Taidan olla ainoa koko Suomessa, joka ei jaksa/halua maata auringossa?

  • Viestiketjun aloittaja kalkkilaivan kapteeni
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ole terveellistä istua auringossa. Tykkään kyllä hellepäivistä, mutta en ikinä "ota aurinkoa". Mun päivetys tulee ihan rehellisesti pullosta ;).
On muuten terveellistä. Suomessa kaikki (paitsi alle 3 v lapset) kärsivät d-vitamiinin puutteesta koska sitä ei saa ruoasta tarpeeksi. Ja auringostakin sitä saa vain puolet vuodesta ja silloinkin pitää istua vähintään neljännes kropasta paljaana, suorassa auringonpaisteessa puoli tuntia. Ei riitä varjossa istuminen eikä saa käyttää aurinkovoiteita. Miettikääpäs uudestaan se auringonottonne...
 
vieras
Et ole, mä en kestä yhtään hellettä. Mielummin etsin varjoa, en oo ikinä tykännyt lojota auringossa. Ja kun sairastin aikuisena vesirokon, en sen jälkeen oo paljon pystynyt oleen muutenkaan paahteessa, iho kai oheni ja heikkeni niin että palaa ....ennen rokkoa en palanut ikinä. Sellainen 25 on ehdoton maksimi, kaiken huipuks saan vielä migreenin jos liikaa oon paahteessa.
 
Mä en myöskään viihdy auringossa, ei tee edes mieli ulkomaille siis aurinkorannalle löhöömään :$ Enkä muutenkaan kesällä makoile auringossa, voi toki johtua ihan siitä että mulle tulee tosi usein migreeni jos oon kesällä liian kauan ulkona. Siis vaikka pää olis suojattuna :/ Ja sitten kun on todella kuuma niin ei voi koirienkaan kanssa lenkkeillä, siksi pidän syksystä enemmän.
 
en makaa auringossa
Alkuperäinen kirjoittaja kalkkilaivan kapteeni:
Tuttavat pitävät kummajaisena, mutta minä en vaan jaksa istua porottavassa kuumuudessa. On toki mukavaa, että on lämmin, mutta muutoin olen kyllä enempi syksyihminen :)

En minäkään. Rusketun kyllä, aurinko tarttuu helposti mutta siis ihan ulkona liikkuen.
 
miemyös
En todellakaan makaa auringossa enkä alua edes kävellä auringossa. Pidän pilvisestä säästä. Käymme etelässä joka vuosi, mutta siellä olen rannalla varjon alla. D-vitamiinia saa purkista, eikö joku täällä sitä tiedä =D, ei todellakaan aurinko riitä sitä antamaan. Aurinko on epäterveellistä iholle, se on ihan selvä. Ruskettuminen on suojautumiskeino vaurioilta eli ei ole edes terveellistä. Vanhentaa ihoa myös. Kreikkalaiset vanhukset ovat hyvä esimerkki mikä ryppyjen määr tulee auringosta!

Tuntuu itsestäkin, että on ihan vähemmistöä kun kaikki vouhkaavat aina että aurinko paistaa ja onpa ihanaa.

 

Yhteistyössä