Tässäpä ohjeita kaupassa käyntiin 18v tytöltä.. Lukekaas..

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Ihmettelin tuossa eilen näitä lapsipaljouksia ruokakaupoissa, ja nyt lisään vähän jatkoa aiheesta kun monia näytti samat aiheet ihmetyttävän.
Ihmettelin siis ilmiötä nimeltä suurperheet ruuhka-aikaan kaupassa. Jos lapsilla on kummatkin vanhemmat, voi toinen jäädä lapsien kanssa kotiin, kun puoliso hoitaa ruokaostokset.
Ruokakaupat eivät ole mielestäni tarkoitettu ainakaan alle 12-vuotiaille lapsille.
Nämä äitejen ihanat taaperot juoksevat ympäriinsä pihistellen karkkeja hyllyistä, itkien kun äiti ei anna ottaa suklaata, ahdistuen ihmistungoksesta, ahdistuen tukahduttavasta helteestä, koskettelevat muiden ihmisten hiuksia ja vaatteita, osoittelevat, huutelevat ohikulkijoille, roikkuvat pakaste-altaissa. Parasta siinä on vielä, jos lapsia on viisi ja kaikilla on vesirokko.
Lapset saavat nähdä sosiaalista elämää tarhoissa, kerhoissa, ala-asteella... Lapsien ei tarvitse käydä huutamassa citymarketissa kasvaakseen normaaliksi ihmiseksi.
Alle 12-vuotias lapsi myös syö päiväruoakseen sitä, mitä eteen annetaan. Nuoren lapsen ei tarvitse lähteä kauppaan valitsemaan ruokaansa - ja suuttumaan siitä kun se ei äidille sovikaan.
Annan yksinhuoltajille poikkeusluvan tässä, mutta jos se menee yksinhuoltajien järjestäytyneeseen marttakerhoon muiden yh-mammojen kanssa - Hus, pois.
Nyrkkisääntö: Älä ota ostoskärryjä vain että saat lapsen sinne istumaan. Ostoskärryt ovat ostoksia varten ja pieniä ostoksia varten ovat korit.
Näkee näitä vanhempia, jotka ostavat ainoastaan kaksi maitopurkkia ja ovat ottaneet ostoskärryt siksi, että saa lapset sinne istumaan! Kärryt vievät aina vapaata liikkumatilaa kaupasta, joten jättämällä lapsen kotiin ja valitsemalla korin, saa helposti kanssaeläjien elämää helpotettua.
Kaupasta ostetaan ruokaa ja ruokatarvikkeita, siellä ei myöskään ole suotavaa vaihtaa kuulumisia ja kauhisteluja siitä, kuinka meidän Pekkaa pisti mökillä ampiainen sormeen. Naapurillakin on muuten uusi auto...
Kävin äsken itse kaupassa, siellä edessäni mateli ulkomaalainen perhe.
Äiti piti kahta poikaansa käsistä kiinni ja tämä kolmikko käveli kapealla käytävällä leveyssuunnassa muodostaen tukkeen keskelle maitohyllyä!
Jos kyseessä on kapea juoppolähiön lähikauppa, siellä ei todellakaan kävellä kahden 7vuotiaan lapsen kanssa käsikädessä, niin ettei kanssaeläjät pääse mistään ohi. Mitä vittua?
Tämä ryhmittymä näki aivan selkeästi että takana seisoi ihmisiä odottamassa ohipääsyä.

~moderaattori poisti linkin~

Luuleeko hän, että ne lapset oppii ikinä olemaan siellä kaupassa jos sinne saa mennä vasta aikuisena?? Ja jos niin ahdistaa, niii miksi pitää tunkee sinne kauppaan sillon ruuhka-aikaan..
 
jepulisjee
Heh, en tiedä mitä luulee... Kyllä ne ajatukset siitä muuttuu. Tai sitten ei, mutta se on hänen ongelmansa. ;) Ei ne kaikki aikuisetkaan aina niiiin järkeviä ole ajatuksiltaan. Tosin, olihan tuo JO 18v? Ei uskoisi. Eikä kannata kovin tosissaan ottaa. :D
 
Mee sit iltasin sinne kauppaan jos kerta et kestä lapsia ja lapsiperheitä. Mä en ainaka sitä sulta kysy jos otan tyttäreni kauppaan mukaan, enkä keltään muultakaan. Jos haittaa niin vaihtakoon sellanen kaupassa käynti aikaa myöhempään ajankohtaan.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Joxu:
Mee sit iltasin sinne kauppaan jos kerta et kestä lapsia ja lapsiperheitä. Mä en ainaka sitä sulta kysy jos otan tyttäreni kauppaan mukaan, enkä keltään muultakaan. Jos haittaa niin vaihtakoon sellanen kaupassa käynti aikaa myöhempään ajankohtaan.
Mä en siis tätä kirjoittanut oli eräästä blogista, mutta moderaattori poisti sen linkin.
 
vieras
Hehe, me kyllä mennään koko perhe kauppaan, kun mies on ainoo jolla ajokortti ja mä taas oon se joka päättää mitä ostetaan :D Ja lapset tulee väkisinkin, ja joo, otan myös kärryn lapselle vaikka olisi vaan vähän ostoksia.

Mulla oli kerran yksi koulukaveri (siis just noin 19-20v.), joka paasasi kovaan ääneen, ettei voi ymmärtää miksi äidit menevät VAUNUJEN kanssa kauppaan! Siis niinku niin hirveetä, kakarat vaan huutaa ja vaunut tukkivat tiet kaupassa. Että pysyisivät vaan kotona tai jättäisivät ne vaunut ja lapset kotiin. Kyl mulla vähän suu loksahti auki ja mietin et oliko toi nyt ihan tosissaan....
 
Ehhehhee. Kuten kirjoittajasta huomaa,niin tuollaisia ajatuksia kenties tulee mieleen,kun ei pääse alle 12v ikäisenä esimerkiksi kauppaan :LOL:

Mutta menen kyllä lasten kannsa mieluummin kauppaan muuhun kuin ruuhka-aikaan, ja vaadin kyllä että siellä täytyy edes yrittää käyttäytyä. 2v ja vauva saattaa joskus sellaisen säännön vielä unohtaa....
 
..
mua ärsyttää eniten ne ihmiset jotkla oiekesti käy juttelemaan siihen keskelle käytävääm j apohtii mitäköhän nyt ostettais ku on grilli ilta tuttujen kera..juuri näin kävi pari päivää sitten pienehkössä kaupassa ja ohi ei meinannu päästä.lapset ei haittaa mutta jos ne oikeesti juoksee siellä päättöminä ja vanhemmalla olisi tilaisuus käydä siellä kaupassa ilman lasta niin olisishan se sille vanhemmallekkin mukavempi vaihtoehto..tuttaavaperheessä tällainen kakaralauma jok aei pysy aloillaan vaikka kuinka karjuisi..äidin mielestä melkein helpompi antaa juosta j aetsiä sitten ne kasaan kun on ostokset kärryssä..
 

Yhteistyössä