tänään alkaa joulusiivous! :)

Millon aattelitte tehdä joulusiivouksen, tai ootteko jo tehnyt ja mitä siihen kuulu? Tai onko jonkun mielestä joulusiivous turhaa? :)

mä ajattelin tänään laittaa keittiön maton pesuun, pyyhkiä pölyt ja siivota jääkaapin ja mikron. Huomenna vois tehdä loput eli saunan pesu, lattiat ja loput matot ulos tamppaukseen. Niin ja vessan siivous ja lakanoiden ja pyyhkeiden vaihto. Ton enempää en oikeastaan jaksa :D joskus oon siivonnut kaapitkin joulusiivoukssa ja äitini taitaa vieläkin vahata parketin. Mä oon nyt mieluummin vauvan kanssa ja vahaan sitten myöhemmin :)
 
"vieras."
Ihan perus siivouksen tein toissapäivänä. Huomenna sitten on taas semmoinen samanmoinen siivous edessä. Eli kun on kaksi koiraa ja kolme lasta niin n. joka kolmas päivä on imurointi, lattioiden pyyhkäisy ja weskin pesu. Jääkaappeja ym. kaappeja siivotaan tarpeen mukaan. Ei nyt ajankohtaista. Taitaa olla viikko aikaa, kun pyyhkäisin jääkaapin hyllyt.
 
"äiti88"
Tänään menee keittiön matto pesuun ja pesen pyykkikorin tyhjäksi. Maanantaina sitten tampataan muut matot, imuroidaan, pyyhitään lattiat ja vaihdetaan lakanat + muuta pientä. Sit voikin rauhoittua viettämään joulua.
 
"V e e r a"
Tänään aloiteltiin.

Tytön huone on nyt raivattu :D kaikki turha tilpehöörä heitettiin roskiin ja tavarat järjesteltiin paikoilleen.
Matot on tuulettumassa.
Tänään myös pölyjen pyyhintä koko huushollista ja imurointi. Petivaatteet menee tänään vaihtoon, vaikka yleensä teen sen vasta jouluaattona.
Wc/kylppäri saa puhtaat matot.

Huomiselle jää lattioiden pesu ja tarvittaessa ikkunoiden pesua.
 
"Helekkarin Heittomerkki"
Tänään perus viikkosiivous, eli mattojen ja petivaatteiden tuuletus, lakanoiden vaihto, pölyjen pyyhkiminen, imuroiniti, luutuaminen, vessan + saunan pesu. Maanantaina sitten vielä imuoroidaan.
 
[QUOTE="Vierastaja";29359689]En oo varma koska mies aloittaa joulusiivoamisen. Ihan perus viikkosiivouksella mennään.[/QUOTE]

ai teillä menee noin päin :) meilläkin mies kyllä siivoaa ihan mielellään mutta tänään kun lähti työkavereiden kans laivalle niin ei se paljoo surkutellu sitä ettei pääse osallistumaan siivoukseen :D noo, lupas huomenna hoidella nuo matot vaikka oiski krapula <3
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
[QUOTE="Helekkarin Heittomerkki";29359654]Tänään perus viikkosiivous, eli mattojen ja petivaatteiden tuuletus, lakanoiden vaihto, pölyjen pyyhkiminen, imuroiniti, luutuaminen, vessan + saunan pesu. Maanantaina sitten vielä imuoroidaan.[/QUOTE]

kylläpä teillä siivotaan! :O
 
siivousfriikkiNOT
Nyt pitäis aloittaa... Mun siivoukseen kuuluu romujen/lehtien, ym. krääsän raivaus pois silmistä. Ajattelin ottaa ihan roskapussin avuksi, enkä vaan tunkea kaikkea kaappiin piiloon. Sitten vois ottaa yhden pussin/laatikon, johon laittaa kirpparikamaa. Tiskipöytä pitää myös raivata, pyykkiä vois pestä. Imuroin ja katon että luutuanko pikaisesti lattiaa mattojen välistä + jostain koko lattian.

Aloitan tammikuussa perusteellisemman siivouksen kun päiväkin taas pitenee. Tai siis huomennahan se jo pitenee, kun tänään on vuoden lyhin päivä. :) Tai ainakin vanhakansa sanoi et päivä pitenee, mut piteneekö se oikeesti vasta kuin tammikuun puolella?
 
Kaikki huoneet on imuroitu, luututtu ja matot tampattu. Vessat on siivottu, mutta varmaan vielä pikasiivouksen ne saa ennen aattoa. Pölyt on pyyhitty. Jotain kaappeja oon järjestelly, mitä ei yleensä niin usein siivoilla, mutta en kaikkia enkä kyllä jaksakaan :D Kylppärin ja saunan lattiat pitää vielä pestä, sekä lauteet yms. tietty myös. Niin ja imuroida pitää vielä ennen aattoa myös :D
 
"Vierastaja"
ai teillä menee noin päin :) meilläkin mies kyllä siivoaa ihan mielellään mutta tänään kun lähti työkavereiden kans laivalle niin ei se paljoo surkutellu sitä ettei pääse osallistumaan siivoukseen :D noo, lupas huomenna hoidella nuo matot vaikka oiski krapula <3
Työnjako joo, mä hoidan ruokapuolen sitten itsekseni :D Ja täytyy myöntää että mies tekee tarkempaa työtä siivotessa kuin minä....
 
"Helekkarin Heittomerkki"
Mutta pesetkö sinä joka viikko saunan??? Ja vaihdat petivaatteet?
Kysyitköhän minulta vai joltain muulta? Petivaatteet tuulevan viikottain ja joka toinen viikko vaihden puhtaat lakanat. Saunan lattian luutuan viikottain ja pyyhin/harjaan lauteet. Sen kummemmin en saunaa pese jouluksikaan. Kesällä viedään lauteet ulos ja pestään painepesurilla.
 
"Helekkarin Heittomerkki"
Kysyin juuri sinulta. Miksi ihmeessä sauna pitää kuurata niin usein, mitä te siellä teette...
Kuivataan pyykkiä ja niistä tulee pölyä, siksi siis pyyhin tai harjaan lauteet viikottain. Lisäksi mies kuivattaa lauteilla lätkävarusteitaan ja lapset välillä ulkona kastuneita vaatteitaan. Eipä tuo minusta kumma homma ole siivoksen yhteydessä niitä lauteita pyyhkiä.
 
Ollaan vuosia siivottu koko perheen voimin sunnuntaisin. Huomenna siis aamusta alkaa perus viikko siivous. Matot kopsautetaan pihalla ja luutuan lattiat, pyyhitään pölyt ja pestään vessa. Lakanoita en nyt vaihda kun vaihdettiin pari päivää sitten. Ulkona vois tuulettaa. Uunin pesen sitten kun kinkku on paistettu :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä