Täällä maalla auto on suurperheessä pakollinen

  • Viestiketjun aloittaja näin vaan on
  • Ensimmäinen viesti
miten muilla?
Siinä vaan pitää miettiä millä elää, kun auton huoltoihin menee kaikki rahat. :-(
Molemmat työttömiä tällähetkellä, eli itse en saa kuin lapsilisät tililleni.
Vuosihuolto maksoi 300e, uudet talvirenkaat 500e ja nyt tulossa erilaisia huoltotöitä lähelle 500e ja jakopäänhihnanvaihto 360e.
Onks muilla tällästä???
 
just
ihan kaikille, vaikkei lapsia olisikaan. Bussit kulkee harvoin ja välimatkat on pitkiä. Miksi sitä pitää jauhaa? Kaikkihan tän asian tietää, Suomi on harvaan asuttu maa. Ja korjaukset maksaa aina , se on selvä. Ihan sama missä asuu. Ja aina voi ostaa uudemman kaaran niin on vähemmän korjattavaa? Ja sitä vartenhan noi miehet on keksitty että ne fixailee autoi, eiks teillä homma toimi???
 
vieras
Minua vähän ärsyttää, että tehdään paljon lapsia ja molemmat työttöminä jossain maalla halvassa kämpässä. Leveää elämäähän se on. Ja mikään ei ole pakollista kuin kuolla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja näin vaan on:
TAAS on tulossa korjauksia ja koko kuukausi palkka menee siihen. Että on kivaa.
ärsyttää, että puhutaan palkasta, jos kukaan ei ole töissä. Oletko hernetäti? Ei kukaan muu puhu palkasta, jos on kyse sossun rahoista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja just:
ihan kaikille, vaikkei lapsia olisikaan. Bussit kulkee harvoin ja välimatkat on pitkiä. Miksi sitä pitää jauhaa? Kaikkihan tän asian tietää, Suomi on harvaan asuttu maa. Ja korjaukset maksaa aina , se on selvä. Ihan sama missä asuu. Ja aina voi ostaa uudemman kaaran niin on vähemmän korjattavaa? Ja sitä vartenhan noi miehet on keksitty että ne fixailee autoi, eiks teillä homma toimi???
Kaikki ei tosiaankaan fixaile...Sen verta paljon meijän ukkoo ainakin jeesaan soitetaan.
 
ei ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minua vähän ärsyttää, että tehdään paljon lapsia ja molemmat työttöminä jossain maalla halvassa kämpässä. Leveää elämäähän se on. Ja mikään ei ole pakollista kuin kuolla.
Mistä päättelet että maalla ollaan työttöminä?

Meillä ainakin on ihan hyvät työpaikat, vaikka on monta lasta ja maalla asutaan. Ja koulutustakin on ihan kotitarpeiksi, mies on jopa tohtori.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
No niin on.

Mutta joskus käy niin, ettei autolla pääsekään... :/

Edes taksilla.

Vaan on kahlattava hangessa bussipysäkille odottamaan pirusti myöhässä olevaa bussia.

Maalla on niin mukavaa, etenkin talvella. :xmas:
Voi kun kulkisi edes bussi.Ei mene kuin koulukyyti ja sekään ei kesällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minua vähän ärsyttää, että tehdään paljon lapsia ja molemmat työttöminä jossain maalla halvassa kämpässä. Leveää elämäähän se on. Ja mikään ei ole pakollista kuin kuolla.
Ei täällä maalla kyllä ole sen halvempaa asua,päin vastoin.Kaikki on kauempana.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minua vähän ärsyttää, että tehdään paljon lapsia ja molemmat työttöminä jossain maalla halvassa kämpässä. Leveää elämäähän se on. Ja mikään ei ole pakollista kuin kuolla.
Ei täällä maalla kyllä ole sen halvempaa asua,päin vastoin.Kaikki on kauempana.
Etkö sanonut jossain ketjussa, että teidän talo oli lähes ilmainen?
 
vierahis
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Ja sitä vartenhan noi miehet on keksitty että ne fixailee autoi, eiks teillä homma toimi???
voi herra varjele sitä päivää kun mun ukkoni alkaa tota meiän kotteroo vähän fixailee... se on parempi tuon poropeukalon pysyä erossa ammatti-ihmisten hommista jos meinataan tolla autolla ajamaankin pystyä. ;) kaikki miehet ei oo automakaanikkoja syntyjään.
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minua vähän ärsyttää, että tehdään paljon lapsia ja molemmat työttöminä jossain maalla halvassa kämpässä. Leveää elämäähän se on. Ja mikään ei ole pakollista kuin kuolla.
ensinnäkin; omakotiasuminen on kallista ihan missä päin maata vaan. Talo ja tontti maksaa, eikait kukaan ilmaiseksi oo saanu? Sit tulee vakuutukset ja korjaukset ja verot ja vesimaksut ja lämmitykset ja jätemaksut ym. Kuule, kyllä niihin saa jonkin euron uppoamaan. Kerrostaloasuminen on paljon halvempaa ja huolettomampaa. Ja sillä asialla ei oo auton ja kulkemaan pääsemisen kanssa mitään tekemistä. Himputti, kaupingissa sekin on halvempaa ja helpompaa. Julkiset kulkee vähintään vartin välein ja hinta on huomattavasti halvempi kuin maaseudun busseissa, huom! Taidat olla kade paremman elämän laadun omaaville maalaisille ?!

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minua vähän ärsyttää, että tehdään paljon lapsia ja molemmat työttöminä jossain maalla halvassa kämpässä. Leveää elämäähän se on. Ja mikään ei ole pakollista kuin kuolla.
Ei täällä maalla kyllä ole sen halvempaa asua,päin vastoin.Kaikki on kauempana.
Etkö sanonut jossain ketjussa, että teidän talo oli lähes ilmainen?
Talo oli kyllä halpa mutta itse asuminen muuten aika kallista.Ja se mikä oli 7 vuotta sitten halpa on eri asia kuin tänään.
 
vieras
Kyllä kaupungissakin auto on tarpeellinen. Kun viet kaksi lasta hoitoon ja sen jälkeen menet itse töihin, niin auto on suureksi avuksi. Eikä maksa enempää kuin kaikille linja-auton kuukausikortin ostaminen. Lisäksi voi käydä mummolassa maalla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minua vähän ärsyttää, että tehdään paljon lapsia ja molemmat työttöminä jossain maalla halvassa kämpässä. Leveää elämäähän se on. Ja mikään ei ole pakollista kuin kuolla.
ensinnäkin; omakotiasuminen on kallista ihan missä päin maata vaan. Talo ja tontti maksaa, eikait kukaan ilmaiseksi oo saanu? Sit tulee vakuutukset ja korjaukset ja verot ja vesimaksut ja lämmitykset ja jätemaksut ym. Kuule, kyllä niihin saa jonkin euron uppoamaan. Kerrostaloasuminen on paljon halvempaa ja huolettomampaa. Ja sillä asialla ei oo auton ja kulkemaan pääsemisen kanssa mitään tekemistä. Himputti, kaupingissa sekin on halvempaa ja helpompaa. Julkiset kulkee vähintään vartin välein ja hinta on huomattavasti halvempi kuin maaseudun busseissa, huom! Taidat olla kade paremman elämän laadun omaaville maalaisille ?!
HÖpöhöpö. talon saa maalta 50 000, ja samankuntoinen maksaa kasvukeskuksesa 250 000.

Kyllä maalla elää leveää elämää, kuin kroisos. kaupungissa ja maalla saa saman työttömyys ym. korvauksen vaikka maalla sen saa kokoaan säästää. elää leveästi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Timppa; missä korvessa asutte?


Meiltä onneksi vain kilometri bussipysäkille.
Kilsa on meiltäkin pysäkille ja kyllähän se tuohon postilaatikolle pysähtyy jos vilkuttaa.Asutaan sentäs asfalttitien reunassa.Mutta kun se auto vaan ei kulje kuin kerran päivässä suuntaansa.Eikä ole enää kouluun asiaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minua vähän ärsyttää, että tehdään paljon lapsia ja molemmat työttöminä jossain maalla halvassa kämpässä. Leveää elämäähän se on. Ja mikään ei ole pakollista kuin kuolla.
Paitsi että asuimme pk-seudulla omassa aunnossa, kun auto on 2v sitten ostettu.Eikä oltu työttömiäkään. Eli ei niitä lapsia oo täöällä maalla tehty.
 

Yhteistyössä