Tämä maailman (suomalaisten) suvaitsemattomuuden lisääntyminen surettaa niin että sydäntä puristaa :(

Status
Viestiketju on suljettu.
Kamalaa kritiikkiä leviää facebookissa sitä kohtaan, että esim. idols auttaa ohjelmalla kerätään rahaa ulkomaisiin kohteisiin. Kun kyseessähän on puhtaasti yksityiset lahjoittajat jotka antavat omistaan, niin sekin on nyt väärin. Vaikka uskallan väittää, että köyhinkin köyhä täällä on rikkaampi kuin ne hätää kärsivät lapset joille rahaa kerätään.

Poika kertoi kuinka äiti ja isä ovat olleet nyt (työn takia) poissa vuosia, nähnyt kai kerran viimeisen 7v aikana. Meidän maassamme suurin murhe on, joutuuko lapsi liian aikaisin päiväkotiin.

En tietenkään edes ammattini takia lähde sanomaan, että suomessa ei riittäisi tarvitsevia ja työsarkaa. Ei saa nyt ymmärtää väärin. Mutta jos joku haluaa auttaa ulkomaalaisia hätää kärsiviä omasta palkastaan, niin se ärsyttää jo?? Me ollaan muulle maailmalle ulkomaalaisia, ei me olla sen tärkeämpiä kuin muutkaan. Itse en haluaisi nähdä kenenkään hätää, en lapsen enkä aikuisen.

Mut kaikenlainen syrjiminen ja sorto tekee todella surulliseksi enkä usko että olen ainoa :'(
 
"vieras"
Et ole ainoa. Tai ei mulla ihan sydäntä purista, mutta ei voi ymmärtää. Kun esim. ulkomaalaisia ei haluta tänne, mutta ei heitä myöskään haluta auttaa kotimaissaan (kehitysyhteistyörahat ym).
 
"hippi"
Perussuomalaiset sanovat aina, että autetaan ensin omia ja sitten muita.

Ei suomalaisia voi enää rahalla auttaa. Rakkautta täältä puuttuu. Ihmiset suomessa vihaavat ja halveksivat toisiaan.
 
"hmmm"
Kyllä se suvaitsevaisuus lähtee jokaisesta itsestään. Mutta emme me kestä omassa maassakaan erilaisia ihmisiä, kuinka siis rajojen ulkopuolella?
 
Suomalainen ulkomailla
Olen samaa havainnut, ja kun tarkastelee tilannetta ulkomailta käsin, tuo ilmapiiri tuntuu hyvin ahdistavalta ja pistää miettimään, haluaako Suomeen edes palata silloin, kun on tarkoitus. Nähtäväksi jää..
 
Suomalainen ulkomailla
[QUOTE="hippi";23645218] Ei suomalaisia voi enää rahalla auttaa. Rakkautta täältä puuttuu. Ihmiset suomessa vihaavat ja halveksivat toisiaan.[/QUOTE]

Tämän allekirjoitan myös! Toisista ei välitetä ja asenne on se, että jokainen hoitakoon omat asiansa. Surullista.
 
Tämän allekirjoitan myös! Toisista ei välitetä ja asenne on se, että jokainen hoitakoon omat asiansa. Surullista.
Yhteisöllisyys on katoavaa, mutta samalla kun siihen kuuluu toisen kunnioitus ja suvaitsevaisuus erilaisia mielipiteitä kohtaan siihen kuuluu myös vastuu omasta panoksesta yhteisön hyväksi. Molemmat osa-alueet on kärsineet jokun sortin inflaation.
 
surkeaa
Äskettäin oli juttua, että vastaanottokotiin neekereille haettiin 10 työntekijää 10 asiakasta kohti. Silloin ei ole rahasta pulaa, mutta suomalaisvanhukset saavat maata vaipoissa lääketokkurassa ja varmaan 1 hoitaja 50 vanhusta kohti. Pedofiilit, raiskaajat ja homppelit ovat suvaitsevaisten ykköskohteita!
 
"Lissu"
Mutta missä menee raja? Jos vuosikymmeniä tiettyjä maita autetaan, opetetaan, koulutetaan, annetaan valistusta, jaetaan tavaraa, ehkäisyvälineitä, tehdään kaivoja ja opetetaan tekemään niitä jne jne. mutta mikään ei muutu? Pitääkö tätä jatkaa vuosikymmenestä toiseen ja miljardeilla ja miljardeilla joka vuosi.

Ei rahan syytäminen vaan auta jos tietyt tahot eivät halua kehittyä mihinkään suuntaan!
 
