Mistä on pienet pojat tehty, mistä on pienet pojat tehty?
Etanoista sammakoista koiranhännän tupsukoista
Niistä on pienet pojat tehty !




Aamuterveisin Rva Pikkumyy

:heart: :wave:
 
Hei,
Kuulostaa kovin tutulta sinunkin tarinasi. Keskenmenoineen ja 'sen oikean' löytymisineen vasta aikuisiällä jne. Samanlainen tosi varovainen olin itsekin koko raskauteni ajan vaikka mitään erityisiä vaivoja ei edes ollut, tai ehkä juuri sen takia olin vielä ylihuolestunut.

Nyt tämä raskauteni siis päättyi (taas!) keskenmenoon rv 10 mutta alkion kehitys oli pysähtynyt jo heti alussa - ehkä rv 5. Onneksi km hoitui taasen itsekseen pois. Mitään kaavintoja tai muuta ei tarvittu. Jotkuthan sen haluavat itse mutta minä halusinkin taas odotella, että vuoto alkaa. Tulikin sitten ystävänpäivän iltana /yöllä ja vielä seuraavana päivänä töissä aika runsaina ryöppyinä ja kivun kera pikkuiseni pois.

Nyt on kuitenkin jo mieli iloisempi ja olen satavarma että kaikesta huolimatta uskallan vielä yrittää tai olla ilman ehkäisyä, kävi miten kävi! Jälkitarkastuksen 'täti' (nuori tyttö) oli kyllä karsea; sanoi että ei muuta kuin kissaa tai koiraa hankkimaan. Jes, mikä empatian määrä. Mutta siihen loppui ainakin itkuni! Suu auki katsoin vaan... Eilenkin läksin kolmivuotiaani kanssa vielä pulkkamäkeen iltasella. Vuotokin on jo lähes loppu ja elämä hymyilee! Paitsi sitä harmittelen ettei pikku maalaiskaupungissamme tutkita mitään. Kertaakaan (10 km) ei ole mitään tutkittu pyynnöistäni huolimatta. Onneksi on se yksi onnistunut raskaus välissä, muuten olisin jo luovuttanut täysin.

Pitäisiköhän site lugesteronia kuitenkin kokeilla? Viime talvena niitä käytin mutta kun en muutamaan kiertoon raskautunut niin lopetin senkin...turhana. Voikohan se alkion kehityksen pysähtyminenkin kenties johtua keltarauhashormoonin puutteesta?

Rosaehilla jännät paikat!

Aurinkoista kevättalven jatkoa itse kullekin tasapuolisesti,

t. Taryna
 
Hei HCG arvoni oli 12vrk päästä otetussa verikokeessa 100, onkohan se ihan Ok, tietääkö joku? Terveydenhoitaja laittoi minut kyllä lääkärin listalle, kun ei osannut sanoa onko arvo tässä vaiheessa liian suuri?

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
haetaan kotoa. Kaikki ok Pikkusella, kipeitä supistuksia tulee nyt 10-15 min välein mutta ei vielä kuin parille sormelle auki. Kaulaa jälellä 3 cm, viime viikolla 2 cm... Höh... Oli eri lääkäri ku viimeksi, nyt antoi painoarviota 3,7 kg... ja viime viikolla 3,3... Oli kyllä tosi nuori lääkäri... voiskohan viikossa noin paljon paino lisääntyä Vauvalla...
Väsyttää kun viime yö meni valvoessa.... yritän nukkua ja seuraillaan nyt tuota supistusväliä.
Vielähän tässä on tälle päivälle aikaa lähteä uudelle hakureissulle...
t. Rosaeh ja Pikkunen 40+2
 
Mulla viime syksynä keskenmeno rv 12 +, ensin tehtiin lääk. tyhjennys joka epäonnistui, sitten kaavinta joka epäonnistui ja sain vielä kohtutulehduksen ja sitten vielä toinen kaavinta. Ekasta kaavinnasta 27 vrk:tta mulla oli hcg vielä 78 ja 33 vrk:tta kaavinnasta 58 ja se oli liikaa, tehtiin toinen kaavinta kun kohtu ei ollut vieläkään tyhjentynyt.
Hcg:tä kannattaa seurata että laskee, vaikka tuo 100 ei tunnu mielestäni kovin isolta 12 vrk:n jälkeen. Toivotaan että hcg laskee nopsasti ja kaikki on ok.
 
Joo kyllä sen 300-500g voi tulla painoa lisää sillä ajalla siks meilläkin poika niin iso 4380g syntyessään kun meni melkeen 3 viikkoa yli, kyllä mä luulen että sä pääset tositoimiin pian hyvältä kuullostaa. tuo kohdunkaulakin voi mennä aika äkkiäkin yleensähä se on sen 3-3,5 senttiä mulla tän kakkosen kans koko ajan alusta asti vaan 2 senttiä ja silti siitä ei mitään haittaa. kun tulee säännöllisiä suppareita noinkin kauan kun sulla ni uskon et on sitä itteensä. voi kestää vähä kauemmin kun ei oo ennen synnyttäny. Koitahan huilata että jaksat sit koitoksen päälle. :wave: :flower:
 
nukkua lääkärinkin mukaan mutta ei siitä tule mtn kun supparit tulee niin tiheetä ettei ehdi saada unen päästä kiinni ja jos melkein ehtiikin herää siihen kun sattuu.... En tiedä, ärsyttikö toi sisätutkimus vai mikä mutta nyt nää on kyl jo tosi kipeitä :'(
Yritän olla reipas kun Pikkusella kuitenkin sydänkäyrät, napanuoravirtaukset, liikkeet yms näyttivät ok... Ainoa mikä rupes vähän hirvittämään että jos tämä vielä venyy, miten hän ehtii kasvaa...
Voimia ja jaksuja kaikille ja myötätuulta :hug: , tällä mammalla on vähä nyt jaksut vähissä mutta jospa tämä tästä...
 

Yhteistyössä