Täälläpäin kaikki ns. kunnon ihmiset käy lauantaina 9-11 aikaan kaupassa. Ja muita juttuja heistä...

:D :cool:

Tää on siis aika vanhanaikaista seutua ja mennään tietyn kaavan mukaan.
Huomasin eilen sen, minkä olen huomannut muinakin lauantaiaamuina. Ne tutut joilla on elämä tiptop ja jotka aina onnistuu tekemään kaiken kirjoittamattomien sääntöjen mukaan, käy 9-11 aikaan lauantaina kaupassa, sen jälkeen heitä ei näy. Iltapäivällä tai ennen sulkemisaikaa on kaupassa jotain outoja hiippareita tai karavaanareita.

Tavallaan ahdistavaa. Vaikka ymmärrän sen että ennen lounasaikaa kannattaa käydä että ehtii tehdä ruuankin.

Mutta nuo ihmiset on semmoisia jotka elämässä tekee kaiken muunkin "sääntöjen mukaan." He pitävät kuuliaisesti tupperit, koti on maalaisromanttisesti sisustettu, ovat siis semmoista kahvakuula-osastoa.
 
Mä kuvailen siis vielä tätä ihmistyyppiä, eli usein mainitsemani perus-Pirjo.
Töissä vaikka sairaalassa tai pankissa. T-paita ja siistit caprit. Tukka lyhyehkö, siisti leikkaus. Okt hommattu. Kahvakuulailee. Voi olla pari pientä tatskaa. Kiertää kesäteattereita, käy kaverien kanssa kuuntelemassa jotain listaykköstä.

Nää naiset on ajoittamisen mestareita. He kutsuu sosiaalisesti oikeaan aikaan tuotekutsuille (kun ollaan kaikki tutustuttu vähän aikaa), heitä ei näe tekemässä mitään hullumpaa (eivät vaikka mene uimaan pienellä sateella), ne ei myöhästelee mistään.

Sovinnaisia, turvallisia yhteiskunnan ylläpitäjiä jotka ei vietä aikaansa kaksplussalla, vaan tietenkin -kuten kunnon sosiaaliset ihmiset- facebookissa.

Ai niin, usein aamuvirkkuja. Sekin vielä.
 
vierailija hihittää
Hih, mun jo pitkään eläkkeellä olleet appivanhempani lähtevät liikkeelle jo seitsemän aikaan kauppaan ja muita asioita hoitamaan.

Kerran, kun satuttiin olemaan kaupassa joskus alkuillasta, ja appi soitti miehelleni, appiukko ihmetteli, miten me niin helkkarin myöhään ollaan kaupassa, kun he olivat jo hoitaneet kaikki asiat yhdeksään mennessä :ROFLMAO:
 
:D :cool:

Tää on siis aika vanhanaikaista seutua ja mennään tietyn kaavan mukaan.
Huomasin eilen sen, minkä olen huomannut muinakin lauantaiaamuina. Ne tutut joilla on elämä tiptop ja jotka aina onnistuu tekemään kaiken kirjoittamattomien sääntöjen mukaan, käy 9-11 aikaan lauantaina kaupassa, sen jälkeen heitä ei näy. Iltapäivällä tai ennen sulkemisaikaa on kaupassa jotain outoja hiippareita tai karavaanareita.

Tavallaan ahdistavaa. Vaikka ymmärrän sen että ennen lounasaikaa kannattaa käydä että ehtii tehdä ruuankin.

Mutta nuo ihmiset on semmoisia jotka elämässä tekee kaiken muunkin "sääntöjen mukaan." He pitävät kuuliaisesti tupperit, koti on maalaisromanttisesti sisustettu, ovat siis semmoista kahvakuula-osastoa.
..."..iltapäivällä tai ennen sulkemisaikaa on kaupassa jotain outoja hiippareita.."..

:D*vilkutan*

Kyllä mä ton joltain osin allekirjoitan..tosin täällä tuon 9-11 ajankohdan kansoittaa ne eläkelläiset eli juurikin he jotka ovat koko elämänsä ajan heränneet aikaisin ylös ja suorittaneet lähestulkoon suurimman osan päivän tärkeistä hommista...leivät ja pullat leivottuina ja laatikot uunissa...

No, kaikki tavallaan. Kesäaikaan täälläkin on kaupoissa oikein tunnelmaa, kun väkeä riittää runsaasti pitkin päivää eikä kassaihmisen huomio ehdi tekisteröimään että taas tuo yks naisihminen on jonossa..mitähän unohtui tällä kertaa..:barefoot::D...mökkiläisten hiippailtua takaisin niin...no, siinäpähän sitten kassalla törötän :D
 
Viimeksi muokattu:
Meillä paistettiin aina sunnuntaisin lettuja.
Monesti lauantaiaamuna heräsin siihen, kun äiti tuli imuroimaan huoneeni.
 
Täälläpäin ysiltä kauppaan menevät vain eläkeläiset ja ne deekut joilta pääsi olut loppumaan.

Nii ja mä joskus, kun silloin ei vielä ole ruuhkaa.
No meilläpäin eläkeläiset menevät jo kasilta tai kun kaupat aukeaa.
9-11 aikaan on 30-55-vuotiaiden sannojen/pirjojen rynnistysvuoro. Sannoja ei näe aikaisemmin, eli eivät ole ihan niin tiukkoja kuin piinkovat, "poimin klo 6 aikaan 5 litraa mustikoita"-eläkeläiset.
 
Mikään ei ollut teininä ärsyttävämpää kuin aamuseiskalta lauantaina alkanut imurointi ja sinipiikapauke. Sitten kun kömpi omasta huoneesta, äiti sanoi että mites sinä nyt jo nousit, oisit nukkunut kun on vapaapäivä
 
Tarkennan vielä, kyse ei ole eläkeläisten sukupolvesta jotka on aikaisemmin liikenteessä kuin me, vaan työikäisistä.

Mun äiti luettelee "heräsin jo neljältä". Pirjot herää 7-8 maissa lauantaina.
Tai siinä missä eläkeläinen kerää sen 5 sankoa mustikoita niin perus-Sanna hikoilee metsässä sen sopivan 1 sankollisen verran.
Pirjo/Sanna tekee siis sopivasti kaikkea.
 
Niin, siis se vähän, sopivasti kaikkea, hyvin ajoitettuna on pirjo/sanna-muottia.

Ne ei tee yhtä asiaa liikaa vaan on tasaisen ahkeria. Ne ei fanita mitään pitkäaikaisesti ja liikaa, vaan menee trendien mukaan. Eivät ole leimallisesti mitään tiettyä.
Ahdistava muotti.
 

Yhteistyössä