"qAz"
Olen samaa havainnut, ja kun tarkastelee tilannetta ulkomailta käsin, tuo ilmapiiri tuntuu hyvin ahdistavalta ja pistää miettimään, haluaako Suomeen edes palata silloin, kun on tarkoitus. Nähtäväksi jää..
Suomeen palaaminen on kerta kerran jälkeen vaikeampaa. Itse pääsen pois taas kesäkuun alussa ja syyskuussa on palattava. Kolmessa kuukaudessa ehtii juuri tottumaan siihen, että lähimmäinen haluaa sinulle hyvää ja että asiat ja onni on tarkoitettu jaettavaksi. Tietää, että syksyllä vituttaa taas entistä enemmän. Palasin suomeen tammikuussa ja nyt on kerennyt tottumaan tähän jurottamiseen ja on saanut päälle sen vihan, joka tätä maata pyörittää
 
"Jenis"
Mä taas oon sitä mieltä, että suvaitsemattomuus ei oo lisääntynyt yhtään mihinkään. Noihin keräyksiinkin annetaan rahaa aivan entiseen malliin. Ainoa muutos on se, että elämäänsä vittuuntuneet väliinputoajat ÄÄNESTIVÄT näissä vaaleissa, toisin kuin ennen.

Esim. mun lähipiirissä todellakin välitetään, autetaan, tehdään mitä voidaan. Ihan kuin viime vuonnakin, ja vielä ensi vuonnakin.
 
Yhteisöllisyys on katoavaa, mutta samalla kun siihen kuuluu toisen kunnioitus ja suvaitsevaisuus erilaisia mielipiteitä kohtaan siihen kuuluu myös vastuu omasta panoksesta yhteisön hyväksi. Molemmat osa-alueet on kärsineet jokun sortin inflaation.
Totta.
Mielelläni kannan vastuuni "omasta yhteisöstäni" niin perhepiirissä kuin globaalillakin tasolla.
Kaikkea vastuuta ei mielestäni voi kuitenkaan sälyttää pelkästään yksittäisten ihmisten ehkäpä toisinaan oikullisenkin hyväntahtoisuuden varaan, vaan näkisin tämän tukemisen tärkeänä myös verovaroin.
 
"Jenis"
[QUOTE="qAz";23645396]Suomeen palaaminen on kerta kerran jälkeen vaikeampaa. Itse pääsen pois taas kesäkuun alussa ja syyskuussa on palattava. Kolmessa kuukaudessa ehtii juuri tottumaan siihen, että lähimmäinen haluaa sinulle hyvää ja että asiat ja onni on tarkoitettu jaettavaksi. Tietää, että syksyllä vituttaa taas entistä enemmän. Palasin suomeen tammikuussa ja nyt on kerennyt tottumaan tähän jurottamiseen ja on saanut päälle sen vihan, joka tätä maata pyörittää[/QUOTE]

Tännehän ei ole mikään pakko palata :) Tunnen useitakin ihmisiä, jotka ovat jääneet pysyvästi johonkin toiseen maahan. Varsinkaan EU:n sisällä ei paljon helpompaa voisi olla.
 
"qAz"
[QUOTE="Jenis";23645421]Tännehän ei ole mikään pakko palata :) Tunnen useitakin ihmisiä, jotka ovat jääneet pysyvästi johonkin toiseen maahan. Varsinkaan EU:n sisällä ei paljon helpompaa voisi olla.[/QUOTE]

Pitää saada tutkintoon upgrade
 
"Jenis"
[QUOTE="qAz";23645429]Pitää saada tutkintoon upgrade[/QUOTE]

Myös opiskelu ulkomailla on mahdollista. Mikä "upgrade" on sellainen että sen "saa"?

Oikeesti, tämä jatkuva marina tekee tälle maalle enemmän hallaa kuin mikään muu. Käykääpä kattomassa vaikka Kalkutassa hetki sitä meininkiä, ja iniskää sen jälkeen suomalaisten kamaluudesta. Sen sijaan että ruikuttaa jossain nettipalstalla, voi ottaa vähän aloitetta omiin käsiinsä ja käydä vaikka sen naapurin mummun puolesta kaupassa.
 
"vieras"
Hiv-mies raiskasi
16-vuotiaan tytön
Keskiviikko 9.2.2011 klo 12.07

Käräjäoikeus tuomitsi miehen 2,5 vuodeksi vankeuteen.

Tuomittu, tekohetkellä 31-vuotias mies pakotti kaupasta kotiinsa matkalla olleen 16-vuotiaan tytön kerrostalon sisäpihalle ja raiskasi hänet. Rikos tapahtui Lahdessa marraskuun alussa vuonna 2010.

