täysiaikainen 3-kiloinen

  • Viestiketjun aloittaja paikku
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Normaalihan tuo on, mutta nykyäänhän se keskipaino on lähempänä 4 kiloa kuin tota 3,5. Nykypäivän vauvat vaan on isompia ja sen takia, ehkä oma normaalisi on "pieni" :) Ja on eroa tytöillä ja pojilla. Pojat on isompia.
 
y
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Normaalihan tuo on, mutta nykyäänhän se keskipaino on lähempänä 4 kiloa kuin tota 3,5. Nykypäivän vauvat vaan on isompia ja sen takia, ehkä oma normaalisi on "pieni" :) Ja on eroa tytöillä ja pojilla. Pojat on isompia.
No tuossa STAKESin tilastossa ainakin vuonna 2006 tyttöjen keskipaino oli himpun alle 3,5kg ja poikien ihan vähän yli.
 
vieras
Minustakin on ihan normaalin kokoinen, mutta nykyään ne tarkkailee vauvan painoa tosi tarkkaan. Itsekin ramppasin kasvukontrolleissa rv 23 lähtien. Poika syntyi 41+5, 3200g ja pieneksi häntäkin kutsuivat synnärillä.
 
ap
No itsekkin oon ihmetellyt kun tätä nyt sitten niin pienenä pidetään. Vaikkakin tuntuu jännältä että se nyt sitten niin pieni olisi kun tottunut isompiin vauvoihin. Olen menossa istukanvirtausmittaukseen ensi viikolla varmistamaan että vauva kasvaa hyvin. Osittain omasta halustani kun lääkäri sitä ääneen tuumi että "mietin kannattaako käydä", sanoin heti että kyllä voisin mennä joten laittoi lähetteen.
 
Helmi S
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mites teillä nää sukupuoli erot koossa vielä? Onko niitä?
Pojat on keskimäärin parisataa grammaa painavampia, sanottiin jossain. Meillä tyttä 300 g kevyempi kuin poika. Samoilla viikoilla syntyivät. (Molemmat yli nelikiloisia, joten 3-kiloinen on pieni minun näkökulmastani katsottuna. Muuten 3-kiloinen on pienehkö, ei pieni.)
 
vieras
mun molemmat lapset on ollut n. 3kiloisia (toinen vähän päälle, toinen vähän alle) täysaikaisia vauvoja. Lääkäri sanoi, että en juuri isompia pysty alateitse synnyttämään, joten luonto on ollut viisas, kun ei tehnyt heistä isompia.
 

Yhteistyössä