Tästä ne pottailut taas alkaa :D

Poika on 3½kk.. Toissapäivänä teki ekan pissin pönttöön. Eilen tuli kahdet pissit pönttöön ja äsken se teki sinne kakan ja pissin :O En olis uskonu että kolmannenkin lapsen kanssa tämä alkaa näin hyvin =)

*avaa sateenvarjon* Viimeks satoi aikalailla p****a niskaan :snotty:
 
"minä"
Poika on 3½kk.. Toissapäivänä teki ekan pissin pönttöön. Eilen tuli kahdet pissit pönttöön ja äsken se teki sinne kakan ja pissin :O En olis uskonu että kolmannenkin lapsen kanssa tämä alkaa näin hyvin =)

*avaa sateenvarjon* Viimeks satoi aikalailla p****a niskaan :snotty:
Jokainen tyylillään. :) Itse en jaksanut tuota kun ensimmäisen lapsen kohdalla.
 
[QUOTE="minä";22392498]Jokainen tyylillään. :) Itse en jaksanut tuota kun ensimmäisen lapsen kohdalla.[/QUOTE]

No ei tässä mun mielestä ole mitään jaksamista. Samalla sen käyttää pöntöllä ku vaippaa vaihtaa ja ei siitä mitään vaivaa oo :)
 
Suzyanne
Mahtavaa, ei voi kuin hattua nostaa!! Meillä 1 v 6 kk poika, joka on tehnyt vahingossa kahdet pissit pottaan, ei muuta. Yleensä hermostuu kun pitäisi potalle mennä, ja nousee heti pois. : /
 
Mahtavaa, ei voi kuin hattua nostaa!! Meillä 1 v 6 kk poika, joka on tehnyt vahingossa kahdet pissit pottaan, ei muuta. Yleensä hermostuu kun pitäisi potalle mennä, ja nousee heti pois. : /
Anna sille aku ankka jota voi lukee siinä :D Tai jokin muu kiva juttu, jos se vaikka suostuisi siinä istumaan :) Tai potta olkkariin ja poika voi sit itse mennä siihen istuu ku siltä tuntuu =)
 
"vautsivau"
Vau. :) Hienoa, että teillä homma toimii.

Joku lastenlääkäri jossain oliko vauvalehdessä (joo, tarkat on lähteet.. :D ) varoitteli tosin vvv:stä että se hidastaa potalle oppimista, kun lapsi ei opi tunnistamaan pissahätäänsä, kun äiti kiikuttaa joka välissä lavuaarille. Mutta jos tää on sun kolmas lapsi jo, niin teillä se varmaan sitten on toiminut, mikä on hienoa. Meillä on 1 v 7 kk tyttö joka täysin vaipoissa.. :( Ei ollut vauvanakaan sellainen, että olisi pissannut aina kun vaippa otettiin pois tmv.
 
huuuyuy
meillä 2,5 vuotias joka ei suostu potalle, potta lentää kaaressa ja lapsi huutaa naama punasena, et ei halua potalle... ei siis yhtäkään pissaa tai kakkaa pottaan...
vessanpöntölle ollaan yritetty supistajan kanssa, mut sama juttu tyttö huutaa naama punasena, et ei halua, ja haluaa vaipan! kesällä yritettiin olla kokoajan ilman vaippaa, niin tyttö pidätti kokopäivän pissaa tuskissaan ja lopulta halus vaipan ja pissas siihen...
ehkä tuo menee kouluunkin viel vaipoissa...
 
Hieno homma!

Itse olin alle vuoden, kun vaipat jäi pois. Meidän kolmoselta sujui myös vaippojen jättäminen pois helposti, vaikka tyttö oli kyllä "jo" 1,5v, mutta silloin jäi pois myös yövaippa, eikä kertaakaan ole vahinkoa sattunut.

Meillä ei kukaan lapsista ole ollut "pottalapsi", vaan ovat aina tehneet tarpeensa pyttyyn.
 
meillä 2,5 vuotias joka ei suostu potalle, potta lentää kaaressa ja lapsi huutaa naama punasena, et ei halua potalle... ei siis yhtäkään pissaa tai kakkaa pottaan...
vessanpöntölle ollaan yritetty supistajan kanssa, mut sama juttu tyttö huutaa naama punasena, et ei halua, ja haluaa vaipan! kesällä yritettiin olla kokoajan ilman vaippaa, niin tyttö pidätti kokopäivän pissaa tuskissaan ja lopulta halus vaipan ja pissas siihen...
ehkä tuo menee kouluunkin viel vaipoissa...
Meillä tyttö oli myös silloin vajaa 1,5-vuotiaana sen kesän ilman vaippaa, eikä sitä kaivannut, MUTTA tyttö alkoi ulkona pissiä,kuin poika eli seisaaltaan :D Otti isoveljistä mallia :) Siinä oli hetken aikaa selittämistä ja opettelemista, että miten tytöt pissaavat.
 
[QUOTE="vautsivau";22392531]Vau. :) Hienoa, että teillä homma toimii.

Joku lastenlääkäri jossain oliko vauvalehdessä (joo, tarkat on lähteet.. :D ) varoitteli tosin vvv:stä että se hidastaa potalle oppimista, kun lapsi ei opi tunnistamaan pissahätäänsä, kun äiti kiikuttaa joka välissä lavuaarille. Mutta jos tää on sun kolmas lapsi jo, niin teillä se varmaan sitten on toiminut, mikä on hienoa. Meillä on 1 v 7 kk tyttö joka täysin vaipoissa.. :( Ei ollut vauvanakaan sellainen, että olisi pissannut aina kun vaippa otettiin pois tmv.[/QUOTE]

Kyl meidän lapset on sen pissahädän mun mielestä tunnistanu ihan pienestä asti. Keskimmäinen jopa pidätti sitä pissaa niin kauan että ehdin viemään sen vessaan ja ikää oli siis jotain 5kk :D ( mä opin lukemaan noita tosi aikaisin että milloin se hätä on ) Hänkin aloitti nimittäin pöntöllä käynnin 3½kk iässä :) Kakat ei tullu vaippaan enää 4kk iän jälkeen!
 
:)
Onnittelut :) Meilläkin esikoiselta jäi vaipat pois 1v 2kk iässä, toiselta 1v 9kk. Molemmilla otettu vaipat pois n. 6kk iässä (kotosalla) ja siitä alkoi "potatus".

Esikoisella kyllä tuli vaipat takaisin 2v 2kk iässä kun protestoi hoidon aloitusta :( Mutta pian ne jäi uudestaan pois.
 
"moi"
meil oli ton ikäsenä jo yökuiva. vanhempien viitteliäisyydestä kiinni... motivaatiotarrat kehiin vaan. tai sit potta roskiin, sanoo vaan, et ei ole kuin pytty käytössä.
 

Yhteistyössä