Koska tekijällä on hiv-tartunta, hänet tuomittiin tiistaina raiskauksen ohella törkeästä pahoinpitelyn yrityksestä.

Päijät-Hämeen käräjäoikeus tuomitsi Lahdessa asuvan, Sudanista kotoisin olevan Barnaba Feter Wor Gonyn kahden vuoden ja kuuden kuukauden pituiseen ehdottomaan vankeusrangaistukseen.

Lisäksi oikeus määräsi miehen maksamaan tytölle yhteensä yli 15 000 euroa vahingonkorvauksina.

Pahoinpiteli poliisin

Muutama päivä raiskauksen jälkeen Wor Gony tappeli toisen mieshenkilön kanssa Lahden keskustassa. Kun poliisit saapuivat pysäyttämään tappelua, mies vastusti heitä väkivaltaisesti. Lopulta mies saatiin usean poliisin voimin poliisiautoon.

Käräjäoikeus totesi, että Wor Gony oli syyllistynyt virkamiehen väkivaltaiseen vastustamiseen ja pahoinpitelyyn. Hänet määrättiin maksamaan 3 000 euroa vahingonkorvauksia pahoinpitelemälleen poliisille. Poliisi oli joutunut lääkitykseen mahdollisen hiv:n tartuntavaaran vuoksi.

Tuomittu on ollut vangittuna viime marraskuun puolivälistä. Hänet määrättiin pidettäväksi edelleen vangittuna.

Tuomiosta kertoi ensimmäisenä Etelä-Suomen Sanomat.

IL
 
Äskettäin oli juttua, että vastaanottokotiin neekereille haettiin 10 työntekijää 10 asiakasta kohti. Silloin ei ole rahasta pulaa, mutta suomalaisvanhukset saavat maata vaipoissa lääketokkurassa ja varmaan 1 hoitaja 50 vanhusta kohti. Pedofiilit, raiskaajat ja homppelit ovat suvaitsevaisten ykköskohteita!
No kuinkas sattuikaan, että itse tiedän tarkalleen vanhustyön arjen (samoin kehitysvammaistehoidon) kun noin 15v olen alalla ollut. Koskaan ei mun työpaikoillani ole vanhukset kärsineet. Mun sydämessä onneksi on tilaa kaikille tarvitseville, hoidan kaikki yht hyvin oli kyseessä puliveivari poliklinikalla, vanhus palvelukeskuksessa tai kehitysvammainen hoivakodissa.

Mikä sulta puuttuu? Mikä saa ihmisen ajattelemaan, että toisista huolehtiminen on sulta pois? Mulla on ihana perhe, kaunis koti ja hieno tulevaisuus, vaikka suomeen tulisi 10 kertaa sama määrä ulkomaalaisia (eu:sta tai ulkopuolelta).

Kai se sanonta pitää paikkansa, että hyvä antaa vähästään, paha ei paljostakaan.

Ja selvennykseksi, tällä aloituksella ei ole mitään tekemistä käytyjen vaalien kanssa!
 
"qAz"
[QUOTE="Jenis";23645447]Myös opiskelu ulkomailla on mahdollista. Mikä "upgrade" on sellainen että sen "saa"?

Oikeesti, tämä jatkuva marina tekee tälle maalle enemmän hallaa kuin mikään muu. Käykääpä kattomassa vaikka Kalkutassa hetki sitä meininkiä, ja iniskää sen jälkeen suomalaisten kamaluudesta. Sen sijaan että ruikuttaa jossain nettipalstalla, voi ottaa vähän aloitetta omiin käsiinsä ja käydä vaikka sen naapurin mummun puolesta kaupassa.[/QUOTE]

Kyllä sellaisia aloja on, joissa sen oikeastaan ennemmin "saa" kuin joutuu opiskelemaan. Vaaditaan perustutkinto ja tietty aika työssäoloa ennenkuin voi jatkaa opiskelua ja normaalissa työssä ja aiemmassa opiskelussa on kyllä saanut kaiken, mitä tutkinnon päivittämiseen tarvitaan. Tutkinnon päivittyminen sitten tapahtuu käytännössä roikkumalla koulussa ja pistämällä sinne luettavaksi joitakin raapustuksia.

Ja muuten, olen ollut Kolkatalla.
 
[QUOTE="vieras";23645469]Hiv-mies raiskasi
16-vuotiaan tytön
Keskiviikko 9.2.2011 klo 12.07

Käräjäoikeus tuomitsi miehen 2,5 vuodeksi vankeuteen.

Tuomittu, tekohetkellä 31-vuotias mies pakotti kaupasta kotiinsa matkalla olleen 16-vuotiaan tytön kerrostalon sisäpihalle ja raiskasi hänet. Rikos tapahtui Lahdessa marraskuun alussa vuonna 2010.

Koska tekijällä on hiv-tartunta, hänet tuomittiin tiistaina raiskauksen ohella törkeästä pahoinpitelyn yrityksestä.

Päijät-Hämeen käräjäoikeus tuomitsi Lahdessa asuvan, Sudanista kotoisin olevan Barnaba Feter Wor Gonyn kahden vuoden ja kuuden kuukauden pituiseen ehdottomaan vankeusrangaistukseen.

Lisäksi oikeus määräsi miehen maksamaan tytölle yhteensä yli 15 000 euroa vahingonkorvauksina.

Pahoinpiteli poliisin

Muutama päivä raiskauksen jälkeen Wor Gony tappeli toisen mieshenkilön kanssa Lahden keskustassa. Kun poliisit saapuivat pysäyttämään tappelua, mies vastusti heitä väkivaltaisesti. Lopulta mies saatiin usean poliisin voimin poliisiautoon.

Käräjäoikeus totesi, että Wor Gony oli syyllistynyt virkamiehen väkivaltaiseen vastustamiseen ja pahoinpitelyyn. Hänet määrättiin maksamaan 3 000 euroa vahingonkorvauksia pahoinpitelemälleen poliisille. Poliisi oli joutunut lääkitykseen mahdollisen hiv:n tartuntavaaran vuoksi.

Tuomittu on ollut vangittuna viime marraskuun puolivälistä. Hänet määrättiin pidettäväksi edelleen vangittuna.

Tuomiosta kertoi ensimmäisenä Etelä-Suomen Sanomat.

IL[/QUOTE]

Näitä mulle on turha syytää, ihan kuule yhtälailla suomalaiset paskoo omaan pesäänsä, tappelevat, tappavat, raiskaavat ja pahoinpitelevät. Viha synnyttää vihaa, miksi joku haluaa ehdoin tahdoin hautoa vihaa mielessään? Ja sitten siirtää sen sukupolvelta toiselle. Häpeä!
 
"Jenis"
[QUOTE="qAz";23645493]Kyllä sellaisia aloja on, joissa sen oikeastaan ennemmin "saa" kuin joutuu opiskelemaan. Vaaditaan perustutkinto ja tietty aika työssäoloa ennenkuin voi jatkaa opiskelua ja normaalissa työssä ja aiemmassa opiskelussa on kyllä saanut kaiken, mitä tutkinnon päivittämiseen tarvitaan. Tutkinnon päivittyminen sitten tapahtuu käytännössä roikkumalla koulussa ja pistämällä sinne luettavaksi joitakin raapustuksia.

Ja muuten, olen ollut Kolkatalla.[/QUOTE]

No se intialaisten yhteisöllisyys varmasti hurmasi sinut niin, että aloit nähdä kotimaasi huonot puolet? ;) Jännä tutkinto kun ei vaadi yhtään mitään, mitä sillä upgradella sitten saa? Muuta kuin oikeuden palata tänne halveksimaan oleskelupaikkaansa? :D

Hlökohtaisesti en tuollaisen hölynpölytutkinnon takia palaisi paikkaan jossa en viihdy.
 
"qAz"
[QUOTE="Jenis";23645539]No se intialaisten yhteisöllisyys varmasti hurmasi sinut niin, että aloit nähdä kotimaasi huonot puolet? ;) Jännä tutkinto kun ei vaadi yhtään mitään, mitä sillä upgradella sitten saa? Muuta kuin oikeuden palata tänne halveksimaan oleskelupaikkaansa? :D

Hlökohtaisesti en tuollaisen hölynpölytutkinnon takia palaisi paikkaan jossa en viihdy.[/QUOTE]

Intia ei erityisesti ole lähellä sydäntäni.
 
"vieras"
Mulla on ihana perhe, kaunis koti ja hieno tulevaisuus, vaikka suomeen tulisi 10 kertaa sama määrä ulkomaalaisia (eu:sta tai ulkopuolelta).
Meinaat jos nykyinen maahanmuutto kymmenkertaistuisi, niin sulla olisi edessä hieno tulevaisuus? 300.000 mamua joka vuosi ja tästä porukasta 240.000 työperätöntä maahanmuuttajaa, eli 10 vuodessa 2.4 miljoonaa uutta elättiä yhteiskunnalle. Tätäkö haluat?
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä